Oud 07-01-2008, 17:52
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Hey, de titel zegt het al; ik wil binnenkort m'n eerste bolide aanschaffen!
Ik ben nog 18 jaar, over 3 maanden 19 en wil 'm dan graag kopen. Ben student dus heb geen luxe budget! Ik heb voor de aanschaf van de auto nu zo'n bedrag van 2000-3000 euro in m'n hoofd. Daar moet toch wel wat voor te vinden zijn? Het kan ook goedkoper, maar ik denk dat de maandelijkse onderhoudskosten dan wat hoger zijn.

Ik weet natuurlijk ook dat de aankoopprijs niet alles is, ik verwacht nu dat ik aan wegenbelasting+verzekering 50-100euro per maand kwijt zal zijn? Is dit reeel? Is natuurlijk ook afh. van autogewicht etc. Daarbij komt nog benzine natuurlijk. Heb nu als student als huur/eten/etc. verrekend zijn zo'n 400-600euro (dankjewel bijbaantje ) vrij te besteden per maand dus eventuele vervanging van schade aan de auto kan ik op zich wel makkelijk opvangen.

Mijn vraag is nu welke auto raden jullie aan? Ik heb gehoord dat de Jappannertjes (Swift, Corolla etc.) het goedkoopst zijn, maar ik ben zelf 2 meter en wil graag wat ruimte onder het stuur! Heb zelf goede ervaringen met Saab, Volvo & Seat qua beenruimte en slechte met Renault. Deze auto's zijn waarschijnlijk alleen te prijzig qua kosten per maand dus dacht zelf aan een eenvoudige VW Golf, die schijnen ruim te zijn (weet niet zeker of dit klopt).

Wil hem voornamelijk om naar m'n ouders te rijden (50km ong.) en zou er graag mee willen toeren, in de vakantie naar Frankrijk bijvoorbeeld (Hoe zit dit met verzekering, is die in buitenland geldig?)

Ohjah, mijn ouders zijn niet echt positief over dit plan, maar ook niet echt negatief, denken jullie dat het verstandig is voor een 18/19 jarige om z'n eigen auto te hebben? Ik ben niet van plan gevaarlijk te doen op de weg, maar als ie een beetje kan meekomen met het verkeer is dat wel handig (90-100 pk of zo?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2008, 18:13
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik vraag me altijd af wat je als student met een auto moet Je hebt een OV-kaart dus je kunt gratis met het OV, en een echte student heeft natuurlijk een fiets. Autorijden is gewoon een dure bezigheid, daar kun je IMO beter mee wachten tot je een fatsoenlijke baan hebt. Je ziet vaak van die mensen die per se een auto willen, het dan nét kunnen betalen en als er even iets tegenzit hebben ze een probleem.

Maar goed, met jouw budget moet het op zich best kunnen, daar niet van. Maar voor 3000 euro heb je waarschijnlijk geen Golf - ja, een ouwe Golf III met twee ton op de teller En om mee te komen met het verkeer heb je heus geen 100 pk nodig, met minder kom je er ook wel.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 18:22
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Ik zou juist een auto willen omdat ik het OV rampzalig vind met mijn lengte Knal overal met m'n kop tegen en het is ook niet echt goed voor mijn rug en benen! En met de auto ben ik meestal dubbel zo snel als met het OV.
Snap natuurlijk wel dat je me nog te jong vindt, maar zo'n 3 deurs golf II uit '96 met 150k of zo , zijn die niet goed dan?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 18:48
Ivo
Ivo is offline
Binnen je budget zijn er heel veel mogelijkheden. Zelf neig je richting een grote Zweed. Kwalitatief goed spul en lekker ruim, maar de wegenbelasting (en vermoedelijk ook verzekering) wordt je niet zo vrolijk van.
Stap niet meteen voorbij de jappanners. Die hebben veel meer (ook grotere) modellen dan alleen de Honda Civic en Suzuki Swift. Bovendien zit je in een Japanner over het algemeen vrij laag, wat mogelijk weer ten goede komt aan je hoofdruimte. Alleen op de achterbank valt de hoofdruimte vaak vies tegen in een jap, maar daar zit je zelf als het goed is toch nooit.

Wat je nodig hebt om mee te komen in het verkeer, is sterk afhankelijk van het gewicht van de auto. Ik heb zelf 2 Mini's. Een 1.3 met 63 pk waarmee je behoorlijk sportief rijgedrag kunt vertonen en een 30 jaar oude 1.1 liter met 45 pk (toen ie nieuw was...) en daarmee kan ie ook nog best goed meekomen met het verkeer. Alleen op de snelweg is het wat minder (topsnelheid ca 130 km/u). Om lekker mee te kunnen komen moet je rekening houden met ongeveer 7,5 pk per 100 kilo autogewicht. Voor prettig snelweg rijden moet je ook bij kleine auto's er nog wel even op letten dat je minimaal zo'n 60 pk hebt.

Gezien het gebruik van je auto, zou ik zeker geen hele grote wagen kopen. Je hoeft geen gezin+hond+kinderwagen te vervoeren, dus een loodzware Volvo station heb je niet nodig en is dus alleen maar onnodig duur. Ook ben je niet van plan om duizenden kilometers per week te rijden, dus heb je ook niet per se een hele comfortabele, luxe reisauto nodig. Stel dan hier dan ook niet te hoge eisen aan. Kies liever voor een wat kleinere, minder luxe auto die (zover je voor aankoop kunt achterhalen) helemaal in orde is waar je een paar jaar plezier van kunt hebben zonder dat je last hebt van hoge onderhoudskosten.

De verzekering is standaard in heel europa geldig, dat is voor vakantie dus geen enkel probleem. Vergeet alleen niet een goede pechhulp-verzekering die ook in het buitenland geldig is (bijvoorbeeld ANWB), zodat je altijd thuis komt, ookal gaat er tijdens je vakantie iets stuk aan je auto.

