Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2016, 22:15
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Hey,

Alcohol atten? In hoeverre is alcohol gevaarlijk voor het lichaam?

Over het algemeen drink ik 1-2 biertjes per maand en soms 2 biertjes in 2 maanden of meer. In hoeverre is dat schadelijk? Sterven daardoor al veel hersencellen of bij zo'n matig gebruik nog niet?

En bij alcohol atten? Stel je drinkt 3 glazen bier in een keer achter elkaar, is dit gevaarlijker dan 3 glazen bier gedoseerd drinken op 1 dag? En wat is de schade van 3 glazen bier atten?

Bij flugel, is een flesje flugel gelijk aan een flesje bier of heb ik dat fout? En na 5 flesjes flugel te hebben gedronken kun je dan al dronken zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2016, 22:17
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 05:47
Verwijderd
Ruim 20 aan het taalgebruik te zien.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 06:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Een paar biertjes per maand (gespreid) is altijd beter dan een paar biertjes kort achter elkaar. Ik denk dat je je bij die paar biertjes per maand nog niet zoveel zorgen hoeft te maken over hersenbeschadiging.

Hoe snel je dronken wordt hangt af van wat je normaal drinkt (als je weinig drinkt heb je sneller last van dat ene biertje extra), hoeveel je vooraf gegeten hebt, je lichaamsgewicht, etc.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 08:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Een paar biertjes achter elkaar is niet leuk voor je maag, want het is een hoop volume in een keer. Dat is ook iets om rekening mee te houden.
Een paar biertjes per maand zal je niet zo merken verder.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 12:10
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Citaat:
deadlock: Ruim 20 aan het taalgebruik te zien.
Ik ben 18, zit in de buurt

Citaat:
Een paar biertjes achter elkaar is niet leuk voor je maag, want het is een hoop volume in een keer. Dat is ook iets om rekening mee te houden.
Een paar biertjes per maand zal je niet zo merken verder.
Hiermee bedoel je het volume alcohol dat in een keer je maag in komt? Of gewoon het volume vloeistof? Net als dat 4 glazen water achter elkaar ook niet fijn voor je maag zou zijn?

Bovendien wat kan atten voor schade aanrichten? Bijvoorbeeld bij het atten van 5 (of meer) flesjes flugel?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 13:18
Ikbeninorde.
Avatar van Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Volgens mij qua schade is (veel) in een keer alleen slecht voor je lever, omdat het in een keer veel te verwerken heeft,
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 03:51
Simmim
Avatar van Simmim
Simmim is offline
Alcohol is slecht voor de lever, maar de lever herstelt vaak goed. Hersencellen die kapotgaan krijg je helaas niet meer terug XD
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 10:03
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Als hersencellen kapot gaan kun je die desbetreffende cellen niet meer terug krijgen lijkt me. Kun je dan nog wel nieuwe hersencellen aanmaken? Bijv als je iets nieuws aanleert? Of betekent het gwn dat je nooit meer van je leven nieuwe cellen kunt maken?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 11:53
Verwijderd
Dode hersencellen worden niet meer opnieuw aangemaakt. Wilt niet zeggen dat je nooit meer iets nieuws kunt leren, maar dood is dood. Hetzelfde geld overigens voor je lever - Een afgestorven stuk lever groeit niet meer aan.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 21:47
Verwijderd
Volgens mij was het een fabeltje dat je hersencellen sterven door dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 22:35
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik denk eigenlijk dat je hersencellen niet sneller sterven als je het bier sneller drinkt nee.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2016, 04:29
Verwijderd
Citaat:
Ik denk eigenlijk dat je hersencellen niet sneller sterven als je het bier sneller drinkt nee.
Überhaupt dat ze zouden sterven door alcohol dacht ik. Ga ik opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2016, 10:44
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Zoals ik het nu even snel lees komt het er op neer dat het niet letterlijk de cellen dood maar de neurotransmitters zou beschadigen waardoor je uiteindelijk moeilijker taken kunt uitvoeren of kunt concentreren etc. Raar dat ze dan altijd bij biologie zeiden dat alcohol je hersencellen dood en dat ook verschillende artikelen van instituten dat zeggen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2016, 02:45
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik het nu even snel lees komt het er op neer dat het niet letterlijk de cellen dood maar de neurotransmitters zou beschadigen waardoor je uiteindelijk moeilijker taken kunt uitvoeren of kunt concentreren etc. Raar dat ze dan altijd bij biologie zeiden dat alcohol je hersencellen dood en dat ook verschillende artikelen van instituten dat zeggen
Omdat die instituten een bias hebben, ze hebben een agenda. En biologie? Laat me niet lachen, dat is geen biologie, dat is plantkunde voor beginners.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2016, 02:45
Verwijderd
Ik wil trouwens hier absoluut NIET mee zeggen dat je het maar op een zuipen moet zetten!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2016, 22:30
Fool_
Fool_ is offline
Citaat:
Zoals ik het nu even snel lees komt het er op neer dat het niet letterlijk de cellen dood maar de neurotransmitters zou beschadigen waardoor je uiteindelijk moeilijker taken kunt uitvoeren of kunt concentreren etc. Raar dat ze dan altijd bij biologie zeiden dat alcohol je hersencellen dood en dat ook verschillende artikelen van instituten dat zeggen
Tijdens wiskunde was ik ook verbaasd dat 1+2*3 geen 9 is, maar 7. Volgens mijn basisschool was het 9. In het onderwijs worden non-stop dingen versimpeld om het meer begrijpbaar te maken. (sommige dingen zijn echter ook gewoon fout)

Oja, adten* (sorry)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek FORMS at Club Purple - feat. DJ Switch & MC Dan Stezo
FORMSevents
0 20-07-2009 08:54
Muziek At The Gates reünie
Master of Puppets
32 11-03-2005 16:41
Verhalen & Gedichten Mn allereerste nummer: 'At least'
Verwijderd
6 04-12-2004 19:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Jewish students attacked at Auschwitz'
.boris
121 15-08-2004 17:56
Verhalen & Gedichten look at me now
plientje
6 23-05-2002 09:24
Verhalen & Gedichten nothing at all
Me=Mandy
3 11-11-2001 10:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.