Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2002, 07:48
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
Gister heb ik echt alweeer ruzie gehad met mijn vriend door mijn jaloersigheid..Hij heeft allemaal gewone vriendinnen maar ik zie hun toch als bedreiging. Op 1 van een (gewone) vriendin is hij een tijdje geleden verliefd geweest..
Als hij met haar aan het msnen of dansen is kan haar wel killen! Ik word heel erg boos op mn vriend..en hij word weer boos op mij..en dat gaat zo best vaak..hij snapt niet echt hoe ik me voel maar vriendinnen van me weer wel..De ruzies stoppen altijd snel weer maar toch denk ik er steeds weer aan..wat als ie me verlaat door mijn jaloers gedrag..Ik wil er van af! Kan dat? Help me please? ik wil dit vriendje nog eel lang houden..Hellup?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2002, 08:22
Verwijderd
In mijn ogen is jaloezie niets anders dan een teken dat je echt gek op je vriend bent en hem voor jezelf wilt. Het probleem zit hem meer erin dat hij dit niet juist interpreteert en als negatief ervaart.

Tips om jaloezie tegen te gaan:

http://www.sexwoordenboek.nl/jaloezie_oplossing.html
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 08:40
David
Avatar van David
David is offline
jaloezie is a bitch

gisteren zaten we op de verjaardag vaN de zus van m,n vriendin .. ( kerstkindje )

en zelfs dan kan ik bij mezelf trekjes van jaloezie herkennen ,

m,n vriendin zit aan de andere kant van de kamer met dr beste vriendin te ouwehoeren , en ik zit tussen de familie in ..

die hebben het allemaal over dingen van lang voor mijn tijd , waar ik dus ook niet over kan meepraten ... m,n vriendin zegt misschien net 2 dingen tegen me op die avond .. en ik voel me superongemakkelijk en enigsinds jaloers dat m,n vriendin daar gezellig zit te kletsen met dr familie en dr vriendin , behalve tegen mij .. en dan voel ik me iets van eenzaam / ongemakkelijk ..

verder niet meer over gehad .. want this toch echt mijn probleem ..

maar het is wel kut .

jaloezie is kut
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 09:02
Verwijderd
Citaat:
David schreef:
verder niet meer over gehad .. want this toch echt mijn probleem
Nah, 't is meer jullie probleem. Als je haar gewoon uitlegt hoe je je voelt en zij er begrip voor toont, heb je kans dat ze jou gerust stelt. Bijvoorbeeld door te vertellen hoeveel jij voor haar betekent en dat er geen reden is om je zo te voelen.

Gevolg is dat je vanzelf minder jaloers wordt, omdat er meer vertrouwen in de relatie is.

De vraag is alleen of zij het begrijpt en niet gewoon 'irritant' vindt. Dan word je er alleen maar onzekerder van.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 09:04
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
ja..mijn vriend zegt heel vaak dat hij bij me blijft en me nooit meer wkijt wil maar toch denk ik stomme dingen zoals dat ie vreemd gaat en dat ie ooit me hart wel breekt! En dat allemaal omdat ik zo jaloers doe..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 09:06
Super Vegeta
Avatar van Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
Sjoe schreef:
Gister heb ik echt alweeer ruzie gehad met mijn vriend door mijn jaloersigheid..Hij heeft allemaal gewone vriendinnen maar ik zie hun toch als bedreiging. Op 1 van een (gewone) vriendin is hij een tijdje geleden verliefd geweest..
Als hij met haar aan het msnen of dansen is kan haar wel killen! Ik word heel erg boos op mn vriend..en hij word weer boos op mij..en dat gaat zo best vaak..hij snapt niet echt hoe ik me voel maar vriendinnen van me weer wel..De ruzies stoppen altijd snel weer maar toch denk ik er steeds weer aan..wat als ie me verlaat door mijn jaloers gedrag..Ik wil er van af! Kan dat? Help me please? ik wil dit vriendje nog eel lang houden..Hellup?
Je bent in ieder geval helemaal stapel op hem, en dat zal hij ook zeker merken. Misschien vindt hij het wel een eer zelfs. En als hij evenveel van jouw houd als jij van hem, dan zou ik me zeker geen zorgen maken.
__________________
Feel the pride of a lion!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Sjoe schreef:
ja..mijn vriend zegt heel vaak dat hij bij me blijft en me nooit meer wkijt wil maar toch denk ik stomme dingen zoals dat ie vreemd gaat en dat ie ooit me hart wel breekt! En dat allemaal omdat ik zo jaloers doe..
Hmm, het lijkt wel alsof je een vicieuze cirkel hebt gecreëerd.

