Oud 23-11-2015, 22:07
King nothing.
King nothing. is offline
Beste allemaal,
Ik ben nu al een tijdje met me rijbewijs bezig maar ben echt ten einde raad..
Net weer terug van een rijles en je raad het al.. weer een grote blunder. Ik kan het gewoon niet zeg ik tegen mezelf. Maar dat is onzin volgens mijn rijinstructrice... zei vind dat ik het wel kan. Maar wat is dan het probleem zou je zeggen?

Mijn probleem is dat het de ene les ontzettend goed gaat, ik een proefexamen rijd met een paar kleine foutjes maar dat ik de rijles daarna zo slecht kan rijden dat de auto alle kanten op gaat omdat mijn rijinstructrice gas bij moet geven, ze moet remmen, moet bijsturen omdat mijn plek op de weg niet goed is.. ik word er echt niet vrolijk van.. en vind het totaal niet prettig 2 weken geleden te horen te krijgen dat we wel een gokje kunnen wagen op een examen en dat mijn slagingskans zeker 80% is en 2 weken later weer terug te vallen in een rijles die weer slecht gaat

Ik heb nu al 3 rijinstructeurs gehad en degene die ik nu heb is echt heel fijn dus overstappen heeft weinig zin. Ook een automaat heeft geen zin voor mij want schakelen en rijden tegelijk kan ik als de beste.

Wel moet ik zeggen dat ik dingen soms niet zie . Of over het hoofd zie. Dit is vaak het geval als een rijles niet zo lekker gaat

Mijn vraag is eigenlijk omdat ik mijn hele vertrouwen kwijt ben... is het normaal dat als je richting de examens gaat 6 van de 10 rijlessen nog niet zo lekker gaan zoals je zou willen ?en die andere 4 echt super gaan. En hielp jullie rijinstructeur veel toen je bijna bij het einde was? De mijne helpt soms nog met het kijken dat ze hard op zegt 1.2..3.. en nu een baan opschuiven.

Ik werk met het RIS systeem dus voordat het examen is kan nog best 20 lessen duren invb met het aanvragen hiervan. Ik heb nu 35 lessen gehad met best wat ellende maar langzame vooruitgang. Ik wil zo graag oppp !!! Sommige lessen gaan zo goed... maar na 3 slechte lessen achter elkaar zie ik het licht niet meer ..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2015, 22:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Iedereen heeft wel eens een slechte les, dat is geen probleem. Ik reed slechter als ik ergens anders heel druk mee was, of simpelweg als ik moe was. Goed uitgeslapen gaan rijden zorgt vaak wel dat je les beter gaat. Actief aan de slag gaan met de tips van de instructeur ook. Doe je structuur iets fout? Schrijf de tips thuis gelijk na de les op, en lees ze elke dag even door.

Daarnaast zijn er veel mensen die na 35 lessen echt nog niet perfect rijden. Ik had zelf een basispakket van 40 lessen, en heb eerst nog 10 extra lessen gedaan voor ik af wilde gaan rijden. Ik voelde me nog te onzeker in de auto na die eerste 40 lessen. Uiteindelijk heb ik na 60 lessen en drie keer afrijden mijn rikbewijs gehaald. Natuurlijk is het jammer van het geld, maar meer lessen nodig hebben is echt geen schande. Toen ik leste zat ik niet goed in mijn vel, en dat had invloed op mijn rijden. Nu ik vaker rij zit ik veel meer ontspannen achter het stuur en vind ik rijden zelfs leuk!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 12:07
King nothing.
King nothing. is offline
Dankjewell voor de snelle reactie stelt me toch wel weer gerust. Ik merk inderdaad ook wel dat het beter gaat naarmate ik bijvoorbeeld vakantie heb en lekker uitgeslapen ben. Ook merk ik dat ik de ene les vol vertrouwen goed op de weg let en goed kijk. De andere les zit ik weer als een zombie in de auto die wel kijkt maar eigenlijk niet zo goed weet waarna of te laat is met handelen.een beetje dromerig om maar te zeggen

Opschrijven van de tips doe ik al wel. Het stomme is bij mij dat het dan 5 lessen goed kan gaan en dan ineens 3 lessen niet meer. Hebben meer mensen hier problemen mee? Het gaat dan vooral slecht op zoon dromerige dag
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 12:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Nog een ding waar ik ook vaak de mist mee in ging: Kijken! Kijk niet alleen naar je spiegels en de ruit, maar kijk echt goed naar wat je ziet. Kijk bewust en probeer echt te focussen.

