Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2006, 11:57
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nu we toch zo fijn bezig zijn met het in geuren en kleuren beschrijven van de ongelukjes die we hebben gehad, leek het me wel leuk om er een eigen topic aan te wijden, zodat je ziet dat je niet de enige bent.

Topicstarter begint:

Nou ja, die ene keer dus dat ik op nat wegdek een noodstop moest maken en heel eng doorgleed, zie dat remblokken topic. Ik had niks, want ik had een RVS bumper, maar de tegenpartij had een moderne auto waar alles van plastic was. Die kon daar niet tegen.

Dat was gelukkig wel de enige keer dat ik de verzekering moest aanspreken. De andere keren was ik degene met de schade.

Ik heb namelijk ook een kop staartje gehad tegen iemand die een trekhaak had, op een brug. Hij remde toen we net allemaal aan het optrekken waren bij het stoplicht, en ik zag het te laat. Boem was ho. Toen zat er een fiks gat in mijn radiator. Ik zie me zelf nog heel beteuterd staan daar op die brug terwijl de groene vloeistof uit mijn radiatortje gutste. Die koelvloeistof heeft mijn nieuwe suede schoenen ook nog verpest. Dat was nog het ergste!

Na het zelf inbouwen van een nieuwe sloopradiator, die ik bij de sloper zelf nog moest demonteren, tot groot genoegen van de monteurs daar, was ik weer good as new. Wat was ik trots. Mijn eerste kluswerkje! Totdat ik een maandje later weer ergens tegenop reed. Weer een gat in mijn radiator. Weer naar de sloperij. Maar toen moest ik wel gaan uitkijken, want de dafjes begonnen schaars te worden!

Trekhaken winnen altijd, heb ik geleerd, maar paaltjes ook. Dat ondervond ik aan den lijve op de meubelboulevard. Ik was rechtsom ingedraaid, maar wilde linksom uitdraaien, want dan stond ik meteen in de goede rijrichting. Jammer alleen dat daar een laag paaltje heel verneukeratief verdekt in de struikjes stond opgesteld. Toen was boem weer ho. Plastic paaltje, dus geen kras, maar wel een deuk. Metalen carrosserie he, dat veert niet terug. Maar een metalen carrosserie kun je uitdeuken, bijplamuren en weer spuiten. Zie je niks meer van.

Ander drama was die keer dat ik met parkeren een stoeprandje op moest, en zo ver draaide dat ik tot mijn stomme verbazing opeens een steunpaal voor een jong boompje in innige omstrengeling met mijn bumper vasthad. Nieuw boompje, die kende ik nog niet.....

Gelukkig was dat bij mijn moedertje voor de deur, en kon ik daar een dopsleutel dertien lenen. Kwestie van de bumper demonteren, 4 bouten losdraaien van de bumpersteunen, tien minuten werk. Het was immers niet de eerste keer dat me dat was overkomen.... (ook die meneer had een trekhaak,en toen zat mijn bumper zelfs binnenstebuiten... mijn tweede kluswerkje)

Maar goed, dat was een volvo 66 bumper, en die waren zo groot dat ze een flink eind uitstaken voorbij het auto'tje zelf.

Het heeft wel trekkracht, zo'n dafje. Ik ben een keer met mijn RVS bumper, in wezen gewoon rondgevouwde plaat metaal, over de trekhaak van een dikke Volvo heen gezakt. Met parkeren is boem normaal ho, maar hier gleed ik over dat bolletje heen, en zakte daarna weer naar beneden. RVS is soepel materiaal en de vering zorgt voor de rest.

Maar goed, ik dacht, ik trek hem wel los als ik weer wegrij. Niet dus...Toen sleepte ik zonder moeite een Volvo op zijn handrem mee achter me aan. Treintje spelen. De eigenaren waren toen heel snel buiten! We hebben de lokomotiefkoppeling losgekregen door met zijn vieren de Volvo naar beneden te duwen, en toen glipte de trekhaak zonder centje pijn weer achter mijn bumper uit.

Voordeel van die ongelukjes is wel dat je spelenderwijs een allround monteur wordt...

Laatst gewijzigd op 30-07-2006 om 12:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2006, 12:04
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Weinig ongelukjes gehad eigenlijk.

- Eén keer op een grote rotonde in de slip geraakt vanwege gladheid en te hoge snelheid. Toen 180 graden in de rondte, niets geraakt want er was geen ander verkeer om mij. Geen schade dus.

- Konijn of haas welke op de snelweg zat en niet wegging. 's Nachts met 170 kun je er maar beter overheen rijden. Bumper beschadigd.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 12:41
PV
PV is offline
Paaltje. Ik stond netjes geparkeerd naast een paaltje, was iets gestressed toen ik weer weg wilde rijden, zag het paaltje over het hoofd en ik draaide er bij het achteruit rijden vol tegenaan. Nieuw zij-scherm nodig aan de voorkant (dat stuk boven het linkervoorwiel zeg maar). Gelukkig is mijn vader vrij handig, hij heeft het oude er af gehaald en het nieuwe er op gezet. Alsnog wel vrij prijzig zo'n ding :/

