Oud 04-03-2011, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Hehe, dat is een goed idee zeg. Ik heb al bij vier toko's geprobeerd kant-en-klare seitan te kopen maar dat was geen succes. Nu weet ik waarom . (ik dacht eigenlijk dat het een soort tempeh was oid).

Ik ga van het weekend ook een poging wagen (vanavond eerst een broodbakmachine ophalen die ik via marktplaats geregeld heb). Als je tips hebt, graag!
De natuurwinkel hier heeft wel seitan, maar ik vond het er altijd zo vies uitzien
Anyway, het wordt blijkbaar gemaakt van glutenpoeder, maar ik heb geen idee waar dat verkrijgbaar is dus heb ik "00-meel" gebruikt, is meel om pasta te maken met een hoog glutengehalte. Verhoudingen vervolgens op gevoel gedaan en het resultaat ziet er mooi uit, lijkt op kip, en is klaar voor verdere bewerking Het smaakt nu neutraal, ik vind 't wel lekker, maar mijn man vond het héél vies
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2011, 13:42
Verwijderd
voor de vegetariers die nog wel vis eten, zalmlasagne is echt heerlijk!!! http://www.ah.nl/recepten/recept?id=...rq=zalmlasagne
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 21:12
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
[Vooral die eieren in kerriesaus zijn erg lekker. Dat gerecht smaakt kerrie-ig ondanks het gebrek aan kerrie, tip
Dat komt vast doordat kerrie niet een kruid is, maar een combinatie van allerhande verschillende kruiden
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 20:20
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Er is wel veganistische drop, pandadrop, te koop bij natuurwinkels en reformwinkels. Best lekkere drop ook, smaakt wel wat anders dan gelatinedrop maar ik denk dat buitenlanders deze versie lekkerder vinden. Maar stroopwafels zouden een beter idee zijn, dat lust iedereen, ik weet alleen niet of je die ook veganistisch kunt krijgen. Googelen leert dat het kan, merk De Rit, geen idee waar dat te koop is.

Hoe dan ook, ik zou de natuurwinkel proberen, en daar vragen wat zij aanraden
Ken je de Rit niet!? Elke natuurwinkel heeft dat sowieso standaard in het assortiment maar zelfs bij de speciale voedingssectie in supermarkten staat het weleens.
Pandadrop is de lekkerste drop die er is <33
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 13:00
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Ik weet niet zeker of dit een apart topic verdient daarom plaats ik het hier. Hebben jullie tips om in verschillende steden in Nederland (goed) vegetarisch te eten? Ik was dit weekend in Maastricht, en ik vond het een hele opgave om een restaurant te vinden aangezien ik hier helemaal niet bekend ben.

Het hoeven van mij geen volledig vegetarische restaurants te zijn, maar er moeten wel een aantal (goede) opties op de kaart staan. Menu's waar slechts één optie is vind ik vrij saai, zeker gezien het feit dat mijn vriend ook vegetarisch is.

De zaken die ik al ken:

Amsterdam
- de Waaghals (vegetarisch)
- de Vliegende Schotel (vegetarisch maar geen aanrader)
- Betty's (vegetarisch)

Utrecht
- de Zakkendrager (voldoende vegetarische opties)

Maastricht
- Witloof (goede vegetarische proeverij als hoofdgerecht)

