Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2012, 12:28
feniks
feniks is offline
Ja?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2012, 12:45
Verwijderd
Ja Net zoals Kiet misschien beter áchter de vrachtwagen in had kunnen voegen, had de vrachtwagenchauffeur ook beter zijn gas níet aan kunnen raken. Scheelt een hoop gedoe
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 13:00
feniks
feniks is offline
Ja, ik denk dat het niet zo gek veel uitmaakt. Je staat op een vluchtstrook, en dan is de beste manier van terug invoegen niet per definitie tussen 2 vrachtwagens. Die paar seconden dat je moet wachten tot dat treintje voorbij is, maakt dan ook niet uit. Plus: een auto kan makkelijker voor je aan de kant als je te langzaam invoegt. Voor een vachtwagen is dat gewoon lastiger.

Nogmaals: ik denk dat ik het ook niet prettig zou vinden, als een oude auto, die overduidelijk aan een plezierritje bezig is, ineens tussen mij en mijn voorganger wil, koste wat het kost. Zeker helemaal lullig als blijkt dat dat oude autootje zo traag is, dat je hem later alsnog in moet halen. Had dan even gewacht.
Vind ik van weinig inzicht getuigen, eerlijk gezegd...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 20:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nee, de situatie was als volgt: ik moest vaart maken op de invoegstrook, in een auto die minimaal een halve minuut nodig heeft om 90 te halen. Dat is niet altijd even makkelijk te anticiperen waar je exact uitkomt, zeker op een plek langs de Autobahn. Dat weet je pas op het moment dat je redelijk snelheid hebt gemaakt, en op dat punt begon de voorste van 4 vrachtwagens mij voorbij te gaan (dus niet 2). Er zat een lichte helling in het wegdek dat ik de facto niet harder kon dan 85-90 en er niet meer voor uit kon komen. Tussen vrachtwagen 2 en 3 zit een ruimte die groot genoeg is voor een auto en ik zak iets af om daar ertussen te gaan. Ik maak mijn intentie dus al enorm duidelijk. Vrachtwagen 3, ipv volkomen sociaal even het gat vrij te laten, wil dat dicht rijden net op het moment dat ik er tussen wil gaan zitten. Dan moet ik gewoon mijn plek op de weg opeisen, want ik hoor niet langer dan strikt noodzakelijk op de vluchtstrook te zitten. Jouw suggestie is dat ik - met dezelfde beperkingen muv de omvang als van een vrachtwagen, waarmee volgens jou wel rekening gehouden dient te worden - het invoegen afbreek, terug ga naar de vluchtstrook, snelheid verlies om nog eens 2 vrachtwagens voorbij te laten, dan wéér moeizaam snelheid moet maken alleen zodat meneer 10 cent kan besparen op die 2 seconden die hij anders had moeten wachten. Het is geven en nemen, met hem wordt in vergelijkbare situaties ook rekening gehouden. Ik zit misschien in een onhandige situatie doordat ik het een en ander onderschat had, ik had het echt niet zo gepland heb maar het kan nu eenmaal gebeuren dat het niet zo uitkomt als je verwacht en je lastig terecht komt, en dan is het gewoon sociaal dat je even elkaar helpt dat op te lossen als dat binnen je mogelijkheden ligt.

Als ik nou jouw instelling neem kan ik dus rustig mij niets van vrachtwagens aantrekken die half op snelheid van een invoegstrook willen, ipv uit sociale overwegingen gewoon even ruimte maken als ik dat kan
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 21:28
feniks
feniks is offline
Maar jij zag dus over het hoofd dat er 4 vrachtwagens reden?? Knap. Vind ik niet bepaald getuigen van goed kijkwerk voor je wegrijdt...

En ik had ook al eerder aangegeven dat die paar seconden die jij langer op de vluchtstrook zit, geen donder uitmaakt. Een vluchtstrook is er voor dat soort zaken. Dus ook op een voor iedereen comfortabele manier invoegen. En dus rustig om je heen kijken voor je jezelf tussen vrachtwagens gaat proppen. (Waarvan je zelf ook wel beseft dat die je gaan inhalen omdat je de helling al niet eens fatsoenlijk opkomt )

Of jij vrachtwagens wel of geen ruimte geeft, zal me verder jeuken, want (met name poolse) chauffeurs zijn de grootste lamstralen op de wegen.
Zolang je je maar goed realiseert dat een vrachtwagen minder snel een veilige uitwijkmanoeuvre kan maken als een auto.

Ik maak regelmatig mee dat ik met een bus echt moet planken om de 60 te halen en in te voegen. Meestal gaat dat goed. Soms niet en moet ik wachten. Uiteindelijk lukt het best.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 21:53
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nee, ik heb een mis-inschatting gedaan over waar ik uit zou komen tegen de tijd dat ik op fatsoenlijke invoegsnelheid zou rijden, omdat een 126 net zo min snel en veilig dingen kan opvangen en zo soms met zijn eigen onverwachte problemen komt Er reden constant vrachtwagens op de linkerbaan, daar had ik hoe dan ook mee te maken. Het is moeilijk in te schatten wat er zo'n 800 meter achter je rijdt op een drukke autosnelweg.

Voor de rest heeft dit echt geen nut. Jij vindt dat jij gelijk hebt (zonder dat je erbij was en degene was die op dat moment een situatie moest oplossen overigens) en ik vind dat ik ook gelijk heb, waar we allebei gewoon op verschillende punten gelijk hebben.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Auto kopen: nieuw of tweedehands
Verwijderd
110 29-08-2010 16:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #2
Mark Almighty
500 27-10-2006 20:26
VWO Filosofie
Upior
79 06-06-2005 09:35
Software & Hardware Micro$oft
Yaris
72 26-07-2003 17:10
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.