In elk geval zie ik geen echte bezwaren waarom jij geen auto zou kunnen kopen. Voor je aanschafbudget kun je best een leuke wagen kopen en als je er redelijk zeker van bent dat je de rest van je studietijd er kwa maandelijks budget niet op achteruit gaat kun je ook de maandelijkse kosten van een auto prima betalen. Verzekering+wegenbelasting is inderdaad ca 50-100 euro voor een student, afhankelijk van het type auto. Onderhoud (als je niet gigantisch veel rijdt) moet je op ongeveer 50 euro per maand rekenen. Dan nog de benzine en afschrijving. Alles bij elkaar moet je op een bedrag van ca 150 tot 250 euro per maand rekenen. Goedkoper kan, als je weinig rijdt en het onderhoud (grotendeels) zelf doet. Duurder kan ook, als je een zware auto koopt met veel vermogen onder de motorkap (= onzuinig brandstofverbruik, veel wegenbelasting en dure verzekering) en bij wijze van spreken voor elk kapot lampje naar de garage gaat.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 19:11
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Hey bedankt voor de reactie! Zoiets dacht ik dus ook, en om te horen dat het klopt is best fijn. Weet je verder ook of het uitmaakt of je een 1.3 of 1.6 hebt qua wegenbelasting+verzekering, en zo ja of dat veel is? Neig zelf naar een 1.6 maar als dat echt veel duurder wordt...
Volvo trok me inderdaad aan want die hadden we vroeger ook was heel degelijk en onze haalde 250K+, maar een 440/460 is volgens mij niet heel zuinig, wil het liefst 1:13 of hoger, weet niet in hoeverre dit mogelijk gaat worden met wat oudere auto's.
En hoeveel ben jij per maand kwijt aan je mini's?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 20:55
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
mwa 1,3 of 1,6 maakt niet superveel uit hoor,
ik zou toch eens proberen een corolla of swift te pakken te krijgen en kijken hoe je daarin past, scheelt je serieus geld kwa verzekering belasting EN onderhoud.

En t rijdt fijn. de eerste jaren zul je wel aardig wat kwijt zijn.
indicatie van een toyota corolla a 969kg op 18jarig leeftijd(1,6liter) 75euro verzekering en 27belasting, je 100euro totaal klopt dus wel.

Verder alles wat Ivo al zei
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 23:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Mijn eerste auto is een VW golf type 3 geworden, de 1.8 versie.
Geen racemonstertje, maar komt heel makkelijk met het verkeer mee.
Qua kosten vind ik het erg meevallen, vooral de benzine kosten (gezien het een 1800 is), nog niks kapot gegaan in de paar maanden dat ik hem heb en het ziet er nu niet naar uit dat dat snel wel gaat gebeuren.
Ben zelf ook niet de kleinste (1.90), maar heb echt ruimte zat
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 01:08
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik zou ook niet je hele budget aan de aanschaf uitgeven. De kans is redelijk aanwezig dat je na aanschaf er nog wat aan uit moet geven; je koopt immers een auto van zekere leeftijd. En anders wil je er misschien nog iets mee doen wat niet noodzakelijk is, maar wel fijn (nieuwe boxen/cd-speler, derde remlicht, nodige noodmiddelen voor achterin; EHBO-set is trouwens verplicht en in de meeste landen inmiddels ook een reflecterend vest voor al je inzittenden). Sowieso 50 euro per maand opzij zetten voor onderhoud is inderdaad erg wenselijk. Misschien wel meer, afhankelijk van het merk.

Verzekeringen beginnen bij zo'n 50 euro voor iemand van 19 met een kleine/goedkope auto en die op eigen naam. Je valt dan onder de risicogroep en zal dan 150% procent moeten betalen. Dan heb je in ieder geval WA (verplicht) en inzittendenverzekering. Maar je kan het natuurlijk nog duurder maken, hangt af van hoe je hem wil verzekeren en met welke extra's, en wat voor een auto. Volgens mij is originele nieuwprijs ook een belangrijk aspect bij de hoogte van de verzekering. Verzekering is gewoon geldig in het buitenland. Als je vervangend vervoer wil in het buitenland moet je daar goed opletten bij je verzekeraar, maar volgens mij kan je dat beter in je reisverzekering opnemen. Ook lid worden van de ANWB valt aan te raden. Als je het niet bent, je hebt ze nodig en belt ze op moet je namelijk terplaatse lid worden, maar mag je eerst nog even de niet-ledenprijs aftikken. Dat kan al snel vrij prijzig zijn.

Wegenbelasting hangt af van het gewicht van je auto, brandstof en zelfs je provincie (scheelt een paar euro op jaarbasis). Mits geen oldtimer begint dat al vanaf een tientje of zo in de maand voor de lichtste auto's.

Type auto is ook een kwestie van smaak, maar als eerste auto zit je meestal wel goed met een Japanner. Volvo's zijn ook populair, maar die zijn volgens mij wat duurder op alle fronten. Daarentegen zijn het auto's die heel lang meegaan (record voor meeste kilometers is een Volvo P1800 die 4 miljoen kilometer heeft gereden in 40 jaar tijd ). Meest genoemde Japanners zijn toch de Mazda 121 en 323 (in de 121 zal je iig genoeg ruimte hebben, de 323 ben ik niet zo bekend mee) en zo'n beetje elke Toyota, maar dan voornamelijk de Starlet. Die schijnt ook best zuinig te zijn, wat fijn zou kunnen zijn met de huidige literprijs van benzine. Er zijn zelfs mensen die er vanuit gaan dat die aan het eind van het jaar wel eens de 1,75 zou kunnen gaan halen Golfjes en Swiftjes zijn volgens mij ook wel goed, maar hebben een beetje een imagoprobleem.

