Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2010, 20:56
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Gezongen liederen

“Wat gebeurt er allemaal in mijn huis! Wat heb ik gedaan om de goden boos te maken?” Testout.com voelde zich met de minuut onrustiger worden en kon het gevoel van onbehagen niet van zich afkloppen. Er ging iets vreselijk mis om hem heen en hij wist niet wat en dat verontruste hem zo, het niet weten van wat er aan de hand is. Testout.com was een oude en wijze man die veel had meegemaakt in zijn leven. Hij kon het niet hebben dat hij de touwtjes niet in de hand had, iets wat hij de rest van zijn leven wel had.

“Ooh, wijze sukkel, de goden zijn niet boos. Integendeel, deden jullie maar iets om ons boos te maken!”

Heksjuh zat over Musiquefreak gebogen en fluisterde schietgebedjes. Musiquefreak lag op een kussen en leek nergens zin meer in te hebben. Nadat hij uit zijn trance was geraakt verlangde hij er weer naar om de zachte, zingende stem te horen. Zonder die stem leek alles verloren voor hem, in de stem had hij sussende woorden gehoord, woorden die beloofden dat alles goed zou komen, woorden die hem een schitterende toekomst beloofden. Ergens deed het gezang hem ook denken aan vrij zijn en aan vogels. Musiquefreak was al zo sterk in de macht van de welbefaamde Sirene Thelxepeia (of was het toch Teles?) dat het hem waarschijnlijk niets had uitgemaakt als hij wist dat het allemaal een valstrik was.

Femke Sjekkie zat niet ver van het huis en nam alles in zich op. Ze had alles gezien en gehoord en voelde zich steeds verontrustender worden. Het ging allemaal de verkeerde kant op. Ze moest die twee stoppen voordat ze nog meer schade aan zouden richten, enkel omdat ze het konden.

“Ik ben nu zo pissig op die gast!” schreeuwde Kleinepierik. “Hoort hij niet de leider te zijn? Wat een leider is hij dan zeg! Fucking mietje!”
“Rustig aan, gast!” zei Dott met een sussende stem. “Hij is anders wel de enige die nog over is! Sann, Fizzle en Toddish zijn allemaal vermoord door één of ander iets en wie weet waar Femke en Leif heen zijn?!”
Kleinepierik en Dott wandelden naast elkaar door de grote tuinen van het huis. N00dles zat binnen en deed god-mag-weten-wat. Ze maakten zich allemaal zorgen om het welzijn van de clan, alleen leek N00dles nogal problemen te hebben met het delen van zijn gedachten. Kleinepierik en Dott hadden een half uur geprobeerd om iets uit N00dles te krijgen, maar alles wat die zei was: “Laat me nou, ik moet even nadenken.”
“Waar in godsnaam moet hij over nadenken!?” Kleinepierik wond zich steeds meer op over het gedrag van N00dles.
“Kappen ja! Waarom schreeuw je dat allemaal tegen mij?” riep Dott geïrriteerd uit.
“Sorry, Dott.” zuchtte Kleinepierik. “Ga maar weer naar binnen, ik moet even m’n hoofd luchten.”
Zonder nog iets te zeggen liep Dott weer terug naar het huis.

Testout.com kwam de kamer binnen waar Musiquefreak nog steeds op een kussen lag en waar Heksjuh nog steeds bezorgd over hem gebogen zat.
“Kind van me, ga maar, ik let wel op hem. JasperJD wil je spreken.” zei hij tegen Heksjuh. Heksjuh raakte voor de laatste keer de wang van Musiquefreak zachtjes aan en liep toen zachtjes weg, naar buiten.

“Moeder, moeder!” riep grl toen ze haar moeder de binnenplaats zag oversteken. Grl had de hele tijd op een bankje gezeten en had zich alleen gevoeld. Alle haar dierbare dieren waren weg en het leek alsof het hele huis haar vergeten was. Ze had in geen uren met iemand gesproken en was blij toen ze plots haar moeder zag. Alleen hoorde Heksjuh haar eigen dochter niet en liep alsnog de binnenplaats over, de deur van een slaapkamer binnen.

Kleinepierik liep al een halfuur door de tuinen, zonder te weten waar hij precies heen ging. Op een gegeven moment hielden de tuinen op en Kleinepierik bevond zich in opeens tussen donkere bomen. Al voelde hij een verschil in temperatuur, nu hij uit de zon was gestapt, toch liep hij door. Toen hij iets vlak naast hem een struikje hoorde ritselen ontwaakte Kleinepierik uit zijn gedachten en keek om zich heen. “Waar the fuck ben ik nou weer beland?”

“Dit wordt steeds leuker!”

“Huh? Zei er iemand iets?” riep Kleinepierik terwijl hij verwoed om zich heen keek. Hij kon onmogelijk erg diep in het bos zitten, maar toch kon hij – welke kant hij ook op keek – de bomen nergens dunner zien worden, het leek werkelijk alsof hij zich midden in een groot bos bevond.
“Piiiiiiiiiiieeeeeeeeeriiiiiiiiiiik…” hoorde hij een wonderschone, zuivere stem zingen.
“Oh, god, dit is fucking creepy! Ik moet hier weg!” zei Kleinepierik tegen zichzelf, terwijl hij voor de tweede keer zijn naam hoorde. Hij dacht na over welke kant hij op zou rennen, maar de stem leek van alle kanten te komen.
“Piiiiiiieeeeeeeeeriiiiiiiik…” zong de stem steeds harder.
Kleinepierik kreeg het opeens heel benauwd en hij had het gevoel dat de bomen steeds dichterbij kwamen.
“Piiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeriiiiiiiiiiiiiik!” krijste de stem uit en Kleinepierik voelde… voelde…hij voelde niets!

Hangronde Drie:

Uitslag:

1. Leif
2. JasperJD
3. sann (tovenaar)
4. N00dles
5. grl
6. Fizzle-fluffy (ziener)
7. Dott
8. Absinthe
9. kleinepierik (wolf)
10. Wammus
11. Archont
12. testout.com
13. Heksjuh
14. Toddish (bane)
15. Femke Sjekkie
16. Tink* (dorpeling)
17. Musiquefreak


Blauw = opgehangen

Rood = gegeten

De eerste wolf is opgehangen!
De wolven hebben tot morgen 20.30 uur om wraak te nemen!
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Advertentie
Oud 21-03-2010, 21:03
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
YES!!!!!!
We hebben de eerste wolf te pakken

Oh, leuk verhaal trouwens, ik herken mezelf een beetje in hoe je me neerzet, dat vind ik echt leuk om te zien
Top !
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 21-03-2010, 21:15
Verwijderd
Kijk aan, dat is al best wel snel in het spel
Oud 21-03-2010, 21:40
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Toch nog iets positiefs dit spel
__________________
Yoloswag 420
Oud 21-03-2010, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk zie ik wel wat jij bedoelt
En het stomme is dat ik nu precies hetzelfde doe als jij; het niet benoemen. Maar dat is in elk geval de reden dat ik het niet zomaar wil vertrouwen. Omdat jij erover begint. Had niks gezegd, in elk geval tot na de eetronde. Een beetje zoals ik vorig spel (als verrader!) deed; dat ik ging lopen roepen dat ik dacht dat jij tovenaar was. Leuk voer voor de wolven dus. En dat jij niet benoemt wat je 'snapt' over haar functie, maar er wel over gaat posten, vind ik gek. En daardoor ben ik gaan twijfelen aan zowel jouw als Musiquefreaks onschuld.
Volgens mij ben ik nadat Jasper het zei. De enige die zei dat ik wist wat ze was. En zei dat we het moesten laten rusten.

