Oud 05-06-2018, 18:08
AnoPsy
AnoPsy is offline
Hey

Zeg ff van de volgende getallen welke ik niet en wel kan nemen ( van rechts super slecht en links kan wel )

1. Koekjes
2. Frisdrank
3. Vitamine water
4. Snoepjes
5. Chips
6. Bladerdeeg broodjes
7. Geen bladerdeegbroodjes
8. Chocola
9. IJsjes
10. Stokbrood met kruidenboter

Dus kunnen jullie pls reageren van ‘worse to best’ bijv ( 7,9,3,5 ) ! Dankjulliewelll

Gr
Advertentie
Oud 05-06-2018, 18:14
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Waarom wil je op je eten letten? Heb je overgewicht?
Oud 05-06-2018, 18:20
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Je kunt alles nemen. Mits je een beetje gevoel hebt voor je interne balans, als het gaat om intake en verbranden. Daarnaast is het ook geen goed idee om voedsel als "oplossing" voor "emoties" te gebruiken.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 05-06-2018, 18:22
AnoPsy
AnoPsy is offline
Nee ik wil het gewoon weten ik voel me ietsjes te dik (gewicht blijft privé) dus moet ff weten wat ik wel of niet kan eten en hoeveel
Oud 05-06-2018, 18:23
AnoPsy
AnoPsy is offline
Citaat:
Waarom wil je op je eten letten? Heb je overgewicht?
Nouja misschien echt een paar kilootjes, maar ik weet ik zit op voetbal en ik sport soms in de sportschool maar op eten letten is haast 60% van het hele proces, dus moest ff weten over wat ik kan eten en hoeveel etc?
Oud 05-06-2018, 18:26
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Nee ik wil het gewoon weten ik voel me ietsjes te dik (gewicht blijft privé) dus moet ff weten wat ik wel of niet kan eten en hoeveel
Newsflash: "gewicht blijft privé" -- zelfs al zeg je dat wél, dan nog zegt het geen ruk. BMI is net zo goed waardeloos als indicator.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 05-06-2018, 18:33
AnoPsy
AnoPsy is offline
Citaat:
Newsflash: "gewicht blijft privé" -- zelfs al zeg je dat wél, dan nog zegt het geen ruk. BMI is net zo goed waardeloos als indicator.
Je bedoeld te zeggen dat gewicht eigenlijk niet cht uitmaakt?
Oud 05-06-2018, 18:39
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Je bedoeld te zeggen dat gewicht eigenlijk niet cht uitmaakt?
Ik bedoel dat je "gewicht" als gegeven op zich niets zegt, zonder een additionele set aan data, waarbij bijvoorbeeld vetpercentage véél relevanter is.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 05-06-2018, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Hey

Zeg ff van de volgende getallen welke ik niet en wel kan nemen ( van rechts super slecht en links kan wel )

1. Koekjes
2. Frisdrank
3. Vitamine water
4. Snoepjes
5. Chips
6. Bladerdeeg broodjes
7. Geen bladerdeegbroodjes
8. Chocola
9. IJsjes
10. Stokbrood met kruidenboter

Dus kunnen jullie pls reageren van ‘worse to best’ bijv ( 7,9,3,5 ) ! Dankjulliewelll

Gr
Drama:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Oke om te eten:
NIETS van je lijstje
Oud 24-06-2018, 19:41
dennis99
dennis99 is offline
Je kiest enkel ongezonde producten.. Wat is je doel ? Wil je gewoon gezonder eten of wil je gewicht afvallen ? Ik zou persoonlijk een ander lijstje maken. Het kan ook helpen een soort menu op te stellen. probeer zo veel mogelijk groenten te eten. Rood vlees probeer ik te beperken in de maten van het mogelijke, kip is bv een perfecte vervanger. Hier onder heb ik mijn menu van vandaag opgesteld ik hoop dat je hier misschien wat inspiratie uit kan halen.
Ontbijt: Volkoren baguette met zelfgemaakte guacamole en 2 glazen versgeperst fruitsap.
Lunch. Spaghetti a la vegetarienne
Avond. Gepaneerde kippenreepjes met wortelpuree en sla.

Succes !
Oud 09-08-2018, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Newsflash: "gewicht blijft privé" -- zelfs al zeg je dat wél, dan nog zegt het geen ruk. BMI is net zo goed waardeloos als indicator.
Je BMI zegt wel dergelijk iets over je gezondheid hoor. Er zijn wel aanvullende methodes als het kijken naar je vetpercentage en middelomtrek.

