Oud 26-02-2006, 20:52
babylove
babylove is offline
Vraagje,

heb dinsdag dus theorie-examen en leer met het boek van Vekabest. Op de website van Vekabest oefen ik ook examens (betaald), maar zijn die wel goed en gelijk aan het echte theorie-examen? Want ik krijg af en toe vragen tijdens het oefenen waarvan ik denk, noujaa... Voorbeeld:

Wanneer mag een ex drugsverslaafde weer rijden?

A. Als hij 1 maand clean is
B. Als hij 6 maanden clean is
C. Als hij een jaar of langer clean is en kans op terugval gering is.


Nou sorry hoor, ik vind dit een belachelijke vraag. Het was (bleek bij het controleren) dus antwoord C. Heb mijn hele theorieboek van voor naar achter nagepluist en kan het niet terugvinden. Nu is het antwoord achteraf wel vrij logisch, maar ik kan me voorstellen dat je door zo'n vraag de weg even kwijt raakt op je echte examen. En ik vind het geen terechte vraag.

Hoe betrouwbaar is Vekabest nou eigenlijk met deze proefexamens en hoe is jullie ervaring hierin?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2006, 21:16
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Vekabest is (één) van de beste
Maarré ik heb van verschillende "merken" examens geoefend, en dan had ik ook weleens van die rare
Op mijn examen had ik geen één vraag waar ze zoiets vroegen (qua tijd ofzo). De vragen die ik kreeg, waren algemeen zoals:
- Wat verzekerd een WA-verzekering?
- Je nieuwe auto moet na 3 jaar APK gekeurd worden. Als dit gedaan is, na hoeveel jaar moet het dan?
- Na hoeveel jaar moet je je rijbewijs verlengen?

En gelijk zijn de vragen natuurlijk nooit, maar die van Vekabest komen wel in de buurt (vond ik tenminste).
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 21:31
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Iemand die toevallig weet hoe goed/slecht de boeken van Verjo zijn?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 21:51
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 26-02-2006 @ 22:31 :
Iemand die toevallig weet hoe goed/slecht de boeken van Verjo zijn?
Daar had ik ook een cd-rom van (met oefenvragen) en ik vond deze vragen zeeér slecht
Toen kreeg ik van mijn instructrice de cd-rom van Vekabest en dat was veel beter

maar ik had dus geen ervaring met de boeken
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 08:24
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
de boeken van verjo zijn prima, maar niet echt geschikt als zelfstudiemateriaal. (ze maken uitstekende wandplaten met verkeersborden e.d.).

de boekjes van de anwb zijn redelijk, hoewel ik dit af en toe wat vaag vindt - die behandelingen dingen die de leerling helemaal niet hoeft te leren, en andere zaken worden wel heel snel uitgelegd.

de boekjes van veka-best zijn wat mij betreft het beste. simpel, overzichtelijk en duidelijk.

en ja, dit soort vragen kun je dus ook op je examen krijgen. daar kan veka ook niks aan doen, het is gewoon een vraag uit een echt examen namelijk.
als je de boekjes van veka gebruikt is de kans overigens vrij groot dat je dezelfde foto's op je examen hebt als in je boekje.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 08:46
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 26-02-2006 @ 22:31 :
Iemand die toevallig weet hoe goed/slecht de boeken van Verjo zijn?
Mijn rij-instructeur werkt met deze boeken. Neem dus aan dat die wel goed zijn.
Ik werk zelf met vekabest, prima boeken

Die vraag van de topicstarter staat bij mij ook niet in het theorieboek, maar in het vragenboek (1450 vragen).
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 13:55
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ik had theorie-cursus. Dus zonder boek, maar 's avonds in een klaslokaal. Er waren video-DVD's van veka-best. Kwalitatief goed spul, mijns inziens
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 17:26
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 27-02-2006 @ 14:55 :
ik had theorie-cursus. Dus zonder boek, maar 's avonds in een klaslokaal. Er waren video-DVD's van veka-best. Kwalitatief goed spul, mijns inziens
Dat heb ik dus ook gehad voor mijn auto theorie, 6 lessen van 1,5 uur gevolgd en een avond de dingen nagekeken in een Vekabst boek waarvan ik iets niet zeker wist. Resultaat geslaagd met 2 fouten.

Voor me motor theorie heb ik ook een 6 lessen klasikaal theorie gevolgd en een avond met een boek en vragen cd-rom van Verjo geoefend. Helaas toen de 1e keer gezakt wegens ziekte, maar 2e keer gehaald met 4 fouten.