Heb je nu lessen van 60 minuten, of langer?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 12:31
King nothing.
King nothing. is offline
Ik heb lessen van 90 minuten, en heel soms lessen van 60 minuten gaan. Deze gaan meestal erg goed. Maarja dan gaat het ook over 1 rondje rijden over de snel weg en 10 minuten binnenstad en dan zijn we al weer klaar.

maar bij een rijles van 90 minuten kom je heel wat meer tegen
Mijn rijinstructrice zegt ook vaak als ze veel commentaar moet geven. Ach het ging helemaal niet slecht hoor! Gewoon een moeilijke dag vandaag met veel moeilijkheden. Ik heb het dan over moeilijkheden zoals : ik wil naar rechts en er komt een overstekende voetganger die rechts van mij zit, invoegen met lage snelheid omdat een vrachtwagen voor me zit enz.. erg lastige situaties al zeg ik het zelf. �
Na veel nederlagen ( zo ervaar ik het ja) krijg ik ook vaak hoofdpijn en sluit ik mezelf een beetje af alsof er een waas voor me ogen ontstaat en vaak een brok in me keel omdat ik zelf vind dat het zo slecht gaat. En daar komt dan nog bij dat daardoor de auto ook niet meer echt lekker rijd omdat ik de auto graag rollend en vloeiend rijdend hou maar als zei commentaar geeft of bij moet remmen dit natuurlijk niet lukt. Dit gebeurd dan zeker wel om de 2 minuten en de gedachte dat ik dat op mijn examen allemaal zelf moet kunnen en ik nog niet 2 minuten zonder kleine ingreep op een slechte dag kan rijden maakt mij heel erg bang en gestrest ervoor
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 12:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Is het een idee om vaker korte lessen van een uur te doen? Als je les dan tegenvalt, en je jezelf afsluit voor je omgeving, en daardoor minder goed rijdt heb je in elk geval minder lestijd verloren. Ik werd zelf altijd flink moe van twee uur rijles achter elkaar, misschien dat jouw concentratie na een uur ook een beetje op raakt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 12:55
King nothing.
King nothing. is offline
Misschien nog niet zoon heen slecht idee ! Maar zou dit geen problemen leveren? Ik merk wel dat als we wat meer tijd hebben en we door de stad rijden dat ik dan meer tegenkom en ook echt moeilijkheden tegenkom. Een kort rondje door de stad levert weinig problemen. En gaat vaak goed. Een ander nadeel is dat ik vanuit mijn woonplaats eerst naar de stad moet rijden waar ik afrijd en dit heen en terug rijden is toch zeker wel 30/ 40minuten
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 12:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bespreek dat eens met je instructeur! Misschien kunnen jullie meer oefenen in je eigen woonplaats? Of heeft je instructeur zelf wel een goed idee, als jij aangeeft waar je steeds tegenaan loopt. Misschien werkt een korte break van vijf minuutjes in je lange les ook wel voor jou, om even je hoofd leeg te maken en weer fris aan de tweede helft van de les te beginnen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 13:26
King nothing.
King nothing. is offline
Heb al veel gepraat met mijn rijinstructrice, Wat zeker helpt. Het gaat goed zolang zei eigenlijk geen commentaar geeft en dat merkt zei ook. Maarja soms moet er nou eenmaal commentaar gegeven worden. Eigen woonplaats is ontzettend makkelijk en rij ik heel goed .
Donderdag heb ik een rijles van 1 uur om even de moed terug te pakken.
Volgende week heb ik een toets bij een oud examinator die nu nog helpt oefenexamens af te nemen. Je snapt het al.. aan de hand van deze gaan we dus ook kijken naar het echte examen.

