Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2012, 23:16
Verwijderd
Laat ik maar beginnen te zeggen dat ik alleen reacties wil van christelijke mensen of mensen die de bijbel goed kennen en serieus zijn.

Ik zoek wat info over engelen en hun taken
In de bijbel komen bijna Geen engelen voor las ik laatst en ook word er nergens iets van een omschrijving gegeven

Info die ik tot nu heb:
Gabriel (betekent vriend van God of zoiets)
Hij is de boodschapper van god en is de enige/een van de weinige engelen die aan de mensen verschijnt en ook met ze praat
Lucifer (betekent de verlichte) gevallen engel en is nu de duivel (betekent vijand) was een soort leider? Het was de mooiste en slimste van alle engelen

Ik hoorde een keer een verhaal dat de duivel/lucifer zich tegen God keerde omdat hij het niet met Gods plannen eens was en dat eens van die plannen was dat de engelen de mens moest dienen. Het is niet dat ik het met de duivel eens ben ofso maar is dat niet vreemd dat een engel een mens dient? En wat word daar mee bedoeld? Dat beschermengelen bestaan?
Weet iemand of dit ook in de bijbel staat?

Alleen serieuze reacties aub!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2012, 23:35
Verwijderd
Engelen worden naar de aarde gestuurd. Dit heeft een doel. Kinderen worden wel eens gezien als kleine engelen of ze staan heel dicht bij engelen en zien ze omdat ze de wereld als een sprookje zien. Engelen zijn er om mensen boodschappen te sturen en te beschermen. Het feit dat God ze stuurt naar mensen en zelf de mens heeft gemaakt zit een verband.

Dit is een mening van een niet gelover dus kan je gewoon negeren.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 08:36
Verwijderd
Ja maar jij bent wel serieus
Ik wil gewoon een hele discussie of god wel of niet bestaat voorkomen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 10:02
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Engel
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 19:55
Verwijderd
Zoek weeping angels, die zijn veel cooler.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Zoek weeping angels, die zijn veel cooler.
Alleen serieuze reacties zei ik toch
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 20:27
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Lijkt me fair enough, serieuze reacties alleen. TS heeft er expliciet om gevraagd.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 22:41
Verwijderd
Dat roept meer vragen op dan dat er beantwoord wordt
Bijv. Is voor God niet iedereen gelijk? En dus niet alleen de mens maar ook de engelen. Waarom maakt hij dan verschillende rangen. En als we echt allemaal beschermengelen hebben waarom sterven er dan dagelijks mensen aan ziektes als die engelen dat horen te genezen?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 15:35
Verwijderd
Nou, of ze bestaan niet, of God geeft niet om ons.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Nou, of ze bestaan niet, of God geeft niet om ons.
of de term beschermengel word verkeerd gebruikt
miss beschermen ze alleen tegen de duivel en demonen?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 16:37
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Engelen ontwikkelen zich niet echt meer toch? In mensen zit nog wel heel veel rek/potentie, dus vanuit dat opzicht lijkt het me wel logisch dat iedereen zich concentreert op de ontwikkeling van mensen. Voorbeeld uit een andere religie: Iemand die bij het boeddhisme op een hoger niveau terecht is gekomen, haalt ook meer genot uit het dienen van anderen en besteedt er meer tijd aan dan eerst.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 17:35
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dat roept meer vragen op dan dat er beantwoord wordt
Bijv. Is voor God niet iedereen gelijk? En dus niet alleen de mens maar ook de engelen. Waarom maakt hij dan verschillende rangen. En als we echt allemaal beschermengelen hebben waarom sterven er dan dagelijks mensen aan ziektes als die engelen dat horen te genezen?
Ok dan, ontopic.

Nee niet iedereen is gelijk voor god, vrouwen zijn bijvoorbeeld minderwaardig en volgens mij ongelovigen ook maar het is lang geleden dat ik de bijbel heb gelezen. En omdat die engelen je natuurlijk alleen beschermen als je in god gelooft, je aan de tien geboden houdt etc. etc. Dus iedereen die ziek wordt is een zondaar voor het oog van god/de engelen.

