Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2010, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt inderdaad, maar zeg dan niet dat ik pas toen over pierik begon want dat is niet zo. Ik heb nog even terug gekeken en voordat ik iets over hem zei was nog niemand hem opgevallen. Die dag ging het tussen jou en pierik. Ok, ik zat fout, en had als ik de kans had die dag nog gewijzigd naar leif maar ik was niet meer online. Gisteren had ik het nog snel gelezen en niemand ging mee op noodles maar iedereen op pierik dus het had niet echt zin meer om te wijzigen.

Ik vind niet dat ik er slecht in ben want ik had hem wel op de korrel. Maar een foute keuze... sorry het is ook mijn eerste keer.

Ik wil best geloven dat Noodles verrader is. Of wolf, in ieder geval slecht, dat zei ik gisteren al.
Dat ''sorry eerste keer verhaal'' geloof ik niks van. Sann en Dott spelen ook goed.

Mensen reageer trouwens niet alleen op jezelf maar ook op anderen
Ik wil jullie theorieen en verhalen ook horen!
Advertentie
Oud 22-03-2010, 22:44
Verwijderd
Leif is meer een onderbuikgevoel dan heel goede argumenten eerlijk gezegd
Misschien omdat hij/zij zo ontzettend veel moeite doet in de openingspost, en Abzg heeft dat eerder nooit zo gedaan. Alsof ze daar met z'n tweeën even een goeie zet mee willen doen waardoor iedereen ze heel erg betrouwbaar over vindt komen. Een beetje inlikken ofzo. Weet ik veel.

En verder was Leif al eerder wel in me opgekomen hoor. Door dingen die al eerder gezegd werden door anderen. Maar die zou ik even bij elkaar moet rapen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.


Mja, op zich is Jasper wel de meest voor de hand liggende keuze. En Leif en Jasper hebben het dan weer op elkaar gemunt, dus als Jasper wolf is, zal dat Leif wel vrijpleiten... Evt. is gelijkspel ook nog wel een optie.
Oud 22-03-2010, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Joh, verrassend. Eigen functie verraden helaas.

Oké daar gaan ik ga iedereen even langs. (dit wordt een lange post maar lees het aub goed door! nuttige info)

Leif: Uit de post van het eerste topic haal ik niet veel verdachten dingen uit. Enkel dat hij/zij mij irritant vond. Klopt ik ben misschien ietswat te aggressief gestart.

Even naar hangronde 1: Stemt op mij. Maar had gelijkspeld moeten worden want kleinepierik is wolf dus verdachten: Leif ,JasperJD Heksjuh Hier zit 1 wolf tussen!
Hangronde 2: Wijziging naar Tink. Uit lijfsbehoud. Helaas is deze ronde ook logisch verlopen. En wolven kunnen zich makkelijk verdelen. Ik kom nog terug op de verdeling van de wolven. Wel een logische wissel.
WWtopic2: Zegt dat ik theorieen onderuit haal. Even voor de duidelijkheid dit doe ik niet ik wil het juist aanmoedigen! Zoekt daarna wel naar wolven en komt zelfs als eerste met hetgeen uit dat e 1 wolf onder mij moet staan uit hangronde 1.
Leif is voor mij niet erg verdacht gebleken.


JasperJD: wwspeltopic1: begint na 1 hangronde te zeuren over dat mensen eruit moeten door ''weinig post''. Onlogisch want je kan dat na 1 hangronde niet zien! Mensen dus verdacht maken zonder enige reden. (hij verdenkt heksjuh en leif hiermee)
Stem hangronde 2 naar leif: ''want rare post'' (geen reden dus). Verdedigt wammus omdat hij geen internet had.
wwtopic 2: Alweer weinig inhoudelijk. Stemt leif ''vorige reden als vorige keer''. Wat was dat: ''rare post'' dus geen onderbouwing. Gebruikt heel snel bij de stemlijstje de verrader en doet die een grote rol toedichten. Ik geloof dat niet zo gauw.
Hij staat ook in bij de verdachten in hangronde 1 waarbij dus 1 stem van deze 3 vals moet zijn: heksjuh, leif, jasperjd. .
Bij hangronde 2 zijn er 3 verdachten doordat kleine pierik wolf is: test.out.com, grl en jasperjd.

2e keer dat JasperJD in verkeerde rijtje staat en mogelijk wolf. Rare inhoudloze posts en geen argumenten. Wil vaak gebruik maken van verrrader waar niet nodig in argumenten voor stemlijstjes.
JasperJD is voor mij een wolf


N00dles : Valt mij aan en geeft mij daarna weer gelijk betreft niet zeggen van stem musiquefreak. En dan opeens sta ik op de verdachtenlijst en 3 post later niet meer (niet dat ik het erg vond). Daarna krijg ik zelfs nog volledig gelijk met mijn theorie over tink waar hij eerst niet mee eens was.
Maar verdacht veel switchen.

Even iets over switchen! De wolven spreken via de pm af op wie ze stemmen. Maar als er 1 wolf uit enthousiasme te snel is geweest en dus een andere wolf in het nauw brengt moet de stem of verdacht soms worden ''bijgedraaid''. Dit gebeurd dan vaak met een argument tegen andere (en het complimenteren van een ander met zijn goede theorie). Als iemand vaak switcht kan dit zeker wolvengedrag zijn. Dit geldt ook voor de verrader!

Geeft verder in het topic 3 verdachten: tink, leif en kleinepierik. Stemt daarna op Tink en daarna op Leif. Kleinepierik maakt hij even verdacht maar zwakt hij daarna weer af. Dit is puur verradersgedrag en hij en JasperJD zijn de enige 2 die niet op Kleinepierik stemmen maar op leif.

Nadat er al doorgeschemert is dat musiquefreak natuurlijk llziener is maakt Noodles haar nog even verdacht ''want hij snapt haar functie toch nog niet''.
Maar nu komt het mooie 3 post verder zegt hij dat hij niet veel meer over musiquefreak gaat zeggen maar dat het ''kwartje'' is gevallen, ze is niet meer verdacht. Hij zegt dus bijna letterlijk tegen de wolven: ZE HEEFT EEN GOEDE FUNCTIE.

Daarna stemt hij met een rare reden op leif: ''ze viel in het begin van het spel fizzle aan''. (hij maakt nog wel ene kleine toespeling richting kleinepierik (wolf) maar die zwakt hij weer af)

Noodles is voor mij de verrader

grl: grl, altijd zo'n lastige speler voor mij omdat ze altijd zo vertrouwelijk (en lief) op mij overkomt. Ik ga even haar posts na:
Ze is de enige die mij wat inhoudelijke tegengas geeft (dat ik af en toe nodig heb) Betreft de stemlijstje is in de 1e ronde haar stem nutteloos op 1 persoon (maar ze moest die avond weg). 2e hangronde staat ze wel in het verdachtenlijstje samen met: grl, testout.com en jasperjd.

Komt met een goed initiatief, helaas openlijk verteld, om te switchen zonder het te laten weten. Dit komt op mij over dat ze écht achter de wolven aan wil zitten. Is ook zeer actief en post veel en inhoudelijk, daarnaast probeert ze in het begin nog veel de nieuwelingen te helpen.
Haalt de rare theorie van wammus eruit dat sanne verrader/wolf is, musiquefreak wolf en ik evilziener. Vind Wammus een van de verdachten (waar ik het mee eens ben)
Wil wel meegaan in theorieen maar bekijkt alles zeer kritisch. (wolven zijn vaak niet zo kritisch als het om onschuldige dorpelingen gaat)

Totaal niet verdacht en volgens mij veels te lief om een wolf te zijn ()


Dott
Actieve nieuweling:
Probeert goed mee te posten en mee te denken. Vind op het einde van wwtopic1: kleinepierik als eerste verdacht. Dit doe je al wolf gewoon niet.
Wil graag meedenken en verder denk in de theorieen. Haalt wel die rare theorie van wammus er een beetje onderuit dat sann, musiquefreak en ik verdacht zijn.