Daarna gingen jullie er op door, wie dit deed kijken ik morgen nog even.
Oud 21-03-2010, 21:45
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Dat zal ik geweest zijn denk ik
En ik blijf erbij dat ik het allemaal net wat TE opvallend vind.
Iedereen vind het dom, maar het kan ook gewoon taktiek zijn.
Anyhoe, ik ben op dit moment niet bereid het risico te nemen en 1 van onszelf om zeep te helpen, ik vraag me alleen een beetje af waarom de wolven dit nog niet gedaan hebben.
Als jij de functie kan achterhalen, kunnen zij dat vast ook.
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 21-03-2010, 21:55
Verwijderd
Oh dat is fijn

Morgen maar eens kijken wat hij allemaal in het spel heeft gezegd.
Oud 21-03-2010, 21:56
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Oh dat is fijn

Morgen maar eens kijken wat hij allemaal in het spel heeft gezegd.
Weinig.
__________________
Yoloswag 420
Oud 22-03-2010, 00:49
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Goed. Ik heb net onder de douche eens even staan bedenken wat ik van dit spel vind.

Voor mij blijft Wammus op nummer 1 staan. Hij noemde 5 verdachten: Archont, kleinepierik, Sann, JasperJD en mij. Daarbij vond hij dat Sann, Jasper en ik wolven moesten zijn omdat we op hetzelfde tijdstip online waren. Jullie mogen mijn posts van die dag nazoeken, ik was van 11.00 tot 02.00 online. En zoals ik eerder heb aangegeven was ik ook regelmatig met anderen online. Dus dit argument is raar. Enigszins geforceerd zelfs. Met name omdat niet veel later bleek dat Sann de tovenaar was.
Daarnaast dacht hij dat Archont de evilziener moest zijn en kleinepierik de verrader. Waarom de verdenking Archont als evilziener op dit moment zeer onwaarschijnlijk is lijkt me duidelijk (en als het voor iemand nog niet duidelijk is, dan moeten ze beter opletten). Dan komen we bij kleinepierik. Het lijkt me niet dat hij in de rol van verrader zit, maar ik ben er niet van overtuigd dat hij goed is. Ik kan me bij hem namelijk wél voorstellen dat hij evilziener is. Nu een beetje op de achtergrond houden zodat-ie rustig namen kan opvragen en zo.

Het liefst zou ik op Wammus stemmen maar als die stem zinloos blijkt te zijn, dan ga ik mee op kleinepierik. Als Wammus geluk heeft, blijkt kleinepierik idd de evilziener of verrader te zijn.. dan zakt hij weer een beetje op mijn verdachtenlijstje.
Ik heb het feit dat jullie tegelijk online waren genoemd omdat het me opviel. Ik heb nooit gezegd dat de genoemde mensen perse slecht zijn omdat ze tegelijk online waren.

Archont was op dat moment naar mijn idee slecht omdat hij fout zat met Tink en vanwege dat vage gedoe rond zijn stem op Todish. In mijn theorie waren Jasper, Sann en jij verdacht als weerwolf en bleef Kleinepierik over als 5e verdachte. Het verhaal erbij klopt inderdaad niet helemaal en moest andersom zijn.

Sann bleek later onschuldig en ook van Archont geloof ik inmiddels wel dat hij onschuldig is. Naar nu bijkt dat Kleinepierik een weerwolf was dus ik zat in ieder geval goed met het idee dat hij slecht was.

Voor nu valt vooral Noodles me op. Ook ik ben er vrijwel zeker van dat Musiquefreak onschuldig is en ik vind het wel heel vreemd dat hij erop blijft hameren dat dat niet zo is. Femke Sjakie bedoelde deze post en die was mij om dezelfde reden ook al opgevallen. Ook vind ik de gedachte dat Leif slecht is omdat Fizzle uiteindelijk goed bleek te zijn maar raar.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 22-03-2010, 07:28
Verwijderd
Citaat:
Voor nu valt vooral Noodles me op. Ook ik ben er vrijwel zeker van dat Musiquefreak onschuldig is en ik vind het wel heel vreemd dat hij erop blijft hameren dat dat niet zo is. Femke Sjakie bedoelde deze post en die was mij om dezelfde reden ook al opgevallen. Ook vind ik de gedachte dat Leif slecht is omdat Fizzle uiteindelijk goed bleek te zijn maar raar.
Ik blijf nergens op hameren. Ik denk nu sinds Archonts opmerking over haar mogelijk functie dat Musiquefreak onschuldig is, in tegenstelling tot eerst. Dat heb ik ook duidelijk gezegd in mijn vorige posts.

Kleinepierik vond ik overigens om dezelfde reden verdacht als Leif, namelijk dat hij een vage reden zag om Fizzle te verdenken, vanuit het niets.
En nu we weten dat kleinepierik wolf is, is dit ook opmerkelijk: Leif niet op kleinepierik stemmen toen kleinepierik 3 stemmen tegenover 4 voor Tink* en 4 voor hem. Nouja, lijfsbehoud kun je zeggen, maar ik heb toch het vermoeden dat hij de verrader is.
Hij heeft de eerste keer op Tink* gestemd en de tweede keer op Archont, waarvan ik denk dat hij onschuldig is.

Of jullie moeten een goede theorie kunnen geven om aan te tonen dat Leif géén slechterik is. Dus kom maar op.

Tot slot: mag ik je er even op wijzen, Wammus, dat in de post die je aanhaalt (op basis waarvan Femke mij verdacht vindt, vreemd genoeg), ik kleinepierik als wolf bestempelde? Ik bleek gelijk te hebben.

Dus, hoe ben ik nu verder nog verdacht te noemen?
Oud 22-03-2010, 07:47
Femke Sjekkie
Avatar van Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Jeeh een wolf!

Noodles ik vind je verdediging niet heel sterk, juist dat breed houden in de post waar wammes naar linkt vind ik verdacht. Of daar nu een wolf tussen zit of niet. Je houdt daarmee de mogelijkheid open je stem veilig weg te zetten.

Dat je ineens afziet van musique zeg je komt door archont's post, maar is het dan niet eerder omdat je bang bent verdacht te worden? Daar leek het op... Vandaar ook mijn stem, al had die zo niet zoveel zin. Ik heb verder niet echt andere verdachten op dit moment, maar eerst de nacht maar eens afwachten.
Oud 22-03-2010, 08:03
Leif
Avatar van Leif
Leif is offline
Dit is het eerste stemlijstje:

Archont
3. Leif
10. JasperJD
11. Toddish
14. Heksjuh

Toddish
4. Absinthe
6. Dott
7. Archont
8. Sann
15. Kleinepierik

En als we de wolf even weghalen:

Archont
3. Leif
10. JasperJD
11. Toddish
14. Heksjuh

Toddish
4. Absinthe
6. Dott
7. Archont
8. Sann
-------
Het is dus gelijkspel. Maar Toddish had de meerderheid, dus er moet tenminste 1 wolf zitten in het lijstje van Archont. Ik, Jasper of Heksjuh is dus wolf.

Volgende lijstje:

Tink*
-Archont
-Absinthe
-kleinepierik
-N00dles
-Leif
-Wammus

Leif
-sann
-JasperJD
-grl
-Tink*
-testout.com

En weer zonder wolf:

Tink*
-Archont
-Absinthe
-N00dles
-Leif
-Wammus

Leif
-sann
-JasperJD
-grl
-Tink*
-testout.com

-----
Weer gelijkspel! En welke speler komt overeen? JasperJD. Reden genoeg om hem te verdenken lijkt me.
Oud 22-03-2010, 08:13
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Oh heh, ik dacht dat we misschien de evilziener te pakken hadden maar dit is veel beter

Ik ben net wakker dus ik ga maar geen lange posts schrijven met m'n slaperige hoofd.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 22-03-2010, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Jeeh een wolf!