Snap je?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 17:49
Verwijderd

Daar klopt dus egt helemaal niks van -.-
10 geboden zijn uiT oude testament dus dat heeft er niks mee te maken
En zoals god ook al tegen job zij hebben zonden en ziek zijn niet met elkaar te maken
En als je dit dan serieus meent heb ik een leuke vraag voor je: waarom beschermen ze ons niet tegen dood gaan
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 17:52
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wat klopt er precies niet dan? Engelen zijn ook uit het oude testament, jezus niet dus wat is je punt daar precies mee?

En ja die job, volgens mij kregen de egyptenaren 7 plagen over zicht heen omdat god ze neit lief vond, een daarvan was de veepest toch?

Omdat doodgaan een bevrijding van je aardse lichaam is, dan ga je naar het paradijs, waarom niet? Waarom zou een engel je lijden op aarde verlengen als ze je kan verlossen en naar het paradijs kan laten gaan om voor eeuwig met god te zijn? Dat zou pas harteloos zijn!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Wat klopt er precies niet dan? Engelen zijn ook uit het oude testament, jezus niet dus wat is je punt daar precies mee?

En ja die job, volgens mij kregen de egyptenaren 7 plagen over zicht heen omdat god ze neit lief vond, een daarvan was de veepest toch?

Omdat doodgaan een bevrijding van je aardse lichaam is, dan ga je naar het paradijs, waarom niet? Waarom zou een engel je lijden op aarde verlengen als ze je kan verlossen en naar het paradijs kan laten gaan om voor eeuwig met god te zijn? Dat zou pas harteloos zijn!
Heb jij überhaupt wel eens een bijbel gelezen? XD
Job heeft niks met Egypte te maken! En die plagen waren er niet omdat hij de Egyptenaren niet mocht maar omdat de farao zijn volk gevangen hield.
En de 10 geboden zijn geen eis meer. Door Jezus alleen kan je in de hemel komen. Maakt niet uit of je zondigt of niet. (je moet wel oprecht spijt hebben)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 18:54
Verwijderd
En omdat de farao dat volk gevangen hield mocht god hem dus niet. Dus het blijft waar. Wel raar hoor want verder mag je natuurlijk gewoon slaven houden van god.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 19:09
Verwijderd
Citaat:
En omdat de farao dat volk gevangen hield mocht god hem dus niet. Dus het blijft waar. Wel raar hoor want verder mag je natuurlijk gewoon slaven houden van god.
Ja maar die ander zei dat god alle Egyptenaren haatte en dat is niet waar
En waar staat in de bijbel dat je wel slaven mag houden?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 19:23
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Het is prima duidelijk wat serieus is en wat niet gezien de overtuiging van de TS en zijn vraag.

De volgende die offtopic gaat en onzinnige reacties plaatst krijgt een waarschuwing.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2012, 19:31
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Heb jij überhaupt wel eens een bijbel gelezen? XD
Job heeft niks met Egypte te maken! En die plagen waren er niet omdat hij de Egyptenaren niet mocht maar omdat de farao zijn volk gevangen hield.
En de 10 geboden zijn geen eis meer. Door Jezus alleen kan je in de hemel komen. Maakt niet uit of je zondigt of niet. (je moet wel oprecht spijt hebben)
Ja, ben jij al verder gekomen dan de kinderbijbel?

O ja klopt, alle egyptenaren moesten lijden omdat een ongekozen leider ervoor koos god te dwarbomen.

Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat. Zegt jezus in mattheus, de GRONDSLAG, hij zegt dus niet vergeet die 10 geboden maar, hij voegt er toe en herschikt ze

Citaat:
Ja maar die ander zei dat god alle Egyptenaren haatte en dat is niet waar
En waar staat in de bijbel dat je wel slaven mag houden?
Niet lief vinden = haten?

deuteronomium:
Wanneer uw broeder, een Hebreer of een Hebreinne, aan u verkocht zal zijn, zo zal hij u zes jaren dienen; maar in het zevende jaar zult gij hem vrij van u laten gaan.

Wel maar 6 jaar eah! En je moet er voor betalen uiteraard.