In ieder geval; je koopt een oude(re) auto, dus je loopt altijd het risico dat er na aanschaf nog wat aan blijkt te mankeren. Ik zou gewoon kijken naar wat je wensen zijn in kosten en opties, en dan kijken wat er binnen je budget beschikbaar is en wat je leuk vindt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 03:22
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Citaat:
Mijn eerste auto is een VW golf type 3 geworden, de 1.8 versie.
Geen racemonstertje, maar komt heel makkelijk met het verkeer mee.
Qua kosten vind ik het erg meevallen, vooral de benzine kosten (gezien het een 1800 is), nog niks kapot gegaan in de paar maanden dat ik hem heb en het ziet er nu niet naar uit dat dat snel wel gaat gebeuren.
Ben zelf ook niet de kleinste (1.90), maar heb echt ruimte zat
Hoeveel kostte die destijds en welk bouwjaar is die? En hoeveel ben je er maandelijks aan kwijt nu?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 03:25
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Citaat:
Knip
Dankje voor deze handige post! Het lijkt me bijvoorbeeld ook super vet om dan er in de zomer met een vriend mee naar bijv Oost-Europa te toeren, maar dan moet de bolide het wel langer dan tot en met Zevenaar volhouden!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 12:41
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Meest genoemde Japanners zijn toch de Mazda 121 en 323 (in de 121 zal je iig genoeg ruimte hebben, de 323 ben ik niet zo bekend mee) en zo'n beetje elke Toyota, maar dan voornamelijk de Starlet. Die schijnt ook best zuinig te zijn, wat fijn zou kunnen zijn met de huidige literprijs van benzine. Er zijn zelfs mensen die er vanuit gaan dat die aan het eind van het jaar wel eens de 1,75 zou kunnen gaan halen Golfjes en Swiftjes zijn volgens mij ook wel goed, maar hebben een beetje een imagoprobleem.
Je vergeet o.a. Honda. De Honda Civic model 96-00 is met een budget van €2000,00 - €3000,00 goed te verkrijgen. Ze zijn ruim genoeg (ben zelf ook 1.90m en heb nog ruimte over in de auto), rijden erg zuinig en zijn erg betrouwbaar.
VW Golf is inderdaad ook wel betrouwbaar (wel minder dan Japanners, maar dat wordt weer goed gemaakt door relatief goedkope onderdelen). Nadeel is wel dat ze te veel rond rijden en dat de motoren best inefficient zijn (lees: hoog verbruik, weinig vermogen en hoge co2 uitstoot).
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel kostte die destijds en welk bouwjaar is die? En hoeveel ben je er maandelijks aan kwijt nu?
Ik zal voor jou de Ford Fiesta pakken:
Dit zijn maandelijkse kosten.
Verzekering: € 50,- (max. no-claim + werknm.korting)
Wegenbelasting: € 47,- per kwartaal, per maand dus: ±€ 11,75
Onderhoud: €100,-
Afschrijving: €50,-
Benzine: €150 - €250,- (ook weer afhankelijk van kilometrage)
Totaal (Goedkoop): € 361,75
Totaal (Duur): € 461,75

Het kan natuurlijk goedkoper. Zo kun je goedkoper verzekerd zijn maar dat was voor ons geen optie ivm leeftijd & pk's. Ook kun je de afschrijving gewoon niet meerekenen of over een langere periode (wij schrijven zo'n ding af binnen 4 jaar maar kan me voorstellen dat je denkt er langer in te willen rijden, dan gaat die post natuurlijk ook naar beneden).
Overigens zijn de posten Afschrijving en Onderhoud geen maandelijkse uitgaven in de zin van dat je ze daadwerkelijk betaald maar wel in de zin dat je ze maandelijks naar een spaarrekening boekt.
Benzine kan ook goedkoper als je een LPG auto koopt of een diesel wanneer je écht veel gaat rijden (20k per jaar of meer). Een LPG auto kan eigenlijk al uit vanaf ongeveer 12k per jaar met de huidige benzineprijzen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 14:43
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik zal voor jou de Ford Fiesta pakken:
Dit zijn maandelijkse kosten.
Verzekering: € 50,- (max. no-claim + werknm.korting)
Wegenbelasting: € 47,- per kwartaal, per maand dus: ±€ 11,75
Onderhoud: €100,-
Afschrijving: €50,-
Benzine: €150 - €250,- (ook weer afhankelijk van kilometrage)
Totaal (Goedkoop): € 361,75
Totaal (Duur): € 461,75

Het kan natuurlijk goedkoper. Zo kun je goedkoper verzekerd zijn maar dat was voor ons geen optie ivm leeftijd & pk's. Ook kun je de afschrijving gewoon niet meerekenen of over een langere periode (wij schrijven zo'n ding af binnen 4 jaar maar kan me voorstellen dat je denkt er langer in te willen rijden, dan gaat die post natuurlijk ook naar beneden).
Overigens zijn de posten Afschrijving en Onderhoud geen maandelijkse uitgaven in de zin van dat je ze daadwerkelijk betaald maar wel in de zin dat je ze maandelijks naar een spaarrekening boekt.
Benzine kan ook goedkoper als je een LPG auto koopt of een diesel wanneer je écht veel gaat rijden (20k per jaar of meer). Een LPG auto kan eigenlijk al uit vanaf ongeveer 12k per jaar met de huidige benzineprijzen.
Volgens mij vroeg hij om de kosten van de VW van MTPower
Ik was in mijn eerste jaar overigens 'maar' 120 euro per maand kwijt aan vaste lasten (55 euro WA plus inzittenden verzekering, 15 wegenbelasting en 50 euro opzij voor onderhoud). Benzine ben ik tussen de 50 en 80 euro meestal kwijt, maar dat verschilt zo veel per persoon en auto dat dat moeilijk van te voren valt in te schatten. Afschrijving doe ik ook niet aan, want ik ga hem of op rijden of gewoon niet wegdoen, dus ook dat is een keuze. Ik vraag mij af of er bij 2dehands auto's nog wel een LPG'grens' is, zeker als de installatie later is ingebouwd. In de verzekering zal dit volgens mij ook afhangen van de vraag of je het invoert als verhogende verzekeringswaarde (accessoires; net zoals een muziekinstallatie of wat dan ook). Over het algemeen verhoogt het bij de verkoop van een oudere auto niet echt veel de waarde in ieder geval. Aan de andere kant, LPG zorgt voor snellere slijtage van onderdelen en het levert ook minder vermogen.

Citaat:
Anton aus Tirol schreef:
Je vergeet o.a. Honda. De Honda Civic model 96-00 is met een budget van €2000,00 - €3000,00 goed te verkrijgen.
Honda's zijn inderdaad ook vrij goed, maar hebben eveneens een beetje een imagoprobleem. De Civic met 'petjesvolk' en de rest als bejaardebakken Maar dat wil heus niet zeggen dat TS er niet in moet/mag rijden, natuurlijk. Als hij graag Civic, Swift of Golf wil rijden omdat hij het fijne of leuke auto's vindt moet hij dat gewoon doen. Er zijn zat mensen die er ook normaal mee overweg kunnen

Ik hoor ook vaak goede dingen over de Citroën AX. Ik weet alleen niet of die ruim genoeg is voor TS. Het zou handig zijn als hij gewoon eens wat auto's uitprobeert om te kijken of hij er in past.

Citaat:
Ehren18 schreef:
Dankje voor deze handige post! Het lijkt me bijvoorbeeld ook super vet om dan er in de zomer met een vriend mee naar bijv Oost-Europa te toeren, maar dan moet de bolide het wel langer dan tot en met Zevenaar volhouden!
Dat is gewoon een kwestie van onderhoud Voordat je op vakantie gaat eerst nog de auto wegbrengen voor een vakantiebeurt. Als je niet weet hoe de auto is onderhouden zou ik hem ook een grote beurt laten geven dan (goedkoopste is om dit bij de APK te doen, over het algemeen). Verder zijn handig om in de auto te hebben: water, een lampensetje, een weghulpset (startkabels, sleeptouw, gevarendriehoek, zaklamp) en een goede reserveband met krik en kruismoersleutel. Daarmee kan je de meeste problemen zelf wel overkomen. Maar je kan natuurlijk met elke auto pech krijgen (zag een tijdje geleden nog een nieuwe Rolls Royce op de vluchtstrook staan), dus als je je goed indekt met een reisverzekering moet het wel goedkomen.

