Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 20:07
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Hier nog mensen met voedselallergie of voedsel overgevoeligheid? Ik kan niet tegen zuivel, en dus ook gene kaas, melk, boter, slagroom, melkchocolade enzovoort enzovoort. Echt vervelend
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 20:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Voor zover ik weet kan ik overal tegen. Leonoor heeft wel een voedselallergie, maar die zal hier nog wel reageren.

Overigens zou ik mezelf wel willen testen of ik allergisch ben voor iets, want ik heb nogal vaak last van buikpijn en/of misselijkheid.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:35
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik kan heel erg slecht tegen vanille. Als ik dat teveel eet word ik helemaal sjagerijnig, krijg ik hoofdpijn, word ik futloos, echt niet leuk. Ik kan het dankzij de hulp van een magnetiseur (die me ook op één of andere vreemde manier van m'n eczeem wist te genezen terwijl ik er m'n hele leven al last van had en de dokters niets wisten!!!) precies twee keer per week eten, een beetje op woensdag en een beetje op zaterdag. Meer kan m'n lichaam niet verdragen, dan word ik gek.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:14
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ikzelf heb geen voedsel allergie,...maar mijn vader en een vriendin wel; Coeliakie,...zij kunnen nie tegen; Rogge, Meel, Tarwe, Mais, en Spelt dacht ik,...dus tja dan krijg je al gauw te maken met apart brood,..cake, etc, heel veel in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:54
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 11-03-2003 @ 21:31:
Voor zover ik weet kan ik overal tegen. Leonoor heeft wel een voedselallergie, maar die zal hier nog wel reageren.
Hier is ze 'al'.

'k ben al heel lang bezig om er achter te komen waar ik nou eigenlijk niet tegen kan...m'n eerste dietiste dacht dat ik niet tegen gluten (coeliakie dus), suiker en lactose kon, maar volgens de dietsite die ik nu heb komt die combinatie zelden voor. Waarschijnlijk heb ik een voedselintolerantie voor biogene aminen. Die zitten eigenlijk in al het voedsel, maar in sommige dingen meer dan in andere dingen en andere producten wekken het in je lichaam op. Ik mag een hele zooi niet, paar voorbeelden: suiker, zoetstoffen, kruiden, specerijen, bepaalde fruitsoorten, bepaalde groentesoorten, paneermeel, noten, chocolade, toevoegingen, aroma's enz.. En ook geen melk en melkproducten. Naja, zo iets en nog meer...'k heb een hele lijst met dingen die ik niet/wel mag. 't is nog niet helemaal 100% wat ik nu wel/niet mag, maar wel ongeveer. 't is voornamelijk erg lastig, zeker met ergens blijven eten en/of uit eten gaan...maar goed, ik overleef het wel (wat ik niet bepaald doe als ik alles maar eet ed ).
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:55
Verwijderd
Citaat:
nathalie schreef op 11-03-2003 @ 22:14:
ikzelf heb geen voedsel allergie,...maar mijn vader en een vriendin wel; Coeliakie,...zij kunnen nie tegen; Rogge, Meel, Tarwe, Mais, en Spelt dacht ik,...dus tja dan krijg je al gauw te maken met apart brood,..cake, etc, heel veel in ieder geval
Volgens mij kan iemand met coeliakie wel tegen mais (kan ik fout hebben).

En apart brood ed is best te eten, hoor. 'k heb meer dan twee jaar lang allerlei 'rare' dingen gegeten op dat gebied.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:58
Verwijderd
ff opgezocht:

Citaat:
Gluten komt voor in :
· tarwe
· rogge
· haver*
· gerst
· spelt
· kamut

En in alle producten waarin deze graansoorten verwerkt zijn.
* Haver is in Nederland meestal besmet met tarwe.

Glutenvrij zijn:
· maïs
· kiwicha
· rijst
· sorghum
· gierst
· quinoa
· boekweit
· amaranth
· teff
· tapioca