Dat was het enige echte ongelukje wat ik tot nu toe heb gehad. Het had erger kunnen zijn want ik ben een keer per ongeluk de áfrit van een snelweg opgereden Dan schrik je echt wel als er ineens een auto jou tegemoet komt rijden maar eigenlijk moet ik diegene dankbaar zijn, want als ik echt de snelweg op was gereden wil ik niet weten wat er had kunnen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 13:01
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
achterop een mercedes e220 gereden die plots stopte, mijn fout.lichte krasjes,viel mee.

achteruit op een houtenpaaltje gereden, niets ernstigs gelukkig.



al met al niets super ergs in 2,5jaar en 30.00km
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 13:22
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik moest acheruit wegdraaien van één of andere plattelandsoprit tijdens het doen van mijn broertjes folderwijk. Draaien iets verkeerd ingeschat, stond er een boompje in de weg. Ik schrok me lam... Gelukkig ging ik niet snel, en maakt het meer lawaai dan dat het schade opbrengt, want die bleek er niet te zijn. Al bleek wel de volgende dag, geheel toevallig, het rechterachterlicht kapot te zijn. Dan ga je ook wel even twijfelen of jij er toch nog iets mee te maken hebt

Mijn vader kan het allemaal beter, en vreemd genoeg allemaal op vakantie
- Keertje achteruit gereden tegen een schuin staande boom toen we net op de camping waren. Achterruit ingetikt, kon in Tsjechië de hele achterklep vervangen worden (en helaas had onze auto een vrij zeldzame kleur).
- Eveneens in Tsjechië (andere auto, andere plaats) gescheurde kop of zoiets. Mazda dealer daar gaf een vrij onbetrouwbaar advies (daar kan je nog wel 5000 km mee door rijden....), dus ANWB erbij geroepen, die hebben hun Tsjechische collega's erbij gehaald en uiteindelijk werd besloten dat het beter was de auto op transport te zetten naar Nederland. Mochten we in Praag als vervangend vervoer een splinternieuwe VW Passat ophalen Onze eigen auto was 2,5 week later op dezelfde dag als wij weer terug aangekomen in Nederland.
- Een vakantie met een oude Mitsubishi Wagon in Italië werd regelmatig onderbroken door een kokende motor en twee lekke banden (kon mijn vader er mooi eentje om 10 uur 's avonds op de parkeerplaats van een pretpark staan vervangen). Radiator vervangen, en dat kon in Nederland nog een keer gebeuren omdat hij niet zo winterbestandig was....
- Meest spectaculairste was toen mijn vader een keus moest maken tussen een linkerrijbaan opgaan waar hij geen overzicht over had, of rechts de sloot in gaan toen hij plotseling moest remmen voor een opeens remmende vrachtwagen en onze auto doorschoot. Uiteindelijk schoof hij er vlak langs; tot halverwege de bestuurdersdeur lag onze auto linksvoor behoorlijk in de kreukels. En we waren nog maar een uurtje geleden vertrokken; zestig kilometer van huis. Maar we konden er nog mee doorrijden. Later diezelfde vakantie konden we op zondag nog eens een Italiaans autobedrijf bellen omdat mijn vader de sleutels nog in het contact had laten zitten en de auto had afgesloten (terwijl we ook nog eens op de verkeerde camping zaten). En in Pompeï mochten de remblokken nog eens vervangen worden.

Ik hoop dat ik meer geluk heb met mijn eigen autootje straks.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 30-07-2006 om 13:25.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 14:43
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Ach, heb zelf eind vorige jaar een Volvo V50 van nog geen drie maanden oud (waarde meer dan 35000 euro) total loss gereden tegen een BMW. BMW-rijder had niet door dat ik op een voorrangsweg reed en draaide zonder angst de weg op - hetgeen resulteerde in een flinke knal.

Ook jaren geleden een keer een lantaarnpaaltje geschaaft en recent een deuk achterin m'n Focus (van nog geen maand oud) geconstateerd. Geen idee hoe die deuk er komt, ik vermoed een kliko.

Al met al valt het dus nog wel mee gezien het feit dat ik 50.000 kilometer per jaar rij. Mensen doen er altijd zo panisch over...een auto is er om gebruikt te worden en dan kan het gebeuren dat er een deukje of krasje ontstaat.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 14:45
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
- Achteruit wegrijden uit een parkeervak en een voorbijrijdende auto niet gezien; flinke deuk in het zijportier van de ander en zelf een klein deukje in achterklep.

- Met een auto van het werk: op de autobahn rechts op de stoel op een routebeschrijving kijken, teveel naar links komen en de spiegel tegen een vrachtwagen aan.. gevolg: Het spiegelglas verwijdert. Best lastig om dan nog dwars door de stad terug te moeten zonder links langs je iets te zien.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 19:31
PV
PV is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 30-07-2006 @ 15:43 :
Al met al valt het dus nog wel mee gezien het feit dat ik 50.000 kilometer per jaar rij. Mensen doen er altijd zo panisch over...een auto is er om gebruikt te worden en dan kan het gebeuren dat er een deukje of krasje ontstaat.
Nouja een klein deukje of een krasje is niet erg, maar iets grotere schade kost klauwen met geld om te vervangen en da's gewoon nutteloze verspilling van geld.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 19:41
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 30-07-2006 @ 15:43 :
Mensen doen er altijd zo panisch over...een auto is er om gebruikt te worden en dan kan het gebeuren dat er een deukje of krasje ontstaat.
Het kost geld, veel geld. Sommige mensen hebben dat niet in overvloed Pim? En als ik een deuk rij is het ook nog 'ns andermans auto...het zal me echt m'n derriere oxideren hoe m'n eigen auto erbij staat, als-ie maar rijdt.