Rotterdam
- Bla Bla (vegetarisch)
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Is iemand al bij de Vegetarische Slager geweest in Den Haag?
Mijn vader heeft er pas een flinke bestelling geplaatst, voor 'gehakt', kroketten en beef strips. Die laatste hebben wij pas op in een rijstgerecht en deed me qua structuur aan frikadellen denken. Beetje basic smaak, maar niets mis mee.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 21:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een vriendin van ons komt vanaf nu denk ik regelmatig eten (ze studeert bij ons in de stad en wij vinden het dan wel leuk als ze langskomt) maar ze is allergisch voor dierlijk eiwit. Vorige keer kwam ik er de dag zelf achter dat ze kwam eten en heb ik m'n vriend met haar naar de supermarkt gestuurd om wat te halen zodat ze zelf wat kan kiezen maar als ik het nu van te voren weet wil ik wel graag iets voor haar maken waarbij ze ook gewoon mee kan eten (hadden toen het vlees apart). Ik kook wel regelmatig vegetarisch maar dan wel met kaas enzo en dat kan nu ook niet dus heeft iemand tips of goede ideen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Een vriendin van ons komt vanaf nu denk ik regelmatig eten (ze studeert bij ons in de stad en wij vinden het dan wel leuk als ze langskomt) maar ze is allergisch voor dierlijk eiwit. Vorige keer kwam ik er de dag zelf achter dat ze kwam eten en heb ik m'n vriend met haar naar de supermarkt gestuurd om wat te halen zodat ze zelf wat kan kiezen maar als ik het nu van te voren weet wil ik wel graag iets voor haar maken waarbij ze ook gewoon mee kan eten (hadden toen het vlees apart). Ik kook wel regelmatig vegetarisch maar dan wel met kaas enzo en dat kan nu ook niet dus heeft iemand tips of goede ideen?
Je moet dus eigenlijk veganistisch koken voor haar?
Als je vleesvervangers wil gebruiken heeft de natuurwinkel ook wel veganistische vleesvervangers. En anders kun je dingen doen met noten of tofu.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 21:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zoiets ja. Ben er inmiddels achter dat ze geen vlees en geen lactose mag dus ei ofzo dan blijkbaar weer wel. Gisteren heb ik nasi gemaakt met vegetarische gegrilde stukjes en casave kroepoek en pindasaus en dat was geen probleem In gewone Nederlandse kaas zit toch geen lactose? En in sojaproducten ook niet toch? Weet iemand of die Valess-dingen lactosevrij zijn want die zijn wel gemaakt van zuivel maar wel weer vegetarisch.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 11:08
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Zelfgemaakte Vegetarische Bapao, Tip!

van: http://www.vegatopia.com/vega/koken/...emaakte-bapaos

Deeg voor 6 broodjes
300 g bapaobloem (mag ook met zelfrijzend bakmeel, dan het bakpoeder weglaten)
1 el bakpoeder
1 el zonnebloemolie
1,5 koffieschep kristalsuiker
snufje zout
200 ml water

Vulling met aubergine, paprika en zwarte boontjes
1 kleine (Turkse of Chinese) aubergine
1/4 kleine rode paprika
1,5 el gezouten zwarte boontjes (verkrijgbaar bij de Aziatische toko)
1 sjalotje
1 grote teen knoflook
1 tl gemberpoeder (afgestreken)
0,5 tl chilivlokken
1 el Shaoshing rijstwijn (verkrijgbaar bij de Aziatische toko)
1,5 el hoisinsaus
1 el maizena
4 el water

Doe alle droge ingrediënten in je deegkom en voeg dan de olie toe.
Roer alles goed door met een lepel en voeg dan in gedeeltes het water toe.
Blijf goed roeren met je lepel totdat er een homogene aardig plakkerige massa is ontstaan.
Zet de kom in de koelkast en laat het even rusten.

Spoel de zwarte boontjes onder stromend warm water (in een theezeefje) af en laat ze even uitdruppen, waarna je ze in kleine stukjes hakt. Hak de aubergine en paprika in kleine dobbelsteentjes. Snipper de sjalot en knoflook.
Verhit wat olie in een koekenpan en zet de sjalot en knoflook aan. Voeg de chilivlokken en het gemberpoeder toe en roer alles goed even om. Voeg dan ook de aubergine en paprika toe en laat op een niet te hoog vuur even goed gaar bakken. Blus af met de rijstwijn en voeg daarna de hoisinsaus toe, maar laat dit niet aanbakken. Meng de maizena met water in een kommetje en giet het in de pan en laat even op een hoog vuur snel inkoken tot een kleverige massa.