Verder zou ik niets van het lijstje eten, als je echt af zou willen vallen. Eet veel groenten en fruit, water én niet al te veel pasta (ligt eraan welke). Ook niet gefrituurde groenten of iets dergelijks.
Als je een normaal, gezonde leefstijl volgt komt het helemaal goed! En af en toe een chipje of snoepje kan geen kwaad

Groetjeeess Laaaraaaaaa
Oud 09-08-2018, 20:14
Verwijderd
Laaaaraaaaaa jij moet eens gaan Googlen naar BMI, suffe idioot.
Oud 09-08-2018, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Je BMI zegt wel dergelijk iets over je gezondheid hoor. Er zijn wel aanvullende methodes als het kijken naar je vetpercentage en middelomtrek.

Verder zou ik niets van het lijstje eten, als je echt af zou willen vallen. Eet veel groenten en fruit, water én niet al te veel pasta (ligt eraan welke). Ook niet gefrituurde groenten of iets dergelijks.
Als je een normaal, gezonde leefstijl volgt komt het helemaal goed! En af en toe een chipje of snoepje kan geen kwaad

Groetjeeess Laaaraaaaaa
In dit geval doet dat er dus NIET toe.
Oud 09-08-2018, 22:49
Verwijderd
Ik begon niet over BMI-percentages, om dat als eerst te zeggen. Ten tweede: als de persoon een gezond BMI heeft, speelt dit een belangrijke factor. Voel je je te dik, maar is je BMI prima, hoef je je in principe nergens druk om te maken.

Wat Thunahan zegt, vind ik volstrekt nutteloos. Mag ik vragen wat jou beargumentatie is m.b.t. dit onderwerp?
Oud 09-08-2018, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Ik begon niet over BMI-percentages, om dat als eerst te zeggen.
Niet relevant.

Citaat:
Ten tweede: als de persoon een gezond BMI heeft, speelt dit een belangrijke factor. Voel je je te dik, maar is je BMI prima, hoef je je in principe nergens druk om te maken.
Fout. Zie onderstaande links.

Citaat:
Wat Thunahan zegt, vind ik volstrekt nutteloos. Mag ik vragen wat jou beargumentatie is m.b.t. dit onderwerp?
De mogelijke redenen dat jij dit nutteloos vindt is omdat je een troll bent óf vertikt zelf eventjes uit te zoeken wat BMI nou precies is, waar het vandaan komt en wat voor significantie het draagt wanneer je het loslaat op één persoon. Je haalt hier in je eerdere post bij dat vetpercentage een "aanvulling" is: nonsense. Dat is de fucking money shot. Dat is waar het om gaat.

Omdat je zelf te lui bent te Googlen en ik dit onderwerp relevant genoeg vind, daar er nog zoveel waarde wordt gehecht aan BMI:

1: http://www.welingelichtekringen.nl/w...uwekul-is.html
2: https://www.procarebv.nl/vergeet-bmi-bereken-lbm/
3: https://www.ad.nl/gezond/body-mass-i...eeld~a1bddd85/
4: http://www.praktijkvanunen.nl/blog/bmi-berekenen-onzin/
5: https://www.hln.be/wetenschap-planee...ater~a4f59746/
6: https://health.spectator.co.uk/proof...ually-healthy/
7: https://fivethirtyeight.com/features...ure-of-health/
8: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/...1002/oby.21386
9: http://www.dailymail.co.uk/health/ar...t-results.html

En dit is slechts pagina één van Google. Your move.
Oud 10-08-2018, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Ik begon niet over BMI-percentages, om dat als eerst te zeggen. Ten tweede: als de persoon een gezond BMI heeft, speelt dit een belangrijke factor. Voel je je te dik, maar is je BMI prima, hoef je je in principe nergens druk om te maken.

Wat Thunahan zegt, vind ik volstrekt nutteloos. Mag ik vragen wat jou beargumentatie is m.b.t. dit onderwerp?
Je geeft veel te veel waarde aan BMI. Het zegt heus iets, het is een indicatie, maar je kan in meer gevallen ook wel aan de buitenkant zien of iemand overgewicht heeft/obesitas.

BMI wordt al jaren bekritiseerd in wetenschappelijke artikelen, omdat het niet betrouwbaar is. Er wordt al veel meer gekeken naar wat er daadwerkelijk van belang is: HbA1c-levels, omtrek middel, visceraal vet etc. Iemand kan slank zijn, maar toch veel visceraal vet of een hoog vetpercentage hebben. Een man kan een hoge BMI hebben, maar dat kan dan puur door zijn spiermassa komen.

Ik houd me hiermee bezig op professioneel vlak, maar ook op persoonlijk vlak. Ik ben daarom zeer kritisch geworden op mensen die gewoon maar wat zeggen en ik zie de waarde door de jaren heen echt verminderen, omdat ik ook merk dat het inderdaad echt niet betrouwbaar is.