Eerst voel je je onzeker. Vervolgens vertoon je jaloers gedrag. Vriend vertelt daardoor heel vaak dat hij bij je blijft. Jij denkt waarschijnlijk "hij zegt dit nu zo vaak om mij gerust te stellen, niet omdat hij het meent". Je voelt je nu nog onzekerder en wordt een jaloers kreng. Vriend verliest hierdoor soms zijn geduld en er ontstaan ruzies. Jij voelt je nóg onzekerder, omdat de ruzies door jou lijken te ontstaan.

:/

Hoelang zijn jullie al samen eigenlijk? En dat met die ene vriendin, hoelang geleden was hij op haar verliefd? Misschien ben je nu gewoon zo onzeker, omdat jullie nog niet zolang bij elkaar zijn en het vertrouwen nog moet groeien.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 09:50
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
we zijn nu bijna half jaar samen maar omdat we eerst hele goed vrienden waren weet ik hoe verliefd hij was op dat andere meisje en dat is nu ongeveer een jaar geleden...ik ben echt te onzeker..is er wel iets aan te doen??
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 10:08
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
******** schreef:
In mijn ogen is jaloezie niets anders dan een teken dat je echt gek op je vriend bent en hem voor jezelf wilt.
Hier ben ik het absoluut niet akkoord: jaloezie is echt een smet op een relatie...Als je je vriend/vriendin nog niet eens wat vrijheid kunt gunnen, dan ben je volgens mij te onzeker om een relatie aan te gaan. Ok als er echt duidelijke aanwijzingen zijn dat hij iemand anders heeft, kan ik wel begrijpen dat je jaloers bent, maar in dit geval is het meer verpestend dan opbouwend...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 13:07
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
slechts iets hoger staat het
Er is een verschil tussen voelen en uiten. Sommige mensen beschikken over zelfbeheersing.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 14:51
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ja.Ik probeer jaloerzie altijd te bestrijden door in me zelf te zeggen"Ach het is toch een hoertje"
Ik zeg het jullie gewoon eerlijk.
Maar het helpt wel!!!



En richt je aandacht niet naar die gene waar je even jarloers op was.
Ok

Merry christmas en suc6 verder ermee.
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 15:09
wissie
wissie is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Ja.Ik probeer jaloerzie altijd te bestrijden door in me zelf te zeggen"Ach het is toch een hoertje"
Jah, dat is een briljante oplossing
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 15:54
berteltje
berteltje is offline
Ik heb geen zin om alle bovenstaande reactie's te lezen, dus waarschijnlijk zal ik wel hetzelfde zeggen als iemand anders...
Nou ja, beter vaak dan niet... (o nee, dat was beter laat dan niet )