Noodles ik vind je verdediging niet heel sterk, juist dat breed houden in de post waar wammes naar linkt vind ik verdacht. Of daar nu een wolf tussen zit of niet. Je houdt daarmee de mogelijkheid open je stem veilig weg te zetten.

Dat je ineens afziet van musique zeg je komt door archont's post, maar is het dan niet eerder omdat je bang bent verdacht te worden? Daar leek het op... Vandaar ook mijn stem, al had die zo niet zoveel zin. Ik heb verder niet echt andere verdachten op dit moment, maar eerst de nacht maar eens afwachten.
Ik heb mijn stem vrij vroeg kenbaar gemaakt in hangronde 2, op een moment dat er nog geen zekerheid was dat Tink* eruit zou gaan. Bovendien heb ik vrij consistent op Tink* geaast (helaas misplaatst) na die post.

Hoezo zou ik bang worden verdacht te worden? Omdat ik dan als enige op Musiquefreak zou hebben gestemd? Ik lag niet onder vuur ofzo, jij bent de eerste die mij echt verdacht vindt. Nee, ik was serieus overtuigd.
Oud 22-03-2010, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Dit is het eerste stemlijstje:

Archont
3. Leif
10. JasperJD
11. Toddish
14. Heksjuh

Toddish
4. Absinthe
6. Dott
7. Archont
8. Sann
15. Kleinepierik

En als we de wolf even weghalen:

Archont
3. Leif
10. JasperJD
11. Toddish
14. Heksjuh

Toddish
4. Absinthe
6. Dott
7. Archont
8. Sann
-------
Het is dus gelijkspel. Maar Toddish had de meerderheid, dus er moet tenminste 1 wolf zitten in het lijstje van Archont. Ik, Jasper of Heksjuh is dus wolf.

Volgende lijstje:

Tink*
-Archont
-Absinthe
-kleinepierik
-N00dles
-Leif
-Wammus

Leif
-sann
-JasperJD
-grl
-Tink*
-testout.com

En weer zonder wolf:

Tink*
-Archont
-Absinthe
-N00dles
-Leif
-Wammus

Leif
-sann
-JasperJD
-grl
-Tink*
-testout.com

-----
Weer gelijkspel! En welke speler komt overeen? JasperJD. Reden genoeg om hem te verdenken lijkt me.
In principe heb je op basis van de lijstjes een punt. Maar met mijn verdenking in het achterhoofd kan ik ook lezen:
Heksjuh wolf, JasperJD goed en jij verrader/evilziener?

Ik beschouw JasperJD namelijk als goedaardig for the time being, Heksjuh kan ik niet echt peilen, en jou sowieso al verdacht. Als JasperJD idd goedaardig blijkt, dan zou dit een (vrij opzichtige) aanval zijn van jou als verrader/evilziener.
Oud 22-03-2010, 08:41
Leif
Avatar van Leif
Leif is offline
Dat risico neem ik we zullen zien.
Oud 22-03-2010, 08:48
Verwijderd
Ik zit nu op stage dus kan niks posten! Vanavond pas

Aangezien ik het hele weekend niet aanwezig ben geweest, had het te druk met een sociaal leven!

Maargoed, ik heb de vorige ronde niet kleinepierik maar leif gestemd. Dit in de hoop dat meer mensen leif stemmen en we zodoende meer info kregen uit het stemlijstje.

Dus zo klopt het stemlijstje van mijn kant wel. Helaas stemde veel mensen op kleinepierik.

Dit kan je natuurlijk weer als verdacht zien, maar dan zou het onlogisch zijn dat ik het zou zeggen
Oud 22-03-2010, 09:34
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Openingspost is weer aangepast Up-to-date. (Sorry dat ik dit op Dingaantouwtje doe, slome schoollaptop..)
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 22-03-2010, 09:57
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Ik denk dat je het iets te makkelijk bekijkt want het kan ook heel goed zijn dat de verrader ergens anders staat en vervolgens op Toddish heeft gestemd om de wolven te beschermen. Maar imo wijst dit alleen nog maar meer op Leif dus mijn stem gaat de volgende ronde weer naar hem/haar.
__________________
Yoloswag 420
Oud 22-03-2010, 10:03
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ik denk dat ik een ronde wolfjes afwacht, en dan de feiten eens ga bekijken.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 22-03-2010, 11:52
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
voor de uitslag!

Citaat:
In principe heb je op basis van de lijstjes een punt. Maar met mijn verdenking in het achterhoofd kan ik ook lezen:
Heksjuh wolf, JasperJD goed en jij verrader/evilziener?

Ik beschouw JasperJD namelijk als goedaardig for the time being, Heksjuh kan ik niet echt peilen, en jou sowieso al verdacht. Als JasperJD idd goedaardig blijkt, dan zou dit een (vrij opzichtige) aanval zijn van jou als verrader/evilziener.
Hoe kom je er dan bij dat ik wolf ben?

Ik wacht ook de eetronde even af voordat ik mijn verdenkingen uitspreek.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 22-03-2010, 12:05
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
voor de uitslag!


Hoe kom je er dan bij dat ik wolf ben?

Ik wacht ook de eetronde even af voordat ik mijn verdenkingen uitspreek.


Omdat het volgens het lijstje gelijkspel is maar een wolf heeft geen stem en omdat toddish er uit is gegaan zonder gelijkspel zit er in dat rijtje misschien een wolf.
__________________
Yoloswag 420
Oud 22-03-2010, 13:18
Leif
Avatar van Leif
Leif is offline
Citaat:
Ik denk dat je het iets te makkelijk bekijkt want het kan ook heel goed zijn dat de verrader ergens anders staat en vervolgens op Toddish heeft gestemd om de wolven te beschermen. Maar imo wijst dit alleen nog maar meer op Leif dus mijn stem gaat de volgende ronde weer naar hem/haar.
Nu heb je me des te meer overtuigd. Uit verdediging wijs je snel je vinger terug (mocht je me niet opeten vannacht) en er zijn geen duidelijke onderbouwde argumenten tegen mij. ( Er word alleen maar verwezen naar die post naar fizzle, maar die was in mijn mening niet verdacht te noemen omdat ik fizzle niet verdacht heb maar het spel wat leven in wou blazen.)
Natuurlijk kan de verrader een rol gespeeld hebben in de stemlijstjes, maar ik vind het heel toevallig dat jij twee keer onder degene staat die er uiteindelijk niet uit is, bij een gelijkspel.

Mocht je geen wolf zijn, zou het voor de wolven een hele logische keuze zijn om Jasper eruit te eten, want dan ben ik meteen verdacht en zijn ze dus een ronde veilig. We zullen zien!
Oud 22-03-2010, 13:29
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:


Omdat het volgens het lijstje gelijkspel is maar een wolf heeft geen stem en omdat toddish er uit is gegaan zonder gelijkspel zit er in dat rijtje misschien een wolf.
Ik ben niet achterlijk hoor. Ik bedoelde niet waarom ik in het rijtje 'verdachten' sta als je kijkt naar het stemlijstje van die stemronde, maar waarom ik van de drie in dat rijtje (JasperJD, Leif en ik dus) de wolf ben. JasperJD staat in beide rijtjes, ik in eentje (alleen die van de eerste ronde, niet die van de tweede ronde). Waarom denkt Noodles dan dat ik wolf ben en niet JasperJD of Leif.

