Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2010, 11:07
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vroeg me af waar dingen als naaien, breien, meubelmaken, smeden enzo thuishoren. Want als je het voor alledaagse doeleinden doet is het geen kunst en hoort het mijns insziens niet op artistiek. Op artistiek is het ook vrijwel onmogelijk om antwoorden te krijgen op vragen hierover aangezien mensen het lijken te zien als een galerie en niets anders.
Advertentie
Oud 05-01-2010, 11:19
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Persoonlijk zou ik zeggen toch Art. Maar ik ben sowieso van mening dat alles daar op dat niveau welkom zou moeten zijn en niet alleen "hoogstaande kunst".
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 05-01-2010, 12:10
Verwijderd
Nou ja, je zou kunnen zeggen dat het op DK thuishoort omdat dat de plek is waar dingen die je nergens anders kwijt kunt cq. kwijt denkt te kunnen, gepost kunnen worden
Oud 05-01-2010, 14:03
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
lifestyle?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 05-01-2010, 14:15
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar het maken van dingen of het verwerven van informatie over materialen of technieken is niet meteen een lifestyle denk ik
En Art zou meer gaan over de vormgeving dan over technieken, materialen en gereedschappen.



Een huiswerkforum over handenarbeid zou er meer geschikt voor zijn denk ik dan.
Oud 05-01-2010, 15:17
ganralph
ganralph is offline
ja! een subforum "Noeste Arbeid"

maar serieus: gezien het aantal forummers dat op zichzelf woont, heb ik ook wel eens gedacht waar klusvragen en -tips het beste passen. "Wonen en werken" kan, maar een eigen plekje voor de knutselaars onder ons (van breien tot loodgieten) lost meteen bovenstaand probleem op.

op W&W staan de schildertips nu ondergesneeuwd tussen de hypotheekadviezen in het grote koophuistopic bijvoorbeeld. maar goed, ik weet niet hoe hard een apart subforum zal lopen...
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 05-01-2010, 15:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
En Art zou meer gaan over de vormgeving dan over technieken, materialen en gereedschappen.
Ik vind van niet. Imo hoort dat er ook gewoon bij.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 05-01-2010, 16:40
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Art is daar toch een prima plek voor.

En ganralph, waarom open je dan geen apart klustopic op wonen en werken? Wel handig om elkaar om advies te vragen ofzo.
Oud 05-01-2010, 16:59
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
En ganralph, waarom open je dan geen apart klustopic op wonen en werken? Wel handig om elkaar om advies te vragen ofzo.
oh ja, dat zal ik ook doen als ik zelf tips nodig heb ik noemde het hier alleen om aan te geven dat - indien er voor TS een aparte hoekje gemaakt zou worden - dat niet beperkt hoefde te blijven tot de onderwerpen die TS noemde.

een apart subforum zou zo te onderbouwen zijn (er zijn immers genoeg onderwerpen onder te scharen), maar het hoeft voor mij niet per se.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 05-01-2010, 17:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nouja, er zou ook een groot klus- en huishoudtopic kunnen komen?
Oud 05-01-2010, 17:41
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik vind van niet. Imo hoort dat er ook gewoon bij.
Citaat:
Art is daar toch een prima plek voor.
Dat vinden jullie wel, maar als je er eens een vraag stelt die niet over artistieke interpretatie ofzo gaat word je boos wegge'd.

Daarom miste ik zoiets wel.
Oud 05-01-2010, 17:43
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nouja, er zou ook een groot klus- en huishoudtopic kunnen komen?
ja, maar dan, daar schaar je zulke diverse onderwerpen onder dat het bijna een eigen subforum zou kunnen zijn.

Het was maar een ideetje, ik bedoel niet commentaar te hebben op het beleid hier!
Oud 05-01-2010, 22:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou het voor Wonen & Werken eigenlijk wel heel goed vinden als daar wat meer aandacht kwam voor kluswerkjes, huishouden, enzovoorts. En juist niet in een centraal topic, daar mogen best losse topics over worden gemaakt. Ik denk dat het nog best mee zou kunnen vallen hoeveel mensen reageren, want huishouden moeten veel mensen.
Kluswerkjes iets minder, want er zijn niet veel huiseigenaren. Maar een schilderijtje ophangen is toch ook al een klusje.

Het beantwoordt niet de vraag m.b.t. breien overigens, sorry
Ik zou dat toch bij ARTistiek scharen. Het feit dat iets er nog niet is, betekent niet dat het er niet past. Juist door het te proberen kom je er achter of er dan toch meer mogelijk is met een subforum. En hopelijk word je daarin geholpen door de fb's die zelf ook betrokken kunnen zijn in het topic.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 05-01-2010, 23:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dat vinden jullie wel, maar als je er eens een vraag stelt die niet over artistieke interpretatie ofzo gaat word je boos wegge'd.
Wanneer dan? Meld het dan even, ik ben er zelf fb en mijn pmbox staat altijd open. Art is zo dood als de pest en dit lijkt me prima om erbij te kunnen doen. Ik vind het persoonlijk ook gezeik als er alleen "hoogstaande kunst" zou mogen, wat mij betreft hoort gewoon knutselen, tekenen, fotograferen enzo er ook gewoon bij zonder dat het extreem bijzonder is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 06-01-2010, 23:51
Verwijderd
doe het op seksualiteit, en maak het 'sticky'
Oud 08-01-2010, 14:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik zou het voor Wonen & Werken eigenlijk wel heel goed vinden als daar wat meer aandacht kwam voor kluswerkjes, huishouden, enzovoorts. En juist niet in een centraal topic, daar mogen best losse topics over worden gemaakt. Ik denk dat het nog best mee zou kunnen vallen hoeveel mensen reageren, want huishouden moeten veel mensen.
Kluswerkjes iets minder, want er zijn niet veel huiseigenaren. Maar een schilderijtje ophangen is toch ook al een klusje.