Dott is voor mij geen verdachte.



Absinthe Onze ervaren speler waarvan ik ook weer vergeten was dat ze meedeed:

wwtopic1: weinig nuttige post (behalve dat ze mij er nog wel even in wilde houden ) sorry absinthe dit klinkt misschien hard
wwtopic2: Vind ineens musiquefreak wel verdacht. Na harde ontkenning van mij zegt ze ineens dat ze dat ook wel wist maar het niet wilde zeggen (raar)

Absinthe kan heel makkelijk de stille wolf zijn (maar nog niet persé hoofdverdachte)

Enkel zit ze wel 2x in het goede stemlijstje. Ik heb het gevoel dat je niet helemaal in het spel zit.

Wammus

wwtopic 1: was je aanwezig ja? 4 van de 500 posts.
wwtopic 2: hij gaat los met een rare theorie! Ik ben blijkbaar volgens hem de evilziener, sann en grl draaien overal omheen wat verdacht is en heksjuh krijgt er ook van langs. Hij noemt nog wel even in 1 zin kleinepierik.
Deze theorie slaat nergens op. Maakt mensen verdacht die voor mij buiten kijf staan: grl, sann en ikzelf)

Blijft hierna deze theorie verdedigen. En gaat (perongeluk?) mee op kleinepierik. Zit wel beide keren in stemlijstje waarbij je een stem nodig hebt.

Wammus is naar mijn mening de evilziener zijn. Misschien grl of mij opgevraagd en ons eruit proberen te werken. Ik vind wammus verdacht.

testout.com: onopvallend als altijd:

Zit voor mijn gevoel niet in het spel en stemt 2x op leif: Zit 1x in het verkeerde stemlijstje.

Heksjuh
Wordt verdacht gemaakt door jasperJD en wammus (2 hoofdverdachten van mij)
Hangronde 1 in verkeerde stemlijstje. Hangronde 2 als eerste onder kleinepierik, dit vind ik niet wolvenachtig.
Probeert mee te denken maar gaat teveel door op invleod van evilziener op stemlijstjes in hangronde 2 (deze invloed is nog heel weinig)
wwtopic1: heeft een grondige hekel aan mij
wwtopic2: stemt voor de 2e keer op kleinepierik en vindt wammus theorie ook raar. Post daarna voor eetronde 3 een redelijke theorie waar haar verdacht net als mij ook zijn: wammus, noodles en jasperjd. Goed over nagedacht.

Heksjuh is, naast dat ze mij niet mag in dit spel, niet verdacht voor mij.

Femke Sjekkie:
Heeft 3 alleenstaande nutteloze stemmen in hangronde 1,2 en 3.
Daarnaast weinig toevoegende post en verdacht alleen mensen die voor mij niet verdacht zijn.
Valt in wwtopic 2 wel een noodles aan en weet volgens mij nog niet dat hij verrader is. Wolven breng haar is op de hoogte!
Zag dat kleinepierik er bijna uitging en ging hem nog een beetje verdacht maken máár stemt wel nog even op noodles. Nutteloze 3e alleenstaande stem.

Ze is voor mij de 3e en laatste wolf.

Stemlijstje hangronde 1
Spoiler


Hangronde 2
Spoiler


Stemlijstje hangronde 3 is niet compleet

Even op een rijtje:

Overige wolven: JasperJD en Femke Sjekkie
Verrader: Noodles
Evilziener: Wammus



Dit hoeft niet te kloppen maar zijn mijn bevindingen!

Daarnaast leest het AUB door, ik heb bijna alle posts doorgenomen en volgens mij staat er behoorlijke bruikbare info in!


maar als het precies klopt kom ik denk ik spontaan klaar

Graag jullie reacties
Even de quote voor de volgende pagina. Hij staat een paar post terug.

Daarnaast ga ik er de volgende ronde uit door gegeten te worden. Raak niet van de wijs door gemanipuleer van de wolven.

Dat kan door je keihard eronder uit te halen óf juist extra ''lief'' voor je te zijn.
Daarnaast laten ze dan steeds sneller andere verdachten vallen en die onschuldig zijn. Pas hiervoor op
Oud 22-03-2010, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Leif is meer een onderbuikgevoel dan heel goede argumenten eerlijk gezegd
Misschien omdat hij/zij zo ontzettend veel moeite doet in de openingspost, en Abzg heeft dat eerder nooit zo gedaan. Alsof ze daar met z'n tweeën even een goeie zet mee willen doen waardoor iedereen ze heel erg betrouwbaar over vindt komen. Een beetje inlikken ofzo. Weet ik veel.

En verder was Leif al eerder wel in me opgekomen hoor. Door dingen die al eerder gezegd werden door anderen. Maar die zou ik even bij elkaar moet rapen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.


Mja, op zich is Jasper wel de meest voor de hand liggende keuze. En Leif en Jasper hebben het dan weer op elkaar gemunt, dus als Jasper wolf is, zal dat Leif wel vrijpleiten... Evt. is gelijkspel ook nog wel een optie.
No way dat het een gelijkspel wordt tussen Jasper en Leif. Ik ga niet nog een onschuldige riskeren door jouw onderbuikgevoelens.
Oud 22-03-2010, 22:48
Verwijderd
Dan ben je dus wel héél erg zeker van Jasper?
Hmja, waarschijnlijk heb je gelijk.
Oud 22-03-2010, 22:48
Femke Sjekkie
Avatar van Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
Dat ''sorry eerste keer verhaal'' geloof ik niks van. Sann en Dott spelen ook goed.

Mensen reageer trouwens niet alleen op jezelf maar ook op anderen
Ik wil jullie theorieen en verhalen ook horen!
Nouja je kunt je afvragen wat beter is. Een theorie brengen (zoals ik deed) en dan een foute keuze maken, of een theorie volgen en de goede keuze maken.
Oud 22-03-2010, 22:49
Verwijderd
@Archont; het lijkt wel alsof je opgegeten wíl worden!
Maar de jager zal je niet zijn, want dan had Musiquefreak dat wel gezegd...
Oud 22-03-2010, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Nouja je kunt je afvragen wat beter is. Een theorie brengen (zoals ik deed) en dan een foute keuze maken, of een theorie volgen en de goede keuze maken.
Of optie 3: Een wolf zijn en 3x nutteloos stemmen zonder verdacht te worden. En zodoende nog een keer een andere ''wolf'' laten vallen als verdachte die er toch uitgaat. Maar nooit op hem stemmen
Oud 22-03-2010, 22:51
Femke Sjekkie
Avatar van Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
Even de quote voor de volgende pagina. Hij staat een paar post terug.

Daarnaast ga ik er de volgende ronde uit door gegeten te worden. Raak niet van de wijs door gemanipuleer van de wolven.

Dat kan door je keihard eronder uit te halen óf juist extra ''lief'' voor je te zijn.
Daarnaast laten ze dan steeds sneller andere verdachten vallen en die onschuldig zijn. Pas hiervoor op
Je vindt je post wel heel goed he. Maar je zegt dat ik wolf ben he. Welke onschuldigen laat ik als verdachten vallen dan? Of wat bedoel je?
Oud 22-03-2010, 22:52
Verwijderd
Archont is inderdaad wel erg ondersteboven van zijn eigen post
Zelfs in het saaitopic staat er een link naar die post.
(sorry Archont)
Oud 22-03-2010, 22:53
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Voor de duidelijkste duidelijkheid: Abzg heeft tot nu toe alleen onze stem doorgegeven in de eerste stemronde, voor de rest heb ik alles gezegd (en bedacht, Abzg keurt het meeste wel goed) De openingspost vind ik zelf heel handig, omdat ik makkelijk terug kan linken naar de lijstjes e.d.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 22-03-2010, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Je vindt je post wel heel goed he. Maar je zegt dat ik wolf ben he. Welke onschuldigen laat ik als verdachten vallen dan? Of wat bedoel je?
Ik ben er redelijk van overtuigd maar:

Citaat:
Ik wil jullie theorieen en verhalen ook horen!
Dit wil ik ook. Misschien zit ik er ''ergens'' wel naast.