Dus misschien moet je eerst even goed lezen voordat je me gaat facepalmen
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 22-03-2010, 13:31
Leif
Avatar van Leif
Leif is offline
Citaat:
Ik ben niet achterlijk hoor. Ik bedoelde niet waarom ik in het rijtje 'verdachten' sta als je kijkt naar het stemlijstje van die stemronde, maar waarom ik van de drie in dat rijtje (JasperJD, Leif en ik dus) de wolf ben. JasperJD staat in beide rijtjes, ik in eentje (alleen die van de eerste ronde, niet die van de tweede ronde). Waarom denkt Noodles dan dat ik wolf ben en niet JasperJD of Leif.

Dus misschien moet je eerst even goed lezen voordat je me gaat facepalmen
Edit:
Sorry, ik had deze post verkeerd geschreven. Ik dacht dat je zei dat ik ook in beide rijtjes stond, maar ik sta er maar in één. Dat klopt wel dus. Waarom zou ik wolf zijn?
Oud 22-03-2010, 13:36
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Edit:
Sorry, ik had deze post verkeerd geschreven. Ik dacht dat je zei dat ik ook in beide rijtjes stond, maar ik sta er maar in één. Dat klopt wel dus. Waarom zou ik wolf zijn?
Ik heb mijn post gewijzigd, ik dacht eerst dat je in beide rijtjes stond waar een wolf in moest zitten maar ik had niet goed gekeken.
Ik denk ook niet zo zeer dat jij wolf bent, ik vond het alleen een beetje gek dat Noodles zonder onderbouwing denkt dat JasperJD goed is, jij verrader of evilziener en ik wolf.
Terwijl ik op basis van de rijtjes logischer vind om JasperJD te verdenken.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 22-03-2010, 13:43
Leif
Avatar van Leif
Leif is offline
Ah, op die fiets!
Oud 22-03-2010, 14:19
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Als je idd naar de stemlijstjes gaat kijken is JasperJD eigenlijk de enige logische keuze.
Maar goed, eerst zien wat er 'vannacht' gebeurd.
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 22-03-2010, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet achterlijk hoor. Ik bedoelde niet waarom ik in het rijtje 'verdachten' sta als je kijkt naar het stemlijstje van die stemronde, maar waarom ik van de drie in dat rijtje (JasperJD, Leif en ik dus) de wolf ben. JasperJD staat in beide rijtjes, ik in eentje (alleen die van de eerste ronde, niet die van de tweede ronde). Waarom denkt Noodles dan dat ik wolf ben en niet JasperJD of Leif.

Dus misschien moet je eerst even goed lezen voordat je me gaat facepalmen
Ik zei niet dat je wolf 'bent', ik schetste alleen een scenario waarin ik kon aantonen dat Leif verrader zou kunnen zijn. Vat het dus niet op als een aanval op jou. Ik zei bovendien ook dat ik jou niet echt kan peilen.

Maar goed, de eetronde afwachten dan maar.

Laatst gewijzigd op 22-03-2010 om 16:59. Reden: Ik typte 'jouw' ipv 'jou' en zag dat pas 2 uur later! *gaat zich in een diep hoekje zitten schamen*
Oud 22-03-2010, 14:47
Musiquefreak
Avatar van Musiquefreak
Musiquefreak is offline
YES! De eerste slechterik is eruit! Whiehoe!

Naar mijn idee zijn de wispelturige mensen wel verdacht. Kleinepierik deed dit ook en bleef ook wolf te zijn (wat ik ook al dacht bij de tweede stemronde) dus dit kan goed een strategie zijn (geweest) voor de wolven. Ik ben benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren. Feit blijft dat we nu steeds meer informatie kunnen gaan linken aan de uitslagen van de rondes en zo erachter kunnen komen wie slecht en goed zijn. Ik denk daarom nog even na over mogelijke theorieën en verdachten tot na de eetronde.
Oud 22-03-2010, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Naar mijn idee zijn de wispelturige mensen wel verdacht. Kleinepierik deed dit ook en bleef ook wolf te zijn (wat ik ook al dacht bij de tweede stemronde) dus dit kan goed een strategie zijn (geweest) voor de wolven.
Het hoeft maar 1 wolf te zijn die wispelturig is natuurlijk. Want dat zou dan de andere wispelturige spelers volgens jou ook verdacht maken, dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
Oud 22-03-2010, 16:05
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nu heb je me des te meer overtuigd. Uit verdediging wijs je snel je vinger terug (mocht je me niet opeten vannacht) en er zijn geen duidelijke onderbouwde argumenten tegen mij. ( Er word alleen maar verwezen naar die post naar fizzle, maar die was in mijn mening niet verdacht te noemen omdat ik fizzle niet verdacht heb maar het spel wat leven in wou blazen.)
Natuurlijk kan de verrader een rol gespeeld hebben in de stemlijstjes, maar ik vind het heel toevallig dat jij twee keer onder degene staat die er uiteindelijk niet uit is, bij een gelijkspel.

Mocht je geen wolf zijn, zou het voor de wolven een hele logische keuze zijn om Jasper eruit te eten, want dan ben ik meteen verdacht en zijn ze dus een ronde veilig. We zullen zien!

Met deze laatste alinea maak je jezelf voor mij weer verdacht. Als de wolven Jasper niet opeten, dan zou dat opeens bewijs zijn voor jouw theorie en dat slaat natuurlijk nergens op. Met name om precies de reden die jij noemt EN omdat ik denk dat ze al een ander target hebben voor vanavond. Maar goed, dat weten we natuurlijk pas zeker na de eetronde.

@Heksjuh: Hoezo wacht je de eetronde even af voordat je je verdenkingen uitspreekt? Wat nou als je vanavond opgegeten wordt? Of heb je soms een functie waarin die kans niet zo groot is?
Voor Musiquefreak geldt trouwens hetzelfde.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 22-03-2010, 16:15
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik zit nu op stage dus kan niks posten! Vanavond pas

Aangezien ik het hele weekend niet aanwezig ben geweest, had het te druk met een sociaal leven!

Maargoed, ik heb de vorige ronde niet kleinepierik maar leif gestemd. Dit in de hoop dat meer mensen leif stemmen en we zodoende meer info kregen uit het stemlijstje.

Dus zo klopt het stemlijstje van mijn kant wel. Helaas stemde veel mensen op kleinepierik.

Dit kan je natuurlijk weer als verdacht zien, maar dan zou het onlogisch zijn dat ik het zou zeggen
Mja.. Ik wil je wel vertrouwen en ik wil wel geloven dat je dit deed vanuit een onschuldig perspectief met de hoop informatie te winnen.. maarrrr 1) je maakt het spel voor de dorpelingen ook moeilijker door niet eerlijk te zijn over je stem 2) daardoor word je verdachter en 3) waarom heb je dan niet geprobeerd mensen op Leif te laten stemmen? Als je werkelijk de situatie wilde creeren waarbij je informatie kan halen uit wat mensen stemmen, moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat er ook nog mensen op Leif stemmen en dat heb je niet gedaan. Vanwege dat laatste vind ik het dus nogal vreemd. En ondanks dat je het zegt, kan het nog steeds als verdacht of op z'n minst raar gezien worden.

Citaat:
In principe heb je op basis van de lijstjes een punt. Maar met mijn verdenking in het achterhoofd kan ik ook lezen:
Heksjuh wolf, JasperJD goed en jij verrader/evilziener?