Het zou dus ook best kunnen dat ik met deze toets ontzettend goed rij. Geen commentaar meer. Niemand die iets tegen me zegt.. gewoon een rondje rijden met iemand anders die mij vertelt welke kant we op moeten. Dat klinkt voor mij al heel goed
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 13:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik anderhalf of twee uur les had ging ik soms (bij twee uur altijd) even kort koffie drinken met mijn instructeur bij de benzinepomp. Even kort iets anders zodat je daarna weer gefocust bent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 14:19
King nothing.
King nothing. is offline
Haha dat lijkt me inderdaad ook wel iets gewoon een frisse neus halen en dan pas weer verder. Toch nog even de vraag. Ervaarden jullie mijn verschijnselen ook wel in de laatste lessen ? Dat de ene les heel goed ging en de 2 lessen daarna weer hopeloos waren ? Mede door het commentaar en de druk in mijn hoofd daar door?

Echt super bedankt voor alle hulp alvast. Zeker iets om eens te bespreken
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 19:07
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Had ik ook last van bij het halen van mijn rijbewijs B. Ik werd zenuwachtig van het gegeven dat er iemand zo dicht bovenop me zat om me te beoordelen. Niet bevorderlijk voor je rijgedrag en ik heb er dan ook 6 examens over gedaan om hem te halen. Had zelfs een keer dat mijn rij-instructeur in beroep wilde gaan tegen de beslissing van de rij-examinator. De moed zonk me dan ook regelmatig in de schoenen. Uiteindelijk heb ik het zo vaak meegemaakt dat het me niet echt meer kon deren.

De keerzijde is wel dat ik uitgegroeid ben tot een goede chauffeur. Ik krijg heel vaak positieve feedback op mijn rijstijl van meerijders. Ook doe ik bovengemiddeld lang van m'n onderdelen, met minder reparatiekosten tot gevolg. Er is veel nodig om me uit balans te brengen in het verkeer en ik heb natuurlijk goed geleerd te anticiperen. Ik kan zo zien wie onveilige toeren gaat uithalen en wie niet.

Het extreme lange deprimerende traject zal zichzelf dus ook wel terugverdienen. Als je door blijft zetten komt het dus wel goed.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2015, 08:33
feniks
feniks is offline
De ervaring van Daboman deel ik wel.
Maar ik mis een heel groot component in dit hele topic.
Autorijden moet leuk zijn. Ik zou bijna tegen je zeggen: stap er eens een week of 2 uit. En ga dan weer eens lessen.
Nu is het alleen maar het verplichte lessen, maar straks koop je een eigen autootje, en ga je pas echt ervaren worden. Dus probeer er op de een of andere manier lol in te hebben. En je te verheugen op dat moment dat je in je eigen autootje kilometers gaat maken.