O, en of het verstandig is dat je een eigen auto hebt? Daar valt moeilijk over te oordelen omdat ik je niet ken, maar ik zie in eerste instantie geen probleem. Je doet het op eigen kosten en hoe meer je rijdt, hoe meer ervaring je krijgt. Als je veilig doet in het verkeer, wat zijn dan de bezwaren?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij vroeg hij om de kosten van de VW van MTPower
Ik was in mijn eerste jaar overigens 'maar' 120 euro per maand kwijt aan vaste lasten (55 euro WA plus inzittenden verzekering, 15 wegenbelasting en 50 euro opzij voor onderhoud). Benzine ben ik tussen de 50 en 80 euro meestal kwijt, maar dat verschilt zo veel per persoon en auto dat dat moeilijk van te voren valt in te schatten. Afschrijving doe ik ook niet aan, want ik ga hem of op rijden of gewoon niet wegdoen, dus ook dat is een keuze. Ik vraag mij af of er bij 2dehands auto's nog wel een LPG'grens' is, zeker als de installatie later is ingebouwd. In de verzekering zal dit volgens mij ook afhangen van de vraag of je het invoert als verhogende verzekeringswaarde (accessoires; net zoals een muziekinstallatie of wat dan ook). Over het algemeen verhoogt het bij de verkoop van een oudere auto niet echt veel de waarde in ieder geval. Aan de andere kant, LPG zorgt voor snellere slijtage van onderdelen en het levert ook minder vermogen.
Daar ben ik me van bewust
Het zijn echter toch redelijk dezelfde auto's (zelfde segment) en om eens te kijken naar andere auto's kan ook geen kwaad. Sowieso zou een Golf III ongeveer even duur zijn in verzekering en onderhoud, vermoed ik.
Zoals ik zei kun je er natuurlijk voor 'kiezen' om een auto niet af te schrijven of over een langere periode. Ik schrijf dit ding af binnen 4 jaar en dan komt er hoogstwaarschijnlijk gewoon een nieuwe (geen Ford trouwens).
Wat LPG betreft kun je daar ook gewoon bewust voor kiezen bij het zoeken van een auto. Het is in ieder geval behoorlijk wat goedkoper als het er al ingebouwd is.
Hogere onderhoudskosten vallen wel mee, enkel wanneer de LPG installatie moeilijk doet krijg je daar mee te maken, voor de rest is het gewoon normaal onderhoud. Goed, LPG verlaagt het aantal PK's dat je ter beschikking hebt maar hoe erg is dat nou eenmaal? In het ergste geval betreft het 10% van het vermogen en als je een beetje oplet bij aanschaf hoeft dat geen probleem te zijn. Mijn pa's Laguna Break komt ook op LPG zonder problemen mee in het verkeer maar ook dit is natuurlijk zeer persoonsgebonden.
Als je het zelf zou laten inbouwen zou ik je aanraden om te kijken naar LPI, dat geen vermogensverlies oplevert en, zo belooft Vialle, nauwelijks hogere onderhoudskosten maar dit is eigenlijk een onderwerp voor een ander topic.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 15:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik dacht dat een Fiesta meer te vergelijken was met een Polo, de Focus (Escort als voorloper) meer met de Golf, maar dat terzijde
Op zich heb je wel gelijk over een LPG installatie. Over het algemeen zal je het gebrek aan vermogen niet merken. Wij hadden het in een Mazda 626 Wagon, wat op benzine een 1.8 was. Op gas was het vergelijkbaar met een 1.6. Alleen op vakantie - volledige beladen en met een kar erachter, en in de bergen - zei mijn vader dat het niet voldoende was. Maar dan kan je een knopje overzetten en zit je op benzine. Bovendien was dat een auto van ook minstens 10 jaar oud (nu), wellicht dat de LPG-techniek wat vooruit is gegaan In een kleine auto zou ik sowieso geen gas inbouwen. Die zijn meestal al een stuk zuiniger en bovendien ben je of kofferbakruimte of de plek van je reserveband kwijt. Beide zou ik in dat geval niet willen. Zijn er überhaupt kleine productieauto's die geleverd worden op LPG? Ik meende dat LPG de koppen sneller doet slijten, hier wordt vaak voor gewaarschuwd namelijk
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 08-01-2008 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 16:03
Verwijderd
Qua grootte e.d. wel maar qua onderhoud & verzekering zitten ze toch vrij dicht bij elkaar in de kosten. Nu vergelijk ik dat dan wel met de Golf IV van de buurjongen maar dan nog. Wellicht dat wegenbelasting duurder uit zal vallen omdat de Golf III zwaarder en dus duurder is.
Over het LPG-verhaal;
Voor zo ver ik weet niet. Er zijn wel grotere auto's die fabrieks-af met een LPG-installatie worden geleverd (Opel Zafira bijv.) maar kleinere auto's niet. Of de koppen sneller slijten hangt ook af van de motor. Bij onze Laguna is het geen probleem maar ik weet dat er bepaalde type auto's zijn die daar inderdaad wel last van hebben. In zo'n geval dien je dan vaak de kop te laten behandelen en dan valt het wel weer mee. Ook de rijstijl speelt mee. Bij LPG is het helemaal uit den boze dat je met een koude motor vol gas geeft, meer nog dan bij benzine of diesel.
Er is trouwens ook LPG-onderbouw maar dat is in dit land met alle drempels niet de slimste keuze denk ik
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 17:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hoeveel kostte die destijds en welk bouwjaar is die? En hoeveel ben je er maandelijks aan kwijt nu?
Paar maanden geleden gekocht voor 1750,-
Hij is van November 94

Maandelijkse kosten:
Verzekering +/- 45 euro (WA+inzittenden+rechtsbijstand) Op mijn eigen naam
Onderhoud ??? (nog geen onderhoud aan gehad), maar ik zet er zo'n 50 euro per maand voor opzij
Wegenbelasting 28 euro
Benzine +/- 250 euro (Ik rij vrij veel)
Kosten aan extra's die niet noodzakelijk zijn 50 euro (toevallig pas een nieuwe radio gekocht)


Eerder was ik vrij anti-golf vanwege het imago
Maar sinds ik er zelf een tijdje mee rij ben ik daar wel van terug gekomen, gewoon een heel erg fijn autootje.
Genoeg ruimte om er met 4 man in te zitten + bagage, klein genoeg om makkelijk te kunnen fileparkeren in de stad en snelweg doet ie ook gewoon prima
(Nog) geen spijt van.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 18:49
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Qua grootte e.d. wel maar qua onderhoud & verzekering zitten ze toch vrij dicht bij elkaar in de kosten. Nu vergelijk ik dat dan wel met de Golf IV van de buurjongen maar dan nog. Wellicht dat wegenbelasting duurder uit zal vallen omdat de Golf III zwaarder en dus duurder is.
Ah, ik dacht om de één of andere reden aan de Golf II. Ik vergeet ook steeds dat de III/IV ook niet zo duur meer zijn.