Citaat:
Archont is inderdaad wel erg ondersteboven van zijn eigen post
Zelfs in het saaitopic staat er een link naar die post.
(sorry Archont)
Citaat:
Ik wil jullie theorieen en verhalen ook horen!
En ik heb er best even aan gewerkt dus wil reacties van jullie horen en nuttige toevoegingen.
Oud 22-03-2010, 22:53
Femke Sjekkie
Avatar van Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
Of optie 3: Een wolf zijn en 3x nutteloos stemmen zonder verdacht te worden. En zodoende nog een keer een andere ''wolf'' laten vallen als verdachte die er toch uitgaat. Maar nooit op hem stemmen
Als ik wolf ben kan ik toch net zo goed gewoon op die wolf stemmen Een wolf heeft helemaal geen stem. Voor mij waren jij en Pierik net zo verdacht hoor en Noodles vond ik verdachter.
Oud 22-03-2010, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Als ik wolf ben kan ik toch net zo goed gewoon op die wolf stemmen Een wolf heeft helemaal geen stem. Voor mij waren jij en Pierik net zo verdacht hoor en Noodles vond ik verdachter.
Bang voor info stemlijstje.

Maar ik wil graag de andere reacties horen. Dus reacties van mensen die ik niet denk dat ze slecht zijn.

edit: En ja ik ben redelijk overtuigt ja. Ik ga geen ellenlange post maken en dan door 3 posts van jou zeggen. ''nee je hebt gelijk''. En zéker niet als je een van mijn verdachten bent.

Citaat:
Maar de jager zal je niet zijn, want dan had Musiquefreak dat wel gezegd...
Zo slecht zal ze toch wel niet zijn

Laatst gewijzigd op 22-03-2010 om 23:15.
Oud 22-03-2010, 23:03
Leif
Avatar van Leif
Leif is offline
Ik vind je post erg duidelijk, daarvoor complimenten.

Je bevestigd mijn vermoedens op de mensen die ik zelf verdenk tot slechte praktijken (Jasper en n00dles). De dames heb ik me nooit echt in verdiept omdat ik ze zo slecht uit elkaar kan houden (met name sann en grl), maar de dingen die in je post staan lijken wel aardig te kloppen.

Verder weet ik dat het een kutargument is, maar ik weet nog niet zo goed wat typisch verrader-gedrag is, omdat ik het nog nooit heb gespeeld. De Evilziener en wolvengedrag snap ik wel.

Zoals ik al zei had ik 2 verdachten vlak voor de eterij: N00dles en Jasper, om de redenen die ook weer in jou post staan. Van de andere mensen bleef ik eerst even af.

Deze ronde ga ik (behalve als ik uit lijfsbehoud op iemand anders moet stemmen) voor JasperJD.
edit: Redenen blijven zoals ik eerder heb aangegeven.

Laatst gewijzigd op 22-03-2010 om 23:12.
Oud 22-03-2010, 23:36
Verwijderd
Archont, ik dacht dat je een ervaren, goede speler was die amper fouten maakte. Maar nee: eerst maak je een cruciale fout met Tink*, en nu verdenk je mij onterecht. Het is dat je Musiquefreak verdedigde, maar goed, die gaf al practisch uit zichzelf weg dat ze een speciale functie had. Dankzij jouw opmerking wist ik dat die functie goed moest zijn. Vandaar dus mijn stemwijziging naar Leif, degene die ik als tweede verdachte had. Kleinepierik stond derde.

Citaat:
Kleinepierik maakt hij even verdacht maar zwakt hij daarna weer af.
Niet waar. Ik heb mijn verdenking rondom Kleinepierik nergens afgezwakt. Leif maakte de welbekende fizzle-opmerking, kleinepierik volgde daarna ook met een verdenking. Ik verdacht ze daarom beiden en moest dus kiezen. Het werd Leif omdat hij begon. En dat was ook jouw stemkeuze, Archont, om "info te krijgen".

Citaat:
Maar verdacht veel switchen.
Het vele switchen is meer omdat dit mijn eerste keer is en dus constant op een dwaalspoor lijk te zitten. Ik kom met mijn verdenkingen maar draai die bij als anderen (zoals jij) met (in mijn ogen) plausibele(re) theorieën komen. Dus gimme a break, ik ben in de leer-fase

Ook wordt mij verweten dat ik slecht kan zijn omdat ik veel verdachten noem zodat ik lekker breed kan blijven en mijn stem veilig kan wegzetten. Ja, ik noem er veel, maar dat komt omdat ik de spelers die mij positief of negatief opvallen allemaal even wil noemen en me niet wil blindstaren op 1 verdachte.
Dat vinden mensen verdacht, en ik kan niet anders dan zeggen dan ik dat begrijp waar jullie argwaan vandaan komt, maar dat jullie het wel mis hebben als jullie mij als slechterik zien.

Citaat:
Nadat er al doorgeschemert is dat musiquefreak natuurlijk llziener is maakt Noodles haar nog even verdacht ''want hij snapt haar functie toch nog niet''.
Maar nu komt het mooie 3 post verder zegt hij dat hij niet veel meer over musiquefreak gaat zeggen maar dat het ''kwartje'' is gevallen, ze is niet meer verdacht. Hij zegt dus bijna letterlijk tegen de wolven: ZE HEEFT EEN GOEDE FUNCTIE.
Ten eerste: jij zegt in deze post "eigen functie verraden helaas". Dat was dus háár schuld. IK dacht toen dat zij dus evilziener was. Totdat jij haar verdedigde met "wie nu nog op haar stemt staat bovenaan mijn verdachtenlijstje". Ik vroeg nog "kun je dat toelichten" omdat ik nieuwsgierig was; "er is maar 1 functie mogelijk" en toen viel dus dat kwartje: LEERLINGziener ipv EVILziener. Dus, hoe was mijn "kwartje"-opmerking dan verraad? Het was al duidelijk wat ze was!

Welnu, dat gezegd hebbende, even wat punten aanstippen uit je post over andere spelers.

- "Leif is mij niet erg verdacht gebleken"
Huh, maar je stemde wel op hem? Enkel voor de info (als meerderen op hem zouden stemmen?)

- Hier zeg je wel iets waarvan ik zeg: "hee, wederom een theorie waarvan ik denk dat een onschuldige toch een wolf kan zijn". JasperJD dus in dit stukje. Van jou neem ik dat liever aan dan van Leif. (jaja, hier begin ik dus weer even te draaien mensen, terugvindpost voor wie mij verdacht willen vinden! )

- grl lijkt mij ook onschuldig idd. ben het hier volledig met je eens.

- Dott is me te weinig opgevallen (en nu ff geen zin om terug te zoeken wat ze gezegd heeft) dus ik heb geen verdenkingen en beschouw haar als goed.

- Ook Absinthe valt me amper op, dus voorlopig nog onschuldig in mijn boekje.

- Wammus was idd verdacht door die rare theorie. Wammus viel mij aan en zei zelfs dat ik erop bleef hameren dat Musiquefreak schuldig was. Dat deed ik nergens. Weer een rare theorie dus. Evilziener zou best wel eens kunnen.

- testout.com kan mogelijk een wolf zijn, maar daar is zo verschrikkelijk weinig over te zeggen vanwege haar weinige posts.

- Wat betreft Heksjuh en Femkesjekkie: één van hen moet wolf zijn, ik weet alleen niet wie. Beiden hebben "goedaardige" eigenschappen maar ook enkele dingetjes waarvan ik zeg "hm". Ik tast hier in het duister. Femke viel me aan vanwege mijn brede verdenkingen, dat was opvallend.

