Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2016, 19:07
Niekerd1204
Niekerd1204 is offline
hoi,
ik zit met een probleem, ik hbe met mijn ouders een deal dat ik voor mij 18e (ben nu 16 bijna 17) niet zou roken of drinken. helaas heb ik toch 1 keer gedronken en zijn ze hier ook achter gekomen. hierdoor waren ze zeer telleurgesteld en moet ik nu dus zelf mijn rijbewijs betalen, maar ze zeiden dat als ik zelf met een oplossing kon komen om hun vertrouwen weer terug te winnen ze mij isschein nog een kans zullen geven. Heeft iemand een oplossing voor mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2016, 19:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je excuses aanbieden en het verder niet meer doen tot je 18 bent. Mogelijk valt er dan nog over te praten met je ouders. Ook op andere manieren proberen je aan hun regels te houden kan in je voordeel werken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-03-2016, 18:55
anoniem99
anoniem99 is offline
dat heb ik dus ook :$, als ik niet zou roken en drinken zou ik ook mn rijbewijs krijgen...
maar ik drink dus weleens vaker alleen weten hun dat niet, ik wil het vertellen maar weet niet wanneer
Met citaat reageren
Oud 31-03-2016, 21:56
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Je kunt het ook niet vertellen en gewoon niet meer drinken.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 01-04-2016, 09:28
Lotje1996
Lotje1996 is offline
Het is sowieso een stomme afspraak die je ouders maken. Want wat als je 18 ben en je rijbewijs hebt? Dan zuip je je nog kapot. Maar goed, het is aan jou de keus om deze te maken. Nu stoppen met drinken en niet vertellen dat je vaker drinkt. Of het risico lopen dat ze het een keer via een andere weg te horen krijgen en dan echt boos op je worden.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2016, 09:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het is sowieso een stomme afspraak die je ouders maken. Want wat als je 18 ben en je rijbewijs hebt? Dan zuip je je nog kapot.
Op jongere leeftijd is alcohol wel schadelijker. Vanaf je 18e is het min of meer jouw verantwoordelijkheid als je je wil bezatten, tot die tijd voelen en zijn je ouders nog verantwoordelijk. Ook in het geval dat je in een dronken bui schade aanricht bijvoorbeeld
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-04-2016, 13:19
Lotje1996
Lotje1996 is offline
Klopt wel Elin3, wat je zegt. Maar het compleet verbieden op deze manier werkt niet goed samen voor een vertrouwensband. Ik (denk, want ik heb geen kinderen) dat ik liever heb dat mijn kind eens wat drinkt om het te proeven, om te kijken wat het is en er dan niet bang voor is mij dit te vertellen, omdat hij/zij anders zelf het rijbewijs moet betalen. Daarnaast is het nog altijd de vraag hoe 'schadelijk' alcohol is mits met mate gebruikt. (dan bedoel ik het verschil tussen 16 en 18)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2016, 13:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn ouders schatte in dat ik wel toch wel verstandig om zou gaan met alcohol en roken en bij mij stond er daarom ook niets tegenover. Dan zou ik liever een eenvoudige afspraak hebben die mij een gratis rijbewijs kan opleveren
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie het vertrouwen van me ouders
Fleur_kus
11 15-12-2013 21:56
Psychologie hoe win in vertrouwen van me ouders terug? en hoe krijg ik meer vrijheid van ze?
Meisje1996
14 15-09-2011 14:31
Psychologie Mag weinig van ouders....
sarah_d
25 25-08-2010 20:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ouders wantrouwen cito-toets
Love & Peace
80 01-03-2007 16:23
Liefde & Relatie Gescheiden ouders & de liefde
supernova
21 05-07-2006 09:50
Psychologie Als ik een melding doe bij Melding kindermishandeling
Kastanje
14 04-05-2006 18:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.