Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2012, 17:57
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Je denkt dat er in Zweden weinig armoede is omdat ze "beginproducten" stelen uit "arme" landen?
Of er in een land armoede heerst, heeft met veel verschillende dingen te maken. Daar hebben we het nu als het goed is niet over. En waarom er in Zweden geen armoede is (al is het in praktijk nooit helemaal zo) heeft niets met deze disscusie te maken.

Het gaat erom wat bedrijven met het geld doen om nog meer winst te maken. Ze zijn vrij om alles te proberen. Een van de mogelijkheden is ons grondsoffen uitputten aan dingen wat men gebruikt om zich te troosten.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2012, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Het gaat niet om het geven van je geld. Het gaat er mij om dat je er iets mee doet waar de wereld in zijn geheel wat aan heeft.
Zoals?
Citaat:
En dat je je geld niet misbruikt door anderen lastig te vallen omdat je meer macht hebt door je geld. Dus niet opeens hele Afrika overkopen om kippetjes groot te brengen, zodat je zo de concurrent failliet maakt.
Het is maar hoe je het bekijkt. Feit is dat een heleboel dingen die jij als een slechte zaak bestempelt ook zo hun positieve kanten hebben.
Citaat:
Ik weet het toch gewoon niet. Of moet ik opeens gaan doen alsof ik een oplossing heb
Nee, maar zeggen dat alles anders moet terwijl je zelf geen enkel idee hebt hoe dat dan zou moeten gebeuren is nogal knudde natuurlijk. Als je van mening bent dat het anders moet is het wel zo handig om ook aan te geven wat er precies anders moet.

Het is een beetje zoals de anonymous protesten die we ondertussen een jaartje geleden hadden in Nederland. Een heleboel mensen die vinden dat alles anders moest, maar eigenlijk niet echt een idee hadden -wat- er precies anders moest en hoe ze dat dan zouden moeten bewerkstelligen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 12:10
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
als we van afrika een grote boederij maken zijn we ook weer van dat land af en levert het nog eens iets op.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 12:18
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
als we van afrika een grote boederij maken zijn we ook weer van dat land af en levert het nog eens iets op.
Umm, wat?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 13:09
Verwijderd


Ik weet alleen niet hoe makkelijk het is om de gehele Sahara terug te claimen. Beter lijkt het me om Zuid-Amerika te veranderen in akkerland. Dat is al wat lekkerder geirrigeerd.

Weer leuk leesvoer: Falkvinge over Irak, de dollar en 'het grote geld'.
Wat ik er van lees is één van de oplossingen simpel: geld reëel houden, dus weer koppelen aan goud / ander materiaal, in plaats van in het luchtledige kunnen bijdrukken.

Laatst gewijzigd op 06-10-2012 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 10:50
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
als het gekoppeld is aan goud kun je ook blijven bijdrukken hoor
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 10:53
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
De waarde van goud is alles behalve reëel. Heb je weleens naar de goudprijzen gekeken?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 10:59
Verwijderd
Citaat:
De waarde van goud is alles behalve reëel. Heb je weleens naar de goudprijzen gekeken?
Uiteraard. Desniettemin lijkt me de koppeling aan een vrij vaste hoeveelheid materiaal in de wereld beter.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 11:07
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Overigens, voor we Afrika helemaal kapot generaliseren:



__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 11:43
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Uiteraard. Desniettemin lijkt me de koppeling aan een vrij vaste hoeveelheid materiaal in de wereld beter.
Omdat...?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Omdat...?
Bijdrukken in de oneindigheid hoogmoedig is.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 17:22
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Bijdrukken in de oneindigheid hoogmoedig is.
Waar wordt er "in de oneindigheid" bijgedrukt dan?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 17:56
Verwijderd
De VS neigen er sterk naar. Heb het vermoeden, maar pin me er niet op vast, dat er meer landen zijn die de persen graag aanzetten.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 19:39
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
De VS neigen er sterk naar. Heb het vermoeden, maar pin me er niet op vast, dat er meer landen zijn die de persen graag aanzetten.
Ze neigen er totaal niet naar, de geldpersen worden juist strikt gecontroleerd door de Fed. De Fed heeft weliswaar niet zo'n sterk mandaat als de ECB om de inflatie onder controle te houden, maar zal zeker ingrijpen wanneer de inflatie te hoog wordt. Een goudstandaard is geen garantie voor lage inflatie; in 1970 was de inflatie in de VS bijvoorbeeld 5,84%, en in 1947 14,65%. Weliswaar was de inflatie in de jaren '70 na de afschaffing van de goudstandaard hoog, maar de inflatie is sinds 1991 niet meer boven de 4% uitgekomen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 09:43
Verwijderd
Wat een ellende, de financiële wereld. Toch vermoed ik dat het ergens mis gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 16:34
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ach zolang je geen enkele feitelijke onderbouwing voor die vermoedens hebt zal het wel meevallen, nog even en het is 2013.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 20:02
Verwijderd
Was geen verwijzing naar 21 december, pestkop!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote geld!
hulpje
12 27-05-2011 08:22
Seksualiteit Het Grote Anonime Vragen Topic
jjohan
19 04-12-2009 00:40
Psychologie Grote Niets
akumabito
9 04-09-2005 17:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Arafat ligt op Intensive Care deel II the story continues...
~Hadiya~
150 10-11-2004 22:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush: 'vermindering rechten van verdachten'
Verwijderd
27 04-12-2002 20:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het dominee's kind
Onze Zoon
7 28-10-2002 00:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.