Vond btw motor theorie wel een stukje pittiger als auto theorie.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 20:45
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Ik heb ook boeken van vekabest gehad, en ik ben er erg tevreden over. Duidelijke stof, goed oefenboek. Ik heb geen ervaring met andere boeken, hoewel mijn broertje nu anwb heeft liggen. Zal er eens een blik in werpen.
Ik ben in 1x geslaagd met drie fouten.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 09:43
babylove
babylove is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 27-02-2006 @ 09:46 :


Die vraag van de topicstarter staat bij mij ook niet in het theorieboek, maar in het vragenboek (1450 vragen).
Ja mijn vraag was dan ook: Is het dan wel reeël om dit soort vragen op je examen te krijgen? Als het niet in de stof van het theorieboek behandeld wordt.

Nou goed, half 2 beginnen en kwart over 1 melden..Jullie horen het straks
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 14:39
babylove
babylove is offline
Geslaagd
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 17:14
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 12:50
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
doe je goed
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 13:32
Verwijderd
gefeli
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 15:23
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik kreeg op mijn theorieexamen ook zoon rare vraag, die er volgens mij niet instond.
Iets van hoe krijg je alcohol het snelste uit het bloed?
A)koffie
B)water
C) ..... (kweet niet meer wat)
D)niets.

Vond ik wel een instinker. Want ik weet wel dat je water moet drinken om geen hoofdpijn te krijgen etc en dat je je met koffie beter voelt. Maar ik had hem wel goed. Het is dus D
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 14:30
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
als je op zo'n photoplay apparaat je theorieexamen kunt maken ben je er pas echt klaar voor.. wat een kutvragen!

ik ben momenteel trouwens bezig met veka.. en ik vind dat ze iets teveel hameren op dingen als logisch denken. ik wil gewoon de verkeersregels leren, maar minstens de helft van de info in t boek is hoe je verantwoordelijk moet rijden, als je door een bos rijdt of over een slechte weg... iets wat ze nooit met theorieexamen zullen vragen, dat soort dingen leer ik met praktijk wel.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ

Laatst gewijzigd op 04-03-2006 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 16:23
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Hulk schreef op 04-03-2006 @ 15:30 :
ik ben momenteel trouwens bezig met veka.. en ik vind dat ze iets teveel hameren op dingen als logisch denken. ik wil gewoon de verkeersregels leren, maar minstens de helft van de info in t boek is hoe je verantwoordelijk moet rijden, als je door een bos rijdt of over een slechte weg... iets wat ze nooit met theorieexamen zullen vragen, dat soort dingen leer ik met praktijk wel.

Daar had ik nou ook last van!

Daarom moet je ook het 1450 vragenboek maken. Dan krijg je allerlei vragen die in de theorie niet eens behandeld zijn, maar wel belangrijk voor je examen zijn.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 16:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Vekabest is bet0r.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-03-2006, 16:45
Verwijderd
Ik had de DVD van Veka best en het boek van Veka best, resultaat was 0 fout op echte examen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 22:08
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
uiteindelijk gaat het erom hoe goed je het geleerd hebt en niet de methode die je hebt gebruikt
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 09:22
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Hulk schreef op 09-03-2006 @ 23:08 :
uiteindelijk gaat het erom hoe goed je het geleerd hebt en niet de methode die je hebt gebruikt
Ik had het Vekabest boek en zonder het hoegenaamd open te hebben, heb ik mijn theorie in 1 x gehaald Wat een super toll boek hahahaha. Offtopic: for your information; ik heb 6 of 7 theorielessen gevolgd, vandaar

Daarbij denk ik dat je het gewoon moet begrijpen, situaties in je hoofd stampen heeft geen zin als je achterliggende gedachte niet begrijpt
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 14:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 26-02-2006 @ 22:31 :
Iemand die toevallig weet hoe goed/slecht de boeken van Verjo zijn?
Ik heb met die boeken geleerd, zelfstandig en ik had nul fout, dus ze zijn op zich wel goed, neem ik aan. Alleen een beetje triest dat ze continu langs zeiden in plaats van naast, te Brabants gewoon (je mag niet langs een gele streep stilstaan en zo)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 19:08
Jazzy-me
Avatar van Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Ik moet nog examen doen a.s. maandag Ik leer met de boeken van Vekabest. Ik vroeg me alleen af of op het echte examen ook wel eens meerkeuzevragen komen van 2 antwoorden dus niet a b of c maar ook a en b???
Weet iemand dat?
__________________
¤...It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...¤
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 19:12
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 11-03-2006 @ 15:24 :
te Brabants gewoon (
Ik wil dat boek

---

heel mijn boek nagezocht staat er achterop ook mega groot VEKA BEST Ik vind het om uit te leren best een fijn boek. Hoewel ik me heel erg erger aan alle Renaults die er in staan ik hou niet van renealts
Ik heb verder een cd rom van de 3VO om examens te oefenen en dat vind ik ook heel fijn. Of het voldoende was zal volgende week donderdag blijken
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:40
Jazzy-me
Avatar van Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Geslaagd!!!!!!!!!!!
__________________
¤...It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...¤
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.