Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2015, 13:14
Vanallesboy
Vanallesboy is offline
Ik ga maandag voor het eerst blowen met een vriend wie er al "ervaring" mee heeft, maar wat is het effect hoe lang duurt dat effect, en hoe duur kost een gram van dat spul, wat is het voor spul? En hoe rook je het?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2015, 22:08
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Het effect is per persoon verschillend en hangt mede af van de soort die je gebruikt. Grof gezegd heb je 2 soorten wiet, Sativa en Indica. Van Sativa wordt je high en van Indica wordt je stoned. Het verschil zit hem erin dat als je high bent je het idee hebt alsof je boven de bank zweeft, als je stoned bent zit je vast op de bank en is alleen denken aan opstaan al te veel moeite. Daarnaast is mijn ervaring dat ook de verhouding tussen wiet en tabak in je joint van grote invloed is. Hoe meer wiet hoe sterker het effect.

In een goede shop wordt de wiet nauwkeurig voor je afgewogen. Ook kunnen ze je goed uitleggen welke soort wat doet. Dit maakt verschil per shop dus het is raadzaam hier naar te vragen. De goedkoopste wiet die ik tegen kom is ongeveer €5,- per gram. Dan heb je thuiskweek of biowiet waar ik me persoonlijk nooit aan gewaagd heb. De prijzen lopen op tot meer dan €15,- voor speciale soorten. Gemiddeld genomen heb je vanaf €8,- per gram in principe goede wiet. Je krijgt dan de toppen van een hennepplant in een zakje. Klik voor een afbeelding. Je rookt het in een joint maar ik mag aannemen dat een plaatje daarvan niet nodig is. Je kunt het ook puur in een pijpje stoppen (kosten een paar euro in de shop). Ook een waterpijp of vaporizer worden gebruikt.

Zelf zorg ik er meestal voor dat ongeveer 2/3e van mijn joint tabak is en dus 1/3e wiet. Mijns inziens een goed gemiddelde maar het hangt dus heel erg af van de soort die je hebt en wat voor effect je wilt. Meestal merk je na een paar minuten wel effect. Hoe meer je rookt hoe sterker het wordt. Meestal duurt het een paar uur maar dat hangt dus heel erg af van hoeveel je rookt.

Ik raad je aan om lekker rustig aan een paar hijsjes te nemen en te zien wat je er van merkt. Als het je bevalt kun je altijd meer nemen. Als je meteen heel veel neemt en het valt slecht dan kun je niet meer terug. Zorg er voor dat je een flesje sportdrank spul (AA, Extran en dergelijke maar geen Red Bull enzo) hebt om te drinken. Dit wordt snel opgenomen en dit helpt vaak snel.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 21:36
GeorgeDeclan
GeorgeDeclan is offline
hoi ik heb 1 x jonko geprobeerd van een vriend na 4 dagen was het nog niet weg en toen ging ik raar doen want was bang volgens mijn ruikten mijn oders ruikte het aan mijn klering en toen werd ik gek en ik moest naar het ziekenhuis.
was uiteindelijk gewoon ziek lol was dus niks

maar dat zegt wel hoe gevaarlijk het kan zijn en lang kan duren soo hee

volgens mij is mijn beste vriend uit groep 7 dood gegaan aan jonko of hij is verhuisd

goretjes gordo
Met citaat reageren
Oud 31-01-2016, 16:20
American Psycho
Avatar van American Psycho
American Psycho is offline
Volgens mij is het bij jou nog steeds niet uitgewerkt
__________________
Where's Bizarre at?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 21:48
smokey2903
Avatar van smokey2903
smokey2903 is offline
hahahahah inderdaad
Met citaat reageren
Oud 14-04-2016, 22:32
Woefzeidekat
Woefzeidekat is offline
Ja haha nog eff met je overleden aan jonko als jij na 4 dagen nog stoned bent mag jij me weleens vertellen waar jij je wiet haalt 😂😂😂
Met citaat reageren
Oud 16-04-2016, 01:41
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:

volgens mij is mijn beste vriend uit groep 7 dood gegaan aan jonko of hij is verhuisd


Citaat:
Ja haha nog eff met je overleden aan jonko als jij na 4 dagen nog stoned bent mag jij me weleens vertellen waar jij je wiet haalt 😂😂😂
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Problemen met blowen
Toneless
24 31-01-2010 19:22
Drugs & Alcohol Paar vraagjes over blowen
Verwijderd
17 15-02-2006 12:22
Drugs & Alcohol blow enquete...zou je willen invullen please?
evanescence
73 09-07-2005 22:50
Drugs & Alcohol eerste keer blowen
xXxEvaxXx
19 22-09-2003 21:36
Drugs & Alcohol Hoe kom ik van het blowen af?
w817
20 28-01-2003 22:10
Drugs & Alcohol het lijkt wel alsof je MOET blowen
devilcat
14 23-05-2002 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.