Oud 22-04-2003, 15:17
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
DEN HAAG - Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer steunt het pleidooi van de Maastrichtse rechtbankpresident Lampe om softdrugs te legaliseren. Alleen het CDA wil dat marihuana en hasj onder het strafrecht blijven vallen om te voorkomen dat Nederland wordt overspoeld door drugstoeristen.

http://www.volkskrant.nl/denhaag/1050902551409.html

Zal het er nu eindelijk van komen? Of zal net als twee jaar geleden het toekomstige kabinet het voorstel tegenhouden, ondanks een meerderheid in het parlement?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2003, 15:21
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
jan-peter zit weer s in de weg, en aangezien het CDA in de regering komt heb je weinig kans dat dit de komende 4 jaar werkelijkheid wordt..
Jammer, nog geen jointjes te koop bij de supermarkt
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 15:27
Mark87
Mark87 is offline
Wat voor gevolgen heeft dit dan? Dat iedereen gewoon mag kweken en onbeperkt bij zich mag houden. En dat je in de supermarkt straks ook bij de kruiden ineens Orangebud, Purple Haze, Silver Pearl, etc. ziet liggen?

WOOOOO!!!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 15:37
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Mark87 schreef op 22-04-2003 @ 16:27:
Wat voor gevolgen heeft dit dan? Dat iedereen gewoon mag kweken en onbeperkt bij zich mag houden. En dat je in de supermarkt straks ook bij de kruiden ineens Orangebud, Purple Haze, Silver Pearl, etc. ziet liggen?

WOOOOO!!!
Als soft-drugs gelegaliseerd worden, dan zullen zij net zo worden behandeld als alcohol. Dus accijns en vergunningen voor verkooppunten.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 15:43
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 22-04-2003 @ 16:37:
Als soft-drugs gelegaliseerd worden, dan zullen zij net zo worden behandeld als alcohol. Dus accijns en vergunningen voor verkooppunten.
Krijg je dan het effect, dat winkels er mee gaan stunten? En dat het goedkoper wordt?

En blijft de leeftijd 18?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:26
Verwijderd
Ik heb er niets op tegen. Sigaretten en alcohol worden immers ook legaal verkocht. Dus het zou wel consequent zijn om het te legaliseren.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 17:24
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Mark87 schreef op 22-04-2003 @ 16:43:
Krijg je dan het effect, dat winkels er mee gaan stunten? En dat het goedkoper wordt?

En blijft de leeftijd 18?
Als het gelegaliseerd wordt, zal het vrije markt princiepe worden toegepast, dus kunnen winkels bv 2 gram Orange Bud voor de prijs van 1 verkopen. Alleen zal de overheid er waarschijnlijk wel voor zorgen dat niet iedereen de rechten heeft om cannabis te verkopen.

De leeftijd blijft dan zeer waarschijnlijk 18 omdat de meeste partijen al hebben aangegeven dat ze het geen aangelegenheid vinden voor minderjarigen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 17:26
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Laten we dan allemaal D66 gaan mailen om niet met CDA een kabinet te willen voor ze voor de totale legalisatie zijn, idem bij de LPF.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:18
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Dan krijg je zelfs tv reclame voor een bepaald wietmerk
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:50
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Drexz schreef op 22-04-2003 @ 19:18:
Dan krijg je zelfs tv reclame voor een bepaald wietmerk
Ik zie het al helemaal voor me:
een wit strand op jamaica, waarop een sexy negerin je toeverluisterd: "Smoke Cannablitz (r) !"
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 22:17
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 22-04-2003 @ 19:50:
Ik zie het al helemaal voor me:
een wit strand op jamaica, waarop een sexy negerin je toeverluisterd: "Smoke Cannablitz (r) !"
whahaha
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 22:50
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 22-04-2003 @ 16:17:
DEN HAAG - Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer steunt het pleidooi van de Maastrichtse rechtbankpresident Lampe om softdrugs te legaliseren. Alleen het CDA wil dat marihuana en hasj onder het strafrecht blijven vallen om te voorkomen dat Nederland wordt overspoeld door drugstoeristen.