Praat er gewoon met je vriend over. Zeg hem eerlijk dat je zo jaloers bent, omdar je onwijs gek op hem bent en bang bent hem kwijt te raken als hij zo met andere meisjes omgaat. Als ik dat zou horen van mijn vriend dan zou ik toch wel redelijk gevlijd zijn, denk ik.
Misschien snapt hij het dan ook wat beter. En kunnen jullie proberen samen tot goede oplossing te komen, of misschien vind je vriend zelf wel dat hij er dan wat meer rekening mee zal houden.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 16:22
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
als hij al een keer op iemand anders verliefd is geweest toen jullie iets hadden, dan is jouw jaloersheid niet voor niets!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 17:47
mar87
mar87 is offline
Ik ben ook altijd akelig snel jaloers, vooral op 2 meiden, en terwijl ik WEEET dat hij aan de ene meid een hekel heeft. en de andere meid is heeel lelijk (niet dat dat wat wil zeggen maar die is echt heeeeeeeeeeel lelijk) en achterbaks maar goed ,toch ben ik jaloers. En ik haaaaaat jaloers zijn.
of ik ben bang dat hij vreemdgaat met iemand van z'n school ofzow, of allemaal van die stomme dingen die eigenlijk nergens op slaan, ik probeer dan d'r altijd niet meer aan te denken. Soms lukt 't soms niet. maar ik HAAAAT Jaloezie
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 18:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
tja, als k een vriend heb praat ik echt nog wel met andere jongens, maar echt met ze dansen doe ik dan niet meer...
k vind dat je vriend best wel rekening met je mag houden. natuurlijk mag je hem niet alles verbieden, maar schikken kan wel. als jij zo onzeker bent, moet hij je laten zien dat hij echt wel om je geeft...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 08:34
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
Mijn vriend gaat me nu echt goed helpen om zekerder te worden..ik denk een beetje dat daar de fout zit..
Ik ben onzeker..en mn vriendje wil me daarbij helpen om mij misschien meer zelfvertrouwen te geven..
Ik ben er niet zeker van dat het lukt maar ik wil het wel proberen!
Maar Lukt het wel om zelfvertrouwen te kweken?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Sjoe schreef:
Maar Lukt het wel om zelfvertrouwen te kweken?
Ja. Door dingen te doen die je eigenlijk niet durft en vervolgens te merken dat het allemaal wel meevalt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-12-2002, 13:19
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
wissie schreef:
Jah, dat is een briljante oplossing
Ja sorry,maar anders kom ik er niet van af.Nogmaals ik zeg het in me eigen.???Mag ik????
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 13:25
Super Vegeta
Avatar van Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Ja sorry,maar anders kom ik er niet van af.Nogmaals ik zeg het in me eigen.???Mag ik????
Goede oplossing als je mij vraagt, of denk aan je geliefde, dan is er nix aan de hand.
__________________
Feel the pride of a lion!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 09:49
U-NiQ
Avatar van U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik ben zelf ook heel jaloers geweest bij mijn ex vriend.
Wij hebben twee keer "iets" gehad, en de eerste keer (1,5 jaar) stond ik al op tilt als hij alleen maar met een meisje stond te praten.
Toen ik het daarna uitmaakte, om heel andere redenen, en we een tijd daarna weer iets hadden (7 maanden), heb ik tegen mijzelf gezegd dat die jaloezie nergens voor nodig is.
Hij had helemaal voor mij gekozen, hij hield veel van me (Dat bewijsde hij regelmatig) en als hij vreemd zou gaan, liepen er nog meer leuke jongens rond!
Ik heb mijzelf gewoon helemaal alleen over die jaloezie heen gezet..
Alleen toen werd hij jaloers..
Maar goed, wat ik dus wil zeggen; Maak je niet zo druk om die meisjes die met je vriend staan te dansen/praten en knuffelen, want uiteindelijk gaat hij, als hij echt om je geeft, toch altijd weer met jou mee naar huis!
__________________
Dat is de kracht van onafhankelijkheid!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 10:11
Verwijderd
Ik vind...

Dat je moet proberen je zoveel mogelijk in te houden. Want als jij steeds kwaad wordt als hij met andere meisjes msnt of afspreekt, krijgt hij misschien eerder de neiging dingen voor je te verzwijgen, omdat hij je niet ongerust of kwaad wil maken.

Of misschien laat hij wel dingen voor jou, die hij anders wel had gedaan en gaat hij zich op den duur gevangen voelen.

