Oud 02-01-2003, 09:07
nar_cyste
Avatar van nar_cyste
nar_cyste is offline
Op een dag dachten allen: laat de wereld maar aan mijn eisen voldoen inplaats van andersom

Geloof je me als ik zeg dat ik vannacht me laatste joint rook?
En niet toegeef aan de verleiding morgen weer alleen dan wel samen met een vriend een coffeeshop in te stappen en weer wat wiet te kopen? Ik meen het want het is slecht voor me om wiet te roken. Vannacht komt de ontknoping

wiet roken is slecht voor jou

Ik ben schizofreen beken ik nu, maar tegenwoordig spreken we van een bi-polaire stoornis, waar ook manisch depressiviteit onder valt. Ik val ergens binnen dat spectrum. Maar goed, welk spectrum? Vergeef me mijn fouten. Vergeef me mijn gebrek aan kennis. Wiet roken is slecht voor mij.

inderdaad

Het doet me sterker wantrouwen.

ook ja, en sterker wanen

Het doet me angstiger worden en somberder en suffer

en steeds dichter bij schizofrenie komen

en geiler en gevoeliger

allemaal ja

en meer willen rukken en klaar willen komen en orgasmes ervaren
en vooral zo stoned mogelijk willen zijn op het hoogtepunt.
Waarom dan wil ik dat in combinatie met wiet? Waarom laat mijn eigen gevoel zich niet meer an sich genieten?

verslaafd

Hoe ontkom ik aan deze cirkel van zelfbedrog?

andere levens indeling

Mag ik dan weer om je lachen als ik morgen weer op straat loop.
Mag ik dan weer de wereld vergeten en enkel die glimlach voelen.
Sorry, maar kijk, zie je, het verandert steeds weer. Nu voel ik me weer blij. Komt dat door de invloeden van buiten? Maar hoe krijg ik daar zelf controle over? Ik kan me toch niet volledig gaan afsluiten van de buitenwereld? Moet ik stoppen met geloven dat ik produktiever ben als ik blow?
Ik ga morgen stoppen en ik ga geen wiet kopen. Ik rook nu de laatste twee op en dan ga ik slapen en morgen de verslavingszorg opbellen om uit te leggen waarom ik de afspraak gemist heb en dan ga ik weer thuis zitten en een andere manier zoeken om mijn geest te vermoeien. Heb je enig idee hoe groot een huis kan worden als je de stenen dwars legt?
Ik rook de laatste twee en dan houden de wanen op. Morgen is het voorbij: de angst, de somberheid en we gaan een tijdje niet blowen.

(Het wordt nu heel druk boven ; Ze zijn hier een verdieping hoger of lager herrie aan het maken; geschreeuw; gegil; gebonk; gestamp. Ik vraag me af of het werkelijk gebeurt of dat het een waan is? Is daar werkelijk ruzie gaande? Zal ik aanbellen? De politie bellen? Heb ik er last van? Hebben zij last van mij? Misschien komen ze om in mijn wiet dampen? Of roken ze mee als parasieten zoals ik vroeger ook op feestjes deed? De uitvreter
die dacht dat ie een dichtend titaantje was, maar nu toch wel steeds meer door krijgt wat ie werkelijk is. Ja wat dan, vraag je je natuurlijk af nu.)

Niemand is geinteresseerd in je wanen, dus stop maar gewoon met blowen. Ga genieten van de dingen in het leven. Bijt ff door dat verdriet heen die zich nu laat uiten door je inspanningen. Stop met dit, waarmee je nu je hersens vergiftigt en je zicht vertroebelt.

Ok, ik stop de cirkel. Deze cirkel hier. Welk elixer? De wiet natuurlijk.

(boven schijnt zich ook de een of andere beslissing af te spelen)

Freud: hoor je weer je ouders ruzieeen?

Luister niet naar wat je hoofd er van maakt: luister naar wat er zich werkelijk af speelt en beoordeel zonder vooroordeel. Oh oh hoe ik je angsten nu begrijp als mensen je weer lastig vallen.

(laat se het boven maar uit proberen te praten? Of moet ik ingrijpen?)

Ze hebben ruzie en ik ben bang. Zouden ze ruzie om mij hebben?
Als ik stop met blowen stopt de selfanalyse ook!

het is jou 'fantasie'

Je las Freud verkeerd, maar fantasie is het zeker. Laat alles maar ophouden. Ik heb nieuwe vrienden gevonden. Echte mensen hoor. Had ze allang. Realiseerde het me alleen nog niet.
__________________
Alles wat ik seg heeft betrekking op mijn naam/ verder sit er niks achter

Laatst gewijzigd op 02-01-2003 om 10:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Acetaldehyde in sigaretten is extra verslavend
coopergirl
29 04-05-2007 10:10
Games Gamen... De verslaving van de toekomst
Verwijderd
51 03-10-2006 17:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap State of the Union - Bush verdedigt strijd tegen de tirannie
Supreme Dutch
113 06-02-2006 23:20
Drugs & Alcohol Vaccin tegen coke-verslaving
Verwijderd
15 19-06-2004 17:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap politie volgt dakloze verslaafden
Sjied No Clue
76 23-01-2004 23:11
Drugs & Alcohol verslaving van slaappillen
zeekoe
6 02-04-2003 15:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.