Verder als iemand zich te dik voelt, maar de BMI is ok, dan is er dus wél iets aan de hand. Iemand voelt zich te dik. Niks er is "niks aan de hand".
Oud 10-08-2018, 22:56
Verwijderd
Weet je wat, met die Tuna ga ik niet eens in discussie, omdat dit niet is waar het topic in de eerste plaats voor aangemaakt werd én de persoon die dit aangemaakt heeft een verbannen lid is. Ook lijkt dit voor jou eerder een spel (citaat: Your move) dan het vinden van een redelijk antwoord.

Verder vind ik hetgeen dat Straatmeid zegt wél relevant en ik moet zeggen dat ik mij, in een aantal punten, verkeerd uitgedrukt heb wat betreft het citaat "niks aan de hand".

Dat is alles wat ik eraan toe te voegen heb.
Oud 11-08-2018, 11:30
Verwijderd
Ja want Straatmeid vertelt niet een veel beperktere versie van hetgeen ik je aanreik Er valt ook geen ander antwoord te vinden dan dat BMI meer kwaad dan goed doet op n=1. Jezus wat ben jij een tragisch geval.
Ads door Google
Oud 12-08-2018, 13:01
Verwijderd
Ho ho Tunahan, ff dimmen eh!
Oud 12-08-2018, 13:23
Verwijderd
Je bent zelf een dimmer.
Oud 16-08-2018, 11:33
dennis99
dennis99 is offline
Zo hoe gaat het met het op het eten letten ? Zijn er dingen die je merkt waar je het juist makkelijker/moeilijker mee hebt ?
Oud 15-10-2018, 10:54
Verwijderd
Zal ik je eens wat vertellen? Alles is slecht. Tuurlijk af en toe een reep chocola zou geen probleem moeten geven maar dat betekent niet dat je dit maar lekker elke week naar binnen moet werken. Ik ga tbh geen moeite doen om alles in nummers te zetten. Granen zijn slechter dan je denkt. Suiker is zeker zeer slecht maar met combinaties met vetten is het de doder van je lichaam Probeer eens alleen vet te eten met groenten. (Alleen vetten eten zonder bijv. suikers met alleen proteine zijn gezond)

Ik ga ook niet eens meer beginnen over E nummers, GMO's en andere rotzooi van de voedselindustrie.

Vitamine slikken of vitamine water levert ook minimale resultaten op, haal het maar beter uit je voeding.
Oud 15-10-2018, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Zal ik je eens wat vertellen? Alles is slecht. Tuurlijk af en toe een reep chocola zou geen probleem moeten geven maar dat betekent niet dat je dit maar lekker elke week naar binnen moet werken. Ik ga tbh geen moeite doen om alles in nummers te zetten. Granen zijn slechter dan je denkt. Suiker is zeker zeer slecht maar met combinaties met vetten is het de doder van je lichaam Probeer eens alleen vet te eten met groenten. (Alleen vetten eten zonder bijv. suikers met alleen proteine zijn gezond)

Ik ga ook niet eens meer beginnen over E nummers, GMO's en andere rotzooi van de voedselindustrie.

Vitamine slikken of vitamine water levert ook minimale resultaten op, haal het maar beter uit je voeding.
Er is weinig aan de hand met E-nummers, evenmin met GMO's. Newsflash: de mens is sinds de eeuwigheid aan het selecteren in het planten- en dierenrijk. Het grote verschil is dat het nu gecontroleerd en precies gebeurd, effectiever dus. Er zit geen verschil in het nut/effect van vitamine in pil versus reguliere intake via voeding. Wel is het zo dat gevarieerd eten aanbevolen wordt (in het gros van de gevallen is hiermee ook de noodzaak voor supplementen niet langer aanwezig).

Ergo; je praat onzin.
Oud 15-10-2018, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Er is weinig aan de hand met E-nummers, evenmin met GMO's. Newsflash: de mens is sinds de eeuwigheid aan het selecteren in het planten- en dierenrijk. Het grote verschil is dat het nu gecontroleerd en precies gebeurd, effectiever dus. Er zit geen verschil in het nut/effect van vitamine in pil versus reguliere intake via voeding. Wel is het zo dat gevarieerd eten aanbevolen wordt (in het gros van de gevallen is hiermee ook de noodzaak voor supplementen niet langer aanwezig).