Tot dusver is het ergste wat ik gedaan heb een bumper er half afrijden bij het keren. Hij bleef haken achter een heel stevig houten paaltje. Lang leve de sterke Rotterdammer die de auto even een stukje opzij heeft getild, of de achterdeur zou ook nog zwaar gedeukt zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 20:53
Ivo
Ivo is offline
Ik heb slechts 1 keer schade gereden.

Ik stond bij een stoplicht in het verkeerde voorsorteervak, omdat ik de weg niet wist en de borden pas veel te laat kon lezen (er zat een vrachtauto of bestelbusje voor me waardoor ik niet heel veel zicht op de rechterberm had). Toen het voorsorteervak voor links (waar ik heen moest) leeg was en het verkeerslicht voor linksaf op oranje sprong dacht ik veilig te kunnen voorsorteren naar links. Helaas zat er nog een auto in mijn dode hoek die nog even snel het oranje wilde meepikken. Doordat we beide zo ver mogelijk naar de zijkant waren uitgeweken viel de schade gelukkig heel erg mee.
De tegenpartij had er wellicht een paar krasjes bij op zijn toch al heftig bekraste bumper en ik had alleen een flink verbogen en half losgescheurd kunststof-chromen spatbordje linksachter. Gelukkig geen lakschade of deuken. De totale schade was 25 euro.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 22:29
Verwijderd
Niets echt boeiends.

1x de afstand tot een verkeersbord verkeerd ingeschat met achteruit rijden.
Paaltje overleden, auto geen schade aan overgehouden.

1x iemand gehad die niet kon parkeren en mijn bumper teruggevonden met blauwe verf op de gehele voorkant ervan & de rechterkant.
Uiteraard geen briefje achtergelaten door diegene.

1x spiegel beschadigd doordat het toch net níet kon ipv net wél.

en 1x de voorbumper beschadigd doordat het ding ophield met remmen
remmerij is ondertussen vervangen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 23:27
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Zie in show je auto topic 1, moest een keer een troela ontwijken, kwam een beetje te hard door de bocht gevlogen, dus ik vol naar rechts sturen, stond daar een muur, 2 deuren naar de klote.
Rijd ook nog gewoon mooi door.

Maja ook gedeelte mijn fout, had gewoon vol op de rem moeten gaan staan.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 23:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Vandaar dat een autoverzekering voor jongeren zo duur is
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 06:06
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
1. Vluchtmisdrijf op een parking, ging naar het stad , kwam terug , deuk in zij achterkant en auto was 6 maand oud...

2. Na 2 jaar rijbewijs en dag voor men verjaardag aan het filerijden aan een rood licht tijdens de avond, licht sprong op oranje, ik remde, die achter mij niet ( heb ook gemerkt toen dat ze tot rood bijna nog door dat licht bleven rijden). Gelukkig een vriendelijke vlaming en die persoon was er even erg van gedaan als ik.

3. Kwam 2 maand geleden terug van de trein en er zit links vooraan boven mijn wiel een deuk, maar het is geen ongelukdeuk, een moedwillig geklopte deuk met een vuist of motorhelm of dergelijke ( aan het wiel gaat metaal zo eerst naar buiten en dan naar binnen en deuk zit in het binnendeel maar aan buitendel enz is er niets aan)

En zelf niets veroorzaaakt tot nu toe , wel al eens nipt geweest
Voorligger stopte van 50 naar 0 in 10 seconden, die voor mij had het te laat gezien, zo ahd ik het te laat gezien en die achter me had het helemaal niet gezien ( is dwars over straat geeindigd maar had gelukkig niets voor , en ik ook niet want stond op paar cm van bumper voorligger)
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 07:44
mar87
mar87 is offline
Ik was een paar weken in het bezit van mijn rijbewijs. Ik ging met de auto van m'n ouders even naar de winkel. Daar wou ik parkeren maar de auto aan de linkerkant stond scheef dus ik moest wat raar indraaien. Aan de andere kant stond uiteraard ook een auto. Het plekje was niet zo heel groot en ik was nog niet gewend aan onze grote stationbak. Dus ik schraapte met de zijkant langs een andere auto. Onze auto had geen schade, de auto ernaast had een deuk op beide deuren.

verder heb ik nog geen ongelukjes gehad...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 08:56
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
uhm, twee keer wat geraakt, en beide keren zat ik nota bene nuchter achter het stuur!

- een leuke knal gemaakt na twee maanden na aanschaf auto ( ) toen ik mijn auto voor een andere zette. Toen reed een of andere stomme turk tegen mij aan. Die idioot remde niet eens. Reed wel op een voorrangsweg, dus mijn schuld. Hele voorkant van dat rotautootje zat in elkaar. Mijn wiel stond een beetje scheef. Blij dat ik een relatief grote auto had gekocht.