Op zich ben ik niet anti-golf. Ik vind echter wel dat het een auto is waar je mee moet oppassen, omdat er ook flink volk wat asociaal mee rondrijdt. Het is overigens een prima auto, ik kreeg les in een Golf V en hij reed fijn. Maar persoonlijk vind ik VW twee problemen hebben: het merk en de onderdelen zijn te duur (geworden), en ik vind de meeste wat duf. Er is niets mis mee, maar ook niet veel bijzonders Maar dat is enkel mijn mening.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 08-01-2008 om 19:02.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-01-2008, 19:17
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
En hoeveel ben jij per maand kwijt aan je mini's?
Mijn Mini's kosten (per maand, voor beide auto's) het volgende:

10 euro wegenbelasting (is voor 1 auto, de ander is oldtimer)
ca. 75 euro verzekering (beide WA beperkt casco met inzittendendekking)
ca. 200 euro benzine (is goed voor ong. 2000 kilometer)
ca. 100 euro reservering voor onderhoud.
Alles bij elkaar voor 2 auto's dus een kleine 400 euro per maand. Tel ik daarbij ook nog de afschrijving (of eigenlijk spaargeld voor restauratie waardoor ze ineens veel meer waard worden) dan kom je op 500 euro per maand.

Best veel geld, maar ik rij dan ook elke dag 80 km voor m'n werk (gemiddeld 4 dagen per week). Ik krijg wel een reiskostenvergoeding waarmee ik een aardig deel al kan betalen. En daarbij is het ook een hobby. Dus het mag van mij wat meer geld kosten dan een standaard Japanse of Duitse als-ik-maar-van-A-naar-B-kom-auto.

Voor wat betreft brandstofverbruik: Kijk dan zeker naar de Japanners. Die hadden zeker halverwege de jaren '90 veel efficiëntere motoren dan de Duitsers. Zo rijdt een Honda Civic met 1.5 v-tec blok aanzienlijk zuiniger dan bijv. een golf III met 1.8 liter blok terwijl de prestaties ongeveer gelijk zijn. Zeg maar de prestaties van een 1.8 met het verbruik van een 1.4.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 18:01
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Citaat:
Paar maanden geleden gekocht voor 1750,-
Hij is van November 94

Maandelijkse kosten:
Verzekering +/- 45 euro (WA+inzittenden+rechtsbijstand) Op mijn eigen naam
Onderhoud ??? (nog geen onderhoud aan gehad), maar ik zet er zo'n 50 euro per maand voor opzij
Wegenbelasting 28 euro
Benzine +/- 250 euro (Ik rij vrij veel)
Kosten aan extra's die niet noodzakelijk zijn 50 euro (toevallig pas een nieuwe radio gekocht)


Eerder was ik vrij anti-golf vanwege het imago
Maar sinds ik er zelf een tijdje mee rij ben ik daar wel van terug gekomen, gewoon een heel erg fijn autootje.
Genoeg ruimte om er met 4 man in te zitten + bagage, klein genoeg om makkelijk te kunnen fileparkeren in de stad en snelweg doet ie ook gewoon prima
(Nog) geen spijt van.
Hm ja als ik er één vind voor dat bedrag zou ik wel blij zijn. Zat ook aan Golf II te denken. Ga maar eens langs de dealer denk ik, nu kan ik helaas nog niet (knie blessure) dus moet nog maandje wachten.
Wat is overigens je verrbruik?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 20:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Op www.autoweek.nl kan je heel veel over de auto's terugvinden (varianten, verbruik, afmetingen, gewicht/wegenbelasting, uitrusting) Van de oudere auto's staan niet alle (speciale) uitvoeringen er op, volgens mij, maar het meeste wel. Zo kan je ook auto's met elkaar vergelijken.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 20:12
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hm ja als ik er één vind voor dat bedrag zou ik wel blij zijn. Zat ook aan Golf II te denken. Ga maar eens langs de dealer denk ik, nu kan ik helaas nog niet (knie blessure) dus moet nog maandje wachten.
Wat is overigens je verrbruik?
Golf II zijn ook wel leuk, wel meteen een stuk minder luxe (als in meer lawaai op de snelweg, minder comfort op hobbelige weggetjes etc.).
Verbruik van mijn golf is in de stad ongeveer 1:10 en op de snelweg ongeveer 1:13
Niet erg zuinig, maar goed te doen

Ik had best geluk met dat Golfje, er staan er wel meer voor die prijs, maar in lang niet zo'n goede staat als die van mij en vaak met ruim 2 ton op de teller.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 10:42
Voorbeeld
Avatar van Voorbeeld
Voorbeeld is offline
Besef wel dat als je onder de 24 jaar bent en je een auto wil laten verzekeren met meer dan 100 pk, je gigantisch veel moet betalen. Dat komt omdat je in een risicogroep zit die veel verzekeraars niet willen verzekeren.
__________________
Over deze tekst is niet te lang nagedacht.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 12:45
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Voor wat betreft brandstofverbruik: Kijk dan zeker naar de Japanners. Die hadden zeker halverwege de jaren '90 veel efficiëntere motoren dan de Duitsers. Zo rijdt een Honda Civic met 1.5 v-tec blok aanzienlijk zuiniger dan bijv. een golf III met 1.8 liter blok terwijl de prestaties ongeveer gelijk zijn. Zeg maar de prestaties van een 1.8 met het verbruik van een 1.4.
Goeie tip. Duitsers zijn tot op vandaag de dag niet echt goed geweest in het bouwen van efficiente motoren. Betrouwbaarheid is daarentegen wel weer goed. De Honda Civic 1.5 v-tec-e is stukken zuiniger dan een vergelijkbare Golf inderdaad.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 14:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Besef wel dat als je onder de 24 jaar bent en je een auto wil laten verzekeren met meer dan 100 pk, je gigantisch veel moet betalen. Dat komt omdat je in een risicogroep zit die veel verzekeraars niet willen verzekeren.
Ik ben wel benieuwd, hoeveel meer is dat dan? Sowieso betaal je dan al 150 procent omdat je in een risicogroep zit, ongeacht de auto en de pk's (bij Univé, althans). En ik ben er vrij zeker van dat mijn 121 geen 100 pk heeft
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2008, 18:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik ben wel benieuwd, hoeveel meer is dat dan? Sowieso betaal je dan al 150 procent omdat je in een risicogroep zit, ongeacht de auto en de pk's (bij Univé, althans). En ik ben er vrij zeker van dat mijn 121 geen 100 pk heeft
Ik krijg 5% korting bij de ZLM
Dus betaal maar 95% ipv die 150%
Een maat van me heeft een VW Corrado 2.0 16v en die betaalt nu ruim 90 euro per maand aan verzekering (WA), ruim 2 keer zoveel als ik met mijn Golf
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 18:34
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Is Univé dan zo duur? Of hebben andere verzekeringsmaatschappijen die 150% regel niet?

