Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wie won het eerste debat?
George Bush 8 13.56%
John Kerry 43 72.88%
Gelijkspel 8 13.56%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2004, 04:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Nou, het was me weer een schouwspel. Wie vonden jullie het sterkste overkomen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2004, 05:01
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik vond meneer Kerry er wel hip uitzien
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 05:50
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Ik weet het niet echt. Aan het begin was Bush wel sterker, daarna Kerry, en toen mja beetje heen en weer.

Twijfelachtig ben ik erover.

Ik hoor net op het nieuws dat 53 procent vonden dat Kerry gewonnen had. 'Experts' ook.

Nah, i dunno, nuttige reply
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 08:22
Verwijderd
kon er geen winnaar in vinden.
Ze bleven allebei zo'n beetje in grote lijnen hetzelfde herhalen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 08:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Kerry
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 09:08
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
Ik vond allebei erg zwak en algemeen, maar wat mij betreft is Kerry de winnaar. Niet dat hij het zoveel beter deed dan Bush, het is gewoon dat Bush nog meer dan Kerry in herhaling en algemeenheden viel.

Maar uiteindelijk gaat Bush toch wel winnen.
__________________
ik sla foetussen als vissen dood.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 09:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
wel gebrek aan de onderwerpen:
*burgerrechten van verdachten die door de amerikaanse soldaten geschonden worden
*de verhouding tot de europese unie
*palestina/israel
*tarieven en subsidies als bescherming van de amerikaanse markt
*mensenrechtensituatie als reden voor buitenlandse politiek
(ik bedoel China, Libie, enz, ze hadden het wel over Soedan)


(maar ik ben het nu pas aan het kijken, dus die onderwerpen kunnen nog langskomen)
Wel goed dat ze kritiek geven op Poetin
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 01-10-2004 om 09:34.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 09:38
Verwijderd
'You forgot Poland.'
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 09:45
Ninnoc
Ninnoc is offline
tis natuurlijk kiezen tussen twee kwaden. tja moeilijk te bepalen wie won, vond het debat tegenvallen. ook mede omdat ik de (negatieve) kriebels krijg van bush, toch kerry als winnaar.
(laten we hopen dat ie wint)
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 10:13
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Joostje schreef op 01-10-2004 @ 10:29 :
wel gebrek aan de onderwerpen:
*burgerrechten van verdachten die door de amerikaanse soldaten geschonden worden
*de verhouding tot de europese unie
*palestina/israel
*tarieven en subsidies als bescherming van de amerikaanse markt
*mensenrechtensituatie als reden voor buitenlandse politiek
(ik bedoel China, Libie, enz, ze hadden het wel over Soedan)
Vond ik ook een groot gemis ja.
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 10:13
Quincy
Quincy is offline
Wat wel grappig is is dat onze rtlverslaggevers dat ze de overwinning als glansrijk zagen! Ja ik zou toch zeggen kantjeboord 53%. Als ik mijn examen haal met 53 % dan heb ik heus geen 10-en en 9-ens.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 11:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
dat ze het een debat noemen is al een schandaal op zich.

aangezien ik Bush niet kan luchten of zien lijkt voor mij duidelijk wie het beste 'debateerde'
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 11:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Shit, vergeten te tapen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 11:35
sans plomb
Avatar van sans plomb
sans plomb is offline
George Bush was ietsie sterker
__________________
Love is like a pictionary
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 11:51
Verwijderd
geen van beide wat een schijnvertoning .
De kandidaten mochten elkaar niet eens vragen stellen
dat ze dit een debat durven te noemen

ik vond Kerry zwak hij praate Bush na met dat we gaan ze opjagen en vernietigen.
En die Bush ging te veel in de verdediging en dat ie steeds terugkwam op de besluiteloosheid van Kerry was ook

ver beneden peil allemaal
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 12:38
Ninnoc
Ninnoc is offline
voor de tekst:
http://www.washingtonpost.com/wp-srv...bate_0930.html btw
__________________
because we are born free, to have the world as our playground

