Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2012, 17:45
dennis018
dennis018 is offline
ik vroegme af, halen jullie dat?
de 100 gram vlees +- heb ik altijd wel, en zeker ook wel 4-5 aardappelen, maar ik heb het een keer afgewogen... ik eet echt nooit meer dan 150 gram groenten savonds
halen jullie de 2 ons?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2012, 21:11
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik wel hoor, maar ook net aan .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 21:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik haal het in het meerendeel van de gevallen wel. Alleen als ik een keer iets eet als pizza ofzo haal ik het niet en met sla ook niet (dat is zo licht). Als ik gewoon groente eet en ik maak voor twee personen 400 gram dan vind ik dat altijd best weinig eigenlijk.

Overigens moet je bij die 100 gram vlees er ook rekening mee houden dat je vaak vleeswaren op brood eet. Voor avondeten moet je dus eigenlijk maar 80 gram ofzo rekenen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 21:33
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik haal het vaak niet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 09:43
Visser23
Visser23 is offline
Ik haal het ook vaak niet, ben niet zo'n eter. Neem liever even een stukje fruit.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 13:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Vaker niet dan wel.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 17:35
Verwijderd
Huh wat? 80 gram vlees als avondeten ?

Verder haal ik het wel indien ik geen pizza oid eet als avondeten.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 22:32
dennis018
dennis018 is offline
haha hoeveel nemen jullie dan gemiddeld??
ik denk da tik gemiddeld zon 150gram neem bij mn avondeten, maar eet daarin tegen wel veel fruit dus kom wel aan mn vitamintjes denk ik
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 14:31
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik niet, als ik stampot boerenkool maak gebruik ik maar een zak van 250 gram. En dan eten we de pan ook niet leeg met z'n 2en. Wanneer we pasta eten zit er ook veel te weinig groente in, en een pot groente is ook geen 400 gram.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 12:50
Verwijderd
Ik vind het moeilijk inschatten. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik 2 keer per week op mijn vereniging eet en dus eigenlijk geen idee heb of ik daar wel 200 gram groente krijg, maar ik vermoed van wel. Verder, als ik gewoon zelf kook dan is dat óf pasta óf zo'n wereldgerecht van Knorr. Bij pasta gaan bij ons standaard van die kant en klare groentemixen erdoorheen, aangevuld met extra paprika en afhankelijk van de saus nog meer dingen, sperziebonen ofzo. Van die wereldgerechten doen we altijd meer dan dat er staat aangegeven + de variatietip en eventueel nog extra.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 13:12
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wij eten met z'n tweeën van een pot groente van 340 gram, dus dat is effectief nog geen 150 gram groente per persoon. Als we voorgesneden pastagroenten eten, neem ik een zak van 250 gram. Als ik een zak van 400 gram gebruik, eten we daar samen twee dagen van.
Andere groentes eet ik dan juist wel weer ongeveer 200 gram, omdat dan bijv. de kool in een keer op is.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 20:41
Verwijderd
Ik denk 5 van de 7 dagen wel.
Niet altijd alleen 's avonds trouwens, vaak eet ik bij de lunch ook wel wat groenten.

Als we pasta met saus of nasi of zo eten, dan zit daar sowieso veel groenten door. Aardappels/vlees/groente eten we niet zo vaak, maar als we dat doen hebben wel meestal zowel wat gekookte groenten als wat salade, zo kom je ook makkelijk aan de 200 zonder je bv door een hele berg boontjes te moeten werken. Eigenlijk alleen bij dingen als pizza en kant-en-klaar quiche enzo dat we er niet aan komen.