Ook sojameel, kikkererwtenmeel en kastanjemeel zijn glutenvrij.
http://www.coeliakievereniging.nl/
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:07
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Mn zus heeft een voedselallergie, ze is namelijk allergisch voor suiker. Wel vervelend, aangezien ze juist wat kilo's aan wilt komen en nu al die light-producten moet nemen, en suikervervangers enzo. Maar echt een groot probleem ist niet, bij biologische winkels hebben ze vaak veel producten waar bijvoorbeeld geen suikers, gluten of wat dan ook in zitten.
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:23
Verwijderd
Ik ben een jaar of 8 allergische geweest voor Vruchtenpectine. Dat houd in dat je niet tegen alle vruchten en half vruchten (zoals tomaat, paprika enz) kan.
Gelukkig ben ik er overheen gegroeid, want zo'n allergie is behoorlijk lastig.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:15
Verwijderd
appels, peren, kersen, en soms kiwi en tomaten.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:21
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2003 @ 22:58:
ff opgezocht:



http://www.coeliakievereniging.nl/
hmm,...ja ik onthou dat nooit helemaal precies wat het nou is,....maja en dat brood dat ligt eraan vind ik,..zoals mijn vriendin heeft van dat vieze droge platte brood,...en mijn vader heeft brood dat er tenminste nog een beetje normaal uitziet,..valt alleen super snel uit elkaar, en is ook redelijk droog,...
maja ik ben allang blij dat ik alles kan eten,...al kan ik nog best Coeliakie krijgen,....mijn vader kreeg het pas toen die ergens in de 40 was,..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 20:52
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
hazelnoot, pinda's, amandelen en alle andere dingen die daar op lijken...

en ik schijn allergisch te zijn voor soja maar dáár heb ik dus nog nooit wat van gemerkt
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:17
Rocksaan
Rocksaan is offline
Tarwe, Melk, Soja, en Ei , ja pretty shitty

edit, euh 1 van beide, mijn geopende topic weghalen dus ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:29
spunky
Avatar van spunky
spunky is offline
Hier dan nog maar een keer :

Ik had toen ik een jaar of 11-12 was heel erg veel last van duizeligheid en flauwvallen. Ik werd op de raarste momenten heel erg duizelig en als ik dan niet snel ging zitten of liggen dat zakte ik echt in elkaar.
De dokters hebben mij volgens mij wel een jaar lang onderzocht (de KNO-arts, kinderarts, neuroloog enz.) maar ze konden niets concreets vinden. Ik heb zelfs een tijdje met een bloeddrukmeter rondgelopen.
Toen ben ik naar een kinesiologe gegaan en zei zij dat ik allergisch was voor suiker (sacharose). Ik ben onmiddelijk een suikervrij dieet gaan volgen en de duizeligheids aanvallen waren bijna meteen weg. Mijn huisarts geloofde er niet zo in, maar ik zag zelf dat het dus hielp.
Ik heb toen ongeveer 1,5 tot 2 een redelijk streng dieet gevolgd en ik had in die tijd ook vrijwel geen last van die duizeligsheid. Maar een suikervrij dieet is niet leuk. Dus toen ik merkte dat het weer beter ging is het suiker eten er ook langzaam weer bij in geslopen.
Op zich eet ik nu weer normaal, al let ik nog steeds wel op. Ik merk er bijna niets meer van behalve als ik veel verjaardagen, dus veel zoets heb gehad enzo. Dan voel ik me een tijdje weer duizelig en dan stop ik weer een paar daagjes met suiker eten.
__________________
www.dagelijkseportienelleke.tk --> voor al uw dagelijkse behoeften!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:24
lief mutsje
lief mutsje is offline
Ikke ben En overgevoelig voor bepaalde voedingsstoffen En een appart dieet voor mn darmen, omdat die anders gaan spacen. Wat ik zoal niet mag: blanke pasta, witte rijst, wit brood, kaneel, vette dingen, chocola, banaan, alles waar rode bessen in verwerkt zitten, bubbeldrankjes, alcohol, sommige nootjes, beschuit.
In het begin was het errug lastig, maar met medicijnen is het geen probleem als ik af en toe iets per ongeluk eet, maar het kan geen gewoonte worden.
Ben van mezelf al een moeilijke eter, dus mag een heleboel niet en daarnaast lust ik een heleboel niet. Ik eet daarom bijna nooit bij anderen. Vind het lastig als iedereen zich moet aanpassen enzow.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:41
Verwijderd
leonoor jij zei

Glutenvrij zijn:
· maïs
· kiwicha
· rijst
· sorghum
· gierst
· quinoa
· boekweit
· amaranth
· teff
· tapioca

Ook sojameel, kikkererwtenmeel en kastanjemeel zijn glutenvrij.


