Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2012, 12:32
lennert2000
lennert2000 is offline
Ik ben Lennert en ben 11 jaar.
Ik zou graag weten wat de voordelen en nadelen zijn van een astronoom.
Bv. Wat verdient een astronoom, wanneer kan hij op pensioen, de gevaren?
Ik moet een een voordracht over mijn droomberoep doen.
Gelieve mijn topic te beantwoorden.

MVG lennert.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2012, 12:35
Verwijderd
Ik denk dat hier weinig astronomen zitten. Wellicht kan je dergelijke informatie beter googlen of kijken of je ergens in nederland een keer in een astronomenopslagplaats langs mag.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 12:43
lennert2000
lennert2000 is offline
Ik moet eigenlijk binnen een paar dagen mijn spreekbeurt af hebben. Ik kan niet zomaar ergens binnen springen waar astronomen zitten. Ik heb op google al gekeken maar vind het niet echt. Ik moet mijn spreekbeurt volgende week uit het hoofd kennen dus ik heb niet alle tijd.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 13:26
Verwijderd
Dan wens ik je veel succes, maar ik vrees dat je je tijd hier verdoet. Je moet ook niet ergens naar binnen springen, je moet even bellen en je situatie uitleggen.

Voor een spreekbeurt doet het ook niet echt terzake wat iemand verdient of wanneer hij met pensioen gaat, lijkt me. Het gaat om het vak zelf.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 13:29
lennert2000
lennert2000 is offline
maar ik moet schrijven wat de voordelen zijn en nadelen dus bv. als je maar op je 60 op pensioen bevoorbeeld moet gaan dat is dan een voordeel .
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 13:30
lennert2000
lennert2000 is offline
ik woon in belgie trouwens
MVG lennert
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 13:34
Verwijderd
Als dat je echt zo belangrijk lijkt (wat het niet is) is het alsnog een vraag die je beter kan richten tot mensen die het werk ook echt doen. Dus pak je telefoon en zoek naar een of andere sterrenkijker gebeuren en stel daar gewoon wat vragen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 13:53
lennert2000
lennert2000 is offline
Zijn er op dit forum geen mensen die astronoom zijn?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 14:28
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Zijn er op dit forum geen mensen die astronoom zijn?
Blijkbaar niet, vast wel hobbyisten maar die durven er, met goede reden, misschien niet voor uit te komen.
Ik kan je wel vanuit "common sense" een paar antwoorden geven;
Pensioen is voor iedereen in NL gelijk, wil je met je 55e met pensioen moet je via wat politieke vriendjes astronoom in Griekenland worden.
Astronoom zijn lijkt me verder een erg "eenzaam" beroep; uren/dagen staren naar de hemel, trachten wijzigingen te vinden in de miljoenen planeten/sterren, vaak wel i.s.m. collega's op andere (verre) locaties.

Voordeel; van je hobby je beroep maken.
Astronomen geven ook vaak les, ook dat kan een leuke bijkomstigheid zijn.
Nadeel, voordat je een professioneel astronoom bent word je gezien als nerd en is het lastig aan de vrouwtjes te komen. Daarbij helpt het ook niet elke avond in je telescoop te kijken i.p.v. uit te gaan en te werken aan je sociale vaardigheden.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 14:37
lennert2000
lennert2000 is offline
Dit kan ik toch niet schrijven??
Citaat:
Nadeel, voordat je een professioneel astronoom bent word je gezien als nerd en is het lastig aan de vrouwtjes te komen. Daarbij helpt het ook niet elke avond in je telescoop te kijken i.p.v. uit te gaan en te werken aan je sociale vaardigheden.
ze gaan mij uitlachen
Ik bedoel met voordelen bv. veel geld verdienen , niet veel moeten werken of met nadelen bv. het is levensgevaarlijk(in dit geval niet dus) , enzo voort
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 15:52
Verwijderd
Waarom, dat is toch een duidelijk nadeel? Geen bitches in je leven is een groter nadeel dan iets minder verdienen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 16:14
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Blijkbaar niet, vast wel hobbyisten maar die durven er, met goede reden, misschien niet voor uit te komen.
Ik kan je wel vanuit "common sense" een paar antwoorden geven;
Pensioen is voor iedereen in NL gelijk, wil je met je 55e met pensioen moet je via wat politieke vriendjes astronoom in Griekenland worden.
Astronoom zijn lijkt me verder een erg "eenzaam" beroep; uren/dagen staren naar de hemel, trachten wijzigingen te vinden in de miljoenen planeten/sterren, vaak wel i.s.m. collega's op andere (verre) locaties.
Nee. Een astrofysicus werkt veel samen met andere fysici, ook op de eigen locatie. En het "staren naar de hemel" gebeurt veelal geautomatiseerd, door stagiaires of door hobby-astronomen. Een astrofysicus is eerder bezig met berekeningen en numerieke modellen om bijvoorbeeld te simuleren hoe het er aan toegaat in de kern van een neutronenster.
Citaat:
Voordeel; van je hobby je beroep maken.
Astronomen geven ook vaak les, ook dat kan een leuke bijkomstigheid zijn.
Nadeel, voordat je een professioneel astronoom bent word je gezien als nerd en is het lastig aan de vrouwtjes te komen. Daarbij helpt het ook niet elke avond in je telescoop te kijken i.p.v. uit te gaan en te werken aan je sociale vaardigheden.
Ik ben een ontzettende nerd, maar het is voor mij nooit "lastig" geweest "aan de vrouwtjes" te komen. Dit vooroordeel lijkt me vrij onzinnig, zat vrouwen die geilen op intelligentie.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 16:23
Verwijderd
Ja maar die zijn dik en lelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 16:30
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ja maar die zijn dik en lelijk.
Offtopic: Ouch.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 16:37
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Ik ben een ontzettende nerd, maar het is voor mij nooit "lastig" geweest "aan de vrouwtjes" te komen. Dit vooroordeel lijkt me vrij onzinnig, zat vrouwen die geilen op intelligentie.
Dan ben je dus geen ekte ekte nerd
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 18:02
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dan ben je dus geen ekte ekte nerd
Of de "ekte ekte nerds" komen niet in de wetenschap.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 18:18
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
@lennert2000: Stuur eens een mailtje met je vragen naar de faculteit Astronomie van een universiteit bij jou in de buurt. Mogelijk vind je zo voldoende informatie voor je spreekbeurt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2012, 18:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
"een paar dagen" is misschien wat weinig bedenktijd om een spreekbeurt voor te bereiden over "je droomberoep"
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 07:03
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik bedoel met voordelen bv. veel geld verdienen ,
Dat zou kunnen
Citaat:
niet veel moeten werken
Als je werk je hobby is, is dat een nadeel. Dan ga je na werktijd (=betaalde tijd) gewoon nog even 6 uur door...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 12:38
lennert2000
lennert2000 is offline
ik zal eens proberen voor een mail te sturen naar een universiteit ofzo in de buurt die de opleidingen van natuurkunde geven.
MVG lennert
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.