Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2013, 19:31
OVAP
OVAP is offline
Hallo iedereen,

ik heb een baan bij de fietsenmaker en werk daar met plezier, dus als jullie vragen hebben over een bepaalde fiets hoe je bijvoorbeeld iets moet repareren of advies over racefietsen, mountainbikes, elektrische fietsen enzovoort stel ze hieronder of stuur een privebericht. Ik probeer alle vragen zo goed mogelijk te behandelen ik kan niet beloven dat ik alles weet. Ik heet misschien wel oplossing voor alle problemen maar ik ga proberen alle vragen rondom alle fietsen op te lossen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2013, 21:02
Verwijderd
Hoeveel wielen heeft een fiets?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 21:06
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Hangt er vanaf Ertur, is het een tandem of een gewone fiets?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2013, 07:01
OVAP
OVAP is offline
Of een een wieler kan ook noch die heeft 1 wiel
Met citaat reageren
Oud 08-05-2013, 08:22
Verwijderd
Wat is de handigste plaats voor je fietsbel? Ik heb hem nu op de bagagedrager maar dat is soms best lastig.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2013, 12:14
OVAP
OVAP is offline
Ik zou de bel om het zadel doen xD nee stuur natuurlijk maar dat weet jij denk ik net zo goed als mij
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 21:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nou ik heb nog wel een fietsprobleem dat nog geen fietsenmaker heeft kunnen oplossen: in de regen heeft mijn dynamo geen grip en fiets ik dus regelmatig zonder licht. Hoe los je dat op?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 21:57
Verwijderd
Door 25 cent uit te geven

http://www.internet-bikes.com/index.php?p=597
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 11:18
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat, of goedkope batterij-lampjes. Beetje teleurstellend niveau van jouw fietsenmakers om eerlijk te zijn

Naafdynamo met sensor op de verlichting is wel een erg fijne combinatie, moet ik zeggen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 11:57
OVAP
OVAP is offline
Maar als je een oude fiets heb met alleen een dynamo dan werkt een naafdynamo niet, als het echt niet werkt die dynamo dan zou ik gewoon goedkope batterijverlichting erop doen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 12:10
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het was meer een algemene opmerking Mijn huidige fiets heeft zo'n naafsysteem, en ik vind het fijner dan een gewone banddynamo (geen merkbare weerstand, stil en geen doorslippen en zo met constant licht) of opzetlampjes (wordt niet gejat en blijft wel nog een tijdje branden bij stilstand)
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 12:13
Verwijderd
Waarom worden er fietsen gemaakt/verkocht zonder verlichting? En dan heb ik het niet over die dingen voor wielrennen of mountainbikes, dat zijn sportfietsen, maar gewone, alledaagse standaard fietsen, het is toch verplicht om met licht te rijden in het donker, waarom zit dat er soms niet gewoon standaard op?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 19:34
OVAP
OVAP is offline
Dat zijn dan waarschijnlijk hele oude fietsen die je bedoeld of niet? Want op oudere fietsen met een ander merk dan de A merken daar maken ze minder vaak verlichting op in tegenstelling tot de A merken daar zit wel altijd verlichting op
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 08:23
Verwijderd
Nee hoor, juist tegenwoordig zie ik dat. Vroegah hadden alle fietsen een dynamo en een lampje. Nu zie ik meer en meer dat mensen zelf lampjes los moeten aanschaffen omdat veel fietsen het niet meer standaard hebben. Milka heeft zo toen ook een fiets weggegeven, ook geen verlichting.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 11:41
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat soort fietsen die weggegeven worden moeten natuurlijk ook zo goedkoop mogelijk zijn, en verlichting is alleen verplicht te hebben als je in het donker rijdt Maar als je een gewone recreatieve of stadsfiets koopt, iets dat je juist voor vervoer naar school/werk gebruikt, zit er gewoon standaard verlichting op. Als ik zo de sites van fietsleveranciers doorblader hebben die ze allemaal, zelfs de goedkoopste.

Racefietsen, MTBs/ATBs en dat soort types hebben het niet want die worden zo licht mogelijk verkocht en eigenlijk alleen overdag (als hobby/sport) gebruikt. Als je zo'n ding toch voor meer wilt gebruiken zal je er zelf verlichting moeten opschroeven.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Vraag over bloedsuikergehalte
Femke..
2 07-01-2011 14:33
Liefde & Relatie Advies gevraagd bij 2,5 jaar durende relatie
Jongen_22
32 17-03-2009 14:54
Verhalen & Gedichten MIJN VERHAAL: Nina's droom
Nandje
24 30-07-2006 20:41
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 18:35
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.