Verdeel het deeg en de vulling in 6 gelijke porties.Bestuif je werkblad, deegroller en handen royaal met (gewone) bloem: het deeg plakt namelijk best wel. Neem een portie deeg en rol er een bolletje van en rol dat iets uit met de deegroller. Leg een portie vulling op je platte deegrondje en vouw je deegrondje goed dicht en draai er dan weer een bolletje van. Ga zo door tot je 6 broodjes hebt. Leg de broodjes voordat je ze gaat stomen in de tussentijd op een met bloem bestoven bordje. Stoom de broodjes in een kleine 15 minuten gaar, zorg ervoor dat ze in de stoommand niet tegen elkaar aanliggen. Serveren met chilisaus.
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 13:17
Retrospect
Avatar van Retrospect
Retrospect is offline
Frittata! Echt heel erg makkelijk, snel klaar en je kunt er in doen wat je maar wil (restjes groente, etc).
Link voor recept [youtube video]: klik.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 11:37
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Tip: Aubergine Steak (als je de vegaburgers zat bent )

http://uktv.co.uk/food/recipe/aid/533588
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 09:26
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Bij de AH heb je (bij de afdeling met de boterhamworst enzo) ook zes vegetarische broodbelegdingen. Daar kwam ik vorig jaar pas achter, want ik sloeg die afdeling natuurlijk automatisch over. In elk geval heb je daar dingen als tuinkruidenpaté en plakjes gegrilde nepworst enzo. Ik vind met name de nep-filet americain erg lekker. Voor als je weet hoe de echte smaakt: de vegetarische versie lijkt er echt helemáál niet op, hij is veel lekkerder. De 'echte' lust ik niet. (Ik ben inmiddels geen vegetariër meer, maar ik eet eigenlijk nog wel bijna altijd vegetarisch, omdat ik dat vaak lekkerder en makkelijker vind. En goedkoper, want ik eet in principe alleen biologisch vlees.)

Verder eet ik qua broodbeleg graag Tartex, dat is een veganistische paté die je bij natuurwinkels kunt krijgen. Ik vind 'm echt belachelijk lekker en je hebt er duizend variaties van, alleen jammer dat het best duur is. Smeerkaas en brie zijn ook goede dingen om af en toe te eten als je geen zin meer hebt in wat je gewoonlijk op brood eet, maar dat heb je wellicht zelf al bedacht. Eiersalade is ook zoiets, daar raak je snel op uitgekeken maar 't is lekker ter variatie. Oh, en ik varieer ook af en toe door iets toe te voegen wat ik gewoonlijk niet doe. Een broodje kaas smaakt al snel anders als je er plakjes tomaat of komkommer aan toevoegt, of een laagje boter, of sla, zelfs een beetje witte peper maakt er al iets heel anders van.
Tartex moet je in Duitsland kopen. Hier kost zo'n minibakje twee euro, daar heb je in Duitsland 250g voor ofzo.
En ik ben natuurlijk zeer bereid om wat voor je te importeren als je tijdig een bestelling doet ^^
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 18:44
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Ik heb de 'Dikke Vegetariër' gekregen, wát een boek! Net toen ik echt niet meer wist wat ik nog meer kon koken na ruim 3 vegetarische jaren ben ik weer helemaal geïnspireerd. En ik heb pas één recept in de praktijk gebracht .
Ik kreeg hem ook, wat een briljant boek. Ik ben verliefd.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 04:11
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Even een klein vraagje, ik hoop maar dat het hier een beetje past (want ik wou er eigenlijk geen apart topic voor aanmaken).

Oké, vegetariërs en vooral veganisten zullen zoveel mogelijk producten willen eten die vrij zijn van dierlijke stoffen. Zo drinken ze bijvoorbeeld sojamelk inplaats van koemelk en eten ze vleesvervangers die 100% plantaardig zijn (en dus grotendeels gemaakt met/van soja). Maar er is een probleem: de (steeds toenemende) teelt van soja schijnt grotendeels verantwoordelijk te zijn voor de ontbossing van de Amazone (wat dus ook veel dierenleed tot gevolg heeft). Het ironische is dus dat alhoewel vegetariërs en veganisten uit liefde voor dieren veelal plantaardige producten op basis van soja eten, ze de dieren tóch nog onbedoeld schade berokkenen door producten met soja te eten. Is er ook nog een andere manier waarbij je diervriendelijk én milieuvriendelijk kunt eten, én toch nog al je vitaminen e.d. kunt binnenkrijgen (zonder het slikken van vitaminetabletjes)? Dus bijvoorbeeld sojavrije vleesvervangers? Of bestaat zoiets niet? Wat is in het laatste geval dan de minste van de twee kwaden: gewoon dierlijke producten eten of plantaardige producten eten die uiteindelijk mede verantwoordelijk zijn voor ontbossing (en het daaruit vloeiende dierenleed)?
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Even een klein vraagje, ik hoop maar dat het hier een beetje past (want ik wou er eigenlijk geen apart topic voor aanmaken).