Ik zit alleen maar bij Univé omdat mijn ouders er ook bij zitten. Als het goedkoper kan dan is dat wel iets om bij een volgende, duurdere, auto naar te kijken.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 19:01
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
De Honda Civic 1.5 v-tec-e is stukken zuiniger dan een vergelijkbare Golf inderdaad.
1 op 17 is met de Civic 1.5 vtec-e goed haalbaar als je geen hele zware voet hebt. Met veel snelweg kan het nog zuiniger. Zet dat maar tegenover de verbruikscijfers van de golf 1.8 (die motorisch minder presteerd!) die hierboven worden genoemd. De Civic zal 1/4 tot 1/3 minder aan benzine kosten, terwijl je aan kwaliteit, ruimte en prestaties niet inlevert.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 19:14
Fastback
Avatar van Fastback
Fastback is offline
ikzelf ben 1.85 en rijd honda civic uit 89 die kleine model. t verbaast me eigenlijk over de ruimte die ik heb. genoeg hoofdruimte, beenruimte.
dus misschien kan je kijken naar de groter modellen civic coupe aangezien je 2 meter bent.

ik heb ook laatst een camaro aangeschaft uit 76, maar staat nog in loods voor de winter... en die heb genoeg ruimte
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Goeie tip. Duitsers zijn tot op vandaag de dag niet echt goed geweest in het bouwen van efficiente motoren. Betrouwbaarheid is daarentegen wel weer goed. De Honda Civic 1.5 v-tec-e is stukken zuiniger dan een vergelijkbare Golf inderdaad.
Dan vergeet je de nieuwe generatie direct ingespoten benzinemotoren. Bij het VAG-concern (VW, Audi, Seat, Skoda) heet dat FSI, bij Mercedes CGI en BMW doet niet aan speciale afkortingen.
Die motoren zijn behoorlijk wat efficienter dan de oudere benzines van de Duitsers (maar ook van de andere Europese modellen zoals de oudere motoren van het PSA-concern, Renault of Ford, ook geen wonderen der efficiëntie), zeker wanneer die gekoppeld zijn aan de DSG-bak en dan het liefst de uitvoering met 7 verzetten.
Overigens zijn de nieuwere TSI modellen helemaal een feest om in te rijden en behoorlijk efficiënt, zo lang je je rechtervoet maar in bedwang houdt.
Ben het wel met je eens dat Europese fabrikanten tot vrij recent een achterstand hadden wat betreft motorefficientie op met name Honda. Tegenwoordig met alle downsizing valt het toch wel weer reuze mee, al gebruiken Europese fabrikanten compressors en turbo's om hetzelfde truukje te doen als Honda.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 15:09
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Citaat:
ikzelf ben 1.85 en rijd honda civic uit 89 die kleine model. t verbaast me eigenlijk over de ruimte die ik heb. genoeg hoofdruimte, beenruimte.
dus misschien kan je kijken naar de groter modellen civic coupe aangezien je 2 meter bent.

ik heb ook laatst een camaro aangeschaft uit 76, maar staat nog in loods voor de winter... en die heb genoeg ruimte
Oe mooi zo'n Camaro, maar wat is het 't verbruik daarvan en hoe hard gaat die

Civic zal ik dan ook wel gaan kijken, maar tussen 1m85 en 2m is behoorlijk wat verschil, mijn oudere broer is ook maar 1m87 en die past prima in onze auto terwijl ik echt moet vouwen!
Pf, zou eigenlijk nu auto's willen testen..maar dat zit er de komende maand nog niet in, m'n blessure moet eerst helemaal genezen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 15:23
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Trouwens, om de hoeveel km moet normaal gesproken de V-snaar/distributieriem/etc worden vervangen? 100k?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 16:54
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Is Univé dan zo duur? Of hebben andere verzekeringsmaatschappijen die 150% regel niet?

Ik zit alleen maar bij Univé omdat mijn ouders er ook bij zitten. Als het goedkoper kan dan is dat wel iets om bij een volgende, duurdere, auto naar te kijken.
Die 150% regel geldt zeker niet bij alle verzekeraars. Ik rijdt namelijk zelf een Honda Civic 1.5 v-tec-e met ca. 115pk en betaal iets meer (ik denk 20% ofzo). Wel werd ik eerst bij een aantal verzekeraars geweigerd ("I.v.m. het vermogen van uw auto kunnen wij u geen verzekering aanbieden"). Toevallig wilde de goedkoopste verzekeraar voor mij, Centraal Beheer, mij wel aannemen.