Ergo; je praat onzin.
Sorry maar volgensmij hoort het DNA van een vis niet in een tomaat en zo kan ik wel meer zeggen. Hoe kan je zeggen dat er eigenlijk niks mis is met GMO's Ik zou wat research doen knaap. Dat E nummers door de EU zijn goed gekeurd betekent tevens niet dat het onschadelijk is. En ik weet niet waar je het vandaan haalt van dat vitamine gebeuren maar ze werken minder goed dan gewoonweg je voedingstoffen uit eten halen. Ik zeg niet dat ze totaal niet werken maar je kan niet verwachten om maar gewoon alles te slikken en dan resultaten te zien. Je moet qua voeding verder kijken dan een tijdschrift of een msn nieuwsartikel die safe speelt via de schijf van 5 die voor de voedselindustrie gemaakt is. Verder mag je kijken naar mosanto.
Oud 15-10-2018, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Sorry maar volgensmij hoort het DNA van een vis niet in een tomaat en zo kan ik wel meer zeggen.
Correct, je kunt inderdaad zo wel meer zeggen. Zoals dat DNA van mensen voor 90% overeenkomstig is met dat van katten en voor ongeveer 50% met fruitvliegen.

Citaat:
Hoe kan je zeggen dat er eigenlijk niks mis is met GMO's Ik zou wat research doen knaap.
Een waardevol artikel voor je, vol met waardevolle links waar één en ander in onderbouwd wordt.

"Among commonly expressed concerns — again, none of which have been clearly demonstrated — are unwanted changes in nutritional content, the creation of allergens and toxic effects on bodily organs. According to an interview in Scientific American with Robert Goldberg, a plant molecular biologist at the University of California, Los Angeles, such fears have not yet been quelled despite “hundreds of millions of genetic experiments involving every type of organism on earth and people eating billions of meals without a problem.”"

Citaat:
Dat E nummers door de EU zijn goed gekeurd betekent tevens niet dat het onschadelijk is.
Ach ende wee, ik veronderstel dat je ook van mening bent dat E621 gelinkt is aan migraine en dat je van vaccinaties autisme krijgt.

Citaat:
En ik weet niet waar je het vandaan haalt van dat vitamine gebeuren maar ze werken minder goed dan gewoonweg je voedingstoffen uit eten halen.
Een stelling die schreeuwt om bewijs of bron. Want het is namelijk onzin wat je zegt; het gaat om een opname van stof. Of die stof aan komt waar dat proces plaatsvindt door middel van een Rolls Royce of een DAF maakt geen drol uit.

Citaat:
Ik zeg niet dat ze totaal niet werken maar je kan niet verwachten om maar gewoon alles te slikken en dan resultaten te zien.
Nonsense; een extreem voorbeeld is het concept achter 'Soylent'.

Citaat:
Je moet qua voeding verder kijken dan een tijdschrift of een msn nieuwsartikel die safe speelt via de schijf van 5 die voor de voedselindustrie gemaakt is.
Ah hier is het aluhoedje dan in het echt De voedingsbehoefte van de mens is aan verandering onderhevig, maar de bottomline is altijd eender gebleven. Daar bedoel ik mee dat de kleurplaat onveranderd is, maar dat men kissebist of met voortschrijdend inzicht wat te gebruiken kleurtjes wijzigt. En dan nog is het niet zo dat de vorige tinten ineens niet juist of verkeerd zijn. Daar heb je geen schijf van vijf voor nodig: ik weet ook niet waarom je hier over begint. Ik had het over een gevarieerd eetpatroon.

Citaat:
Verder mag je kijken naar mosanto.
Met welk doel? Om tot de conclusie te komen dat de patenten en octrooien door Monsanto inderdaad een vreselijke vergissing zijn, of om volstrekt clueless tegen GMO-technieken te ranten als een kip zonder kop? In het eerste geval ben ik het met je eens, in het tweede geval lach ik je uit.
Advertentie
Oud 15-10-2018, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Correct, je kunt inderdaad zo wel meer zeggen. Zoals dat DNA van mensen voor 90% overeenkomstig is met dat van katten en voor ongeveer 50% met fruitvliegen.
Nou daar heb ik wat nieuws geleerd Maar GMO's om grof te zeggen, verneuken de groente. En besef dat er daarop ook nog pesticiden op worden gespoten Je kan me gek noemen maar ik denk dat iedereen wel weet dat dit niet zo heel gezond is.

Dat GMO's goed en wetenschappelijk gebruikt kunnen worden geloof ik wel maar door onder andere instanties zoals mosanto zie ik niet echt dat dat nu gebeurd.

Citaat:
Een waardevol artikel voor je, vol met waardevolle links waar één en ander in onderbouwd wordt.
Nou dankjewel ik zal er een keer in kijken, misschien kan jij ook op YouTube GMO intikken en kijken.

