Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2007, 22:04
BLADEZ
BLADEZ is offline
hey,

ik ben een noob als het over drugs gebruiken gaat, maar ik zou dolgraag wel iets willen proberen,

ik inhalleer nog niet dus wiet roken, gaat niet zo makkelijk


misschien paddo's maar ik weet daar de inhoud niet zo erg goed van, kan iemand even uitleggen?

dankje
,Bladez
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2007, 22:18
Verwijderd
Ten eerste, hoe oud ben je?

Goed van je dat je eerst voorlichting zoekt voor je begint met experimenteren. Als ik jou was zou ik kijken op www.erowid.org, daar vind je veel informatie en ervaringen.

Verder, het is makkelijk om door te slaan met recreatief drugsgebruik. Natuurlijk ben je nieuwsgierig, maar onthoud dat je maat moet houden als je wil dat 't leuk blijft. Dus ook al zijn je ervaringen geweldig, ga niet te vaak aan de slag.

Paddo's zijn niet echt goed om te doen als je echt puur een keer drugs wil gebruiken om de ervaring. Paddoën is alleen aan te raden als je echt het effect van paddo's wil beleven. (Hoewel dat in principe voor alles wel geldt, eigenlijk.)

Wat ik je kan aanraden is een keer met een sigaret 'oefenen' om te inhaleren, desnoods met een roker erbij, en dan een keer een jointje roken met wat vrienden. Als je er niks van merkt dan is dat normaal, je merkt wel vaker niks de eerste keer. Dan kun je het een tijdje later gewoon nogmaals proberen.

Als je niet wil roken zou je ook een stukje spacecake kunnen proberen, maar houd er rekening mee dat je 'm niet te sterk moet maken de eerste keer, dat het best heftig kan zijn en dat het effect veel langer kan aanhouden dan bij 't blowen.

Kies ook je setting voorzichtig uit, dus zorg ervoor dat je je geen zorgen hoeft te maken om eventuele ouders die thuiskomen, dat je geen verplichtingen hebt die dag (of als je voor paddo's of spacecake gaat - ook de dag erna) en dat er relaxte mensen in de buurt zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 23:17
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Als ik een drug zou willen proberen als de eerste drugs waarmee ik in aanraking kom, zou ik toch kiezen om te roken/blowen.

Paddo's zijn een geestelijke drug. Dit valt zwaar voor een persoon die nog geen ervaring met drugs heeft, en dat kan je afschrikken om in de toekomst andere drugs te gebruiken.

Stoned zijn is minder 'belevend' dan paddo's, iets wat wel prettig is als je voor de eerste keer een drug probeerd.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 23:26
BLADEZ
BLADEZ is offline
oke, dankjulliewel. ik zal dan binnenkort een pakje jps kopen en proberen te inhaleren (heb last van asta, daarom). en daarna probeer ik wel een jointje. ik zeg wel wat ervan is gekomen .

,Bladez
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 23:31
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
inlezen over de werking van een middel is erg belangrijk. Kijk eens op sites als http://www.jellinek.nl hier worden veelgestelde vragen beantwoord en is informatie over allerlei middelen te vinden.
Persoonlijk vind ik paddo's een 'heftige' drug om mee te beginnen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 12:13
Augustus
Avatar van Augustus
Augustus is offline
Citaat:
BLADEZ schreef op 15-05-2007 @ 00:26 :
oke, dankjulliewel. ik zal dan binnenkort een pakje jps kopen en proberen te inhaleren (heb last van asta, daarom). en daarna probeer ik wel een jointje. ik zeg wel wat ervan is gekomen .

,Bladez
astma?

doe 't dan gewoon niet roken en regel met een paar maten een goed recept voor een spacecake.
__________________
pr0n parades and drug raids
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 09:17
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Ga anders blowen via een vaporizer (verdamper). Dat zal niet zwaar aankomen op je longen.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 17:19
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Augustus schreef op 17-05-2007 @ 13:13 :
astma?

doe 't dan gewoon niet roken en regel met een paar maten een goed recept voor een spacecake.
Dit zou ik je ook aanraden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 12:08
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Je kan ook kijken naar herbal energizers. Vaak is de werking niet zo sterk en het is prima spul om het een keer te proberen.

Ik weet niet precies wat voor effect je wil ( stoned of actief?). Mijn ervaring mijn kratom is ook goed en je kan er thee van zetten ( makkelijk als je astma hebt!). Het is ook redelijk eenvoudig te doseren ( neem eerst naar 1 kop thee). Maar uiteraard kan het effect altijd tegenvallen of te sterk zijn. Informatie zoeken en alleen doen wat jij wil is belangrijk.
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 20:35
Verwijderd
Zelf zou ik eerst beginnen met een peukje, daarna met een jointje. Gewoon een sigaret om een beetje het inhaleren te leren; als je gelijk een hijs van een joint in je longen krijgt ga je bijna gegarandeerd (bijna) over je nek. Als je eerst een beetje "kan" roken is dat al veel minder.

Nouja en dan...een poosje blowen. Steeds sterker, of probeer eens wat andere soorten. Daarna zou ik eens spacecake proberen.

Daarna ligt het er aan wat je zelf wilt...een halve pil xtc of iets dergelijks. Of herbal energizers inderdaad. In ieder geval een kleine/halve dosis om te beginnen, dan kun je kijken hoe het gaat enzo.

Paddo's en lsd en dergelijke zou ik (veel) later pas doen. Hetzelfde geld voor speed en andere harddrugs.

Mja...zo ben ik het ook van plan te doen. (of zo doe ik het eigenlijk al)

Laatst gewijzigd op 20-05-2007 om 20:38.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 21:18
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
mrboot schreef op 20-05-2007 @ 21:35 :
Zelf zou ik eerst beginnen met een peukje, daarna met een jointje. Gewoon een sigaret om een beetje het inhaleren te leren; als je gelijk een hijs van een joint in je longen krijgt ga je bijna gegarandeerd (bijna) over je nek. Als je eerst een beetje "kan" roken is dat al veel minder.
Ja, maar niet als je astma hebt zoals de TS.

Spacecake of vaporizer! Je kunt ook een soort nep-vaporizers kopen, een soort glazen bolletje waar je de hash in legt. Leg 'm op een houdertje met een waxinelichtje of gebruik een zeer hete aansteker. Je zult damp zien ontstaan in het ding en dat kan je inhaleren. Je krijgt zo geen rook binnen, hoewel het wel scherp kan zijn voor je keel (kan ook door de hitte komen).

Die dingen kosten 5 eurie ofzo.

Zie verder mijn topic hier
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 09:40
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
ik wilde pcp zeggen, maar dat is te flauw
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 11:26
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Offtopic: Ben ik de enige die het opvalt dat deze naam verdacht veel op een bepaalde andere naam lijkt?

Ontopic: Welkom bij de club.
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Avi
Laudate Dominum
12 03-08-2003 15:59
Games Counterstrike
dingokoning
64 20-07-2003 20:07
Software & Hardware Hoe warm is je CPU en systeem?
Verwijderd
65 01-04-2003 17:18
Games Counterstrike Scholieren.com clan!
GoodforNothing
14 27-03-2003 07:46
Software & Hardware [Windows] Microsoft wil Monopoly :(
MaakUt
31 08-08-2002 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.