Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2005, 14:21
Verwijderd
Ik ben op zoek naar ervaringen van Toyota auto eigenaren.
Ik heb het dan niet over de Starlet, maar over de wat meer sportievere kwaliteiswagens (aanschafprijs 25.000+).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2005, 14:41
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wij hebben thuis dan wel geen sportief model, het is een tweedehands Avensis Wagon, maar ik ben er uiterst enthousiast over. We hebben hem al een paar jaar (3?) en eigenlijk hebben we er nog nooit echt onderhoud aan gehad. En bovenal, hij rijdt opvallend zuinig. Prima ding.

Een vriend van me rijdt een wat oudere Corolla, waar hij wat aan gesleuteld heeft. Ook een erg leuk bakkie
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 14:41
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Geloof me, Toyota is een van de beste automerken die je kunt kopen. Ik ken een zooitje autohandelaren en monteurs (vader werkt in de autobranche), en ze zeggen allemaal hetzelfde; Toyota's hebben nauwelijks gebreken, rijden zuinig, gewoon goede bakken, ook de oude modellen.
De sportieve MR2 bijvoorbeeld is door veel bladen verkozen tot beste mid-engine wagen die er is.
Was ook laatst nog op het nieuws trouwens; Toyota-eigenaren zijn de meest tevreden rijders in Nederland wat betreft hun auto.
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 15:18
Verwijderd
Ik zit nu met de volgende wagens waar ik tussen twijfel:
(willekeurig, niet de eigenlijke auto's dieik op het oog heb)

Celica gen 5


Celica gen 6


MR2



(Of misschien een Suzuki Swift GTI )

Laatst gewijzigd op 26-10-2005 om 15:21.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 15:32
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
mag ik je, met pijn in mn hart, 1 tip geven ? ja ? fijn.

koop geen swift gti, die dingen zijn vrij slecht. (de lijst met dingen die regelmatig stuk kunnen gaan en dan ook stuk gaan is echt bijzonder groot. Die dingen zijn echt altijd afgeragde bakken. Versnellingsbakken van suzuki zijn sowieso al niet al te best, maar gaan in een gti echt geheid vroeger of later kaduuk. De klep blijft nooit openstaan, elk jaar nieuwe achterklepgasveren is 'normaal'. De motor wordt vrij snel te heet; koppelingsplaten en overige koppelingsgebeuren is zwak; roest is een standaard-accesoire; wegligging is enkel goed als je m flink verlaagd, en dan zijn drempels weer zo lastig)

Hoewel ze, als ze eenmaal werken, echt lekker rijden, zou ik je bij deze ten sterkste af willen raden om een Swift gti te kopen. Als je er toch 1 wil, koop er dan eentje van 1995, het laatste type wat je als gti kon krijgen.

Die celica gen 5 rijdt wel lekker, ik heb er ooit 1 gereden. Beviel prima, maar werd me wat te duur om in te rijden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 15:47
Verwijderd
Mijn moeder heeft al 2x eerder een swift (niet gti ) gehad, waren wel nieuw gekocht toen en daar was op zich niks mis mee.
Maar die werden na 3 jaar ook weer verkocht...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 17:45
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
********** schreef op 26-10-2005 @ 15:21 :
Ik heb het dan niet over de Starlet
Beetje jammer...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 18:51
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
********** schreef op 26-10-2005 @ 16:47 :
Mijn moeder heeft al 2x eerder een swift (niet gti ) gehad, waren wel nieuw gekocht toen en daar was op zich niks mis mee.
Maar die werden na 3 jaar ook weer verkocht...
ik heb het ook heel specifiek over de swift gti. dr staat hier ook nog een swift 1.0gl uit 1992 : al jaren geen problemen mee gehad, alleen normaal onderhoud (banden etc) dat inherent is aan het daadwerkelijk rijden in een auto; geen rare kostenposten en dingen die spontaan stukgingen.

overigens, starletjes zijn wel betrouwbaar en zo, maar ik vindt ze nou niet echt geweldig lekker rijden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:48
lovenasty
lovenasty is offline
Is een van de betere automerken!

We hebben thuis al een rond de 9 jaar auto's van toyato, en geen technische problemen mee, dit in tegenstelling tot anderen
merken.
__________________
..::Life goes on, and it only make me stronger::..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 10:03
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Zelf een tijdje rondgereden in een Camry, dat was een fantastische auto.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:40
BBEM
BBEM is offline
toyota's zijn echt prima wagens. ALS je er volgens de gebruiksaanwijzing mee omgaat gaat er eigenlijk zo goed als niets aan kapot.

Zelf bezit ik een MR2 van het eerste type (aw11) in de 2 jaar dat ik hem heb is het enige wat eraan vervangen is de koppeling en een lampje. wegligging van alle mr2's is echt zeer goed te noemen.
Ik weet niet hoeveel rij ervaring je hebt met auto's maar beginnende bestuurders kunnen beter niet met een mr2 beginnen het zijn nogal tricky auto's als je ermee op de grens rijdt vanwege de middenmotor.
Koop dan liever een celica heb je nog ruimte achterin ook!


oja by the way....
mijn mr2 staat te koop dus mochtje intresse hebben...
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 09:33
Verwijderd
Als ik een MR2 koop is het wel een nieuwer model
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 17:04
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik heb 2 uur in m'n hele leven in een toyota gereden. Specifieker dan "toyota" kan ik niet zijn. Maar ik vond het wel een lekker wagentje
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 18:22
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
De velgen van die eerste <3
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 22:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
om nog even mijn beperkte mening over toyota's te geven : betrouwbaar, maar saai. (maar goed, celica's en mr-twee-tjes zijn dan weer niet saai). Mijn Toyo-ervaringen beperken zich tot corrola's, en die vond ik dan niet bepaald geweldig rijden. acceptabel, meer niet. Beter dan een golfje, dat wel, maar minder leuk dan een Alfa 146 bijvoorbeeld.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Eerste auto
Verwijderd
23 08-08-2012 18:10
Verkeer & Vervoer Welke auto's heb jij bezeten/in gereden?
Verwijderd
24 30-09-2010 14:32
Verkeer & Vervoer Jongens en meisjes,
Verwijderd
33 05-04-2009 21:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
500 09-01-2008 19:28
Verkeer & Vervoer aanschaf auto
NN
21 20-03-2007 23:27
Verkeer & Vervoer Daewoo (nu Chevrolet)
Verwijderd
24 08-11-2005 19:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.