Daarom kun je beter proberen er zo min mogelijk op te reageren en ga gewoon alles een beetje observeren. Stel dat hij zo'n ander meisje kan krijgen, maar hij kiest voor JOU...dan zegt dat toch genoeg?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 12:14
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
Ja het is ook zo dat hij vaak verzwijgd als hij haar heeft gesproken..en als hij dat dan later tegen me zegt..wword ik nog bozer omdat hij het meteen had moeten zeggen..en ik weet dat ik dan ook boos geworden zou zijn,,dus helemaal geen verschil
maar ik merk dat het wel beter gaat als je er zelf eenmaal achter bent gekomen dat alles aan jezelf ligt en niet aan je Lover..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 10:08
Druppel
Avatar van Druppel
Druppel is offline
Citaat:
David schreef:
verder niet meer over gehad .. want this toch echt mijn probleem ..

dat is helemaal niet aleen jou probleem. jou vriendin kan er toch wel een beetje rekening mee houden dat jij nog niet helemaal bij de familie hoort en nog niet kan meepraten enzo. Ik had precies hetzelfde bij mijn vriend. Hij heeft echt een enorme familie (soms komen er wel 100 man ). Maar in het begin liet hij mij ook gewoon helemaal alleen achter en ging zelf lekker met iedereen kletsen. Toen was ik kwaad en jaloers maar hij deed er helemaal niks aan, dus toen ben ik gewoon weg gegaan en toen realiseerde hij zich gelukkig dat het toch niet zo heel leuk was voor mij dus nou houdt hij er rekening mee. Ik zou het erover hebben met haar. Op een gegeven moment ga je je eigen gang wel maar in het begin moet zij je gewoon op sleeptouw nemen, toch??!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:35
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
David schreef:
verder niet meer over gehad .. want this toch echt mijn probleem ..

Het feit dat jij je ongemakkelijk voelt bij haar familie doordat zij jou niet genoeg aandacht geeft is in mijn ogen niet alleen jouw probleem. Zij dient er zorg voor te dragen dat jij het naar je zin hebt. Niet door de hele avond alleen met jou te praten natuurlijk, maar ze moet gewoon zorgen dat jij in de gesprekken betrokken wordt.

Even over het algemene topic: zo'n jaloersheid is inderdaad vervelend, maar zorg er alsjeblieft voor dat het je relatie niet verpest...bedenk eens hoe jij je zou voelen als het andersom was, dan zul je misschien ook zien dat het helemaal niet nodig is.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2002, 12:47
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Sjoe schreef:
Maar ik merk dat het wel beter gaat als je er zelf eenmaal achter bent gekomen dat alles aan jezelf ligt en niet aan je lover..
Vooral deze conclusie lijkt me in jullie geval juist. Als je met iemand verkering hebt moet het leuk zijn en moet niet om elk wissewasje een probleem gaan maken. Ik zou bij jezelf te raden gaan wat je denkt dat er fout zit. Ik weet persoonlijk dat je een mooie meid bent (aangezien je mijn zus bent, ) dus je hoeft je nergens zorgen over te maken aangaande je uiterlijk. Probeer eens te kijken naar de goede kanten van je relatie... dat zet alles in een ander perspectief en dat kan misschien wel helpen bij jullie.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 16:19
1 LIFE. LIVE IT
1 LIFE. LIVE IT is offline
Als kennis van je vriend wet ik dat jou vriend er nog nooit een moment aan gedacht heeft om jou te gaan verlaten. En hij zal dit zeker niet snel doen. Hij heeft ook nooit de bedoeling om jou jaloers te maken. En ook weet ik dat jij je daar zeker geen zorgen over hoeft te maken aangezien je figuur en karakter.
Jij hoeft dus eigenlijk geen reden te hebben om jaloers te worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Liefde & Relatie Hoe moet ik veranderden volgens jou?
Some
7 18-09-2003 07:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.