2 rijbewijzen verder en prive en zakelijk ruim 2 miljoen kilometer verder, kan ik je verzekeren: je moet alleen gaan autorijden als je er lol in hebt om (zoals Daboman zegt) te anticiperen, puzzeltjes op te lossen. Anders kun je beter met het ov gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2015, 23:18
King nothing.
King nothing. is offline
Nou goed nieuws ! Het zat denk ik vooral tussen mijn oren want mijn rijlessen gaan weer ontzettend goed hier en daar nog wel een foutje. En soms nog wel dingen die ik als moeilijk ervaar maar mijn rijinstructrice geeft me nu meer vrijheid en laat mij zelf situaties oplossen wat nu steeds beter gaat. De laatste lessen waren echt heel leuk ! En zoals je zegt "alsof je puzzels aan het oplossen bent" alleen als zei weer veel commentaar geeft word ik weer wat down. Maar wat een geluk ! Want gelukkig heeft ze dat de laatste 3 lessen 3 niet hoeven doen. Ik hou jullie op de hoogte en ook de mensen op dit forum erg bedankt voor de reactie's! Het houdt de moed hoog voor mij even als het minder gaat en denk dan bij mezelf dat er meer mensen moeite mee hebben. Ik blijf graag jullie ervaringen horen !!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2015, 08:23
Verwijderd
Misschien kun je ook aan haar voorstellen dat ze kritiekpunten die geen direct gevaar opleveren, pas aan het einde van de les bespreekt? Dan leer je er toch van, maar voel je je minder onzeker.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 11:06
King nothing.
King nothing. is offline
Zojuist geslaagd voor me Tussentijdse toets ! het ging wel erg slecht de bijzondere verichtingen gingen goed maar de rest hopeloos van de zenuwen. verder blijf ik erg hangen met rijles en heb ik nu 60 lessen gehad. het ene moment rij ik heel goed het andere moment slecht.. ik kan het wel. maar de laatste 5 lessen gingen weer niet geweldig. mijn fouten zijn vooral nog doorstromen, en het kijken... kijken kijken kijken.. zucht heeft iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 11:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Vraag je docent om één les het kijken vanaf nul weer aan te leren. Zelf vond ik kijken ook best lastig. Ik keek vooral NAAR de spiegels, maar registreerde niet wat ik IN de spiegel zag. Probeer niet alleen de routine uit te voeren, maar kijk echt wat je ziet in je spiegels!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 11:20
King nothing.
King nothing. is offline
dat doen we nu ook wel weer, het is vooral wanneer zei zegt en dan gaan we bij de verkeerslichten rechtsaf dat er een baan naar rechts gaat en bijvoorbeeld met een fietspad ertussen. ik ben ontzettend dromerig dan en zie alleen de weg naar voren en het fietspad naast me. bij mijn examen was ik dan wel weer heel oplettend. ik heb dit van beginsafaan al wel dat ik deze dingetjes vergeet maar wel mijn aandacht er bij probeer te leggen. het rijden opzich vind ik wel leuk. alleen wanneer ik veel moet kijken word het minder leuk, mijn opmerk punten tijdens mijn tussentijdse toets waren dan ook vooral. kijken, plek op de weg en kortom plannetje klaar hebben. verder rij ik echt netjes en wil ik ook even zeggen dat ik echt geen gevaar op de weg ben! zodra zei zegt rij maar naar huis rij ik perfect. ik weet waar ik heen moet. heb mijn plannetje klaar en het gaat helemaal goed! maar als iemand tegen mij zegt we gaan rechts... moet je (zoals gewoonlijk) echt kijken waar hij/zei heen wil en ik er geen doel achter zie waardoor ik een beetje dromerig word. iemand tips om dit te voorkomen? ow ja zelfverzekerder rijden is ook een punt maar zelf ben ik gewoon niet zo zelfverzekerd helaas .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-03-2016, 13:36
School_enzo
School_enzo is offline
Ik ken je probleem! Zelf heb ik ook heel lang gedaan over rijlessen en steeds angst dat ik het fout zou doen (maar niet zo erg dat het faalangst was). Uiteindelijk gelukkig geslaagd, maar ik ben zoals jij zelf ook aangaf, wel gewisseld van instructeur. Dit heeft mij zelf toen erg geholpen, omdat hij dingen net iets anders bekeek en me leerde om 'losser' te rijden. Dus juist niet teveel op regeltjes letten, maar gewoon doen. Voorbeeld: Op een 30km per uur weg kan je best als er geen zijstraten zijn het gas indrukken tot 40 en als er een drempel aankomt laat je gewoon gas los en ga je daarna weer verder. Zo leerde ik van punt naar punt te rijden in plaats van me druk te maken wat ik allemaal nog zou tegenkomen en waar ik de fout in zou kunnen gaan.

Fijn dat je je tussentijdse toets hebt gehaald in ieder geval! Het gaat je echt wel lukken. Het is echt een kwestie van vertrouwen hebben in dat je dit gewoon kan!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2016, 13:45
feniks
feniks is offline
30 zones zijn niet voor niks 30- zones. Want harder betekent ook onveiliger...
Serieus: wat een totaal hersenloze klote-tip geef je daar.
Rijinstructeur en examinator zullen ook echt verguld zijn als de ts doet wat jij hem aanraadt. En de ts zal zakken en je ook héél dankbaar zijn...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2016, 13:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dus juist niet teveel op regeltjes letten, maar gewoon doen. Voorbeeld: Op een 30km per uur weg kan je best als er geen zijstraten zijn het gas indrukken tot 40 en als er een drempel aankomt laat je gewoon gas los en ga je daarna weer verder.
Slecht voorbeeld. Een examinator kan je hierop (net) laten zakken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2016, 10:34
King nothing.
King nothing. is offline
het rijden gaat nu over het algemeen wel beter, hooguit 5 fouten per les, waarbij de laatste les 2/3 stomme fouten en 2 echt foute dingen.
dingen die ik verkeerd deed waren het afsnijden en uitkomen op 1 verkeerde baan. (zou nog door de vingers kunnen worden gezien)
maar ook een situatie die ik nog nooit eerder heb gezien