Oké, vegetariërs en vooral veganisten zullen zoveel mogelijk producten willen eten die vrij zijn van dierlijke stoffen. Zo drinken ze bijvoorbeeld sojamelk inplaats van koemelk en eten ze vleesvervangers die 100% plantaardig zijn (en dus grotendeels gemaakt met/van soja). Maar er is een probleem: de (steeds toenemende) teelt van soja schijnt grotendeels verantwoordelijk te zijn voor de ontbossing van de Amazone (wat dus ook veel dierenleed tot gevolg heeft). Het ironische is dus dat alhoewel vegetariërs en veganisten uit liefde voor dieren veelal plantaardige producten op basis van soja eten, ze de dieren tóch nog onbedoeld schade berokkenen door producten met soja te eten. Is er ook nog een andere manier waarbij je diervriendelijk én milieuvriendelijk kunt eten, én toch nog al je vitaminen e.d. kunt binnenkrijgen (zonder het slikken van vitaminetabletjes)? Dus bijvoorbeeld sojavrije vleesvervangers? Of bestaat zoiets niet? Wat is in het laatste geval dan de minste van de twee kwaden: gewoon dierlijke producten eten of plantaardige producten eten die uiteindelijk mede verantwoordelijk zijn voor ontbossing (en het daaruit vloeiende dierenleed)?
vals dilemma, aangezien 95% van de sojateelt is voor veevoeder, niet voor tofu.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 12:08
Cemel_Dosce
Cemel_Dosce is offline
Citaat:
Even een klein vraagje, ik hoop maar dat het hier een beetje past (want ik wou er eigenlijk geen apart topic voor aanmaken).

Oké, vegetariërs en vooral veganisten zullen zoveel mogelijk producten willen eten die vrij zijn van dierlijke stoffen. Zo drinken ze bijvoorbeeld sojamelk inplaats van koemelk en eten ze vleesvervangers die 100% plantaardig zijn (en dus grotendeels gemaakt met/van soja). Maar er is een probleem: de (steeds toenemende) teelt van soja schijnt grotendeels verantwoordelijk te zijn voor de ontbossing van de Amazone (wat dus ook veel dierenleed tot gevolg heeft). Het ironische is dus dat alhoewel vegetariërs en veganisten uit liefde voor dieren veelal plantaardige producten op basis van soja eten, ze de dieren tóch nog onbedoeld schade berokkenen door producten met soja te eten. Is er ook nog een andere manier waarbij je diervriendelijk én milieuvriendelijk kunt eten, én toch nog al je vitaminen e.d. kunt binnenkrijgen (zonder het slikken van vitaminetabletjes)? Dus bijvoorbeeld sojavrije vleesvervangers? Of bestaat zoiets niet? Wat is in het laatste geval dan de minste van de twee kwaden: gewoon dierlijke producten eten of plantaardige producten eten die uiteindelijk mede verantwoordelijk zijn voor ontbossing (en het daaruit vloeiende dierenleed)?
Soja is sowieso niet echt mijn favoriete vervanger voor dierlijke producten. Ongeacht welke effect het op dieren heeft, want niet-biologische varianten zijn vaak genetisch gemodificeerd en dit heeft invloed op je gezondheid. Zelfs biologische varianten zijn niet altijd goed, want teveel soja heeft bepaalde effecten.