Tot zover.
Oud 22-03-2010, 23:55
kleinepierik
kleinepierik is offline
Sorry,

Beetje late afscheidspost...

Excuses voor niets te hebben gezegd de laatste dagen.
Bij ons tegenover zijn ze een nieuwe kulturhus (dorpshuis) aan het bouwen en dat moet donderdag worden opgeleverd. Om alles nog klaar te krijgen, wordt er nogal gehaast, waarbij 's avonds de telefoonkabel was geraakt. Het gevolg was dat we de laatste dagen geen internet of telefoon hadden.
Oud 23-03-2010, 08:48
Leif
Avatar van Leif
Leif is offline
De welbekende fizzle opmerking, serieus n00dles, you give ME a break! Het was het begin van het spel en in plaats van niks te posten (like you) was ik gewoon een beetje kijken wat er gebeurd was en het in het spel aan het zetten. Anders was Archont de enige die dingen zei en omdat ik Archont op dat moment maar vervelend vond, vond ik dat er wat meer theorieën moesten komen. En dit werd ook in het topic gezegd. Maar ik heb dit nu al te vaak uitgelegd en het feit dat je hierop blijft terugkomen beschouw ik als erg verdacht.

Dat hele "Dit is mijn eerste keer"-verhaal vind ik ook maar zwak. Dit is ook mijn eerste keer en ik ben vrij zeker van mijn stemkeuzes. Ik heb altijd iemand verdacht bevonden en daarop gestemd, behalve bij Tink, die verdacht ik niet maar daar moest ik op stemmen uit lijfsbehoud. Wat ik zie in jou is een evil persoon die probeert de tegenargumenten een beetje af te zwakken en snel zijn vinger naar iemand anders probeert te wijzen. Iets wat ik ga onthouden.

Desondanks ben ik nog steeds zekerder van JasperJD, dus daar gaat mijn stem nog steeds naartoe.
Oud 23-03-2010, 08:52
Femke Sjekkie
Avatar van Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Ik zal een keer stemmen op iemand die meer dan 1 stem krijgt want kijk, op basis van posts vind ik Noodles verdachter. Ook nu die laatste weer kan ik me slecht in vinden met één van die laatste zinnen "één van hen moet wolf zijn". Als ik alles uit zijn post optel kom ik niet tot die conclusie. Bovendien vind ik Heksjuh wel helder spelen, en nu zowel zij als ik Noodles verdenken is één van ons wolf? Kan zijn dat zij het is hoor maar ik trek die conclusie niet uit Noodles' verhaal. Maargoed zoals ik al zei vind ik dat van Leif goed gevonden en lijkt de algehele stemming richting JasperJD te gaan, dus dan stem ik daar ook wel op, maakt mij niet zoveel uit.

JasperJD
Leif
Femke S.
Absinthe

*edit: waren er nog meer al?

Laatst gewijzigd op 23-03-2010 om 09:11. Reden: ik kan beter de hele club al neerzetten en dan iedereen die er niet op stemt weghalen
Oud 23-03-2010, 09:10
Verwijderd
Ik doe ook mee.
Oud 23-03-2010, 09:49
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Archont: Je prees mij om mijn tegengas dus ik voel mij niet bezwaard om nu nog een keer wat tegengas te geven
Ik ben het helemaal met je eens op een paar vlakken. Dott is ook voor mij helemaal niet verdacht. Ook Heksjuh zit denk ik wel goed. Verder ben ik er bijna zeker van dat N00dles de verrader is. En als Jasper vandaag opgehangen wordt en wolf blijkt te zijn, is zijn is deze post daar wat mij betreft een bevestiging van:
Citaat:
In principe heb je op basis van de lijstjes een punt. Maar met mijn verdenking in het achterhoofd kan ik ook lezen:
Heksjuh wolf, JasperJD goed en jij verrader/evilziener?

Ik beschouw JasperJD namelijk als goedaardig for the time being, Heksjuh kan ik niet echt peilen, en jou sowieso al verdacht. Als JasperJD idd goedaardig blijkt, dan zou dit een (vrij opzichtige) aanval zijn van jou als verrader/evilziener.

Tot dusver zijn we het eens. Ik ben echter minder zeker van de andere namen die je noemt. Wammus als evilziener, Femke als wolf... het zou kunnen maar ik ben niet zo overtuigd als jij. Ik vind zeker dat we Absinthe, testout en Leif niet uit het oog moeten verliezen. Maar goed, over deze namen kunnen we nog wat langer nadenken want het lijkt me duidelijk wie op dit moment de hoofdverdachten zijn. Ik zou overigens liever eerst op N00dles stemmen om er zeker van te zijn dat hij de verrader is (ook omdat het voor 1 ronde niet zoveel uitmaakt of er 1 of 2 wolven zijn want gegeten wordt er toch wel, maar de verrader kan wel nog een ronde langer met de stemlijstjes kutten) maar ik zal meegaan op Jasper als dat de voorkeur verdient. Het maakt niet zoveel uit in welke volgorde we ze hangen
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-03-2010, 10:00
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Citaat:
Ik zal een keer stemmen op iemand die meer dan 1 stem krijgt want kijk, op basis van posts vind ik Noodles verdachter. Ook nu die laatste weer kan ik me slecht in vinden met één van die laatste zinnen "één van hen moet wolf zijn". Als ik alles uit zijn post optel kom ik niet tot die conclusie. Bovendien vind ik Heksjuh wel helder spelen, en nu zowel zij als ik Noodles verdenken is één van ons wolf? Kan zijn dat zij het is hoor maar ik trek die conclusie niet uit Noodles' verhaal. Maargoed zoals ik al zei vind ik dat van Leif goed gevonden en lijkt de algehele stemming richting JasperJD te gaan, dus dan stem ik daar ook wel op, maakt mij niet zoveel uit.

JasperJD
Leif
Femke S.
Absinthe

*edit: waren er nog meer al?
Jup, mijn stem gaat ook naar JasperJD
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 23-03-2010, 10:09
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Citaat:
Archont: Je prees mij om mijn tegengas dus ik voel mij niet bezwaard om nu nog een keer wat tegengas te geven
Ik ben het helemaal met je eens op een paar vlakken. Dott is ook voor mij helemaal niet verdacht. Ook Heksjuh zit denk ik wel goed. Verder ben ik er bijna zeker van dat N00dles de verrader is. En als Jasper vandaag opgehangen wordt en wolf blijkt te zijn, is zijn is deze post daar wat mij betreft een bevestiging van:



Tot dusver zijn we het eens. Ik ben echter minder zeker van de andere namen die je noemt. Wammus als evilziener, Femke als wolf... het zou kunnen maar ik ben niet zo overtuigd als jij. Ik vind zeker dat we Absinthe, testout en Leif niet uit het oog moeten verliezen. Maar goed, over deze namen kunnen we nog wat langer nadenken want het lijkt me duidelijk wie op dit moment de hoofdverdachten zijn. Ik zou overigens liever eerst op N00dles stemmen om er zeker van te zijn dat hij de verrader is (ook omdat het voor 1 ronde niet zoveel uitmaakt of er 1 of 2 wolven zijn want gegeten wordt er toch wel, maar de verrader kan wel nog een ronde langer met de stemlijstjes kutten) maar ik zal meegaan op Jasper als dat de voorkeur verdient. Het maakt niet zoveel uit in welke volgorde we ze hangen
Ben je er echt zo zeker van dat N00dles verrader is dan?
Op het moment dat Jasper idd wolf blijkt te zijn hebben we daar wel een extra bevestiging van lijkt me zo?
Mijn logica zegt me dat het handiger is om toch eerst Jasper eruit te werken, en dan N00dles, just to be sure...
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 23-03-2010, 10:57
Verwijderd
Nou ik ook JasperJD dan maar he

edit: Ik zou graag de volledige stemlijst van hangronde 3 nog is zien? Heeft iemand die.
Oud 23-03-2010, 11:10
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Stemlijstje Hangronde 4:

JasperJD
Leif
Femke S.
Absinthe
Dott
Archont
grl
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-03-2010, 11:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nou ik ook JasperJD dan maar he

edit: Ik zou graag de volledige stemlijst van hangronde 3 nog is zien? Heeft iemand die.
Stemlijstje Hangronde 3

Leif
N00dles
JasperJD
Archont

N00dles
Femke Sjekkie

kleinepierik
Dott
Heksjuh
Musiquefreak
Archont
Wammus
Absinthe
grl

Archont
Leif

Musiquefreak
testout.com

Mensen die hun stem gewijzigd hebben: - Archont (Niet echt gewijzigd maar niet eerlijk verteld)
Mensen die hun stem na de deadline hebben doorgegeven: testout.com, Leif
Mensen die helemaal niet gestemd hebben: kleinepierik


Volgens de kennis die ik heb is dit de lijst.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-03-2010, 11:14
Femke Sjekkie
Avatar van Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Wel apart dan dat Jasper en Noodles allebei bij dezelfde zijn gaan staan als ze allebei slecht zijn.
Oud 23-03-2010, 11:16
Leif
Avatar van Leif
Leif is offline
Zal de openingspost aanpassen.
Oud 23-03-2010, 11:18
Verwijderd
Het is bijna lachwekkend te noemen hoe iedereen met de term verrader komt.

@ Leif: misschien zoek ik wel teveel in die Fizzle-opmerking, idd. Het is ook idd het enige "bewijs" dat ik tegen je heb. Kleinepierik ging daarin mee, en die is wolf, vandaar dat ik jou in hetzelfde rijtje schaarde. En mijn instinct heeft me eerder in de steek gelaten, zie Tink*

@ Femke Sjekkie: ik wilde daar slechts mee zeggen dat ik jullie het hele spel door slecht kon peilen. Als ik de lijst van deelnemers bekijk en uitga van wie er goed of slecht is, zie ik de mogelijkheid dat 1 van jullie een wolf is. Daarmee zeg ik niet dat ik jullie direct verdenk, het is slechts een scenario.

@ grl: wat nou bevestiging! Zoals gezegd, ik postte slechts een alternatief scenario, zodat mensen ook de andere kant van het verhaal konden horen zonder gelijk blind Leifs theorie te geloven.

Laat duidelijk zijn dat ik het niet blind voor JasperJD opneem. Ik heb enkel te weinig van hem gezien om hem zo fel als wolf te bestempelen. Ik ben dus neutraal. Leif kwam met de stemlijst-theorie, en ik keek er kritisch naar en gaf een ander mogelijk scenario. Het is dus absoluut geen waterdicht bewijs, van zowel mijn kant als zijn kant niet. Wel pleit tegen JasperJD dat hij niet is ingegaan op alle aanvallen, dus het kan alsnog zijn dat hij stille wolf is.
Jullie zijn er allemaal erg op gebrand op JasperJD te pakken. So be it. Ik lig er niet wakker van, en zal zelfs hard lachen als hij verrader blijkt te zijn. Dan verwacht ik morgen van jullie allemaal een nederige excuses en een maand lang gratis eten aan huis bezorgd. Als hij onschuldig is ook, want dan lijkt mijn alternatieve scenario zo gek nog niet. Als hij een wolf blijkt, dan ben ik de volgende hangronde de lul vanwege jullie heksenjachtcraze. En dan zullen jullie nog gek opkijken.

Om enigszins mijn goodwill aan te tonen, stem ik dan ook maar op JasperJD.
Oud 23-03-2010, 11:23
Verwijderd
Leif
N00dles
JasperJD
Archont

N00dles
Femke Sjekkie


Spreekt ook al boekdelen
Oud 23-03-2010, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Wel apart dan dat Jasper en Noodles allebei bij dezelfde zijn gaan staan als ze allebei slecht zijn.
Neehoor. Noodles heeft wél een stem.

Maar vaak als je met meerdere personene op 1 gaat doen mensen meeschapen. 9 van de 10 x gaat er iemand uit door meeschapen, dus als je zorgt dat je samen met de verrader er al opstaat en dus al 2 stemmen geeft is het interessant voor anderen om hierheen mee te gaan
Oud 23-03-2010, 11:31
Femke Sjekkie
Avatar van Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
@ Femke Sjekkie: ik wilde daar slechts mee zeggen dat ik jullie het hele spel door slecht kon peilen. Als ik de lijst van deelnemers bekijk en uitga van wie er goed of slecht is, zie ik de mogelijkheid dat 1 van jullie een wolf is. Daarmee zeg ik niet dat ik jullie direct verdenk, het is slechts een scenario.
Nou, mogelijkheid klinkt toch wel even anders dan één van hen moet wolf zijn.
Oud 23-03-2010, 11:32
Femke Sjekkie
Avatar van Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
Neehoor. Noodles heeft wél een stem.

Maar vaak als je met meerdere personene op 1 gaat doen mensen meeschapen. 9 van de 10 x gaat er iemand uit door meeschapen, dus als je zorgt dat je samen met de verrader er al opstaat en dus al 2 stemmen geeft is het interessant voor anderen om hierheen mee te gaan
Ok ja dat idee krijg ik nu ook wel. Vanuit mezelf geredeneerd stem ik het liefst op degene die ik het meest verdenk en schaap ik niet mee maar de rest doet dat veelal wel inderdaad.
Oud 23-03-2010, 11:46
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nou, mogelijkheid klinkt toch wel even anders dan één van hen moet wolf zijn.
Dat vind ik eigenlijk ook


N00dles: En zoals ik al heb aangegeven is het in principe geen slecht idee om met de verrader rekening te houden. Daar sta ik nog steeds achter. Ik vond het echter wel opvallend hoe snel jij met je alternatieve theorie kwam. Daardoor lijkt het sterk alsof je Jasper wil beschermen. Dus mja, ik zou maar heel hard hopen dat Jasper een dorpeling blijkt te zijn die veel pech gehad heeft
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-03-2010, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik eigenlijk ook


N00dles: En zoals ik al heb aangegeven is het in principe geen slecht idee om met de verrader rekening te houden. Daar sta ik nog steeds achter. Ik vond het echter wel opvallend hoe snel jij met je alternatieve theorie kwam. Daardoor lijkt het sterk alsof je Jasper wil beschermen. Dus mja, ik zou maar heel hard hopen dat Jasper een dorpeling blijkt te zijn die veel pech gehad heeft
Ik kwam er snel mee, omdat ik Leif al verdacht vond en dacht dat hij juist JasperJD wilde aanvallen. Dus ik zag in hém de verrader. En stiekem F5 ik ook vaak in het WW-topic

Ik hoop natuurlijk niet dat JasperJD dorpeling is. Ik wil immers de wolven eruit hebben. Maar dat pleit tegen mij, dus nog liever zie ik dat hij de verrader is. Dat pleit mij volledig vrij.
Oud 23-03-2010, 13:12
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Overigens is het probleem van allemaal op Jasper stemmen wel dat er dus niets af te leiden is uit het stemlijstje. Vorige ronde was dat ook zo. Nou ga ik verder niet bepleiten dat we gelijkspel of zo moeten creeren hoor, maar mja.. dit schiet ook niet echt op.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-03-2010, 13:30
Verwijderd
Kunnen we volgende ronde nog bekijken
Oud 23-03-2010, 13:35
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
True, maar je weet wat ik bedoel.