Laatst gewijzigd op 01-10-2004 om 17:19.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-10-2004 @ 12:01 :
dat ze het een debat noemen is al een schandaal op zich.

aangezien ik Bush niet kan luchten of zien lijkt voor mij duidelijk wie het beste 'debateerde'
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 12:48
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb ook vannacht gekeken, en ik moet zeggen dat ik redelijk verrast ben geweest van Kerry. Dat hij sterker naar voren zou komen - argumentatief - was te verwachten. Maar het feit dat Kerry zich ook wist te profileren als een leider voor zijn land, kwam overwachts. Zijn gebaren, zijn profiel, zijn formaat (niet te vergeten) hielpen daar zeker bij. Ik zag niet meer the old feeble man die ik zag bij conventies en partij-bijeenkomsten.

Bush was sterker in zijn bewoordingen, maar herhaalde zich te veel naar mijn mening (ik moet wel 6 ŕ 7 keer hebben gehoord: "I cannot understand how a man who changes his positions so often can lead a country"). Verder good ol' campaign of fear. Niets nieuws.

Conclusie: Kerry heeft - naar mijn mening - een klinklare overwinning behaald.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2004, 12:53
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Kerry.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 13:08
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik heb gestemd voor gelijkspel. Ik vond beide niet overtuigend.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 13:23
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Aangezien ik vanochtend op de WC al een lekkere George Bush heb gedraaid, ga ik voor Kerry... Om het eerlijk te verdelen, zeg maar...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 14:15
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
beide niet want het gaat echt nergens over... behalve dan over 'diezelfde onderwerpen' die al tig keer zijn besproken
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 14:30
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Het feit dat Kerry zijn standpunt mbt Irak heeft aangepast vind ik juist een sterk punt. De meeste politici blijven koppig vasthouden aan hun eerste standpunt zoals Zalm die weigert zijn excuses aan te bieden voor de inschattingsfout over de oorlog in Irak. Op dat punt is Bush ook een loser, die zal zijn fouten nooit toegeven. Ik vind het dus geen slimme zet dat ie steeds blijft hameren op de ommezwaai van Kerry. Als ie niet verder komt dan dat dan heeft ie bij voorbaat al "verloren".
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 15:12
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
dat gezeik altijd. volgens mij verschilt kerry niet zoveel met bush
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 01-10-2004 @ 15:30 :
Het feit dat Kerry zijn standpunt mbt Irak heeft aangepast vind ik juist een sterk punt. De meeste politici blijven koppig vasthouden aan hun eerste standpunt zoals Zalm die weigert zijn excuses aan te bieden voor de inschattingsfout over de oorlog in Irak. Op dat punt is Bush ook een loser, die zal zijn fouten nooit toegeven. Ik vind het dus geen slimme zet dat ie steeds blijft hameren op de ommezwaai van Kerry. Als ie niet verder komt dan dat dan heeft ie bij voorbaat al "verloren".
Kerry wordt gewoon totale hypocrisie verweten. Neem het shotgunincident, de liberale vriendjes van MoveOn.org en het Hitler-incident, de Swift Boat Veterans proberen de mond te snoeren, zijn pacifistische periode, etcetera. Dat laatste voornamelijk. (link)