Citaat:
Ach ende wee, ik veronderstel dat je ook van mening bent dat E621 gelinkt is aan migraine en dat je van vaccinaties autisme krijgt.
Ja eigenlijk wel ja Ik kan nu wel 101 linkjes sturen met bewijzen maar ja dat kost ook weer zoveel moeite


Citaat:
Een stelling die schreeuwt om bewijs of bron. Want het is namelijk onzin wat je zegt; het gaat om een opname van stof. Of die stof aan komt waar dat proces plaatsvindt door middel van een Rolls Royce of een DAF maakt geen drol uit.
https://www.gezondheidsnet.nl/vitami...e-of-een-appel
Nou daar heb je me stuk mee

Citaat:
Ah hier is het aluhoedje dan in het echt De voedingsbehoefte van de mens is aan verandering onderhevig, maar de bottomline is altijd eender gebleven. Daar bedoel ik mee dat de kleurplaat onveranderd is, maar dat men kissebist of met voortschrijdend inzicht wat te gebruiken kleurtjes wijzigt. En dan nog is het niet zo dat de vorige tinten ineens niet juist of verkeerd zijn. Daar heb je geen schijf van vijf voor nodig: ik weet ook niet waarom je hier over begint. Ik had het over een gevarieerd eetpatroon.
Ik begon hierover omdat de NVWA de schijf van 5 heeft gecreerd als ik het goed heb?
Dit wordt natuulijk overal aangeboden maar we zien altijd nog mensen die niet roken en het 'dieet' volgen en rampzalige ziektes oplopen door het eetpatroon die ze hebben (onder andere door de hoge suikers)


Citaat:
Met welk doel? Om tot de conclusie te komen dat de patenten en octrooien door Monsanto inderdaad een vreselijke vergissing zijn, of om volstrekt clueless tegen GMO-technieken te ranten als een kip zonder kop? In het eerste geval ben ik het met je eens, in het tweede geval lach ik je uit.
Ik denk met beide doelen Je mag me uitlachen hoor, Ik probeerde puur met mijn 1e bericht de persoon te helpen haha
Oud 15-10-2018, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Nou daar heb ik wat nieuws geleerd
Wat je eigenlijk had moeten leren: dat soort statements zie je vaak voorbij komen in specifieke groepen van slecht geinformeerde mensen en dat het geen enkel doel dient behalve fear, uncertainty, and doubt verspreiden.

Citaat:
Maar GMO's om grof te zeggen, verneuken de groente.
Luister: de mensheid doet al fucking eeuwen exact hetzelfde met plant en dier. Hoe de fuck denk je dat rashonden ontstaan zijn? Ben je ook in de veronderstelling dat de dobermann pincher altijd bestaan heeft, net als de chihuahua? Mozeskriebel. GMO is níets nieuws onder de zon.

Citaat:
En besef dat er daarop ook nog pesticiden op worden gespoten Je kan me gek noemen maar ik denk dat iedereen wel weet dat dit niet zo heel gezond is.
Besef dat GMOs het gebruik van (c.q. de noodzaak van) pesticiden kan decimeren. Ironie. Check dit.

Citaat:
Dat GMO's goed en wetenschappelijk gebruikt kunnen worden geloof ik wel maar door onder andere instanties zoals mosanto zie ik niet echt dat dat nu gebeurd.
Je haalt dingen door elkaar.

Citaat:
Nou dankjewel ik zal er een keer in kijken, misschien kan jij ook op YouTube GMO intikken en kijken.
Ik zou niet weten waarom: YouTube is voornamelijk een bron van malloten die denken dat de aarde plat is, anti-vaxxers, etcetera. Er is maar één relevant podium: peer reviewed onderzoek.

Citaat:
Ja eigenlijk wel ja Ik kan nu wel 101 linkjes sturen met bewijzen maar ja dat kost ook weer zoveel moeite
En ze zijn alle 101 niet valide. Lees:
"Abstract
PURPOSE:
This article reviews the literature from the past 40 years of research related to monosodium glutamate (MSG) and its ability to trigger a migraine headache, induce an asthma exacerbation, or evoke a constellation of symptoms described as the "Chinese restaurant syndrome."

DATA SOURCES:
Literature retrieved by a search using PubMed, Medline, Lexis-Nexus, and Infotrac to review articles from the past 40 years.

CONCLUSIONS:
MSG has a widespread reputation for eliciting a variety of symptoms, ranging from headache to dry mouth to flushing. Since the first report of the so-called Chinese restaurant syndrome 40 years ago, clinical trials have failed to identify a consistent relationship between the consumption of MSG and the constellation of symptoms that comprise the syndrome. Furthermore, MSG has been described as a trigger for asthma and migraine headache exacerbations, but there are no consistent data to support this relationship. Although there have been reports of an MSG-sensitive subset of the population, this has not been demonstrated in placebo-controlled trials.

