Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2010, 10:26
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
op het moment is er in brussel een openbare hoorzitting aan de gang die gaat over het Europese drugsbeleid zoals dat nu is. dit naar aanleiding van een onderzoek dat in 2009 gepubliceerd is.
pagina over het congres
http://www.encod.org/info/EUROPE-KNO...OHIBITION.html
het onderzoek
http://ec.europa.eu/justice_home/doc...0_03_09_en.pdf

maar nu vraag ik me af. wat is jullie mening over het beleid op dit moment en wat verwachten jullie dat er gaat veranderen?
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2010, 12:16
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
op het moment is er in brussel een openbare hoorzitting aan de gang die gaat over het Europese drugsbeleid zoals dat nu is. dit naar aanleiding van een onderzoek dat in 2009 gepubliceerd is.
pagina over het congres
http://www.encod.org/info/EUROPE-KNO...OHIBITION.html
het onderzoek
http://ec.europa.eu/justice_home/doc...0_03_09_en.pdf

maar nu vraag ik me af. wat is jullie mening over het beleid op dit moment en wat verwachten jullie dat er gaat veranderen?
Ik krijg iig een error bij die tweede link
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 13:19
Verwijderd
Interessant, ik ben benieuwd wat de conclusies/resultaten van het congres zijn. Het onderzoek is ook wel interessant om te lezen, er wordt meerdere malen uitgelegd dat de aanpak van UNGASS (weet even niet wat dat betekent) 9 jaar lang niet gewerkt heeft en dat het drugsprobleem nog steeds even groot is. Ik hoop dat er meer gedaan gaat worden aan preventie, en minder aan het keihard afstraffen van drugsgebruik.
Citaat:
Ik krijg iig een error bij die tweede link
bij mij doet hij het gewoon hoor
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 13:42
Verwijderd
Ik hoop dat alle drugs compleet gelegaliseerd worden.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 13:59
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
als het gelukt heb ik hier even het pdf bestand van het onderzoek geüpload.

ik ben het inderdaad met mrboot eens.
een makkelijker drugsbeleid dat minder verbied. geeft naar mijn mening een beter gebruik en ook "veiligere"drugs en het gebruik daarvan. en als alles legaler te halen valt zal de criminele drugs markt er ook minder aan verdienen.

oh en mrboot ik heb even opgezocht waar het UNGASS voor staat en dat is: United Nations General Assembly Special Session
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf nps1EE7.tmp.pdf (692.8 KB, 3x gelezen)
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 19:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ik zag rond de winterspelen op tv dat de politie niemand zou arresteren voor bezit van cannabis

niet dat het hier veel mee te maken heeft maar toch

En wel gerelateerd, aangezien iedereen ons redelijk aan de kop zeurt over coffeeshops zal er niet veel in positieve zin veranderen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 13:58
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ze zoeken het maar uit. Feiten zijn al jaren bekend, draagvlak ontbreekt al jaren, mensen die het willen krijgen het toch wel
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 15:36
Verwijderd
Lekker duidelijk allemaal, verbied alles of verbied niks, maar ga niet zo vaag lopen doen van 'in theorie niet maar in de praktijk weer wel' ofzoiets.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Ze zoeken het maar uit. Feiten zijn al jaren bekend, draagvlak ontbreekt al jaren, mensen die het willen krijgen het toch wel
Bij een dealer is meer te krijgen dan alleen wiet, dat is het probleem
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 20:20
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Drugs volledig legaliseren; heb je ook gelijk een stuk minder 'criminelen'. Uiteraard kun je daardoor ook betere, 'veiligere', drugs op de markt brengen met meer educatie.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 09:50
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Drugs volledig legaliseren; heb je ook gelijk een stuk minder 'criminelen'.
Want die gaan dan allemaal naar het arbeidsbureau om een baan te zoeken?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 17:59
silentbob
silentbob is offline
er zullen natuurlijk criminelen zijn die gewoon een ander winstgevender iets zoeken wat nog steeds crimineel is, maar er zal ook zeker een deel, vooral growers denk ik, die door zullen gaan in de legaiteit met de alreeds opgedane ervaring in de illegaliteit, angezien ze dan legaal zijn hoeven ze niet meer in contact te komen met rippers, overvallen, ripdeals, etc
en de gebruikers hoeven het niet meer bij criminelen te kopen(al hoeft dat in nl al niet door de coffeeshops)
ik ben in elk geval voor het legaliseren van softdrugs, harddrugs ben ik een beetje twijfelachtig over, legaliseren heeft voordelen , maar dan zou er wel meer moeite gedaan moeten worden mensen er over voor te lichten en er bij weg te houden(en dan vooral dingen als crystal meth, en de andere echt verslavende en schadelijke harddrugs, en over crystal meth heb ik al aardig wat slechte verhalen gehoord)
maar ben wel voor gebruikersruimtes voor de verslaafden die er al zijn
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 10:32
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
http://www.natutech.nl/00/nt/nl/47/a...spijbelen.html

Dit soort dingen zijn wel kwalijk, ik heb dat artikel gelezen en samengevat:

De conclusie van het Trimbos is:

Frequent alcoholgebruik en cannabisgebruik zijn risicofactoren voor spijbelen, een geringere schoolmotivatie, verminderde schoolprestaties en schooluitval.

Terwijl de conclusie had kunnen zijn (op basis van dezelfde cijfers in hetzelfde onderzoek): Het zou toeval kunnen zijn, maar leerlingen die op saaie scholen hun toevlucht zoeken tot cannabis, presteren beter dan niet-blowende leerlingen.

Dus eerlijk was geweest om te zeggen dat er geen harde conclusie mogelijk was, maar door slim met woorden te schuiven wordt een vaag verband gelegd, dat in de media terecht komt als causaal verband en zo is elke eerlijke discussie bij voorbaat onmogelijk.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 11:51
silentbob
silentbob is offline
als je onderzoek van het trimbos wilt lezen kun je het best rechtstreeks dat van het trimbos lezen en niet media-artikelen erover, die zijn namelijk heel vaak verdraaid
zoals dat we al jaren lang artikelen om de oren krijgen dat de wiet elk jaar sterker word volgens onderzoek van het trimbos, terwijl volgens het trimbos zelf het thc-percentage stabiel is gebleven de afgelopen jaren(alleen in de duurste soorten zat er geloof ik een lichte stijging)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen samenvatting probleemen
remy476
7 24-01-2006 16:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Grondwet] Wat heb je nu daadwerkelijk gestemd (tevens nabespreking)
Draakje83
352 06-06-2005 21:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet
Gatara
500 26-05-2005 14:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet
Verwijderd
491 16-05-2005 16:17
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie politieke partijen over drugs
nietzoslim
6 23-04-2004 22:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap EG wil roken in alle openbare gebouwen verbieden
little nemo
144 02-02-2004 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.