Ik heb overigens nog een verdenking nav jouw post maar daar wacht ik even mee tot we zeker weten wat de functie van Jasper is. De verdenking gaat namelijk alleen op als hij een wolf blijkt te zijn. Dus die komt vanavond.. of niet . Ik ga terug naar bankhangen en tvkijken. Doeg
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-03-2010, 14:29
Verwijderd
Citaat:

Uitslag Eetronde Drie:

1. Leif
2. JasperJD
3. sann (tovenaar)
4. N00dles
5. grl
6. Fizzle-fluffy (ziener)
7. Dott
8. Absinthe
9. kleinepierik (wolf)
10. Wammus
11. Archont
12. testout.com
13. Heksjuh
14. Toddish (bane)
15. Femke Sjekkie
16. Tink* (dorpeling)
17. Musiquefreak (leerling/ziener)


Blauw = opgehangen

Rood = gegeten
Citaat:
Omdat het verhaal wat langer op zich laat duren dan de bedoeling was, bij deze de rolverdeling:
3 wolven, evilziener en verrader
[s]ziener[s/], tovenaar
bane, jager, leerling
7 dorpelingen
Om voor mezelf en anderen even een lijstje te maken:
- er zijn dus nog 2 wolven, een evilziener en een verrader.
+ jager en 6 dorpelingen.

Citaat:
grl: grl, altijd zo'n lastige speler voor mij omdat ze altijd zo vertrouwelijk (en lief) op mij overkomt. Ik ga even haar posts na:
Ze is de enige die mij wat inhoudelijke tegengas geeft (dat ik af en toe nodig heb) Betreft de stemlijstje is in de 1e ronde haar stem nutteloos op 1 persoon (maar ze moest die avond weg). 2e hangronde staat ze wel in het verdachtenlijstje samen met: grl, testout.com en jasperjd.

Komt met een goed initiatief, helaas openlijk verteld, om te switchen zonder het te laten weten. Dit komt op mij over dat ze écht achter de wolven aan wil zitten. Is ook zeer actief en post veel en inhoudelijk, daarnaast probeert ze in het begin nog veel de nieuwelingen te helpen.
Haalt de rare theorie van wammus eruit dat sanne verrader/wolf is, musiquefreak wolf en ik evilziener. Vind Wammus een van de verdachten (waar ik het mee eens ben)
Wil wel meegaan in theorieen maar bekijkt alles zeer kritisch. (wolven zijn vaak niet zo kritisch als het om onschuldige dorpelingen gaat)

Totaal niet verdacht en volgens mij veels te lief om een wolf te zijn
Dat met dat lief ben ik het wel mee eens. Maar dat kan uiteraard ook gewoon allemaal schijn zijn! Want zo gaat dat in dit spel.

Dat initiatief om de verrader te misleiden was een goed plan. Maar of het ook echt nuttig is geweest weten we op dit moment nog niet. Simpelweg omdat grl ook gewoon zelf de verrader kan zijn.

Wat ik wel vreemd vond na die stemronde, grl komt met het stemlijstje, waar ze mij als laatste stemmer neerzet. Maar dat klopt dus niet omdat grl pas zou gaan stemmen als wammus en mijn stem doorgegeven zouden zijn.
Men vind degene die als laatste op het stemlijstje staat 'altijd' verdacht, omdat die dat kan doen uit lijfsbehoud. Dus omdat grl mij als laatste neerzet zou ik verdacht zijn, terwijl ze zelf dus eigenlijk als laatste neergezet had moeten worden.

Ook omdat grl vaak de stemlijstjes maakt, hier dus ook mee kan klooien, vind ik niet dat ze perse niet verdacht is. Ik vind haar eerder WEL verdacht.

Wat betreft samenwonen met iemand anders die meespeelt in het weerwolftopic is er denk ik een voordeel, vooral als diegene gewoon fulltime werkt en pas na zijn werk kan stemmen.
Wat dat betreft is voor mij wammus als wolf of evilziener vrijgepleit. Omdat er bijv dagen als gisteren (eetronde) voor hem geen tijd is geweest om de 'vergaderen' met andere wolven of om door te geven van wie hij de functie wil weten, omdat hij gister simpelweg geen tijd heeft gehad om uberhaupt online te zijn voor 22.30
Dat wil niet zeggen dat hij geen verrader kan zijn.


Wat betreft dit lijstje van Leif:
Citaat:
Dit is het eerste stemlijstje:

Archont
3. Leif
10. JasperJD
11. Toddish
14. Heksjuh

Toddish
4. Absinthe
6. Dott
7. Archont
8. Sann
15. Kleinepierik

En als we de wolf even weghalen:

Archont
3. Leif
10. JasperJD
11. Toddish
14. Heksjuh

Toddish
4. Absinthe
6. Dott
7. Archont
8. Sann
-------
Het is dus gelijkspel. Maar Toddish had de meerderheid, dus er moet tenminste 1 wolf zitten in het lijstje van Archont. Ik, Jasper of Heksjuh is dus wolf.

Volgende lijstje:

Tink*
-Archont
-Absinthe
-kleinepierik
-N00dles
-Leif
-Wammus

Leif
-sann
-JasperJD
-grl
-Tink*
-testout.com

En weer zonder wolf:

Tink*
-Archont
-Absinthe
-N00dles
-Leif
-Wammus

Leif
-sann
-JasperJD
-grl
-Tink*
-testout.com

-----
Weer gelijkspel! En welke speler komt overeen? JasperJD. Reden genoeg om hem te verdenken lijkt me.
Ik zie daar wel wat in, dat JasperJD wolf zou kunnen zijn.
Ik ga nu voor JasperJD stemmen.


(en daarna mijn dochter ophalen van de creche, dan koken en vanavond krijgen we eetbezoek, dus vanavond na 20.30 kijk ik wel wat het allemaal geworden is)
Oud 23-03-2010, 14:43
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Reactie op de lange post van Archont: ik ben het de meeste dingen wel eens, wat ook blijkt uit de post die ik gisteravond voor de eetronde heb geplaatst.
Er zijn veel mensen die niet opvallen. Mijn hoofdverdachten zijn nog steeds JasperJD, Wammus en Noodles.
Ik begin te twijfelen over Femke Sjekkie, met name door zijn post direct na de mijne van gisteren (waarin staat dat hij met me eens is). Ik heb een keer eerder gespeeld waarbij een wolf het steeds met mij eens was en meeging in alle theorietjes die ik had. Ik vertrouwde diegene dus volkomen, terwijl hij uiteindelijk toch wolf was.

Ik vind het ook wel een beetje raar dat iedereen nu zo makkelijk meegaat op Jasper, net als bijna iedereen de vorige ronde zo makkelijk meeging op Kleinepierik. Volgens mij is het niet zo vaak dat er zo massaal gestemd wordt op 1 persoon, toch? Maar verder dat ik het opvallend vind kan ik er weinig mee.

Ik stem vanavond ook op Jasper, reden is volgens mij wel duidelijk.

Citaat:
Heksjuh
wwtopic1: heeft een grondige hekel aan mij
Heksjuh is, naast dat ze mij niet mag in dit spel, niet verdacht voor mij.
Hoe kom je erbij dat ik een hekel aan je heb Oke, ik vond je in het begin wel een beetje irritant
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 23-03-2010, 14:48
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Wat ik wel vreemd vond na die stemronde, grl komt met het stemlijstje, waar ze mij als laatste stemmer neerzet. Maar dat klopt dus niet omdat grl pas zou gaan stemmen als wammus en mijn stem doorgegeven zouden zijn.
Men vind degene die als laatste op het stemlijstje staat 'altijd' verdacht, omdat die dat kan doen uit lijfsbehoud. Dus omdat grl mij als laatste neerzet zou ik verdacht zijn, terwijl ze zelf dus eigenlijk als laatste neergezet had moeten worden.
Grl had eerst haar stem al doorgegeven en daarna gezegd dat ze misschien zou wisselen, dus volgens mij klopt de volgorde in het stemlijstje nu wel.
Ik vind het eigenlijk een beetje gek dat je hiermee komt, terwijl we jou op basis van dat stemlijstje nog helemaal niet verdacht hebben genoemd.