Is dit niet offtopic? Mag dit hier?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 19:32
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het is prima duidelijk wat serieus is en wat niet gezien de overtuiging van de TS en zijn vraag.
Gelukkig maar dat het ook prima duidelijk is dat ik altijd bloedserieus ben gezien de overtuiging van de TS
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 10:22
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
volgens mij kregen de Egyptenaren 7 plagen over zich heen omdat God ze niet lief vond
Het waren er in totaal 10. Veepest was de vijfde plaag. De eerste was water dat in bloed veranderde, de tweede kikkers, de derde muggen, de vierde steekvliegen, de zesde zweren, de zevende hagel, de achtste sprinkhanen, de negende duisternis en de laatste de dood van de eerstgeboren kinderen. Volgens het Bijbelboek Exodus werden deze plagen over Egypte uitgeroepen om de Farao ertoe te brengen om de Israëlieten uit Egypte te laten vertrekken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Het is prima duidelijk wat serieus is en wat niet gezien de overtuiging van de TS en zijn vraag.
Blijkbaar niet dus misschien kan je voortaan je selectieve moderatie even toelichten.

Citaat:
En waar staat in de bijbel dat je wel slaven mag houden?
Citaat:
However, you may purchase male or female slaves from among the foreigners who live among you. You may also purchase the children of such resident foreigners, including those who have been born in your land. You may treat them as your property, passing them on to your children as a permanent inheritance. You may treat your slaves like this, but the people of Israel, your relatives, must never be treated this way. (Leviticus 25:44-46 NLT)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 13:40
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ja, maar dat is het Oude Testament en dat telt niet meer!!11!11!one
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 13:44
Verwijderd
Ouwe testament enige testament!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Ouwe testament enige testament!
Nee want Jezus was toen nog niet voor onze zonde gestorven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2012, 13:49
Verwijderd
Ik zie niet in wat de dood van Jezus met de validiteit van god's woord te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Ik zie niet in wat de dood van Jezus met de validiteit van god's woord te maken heeft.
voor dat Jezus voor ons stierf mocht je niet zondigen (in ieder geval niets uit de 10 geboden)
en als je dat wel deed kwam je niet in de hemel. daarna kwam iedereen in de hemel die geloofde dat Jezus voor ze aan het kruis was gestorven
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 14:23
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Laatste uitleg dan en daarna wil ik er niks meer over zien.
De TS gelooft dat engelen bestaan en hij wil meer informatie over deze engelen. In de openingspost laat hij al duidelijk merken dat het hier gaat om engelen uit de Bijbel. Ook zegt hij dat hij serieuze reacties wil. Uit dit alles concludeer ik dat het niet gewenst is om hier te gaan roepen dat engelen niet bestaan of andere soorten engelen op te noemen.

Ook heeft de TS duidelijk laten merken wat hij wel en wat hij geen serieuze reacties vindt door zijn reacties op berichten van jullie.

Toch had ik verwacht dat jullie dit zelf wel konden bedenken. Stelletje kinderen.

- Tot zover het FB commentaar -


Citaat:
voor dat Jezus voor ons stierf mocht je niet zondigen (in ieder geval niets uit de 10 geboden)
en als je dat wel deed kwam je niet in de hemel. daarna kwam iedereen in de hemel die geloofde dat Jezus voor ze aan het kruis was gestorven
Beetje ongelukkig verwoord. Het komt erop neer dat er altijd voor onze zonden betaald moet worden doordat God ons heeft gemaakt en wij hem onrecht aandoen wanneer we zondigen. Doordat God rechtvaardig en eerlijk is moet hier wel wat tegenover staan, door de vingers zien is dus geen optie. Zelf kunnen we het niet goedmaken doordat we van nature zondig zijn waardoor iemand anders voor ons moet betalen. Die persoon is Jezus Christus. Het betekent niet dat je nu wel mag zondigen maar wel dat wanneer je oprecht berouw hebt en Jezus aanneemt als je verlosser, er toch betaald is voor je zonden en dus rein voor God kunt staan bij het laatste oordeel.

Toch mag je dit zelf weten want het is aan jou of je gelooft of niet.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 14:31
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
En over het Oude Testament:

Omdat Jezus ook God is staat wat Hij zegt op gelijke hoogte met wat God zegt. Wanneer Jezus zijn discipelen vertelt dat ze overal het evangelie moeten vertellen zegt hij er niet bij dat ze ook de Joodse gebruiken mee moeten nemen. Jezus zelf zegt dat je door geloof wordt behouden en niet het naleven van de Joodse regels (Johannes 3:16). Dus de Joodse regels en gebruiken gelden niet voor ons.