IMPLICATIONS FOR PRACTICE:
Despite a widespread belief that MSG can elicit a headache, among other symptoms, there are no consistent clinical data to support this claim. Findings from the literature indicate that there is no consistent evidence to suggest that individuals may be uniquely sensitive to MSG. Nurse practitioners should therefore concentrate their efforts on advising patients of the nutritional pitfalls of some Chinese restaurant meals and to seek more consistently documented etiologies for symptoms such as headache, xerostomia, or flushing."



Dit artikel gaat voornamelijk over een gebrek aan variatie in voedingspatroon en dat aanvullen met supplementen. Dat is iets volstrekt anders dan wat jij poneerde. Begrijp je dit soort teksten wel?

Citaat:
Ik begon hierover omdat de NVWA de schijf van 5 heeft gecreerd als ik het goed heb?
Dit wordt natuulijk overal aangeboden maar we zien altijd nog mensen die niet roken en het 'dieet' volgen en rampzalige ziektes oplopen door het eetpatroon die ze hebben (onder andere door de hoge suikers)
Quatsch. Voeding is even eenvoudig als complex en de "rampzalige ziektes" door voeding als op zichzelf staande factor is nooit het geval; er spelen veel meer factoren mee dan alleen voeding. Denk aan bijvoorbeeld genetische aanleg en gedragspatronen.

Citaat:
Ik denk met beide doelen Je mag me uitlachen hoor, Ik probeerde puur met mijn 1e bericht de persoon te helpen haha
Je helpt niemand door te zwetsen en bij te dragen aan FUD. Stop daar mee.

Laatst gewijzigd op 15-10-2018 om 17:19.
Oud 15-10-2018, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Je helpt niemand door te zwetsen en bij te dragen aan FUD. Stop daar mee.
Niet mijn hele bericht gaat over GMO maar over suikers en vetten. Ja ik begrijp de teksten en volgensmij heb je mijn bericht daarover niet goed gelezen maar goed. Ik ga hier toch maar niet op in haha
Oud 15-10-2018, 21:48
Verwijderd
Nee, doe maar niet meer. Met je YouTube-filmpjes.
Oud 15-10-2018, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Ja eigenlijk wel ja Ik kan nu wel 101 linkjes sturen met bewijzen maar ja dat kost ook weer zoveel moeite
Oh jah? Zullen we dan bepaalde regels stellen? Zoals:
- Alle resultaten uit het onderzoek moeten reproduceerbaar zijn
- Er moet keihard bewijs zijn, volgens de wetenschappelijke methode vergaard, dat er inderdaad chronische problemen zijn met vaccinaties in het algemeen, niet met individuele gevallen
- Het moet recent zijn, aangezien ik zeer recente, zeer brede wetenschappelijke onderzoeken kan produceren die het tegengestelde bewijzen
- Als je niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden, of roept dat er iets niet eerlijks aan is, dan heb je verloren

Kom maar op.
Oud 15-10-2018, 21:57
Verwijderd
Tevens, als je geen GMOs in je dieet wil, dan ben je aangewezen op water. Alle andere dingen die je tot je neemt, zelfs je GMO-vrije voedsel, is namelijk stiekem toch GMO. HUISdieren bestaan vanwege selectieve genetische manipulatie en praktisch álle gewassen ook. Er zijn wel wat uitzonderingen, maar praktisch álles.

Ananas? Is in het wild drie keer groter dan je denkt, maar dit was efficiënter voor het blik; selectief kweken loste dat probleem op. Et cetera, et cetera.
Oud 19-10-2018, 13:03
Verwijderd
aida05, waar haal jij je informatie vandaan?

En waarom doe je zo uit de hoogte? Ben je echt zo overtuigd van je gelijk?

