Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2014, 12:50
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-07-2014 om 10:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2014, 13:08
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Je hoeft niet in- en uit te checken in de kortingsuren: je mag ook reizen met een papieren kortingskaartje (zolang dat nog bestaat).

http://www.ns.nl/reizigers/producten...isproduct.html
Met citaat reageren
Oud 09-04-2014, 17:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Om welk reisproduct gaat het precies want de voorwaarden kunnen verschillen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2014, 19:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik neem aan dat je het studentenreisproduct bedoelt (OV-studentenkaart) en geen ander product zoals Dal Vrij oid. Informatie over het reizen met je studentenkaart kan je vinden op http://www.studentenreisproduct.nl/v...de-vragen.aspx en daar staat

Citaat:
Hoe werkt reizen met het studentenreisproduct in de kortingsuren?

Afhankelijk van je studentenreisproduct (week- of weekendabonnement), reis je op bepaalde tijden met korting.

Voor het reizen met korting moet je saldo op je OV-chipkaart laden. Als je op saldo reist, berekenen de poortjes of kaartlezers in de daluren automatisch het juiste kortingstarief. Laad dus geen apart kortingsproduct of een ander abonnement op je kaart. Zo voorkom je dat het verkeerde product wordt gelezen en dat je teveel betaalt.

Reis je in je kortingsuren met de trein en stap je over van de ene naar de andere treinvervoerder? Stap je over van de ene naar de andere treinvervoerder, bijvoorbeeld van een NS-trein naar een Arriva-trein, dan check je uit bij NS en weer in bij Arriva.

Het moment van inchecken, bepaalt of je de hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.

Reis je met de trein over de grens? Dan gelden er andere regels. Klik hier voor meer informatie over internationaal reizen.
Citaat:
Moet ik altijd in- en uitchecken? / Waar moet ik in- en uitchecken?

In trein, bus, tram en metro in heel Nederland is in- en uitchecken verplicht. Ook in je vrij-reizen periode.


Reis je met de trein met verschillende vervoerders in je kortingsuren? Ook dan kun je vanaf nu met de OV-chipkaart reizen en in- en uitchecken zonder een dubbel opstaptarief te betalen. Klik hier voor meer informatie.

Reis je met de trein over de grens? Dan gelden er andere regels. Klik hier voor meer informatie over internationaal reizen.

Als je incheckt, moet je ook altijd weer uitchecken. Vergeet je herhaaldelijk uit te checken, dan worden de producten op je chipkaart geblokkeerd.

Klik hier voor meer informatie over in- en uitchecken of ga naar (de website van) het OV-bedrijf waarmee je reist.
Citaat:
Hoe werkt het reizen met het studentenreisproduct in de trein?

Reis je met de treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus of Veolia binnen Nederland? Dan is in- en uitchecken verplicht en reis je in de kortingsuren op saldo.


Regels voor het in- en uitchecken bij de trein:
•Check in op je beginstation en uit op je eindstation.
•Bij het inchecken in de kortingsuren wordt €10,- instaptarief op je saldo ingehouden. Bij het uitchecken wordt €10,- minus de ritprijs weer op je kaart teruggestort.
Vergeet dus niet uit te checken!
•Het moment van inchecken is bepalend voor het tarief. Check je in tijdens je vrij-reizen periode, dan is de hele treinreis gratis. Check je in buiten je vrij-reizen periode dan reis je met korting. Buiten de kortingsuren betaal je vol tarief.
•Reis je met de treinen van NS, dan mag je vijf minuten voor ingang van je vrij-reizen periode inchecken om gratis te kunnen reizen.

Goed om te weten:

Stap je over van de ene naar de andere treinvervoerder, bijvoorbeeld van een NS-trein naar een Arriva-trein, dan check je uit bij NS en weer in bij Arriva.
Het is dus verplicht om ook in de kortingsuren op saldo te reizen en in en uit te checken. Het kopen van een papieren kaartje in combinatie met een OV-studentenkaart is alleen nog geldig als je naar het buitenland reist of als je anderen gebruik laat maken van samenreiskorting.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 13:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik neem aan dat je het studentenreisproduct bedoelt (OV-studentenkaart) en geen ander product zoals Dal Vrij oid. Informatie over het reizen met je studentenkaart kan je vinden op http://www.studentenreisproduct.nl/v...de-vragen.aspx en daar staat







Het is dus verplicht om ook in de kortingsuren op saldo te reizen en in en uit te checken. Het kopen van een papieren kaartje in combinatie met een OV-studentenkaart is alleen nog geldig als je naar het buitenland reist of als je anderen gebruik laat maken van samenreiskorting.
Die informatie is juridisch onjuist. Het is aan het vervoerbedrijf om te bepalen of er moet worden ingecheckt met de studenten OV-chipkaart in de kortingsuren (zie bijv. Rechtbank Utrecht 21 maart 2012). Bij de NS is dit (nog) niet het geval, zoals ook terecht staat op de website van de NS.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2014, 09:35
Verwijderd
LEES DE LAATSTE ZIN VAN DE POST VAN AXEL11 godsamme
Met citaat reageren
Oud 11-04-2014, 12:28
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
LEES DE LAATSTE ZIN VAN DE POST VAN AXEL11 godsamme
Heb ik gedaan, lieverd. Je mag gewoon ALTIJD een kaartje met korting kopen, dat is het hele punt
Met citaat reageren
Oud 11-04-2014, 13:48
Verwijderd
Ik reageerde niet op jou maar op scholiermavo, ik verwees naar jouw post
Met citaat reageren
Oud 11-04-2014, 14:01
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik reageerde niet op jou maar op scholiermavo, ik verwees naar jouw post
Oeps
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Trein & ov chipkaart
julianv
9 12-01-2016 21:35
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-topic #160
JustADreamer
480 18-01-2011 12:21
Verkeer & Vervoer Stilteruimte in de trein: moment van rust of juist van ergernis?
Adore
85 04-12-2007 21:30
Liefde & Relatie Onduidelijkheid
Mono-racer
48 09-11-2006 14:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Twee arrestaties in trein bij A'dam
T_ID
172 15-11-2005 14:30
Verhalen & Gedichten Lief
Charlottetje
93 03-04-2004 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.