ik kreeg de opdracht om uit te voegen . nu was het zo dat iets van te voren twee 2baansnelwegen samenvoegde tot een 3 baanssnelweg. hiermee wil ik dus zeggen dat de auto's aan mijn rechterzijde dus ook al gewoon op snelheid waren en 100km per uur reden. eenmaal toen de twee 2baansnelwegen waren samengevoegd tot een 3baansnelweg. werd de meest rechter rijstrook een uitvoegstrook
ik reed dus rechts op de 2baanssnelweg en eenmaal toen ze waren samengevoegd tot een 3baanssnelweg op de middelste baan. en toen moest ik nog 1 baantje opschuiven om uit te voegen. niet zo moeilijk toch? dat dacht ik ook maarja toen zag ik dat er een vrachtwagen en een busje aankwamen . dus ik flink gasgeven om hun voor te zijn. maar dit was super gevaarlijk omdat de vrachtwagen zijn knipperlichten naar rechts aanzetten. absoluut was ik nooit op tijd om hem in te halen dat weet ik achteraf ook wel. nu had ik er in deze situatie dus eigenlijk achter de vrachtwagen moeten gaan en voor het busje.. oke.. een fatale fout dus waar ik zoiezo zou zijn op gezakt.
maar wat ik mij achteraf afvroeg was .. eigenlijk bleef ik maar staren als een leek en wist ik echt niet wat te doen ik kon niet tot het besluit komen dus koos ik er voor om ervoor te gaan. niet de beste keuze maar okeej.. nu is het natuurlijk super dit nog even te zien tijdens het lessen maar hoe ga je hier nu mee om. ik bedoel het logische lijkt mij dat wanneer ik moet uitvoegen en een ander moet invoegen ik natuurlijk ervoor kies ervoor te gaan omdat ik veel meer snelheid heb, maar hoe reageer je nou in zoon situatie??
Met citaat reageren
Oud 10-03-2016, 12:28
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ik reed dus rechts op de 2baanssnelweg en eenmaal toen ze waren samengevoegd tot een 3baanssnelweg op de middelste baan. en toen moest ik nog 1 baantje opschuiven om uit te voegen. niet zo moeilijk toch? dat dacht ik ook maarja toen zag ik dat er een vrachtwagen en een busje aankwamen . dus ik flink gasgeven om hun voor te zijn. maar dit was super gevaarlijk omdat de vrachtwagen zijn knipperlichten naar rechts aanzetten. absoluut was ik nooit op tijd om hem in te halen dat weet ik achteraf ook wel. nu had ik er in deze situatie dus eigenlijk achter de vrachtwagen moeten gaan en voor het busje.. oke.. een fatale fout dus waar ik zoiezo zou zijn op gezakt.
Je reed op de middelste baan en moest een baan naar rechts. Op de rechterbaan kwam er een vrachtwagen aan zeg je, deze bevond zich dus nog (schuin)achter je. Dat je deze niet voor kunt blijven op een snelweg, betekent dus dat je aan de langzame kant reed (80 km/uur of nog minder?).
Vervolgens haalt deze vrachtwagen je rechts over de uitvoegstrook in, en pas toen ging je plotseling gas geven. Begrijp ik je verhaal zo goed?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2016, 12:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ik bedoel het logische lijkt mij dat wanneer ik moet uitvoegen en een ander moet invoegen ik natuurlijk ervoor kies ervoor te gaan omdat ik veel meer snelheid heb, maar hoe reageer je nou in zoon situatie??
En nee, want je had dus blijkbaar niet genoeg snelheid om een vrachtwagen voor te blijven/in te halen. Kijk voortaan op je snelheidsmeter /serieuzetip
Met citaat reageren
Oud 10-03-2016, 14:09
feniks
feniks is offline
Wat je ook doet: neem een besluit. En neem het vlot, nadat je goed hebt gekeken, en in je opgenomen wat er aan de hand is.
Besluiteloze mensen in het verkeer zijn vreselijk irritant, en vaak gevaarlijk.
Bovendien:
Die vrachtwagen komt niet ineens uit de lucht vallen. Die zie je aankomen in je spiegels. Zeker als je toch al weet dat je naar rechts moet om in te voegen. Kijken, inschatten en gaan. Niet wachten tot hij dichtbij is. Eerder anticiperen en gaan.
Anders heeft iedereen last van je.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2016, 20:56
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Besef twee dingen: 1 - Niemand rijdt foutloos. Fouten maken doet iedereen en dat is geen ramp mits je het veilig oplost. 2 - Iedereen kan z'n rijbewijs halen; zelfs de grootste klapmongolen. True, de één doet er twintig lessen over en de ander zeventig, maar uiteindelijk haalt iedereen het. Er is geen reden waarom jij dat niet kan.