- achteruit in een straat kerend tegen een lantaarnpaal geknald. Lantaarnpaal bleef kaarsrecht overeind. Mijn bumper hing op half 7 en de bevestigingspunten gebroken. Zelf maar een paar gaten geboord en met een paar schroeven het ding weer een beetje voor de vorm vastgezet.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 09:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
- Keer achterop een auto gegeleden, mijn schuld dus. Ging niet hard, maar met een polo uit 98 kost dat toch al 800 euro. Wel voor verzekerd gelukkig.
- Keer een busje dat achteruit reedt m'n rechter portier in gehad, knap balen. Niet mijn schuld dus, maar als je een deuk in je rechter portier hebt gaat iedereen daar wel van uit

Voor 8 jaar autorijden nog niet zo slecht
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 10:03
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
PV schreef op 30-07-2006 @ 20:31 :
Nouja een klein deukje of een krasje is niet erg, maar iets grotere schade kost klauwen met geld om te vervangen en da's gewoon nutteloze verspilling van geld.
Inderdaad maar in verhouding tot andere Eurpoese landen zoals Frankrijk en Italie wordt er in Nederland inderdaad wel panisch gedaan over het minste krasje of deukje...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-07-2006, 10:40
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik rijd zo'n 7 jaar auto en nog nooit ongelukjes gehad. Ik rijd ongeveer 25.000-30.000 km per jaar, tegenwoordig richting de 40.000 denk ik.
Zal vanzelf wel een keer aan de beurt komen.

Laatst gewijzigd op 31-07-2006 om 10:46.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 10:58
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
mar87 schreef op 31-07-2006 @ 08:44 :
Ik was een paar weken in het bezit van mijn rijbewijs. Ik ging met de auto van m'n ouders even naar de winkel. Daar wou ik parkeren maar de auto aan de linkerkant stond scheef dus ik moest wat raar indraaien. Aan de andere kant stond uiteraard ook een auto. Het plekje was niet zo heel groot en ik was nog niet gewend aan onze grote stationbak. Dus ik schraapte met de zijkant langs een andere auto. Onze auto had geen schade, de auto ernaast had een deuk op beide deuren.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Altijd les gehad in een lenig Golfje, daarna wat in de Ka van mijn moeder gereden en toen mocht ik opeens in onze Picasso... Ik krijg dat lompe ding (nou ja, zo voelt het voor mij aan) nooit zo keurig ingeparkeert als mijn vader; meestal sta ik keurig op twee vakken Ben toch een beetje bang dat ik het insturen verkeerd in zal schatten en een andere auto raak.

Mijn moeder snapt ook niet hoe mijn vader het iedere keer voor elkaar krijgt om die wagen in de meest kleine vakken te stoppen, overigens.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 11:01
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 31-07-2006 @ 11:03 :
Inderdaad maar in verhouding tot andere Eurpoese landen zoals Frankrijk en Italie wordt er in Nederland inderdaad wel panisch gedaan over het minste krasje of deukje...
Daarom zit er in mijn eigen autootje (mag ik morgen ophalen ) nu alvast wat kleine, amper opvallende deukjes. Heb ik straks ook geen reden om ergens panisch over te zijn

En hij was gewoon goedkoop natuurlijk.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 16:34
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Krynn schreef op 30-07-2006 @ 20:41 :
Het kost geld, veel geld. Sommige mensen hebben dat niet in overvloed Pim? En als ik een deuk rij is het ook nog 'ns andermans auto...het zal me echt m'n derriere oxideren hoe m'n eigen auto erbij staat, als-ie maar rijdt.
Tja, autorijden kost nou eenmaal geld. Dat gaat verder dan alleen de benzinepomp maar ook bijvoorbeeld onderhoud en klein schades (grotere schades is verzekeringswerk).
Daarmee wil ik niet zeggen dat je er onvoorzichtig mee om moet gaan hoor, in tegendeel, maar het hoort er wel bij.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 17:47
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik had mijn auto net 3 weken, aangezien ik hem aangeschaft had voor mijn stage en de stage pas begonnen was. Ik moest achteruit de berm ("parkeervak") uitrijden en had al een busje iets verderop (30 m?) in de berm zien staan. Ik had al even gewacht zodat ik bij het steken niet met hem in de knoei zou komen, maar aangezien hij maar bleef staan, besloot ik dat ik toch zou gaan rijden. Ik kijk heel goed steeds naar links en naar rechts terwijl ik achteruit rijd; busje staat nog steeds op dezelfde plek. Ik kijk even naar de versnellingspook voor het schakelen, en nog voordat de pook in de eerste versnelling zat, zie ik vanuit mijn ooghoeken dat busje op me afkomen. Boink. Zijn achterkant tegen mijn rechterzijkant.
In eerste instantie zag het er erger uit dan het was, aangezien mijn auto onder de witte lak van het busje zat, van voorwiel tot en met de achterbumper. Uiteindelijk, na hem een keer gepoetst te hebben, bleek de 'echte' schade een deuk (van zijn 'stootbalk' op zijn achterkant), een schaafplek op de bumper en een kapot achterlicht. Oja, en een kapotte uitlaat; die was blijkbaar al roestig en is bij die botsing kapotgesprongen. Op zich fijn, want nu werd-ie tenminste in de garantieperiode gemaakt. Maar toch, niet voor herhaling vatbaar.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 11:19
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Paar weken geleden reed ik per ongeluk een doodlopende smalle straat in. Aangezien ik geen held in achteruit rijden ben en al helemaal niet een smalle kronkelstraat in z'n achteruit besloot ik de kont van de auto naar achteren te gooien op een 'open' plek. Daarbij zag ik een beton paal over het hoofd die vervolges muurvast onder de auto zat. Een aantal bouwvakkers hebben m'n auto eraf gehaald en em achteruit die straat uit gereden :hulde aan de bouwvakkers:
Daarna de auto bij de garage laten controleren, bleek er op de onderkant geen schrammetje te zitten Alleen de drempel onder het protier van de bijrijder is wat beschadigd, daar koop ik binnenkort een lakstift voor bij de Opelgarage. Al met al erg geluk gehad, het had veel erger kunnen aflopen. Overigens lagen er al verscheidene betonpaaltjes omver in die straat, ik was dan ook niet de eerste volgens omstanders.