Ik beschouw JasperJD namelijk als goedaardig for the time being, Heksjuh kan ik niet echt peilen, en jou sowieso al verdacht. Als JasperJD idd goedaardig blijkt, dan zou dit een (vrij opzichtige) aanval zijn van jou als verrader/evilziener.
Ik vind dat deze optie op z'n minst in gedachten gehouden moet worden. Niet per se met deze namen, maar de verrader kan natuurlijk flink kloten in zo'n lijstje. De evilziener lijkt me sterk in ronde 1 want die weet dan nog niets. In ronde 2 is het mogelijk maar dan moet-ie net toevallig de goeie hebben opgevraagd dus hoewel de kans aanwezig is, is deze niet supergroot. Maar het is te simpel om van een stemlijstje uit te gaan. Dat hebben we ook vorig spel heel duidelijk gezien, toen was Sann via het stemlijstje al vrijgepleit van wolf-zijn en bleek ze het toch te zijn



Dit is het even voor nu. Ik ben ziek en duik m'n bed weer in.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 22-03-2010, 16:28
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Noodles: oke, ik snap het

Citaat:
@Heksjuh: Hoezo wacht je de eetronde even af voordat je je verdenkingen uitspreekt? Wat nou als je vanavond opgegeten wordt? Of heb je soms een functie waarin die kans niet zo groot is?
Voor Musiquefreak geldt trouwens hetzelfde.
Ik dacht dat het niet zo slim was om dat voor de eetronde te vertellen. Maar je hebt wel gelijk eigenlijk, want als ik word opgegeten kan ik het ook niet meer vertellen natuurlijk.
En beterschap
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 22-03-2010, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Noodles: oke, ik snap het


Ik dacht dat het niet zo slim was om dat voor de eetronde te vertellen. Maar je hebt wel gelijk eigenlijk, want als ik word opgegeten kan ik het ook niet meer vertellen natuurlijk.
En beterschap
Nou, kom op dan Wat is jouw theorie?
Oud 22-03-2010, 17:30
Musiquefreak
Avatar van Musiquefreak
Musiquefreak is offline
Citaat:
@Heksjuh: Hoezo wacht je de eetronde even af voordat je je verdenkingen uitspreekt? Wat nou als je vanavond opgegeten wordt? Of heb je soms een functie waarin die kans niet zo groot is?
Voor Musiquefreak geldt trouwens hetzelfde.
Oh ik wil ze best uitspreken, maar ik bedoelde meer van dat we dan meer grond hebben om op te staan omdat er dan meer feiten zijn zeg maar

Ik vind het nog steeds erg moeilijk om verdachten aan te wijzen.

Het lijstje van Leif vind ik wel verhelderend en het zou best goed kunnen dat Jasper een slechterik is. Als we uitgaan van de stemlijstjes is dat wel het meest logische, maar wie zegt dat er ook echt zo gestemd is zoals in die lijstjes staat? Het kan natuurlijk ook zijn dat hij hartstikke onschuldig is en dat er iemand anders gewoon heeft lopen fucken met die lijstjes en zijn we als we hier vanuit gaan weer een onschuldig iemand armer. Al moet ik wel zeggen dat ik Jasper sowieso wel een beetje verdacht vind, ook omdat hij zich vrij op de achtergrond houdt. Hij post weinig en als hij wat post is het vaak niet veel..

Van N00dles weet ik ook niet goed wat ik moet denken. Ook jij bent erg wispelturig, je zegt dat het eraan ligt omdat je 'het nog niet door had' en dat het kwartje pas net viel, maar dit kan natuurlijk ook tactiek zijn.
Plus als je kleinepierik al verdacht vond, waarom heb je dan niet op hem gestemd en wel op Leif?

Verder post testout.com inhoudelijk gezien en qua theorieën niet echt nuttige posts waaruit we informatie kunnen halen. Lijkt zich een beetje op de achtergrond te houden, misschien omdat ze onschuldig is, maar misschien ook wel niet.
Heksjuh krijg ik ook geen hoogte van, ze zegt dat ze snapt dat het handiger is om haar theorie hier te posten, maar gaat er verder niet op in..
Van Dott, Absinthe en Femke Sjekkie weet ik niet wat ik moet denken. Voor nu beschouw ik hen nog even als goedaardig, puur omdat ik vind dat er geen aanleiding is om hier anders over te denken (mochten jullie dat wel vinden, zeg het gerust, misschien heb ik wat over het hoofd gezien).

Dan hebben we nog Wammus met zijn theorieën, klinkt allemaal erg leuk maar tot nu toe is er nog niets van waar geweest. Elke keer als dit blijkt te zijn stelt hij zijn theorie wel bij. Ik weet ook wel dat niemand nu kan weten hoe alles precies in elkaar steekt, maar tja, ik weet niet.. Voor nu nog geen hoofdverdachte (en hiervoor geld hetzelfde als bij bovengenoemd, misschien heb ik wat over het hoofd gezien).

Verder wat jij zegt over Archont.. in principe heb jij ook op iemand anders gestemd dan dat jij eerst zei. Wij wisten ook niet of we jou konden vertrouwen en toch heb je dat ook gedaan onder het mom van 'de wolven het niet gemakkelijk te maken'. In feite deed hij nu dus precies hetzelfde. Waarom zou hij dan verdacht zijn en jij niet?
Hij heeft het misschien niet van te voren gezegd, maar is er in ieder geval wel achteraf eerlijk over (hopen we dan maar).

Edit: Plus vind ik de mensen die me eerst verdachten maar zich nu ineens aansluiten bij anderen dat ik onschuldig ben ook verdacht (niet allemaal natuurlijk). Kunnen goed zijn dat dit wolven zijn en dus zo proberen ons te misleiden door de focus op iemand anders te richten, maar als ik er vanavond uit lig dan weten wij, de goedzakken wel genoeg lijkt me!
Oud 22-03-2010, 18:48
Musiquefreak
Avatar van Musiquefreak
Musiquefreak is offline
Wat is het hier ineens stil?
Oud 22-03-2010, 18:55
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Oke, komtie

Ik verdenk op dit moment JaserJD, Noodles en Wammus.
JasperJD: volgens de stemlijstjes kan hij wolf zijn (zie de post van Leif). Hij heeft in de eerste ronde al iets gezegd over stille mensen maar houdt zich sindsien wel erg op de achtergrond.

Van Noodles vind ik dat hij snel van verdachten wisselt. Eerst Musiquefreak, vervolgens Leif. De theorie postte hij pas later omdat er informatie voor de wolven in zou kunnen zitten, maar de theorie vond ik absoluut niet sterk en niet nuttig voor de wolven.

De redenen voor Wammus heb ik gisteren genoemd. Al twijfel ik wel een beetje over hem nu Kleinepierik inderdaad wolf is en hij wel genoemd heeft als verdachte.

Verder zijn er veel mensen die zich wat op de achtergrond houden, dus daar is weinig over te zeggen. Femke Sjekkie verdacht Kleinepierik ook, maar heeft uiteindelijk toch niet op hem gestemd.
Van Dott denk ik niet dat ze slecht is, omdat ze ook al twee rondes op Kleinepierik heeft gestemd en de afgelopen ronde als eerste op hem stemde. Dat vind ik geen wolven actie.
Grl vond anderen verdachter dan Kleinepierik maar heeft uiteindelijk wel op hem gestemd. Wel toen eigenlijk wel al duidelijk was dat hij de meeste stemmen zou krijgen.

Degenen die zich wel erg op de achtergrond houden: Absinthe en testout.com. Absinthe is volgens mij meestal wel een actieve speler. Ik denk niet dat ze zich op de achtergrond houdt doordat ze een slechte functie heeft, maar ik denk dat ze echt gewoon druk is.
Van testout.com weet ik het niet.
Ik weet ook niet zo goed wat ik met Leif en Archont moet. Voorlopig het voordeel van de twijfel.