Voor de geïnteresseerden, zie:

http://jessevandervelde.com/de-gevar...enteerde-soja/

en



Als vleesvervanger gebruik ik dingen zoals kikkererwten en bonen of een bepaalde graansoort, om dan vervolgens zelf iets vers te maken. Qua melk heb ik zelf al wel eens amandelmelk gemaakt, wat best makkelijk is alleen zijn amandelen best duur als je ze nog moet kopen. Wel verkopen bio-winkels en supermarkten rijstmelk en amandelmelk o.a. Zelf ben ik geen vegetariër, maar ik vermijd zuivel.
__________________
You are responsible for your own happiness.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2012, 21:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Dit topic leek me de beste plek om mijn vraag te stellen.
Ik wilde een toetje maken met weinig tot geen koemelk en bedacht me toen dat ik nog Kloppudding van dr Oetker had (ingrediënten: suiker, gemodificeerd zetmeel, stabilisatoren, kleurende levensmiddelen, emulgatoren, aroma, plantaardig vet en melkeiwit). Ik wilde dit met sojamelk maken ipv koemelk, maar op de site van dr Oetker staat dat dat niet kan. Waarom kan dat niet?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 13:57
Katze
Avatar van Katze
Katze is offline
Hoi!
hier is een lijst van vegetarische restaurants
Nederlands:
Utrecht - Soy
Amsterdam - Betawi
Den Haag - Yeah
Amersfoort - De Eetstee
Nijmegen - Maharaja
Den Haag - Baklust
Arnhem - Eetatelier
Dordrecht - De Kop van 't Land
Rotterdam - De Oude Plek
Utrecht - Acu
de lijst ist van http://www.vegatopia.com, een heer goede site met heerlijke recepten.
Groeten
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 14:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dit topic leek me de beste plek om mijn vraag te stellen.
Ik wilde een toetje maken met weinig tot geen koemelk en bedacht me toen dat ik nog Kloppudding van dr Oetker had (ingrediënten: suiker, gemodificeerd zetmeel, stabilisatoren, kleurende levensmiddelen, emulgatoren, aroma, plantaardig vet en melkeiwit). Ik wilde dit met sojamelk maken ipv koemelk, maar op de site van dr Oetker staat dat dat niet kan. Waarom kan dat niet?
Ik zou niet weten waarom het niet kan. Heb laatst nog griesmeelpudding gemaakt met sojamelk en dat ging ook prima. Misschien dat het met sojamelk alleen anders van structuur wordt? Ik zou het wel durven proberen eigenlijk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 16:47
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De kookpudding en andere puddingen van dr Oetker konden wel met sojamelk volgens de site, daarom vroeg ik me af waarom dit niet zou kunnen. Ik heb namelijk geen idee.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2012, 09:47
Verwijderd
Ik denk dat het bij de koude pudding dan wel niet dik zal worden doordat iets uit het puddingpoeder met iets uit de melk moet reageren.

Maargoed, er zijn meer toetjes dan vla en pudding he, waarom maak je niet gewoon een fruitsalade met sorbetijs ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-04-2012, 16:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Omdat ik op dat moment niks anders in huis had dan yoghurt, en zo'n pakje en sojamelk. (maar intussen wel, hoor).
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 23:22
Verwijderd
Ik ben op zoek naar wat vegetarische gerechten. Vaak vind ik dat moeilijk en ik vind veel van de recepten die op internet staan een beetje allemaal hetzelfde
Liever geen vleesvervangers (als in: sojaburgers enzo). Mijn vriend houdt niet van kazen (in gesmolten vorm) en wordt ziek van veel (slag)room in het eten. Noten zijn leuk, maar vind ik vaak te duur om op heel regelmatige basis te gebruiken. Niet omdat ik/mijn vriend vegetariër ben/is, maar omdat ik het niet nodig vind om elke dag vlees te eten. Iemand leuke, makkelijke en lekkkere ideeën?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 06:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
In het kader van niet elke dag vlees eten, eet ik soms vis. En verder staat bij ons regelmatig op tafel: gekookte aardappels, spinazie a la crème en gekookt ei, pasta met spinazie, roomkaas en champignons, rijst met appel, kerriesaus en gezouten pinda's, frittata of curry van ei en broccoli met rijst.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 19:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Afgelopen weekend at ik bij m'n vriendin vegetarische pasta carbonara het klinkt gek het recept maar ik vond het echt erg lekker. Als je vriend niet goed tegen monchou kan, kan ie misschien wel tegen sojaroom?