Verder met parkeren van die stomme foutjes; eenmaal zette ik em op de oprit van mn ouders en toen raakte m'n trekhaak de nummerplaat van hun auto (gelukkig niks te zien, ging ook zacht).

Een keer wilde ik uit fileparkeerstand wegrijden maar zette ik em in de 1 ipv R waardoor ik tegen een stilstaande motor reed Daar was ook niks aan te zien. (bij Opel moet is 1 en R bijna hetzelfde, voor de R moet je een ring omhoog trekken en dan in de 1 doen)

Verder heb ik nog 2 keer met fileparkeren een auto geschampt zonder dat je het zag
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 12:00
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 31-07-2006 @ 11:58 :
Ik heb precies hetzelfde probleem. Altijd les gehad in een lenig Golfje, daarna wat in de Ka van mijn moeder gereden en toen mocht ik opeens in onze Picasso... Ik krijg dat lompe ding (nou ja, zo voelt het voor mij aan) nooit zo keurig ingeparkeert als mijn vader; meestal sta ik keurig op twee vakken Ben toch een beetje bang dat ik het insturen verkeerd in zal schatten en een andere auto raak.

Mijn moeder snapt ook niet hoe mijn vader het iedere keer voor elkaar krijgt om die wagen in de meest kleine vakken te stoppen, overigens.
Ga anders een keer oefenen op een totaal leeg en verlaten parkeerterrein... Gewoon in een vak proberen te parkeren..netjes tussen de lijntjes, neem desnoods 2 pionnen of zo mee.. (die maken geen schade )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2006, 12:21
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ja, dan lukt het wel omdat er geen andere auto's zijn waar ik tegenaan kan rijden. Maar als ik naast een andere auto moet parkeren dan neem ik nog gewoon teveel afstand. Misschien denk ik dat de auto groter is dan hij werkelijk is
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 13:39
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik had net mn rijbewijs en reed met mn ouders auto het oprit af. Mn moeder zei dat ik voorzichtig langs het hek moest dus ik ging heel langzaam en nam de bocht heel ruim.

Alleen ik nam de bocht zo ruim dat ik de auto aan de overkant raakte.. Ik ging wel heel zacht maar ik raakte de auto precies op de scheiding van de deur en de zijkant, waardoor de schade toch nog heel hoog was omdat alles moest worden gespoten.

Toen was ik een hele poos doodsbang voor het oprit, en hadden mn ouders niet veel vertrouwen in mij. Nu kan ik het wel, maar ik blijf altijd wel voorzichtig doen op het oprit
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 16:15
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Geen ongelukje, maar ik reed net terug met mijn nieuwe auto (net opgehaald dus) en ik wist de weg niet. Mijn vader reed voorop maar die was ik kwijt geraakt bij een stoplicht. Eerst enorm verkeerd gereden, toen moest ik enorm tanken. Vijf minuten bij het tankstation gestaan en uiteindelijk maar aan een truckchauffeur gevraagd of hij me kon helpen.

Ik kon de hendel van mijn brandstofklepje niet vinden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 01-08-2006 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 16:26
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 01-08-2006 @ 17:15 :
Geen ongelukje, maar ik reed net terug met mijn nieuwe auto (net opgehaald dus) en ik wist de weg niet. Mijn vader reed voorop maar die was ik kwijt geraakt bij een stoplicht. Eerst enorm verkeerd gereden, toen moest ik enorm tanken. Vijf minuten bij het tankstation gestaan en uiteindelijk maar aan een truckchauffer gevraagd of hij me kon helpen.

Ik kon de hendel van mijn brandstofklepje niet vinden
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 17:31
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 01-08-2006 @ 17:15 :
Geen ongelukje, maar ik reed net terug met mijn nieuwe auto (net opgehaald dus) en ik wist de weg niet. Mijn vader reed voorop maar die was ik kwijt geraakt bij een stoplicht. Eerst enorm verkeerd gereden, toen moest ik enorm tanken. Vijf minuten bij het tankstation gestaan en uiteindelijk maar aan een truckchauffeur gevraagd of hij me kon helpen.

Ik kon de hendel van mijn brandstofklepje niet vinden
LOl, zeker onder je stoel of niet
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 18:31
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-08-2006 @ 18:31 :
LOl, zeker onder je stoel of niet
Ja, dat weet ik...