Daarnaast is het makkelijker gezegd dan gedaan maar denk vooruit. Maak een plan. Bij in- en/of uitvoegen: nog voor je de snelweg op of afrijdt moet je al een (realistisch) plekje voor ogen hebben waar je je snelheid op aanpast. Je krijgt vanzelf meer ruimte in je hoofd om vooruit te denken naarmate voertuigbeheersing automatische piloot wordt. Kwestie van tijd.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 15-04-2016, 11:20
simonSSOOE
simonSSOOE is offline
Ik behaalde mijn rijbewijs in een maand tijd bij verkeersschool Nitro . Mijn rij instructeur was erg top als je een goed
rij instructeur heb dan ben je al 70%-80% geslaagd.

Er moet gwn een bond zijn tussen jij en je rij instructeur.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2016, 17:20
Lotje1996
Lotje1996 is offline
Wat echt helpt is van Feniks zei. Kijk vooruit. De vrachtwagen zie je al van ver aankomen, je moet ook niet denken dat wanneer een instructeur zegt: "Je moet deze afslag hebben" of iets in die trant. Dat je binnen 2 seconde op die baan moet zitten. Eerst goed kijken, stapje voor stapje.

Verkeer veranderd, en als het drukker is is het lastiger rijden. Dat een rijles minder gaat ligt niet per sé aan jou.

Blijf rustig en praat je zelf niet naar beneden. Wanneer je in paniek een keuze maakt is het (bijna) altijd fout. Daarnaast,

Stel, je examinator zegt: neem deze afslag, en er zit een andere auto in de weg. Neem een verstandige keuze. Je kan beter de afslag missen en aangeven dat het niet kon doordat er een auto met hoge snelheid langskwam.
Dit betekend namelijk dat je goed gekeken heb, en een veilige keuze gemaakt hebt en dat stellen ze op prijs.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2016, 21:40
Verwijderd
Ik had zelf ook dat de ene rijles beter ging dan de andere. Ook wat je zegt over het dingen over het hoofd zien komt me erg bekend voor. Ik heb in totaal zo'n 65 rijlessen gehad (ben een heel jaar bezig geweest), 1 keer gezakt voor praktijkexamen. Volgens mijn instructeur focuste ik me teveel op 1 ding, ik vind/vond het moeilijk op meerdere dingen evenveel aandacht te hebben. Zo keek ik bijvoorbeeld of er een auto van rechts kwam die voorrang had, maar had ik daarvoor nog niet gekeken dat er een fietser aankwam die er niet tussen paste omdat de weg te smal was, al dat soort kleine dingetjes, die zijn nu wel minder maar ik heb ze nog steeds. Die kleine dingetjes leer je steeds beter wanneer je je rijbewijs hebt, dan doe je de echte rij-ervaring op!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2016, 04:06
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
Ik heb heel lang over mijn rijbewijs gedaan en veel geld gekost.

Zo snel afgeleid, gelukkig had ik een instructeur die met mensen met beperking om kan.

In Nederland is het wellicht anders dan in Belgie maar ik wens je heel veel succes!
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #16!
KIET
313 13-01-2012 20:31
Lifestyle wat heb je gedaan topic.
grandmommy
500 05-09-2006 00:30
Verkeer & Vervoer Omschrijf jouw rijstijl..
Verwijderd
90 30-04-2006 20:32
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #34
Nijn*
492 28-07-2005 14:57
De Kantine [Voor de scooterrijders] Vertel mij nu eens....
Verwijderd
71 03-01-2004 19:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.