Ik eet ook vaak dingen met champignons, bijvoorbeeld risotto met champignons, prei, cherry tomaatjes, rozemarijn en ik doe er dan feta in maar dat kan je ook los op je bord er over doen of weglaten. Vis is ook een goede optie en in de diepvries valt de prijs mee. Je kan vegetarische nasi maken met quornstukjes (of gegrilde stukjes van de AH), een groentepakket, nasikruiden, zilvervliesrijst en cassavekroepoek.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 23:48
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Ik ben op zoek naar wat vegetarische gerechten. Vaak vind ik dat moeilijk en ik vind veel van de recepten die op internet staan een beetje allemaal hetzelfde
Liever geen vleesvervangers (als in: sojaburgers enzo). Mijn vriend houdt niet van kazen (in gesmolten vorm) en wordt ziek van veel (slag)room in het eten. Noten zijn leuk, maar vind ik vaak te duur om op heel regelmatige basis te gebruiken. Niet omdat ik/mijn vriend vegetariër ben/is, maar omdat ik het niet nodig vind om elke dag vlees te eten. Iemand leuke, makkelijke en lekkkere ideeën?
Paddestoelen, eieren, haloumi (dat is Marokkaanse kaas die je kunt grillen en die niet smelt), linzenburgers, andere dingen met peulvruchten.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2012, 16:15
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Oh, en ik bedacht tofu (moet je wel goed kruiden én je moet stevige kopen), en seitan (http://nl.wikipedia.org/wiki/Seitan, briljant spul). Beide heeft de biologische winkel meestal wel.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 18:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik denk dat dit wel in dit topic past . Ik at vandaag deze yoghurt, en die was echt heel, heel erg lekker:



Naturel heeft hij een veel minder zure/scherpe smaak als normale yoghurt, en met kleingesneden appel erdoor is hij echt superlekker <3. Ik ben fan.

Hij is er ook in meerdere smaken (ik hou van de naturel, maar je hebt ook aarbei en vanille, geloof ik).
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 19:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt ook aardbei, vanille, bosbes en perzik en die zijn ook allemaal lekker De nieuwe Yoghurt mild en creamy heb ik net voor het eerst gegeten en die is ook lekker alleen wel erg dun (en lijkt erg veel op de vanilleyoghurt uit zo'n beker). Ik haal altijd zo'n ding voor als m'n vriendin komt eten die een lactoseintolerantie heeft, ideaal en nog lekker ook
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 20:46
violingirl93
violingirl93 is offline
Qua vegetarisch eten is inderdaad in natuurvoedingswinkels heel veel te vinden. Veel lekkere vleesvervangers (bij Ekoplaza hebben ze ook producten van de vegetarische slager, waarvan ik vooral de vegetarische kip erg lekker vind). Naast tofu is er ook seitan en tempeh te vinden. Erg lekker, maar inderdaad wel kruiden als je een naturel versie koopt. Uiteraard vind je in natuurvoedingswinkels als Ekoplaza, Estafette en Organic ook sojayoghurt, sojamelk, vegetarische kaas en erg lekker broodbeleg (kruidenpatés van Tartex en Landkrone en veel verschillende notenpasta's).
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 08:01
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik denk dat dit wel in dit topic past . Ik at vandaag deze yoghurt, en die was echt heel, heel erg lekker:

[afbeelding]


Naturel heeft hij een veel minder zure/scherpe smaak als normale yoghurt, en met kleingesneden appel erdoor is hij echt superlekker <3. Ik ben fan.