Het beantwoordt niet de vraag m.b.t. breien overigens, sorry
Ik zou dat toch bij ARTistiek scharen. Het feit dat iets er nog niet is, betekent niet dat het er niet past. Juist door het te proberen kom je er achter of er dan toch meer mogelijk is met een subforum. En hopelijk word je daarin geholpen door de fb's die zelf ook betrokken kunnen zijn in het topic.
Nouja, goed, tips over sokken stoppen zijn meer huishoudklusjes dan kunstzinnige bezigheden natuurlijk Ik zal gewoon eens ART uit gaan proberen.
Citaat:
Wanneer dan? Meld het dan even, ik ben er zelf fb en mijn pmbox staat altijd open. Art is zo dood als de pest en dit lijkt me prima om erbij te kunnen doen. Ik vind het persoonlijk ook gezeik als er alleen "hoogstaande kunst" zou mogen, wat mij betreft hoort gewoon knutselen, tekenen, fotograferen enzo er ook gewoon bij zonder dat het extreem bijzonder is.
Ja, waarschijnlijk is juist dat elitaire de reden dat ARTistiek een beetje dood is: omdat het over kunst hoort te gaan denken veel mensen 'oh maar ik maak geen kunst, ik maak alleen leuke tekeningen/baljurken/servetten/sieradendoosjes!'. Ik zal eens voorzichtig nieuwe onderwerpen aansnijden daar dan
Oud 08-01-2010, 14:52
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja, waarschijnlijk is juist dat elitaire de reden dat ARTistiek een beetje dood is: omdat het over kunst hoort te gaan denken veel mensen 'oh maar ik maak geen kunst, ik maak alleen leuke tekeningen/baljurken/servetten/sieradendoosjes!'. Ik zal eens voorzichtig nieuwe onderwerpen aansnijden daar dan
Graag Van mij mag het er allemaal.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 08-01-2010, 21:25
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ah mooi, ik vroeg me een tijdje terug ook al af waar ik terecht kon met knutselwerk wat geen kunst is.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Ads door Google
Oud 08-01-2010, 22:38
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Het grote simple-art topic was ook niet bepaald kunst, maar goed een beetje the eye of the beholder lijkt me, klei drie en een half poppetje en mijn bek valt open hoor
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 10-01-2010, 15:51
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
In het grote simple-art topics postten naar mijn idee vooral aandachtshoeren die eigenlijk best wisten dat ze heel goede dingen maakten maar geen eigen topic maakten zodat mensen steeds zouden roepen 'wauw dat verdient een eigen topic' en zei dan konden zeggen van 'oh huhuhu echt '. Nouja, dat idee kreeg ik er een beetje bij.
Oud 10-01-2010, 19:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het is ook afgeschaft.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 16-01-2010, 15:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat weet ik en dat vind ik ook goed
Oud 28-01-2010, 10:33
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou ik ben hard bezig met allemaal topics op Artistiek. Jammer dat er niet erg veel reacties komen.
Oud 28-01-2010, 15:46
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nou ik ben hard bezig met allemaal topics op Artistiek. Jammer dat er niet erg veel reacties komen.
Je kunt ook niet verwachten dat mensen weten hoe je jacquard moet breien
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 28-01-2010, 16:06
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
nee niet op een scholierenforum he

Zit hier in de buurt ook een bejaardenforum?
Advertentie
Oud 30-01-2010, 04:51
Verwijderd
Tweede straat rechts.
Oud 30-01-2010, 15:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oud 01-02-2010, 16:17
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
Ik denk dat handwerken in het subforum Seksualiteit hoort.

Met vriendelijke groeten,
Henck
Oud 01-02-2010, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat handwerken in het subforum Seksualiteit hoort.

Met vriendelijke groeten,
Henck
Ik denk dat Henck op fizzle's bejaardenforum thuishoort. Met nog véél vriendelijker groeten, Etmakas
Oud 01-02-2010, 17:33
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Deze gaat op slot, verder spelen kan op Onzin.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Waar ben je te jong voor, maar doe je toch?
Verwijderd
139 19-07-2010 16:56
Psychologie Wat-roept-het-bij-je-op-topic #22
Issun
500 07-04-2010 07:03
Seksualiteit Verstandig om als stel mee te doen aan een kwartet? Misschien iemand ervaring hierin?
forumgebruiker
102 14-07-2008 15:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Uitbuiting door sportmerken in lageloonlanden
heleen1
62 23-09-2005 07:42
Seksualiteit hoe moet je pijpen???
kosamlover
4 20-12-2004 23:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.