Nu.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 19:43
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb vandaag bijna een aanrijding gehad met mijn pa. Ik kwam met mijn fiets de oprit op stuiven terwijl hij achteruit reed met de auto. Gelukkig remden we beiden nog op tijd.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 09:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 01-08-2006 @ 17:15 :
Geen ongelukje, maar ik reed net terug met mijn nieuwe auto (net opgehaald dus) en ik wist de weg niet. Mijn vader reed voorop maar die was ik kwijt geraakt bij een stoplicht. Eerst enorm verkeerd gereden, toen moest ik enorm tanken. Vijf minuten bij het tankstation gestaan en uiteindelijk maar aan een truckchauffeur gevraagd of hij me kon helpen.

Ik kon de hendel van mijn brandstofklepje niet vinden
Ik heb een keer iets soortgelijks gehad met een huurauto (mercedes). Had de lichten aan laten staan, dus de accu was leeg. Iemand gevraagd even te helpen, staan we daar met z'n tweeen onder de motorkap te kijken. Hmm. Geen accu. Ik ging op de bijrijdersstoel zitten, boekje gepakt, kijk tussen m'n voeten; zit daar een paneeltje met een klein accu icoontje. Doh!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 10:11
juno
Avatar van juno
juno is offline
De opening van de benzinetank zit bij een DAf verstopt achter een wegklapbaar nummerbord: in het midden van de auto dus, en zonder hendeltje.

Het gevolg is dat ik tijdens de eerste keer tanken in een moderne auto (van de zaak, waar ik mezelf en drie collega's in vervoerde) de benzinetank niet kon vinden...en toen deed de pomp het ook nog eens niet, omdat ik het verkeerd deed met het tankpasje.

En tot overmaat van ramp kende de benzinepomphouder mij, dus kreeg ik via de intercom bij de Shellpomp op afstand aanwijzingen hoe ik moest tanken.

"Nee Pien, links. "
"Andere links Pien"
"Eerst pincode toetsen Pien"


"Pien, kom maar even naar het kantoortje".

Ik heb mijn collega;s nog nooit zo hard horen gillen van het lachen....

Laatst gewijzigd op 02-08-2006 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 10:41
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nu we het dan toch over blunders hebben...

Een van mijn eerste blunders, toen ik de Daf net had, begin jaren 90, was dat ik me op heb laten slepen door iemand. Totaal zinloos met een Daf, want die heeft geen versnelling. Voor Sinterklaas kreeg ik toen startkabels. ( en ik heb ze regelmatig nodig gehad, voordat ik doorhad dat ik de minpool los moest koppelen...)

Blunder nummer twee was dat ik strandde in het zicht van de pomp. Tja, dat is je straf als je een kilometer verder wilt rijden op een bijna lege tank omdat de benzine daar goedkoper is. En een Daf duwt zwaar, je moet altijd die sakkerse aandrijfas meedraaien...en denk maar niet dat er iemand stopt. (meisje met een brilletje laten duwen, die kerels van tegenwoordig... ) Het volgende sinterklaaskadootje was dus een leuk klein rood benzinecannistertje.

Toen ik een kapotte condensator had en door een (erg smakelijke, dat wel) motoragent naar een parkeerterrein geescorteerd ben, waar ik op de ANWB kon wachten, heb ik de volgende sinterklaas ook een gereedsschapsset gekregen, met de meest voorkomende dingetjes en reserveonderdeeltjes erin.

De volgende stap was dat ik ook het werkplaatshandboek in de auto meekreeg, want zo had ik er nog niks aan. (Valentijnsdag, gebrek aan romantiek kan mijn wederhelft niet verweten worden!)

Helaas mocht dat niet baten toen ik een bougie eruit reed, omdat de schroefdraad in het motorblok uitgesleten was. Ik stond daar heel professioneel te sleutelen langs de kant van de weg, maar ja, hier kon ik met bougiesleutel en extra bougies en al niet tegenop, en een schroefdraadtapset had ik nou net toevallig niet bij me nee...

Net toen ik op het punt stond om een lekker deuntje te gaan huilen. (mobiele telefoon, wat is dat en mijn portemonnee had ik ook al niet bij me en het was na winkelsluitingstijd), kwam er iemand van het bergersbedrijf waar wij ons andere Dafje gestald hadden langsrijden met een lege bergerswagen. Hij herkende dat gekke kleine autootje. Kon ik gratis meerijden, hij moest toch die kant op. De schat. Ik heb mijn vriend nooit zo verbaasd zien kijken als die keer dat ik thuisgebracht werd door een grote kraanwagen.

Laatst gewijzigd op 02-08-2006 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 16:39
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-08-2006 @ 10:40 :
Ik heb een keer iets soortgelijks gehad met een huurauto (mercedes). Had de lichten aan laten staan, dus de accu was leeg. Iemand gevraagd even te helpen, staan we daar met z'n tweeen onder de motorkap te kijken. Hmm. Geen accu. Ik ging op de bijrijdersstoel zitten, boekje gepakt, kijk tussen m'n voeten; zit daar een paneeltje met een klein accu icoontje. Doh!
Kijk, dat had ik nou wél geweten Mijn eerste lesauto was een mercedes. Al was dat niet leren autorijden, dat was leren mercedes-rijden. Dat gehannes met het intrappen van je handrem was altijd vrij spectaculair.