Laatst gewijzigd op 01-10-2004 om 15:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2004, 15:35
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Dat iemand van standpunt veranderd is een teken dat de persoon er in ieder geval over nagedacht heeft, en van zijn fouten heeft geleerd.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 01-10-2004 @ 16:35 :
Dat iemand van standpunt veranderd is een teken dat de persoon er in ieder geval over nagedacht heeft, en van zijn fouten heeft geleerd.
Van standpunt veranderen wel, maar constant verschillende boodschappen uitzenden niet.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 15:51
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 01-10-2004 @ 16:12 :
dat gezeik altijd. volgens mij verschilt kerry niet zoveel met bush
Het is kiezen uit twee kwaden maar Bush is toch echt wel opper-evil.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 01-10-2004 @ 16:51 :
Het is kiezen uit twee kwaden maar Bush is toch echt wel opper-evil.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 16:58
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ik heb het debat zelf niet gezien, maar wle de reacties hier op het debat. De algemene stemming hier is dat Kerry min of meer gewonnen heeft, maar dat het het saaiste debat ooit was. Wat wil je ook, als alles tot en met welke balpennen gebruikt worden in regeltjes is vastgelegd.

En nee, natuurlijk gaan ze niet op onderwerpen zoals de krijgsgevangenen in, dan is de kans veel te groot dat ze op hun bek gaan. Het is ook helemaal geen debat, alles is van voor tot achter vastgelegd.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 16:59
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 01-10-2004 @ 16:51 :
Het is kiezen uit twee kwaden maar Bush is toch echt wel opper-evil.
De mensen hier beschouwen Kerry ook niet als een echte democraat hoor. En bovendien maakt hij zich niet echt populair door nogal eens van mening te wisselen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:21
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik vond ze beiden vrij zwak. Wat mij betreft is er geen echte winnaar.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 21:06
Verwijderd
Ik vond niet dat er iemand uitgesproken beter of slechter uit naar voren kwam. Überhaupt vond ik het debat niet vlammend genoeg
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 21:16
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 01-10-2004 @ 19:21 :
Ik vond ze beiden vrij zwak.
maar omdat kerry niet echt gewonnen heeft is bush de eigenlijke winnaar
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 22:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 01-10-2004 @ 22:16 :
maar omdat kerry niet echt gewonnen heeft is bush de eigenlijke winnaar
Maar omdat Bush niet echt gewonnen heeft is Kerry de eigenlijke winaar?

M.a.w.: waar slaat dit op?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 22:51
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2004 @ 23:47 :
Maar omdat Bush niet echt gewonnen heeft is Kerry de eigenlijke winaar?

M.a.w.: waar slaat dit op?
Kerry heeft een achterstand goed te maken, zo lang hij niet een goede overwinning boekt wint Bush.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2004, 23:19
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 01-10-2004 @ 16:51 :
Het is kiezen uit twee kwaden maar Bush is toch echt wel opper-evil.
inderdaad daar geef ik je gelijk in. Maar dat 'eeuwig getouwtrek' over terrorisme en de oorlog in irak is voor mensen niet relevant en belangrijk. Dat is een eindeloze discussie waar toch geen eind aan zal komen. Dit soort debatten is juist zinvol om het juist over het heden te hebben ipv het verleden.
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 23:25
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 01-10-2004 @ 23:51 :
Kerry heeft een achterstand goed te maken, zo lang hij niet een goede overwinning boekt wint Bush.
Dat is toch niet een inzet van een debat?
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 23:57
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 02-10-2004 @ 00:25 :
Dat is toch niet een inzet van een debat?
natuurlijk wel stemmen halen toch ?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 02:50
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Heb het alleen op de radio gehoord. Bush kwam over hoe mensen stereotypisch over hem denken (mexed missages) maar kwam inhoudelijk beter over dan Kerry, al kon die laatste weer beter articuleren. Stemde gelijkspel.

Beetje off-topic, maar ik heb vanmiddag het genoegen gehad om Bush te zien spreken en in tegenstelling tot hoe je hem normaal ziet kwam hij geweldig over. Mijn respect voor de man is iets omhoog gegaan.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 10:53
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
Hoeveel debatten komen er eigenlijk nog?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 11:21
PV
PV is offline
Citaat:
Foegel schreef op 02-10-2004 @ 11:53 :
Hoeveel debatten komen er eigenlijk nog?
2 dacht ik.