Ik heb geen harde bewijzen of briljante theorieen dus, maar op dit moment verdenk ik met name JasperJD en Noodles.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 22-03-2010, 19:00
Femke Sjekkie
Avatar van Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Erg scherp opgemerkt van Leif, ik zie er ook wel wat in. Dus ik heb dan dezelfde verdachten als jij Heksjuh. (Wammus niet echt opgevallen, maar die twee die je onderaan noemt dus)
Oud 22-03-2010, 20:38
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Het lied gaat verder

Femke Sjekkie kon dit niet meer aanzien! Ze moest iets doen, maar ze had geen idee wát. Alles wat ze wist was dat er iets verschrikkelijks aan de hand en ze wist dat al die moorden geen toeval waren, ze wist gewoon dat er iemand anders achter moest zitten. Maar hoe kon ze daarachter komen zonder een hele berg op haar boos te maken? Ze kon niet zomaar iedereen langs gaan om te kijken wat ze aan het doen zijn, dat zouden ze haar nooit vergeven. Ze zou beter op moeten letten op aanwijzingen, wie of wat de drijvende kracht achter deze waanzin ook was, ze zou het uitvinden! Tenslotte, ze was zelf ook niet zomaar iemand, ze had zelf ook wel ‘abilities’. Het werd tijd dat ze die eens ging gebruiken.

“Nee…” zei Heksjuh met een zwak stemmetje. “We kúnnen ze niet weg sturen, ik heb de meest duidelijke visioen over ze gehad. Ze zijn ons door goden gezonden en we zouden de goden enkel boos maken op ons als we ze weg zouden sturen!”

“Hahaha!”

“Maar vrouw, er geen steeds meer mensen dood in dit huis.” vervolgde JasperJD zijn betoog die hij al een half uur aan het houden was. “We hebben zelfs iets teruggevonden wat heel goed ooit Tink* geweest zou kunnen zijn. Wat doen we als we straks één van onze kinderen verliezen? Of Testout.com? Of elkaar verliezen? JasperJD probeerde al zijn overredingskracht in zijn stem te stoppen, maar hij wist hoe erg zijn vrouw in haar eigen visioenen geloofde.
“Als dat is wat de goden willen…” begon Heksjuh, maar ze kon haar zin niet afmaken. Ze barstte in tranen uit en viel haar man in de armen. “Oh, waarom, wáárom?” dacht ze wanhopig.

“Ah toe, nog één keer. Ze doet het juist uitstekend!”
“Je hebt gelijk, ze doet het inderdaad uitstekend. Veel beter dan dat mislukte van Chimaera. Ik vraag me nog steeds af wat daarmee precies aan de hand was…”


“Musiquefreak? Broertje, gaat alles goed?” Grl was de kamer binnengelopen waar Musiquefreak lag en stond – net zoals haar moeder het had gedaan – over hem gebogen.
“Wat is er toch met je aan de hand? Wat is er met iedereen hier in de buurt aan de hand? Waarom doet iedereen toch zo raar?”
Musiquefreak negeerde de laatste twee vragen van zijn zus, het boeide hem totaal niet wat er met de rest aan de hand was. Het maakte hem zelfs niets uit wat als er iets met zijn familie zou gebeuren. Alles waar hij nu aan dacht was dat hij iedereen om zich heen moest laten geloven dat alles goed was met hem, dat hij weer in orde was. Dan kon hij eindelijk eens op zoek gaan naar die wonderschone stem die hem persoonlijk had toegezongen.
“Met mij?” Musiquefreak deed beroep op al zijn acteertalent. “Niet hoor, ik was een beetje moe.” Hij glimlachte naar grl en stond op. “Ik ga even naar de keuken, van al dat slapen krijg je dorst.”
Grl voelde wel dat Musiquefreak niet meer met haar wilde praten. Ze was inmiddels al gewend dat ze buiten gesloten leek te worden door iedereen, zelfs door haar moeder! Ze bedacht zich dat er nog maar één iemand was bij wie ze hulp kon gaan zoeken, iemand die wél zou luisteren naar haar; Testout.com

“Ooh, N00dles! Wij zijn de enige twee mensen die nog over zijn van de clan!” riep Dott terwijl ze het vertrek waar N00dles zat binnen kwam lopen.
“Wat?! Ooh FUCK! We moeten hier absoluut weg!” zei N00dles.
“Waarheen? We hebben geen idee waar we zijn.” zei Dott met een neergeslagen stem.
“Dat moeten we dan eerst uit zien te zoeken. We zullen vanavond wel één van die raar geklede gasten wel vragen waar we precies zijn. Daarna zien we wel verder.”

“Hoor je dat? Ze willen weg, ontsnappen!”
“Hmpf… als ze dat echt denken, dan kennen ze mijn twist vermogens nog niet!”


Musiquefreak wandelde doelbewust en om zich heen kijken richtend het bos dat zich achter de tuinen van het huis bevond. Hij wist zeker dat hij een paar uur geleden weer die stem had gehoord, en het kwam uit het bos. De stem klonk weliswaar niet zo mooi als toen het hem toegezongen had, maar het was zeer beslist dezelfde stem. Hij keek nog één keer om zich heen om er zeker van te zijn dat niemand hem zag en begon toen te rennen, zo snel als hij kon rende hij naar het bos toe.

“Oh, dit is veel te makkelijk!”

“Oh, Merlijn!” riep Femke Sjekkie uit. “Merlijn? Wie is Merlijn? En hoe kom ik erop om zijn naam uit te roepen?”
Femke Sjekkie zag dat er weer een slachtoffer gemaakt zou worden en ze kon er absoluut niets mee doen zonder een heuse oorlog te beginnen, en daar had ze absoluut geen zin in.

Musiquefreak knielde neer bij naast het dode lichaam van Kleinepierik. Hij was nu zo in de ban van de Sirene dat hij niet eens merkte hoe walgelijk het lichaam van Kleinepierik eruit zag en stonk.
“Ik weet het zeker … het kwam hier vandaan… als ik het nog één keer zou kunnen horen…” murmelde Musiquefreak in zichzelf.

De wonderschone half-godin en sirene Thelxepeia – een vrouw die voor de helft het lichaam van een vogel (Absinthe) had – kwam langzaam achter een paar bomen vandaan een besloop Musiquefreak van achteren. Zonder de laatste stem van Musiquefreak – “…als ik de stem nog één keer zou kunnen horen …” - zoog ze alle levenskracht uit zijn lichaam en liet twee verschrompelde gestaltes achter.