In het bijbelboek Galaten komt ook duidelijk naar voren waarom we niet meer onderworpen zijn aan de Joodse regels. Dit is door de komst van Jezus Christus zoals Christian ook al zei.

Galaten 3:1-4:11
Citaat:
1 Galaten, u hebt uw verstand verloren! Wie heeft u in zijn ban gekregen? Ik heb u Jezus Christus toch openlijk en duidelijk als de gekruisigde bekendgemaakt? 2 Ik wil maar één ding van u weten: hebt u de Geest ontvangen door de wet na te leven of door te luisteren en te geloven? 3 Bent u werkelijk zo dwaas weer op uw eigen kracht te vertrouwen, en niet langer op de Geest? 4 Is alles wat u hebt meegemaakt dan voor niets geweest? Dat kan toch niet! 5 Geeft God u de Geest en goddelijke krachten omdat u de wet naleeft? Of geeft hij ze omdat u naar hem luistert en op hem vertrouwt?
6 Van Abraham wordt gezegd: ‘Hij vertrouwde op God, en dat werd hem als een daad van gerechtigheid toegerekend.’ 7 U ziet dus dat zij die geloven kinderen van Abraham zijn. 8 Nu heeft de Schrift voorzien dat God ook andere volken door geloof zou aannemen en daarom aan Abraham verkondigd: ‘In jou zullen alle volken gezegend worden.’ 9 En dus wordt iedereen die gelooft samen met Abraham, de gelovige, gezegend. 10 Maar iedereen die op de wet vertrouwt is vervloekt, want er staat geschreven: ‘Vervloekt is eenieder die niet alles doet wat het boek van de wet bepaalt.’ 11 Dat niemand door de wet voor God rechtvaardig wordt, is volkomen duidelijk, want er staat ook geschreven: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’ 12 De wet daarentegen is niet gegrond op geloof, want er staat: ‘Wie doet wat de wet voorschrijft, zal leven.’ 13 Maar Christus Jezus heeft ons vrijgekocht van deze vloek door voor ons te worden vervloekt, want er staat geschreven: ‘Vervloekt is ieder mens die aan een paal hangt.’ 14 Zo zouden door hem alle volken delen in de zegen van Abraham en zouden wij, zoals ons is beloofd, door het geloof de Geest ontvangen.
15 Broeders en zusters, ik geef u het voorbeeld van een rechtsgeldig testament, een testament dat door een mens bekrachtigd is. Niemand kan zo’n testament ongeldig verklaren of er iets aan toevoegen. 16 Nu gaf God zijn beloften aan Abraham en zijn nakomeling. Let wel, er staat niet ‘nakomelingen’, alsof het velen betreft, maar het gaat om één: ‘je nakomeling’ – en die nakomeling is Christus. 17 Ik bedoel dit: de wet, die vierhonderddertig jaar na de belofte werd gegeven, maakt het testament dat door God bekrachtigd is niet ongeldig. De wet kan de belofte nooit ontkrachten. 18 Immers, als de erfenis afhankelijk van de wet zou zijn, zou ze niet afhankelijk zijn van de belofte, maar het is nu juist door zijn belofte dat God zijn genade aan Abraham heeft geschonken.
19 Waarom dan toch de wet? De wet is later ingevoerd om ons bewust te maken van de zonde, in de tijd dat de nakomeling aan wie de belofte was gedaan nog komen moest. Ze werd door engelen aan een bemiddelaar gegeven. 20 Maar bemiddeling is niet nodig wanneer er maar één is die handelt, en God handelt alleen. 21 Is de wet daarom in strijd met Gods belofte? Absoluut niet. Als de wet leven zou kunnen brengen, zou de wet ons ook rechtvaardig kunnen maken. 22 Maar de Schrift heeft alles in de macht van de zonde gelegd, zodat de belofte kon worden gegeven op grond van geloof in Jezus Christus, aan wie op hem vertrouwen. 23 Voordat dit geloof kwam, werden we door de wet bewaakt; we leefden in gevangenschap tot het geloof geopenbaard zou worden. 24 Kortom, de wet hield toezicht op ons totdat Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen. 25 Maar nu het geloof gekomen is, staan we niet langer onder toezicht, 26 want door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God. 27 U allen die door de doop één met Christus bent geworden, hebt u met Christus omkleed. 28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. 29 En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte.
4
1 Ik bedoel dit: zolang een erfgenaam onmondig is, verschilt hij in niets van een slaaf, ook al is hij reeds de eigenaar van de hele erfenis. 2 Hij staat onder voogdij en toezicht tot het door zijn vader vastgestelde tijdstip is gekomen. 3 Op dezelfde manier waren ook wij, toen we nog onmondig waren, onderworpen aan de machten van de wereld. 4 Maar toen de tijd gekomen was zond God zijn Zoon, geboren uit een vrouw en onderworpen aan de wet, 5 maar gezonden om ons vrij te kopen van de wet opdat wij zijn kinderen zouden worden. 6 En omdat u zijn kinderen bent, heeft God ons de Geest van zijn Zoon gegeven, die ‘Abba, Vader’ roept. 7 U bent nu geen slaven meer, u bent kinderen van God en als zijn kinderen bent u erfgenamen, door de wil van God. 8 Toen u God nog niet kende, was u onderworpen aan goden die helemaal geen goden zijn. 9 Hoe is het dan toch mogelijk dat u die God hebt leren kennen, meer nog, door God gekend bent, u opnieuw tot die zwakke, armzalige machten wendt en u daaraan als slaven onderwerpen wilt? 10 U houdt u werkelijk aan vaste feestdagen, maanden, seizoenen en jaren? 11 Ik vrees dat al mijn inspanningen voor u volkomen zinloos zijn geweest.
Met als belangrijkste aanwijzing:

Citaat:
Kortom, de wet hield toezicht op ons totdat Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen. 25 Maar nu het geloof gekomen is, staan we niet langer onder toezicht, 26 want door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God. 27 U allen die door de doop één met Christus bent geworden, hebt u met Christus omkleed. 28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. 29 En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 14:41
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
En over het Oude Testament:

Omdat Jezus ook God is staat wat Hij zegt op gelijke hoogte met wat God zegt. Wanneer Jezus zijn discipelen vertelt dat ze overal het evangelie moeten vertellen zegt hij er niet bij dat ze ook de Joodse gebruiken mee moeten nemen. Jezus zelf zegt dat je door geloof wordt behouden en niet het naleven van de Joodse regels (Johannes 3:16). Dus de Joodse regels en gebruiken gelden niet voor ons.
God = Jezus en zegt houd je aan de 10 geboden. Daarna zegt hij dit, maar hij zegt nergens dat je je niet meer aan de 10 geboden hoeft te houden dus het is een aanvulling.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 15:05
Verwijderd
god = niet Jezus
ik denk dat als er in de bijbel staan dat ze hetzelfde zijn dat er bedoeld word dat ze familie (vader en zoon)
in de bijbel staat namelijk dat niemand weet wanneer Jezus terug komt zelfs Jezus zelf niet en dat alleen god dat weet.
Jezus zij ook toen hij aan het krijs hing "God, waarom heeft U mij verlaten" en je kan jezelf niet verlaten
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 16:20
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
God = Jezus en zegt houd je aan de 10 geboden. Daarna zegt hij dit, maar hij zegt nergens dat je je niet meer aan de 10 geboden hoeft te houden dus het is een aanvulling.
Lees dat stuk dat ik heb geplaatst wat uit de brief aan de Galaten komt maar eens.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 16:20
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
god = niet Jezus
ik denk dat als er in de bijbel staan dat ze hetzelfde zijn dat er bedoeld word dat ze familie (vader en zoon)
in de bijbel staat namelijk dat niemand weet wanneer Jezus terug komt zelfs Jezus zelf niet en dat alleen god dat weet.
Jezus zij ook toen hij aan het krijs hing "God, waarom heeft U mij verlaten" en je kan jezelf niet verlaten
Aah dus de heilige drie-eenheid is een fabeltje? Dan zal ik het daar maar niet meer over hebben voordat iemand denkt dat ik niet serieus ben!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 16:21
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Lees dat stuk dat ik heb geplaatst wat uit de brief aan de Galaten komt maar eens.
Ja nou ik lees net dat god jezus helemaal niet is dus het klopt sowieso niet
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 16:29
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Engelen zijn wonderbaarlijke wezens van liefde die ons bijstaan op ieder moment van onze tijd in deze werkelijkheid.
Ze raken heel erg aan ons gehecht en in die zin zijn ze onze beschermers.
Ze zweven bij ons rond en ze oefenen enige invloed uit op het fysieke leven en de gevaren om ons heen.