Op 8 oktober zullen de twee Washington University aandoen in St. Louis, Missouri. Daar krijgen Bush en Kerry vragen voorgeschoteld van een speciaal daarvoor geselecteerd publiek. Onder de vragenstellers zijn mensen die nog geen keuze hebben gemaakt voor een van de twee kandidaten en die zullen worden uitgekozen door de opiniepeiler Gallup, aldus Amerikaanse media.

Het derde en laatste presidentiële debat heeft op 13 oktober plaats in de staat Arizona. Op Arizona State University in Tempe zullen Bush en Kerry debatteren over de binnenlandse en economische politiek.

Cheney vs Edwards

Acht dagen eerder, op 5 oktober, zullen vice-president Dick Cheney en de Democratische kandidaat voor die post, John Edwards, het tegen elkaar opnemen in Cleveland, Ohio.


van Nu.nl
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 11:23
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
Citaat:
PV schreef op 02-10-2004 @ 12:21 :

Cheney vs Edwards
Dat lijkt me een stuk interessanter dan Kerry vs. Bush.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 12:39
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 02-10-2004 @ 00:25 :
Dat is toch niet een inzet van een debat?
Soms kan een debat erg belangrijk zijn bijv. het debat tussen Kennedy en Nixon bijv. is beslissend geweest in de race om het presidentsschap het verschil was minimaal net als nu het geval is.
Een leraar van mij zei dat Kennedy door zijn uiterlijk heeft gewonnen van Nixon, Kennedy stemde toe met make-up voor het debat. Nixon weigerde en dat heeft hem de das omgedaan, beetje sterk maar goed.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 13:05
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 02-10-2004 @ 13:39 :
Soms kan een debat erg belangrijk zijn bijv. het debat tussen Kennedy en Nixon bijv. is beslissend geweest in de race om het presidentsschap het verschil was minimaal net als nu het geval is.
Een leraar van mij zei dat Kennedy door zijn uiterlijk heeft gewonnen van Nixon, Kennedy stemde toe met make-up voor het debat. Nixon weigerde en dat heeft hem de das omgedaan, beetje sterk maar goed.
Staat deze week ook in TIME:
'Sept. 26, 1960. Richard Nixon ignored advice not to debate John F. Kennedy. To prep, he read only briefing books. A hospital stay for a knee infection and two weeks on the trail had left him ill and underwight. And he refused makeup, exposing his 5 o'clock shadow.'
Niet alleen de makeup dus, maar het is (voor zo ver ik weet) wel bekend dat Nixon er op tv veel slechter uit zag dan Kennedy. En dat het ook zo zou zijn, dat radioluisteraars Nixon als winnaar van het debat uitriepen, maar dat mensen die het op tv hadden gezien Kennedy sterker vonden.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 13:07
Verwijderd
absoluut KERRY !!!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 13:48
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 02-10-2004 @ 03:50 :
Beetje off-topic, maar ik heb vanmiddag het genoegen gehad om Bush te zien spreken en in tegenstelling tot hoe je hem normaal ziet kwam hij geweldig over. Mijn respect voor de man is iets omhoog gegaan.
Ik vind hem inderdaad vergeleken met 4 jaar terug iets overtuigender geworden. Maar mijn mening staat.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 15:08
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
De Amerikanen in het buitenland mogen toch ook stemmen, en die gelden toch als een staat? Ik zie die nergens staan namelijk..
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 02-10-2004 @ 16:08 :
De Amerikanen in het buitenland mogen toch ook stemmen, en die gelden toch als een staat? Ik zie die nergens staan namelijk..
Ja idd, maar dat aantal is verwaarloosbaar in vergelijking met de Amerikaanse Staten.

Bovendien is er nog de praktische kant van de zaak. Het is bijzonder moeilijk om de Amerikanen buiten de VS te peilen naar hun keuze en dat dat nog representatief te houden.

.. Maar ik voorspel dat de Amerikanen in het Buitenland eerder voor Kerry dan voor Bush zullen stemmen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.