Suiker en vetten doder van je lichaam? Hoezo dan?
Oud 19-10-2018, 13:06
Verwijderd
En wat is het verschil dan tussen het DNA van een vis en het DNA van een tomaat?
Oud 19-10-2018, 13:07
Verwijderd
Wat is genetisch gemodificeerd voedsel eigenlijk?
Oud 19-10-2018, 13:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wat is genetisch gemodificeerd voedsel eigenlijk?
Druiven zonder pit bijvoorbeeld.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-10-2018, 16:28
Verwijderd
Zijn mensen zonder pit ook genetisch gemodificeerd
Ads door Google
Oud 19-10-2018, 17:22
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Er is weinig aan de hand met E-nummers, evenmin met GMO's. Newsflash: de mens is sinds de eeuwigheid aan het selecteren in het planten- en dierenrijk. Het grote verschil is dat het nu gecontroleerd en precies gebeurd, effectiever dus. Er zit geen verschil in het nut/effect van vitamine in pil versus reguliere intake via voeding. Wel is het zo dat gevarieerd eten aanbevolen wordt (in het gros van de gevallen is hiermee ook de noodzaak voor supplementen niet langer aanwezig).
Geloof je het zelf?
Oud 19-10-2018, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Geloof je het zelf?
Kom maar op, hoor, Daniël24. Waar ben je het exact mee oneens en vooral: data.
Oud 19-10-2018, 18:04
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Kom maar op, hoor, Daniël24. Waar ben je het exact mee oneens en vooral: data.
Jij beweerde daarnet dat E nummers helemaal niet slecht voor je zijn. Daar ben ik het dus niet mee eens.
Oud 19-10-2018, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Druiven zonder pit bijvoorbeeld.
Ja, maar dat is niet wat de anti-GMO-mongolen bedoelen. Pitloze druiven zijn het resultaat van veredeling en vermeerdering, niet van genetische manipulatie door CRISPR of dergelijke technieken.

Stiekem is er weinig verschil natuurlijk.
Oud 19-10-2018, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Jij beweerde daarnet dat E nummers helemaal niet slecht voor je zijn. Daar ben ik het dus niet mee eens.
Dat er in het verleden E-nummers zijn geweest die tegenwoordig verboden zijn blijkt alleen maar dat de kwaliteitsbewaking en inzichten verbeterd en veranderd zijn, niet dat de huidige E-nummers slecht voor je zijn.

Veel E-nummers zijn simpelweg extracten uit andere planten of dieren. Bijna allemaal zijn ze in zeer hoge doses giftig, zelfs water. Dus kom met een normaal verhaal wat niet op suffe samenzweringsidioterie gebaseerd is of trek je keutel in. Meningen zijn als anussen, praktisch iedereen heeft er een maar een groot aantal stinkt naar stront.
Oud 19-10-2018, 21:02
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ja, maar dat is niet wat de anti-GMO-mongolen bedoelen. Pitloze druiven zijn het resultaat van veredeling en vermeerdering, niet van genetische manipulatie door CRISPR of dergelijke technieken.

Stiekem is er weinig verschil natuurlijk.
Bij CRISPR/Cas9 is duidelijk wat er is gedaan. Wat gedaan is, is herhaalbaar voor anderen. Dat is bij veredelen volgens mij niet zo. Voor zover ik heb begrepen breng je random mutaties aan met bijvoorbeeld bestraling en hoop je dat de gewenste mutatie ertussen zit.
Ben voor gerichte mutaties.
Oud 19-10-2018, 21:44
Verwijderd
Oh hey gozer, ik ben een groot voorstander van GMO. We produceren nu al genoeg eten voor wat, 10+ miljard mensen (was het niet 13 miljard?) en het is een kwestie van logistiek. Met geavanceerde GMO's kunnen we distributie ondergeschikt maken omdat je in onwaarschijnlijke omstandigheden bepaalde gewassen kan kweken zonder al te veel af te doen aan de kwaliteit.

De toekomst is gaaf
Oud 19-10-2018, 21:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kunt gewassen ook minder gevoelig/ongevoelig maken voor ziektes waardoor er veel betere oogsten zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-10-2018, 22:10
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dat er in het verleden E-nummers zijn geweest die tegenwoordig verboden zijn blijkt alleen maar dat de kwaliteitsbewaking en inzichten verbeterd en veranderd zijn, niet dat de huidige E-nummers slecht voor je zijn.

Veel E-nummers zijn simpelweg extracten uit andere planten of dieren. Bijna allemaal zijn ze in zeer hoge doses giftig, zelfs water. Dus kom met een normaal verhaal wat niet op suffe samenzweringsidioterie gebaseerd is of trek je keutel in. Meningen zijn als anussen, praktisch iedereen heeft er een maar een groot aantal stinkt naar stront.
En die van jouw stinkt nog het meeste.
Oud 19-10-2018, 22:13
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Oh hey gozer, ik ben een groot voorstander van GMO. We produceren nu al genoeg eten voor wat, 10+ miljard mensen (was het niet 13 miljard?) en het is een kwestie van logistiek. Met geavanceerde GMO's kunnen we distributie ondergeschikt maken omdat je in onwaarschijnlijke omstandigheden bepaalde gewassen kan kweken zonder al te veel af te doen aan de kwaliteit.