Er zijn wat ik zal noemen onze 'gidsen': dat zijn geestelijke vormen die ooit geïncarneerd waren. En er zijn engelen: geestelijke vormen die nooit geïncarneerd zijn geweest - Vingers van God zo je wilt - die ons op de schouder tikken om ons attent te maken op gevaar, die ons in hun armen nemen om ons te troosten in ons verdriet, die dansen van vreugde in hun hart wanneer wij ons eigen wonder en ons zachtste moment van liefde, waarin God waarlijk tot uitdrukking komt, vieren.

De voorheen geïncarneerde zielen die ervoor kiezen als onze gids op te treden, doet dit uit liefde voor ons.
Soms zijn het wezens die ons nabij waren in dit zelfde leven, of wezens die in de levenservaring voorafgaand aan de huidige incarnatie onze levenspartner waren (dat is vaker het geval).

Gidsen zijn, in tegenstelling tot engelen, niet altijd bij ons.
Als voorheen geïncarneerde wezens hebben ze andere dingen te doen, andere avonturen te beleven, andere uitdagingen en groei te ervaren in wat wij het 'hiernamaals' noemen. Maar ze vliegen onmiddellijk naar ons zijde wanneer ze voelen dat we hun begeleiding of hulp nodig hebben, of wanneer we beroep op hen doen.
Omdat ze een speciale verwantschap met ons hebben gedeeld in dit leven of in een ander leven, kunnen wij hun aanwezigheid vaak voelen.

De aanwezigheid van engelen is veel etherischer, een vluchtiger soort gevoel, als je het al kunt voelen.
Hun macht is echter groter dan die van gidsen.
__________________
Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet
je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 16:29
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Nee, volgens de bijbel is Jezus, de zoon van God, in de bijbel word met kerst gesproken over de geboorte van Gods zoon, Jezus, die geboren zou zijn in Bethlehem in een stal, zo ongeveer....:

Laatst gewijzigd op 11-04-2012 om 16:30. Reden: correctie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-04-2012, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Aah dus de heilige drie-eenheid is een fabeltje? Dan zal ik het daar maar niet meer over hebben voordat iemand denkt dat ik niet serieus ben!
wat bedoel je met fabeltje? ze bestaan alle drie dus dan is het toch geen fabeltje.en het zal vast wel kloppen maar het is gewoon een keer verkeerd vertaald ofso

adam en eva zijn eigenlijk ook allebij de zelfde persoon want eva is gemaakt met een de ribben van adam zo kan je het natuurlijk ook zien
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 16:35
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Ik heb je antwoord gegeven op je vraag, hopelijk heb je er wat aan.

Toedeloe
__________________
Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet
je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 16:47
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
wat bedoel je met fabeltje? ze bestaan alle drie dus dan is het toch geen fabeltje.en het zal vast wel kloppen maar het is gewoon een keer verkeerd vertaald ofso
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid
De heilige drie-eenheid, drievuldigheid of triniteit (v. Lat.: trinitas) is de theologische opvatting in veel takken van het christendom dat God bestaat in drie heilige personen: de Vader, de Zoon (Jezus Christus) en de Heilige Geest. In deze betekenis krijgt het woord een hoofdletter.

Dat is volgens jou dus een fabeltje, god is immers jezus niet zeg je zojuist.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb je antwoord gegeven op je vraag, hopelijk heb je er wat aan.

Toedeloe
klikt misschien lullig maar je bedoelt hiermee dus dat de ziel van dode mensen voor eeuwig op aarden rond dolen en niet naar de hemel gaan? dat zie je wel eens in sprookjes of in tekenfilms maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk

wat ik me net wel afvroeg is wat de invloed is van de heilige geest
is hij als een soort beschermengel of is hij je geweten.