Hij is er ook in meerdere smaken (ik hou van de naturel, maar je hebt ook aarbei en vanille, geloof ik).
Juist dat zure is wat ik lekker vind aan yoghurt, ik vind het echt jammer dat er geen goed veganistisch alternatief is.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 19:44
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Fizzle, ben je overgestapt op veganistisch eten? Ik dacht dat je vegetariër was.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 10:53
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb nog een tip voor mensen die iets willen maken van afbakpistoletjes. Men neme cheap-ass tomatenpuree (zo'n klein blikje), kaas, ananas (vers of uit blik), pistoletjes en kruiden.

Broodjes opensnijden en openklappen (dat 'ie niet helemaal doordemidden is, maar dat de helften nog aan elkaar vast zitten) en besmeren met tomatenpuree. Stukjes ananas erop. Plak kaas eroverheen (voorgesneden kaas is handig: zo'n plak bedekt over het algemeen precies de twee helften van het broodje). Kruiden eroverheen strooien (bijvoorbeeld pizzakruiden, maar als je die niet hebt is gewoon een beetje aromat en knoflookpoeder ook lekker). In de over en klaar is je eigen minipizza! Inclusief het bakken in 20 minuten klaar.

Als je niet van ananas houdt, kun je natuurlijk ook stukjes paprika, ui, champignon of wat dan ook onder de kaas leggen. Of de plak kaas vervangen door geraspte kaas.

Ook lekker voor niet-vega's!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 23:07
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik ben al heeel lang vegetariër maar wil eigenlijk ook wat minder zuivel & andere dierlijke producten eten. Daarom wilde ik vragen of jullie goede alternatieven hebben voor met name eieren, yoghurt en kwark.
Eieren gebruik ik altijd in muffins - weet iemand of je die door iets anders kunt vervangen? Een vriendinnetje opperde bananen maar als je daarmee muffins bakt beschimmelen ze vet snel en ik wil ze toch wel een week goed kunnen houden.
Yoghurt & kwark eet ik echt in eindeloze hoeveelheden met muesli en fruit en noten en dat soort meuk, dus ik ben wel op zoek naar iets wat ook lekker is als je het los eet. Ik zag dat Miekje al de sojayoghurt van Alpro noemde, maar ik houd juist wel van dat sterk zure van yoghurt. Wie weet hebben jullie andere geniale ideeën.
Oh, en een vervanger voor kaas in eten. Hoe krijg je risotto net zo romig als je er geen kaas doorheen smelt?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 20:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ken je de site www.voedzo.nl? Daar staan veel alternatieve recepten voor oa kaassaus. Dat recept vind je hier (wel even een stukje naar beneden scrollen). Wellicht kan je zoiets gebruiken voor je risotto?

Ik vind de yoghurtdingen van Alpro erg lekker maar die zijn idd niet echt zurig en dat krijg je denk ik alleen maar door de bacteriën die yoghurt yoghurt maken zeg maar dus dat zal lastig zijn met sojaproducten. Overigens heb je ook Ricedream dat is rijstmelk (verkopen ze oa bij de Jumbo), schijnt ook lekker te zijn. MinusL heeft wel een soort Griekse yoghurt/kwark die wel zurig is maar dat is wel gewoon dierlijk maar lactosevrij dus ook niet echt wat je zoekt denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 09:40
kevkiss
kevkiss is offline
Ik ben al een tijdje zonder suiker aan het eten. Ik weet niet als jullie hier ervaring mee hebben maar het is een aanrader om dit te doen. Je voelt je veel beter en je gaat meer energie krijgen.

Wat ook geweldig is aan suiker loos eten is dat je ook nog eens erbij afvalt twee vliegen in 1 klap. Is een tip voor jullie valt te proberen

Laatst gewijzigd op 07-03-2013 om 16:24. Reden: Reclame is niet toegestaan
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 13:10
Annelijn10
Annelijn10 is offline
Heeft iemand hier ervaring met vegetarische filet american??
Met citaat reageren
Oud 01-03-2013, 13:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Heeft iemand hier ervaring met vegetarische filet american??
Ja! Ik heb het regelmatig, vind het erg lekker
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 14:19
zTroyaTrooper
Avatar van zTroyaTrooper
zTroyaTrooper is offline
Spaghetti Bolognese Veggiestyle

