Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2014, 15:00
HBO-V
HBO-V is offline
Hallo iedereen

Ik ben Madelinde, verpleegkundige in opleiding aan de Fontys in Eindhoven. Samen met twee klasgenoten ben ik bezig met een onderzoek. Het onderwerp dat wij gekozen hebben voor het onderzoek betreft adolescenten met depressie en daarnaast ook een verslaving (dit wordt dubbeldiagnostiek genoemd).

Onze onderzoeksvraag hierbij is als volgt:
Welke verslavingen komen het meeste voor bij adolescenten met depressie?
Hierbij betreft adolescenten de leeftijd 10 tot en met 22 jaar.

Over depressies samengaand met een verslaving is vooral veel bekend bij ouderen. Hierbij is duidelijk dat de meest voorkomende verslaving alcohol is. Bij adolescenten is dit niet zo duidelijk en daarom zijn we erg benieuwd naar de verhalen van ervaringsdeskundigen. Heeft dit onderwerp betrekking op jou? Of ken je iemand die in een dergelijke situatie heeft gezeten of nu zit? Dan kunnen we jou hulp gebruiken!

Alle ervaringen en verhalen zijn welkom. En wij hopen dat jullie open staan om jullie ervaringen met ons te delen.

Het desbetreffende onderwerp kan erg gevoelig zijn, hier houden we absoluut rekening mee. De informatie die hier gedeeld wordt nemen we anoniem mee in ons onderzoek.

Alvast heel erg bedankt voor de medewerking en openhartigheid,
Vriendelijke groet
Madelinde, Janneke en Moniek

P.S. tips over bepaalde forums, boeken, sites en alle andere hulpmiddelen waar informatie over dit onderwerp te verkrijgen valt zijn altijd welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2014, 17:58
Verwijderd