Univé is doorgaans een goedkope verzekeraar en mijn ervaring is dat ze ook een goede service bieden. Voor jongeren zijn ze echter niet de goedkoopste volgens mij. Kijk anders eens op http://www.premie.nl of http://www.independer.nl voor goedkope verzekeraars.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 17:09
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Dan vergeet je de nieuwe generatie direct ingespoten benzinemotoren. Bij het VAG-concern (VW, Audi, Seat, Skoda) heet dat FSI, bij Mercedes CGI en BMW doet niet aan speciale afkortingen.
Die motoren zijn behoorlijk wat efficienter dan de oudere benzines van de Duitsers (maar ook van de andere Europese modellen zoals de oudere motoren van het PSA-concern, Renault of Ford, ook geen wonderen der efficiëntie), zeker wanneer die gekoppeld zijn aan de DSG-bak en dan het liefst de uitvoering met 7 verzetten.
Overigens zijn de nieuwere TSI modellen helemaal een feest om in te rijden en behoorlijk efficiënt, zo lang je je rechtervoet maar in bedwang houdt.
Ben het wel met je eens dat Europese fabrikanten tot vrij recent een achterstand hadden wat betreft motorefficientie op met name Honda. Tegenwoordig met alle downsizing valt het toch wel weer reuze mee, al gebruiken Europese fabrikanten compressors en turbo's om hetzelfde truukje te doen als Honda.
Ik heb het nog eens even nagekeken. Je hebt inderdaad gelijk dat de Duitsers een inhaalslag gemaakt hebben. Een BMW 5-serie bijvoorbeeld is tegenwoordig zuiniger dan een Honda Accord en stoot minder CO2 uit. Wel moet er onderscheid gemaakt worden tussen verschillende Duitsers. Juist VW loopt wat achter qua motorentechniek. De nieuwe Passat heeft ondanks de zgn. FSI technologie een relatief hoog verbruik en CO2 uitstoot. Ik neem aan dat dit bij Audi, Skoda en Seat ook het geval zal zijn omdat ze tot het VW concern behoren. Onlangs bleek trouwens ook bij een onderzoek naar de vervuiling van auto's dat VW het erg slecht doet op dit gebied. Ford, Renault en Fiat bleken het juist goed te doen.

Maar dit is allemaal een beetje offtopic natuurlijk. De TS is op zoek naar een auto uit de jaren '90 en in die tijd was het zeker zo dat Aziaten betere motoren produceerden.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 18:52
Fastback
Avatar van Fastback
Fastback is offline
Citaat:
Oe mooi zo'n Camaro, maar wat is het 't verbruik daarvan en hoe hard gaat die

Civic zal ik dan ook wel gaan kijken, maar tussen 1m85 en 2m is behoorlijk wat verschil, mijn oudere broer is ook maar 1m87 en die past prima in onze auto terwijl ik echt moet vouwen!
Pf, zou eigenlijk nu auto's willen testen..maar dat zit er de komende maand nog niet in, m'n blessure moet eerst helemaal genezen
ja is ook een verschil daarom gaf ik als advies de grotere modellen civic
als de kleine zo ruim is laat staan een coupe (denk ik) heb zelf nog nooit een groter gezeten alleen die kleine uit 89, vind die persoonlijk ook het gaafste model van de civics maja das smaak.

die camaro zuipt wel ook op gas het is alleen goedkoper tanken. verbruik op gas was geloof ik althans dat zei die meneer dat het 1 op 8 a 9 was ofzo. maar ik moet dat zelf aan kijken. hij heeft 350 ci v8 erin zitten maar hij is ondertussen 30 jaar oud. hoe hard hij gaat moet ik nog kijken. ik gebruik m als me 2de auto. heb nog de civic, ik heb ook me ov nog en wou gewoon heel graag een oude amerikaan liefst jaren 60 of 70 voor me deur hebben staan. en ik zag die camaro en kon hem niet laten staan.

sterkte met je blessure! hoop dat je wat eraan hebt

heb ff photobucket aan gemaakt ben bijna elke forum langs voor onderdelen en zo
http://s255.photobucket.com/albums/h...t=DSC00118.jpg
__________________
That's why they call it The American Dream..., You got to be a sleep to believe it...!!!

Laatst gewijzigd op 11-01-2008 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 01:40
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Die 150% regel geldt zeker niet bij alle verzekeraars. Ik rijdt namelijk zelf een Honda Civic 1.5 v-tec-e met ca. 115pk en betaal iets meer (ik denk 20% ofzo). Wel werd ik eerst bij een aantal verzekeraars geweigerd ("I.v.m. het vermogen van uw auto kunnen wij u geen verzekering aanbieden"). Toevallig wilde de goedkoopste verzekeraar voor mij, Centraal Beheer, mij wel aannemen.

Univé is doorgaans een goedkope verzekeraar en mijn ervaring is dat ze ook een goede service bieden. Voor jongeren zijn ze echter niet de goedkoopste volgens mij. Kijk anders eens op http://www.premie.nl of http://www.independer.nl voor goedkope verzekeraars.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo naar verzekeringen heb gekeken. Omdat mijn ouders bij Univé zitten hebben we toen op hun website gekeken wat ik voor mijn auto kwijt zou zijn, en dat vond ik een acceptabel bedragen en wel goed verder. En als de service maar goed is. Maar mocht ik eens duurder gaan rijden, dan zal ik denk ik wel eens rond gaan kijken
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-01-2008, 02:08
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Citaat:
ja is ook een verschil daarom gaf ik als advies de grotere modellen civic
als de kleine zo ruim is laat staan een coupe (denk ik) heb zelf nog nooit een groter gezeten alleen die kleine uit 89, vind die persoonlijk ook het gaafste model van de civics maja das smaak.

die camaro zuipt wel ook op gas het is alleen goedkoper tanken. verbruik op gas was geloof ik althans dat zei die meneer dat het 1 op 8 a 9 was ofzo. maar ik moet dat zelf aan kijken. hij heeft 350 ci v8 erin zitten maar hij is ondertussen 30 jaar oud. hoe hard hij gaat moet ik nog kijken. ik gebruik m als me 2de auto. heb nog de civic, ik heb ook me ov nog en wou gewoon heel graag een oude amerikaan liefst jaren 60 of 70 voor me deur hebben staan. en ik zag die camaro en kon hem niet laten staan.

sterkte met je blessure! hoop dat je wat eraan hebt

heb ff photobucket aan gemaakt ben bijna elke forum langs voor onderdelen en zo
http://s255.photobucket.com/albums/h...t=DSC00118.jpg
Damn ziet er zeker netjes uit! Voor hoeveel heb je die op de kop getikt? En heb je er voor veel aangesleuteld...nieuw laagje lak zie ik? Zo'n muscle lijkt me voor later ook wat, nu nog niet echt genoeg geld..mag ik vragen hoe oud je bent nu?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 15:33
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
heb ff photobucket aan gemaakt ben bijna elke forum langs voor onderdelen en zo
http://s255.photobucket.com/albums/h...t=DSC00118.jpg
Gave wagen man!
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 19:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Die 150% regel geldt zeker niet bij alle verzekeraars. Ik rijdt namelijk zelf een Honda Civic 1.5 v-tec-e met ca. 115pk en betaal iets meer (ik denk 20% ofzo). Wel werd ik eerst bij een aantal verzekeraars geweigerd ("I.v.m. het vermogen van uw auto kunnen wij u geen verzekering aanbieden"). Toevallig wilde de goedkoopste verzekeraar voor mij, Centraal Beheer, mij wel aannemen.