endan heb ik nog een vraag wat miss een beetje offtopic is maar als we het dan toch over de bijbel hebben weet iemand dan of er ook dingen in staan die in de toekomst gaan gebeuren
want voordat jezus aan het kruis stierf zei hij al dat het zou gebeuren. laatst las ik iets over een "valse profeet" die naar de aarde komt en zich voor doet als een geest (maar hij is eigenlijk de duivel) en dat hij alle mensnen die zich bij hem aansluiten gemarkeerd worden met een stempel en dat een tijdje daarna jezus komt om ons te redden van de "valse profeet"
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 16:52
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Citaat:
klikt misschien lullig maar je bedoelt hiermee dus dat de ziel van dode mensen voor eeuwig op aarden rond dolen en niet naar de hemel gaan? dat zie je wel eens in sprookjes of in tekenfilms maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk

wat ik me net wel afvroeg is wat de invloed is van de heilige geest
is hij als een soort beschermengel of is hij je geweten.

endan heb ik nog een vraag wat miss een beetje offtopic is maar als we het dan toch over de bijbel hebben weet iemand dan of er ook dingen in staan die in de toekomst gaan gebeuren
want voordat jezus aan het kruis stierf zei hij al dat het zou gebeuren. laatst las ik iets over een "valse profeet" die naar de aarde komt en zich voor doet als een geest (maar hij is eigenlijk de duivel) en dat hij alle mensnen die zich bij hem aansluiten gemarkeerd worden met een stempel en dat een tijdje daarna jezus komt om ons te redden van de "valse profeet"
Nee, ik bedoel niet dat zielen hier eeuwig rond dolen, alleen degene die ervoor gekozen hebben en niet klaar zijn om verder te gaan. En tot betrekking je tweede vraag, ik denk niet dat jezus ooit terug naar aarde zal terug keren om ons te redden van een 'valse profeet'.
Misschien was dat wat jezus ooit zei dat er na hem misschien anderen zullen komen die zich als profeet zullen voordoen, dat hij ons daar alleen voor heeft gewaarschuwd.
En die verhalen van dat het een duivel is en jezus zal ons ervan redden vind ik persoonlijk iets dat erbij is verzonnen.
__________________
Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet
je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 16:57
Verwijderd
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid
De heilige drie-eenheid, drievuldigheid of triniteit (v. Lat.: trinitas) is de theologische opvatting in veel takken van het christendom dat God bestaat in drie heilige personen: de Vader, de Zoon (Jezus Christus) en de Heilige Geest. In deze betekenis krijgt het woord een hoofdletter.

Dat is volgens jou dus een fabeltje, god is immers jezus niet zeg je zojuist.
Johannes 14:28:
Gij hebt gehoord dat ik tot U heb gezegd: Ik ga heen en Ik kom tot u [terug]. Indien gij liefhadt, zoudt gij u verheugen dat Ik heenga naar de Vader, want de Vader is groter dan Ik.

Marcus 10:18:
Waarom noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan God alleen.

hij praat duidelijk over zijn vader en niet over zichzelf
zoals ik al zei niet alles in de bijbel word letterlijk bedoeld
gelijkenissen zijn ook nooit egt gebeurt maar dat vertelde god om de mensen een wijze les te leren.

misschien vertelde god dit om beter duidelijk te maken wie hij is
misschien was het in die tijd gewoon dat familie toen 1 werd genoemd (het was namelijk el gewoon dat alle zonen de zelfde naam kregen als hun vader)

toen hadden ze andere gebruiken dan nu dus miss had het daar iets mee te maken
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik bedoel niet dat zielen hier eeuwig rond dolen, alleen degene die ervoor gekozen hebben en niet klaar zijn om verder te gaan. En tot betrekking je tweede vraag, ik denk niet dat jezus ooit terug naar aarde zal terug keren om ons te redden van een 'valse profeet'.
Misschien was dat wat jezus ooit zei dat er na hem misschien anderen zullen komen die zich als profeet zullen voordoen, dat hij ons daar alleen voor heeft gewaarschuwd.
En die verhalen van dat het een duivel is en jezus zal ons ervan redden vind ik persoonlijk iets dat erbij is verzonnen.
toch staat er wel veel over in de bijbel
hij word ook wel het beest genoemd:
De draak (satan) geeft hem zijn macht, troon en een groot gezag, Openb. 13:2b.
Het spreekt grote woorden en godslasteringen, v. 5-6, 7.
Het laat zich door alle inwoners van de aarde aanbidden, v. 4, 8.
Hem werd macht gegeven over elke stam … en natie, vers. 7.
En hem werd gegeven om tegen de heiligen oorlog te voeren en hen te overwinnen, vers 7.
En hem werd de macht gegeven gedurende 42 maanden, d.i. drie en een halfjaar, vers 5.

als ik het zo lees lijkt het een beetje op een dictator die de wereld over neemt
het word dan wel een beest genoemd maar als ik "satan geeft hem zijn macht" lees dan denk ik eerder dat het gewoon een mens is
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 17:17
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Johannes 14:28:
Gij hebt gehoord dat ik tot U heb gezegd: Ik ga heen en Ik kom tot u [terug]. Indien gij liefhadt, zoudt gij u verheugen dat Ik heenga naar de Vader, want de Vader is groter dan Ik.