Ingrediënten
Voor de saus:
olijfolie
1 grote ui
1/2 doosje champignons
2 teentje knoflook
2 theelepels basilicum
1/2 theelepel tijm
1 theelepel oregano
175 gram vegetarisch gehakt
1 glas rode wijn
1 klein blik tomatenblokjes
1 klein blikje tomatenpuree
peper
zout
En verder:
200 gram spaghetti
1 zakje geraspte kaas

Snipper de ui en fruit de ui glazig in een ruime koekenpan. Snij de champignons in partjes en bak mee. Knijp de knoflook fijn en voeg samen met de kruiden en het vegetarische gehakt toe. Bak even mee en blus af met een glas rode wijn. Laat 10 minuten pruttelen zonder deksel.
Kook ondertussen de spaghetti volgens gebruiksaanwijzing.
Voeg aan de saus de tomatenblokjes en -puree toe en laat nog een paar minuten pruttelen. Voeg zout en peper naar smaak toe en serveer met spaghetti en wat geraspte kaas.

Misschien dat je hier iets aan hebt?
__________________
This is what i love, i cant stop love it.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2014, 21:38
eva_94_94
eva_94_94 is offline
Hier ook veel mensen die quinoa eten om hun eiwitten binnen te krijgen? Lekker in salades met tomaat en olijven!

Laatst gewijzigd op 02-04-2014 om 21:46. Reden: reclame verwijderd
Met citaat reageren
Oud 21-11-2014, 10:29
Haiku
Avatar van Haiku
Haiku is offline
Dit:
http://veganchallenge.nl/pompoen-pindastoofpot/
is echt super lekker! Op die hele site staan wel lekkere en over het algemeen gemakkelijke gerechten
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 09:21
Criticus_Kahoot
Criticus_Kahoot is offline
Eet gewoon vleesch.
Vegatarisch is f*cking goor!


Kaaaaaaaaa
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 09:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Eet gewoon vleesch.
Vegatarisch is f*cking goor!


Kaaaaaaaaa
Ik heb de afgelopen maanden vaker lekker vegetarisch gegeten dan een lekkere maaltijd met vlees. Geen vlees eten betekent echt niet dat je niet lekker meer kunt eten
Ik ben geen vegetariër, mijn oud-huisgenootje wel, vandaar mijn ervaring met vegetarische maaltijden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 09:52
Criticus_Kahoot
Criticus_Kahoot is offline
Citaat:
Ik heb de afgelopen maanden vaker lekker vegetarisch gegeten dan een lekkere maaltijd met vlees. Geen vlees eten betekent echt niet dat je niet lekker meer kunt eten
Ik ben geen vegetariër, mijn oud-huisgenootje wel, vandaar mijn ervaring met vegetarische maaltijden.
Nou ik kan je zeggen dat het eten van vleesch veel beter is dan het eten van dat konijnen voer.
Als jullie zo van dieren houden eet hun eten dan niet op!!!
Eet ze liever op, dat is veel beter
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 17:46
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Vegetariërs eten niet hun eten op, want vegetariërs eten voedsel dat voor menselijke consumptie wordt verbouwd.

Dit topic is overigens niet bedoeld om vegetariërs belachelijk te maken of te overtuigen vlees te gaan eten. Als het je zo hoog zit, maak je zelf maar een nieuw topic aan.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2015, 17:08
Obelise
Obelise is offline
Alles leeft, en het eten van ander leven, is de natuur.

Maar dat betekend niet dat we miljoenen dieren een monsterlijk leven moeten geven, omdat wij hun lekker vinden.

We moeten wel -MENSELIJK- blijven.

Anders zijn we gewoon een ziekte, dat alles wat los en vast zit wil eten als het ons uitkomt.

Wel wat verstand behouden!!

Ik weet eens in de maand ongeveer vlees, dat is voldoende als je een gebalanceerd en gezonde levenstijl hebt kwa eten.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2017, 12:03
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
ik eet alleen op vrijdag vegetarisch.
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2017, 14:10
Verwijderd
Okay.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.