Uitslag Eetronde Drie:

1. Leif
2. JasperJD
3. sann (tovenaar)
4. N00dles
5. grl
6. Fizzle-fluffy (ziener)
7. Dott
8. Absinthe
9. kleinepierik (wolf)
10. Wammus
11. Archont
12. testout.com
13. Heksjuh
14. Toddish (bane)
15. Femke Sjekkie
16. Tink* (dorpeling)
17. Musiquefreak (leerling/ziener)


Blauw = opgehangen

Rood = gegeten

De wolven hebben goed teruggevochten! Musiquefreak is opgegeten, zij was de leerlinge en de ziener. Een slechte zaak voor de dorpelingen.
De dorpelingen hebben tot morgen 20.30 om een wijze beslissing te maken.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 22-03-2010, 20:39
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Die zagen we niet aankomen.
__________________
Yoloswag 420
Oud 22-03-2010, 20:42
Musiquefreak
Avatar van Musiquefreak
Musiquefreak is offline
Hè balen jongens! Ik wil nog wel wat zeggen maar ik denk dat ik dat beter kan doen als het spel is afgelopen, anders worden de spelleiders boos

Voor nu héél veel succes en dat de dorpelingen maar mogen winnen!
Oud 22-03-2010, 20:42
Verwijderd
Ja, dat was op zich ook wel een beetje te verwachten inderdaad. Jammerjammerjammer, geen enkele écht handige functie meer in het spel (alleen de jager, eventueel). En dit pleit Archont natuurlijk vrij.
Oud 22-03-2010, 21:08
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ja, dit had ik wel verwacht.
Logische zet.
Gelukkig hebben we de jager nog, maar ja dan moet die eerst dood gaan, en dat willen we nou weer niet.
Voor mij is JasperJD momenteel hoofdverdachte, voornamelijk met de stemlijsten als bewijs, maar wie weet veranderd dat nog..
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 22-03-2010, 21:59
Verwijderd
Joh, verrassend. Eigen functie verraden helaas.

Oké daar gaan ik ga iedereen even langs. (dit wordt een lange post maar lees het aub goed door! nuttige info)

Leif: Uit de post van het eerste topic haal ik niet veel verdachten dingen uit. Enkel dat hij/zij mij irritant vond. Klopt ik ben misschien ietswat te aggressief gestart.

Even naar hangronde 1: Stemt op mij. Maar had gelijkspeld moeten worden want kleinepierik is wolf dus verdachten: Leif ,JasperJD Heksjuh Hier zit 1 wolf tussen!
Hangronde 2: Wijziging naar Tink. Uit lijfsbehoud. Helaas is deze ronde ook logisch verlopen. En wolven kunnen zich makkelijk verdelen. Ik kom nog terug op de verdeling van de wolven. Wel een logische wissel.
WWtopic2: Zegt dat ik theorieen onderuit haal. Even voor de duidelijkheid dit doe ik niet ik wil het juist aanmoedigen! Zoekt daarna wel naar wolven en komt zelfs als eerste met hetgeen uit dat e 1 wolf onder mij moet staan uit hangronde 1.
Leif is voor mij niet erg verdacht gebleken.


JasperJD: wwspeltopic1: begint na 1 hangronde te zeuren over dat mensen eruit moeten door ''weinig post''. Onlogisch want je kan dat na 1 hangronde niet zien! Mensen dus verdacht maken zonder enige reden. (hij verdenkt heksjuh en leif hiermee)
Stem hangronde 2 naar leif: ''want rare post'' (geen reden dus). Verdedigt wammus omdat hij geen internet had.
wwtopic 2: Alweer weinig inhoudelijk. Stemt leif ''vorige reden als vorige keer''. Wat was dat: ''rare post'' dus geen onderbouwing. Gebruikt heel snel bij de stemlijstje de verrader en doet die een grote rol toedichten. Ik geloof dat niet zo gauw.
Hij staat ook in bij de verdachten in hangronde 1 waarbij dus 1 stem van deze 3 vals moet zijn: heksjuh, leif, jasperjd. .
Bij hangronde 2 zijn er 3 verdachten doordat kleine pierik wolf is: test.out.com, grl en jasperjd.

2e keer dat JasperJD in verkeerde rijtje staat en mogelijk wolf. Rare inhoudloze posts en geen argumenten. Wil vaak gebruik maken van verrrader waar niet nodig in argumenten voor stemlijstjes.
JasperJD is voor mij een wolf


N00dles : Valt mij aan en geeft mij daarna weer gelijk betreft niet zeggen van stem musiquefreak. En dan opeens sta ik op de verdachtenlijst en 3 post later niet meer (niet dat ik het erg vond). Daarna krijg ik zelfs nog volledig gelijk met mijn theorie over tink waar hij eerst niet mee eens was.
Maar verdacht veel switchen.

Even iets over switchen! De wolven spreken via de pm af op wie ze stemmen. Maar als er 1 wolf uit enthousiasme te snel is geweest en dus een andere wolf in het nauw brengt moet de stem of verdacht soms worden ''bijgedraaid''. Dit gebeurd dan vaak met een argument tegen andere (en het complimenteren van een ander met zijn goede theorie). Als iemand vaak switcht kan dit zeker wolvengedrag zijn. Dit geldt ook voor de verrader!

Geeft verder in het topic 3 verdachten: tink, leif en kleinepierik. Stemt daarna op Tink en daarna op Leif. Kleinepierik maakt hij even verdacht maar zwakt hij daarna weer af. Dit is puur verradersgedrag en hij en JasperJD zijn de enige 2 die niet op Kleinepierik stemmen maar op leif.

Nadat er al doorgeschemert is dat musiquefreak natuurlijk llziener is maakt Noodles haar nog even verdacht ''want hij snapt haar functie toch nog niet''.
Maar nu komt het mooie 3 post verder zegt hij dat hij niet veel meer over musiquefreak gaat zeggen maar dat het ''kwartje'' is gevallen, ze is niet meer verdacht. Hij zegt dus bijna letterlijk tegen de wolven: ZE HEEFT EEN GOEDE FUNCTIE.

Daarna stemt hij met een rare reden op leif: ''ze viel in het begin van het spel fizzle aan''. (hij maakt nog wel ene kleine toespeling richting kleinepierik (wolf) maar die zwakt hij weer af)

Noodles is voor mij de verrader

grl: grl, altijd zo'n lastige speler voor mij omdat ze altijd zo vertrouwelijk (en lief) op mij overkomt. Ik ga even haar posts na:
Ze is de enige die mij wat inhoudelijke tegengas geeft (dat ik af en toe nodig heb) Betreft de stemlijstje is in de 1e ronde haar stem nutteloos op 1 persoon (maar ze moest die avond weg). 2e hangronde staat ze wel in het verdachtenlijstje samen met: grl, testout.com en jasperjd.

Komt met een goed initiatief, helaas openlijk verteld, om te switchen zonder het te laten weten. Dit komt op mij over dat ze écht achter de wolven aan wil zitten. Is ook zeer actief en post veel en inhoudelijk, daarnaast probeert ze in het begin nog veel de nieuwelingen te helpen.
Haalt de rare theorie van wammus eruit dat sanne verrader/wolf is, musiquefreak wolf en ik evilziener. Vind Wammus een van de verdachten (waar ik het mee eens ben)
Wil wel meegaan in theorieen maar bekijkt alles zeer kritisch. (wolven zijn vaak niet zo kritisch als het om onschuldige dorpelingen gaat)

Totaal niet verdacht en volgens mij veels te lief om een wolf te zijn ()


Dott
Actieve nieuweling:
Probeert goed mee te posten en mee te denken. Vind op het einde van wwtopic1: kleinepierik als eerste verdacht. Dit doe je al wolf gewoon niet.
Wil graag meedenken en verder denk in de theorieen. Haalt wel die rare theorie van wammus er een beetje onderuit dat sann, musiquefreak en ik verdacht zijn.

Dott is voor mij geen verdachte.



Absinthe Onze ervaren speler waarvan ik ook weer vergeten was dat ze meedeed:

wwtopic1: weinig nuttige post (behalve dat ze mij er nog wel even in wilde houden ) sorry absinthe dit klinkt misschien hard
wwtopic2: Vind ineens musiquefreak wel verdacht. Na harde ontkenning van mij zegt ze ineens dat ze dat ook wel wist maar het niet wilde zeggen (raar)

Absinthe kan heel makkelijk de stille wolf zijn (maar nog niet persé hoofdverdachte)

Enkel zit ze wel 2x in het goede stemlijstje. Ik heb het gevoel dat je niet helemaal in het spel zit.

