Oud 06-02-2014, 07:52
feniks
feniks is offline
http://www.autoweek.nl/nieuws/26814/...frijdende-auto

Zelfrijdende auto... Is dit waar je naartoe moet willen?

Toegegeven: voor veel mensen zal het een uitkomst zijn.
Je kunt naar alle hartelust telefoneren, make-up bijwerken, of documenten voor de volgende vergadering doornemen.
En mensen voor wie autorijden een onoverkomelijke zelfkwelling is, zullen hier baat bij hebben, evenals mensen voor wie verkeersregels en -inzicht wiskundige problemen zijn.

Maar hoe zit het met de auto's die nog niet zelfrijdend zijn? Worden dat soort combinaties in het verkeer niet alleen nog maar gevaarlijker?

En is dit wat je wil? Voor veel mensen, waaronder ikzelf, is autorijden leuk. Een soort van geldverslindende hobby.
Ik zou het jammer vinden dat, als ik later groot en rijk ben, ik alleen nog maar een zelfrijdende auto zou kunnen kopen.
Wat is daar de lol van.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2014, 08:03
Verwijderd
Ik vind autorijden echt heel leuk om te doen, het is ook ideaal na een lange, intensieve werkdag om even ontspannen lekker in mijn karretje naar huis te tuffen. Als ik thuis ben, ben ik al helemaal afgeschakeld. Ik zou zelf autorijden zeker missen.

Dat gezegd hebbende: ja, dit heeft de toekomst, en dat vind ik eigenlijk wel logisch en terecht. Over veiligheid kun je een hele boom opzetten, maar dat is nog tot daaraantoe. Qua efficiente verkeersdoorstroming verwacht ik er vooral veel (te veel?) van.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 08:08
feniks
feniks is offline
Ik durf te betwijfelen of het werkelijk de doorstroom zou verbeteren. Wellicht worden files minder langdurig, maar feit is dat er gewoon heel veel auto's op dezelfde tijd op dezelfde plaats moeten zijn. Veel meer dan het wegennet kan verwerken.

En inderdaad als bijkomend voordeel, ontneem je agressieve rijders de mogelijkheid om agressief te doen. Maar schiet je met dit soort dingen dan niet je doel voorbij?

Plus: en ik bedoel dit niet eens flauw, hoe moet het met het inkomstenverlies omdat er veel minder boetes worden uitgedeeld?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 09:59
Verwijderd
Ik snap dat je dat niet flauw bedoelt. Waarschuwing: rant
Spoiler


Ik weet het ook niet zeker van de doorstroom. Ik stel me uiteraard een utopia voor van lege wegen waar we in elektrische auto's best 250 km/u kunnen rijden, de computer regelt toch alles. Daar zijn uiteraard nog heel veel haken en ogen aan, waarvan een deel wellicht opgelost kan worden en een deel zoals jij zegt juist niet.

Een voordeel wat ik wel nog zie, al is het twijfelachtig in hoeverre dit te verwerkelijken is: 's ochtends opstaan en meteen je auto instappen, in de auto ontbijten en douchen enzo. Dat scheelt me iedere dag weer 45 minuten
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 15:43
feniks
feniks is offline
Ja, en dan ook een koffiezetapparaat die al een lekkere dampende mok koffie voor je heeft klaarstaan als je instapt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Staat de toekomst vast?
dirk-janusIV
63 23-06-2011 20:54
Psychologie De kracht van je onderbewuste
gewoonmax
14 05-02-2007 08:06
Software & Hardware [PC] De pc van de toekomst?
Sweetsurrender
16 11-07-2004 20:56
Levensbeschouwing & Filosofie De Toekomst
Perer
25 21-11-2003 20:50
ARTistiek Is dit de vooravond van een Neo-Renaissance?
KrizzZzZZzzjE :P
1 07-01-2003 22:56
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Lijn 4, de Toekomst
Verwijderd
13 03-01-2003 15:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.