dit klopt niet boekweit is meestal niet glutenvrij ik heb zelf helaas coeliakie ( das niet leuk ! ) en ik mag dus idd heel weinig eten maar goed dat heb ik er wel voor over omdat ik me sinds ik glutenvrij eet een stuk beter voel
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 12:52
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Quorn
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 13:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb ook in dat andere topic gereageert. Maar doe dat nu ook ff. Omdat ik graag zou weten of er nog anderen zijn met dezelfde soort allergie
Citaat:
Dreen schreef:
Ja, ik heb ook zoiets. Een allergie (of overgevoeligheid) voor bepaald eten. tis eigenlijk wel iets anders dan een voedselallergie, omdat het mijne voortkomt uit m'n hooikoorts. Ik ben zwaar allergies voor de berk, en daardoor ook voor steenvruchten (vruchten met een pit erin), sommige dingen kan ik de ene keer wel hebben. en dan andere juist weer niet. Laatst ben ik er ook achter gekomen dat ik niet tegen bepaalde komkommer kan. Echt heel vaag. ook paprika kan ik niet verdragen.
Gelukkig gaat het dan om grote hoeveelheden, voordat ik er echt goed last van krijg.
M'n symptomen zijn: rood rond de mond. Soms jeuk ergens. En altijd jeuk in m'n mond en m'n slokdarm (of iig daar in de buurt) doet zeer en is geirriteerd.

Tis gelukkig niet zo heel erg, en ook van een beetje appelsap ga ik niet dood (de concentratie appel is dan vaak laag).
Ik moet er wel op letten, maar ach, beter dan een melk allergie ofzo
Herkennen mensen dit?
__________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2003, 13:32
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
voor aardbeien...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 13:49
Verwijderd
Citaat:
DOGGONE schreef op 14-03-2003 @ 09:41:
leonoor jij zei
Dat zei ik niet, dat zei die site.

En dat het niet leuk is om coeliakie te hebben, das logisch...tis verrot lastig, want gluten zitten in meer dan alleen in brood, koekjes, cake enz. Maar geen enkele voedselallergie/-intolerantie/-watdanook is leuk om te hebben, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 13:52
Verwijderd
Citaat:
lief mutsje schreef op 14-03-2003 @ 09:24:
Ikke ben En overgevoelig voor bepaalde voedingsstoffen En een appart dieet voor mn darmen, omdat die anders gaan spacen. Wat ik zoal niet mag: blanke pasta, witte rijst, wit brood, kaneel, vette dingen, chocola, banaan, alles waar rode bessen in verwerkt zitten, bubbeldrankjes, alcohol, sommige nootjes, beschuit.
Hm...dit ga ik ook eens schrappen (at ik toch al weinig tot niet, maar 's kijken hoe het gaat als ik het helemaal niet gebruik)...


Citaat:
In het begin was het errug lastig, maar met medicijnen is het geen probleem als ik af en toe iets per ongeluk eet, maar het kan geen gewoonte worden.
Wat voor medicijnen gebruik jij? Ceterizine (volgens mij gebruikt de vriendin van mijn zusje dat) of iets anders? Ik ben nl ook op zoek naar iets...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 11:53
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Heey allumaal!

Nou ik heb dus Coeliakie en dat is knap lastig want ik mag daardoor een heleboel dingen niet eten! Maar ik ben wel superblij dat ze erachter zijn gekomen dat ik dat hadwant ik was op een gegeven moment superzienk en ik viel iedere week wel 3 kilo ongeveer af! Ik voel me nou supergoed en daar ben ik echt blij om!

(Dat wilde ik ff kwijt)
__________________
Je t'aime!!!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
eris schreef op 11-03-2003 @ 21:07:
Hier nog mensen met voedselallergie of voedsel overgevoeligheid? Ik kan niet tegen zuivel, en dus ook gene kaas, melk, boter, slagroom, melkchocolade enzovoort enzovoort. Echt vervelend
lactose-intollerantie?
Daar heb ik vroeger ook last van gehad, nou kan ik er weer tegen. Ik had verwacht dat ik altijd een intollerantie ervoor zou hebben, dat werd beweerd, maar dat blijkt dus niet zo te zijn...
Verder zal ik ook wel tegen sommige andere dingen minder goed kunnen. Dat merk ik wl eens bij sommige producten maar het is bij mij niet zo dat ik ergens heftige gevolgen van zou ondervinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Voedselallergie en voedselintolerantie
Studietuin
2 02-02-2014 05:33
Flora & Fauna Wie heeft een kat?
Verwijderd
54 07-08-2009 11:01
Lichaam & Gezondheid Voedselallergie, korte enquete
Blackeyed
11 05-05-2008 14:30
De Kantine Enquete voedselallergie
Blackeyed
5 15-04-2008 14:49
Lichaam & Gezondheid Voedselallergie en gewrichtspijn
Poepkind
3 20-11-2006 20:14
Eten & Drinken [Voedselallergie]
Rocksaan
8 13-03-2003 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.