Oud 08-09-2010, 18:01
Verwijderd
Zijn hier vegetariers?

vertel je mede-vegetariers hier wat jou trucjes zijn om vegetarisch te blijven eten, en welke burgers wel/niet lekker zijn enz.
Advertentie
Oud 08-09-2010, 18:51
dennis018
dennis018 is offline
Ik ben niet vegetarisch maar heb wel ontdekt dat vega erg lekker kan zijn
ik vind de ah huismerk groenteburger zelf erg lekker
en soya desserts
Oud 09-09-2010, 17:17
Verwijderd
Mijn trucje om vegetarisch te blijven eten is geen vlees eten
Oud 09-09-2010, 18:43
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Producten kunnen vegetarisch zijn, mensen kunnen vegetariërs zijn . En dat ben je of dat ben je niet, maar ik begrijp je vraag: de AH heeft 't (naar mijn mening) meest uitgebreide assortiment met vegetarische producten. Net zoals dennis018 vind ik de groenteburgers 't lekkerst .
__________________
En dat meen ik!
Oud 10-09-2010, 06:16
Verwijderd
jaaa de appie heijn, die heeft idd best veel!!
Oud 10-09-2010, 11:09
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik vind de groenteburgers juist een van de minst lekkere dingen... maar inderdaad, Albert Heijn heeft wel het beste assortiment. Voor sommige dingetjes ga ik soms wel naar de Super de Boer/Jumbo, maar meestal scheelt dat ook meteen (teveel) in prijs.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 10-09-2010, 11:49
Verwijderd
Ik vind de groenteburgers ook het minst lekkere inderdaad. Ik eet soms vlees en soms vegetarische producten. Die van de Albert Heijn vind ik het beste. Van de plus vind ik ze niet zo lekker.
Ik vind juist die dingen met sate/ham kaas erin lekker.
Oud 10-09-2010, 21:18
Verwijderd
Groenteballetjes van de AH en de vega knakworsten. Maar dan krijg ik vast weer een heleboel vegetariërs over me heen die zeggen dat je als vegetariër geen nep-vlees dingen moet eten. Maar goed, ik vind die vega-knakworsten erg lekker.
Oud 10-09-2010, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Groenteballetjes van de AH en de vega knakworsten. Maar dan krijg ik vast weer een heleboel vegetariërs over me heen die zeggen dat je als vegetariër geen nep-vlees dingen moet eten. Maar goed, ik vind die vega-knakworsten erg lekker.
Ja die knakworsten zijn gooeeed
Oud 11-09-2010, 10:43
Verwijderd
de vega knakworsten zijn hemels. ook de vegetarische paté voor op brood is erg lekker.
Oud 11-09-2010, 11:33
Verwijderd
ja precies! die tuinkruidenpaté is heerlijk!
Oud 11-09-2010, 19:01
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik ben heel lang vegetariër geweest (zo'n 5 jaar), en de meeste producten van Albert Heijn vind ik altijd erg lekker. Vooral de satéballetjes. De paté en boterhamworst vind ik ook erg goed te eten.
Ik miste vlees totaal niet, mede dankzij deze vervangers. Het was voor mij trouwens niet moeilijk om vegetarisch te blijven eten: verdiep je een beetje in de bio-industrie en je weet wat ik bedoel. Daar werd ik gewoon spontaan misselijk van. En nog.
Ik eet nu trouwens alleen biologisch vlees (uitzonderingen daargelaten). Ik weet niet wat mij bezielde weer vlees te gaan eten, ik denk dat het voornamelijk om de reden is dat ik zo weinig kan eten als ik uit eten ga (ik lust al niet extreem veel, waardoor er erg weinig mogelijkheden overblijven) of bij anderen thuis eet. Maar ik zou zo weer vegetarisch kunnen gaan eten als ik dat zou willen. Het is niet moeilijk als je van dieren houdt.
__________________
Je bent zelf een signature.
Oud 11-09-2010, 22:32
Verwijderd
Ik vind veel van die AH-dingen erg lekker Heb eigenlijk nog nooit iets gehad dat ik niet lekker vond, maar ben de laatste tijd vooral van de paprikarondo en de toscaanse carre. Lekker!