Univé is doorgaans een goedkope verzekeraar en mijn ervaring is dat ze ook een goede service bieden. Voor jongeren zijn ze echter niet de goedkoopste volgens mij. Kijk anders eens op http://www.premie.nl of http://www.independer.nl voor goedkope verzekeraars.
Ik vind univé sowieso maar een rare verzekeringsregeling hebben.
Ik wilde mijn puch bij univé verzekeren, moesten ze perse de nieuwwaarde weten. Vond ik raar voor een WA verzekering, zeker omdat dat ding ruim 10 jaar oud was, wie kijkt er dan nog naar de nieuwwaarde?
Maargoed, het moest, anders konden ze mij niet verzekeren, de kosten voor een WA verzekering werden namelijk gebasseerd op de nieuwwaarde van mijn brommer.
What the fuck
Maargoed, sindsdien maar overgestapt, beetje rare manier van premieberekening. Ben bij mijn huidige verzekeraar véél goedkoper uit ook. Zowel voor brommer als auto.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 23:14
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Ik vind univé sowieso maar een rare verzekeringsregeling hebben.
Ik wilde mijn puch bij univé verzekeren, moesten ze perse de nieuwwaarde weten. Vond ik raar voor een WA verzekering, zeker omdat dat ding ruim 10 jaar oud was, wie kijkt er dan nog naar de nieuwwaarde?
Maargoed, het moest, anders konden ze mij niet verzekeren, de kosten voor een WA verzekering werden namelijk gebasseerd op de nieuwwaarde van mijn brommer.
What the fuck
Maargoed, sindsdien maar overgestapt, beetje rare manier van premieberekening. Ben bij mijn huidige verzekeraar véél goedkoper uit ook. Zowel voor brommer als auto.
Heel veel verzekeraars nemen de nieuwwaarde van een voertuig mee in de berekening van hun premie. Sterker nog, niet alleen voor voertuigen geldt dit, maar ook voor verzekering van inboedel etc. Erg frustrerend soms, want je betaalt premie op basis van de nieuwwaarde, maar je krijgt slechts de dagwaarde uitgekeerd.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 02:57
Fastback
Avatar van Fastback
Fastback is offline
Citaat:
Damn ziet er zeker netjes uit! Voor hoeveel heb je die op de kop getikt? En heb je er voor veel aangesleuteld...nieuw laagje lak zie ik? Zo'n muscle lijkt me voor later ook wat, nu nog niet echt genoeg geld..mag ik vragen hoe oud je bent nu?
prijs was ongeveer de dubbele van jouw budget. ik heb er nog niks aan gedaan, maar dat komt wel. tja, heb ook flink gespaard. ben nu 22, ik was 19 toen ik me rijbewijs haalde heb sindsdien in me pa's bak gereden civic uit 89. had jaar later zo ongeveer zelf 1 gehaald zelfde model, alleen een witte. maar daar had ik een ongeluk mee gehad week daarop in tsjechie. toen ben ik door blijven sparen, had bijna weer een civic gekocht maar toch niet gedaan tja toen verder sparen. maar in die afgelopen 3 jaar ben ik me meer in de oldtimers gaan verdiepen. en eigenlijk laatste jaar ongeveer gezocht naar een amerikaan en nu heb ik hem
__________________
That's why they call it The American Dream..., You got to be a sleep to believe it...!!!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 14:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Heel veel verzekeraars nemen de nieuwwaarde van een voertuig mee in de berekening van hun premie. Sterker nog, niet alleen voor voertuigen geldt dit, maar ook voor verzekering van inboedel etc. Erg frustrerend soms, want je betaalt premie op basis van de nieuwwaarde, maar je krijgt slechts de dagwaarde uitgekeerd.
Maar ik heb het hier over een WA verzekering voor een voertuig...
Je krijgt zelf helemaal niets uitgekeerd als je iemand aanrijdt.
Leeftijd, vermogen van het voertuig, woonplaats etc. Dat zijn dingen waar ze normaal gesproken rekening mee houden bij de berekening van een WA verzekering, nieuwwaarde heeft daar helemaal niets mee te maken.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 17:06
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Maar ik heb het hier over een WA verzekering voor een voertuig...
Je krijgt zelf helemaal niets uitgekeerd als je iemand aanrijdt.
Leeftijd, vermogen van het voertuig, woonplaats etc. Dat zijn dingen waar ze normaal gesproken rekening mee houden bij de berekening van een WA verzekering, nieuwwaarde heeft daar helemaal niets mee te maken.
Zelfs bij een WA verzekering speelt de nieuwwaarde van je voertuig een rol. Dit is bij heel veel verzekeraars zo. Vraag me niet waarom...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 17:09
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Zelfs bij een WA verzekering speelt de nieuwwaarde van je voertuig een rol. Dit is bij heel veel verzekeraars zo. Vraag me niet waarom...
waarom?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 18:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Zelfs bij een WA verzekering speelt de nieuwwaarde van je voertuig een rol. Dit is bij heel veel verzekeraars zo. Vraag me niet waarom...
Had er nog nooit van gehoord, tot ik bij Univé kwam
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 01:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Wat nog vervelender is dat je bij sommige sites niet eens de premie kan berekenen omdat je het chassisnummer nodig hebt

Hoe kan je van te voren nu weten wat het chassisnummer van een auto is, als je alleen maar wilt weten hoeveel je bij die verzekeraar kwijt bent voor zo'n type auto. Waardeloos.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 19:58
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Wat nog vervelender is dat je bij sommige sites niet eens de premie kan berekenen omdat je het chassisnummer nodig hebt

Hoe kan je van te voren nu weten wat het chassisnummer van een auto is, als je alleen maar wilt weten hoeveel je bij die verzekeraar kwijt bent voor zo'n type auto. Waardeloos.
Gewoon een willekeurig chassisnummer invullen.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 00:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Bij willekeurige invoering kreeg ik alsnog een foutmelding dat het nummer en het kenteken niet overeen komen, dus ik betwijfel of een ander bestaand nummer dat probleem oplost
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 14:36
Verwijderd
Die discussie lijkt me meer iets voor een apart topic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Auto opsporen
magnusdebaas
1 06-01-2017 23:36
Verkeer & Vervoer Eerste auto
sebastiaan133
49 13-09-2015 20:57
Verkeer & Vervoer Eerste auto
Verwijderd
23 08-08-2012 19:10
Verkeer & Vervoer Eerste auto
Daantjer
31 01-07-2012 22:08
Verkeer & Vervoer Eerste auto kopen
Mali
5 20-04-2012 16:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.