Marcus 10:18:
Waarom noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan God alleen.

hij praat duidelijk over zijn vader en niet over zichzelf
zoals ik al zei niet alles in de bijbel word letterlijk bedoeld
gelijkenissen zijn ook nooit egt gebeurt maar dat vertelde god om de mensen een wijze les te leren.

misschien vertelde god dit om beter duidelijk te maken wie hij is
misschien was het in die tijd gewoon dat familie toen 1 werd genoemd (het was namelijk el gewoon dat alle zonen de zelfde naam kregen als hun vader)

toen hadden ze andere gebruiken dan nu dus miss had het daar iets mee te maken
Je hebt helemaal gelijk, ik zou de paus even bellen en het hem goed uitleggen. Kan toch niet dat die dwaas denkt dat de drie-eenheid waarheid is. En dat noemt zich dan plaatsvervangen van jezus christus op aarde, Mr Mark had 'm allang geband wegens niet serieus zijn hiero.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Je hebt helemaal gelijk, ik zou de paus even bellen en het hem goed uitleggen. Kan toch niet dat die dwaas denkt dat de drie-eenheid waarheid is. En dat noemt zich dan plaatsvervangen van jezus christus op aarde, Mr Mark had 'm allang geband wegens niet serieus zijn hiero.
geen idee waar je het allemaal over hebt
ik heb geen idee wat de paus doet wat hij zegt hoe hij heet en wat zijn taak is enz.
het enige wat ik van de paus weet is dat hij oud is
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 17:29
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
geen idee
Nee dat was wel duidelijk
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Nee dat was wel duidelijk
je moet niet simpelweg 2 woorden uit een zin citeren want dan kan ik jou ook wel voor gek zetten. hier een citaat uit iets wat je zei:

Citaat:
ik lees
Knap van je joh!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 17:51
Verwijderd
Citaat:
voor dat Jezus voor ons stierf mocht je niet zondigen (in ieder geval niets uit de 10 geboden)
en als je dat wel deed kwam je niet in de hemel. daarna kwam iedereen in de hemel die geloofde dat Jezus voor ze aan het kruis was gestorven
Wat heeft dat te maken met het nieuwe of oude testament?

Citaat:
Toch had ik verwacht dat jullie dit zelf wel konden bedenken. Stelletje kinderen.
Je verhaal slaat weer nergens op maar dat ben ik ondertussen van je gewend.

Citaat:
En over het Oude Testament:

Omdat Jezus ook God is staat wat Hij zegt op gelijke hoogte met wat God zegt. Wanneer Jezus zijn discipelen vertelt dat ze overal het evangelie moeten vertellen zegt hij er niet bij dat ze ook de Joodse gebruiken mee moeten nemen. Jezus zelf zegt dat je door geloof wordt behouden en niet het naleven van de Joodse regels (Johannes 3:16). Dus de Joodse regels en gebruiken gelden niet voor ons.

In het bijbelboek Galaten komt ook duidelijk naar voren waarom we niet meer onderworpen zijn aan de Joodse regels. Dit is door de komst van Jezus Christus zoals Christian ook al zei.

Galaten 3:1-4:11
Dus in het nieuwe testament staat dat het oude testament niet meer geldt? En als het nieuwe testament loog?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 22:47
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:

Dus in het nieuwe testament staat dat het oude testament niet meer geldt?
Nee.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 23:05
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Nee.
Ik vraag me dan wel af waarom het Oude Testament in de Bijbel zit. Is het een soort van introductie van het Nieuwe Testament? Eerst lees je over dat je x en y moet doen en niet mag doen, maar dan kom je in het Nieuwe Testament waar wordt gezegd dat x en y niet meer tellen?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.