http://www.volkskrant.nl/denhaag/1050902551409.html

Zal het er nu eindelijk van komen? Of zal net als twee jaar geleden het toekomstige kabinet het voorstel tegenhouden, ondanks een meerderheid in het parlement?
Wat je er niet bijverteld hebt is dat de Maastrichtse rechtbankpresident Lampe ook graag harddrugs zou legaliseren....
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 23:58
Verwijderd
Lampe for harddrugs, Lampe for president
nee hoor, geintje
Maar anyway, ik ben tegen legalisatie in de zin van dat de regering extreem veel belasting kan heffen op wiet, en verkooppunten beperkt worden . Maar wel ben ik voor het legaal verbouwen van wiet. Ik krijg mijn vader dan echt wel zo gek dat ik een kwekerij op zolder mag beginnen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 10:29
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Prima idee. Is er weer een product waar een flinke accijns over geheven kan worden. Kunnen we het begrotings tekort een beetje dichten
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Laatst gewijzigd op 23-04-2003 om 10:40.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 13:04
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Maaruh... als er ook nog accijns enzo overheen komen wordt het dan niet iets van 50% duurder ofzo? En er zullen vast wel veel regels bij komen over gebruik en bezit... denk ik...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 13:36
Mark87
Mark87 is offline
Ik hoop eigenlijk dat er niet zoveel regels komen, en ik hoop ook dat de huidige coffeeshops kunnen blijven bestaan, zodat de prijzen alleen maar voordeliger kunnen worden.

Zelf vind ik trouwens dat wiet een betere drugs is dan alcohol eigenlijk.

En hoe zit het met het buitenland? Ik vind dat er gewoon mensen hierheen mogen komen, maar dat ze het niet naar hun eigen land mee mogen nemen, en als ze dat doen dat ze dan berecht kunnen worden. (De beste oplossing zou natuurlijk zijn dat de hele wereld het legaliseerd natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:54
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Mark87 schreef op 23-04-2003 @ 14:36:
Ik hoop eigenlijk dat er niet zoveel regels komen, en ik hoop ook dat de huidige coffeeshops kunnen blijven bestaan, zodat de prijzen alleen maar voordeliger kunnen worden.

Zelf vind ik trouwens dat wiet een betere drugs is dan alcohol eigenlijk.

En hoe zit het met het buitenland? Ik vind dat er gewoon mensen hierheen mogen komen, maar dat ze het niet naar hun eigen land mee mogen nemen, en als ze dat doen dat ze dan berecht kunnen worden. (De beste oplossing zou natuurlijk zijn dat de hele wereld het legaliseerd natuurlijk )
In het buitenland is het beleid ook overal langzaam minder streng aan het worden, laatst las ik ergens dat je voor het bezit van een kleine hoeveelheid cannabis in bepaalde landen alleen maar een hele lage boete krijgt. En we kunnen over een aantal jaren "Hoofdexporteur" worden, als Belgie beter geregeld wordt en zo alle landen waar het beleid zo aangepast wordt. Het probleem van het gedogen of zelfs legaliseren van harddrugs is dat we een internationaal opiumverdrag hebben getekend EN dat harddrugs waarschijnlijk bijna niets meer kost lijkt me ook best gevaarlijk, dan heb ik het niet over coke (niet dat ik zeg dat het goed is, maar zal ik niet zeggen dat het meteen zwaar gevaarlijk is), maar over crack, heroine en misschien speed en XTC.
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:06
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 24-04-2003 @ 10:54:
In het buitenland is het beleid ook overal langzaam minder streng aan het worden, laatst las ik ergens dat je voor het bezit van een kleine hoeveelheid cannabis in bepaalde landen alleen maar een hele lage boete krijgt. En we kunnen over een aantal jaren "Hoofdexporteur" worden, als Belgie beter geregeld wordt en zo alle landen waar het beleid zo aangepast wordt. Het probleem van het gedogen of zelfs legaliseren van harddrugs is dat we een internationaal opiumverdrag hebben getekend EN dat harddrugs waarschijnlijk bijna niets meer kost lijkt me ook best gevaarlijk, dan heb ik het niet over coke (niet dat ik zeg dat het goed is, maar zal ik niet zeggen dat het meteen zwaar gevaarlijk is), maar over crack, heroine en misschien speed en XTC.
coke vind ik gevaarlijker dan XTC.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2003, 13:09
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
jah ik wil liever dat ze het zo doen. dadelijk wordt het zo stervens duur dat het niet meer leuk is. en ik hoef echt niet bij de supermarkt een gram wiet kopen. daarvoor zijn coffeeshops

wat zijn de voordelen van legalisatie
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 09:55
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 24-04-2003 @ 13:06:
coke vind ik gevaarlijker dan XTC.
Ja, ik zeg alleen dat er mensen zijn die er met om kunnen gaan op lange termijn, ik ken toevallig niemand die volwassen is en (xtc) pillen slikt... [ik hoef het allebei niet]
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 10:26
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Ik ga verhuizen naar België en lid worden van het Vlaams Blok als ze dit serieus van plan zijn. Wat we nodig hebben is een CU/SGP kabinetje, dan gebeurt die legalisatie tenminste niet.