Verder eet ik ook vaak ei, paddestoelen en noten als vervanger voor vlees, daar kun je ook best goed mee varieren.
(Ik eet zelf gemiddeld 1x per week vlees, dus ben geen vegetarier, maar eet wel weinig vlees. )
Oud 12-09-2010, 20:47
Verwijderd
Ik eet al een aantal jaar vegetarisch, omdat ik ontzettend veel last had van mijn prikkelbare darmsyndroom en na weer een maand continu diarree op een gegeven moment gewoon dingen ben gaan schrappen uit mijn dieet om te kijken wat triggerend werkte en daarbij kwam ik uit op zuivelproducten en vlees. Zuivelproducten lust ik van nature al nauwelijks (geen boter, kaas, melk en room (met een kleine uitzondering voor goede slagroom ) en met vlees eten ben ik toen gestopt. Buiten deze reden speelt mijn liefde voor dieren ook mee

Wat betreft trucjes om vegetarisch te blijven eten, is het volgens mij idd heel makkelijk: geen vlees eten , maar ik moet eerlijk toegeven dat ik wel soms vis eet en ook merk dat ik dat soms qua voedingsstoffen echt even nodig kan hebben.
Verder idd noten, eieren en de heilige vegetarische saksische leverworst van albert heijn
Oud 13-09-2010, 16:50
Verwijderd
vis eet ik idd ook erg veel.
vroeger toen ik nog niet vegetarisch was at ik het eigenlijk nooit, maar sinds ik vegetarisch ben is het echt n verslaving geworden, ik eet het gemiddeld 1 of 2 keer per week, zou wel vaker kunnen maar is volgens mij ook niet zo gezond.
ik weet wel dat er ook genoeg kwekerijen voor vis zijn, maar naar mijn idee is de meeste vis uit de zee gevangen, en hebben ze gewoon een vrij leven gehad, ipv n varken dat opgesloten zit in een veel te klein hok
Oud 13-09-2010, 20:13
Verwijderd
Je hebt van die lijsten waar op staat welke vis je bv niet moet eten omdat die met uitsterven bedreigd zijn of omdat ze door het vissen op die vis juist de natuur aantasten (bij tonijn worden bijvoorbeeld ook wel dolfijnen gevangen, dus ik eet zelf alleen tonijn die op een manier gevangen is waarbij dolfijnen worden ontzien). Kweekvis vind ik persoonlijk geen probleem, zolang het maar biologisch gebeurt en de dieren dus ook een goed leven hebben gehad.

(Overigens vind ik iemand pas volledig vegetarier als hij/zij ook geen vis eet, vissen zijn net zo goed dieren namelijk, en vegetarische voeding bevat geen dierenvlees, of het nu koeien of larven zijn )
Oud 13-09-2010, 20:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben geen vegetarier maar eet wel regelmatig geen vlees. Dan eet ik meestal iets met noten (pinda's, cashewnoten, walnoten), champignons, kaas (mozzarella/feta/geitenkaas) of quorn of tofu. Heel af en toe eet ik ook vleesvervangers. Koop alles bij de AH. De groenteburgers vind ik niet zo lekker en de marrokaanse schijf vind ik echt vies. Die toscaanse carre vind ik wel lekker maar die moet je niet te vaak eten. Javaanse schijf vind ik het lekkerste. Verder eet ik ook regelmatig vis, probeer ik in elk geval een keer per week te eten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-09-2010, 11:48
Verwijderd
Citaat:
vis eet ik idd ook erg veel.
vroeger toen ik nog niet vegetarisch was at ik het eigenlijk nooit, maar sinds ik vegetarisch ben is het echt n verslaving geworden, ik eet het gemiddeld 1 of 2 keer per week, zou wel vaker kunnen maar is volgens mij ook niet zo gezond.
ik weet wel dat er ook genoeg kwekerijen voor vis zijn, maar naar mijn idee is de meeste vis uit de zee gevangen, en hebben ze gewoon een vrij leven gehad, ipv n varken dat opgesloten zit in een veel te klein hok
Als je vis eet dan ben je geen vegetariër.
Ads door Google
Oud 14-09-2010, 14:47
Verwijderd
Wat Paranoide zegt. En ik moet zeggen dat ik ook niet heel consequent ben, in de zin van: ik eet soms wel vis, eet gewone snoepjes en dropjes (gelatine) en die ene enkele keer dat ik eens kaas eet (dat is meestal alleen wanneer ik pizza eet), let ik niet op het al dan niet aanwezig zijn van stremsel. Maar dat zijn meestal dingen waar de gemiddelde persoon niet aan denkt als hij/zij vraagt of je vegetariër bent, en dus zeg ik gewoon altijd ja

Wat vleesvervangers betreft vind ik trouwens alleen Valess qua structuur in de buurt komen van echt vlees, maar behalve de snitzel gevuld met saté, ben ik niet zo kapot van Valess wat smaak betreft.
Hebben jullie al gehoord over die nieuwe vleesvervanger die vanaf volgend jaar in de winkels zou moeten liggen? 'Beeter' oid?
Oud 14-09-2010, 18:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb heel erg moeten wennen aan de smaak van Valess maar vind het nu wel lekker, beetje kaas-achtig vind ik maar wel lekker stevig. Structuur van quorn lijkt daar ook wel op.