Citaat:
Ook omdat grl vaak de stemlijstjes maakt, hier dus ook mee kan klooien, vind ik niet dat ze perse niet verdacht is. Ik vind haar eerder WEL verdacht.
Ik kijk wel of het stemlijstje klopt en zo zullen wel meerdere spelers dit doen.
Ik vind dit en bovenstaande geen reden om grl te verdenken, maar eerder om testout.com te verdenken. Het lijkt of ze zo de aandacht op grl wilt richten.
Waar op zich natuurlijk niks mis mee is, maar ik vind de argumenten zeer zwak.

Citaat:
Wat betreft samenwonen met iemand anders die meespeelt in het weerwolftopic is er denk ik een voordeel, vooral als diegene gewoon fulltime werkt en pas na zijn werk kan stemmen.
Wat dat betreft is voor mij wammus als wolf of evilziener vrijgepleit. Omdat er bijv dagen als gisteren (eetronde) voor hem geen tijd is geweest om de 'vergaderen' met andere wolven of om door te geven van wie hij de functie wil weten, omdat hij gister simpelweg geen tijd heeft gehad om uberhaupt online te zijn voor 22.30
Dat wil niet zeggen dat hij geen verrader kan zijn.
Of Wammus is wolf en testout.com is verrader/evilziener, die op deze manier de aandacht wilt richten op grl en weg van de andere wolven.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 23-03-2010, 15:26
Femke Sjekkie
Avatar van Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
Ik begin te twijfelen over Femke Sjekkie, met name door zijn post direct na de mijne van gisteren (waarin staat dat hij met me eens is). Ik heb een keer eerder gespeeld waarbij een wolf het steeds met mij eens was en meeging in alle theorietjes die ik had. Ik vertrouwde diegene dus volkomen, terwijl hij uiteindelijk toch wolf was.
Ik had daarvoor al gezegd dat ik noodles verdacht vond. Minstens een dag ervoor zelfs. Dus ik schaapte niet met jou mee eerder andersom wat noodles betreft.

Rare vrijpleiting van testout mbt wammus overigens... en dan bedoel ik niet verdacht ofzo, maar raar.
Oud 23-03-2010, 15:30
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Ik had daarvoor al gezegd dat ik noodles verdacht vond. Minstens een dag ervoor zelfs. Dus ik schaapte niet met jou mee eerder andersom wat noodles betreft.

Rare vrijpleiting van testout mbt wammus overigens... en dan bedoel ik niet verdacht ofzo, maar raar.
Het was gewoon iets dat me was opgevallen. Ik heb het niet nagelezen dus je kan best gelijk hebben dat je eerder met Noodles kwam, daar gaat het me verder ook niet om. Ik vond het gewoon opvallen, het hoeft verder ook niks te betekenen.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 23-03-2010, 16:04
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Ik ga heel erg mijn best doen om de uitslag plus verhaal zo snel mogelijk te laten verschijnen, maar het kan zijn dat het helaas 11 uur gaat worden.
Het theateroptreden waar ik vrienden ga bekijken, blijkt ineens andere tijden qua afloop en pauze te hebben....
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 23-03-2010, 16:08
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Stemlijstje Hangronde 4:

JasperJD
Leif
Femke S.
Absinthe
Dott
Archont
grl
N00dles
testout.com
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-03-2010, 16:16
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Ik stem vanavond ook op Jasper, reden is volgens mij wel duidelijk.
En testout.com had het net over met de stemlijstjes klooien

Stemlijstje Hangronde 4:

JasperJD
Leif
Femke S.
Absinthe
Dott
Archont
grl
N00dles
testout.com
Heksjuh

We missen nog: JasperJD en Wammus.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 23-03-2010, 16:29
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Om voor mezelf en anderen even een lijstje te maken:
- er zijn dus nog 2 wolven, een evilziener en een verrader.
+ jager en 6 dorpelingen.


Dat met dat lief ben ik het wel mee eens. Maar dat kan uiteraard ook gewoon allemaal schijn zijn! Want zo gaat dat in dit spel.

Dat initiatief om de verrader te misleiden was een goed plan. Maar of het ook echt nuttig is geweest weten we op dit moment nog niet. Simpelweg omdat grl ook gewoon zelf de verrader kan zijn.

Wat ik wel vreemd vond na die stemronde, grl komt met het stemlijstje, waar ze mij als laatste stemmer neerzet. Maar dat klopt dus niet omdat grl pas zou gaan stemmen als wammus en mijn stem doorgegeven zouden zijn.
Men vind degene die als laatste op het stemlijstje staat 'altijd' verdacht, omdat die dat kan doen uit lijfsbehoud. Dus omdat grl mij als laatste neerzet zou ik verdacht zijn, terwijl ze zelf dus eigenlijk als laatste neergezet had moeten worden.

Ook omdat grl vaak de stemlijstjes maakt, hier dus ook mee kan klooien, vind ik niet dat ze perse niet verdacht is. Ik vind haar eerder WEL verdacht.

Wat betreft samenwonen met iemand anders die meespeelt in het weerwolftopic is er denk ik een voordeel, vooral als diegene gewoon fulltime werkt en pas na zijn werk kan stemmen.
Wat dat betreft is voor mij wammus als wolf of evilziener vrijgepleit. Omdat er bijv dagen als gisteren (eetronde) voor hem geen tijd is geweest om de 'vergaderen' met andere wolven of om door te geven van wie hij de functie wil weten, omdat hij gister simpelweg geen tijd heeft gehad om uberhaupt online te zijn voor 22.30
Dat wil niet zeggen dat hij geen verrader kan zijn.
Op zich wel interessant dat je mij verdenkt omdat ik in de post boven jouw post op jou doelde

Ik zal dat nu dan ook maar even toelichten.

Ik denk dat de rolverdeling als volgt zit:
JasperJD - wolf
testout.com - wolf
N00dles - verrader
Wammus - evilziener

En ik zal dit ook uitleggen.

JasperJD:
Post weinig inhoudelijks terwijl hij wel veel online is. Ook op dit moment probeert hij zichzelf niet te verdedingen. Hij staat verkeerd in de stemlijstjes. 2x had er gelijkspel moeten zijn en staat hij in het lijstje dat minder stemmen had. En in hangronde 3 stemt hij niet op kleinepierik maar op Leif. Vanavond zullen we zien of het klopt, maar ik verwacht dat hij inderdaad wolf is.

N00dles: Zodra Leif dit opmerkt, schiet N00dles Jasper te hulp. Hij komt met een theorie waar op zich niets mis mee is, maar volgens mij zou alleen de verrader zo snel zeggen dat de stemlijstjes vast niet kloppen. Daarnaast wisselt hij veel van verdachten, loopt hij een beetje mee met wat iedereen denkt en ook hij stemt niet op kleinepierik maar op Leif.

testout.com: Dit is het punt waarop ik denk dat Archonts theorie niet klopt. Ik ben het niet eens met de verdenking op Femke en dit is waarom:
Hangronde 1) testout.com stemt niet. Hangronde 2) testout.com stemt pas om 1 minuut voor half 9. Of zegt dat in ieder geval. Vervolgens gaat ze moeilijk doen over dat ze als laatste op het lijstje staat (wat mij betreft mag je onze namen omdraaien trouwens, ik geef er niet zoveel om of ik als laatste of als een-na-laatste erop sta want het is duidelijk waarom ik op die plek sta). Hangronde 3) testout.com geeft haar stem pas door na de deadline en blijkt dan op musiquefreak te hebben gestemd of all people! Verder post ze bijna niet.

Daarnaast zegt ze dat Wammus voor haar als wolf of evilziener is vrijgepleit omdat hij geen tijd had om te overleggen. Ik denk niet dat Wammus wolf is en als evilziener hoeft hij helemaal niet te overleggen! Bovendien kan het best dat de wolven hebben opgepikt dat Wammus de evilziener is en aan mede-wolf testout hebben gevraagd om hem vrij te pleiten.