Het is ook zo fijn dat bijna ieder merk een andere beveiliging bedenkt voor de achteruit: induwen, optrekken, ringetje optrekken en dan in de meest vreemde hoeken schuiven. Dat van dat sommige auto's de brandstofklep achter het nummerbord hebben wist ik ook (niet van de Daf). KITT uit Knight Rider ( ) had het ook... Al had die trans am wel gewoon een klepje nog op de zijkant Die oude slagsschepen van Citroën hadden soms nog veel vreemdere snufjes en waren de dingen op de meest apart plaatsten geïnstalleerd.

Mijn vader heeft een aantal jaren geleden op vakantie, jawel, ook een geweldige blunder gemaakt. Wij hebben namelijk op onze kar nog een trekhaak laten bevestigen, zodat we de fietsen mee konden nemen. Keurig bevestigd, fietsen erop, touw rond het imperiaal en karren maar. Na 300 km zaten er allemaal lui naar ons te flitsen, dus wij toch maar even stoppen. Bleek dat het imperiaal van de kar aan de rechterkant al was afgebroken en de fietsen zwieberden al half over de weg... nog iets verder en de andere kant was ook afgebroeken. De fietsen hebben we maar achergelaten bij een Duits politiebureau.

Aan het einde van de vakantie was het imperiaal helemaal om zeep geholpen: helemaal los getrilt door de degelijke Poolse en Tsjechische wegen.

Vorig jaar hebben mijn moeder en ik overigens ook nog 4 uur op een stoep in een Duitse stad gezeten omdat we op de kar moesten passen. Kennelijk was er serieus iets mis met de kogellagers, en het duurde 4 uur voordat mijn vader terug was gekomen met een autoambulance

En een kennis van mij had net zijn rijbewijs en de auto van zijn moeder gekregen (zijn moeder was een jaar daarvoor overleden). Hij pikte me op in Rotterdam om vanuit daar naar Breda te gaan, maar eerst moest hij nog naar een winkel daar. Dus geparkeerd in een ondergrondse carpark. Hij wilde hem daar later even uitrijden, schatte het iets verkeerd in en schoof langs zo'n betonnen steunpilaar, maar hij dacht dat er niets aan de hand was. Op de snelweg zater er allemaal mensen naar ons te wijzen, dus wij maar stoppen bij een tankstation. Bleek dat de knipperlichtmodule eruit was gegaan en die had al de hele tijd vlak boven het wegdek lopen bungelen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-08-2006, 02:05
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Oei toen ik mijn auto net had ben ik bij het uitrijden met mijn buitenspiegel tegen de buitenspiegel van de auto die naast me geparkeerd stond aangereden. Gelukkig zat er alleen een scheurtje in mijn spiegel.

Met mijn vader's auto ben ik een keer in een parkeergarage ingereden op de Swift die ernaast stond, schade viel geloof ik wel mee (bumper was een beetje vernaggeld).
En een keer bij het uitrijden van een parkeergarage reed ik eerst de rechterbuitenspiegel aan gort tegen een paaltje, helemaal opgefokt, wil wegrijden en een betonnen muurtje over het hoofd gezien (ok, en ik nam de bocht te nauw) en met de zijkant fijn er tegenaan geschraapt. In de rechtervoordeur zat een gat (ik vond het zelf ook erg knap) en in de rechterachterdeur een flinke deuk. Allebei de deuren moesten vervangen worden en de spiegel, reparatiekosten een paar duizend euro .
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 22:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Midden in een straat in een bocht vlak na een drempel met de sneeuw die was vastgereden in de slip geraakt. Met kunst en vliegwerk wist ik een tuinmuurtje en een paar paaltjes te missen.

Okay, daarna stond ik bijna dwars en een tig meter verder, maar ik had niks geraakt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 04-08-2006 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 23:53
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Met de zijkant tegen een boom die midden in een parkeerplek stond niet mijn schuld dus, boom hoorde daar gewoon niet te staan.
__________________
If you give yourself to the journey, the journey gives itself to you
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 19:12
Verwijderd
Een dranghekje geschept met mijn motor, ik lag er voordat de motor het dranghek kuste al af met een gebroken linkerpols en gekneuste rechterpols. 2200 euro schade aan motor en 1000 euro schade aan kleding. Is inmiddels 3 maanden geleden en de verzekering is er nog niet uit. Dus ik ga mezelf a.s. weekend maar een 2e motor aanschaffen, straks verleer ik het motorrijden nog
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 14:50
le Y
le Y is offline



weg ging naar rechts, auto niet
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 19:10
Verwijderd
Ik parkeerde ooit een auto in. Fileparkeren. Ik moest daarbij om een boom heendraaien die heeeel dicht aan de weg stond.
Ik raakte een klein paaltje van nog geen 20cm hoog die ik niet in mijn spiegel kon zien (zattie te laag voor). Heel klein deukje. Bijna niet te zien.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 12:15
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
weinig ongelukjes, maargoed ik heb ook nog geen auto
- ik fietste, en iemand anders nam de bocht te scherp en reed me zo omver. ik had een bult op mn knie.
-ik was stoned en zat op de fiets te kijken hoe de weg onder mij voorbijging. en toen reed ik tegen een stilstaande auto aan geen schade.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 16:23
The_kiwii
Avatar van The_kiwii
The_kiwii is offline
Zelf heb ik nog geen auto Maar m'n ma als ik erbij zit..