Als ik vegetariërs te eten krijg zal ik trouwens geen vis op tafel zetten en ook geen kaas met dierlijk stremsel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-09-2010, 08:52
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik hoorde pas van het stremsel in kaas en de gelatine toen ik al een aantal jaar vegetariër was. Aangezien eten bij mij een werkpuntje is, leek het me niet verstandig daar nog extra op te gaan letten. Ik houd het dus bij 'geen vlees, geen vis' en noem mezelf toch zeker wel een vegetariër.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 16-09-2010, 06:19
Verwijderd
Citaat:
Ik hoorde pas van het stremsel in kaas en de gelatine toen ik al een aantal jaar vegetariër was. Aangezien eten bij mij een werkpuntje is, leek het me niet verstandig daar nog extra op te gaan letten. Ik houd het dus bij 'geen vlees, geen vis' en noem mezelf toch zeker wel een vegetariër.
idd, als je ook nog overal op moet gaan letten voor gelatine, wordt je eetwereldje wel heel erg klein, ik ken zelf ook genoeg vegetariers die gewoon gelatine eten
Oud 16-09-2010, 12:22
Verwijderd
Of je gelatine en stremsel eet is het verschil tussen strikt vegetarisch eten of 'gewoon' vegetarisch eten. Immers, ergens moet de grens liggen. Maar als je geen vlees en wel vis eet dan ben je geen vegetariër maar een pescotariër, dat is iets heel anders.

Vis van viskwekerijen vind ik overigens beter dan wilde vis eten, omdat veel vissoorten overbevist worden. De tonijn is daardoor bijvoorbeeld met uitsterven bedreigd, en zo wel meer soorten. Bovendien zijn er problemen als bijvangst, verstoring van de zeebodem waardoor schade aan het ecosysteem ontstaat, etc. Viskwekerijen gaan dat allemaal tegen. Al is het natuurlijk 't meest verantwoord om gewoon helemaal geen vis te eten, want die kwekerijen zijn ook bepaald niet heilig, maar dat is een andere zaak.
Oud 16-09-2010, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Of je gelatine en stremsel eet is het verschil tussen strikt vegetarisch eten of 'gewoon' vegetarisch eten. Immers, ergens moet de grens liggen. Maar als je geen vlees en wel vis eet dan ben je geen vegetariër maar een pescotariër, dat is iets heel anders.

Vis van viskwekerijen vind ik overigens beter dan wilde vis eten, omdat veel vissoorten overbevist worden. De tonijn is daardoor bijvoorbeeld met uitsterven bedreigd, en zo wel meer soorten. Bovendien zijn er problemen als bijvangst, verstoring van de zeebodem waardoor schade aan het ecosysteem ontstaat, etc. Viskwekerijen gaan dat allemaal tegen. Al is het natuurlijk 't meest verantwoord om gewoon helemaal geen vis te eten, want die kwekerijen zijn ook bepaald niet heilig, maar dat is een andere zaak.
Volgens mij zijn kwekerijen net zo slecht als 'gewone' visvangst, maar ik weet niet meer precies waarom. Fizzle naamzoek
Oud 17-09-2010, 11:48
Verwijderd
Ja, omdat in (veel) kwekerijen de gefokte vissen alsnog worden gevoerd met vis die in de zee gevangen is, onder andere. Daarom zei ik ook - bepaald niet heilig. Ik prefereer ook biologische (let wel - dus niet per se 'duurzaam gevangen', want dat is meestal een leeg label) kweekvis, en dan vertrouw ik erop dat die vissen ook verantwoord voer krijgen. Al zou ik er eigenlijk niet zo op moeten vertrouwen en er gewoon even achterna moeten bellen over hoe 't precies zit.
Advertentie
Oud 28-01-2011, 17:32
Yadee
Avatar van Yadee
Yadee is offline
't Is een gewoonte geworden, ben nu vanaf mn achtste vegetariër door het programma; willem wever. Er was zo vraag van een kindje van; hoe maken ze van een koe vlees? En toen ik dat zag, wilde ik het niet meer eten. Ben nu ruim negen jaar vegetariër en soms wil ik nog wel verlangen naar een stukje vlees maar dat is echt maar twee seconden dat ik zo gedachte heb haha! Eigenlijk is het gewoon een levensstijl geworden en gaat het allemaal vanzelf. Voor vleesvervanging hebben ze bij de Albert Heijn inderdaad aardig wat vegetarisch 'vlees'.
Oud 29-01-2011, 18:06
Larry Flint
Larry Flint is offline
Up, en bovendien: alles mag tegenwoordig in het algemene vegatopic!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken vegetarische producten invriezen?
dennis018
4 04-03-2012 10:21
Flora & Fauna Vegetarisch zijn --> hoe ver gaat het?
Envy
97 15-07-2003 15:02
Eten & Drinken Ouders overtuigen dat ik vegetariër wil worden?
AlopiA
18 12-06-2003 17:46
Eten & Drinken Vegetarisch eten?
Elektro M.J.
3 16-04-2003 13:38
De Kantine vegetarisch?
heavinly
34 17-07-2002 06:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ze hebben 't toegegeven: de patat van de McDonalds is niet vegetarisch!
Miss USA
56 11-06-2002 19:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.