Laatst gewijzigd op 23-10-2012 om 10:46.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 20:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik pasta maak dan doe ik daar meestal wel een bakje campignons, prei, paprika in of courgette ipv champignons en dan kom je toch al een eind in de buurt. Diepvriesgroente eet ik ook veel en dan is een pak van 400 gram best weinig. Bij rijst en wokgerechten neem ik altijd een zak van 400 gram roerbakgroente. Die van 250 gram vind ik voor één persoon Ben sowieso meer een groente en aardappel/rijst/pasta mens dan een vleeseten. Bij boerenkool en andijvie neem ik ook een zak van 400 gram voor z'n tweeën en dat gaat dan ook op.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 16:38
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik haal dat echt met gemak. 250 g groente voor twee personen is toch heel weinig? Dan heb je amper eten. In periodes heb ik echt halve kilo's groente gegeten 's avonds. Maar nu eet ik meer eiwitten want die vullen tenminste.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 19:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Nee, dat haal ik vaak niet. Ik eet veel pasta's en omeletten voor avondeten, dus dan kom ik niet aan die 200 gram. Daarentegen eet ik wel weer veel fruit.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 19:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben dan juist wel weer een slechte fruiteter. Ik verdraag niet veel soorten fruit en ben snel uitgekeken op het fruit dat ik wel mag eten dus houd het vaak bij maximaal één stuk per dag en dan meestal ook alleen nog op werkdagen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 20:14
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Hmm, ik heb eigenlijk geen idee. Misschien maar eens wegen . Maarja, voor pasta bv heb ik voor 2 personen echt maar 1 courgette (en 1 ui) nodig, denk dat ik dan maar net of net niet aan de 200 gram zit. Ik eet wel vaak sla o.i.d. er nog bij. Tellen aardappels ook als groente? Want dan met gemak, in elk geval op veel dagen. Ik probeer wel elke dag op mijn stage iets van rauwkost/tomaat/komkommer/tuinkers extra bij mijn brood te eten, alle klein beetjes helpen .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 18:29
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik haal dat bijna altijd wel. Alleen als ik pasta, pizza of sommige stamppotten eet niet. Verder zorg ik altijd dat we met zijn tweeen tussen de 400/450 gram groenten hebben en dat gaat (bijna) altijd op.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2012, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ik heb eigenlijk geen idee. Misschien maar eens wegen . Maarja, voor pasta bv heb ik voor 2 personen echt maar 1 courgette (en 1 ui) nodig, denk dat ik dan maar net of net niet aan de 200 gram zit. Ik eet wel vaak sla o.i.d. er nog bij. Tellen aardappels ook als groente? Want dan met gemak, in elk geval op veel dagen. Ik probeer wel elke dag op mijn stage iets van rauwkost/tomaat/komkommer/tuinkers extra bij mijn brood te eten, alle klein beetjes helpen .
Een courgette is al gauw 400 g hoor als je een beetje een dikke pakt. En een ui is vaak ook al 50 gram, een grote ui kan ook wel 100 gram zijn. Courgette en ui zijn juist groenten met een hoge dichtheid, waarbij je makkelijk aan de 200 komt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 21:21
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
Een courgette is al gauw 400 g hoor als je een beetje een dikke pakt. En een ui is vaak ook al 50 gram, een grote ui kan ook wel 100 gram zijn. Courgette en ui zijn juist groenten met een hoge dichtheid, waarbij je makkelijk aan de 200 komt.
Nouja, ik bedoel maar: ik heb geen idee . Ach, ik eet gewoon gezond en elke dag groenten, dus ik zal me er maar niet al te druk om maken of het 150 of 200 gram per dag is.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2013, 11:24
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Makkelijk! Maar bij de lunch eet ik ook meestal een tomaat of een stuk komkommer op mijn boterham kaas, en tussendoor wil ik ook nog weleens wat radijsjes of augurkjes snoepen. Dat is misschien ook wel een idee als je het lastig vindt om al die groente 's avonds te eten.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 20:53
JannekeP88
Avatar van JannekeP88
JannekeP88 is offline
Ik haal het ook wel! Veel salades eten en hier en daar wat groente op brood (tomaat, paprika of komkommer). In de herfst is het al helemaal makkelijk om 200 gram te halen. Pompoen is bijvoorbeeld erg zwaar.
__________________
Life dictates, I just drink tea

Laatst gewijzigd op 21-10-2013 om 21:05. Reden: Reclame is niet toegestaan
Met citaat reageren
Oud 22-10-2013, 14:00
Verwijderd
Nee, en met fruit al helemaal niet. 2 ons is gewoon te veel. Ik krijg maar 150 gram op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.