- Winter, we reden de baan af, recht op een rondpunt af waar ze een tunnel aan het onderdoorgraven waren.M'n ma slipt juist voor de ijzeren hekken en met heel de rechterkant tegen de ijzeren hekken aan..een héle grote schram over de auto maar niemand gewond

- Weer een slip-partijtje, geen schade, niemand gewond.

- Deze is echt dom M'n ma was aan het rijden en ondertussen ook met mij aan het babbelen..Jameergenoeg hadden we niet door dat de slagboom dicht was voor onze neus..Ja je kan het al raden, recht tegen de slagboom aan gereden klein krasje en een Inmensklein deukje Maar wel fucking dom

En dat waren de "ongelukjes" van m'n ma
__________________
[Please do not cut] {My blood...Your fault}
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 19:20
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
napels staat bekend om het rare verkeer daor,


wij chillden em so in onze airco octavia in de file. oppeens was er een chinees in een audi A3 vergeten zijn handrem te gebruiken op de heuvel. hij rolde naar achteren tegen de onze aan. we toeterdeng maar tevergeefs.

gelukkig was de schade redelijk beperkt op onze best nieuwe octyy
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 19:27
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
3 jaar geleden met het achteruitparkeren tegen een stilstaande auto gebotst. Iets te vroeg met sturen.

M'n vader had jaren geleden bij ons in de straat een botsing gehad met de ijscoman.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 22:25
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Eén keer met ijzel achterop iemand anders gereden. Mijn voorganger had wel ABS, ik niet. Resultaat: Toyota Avensis vs. Renault 19 1-0

En een keer in Den Haag tegen een laag paaltje aangezeten... Uiteraard met een leenauto van de garage, zul je altijd zien Paal vs. Chrysler 300M 1-0
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 09:08
The_kiwii
Avatar van The_kiwii
The_kiwii is offline
Een paar weken geleden heb ik de érrégste verkeers-blunder gemaakt die ik kan maken..

Ik zat half slapend op mijn fiets en was niet echt aan het kijken waar ik aan het rijden was... Even later ben ik met m'n fiets de trappen naar de metro afgereden En het ergste is nog wel dat 'k het pas door had toen ik beneden stond en die metro zag aankomen! Dan stond 'k daar met een uh-oh-wat-heb-ik-gedaan-gevoel..
__________________
[Please do not cut] {My blood...Your fault}
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 12:58
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Wat ik een tijd geleden meegemaakt heb is niet echt een ongelukje maar toch wel raar.

Ik had m'n rijbewijs nog maar een paar weken en was op de terugweg naar huis. Ineens maakte de auto bij elke verkeersdrempel een soort van bonkend geluid alsof er achter iets los lag in de auto. Ik heb er verder niet zo bij stil gestaan, want er ligt weleens een hoop troep in de kofferbak van de auto die m'n vader er nooit uithaalt.

M'n broer zat naast me in de auto en hoorde het op een gegeven moment ook. Het was nog maar een klein stukje naar huis, dus we reden gewoon door. Toen we in de straat kwamen waar ik woon was het geluid nog steeds hetzelfde. We parkeerde de auto op de oprit.. verder was er niks aan de hand. Kwamen erachter dat de kofferbak echter leeg was. Dus wat zou het kunnen zijn?? Die middag moest m'n moeder nog naar de winkel en vroeg of ik kon rijden (ze heeft geen rijbewijs) Geen probleem dacht ik.. we vragen straks wel aan m'n vader waarom de auto zo doet, het zal wel nix zijn. Dus ik start de auto en we reden de oprit af, toen begon de auto ineens een kabaal te maken! Ik schrok er enorm van en zette hem daardoor perongeluk in de verkeerde versnelling (het was een automaat) en drukte ook nog eens het gas te hard in waardoor we in z'n achteruit bijna tegen een lantaarnpaal aan reden.

Nadat het garagebedrijf hem opgehaald had, bleek een dag later dat er verschillende bouten waarmee de moter vastligt los waren gegaan. De moter lag dus gewoon los.
Was nog een best nieuwe auto ook, peugeot uit 2003.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 19:46
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 20-08-2006 @ 13:58 :
Was nog een best nieuwe auto ook, peugeot uit 2003.
Franse rommel..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Morgan Freeman ernstig gewond door auto-ongeluk
Verwijderd
21 08-08-2008 12:09
Seksualiteit eerste keer anaal --> gepland of per ongeluk?
Verwijderd
41 06-09-2007 08:48
Psychologie ongelukkig door jaloersheid??
Pilot01
26 09-07-2007 21:05
Psychologie ongelukkige/eenzame moeder
rohypnol
18 16-10-2005 13:36
Psychologie ben jij snel gelukkig/ongelukkig?
moon
19 27-03-2004 16:56
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is geluk? en ongeluk?
Dj Pjotr
4 28-01-2002 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.