Wammus

wwtopic 1: was je aanwezig ja? 4 van de 500 posts.
wwtopic 2: hij gaat los met een rare theorie! Ik ben blijkbaar volgens hem de evilziener, sann en grl draaien overal omheen wat verdacht is en heksjuh krijgt er ook van langs. Hij noemt nog wel even in 1 zin kleinepierik.
Deze theorie slaat nergens op. Maakt mensen verdacht die voor mij buiten kijf staan: grl, sann en ikzelf)

Blijft hierna deze theorie verdedigen. En gaat (perongeluk?) mee op kleinepierik. Zit wel beide keren in stemlijstje waarbij je een stem nodig hebt.

Wammus is naar mijn mening de evilziener zijn. Misschien grl of mij opgevraagd en ons eruit proberen te werken. Ik vind wammus verdacht.

testout.com: onopvallend als altijd:

Zit voor mijn gevoel niet in het spel en stemt 2x op leif: Zit 1x in het verkeerde stemlijstje.

Heksjuh
Wordt verdacht gemaakt door jasperJD en wammus (2 hoofdverdachten van mij)
Hangronde 1 in verkeerde stemlijstje. Hangronde 2 als eerste onder kleinepierik, dit vind ik niet wolvenachtig.
Probeert mee te denken maar gaat teveel door op invleod van evilziener op stemlijstjes in hangronde 2 (deze invloed is nog heel weinig)
wwtopic1: heeft een grondige hekel aan mij
wwtopic2: stemt voor de 2e keer op kleinepierik en vindt wammus theorie ook raar. Post daarna voor eetronde 3 een redelijke theorie waar haar verdacht net als mij ook zijn: wammus, noodles en jasperjd. Goed over nagedacht.

Heksjuh is, naast dat ze mij niet mag in dit spel, niet verdacht voor mij.

Femke Sjekkie:
Heeft 3 alleenstaande nutteloze stemmen in hangronde 1,2 en 3.
Daarnaast weinig toevoegende post en verdacht alleen mensen die voor mij niet verdacht zijn.
Valt in wwtopic 2 wel een noodles aan en weet volgens mij nog niet dat hij verrader is. Wolven breng haar is op de hoogte!
Zag dat kleinepierik er bijna uitging en ging hem nog een beetje verdacht maken máár stemt wel nog even op noodles. Nutteloze 3e alleenstaande stem.

Ze is voor mij de 3e en laatste wolf.

Stemlijstje hangronde 1
Spoiler


Hangronde 2
Spoiler


Stemlijstje hangronde 3 is niet compleet

Even op een rijtje:

Overige wolven: JasperJD en Femke Sjekkie
Verrader: Noodles
Evilziener: Wammus



Dit hoeft niet te kloppen maar zijn mijn bevindingen!

Daarnaast leest het AUB door, ik heb bijna alle posts doorgenomen en volgens mij staat er behoorlijke bruikbare info in!


maar als het precies klopt kom ik denk ik spontaan klaar

Graag jullie reacties
Oud 22-03-2010, 22:28
Femke Sjekkie
Avatar van Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
Femke Sjekkie:
Zag dat kleinepierik er bijna uitging en ging hem nog een beetje verdacht maken máár stemt wel nog even op noodles. Nutteloze 3e alleenstaande stem.
Volgens mij was ik een van de eerste die wat over kleinepierik zei hoor. Je onderbroek hoeft nog niet in de was
Oud 22-03-2010, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij was ik een van de eerste die wat over kleinepierik zei hoor. Je onderbroek hoeft nog niet in de was
Máár je stemt niet op hem in een cruciale fase.

Jouw stemmen zijn:

Hangronde 1: musiquefreak (ziener)
Hangronde 2: Archont (onschuldig)
Hangronde 3: noodles (verrader, maar dat zijn ze je vast vergeten te vertellen, lees je pm nog even door, jasper heeft denk ik al gepm'ed!)

Toevallig zijn dit 3 stemmen waar je alleen eronder staat. Dus 3 nutteloze stemmen.

Ik moet wel zeggen dat ik van jou nog het minst zeker ben, je kan ook gewoon vreselijk slecht zijn in het weerwolfspel
Maar dan is Absinthe een goede 2e. Maar mijn 1e keus gaat naar jou.

Ik denk trouwens dat we het beste even eruit kunnen stemmen:
JasperJD
Noodles
Femke Sjekkie

(einde spel)

(gaat het spel nog verder)
Wammus en Absinthe.

Want ik verwacht de volgende ronde opgegeten te worden
Oud 22-03-2010, 22:35
Verwijderd
Archont moet leren begrijpend lezen, want hij heeft me duidelijk nog stééds niet begrepen, nadat ik twee keer heb uitgelegd wat ik bedoelde. Maar nu Musiquefreak inderdaad leerlingziener bleek, is duidelijk dat hij onschuldig is. Dus deze post is dan ook weinig nuttig. En het klopt absoluut dat ik niet goed in het spel zit, dat heb ik ook al aangegeven en mijn excuses ervoor aangeboden.

De volgende ronde wordt voor mij Jasper of Leif.
Oud 22-03-2010, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Archont moet leren begrijpend lezen, want hij heeft me duidelijk nog stééds niet begrepen, nadat ik twee keer heb uitgelegd wat ik bedoelde. Maar nu Musiquefreak inderdaad leerlingziener bleek, is duidelijk dat hij onschuldig is. Dus deze post is dan ook weinig nuttig. En het klopt absoluut dat ik niet goed in het spel zit, dat heb ik ook al aangegeven en mijn excuses ervoor aangeboden.

De volgende ronde wordt voor mij Jasper of Leif.
Jasper is duidelijk.

Waarom Leif? Argumenten Absinthe
Oud 22-03-2010, 22:39
Femke Sjekkie
Avatar van Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
Máár je stemt niet op hem in een cruciale fase.

Jouw stemmen zijn:

Hangronde 1: musiquefreak (ziener)
Hangronde 2: Archont (onschuldig)
Hangronde 3: noodles (verrader, maar dat zijn ze je vast vergeten te vertellen, lees je pm nog even door, jasper heeft denk ik al gepm'ed!)

Toevallig zijn dit 3 stemmen waar je alleen eronder staat. Dus 3 nutteloze stemmen.

Ik moet wel zeggen dat ik van jou nog het minst zeker ben, je kan ook gewoon vreselijk slecht zijn in het weerwolfspel
Maar dan is Absinthe een goede 2e. Maar mijn 1e keus gaat naar jou.

Ik denk trouwens dat we het beste even eruit kunnen stemmen:
JasperJD
Noodles
Femke Sjekkie

(einde spel)

(gaat het spel nog verder)
Wammus en Absinthe.

Want ik verwacht de volgende ronde opgegeten te worden
Dat klopt inderdaad, maar zeg dan niet dat ik pas toen over pierik begon want dat is niet zo. Ik heb nog even terug gekeken en voordat ik iets over hem zei was nog niemand hem opgevallen. Die dag ging het tussen jou en pierik. Ok, ik zat fout, en had als ik de kans had die dag nog gewijzigd naar leif maar ik was niet meer online. Gisteren had ik het nog snel gelezen en niemand ging mee op noodles maar iedereen op pierik dus het had niet echt zin meer om te wijzigen.

Ik vind niet dat ik er slecht in ben want ik had hem wel op de korrel. Maar een foute keuze... sorry het is ook mijn eerste keer.

Ik wil best geloven dat Noodles verrader is. Of wolf, in ieder geval slecht, dat zei ik gisteren al.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.