De toekomst is gaaf
Yes, het zou mooi zijn als we gewassen konden ontwikkelen die met zout water kunnen omgaan.
Oud 19-10-2018, 22:16
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
En die van jou stinkt nog het meeste.
Wat wil je nou met die E-nummers? Geef eens voorbeelden van stoffen met een E-nummer die dan slecht voor je zouden zijn.
https://en.wikipedia.org/wiki/E_number
Er zitten er genoeg tussen, maar zoals deadlock al zei, het gaat om de dosis. Dosis facit venenum. Deze stoffen zijn getest, waardoor de grens waarop ze giftig zijn beter bekend is dan van vele andere stoffen die niet op de lijst staan.

Laatst gewijzigd op 19-10-2018 om 22:21.
Oud 19-10-2018, 22:27
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Wat wil je nou met die E-nummers? Geef eens voorbeelden van stoffen met een E-nummer die dan slecht voor je zouden zijn.
https://en.wikipedia.org/wiki/E_number
Er zitten er genoeg tussen, maar zoals deadlock al zei, het gaat om de dosis. Dosis facit venenum. Deze stoffen zijn getest, waardoor de grens waarop ze giftig zijn beter bekend is dan van vele andere stoffen die niet op de lijst staan.
Weetje wat vooral heel slecht schijnt te zijn.... Aspartaam. Dat is een stof die er voor zorgt dat iets zoet gaat smaken. Een kunstmatige zoetstof zeg maar. Het zit in light producten die daardoor zoet gaan smaken. Maar eigenlijk helemaal niet zoet zijn.

Laatst gewijzigd op 19-10-2018 om 22:59.
Oud 19-10-2018, 22:36
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Weetje wat vooral heel slecht schijnt te zijn.... Aspartaam. Dat is een stof die er voor zorgt dat iets zoet gaat smakken. Een kunstmatige zoetstof zeg maar. Het zit in light producten die daardoor zoet gaan smaken. Maar eigenlijk helemaal niet zoet zijn.
Onzin. De dodelijke dosis aspartaam (E951) is gigantisch. Moet je werkelijk scheppen tegelijk van wegwerken voor je een risico loopt om ervan dood te gaan. De LD50 bij ratten is >10g/kg. Verder is het 200x zoeter dan suiker, dus voor je er scheppen van wegwerkt ben je waarschijnlijk al misselijk van hoe zoet het is.
Zou eens kijken naar E250, dodelijke dosis bij mensen is minimaal 0.071g/kg. Maar over natriumnitriet hoor je niemand. Weet je waarom niet? Omdat we precies weten hoe gevaarlijk het is en dus duidelijke limieten hebben over hoeveel je in voedsel mag stoppen zodat er niemand aan dood gaat behalve botox producerende bacteriën. Dat is fijn, want botox is de meest giftige stof die we kennen. LD50 = 0.00000001g/kg

Hoera voor E-nummers!

Laatst gewijzigd op 19-10-2018 om 22:44.
Oud 19-10-2018, 22:50
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Onzin. De dodelijke dosis aspartaam (E951) is gigantisch. Moet je werkelijk scheppen tegelijk van wegwerken voor je een risico loopt om ervan dood te gaan. De LD50 bij ratten is >10g/kg. Verder is het 200x zoeter dan suiker, dus voor je er scheppen van wegwerkt ben je waarschijnlijk al misselijk van hoe zoet het is.
Zou eens kijken naar E250, dodelijke dosis bij mensen is minimaal 0.071g/kg. Maar over natriumnitriet hoor je niemand. Weet je waarom niet? Omdat we precies weten hoe gevaarlijk het is en dus duidelijke limieten hebben over hoeveel je in voedsel mag stoppen zodat er niemand aan dood gaat behalve botox producerende bacteriën. Dat is fijn, want botox is de meest giftige stof die we kennen. LD50 = 0.00000001g/kg

Hoera voor E-nummers!
Oke Professor Punt.
Maar uh....Waar word aspartaam eigenlijk van gemaakt? Wat is de grondstof van aspartaam?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Lichaam tijdens afvallen
Denise_kaas
0 16-02-2017 18:26
Eten & Drinken Enquete over eten (15 vragen)
Verwijderd
3 14-12-2011 00:16
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic # 155
IcedEarth
500 01-06-2010 20:48
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #22
Bloem
500 14-01-2009 20:11
Psychologie Dit wil ik kwijt
blurred
12 16-06-2004 18:37
Verhalen & Gedichten verhaaltje:liefde op het tweede gezicht!? ( let op perspectiefwisseling!)
Ronella
2 08-05-2004 16:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.