Archont vindt Femke verdacht en denkt dat ze N00dles aanvalt omdat de andere wolven haar niet verteld hebben dat hij de verrader is. Wat is nou de kans dat dat gebeurt? Wolven hebben uitgebreid contact en zodra ze denken te weten wie een bepaalde functie heeft, zullen ze dit met elkaar overleggen. Daarnaast vindt hij dat het argument van nieuweling niet opgaat, maar ook hier heb ik mijn twijfels bij. Ze speelt niet heel goed als nieuweling, maar bijvoorbeeld Musiquefreak heeft uiteindelijk de wolven ook meer geholpen dan ons. En N00dles speelt ook bepaald niet onopvallend.

Citaat:
Ik vind Musiquefreak niet verdacht, en nu Archont ook niet meer; als ik even de dingen bij elkaar optel

Ik zit meer te twijfelen tussen Kleinepierik, die vond ik vorige keer al verdacht door zijn snelle volggedrag en sindsdien heeft hij bijna niets meer gezegd, en Noodles. Noodles noemde op een gegeven moment alle personen die stemmen tegen zich kregen en overwoog op één van hen te gaan stemmen. Ten eerste is dat ook een beetje snel volgen zoals Kleinepierik deed. Ten tweede, later zet hij zijn stem dan bij het langste rijtje. Dat is de meest veilige optie toch? En dan nu musiquefreak in het verdachtenhoekje duwen (waarin hij niet alleen is) vind ik ook wat merkwaardig, maar misschien zit ik er helemaal naast en is ze wel een slechte functie maar dan zie ik haar niet zo snel ineens Archont verdedigen.
Als ik de bovenstaande post van testout vergelijk met bijvoorbeeld deze post van Femke dan vind ik dat testout zich VEEL verdachter gedraagt.

Wammus:
Van hem ben ik het minst zeker. Hij is de enige die voor mij in het oog springt als evilziener maar ik heb er geen sterke bewijzen voor. Hoewel de post van testout.com hem juist weer een beetje verdacht heeft gemaakt bij mij. Als hij idd evilziener is, hoefde hij helemaal niet online te zijn om te overleggen dus dat pleit hem niet vrij. En omdat ik denk dat testout een van de wolven is, doet dit geen goed aan de verdachten-status van Wammus.



Daarnaast wil ik nog iets zeggen over testouts beschuldiging naar mij wat betreft de stemlijstjes: Hoe kan ik deze nou vervalsen? Iedereen kan ze nalezen en checken of ik mensen in de goeie volgorde erin heb gezet. En als je heel veel waarde hecht aan dat stemlijstje van ronde 2, dan wil ik mezelf best een plaatsje omlaag zetten hoor. Dat maakt jou echter niet minder verdacht. Dat je er zo moeilijk over doet, terwijl er tot nu toe hele duidelijke foutloze lijstjes (edit: haha) zijn gekomen, is wel raar en een slechte poging om mij verdacht te maken.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-03-2010, 16:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
En testout.com had het net over met de stemlijstjes klooien

Stemlijstje Hangronde 4:

JasperJD
Leif
Femke S.
Absinthe
Dott
Archont
grl
N00dles
testout.com
Heksjuh

We missen nog: JasperJD en Wammus.
Hehe, ik beloof je dat ik je niet expres eruit gelaten heb

En mja, het lijkt me duidelijk wie er vanavond uitgaat.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-03-2010, 16:40
Verwijderd
Eens grl. Enkel was het meer een sneer naar de wolven.

Daarnaast wordt er helemaal nooit zo goed gecommuniceerd tussen de wolven! Vaak gaat het initatief van 1 persoon uit.

Daarnaast kan je ook gelijk hebben met testout.com zeker na die post die ze toenstraks postte en die ik nog even naloop.

Wat ik zeker niet meeneem van die post:
dat ze zegt dat haar wammus niet slecht is omdat hij niet online kan zijn, ja daag!
Oud 23-03-2010, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Dat met dat lief ben ik het wel mee eens. Maar dat kan uiteraard ook gewoon allemaal schijn zijn! Want zo gaat dat in dit spel.

Dat initiatief om de verrader te misleiden was een goed plan. Maar of het ook echt nuttig is geweest weten we op dit moment nog niet. Simpelweg omdat grl ook gewoon zelf de verrader kan zijn.

Wat ik wel vreemd vond na die stemronde, grl komt met het stemlijstje, waar ze mij als laatste stemmer neerzet. Maar dat klopt dus niet omdat grl pas zou gaan stemmen als wammus en mijn stem doorgegeven zouden zijn.
Men vind degene die als laatste op het stemlijstje staat 'altijd' verdacht, omdat die dat kan doen uit lijfsbehoud. Dus omdat grl mij als laatste neerzet zou ik verdacht zijn, terwijl ze zelf dus eigenlijk als laatste neergezet had moeten worden.

Ook omdat grl vaak de stemlijstjes maakt, hier dus ook mee kan klooien, vind ik niet dat ze perse niet verdacht is. Ik vind haar eerder WEL verdacht.

Wat betreft samenwonen met iemand anders die meespeelt in het weerwolftopic is er denk ik een voordeel, vooral als diegene gewoon fulltime werkt en pas na zijn werk kan stemmen.
Wat dat betreft is voor mij wammus als wolf of evilziener vrijgepleit. Omdat er bijv dagen als gisteren (eetronde) voor hem geen tijd is geweest om de 'vergaderen' met andere wolven of om door te geven van wie hij de functie wil weten, omdat hij gister simpelweg geen tijd heeft gehad om uberhaupt online te zijn voor 22.30
Dat wil niet zeggen dat hij geen verrader kan zijn.
Grl houdt de stemlijstjes gewoon goed bij en een verrader of wolf komt niet met zo'n voorstel. Grl staat redelijk buiten kijf (of ik zit er keihard naast door haar schattigheid )

Ik vind dit een rare post.
Grl maakt de stemlijstjes goed en actief op wolvenjacht. Waarom zou je haar verdenken? Er zijn veel makkelijkere slachtoffers! Maargoed hier heeft de rest al antwoord op gegeven.

In het 2e deel maak jij mijn theorie over Femke Sjekkie opeens minder aannemelijk. Je gaat je lieve vriendje verdedigen. Terwijl hij een van de hoofdverdachten van mensen is. Dit is een pure wolvenactie maar je maakt hierbij nog gebruik dat je hem irl ziet én stopt er nog een beetje ''gevoel'' in. Ik gok dat de vrouwelijke wwspelers al aant zwijmelen zijn.

Het is pure onzin wat je hier aan het vertellen bent. Daarnaast sta je ook nog is een keer in het verkeerde stemlijstje:

Tink*
-Archont (onschuldig)
-Absinthe
-kleinepierik (wolf)
-N00dles (verrader)
-Leif
-Wammus (evilziener)


Leif
-sann (tovenaar)
-JasperJD (wolf)
-grl
-Tink* (dorpeling)
-testout.com

Hier kunnen 1 of 2 wolven tussenzitten. Waarom 2?

Doordat jij als laatste hebt gestemd kon je zien dat je makkelijk onder Leif kon staan. Want er staat er toch al 6 bij Tink*. Dus dit valt niet op.
Ik denk dat je nu probeert grl verdacht te maken en zodoende later hiermee met dit stemlijstje te gaan wapperen. Doorzichtig en niet handig.


Het voordeel dat Femke Sjekkie hierbij heeft is dat ze 3x een nutteloze stem heeft gegeven en dus niet in het verkeerde lijstje kan staan.

Het zal er nog om hangen of jij of Femke Sjekkie wolf is. Ik ben er nog niet uit.

Maargoed dit kan opgelost worden door een gelijkspel
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.