Denk aan onze kinderen mensen, aan hun toekomst.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 11:08
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
meelman schreef op 25-04-2003 @ 11:26:
Ik ga verhuizen naar België en lid worden van het Vlaams Blok als ze dit serieus van plan zijn. Wat we nodig hebben is een CU/SGP kabinetje, dan gebeurt die legalisatie tenminste niet.

Denk aan onze kinderen mensen, aan hun toekomst.
uhh, moet ik dit serieus nemen?
naja, doesnt matter.

Ik verbaas me nog steeds zo ontiegelijk veel over de ongeloofwaardige vooroordelen die delen van de Nerderlandse bevolking over (soft!)drugs lijken te hebben. Echt niet normaal soms. Het ergste is nog wel dat ik eigelijk nog nooit een geldig argument ben tengekomen tegen het legaliseren van softdrugs. Het beleid wat nu wereldwijd wordt gehandhaaft is gewoon volstrekt onlogisch. Alcohol is op alle vlakken slechter dan wiet en hasj, en lijdt tot meer verloedering in de samenleving dan de meeste harddrugs. tIs gewoon triest wat voor wereldbeeld sommige mensen hebben, beinvloed door politieke propaganda die hun wetten ook niet op legitieme redenen gebaseert lijken te hebben.
Ik vraag me soms echt af op wat voor niveau sommige (internationale) converenties gehouden worden over bijv. drugs(beleid). Als je er een beetje realistisch tegenaan kijkt moet je toch zo kunne doorzien dat door het illegaal houden van drugs je de criminele circuits alleen maar een onuitputtelijke voedingsboding geeft voor hun inkomsten, mensen meer risico lopen verkeerde middelen tot zich te nemen, het alleen maar neigt tot slechte voorlichting en mensen alleen maar een verkeerd beeld over drugs vormen.
Ik zeg niet dat drugs goed zijn, maar drugs leiden gewoon niet tot meer verval dan dan welk andere vorm van materie waar wij mee om gaan.
Het illegaal houden van drugs heeft iig geen postitieve invloed op het gebruik, kijk naar landen waar superstreng wordt opgetreden tegen drugs, maar het gebruik zelfs hoger kan liggen dan landen als Nederland waar de politiek er wat relaxter mee omgaat.
Verder is t zo dat in Nederland de gebruikers hier veel bewuster en voorzichtiger omgaan met drugs dan landan als de VS, en relatief gezien weinig drugsdoden kent, en wij staan nog wel zo open tegenover drugsgebruikt..
__________________
you don't know, dreamer

Laatst gewijzigd op 25-04-2003 om 11:51.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:05
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Check vooral zijn sig!
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 22-04-2003 @ 18:26:
Laten we dan allemaal D66 gaan mailen om niet met CDA een kabinet te willen voor ze voor de totale legalisatie zijn, idem bij de LPF.
de LPF heeft juist wel een goed standpunt: wel legalisatie, maar niet 'in de supermarkt'. anders kan je die leeftijdsgrens ook wel vergeten. legalisatie, maar alleen verkoop in coffeeshops vind ik wel een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:23
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Vraag me af of er enig politieke partij is die wiet in de supermarkt ziet zitten..
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2003, 19:25
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Tof, als het nou beter verkoopt dan breezer zou de jeugd nog best eens gered kunnen worden.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 10:02
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
snees schreef op 25-04-2003 @ 20:08:
de LPF heeft juist wel een goed standpunt: wel legalisatie, maar niet 'in de supermarkt'. anders kan je die leeftijdsgrens ook wel vergeten. legalisatie, maar alleen verkoop in coffeeshops vind ik wel een goed idee.
Dit valt tegen, dat wist ik helemaal niet... het wordt steeds moeilijker om een goede partij te kiezen om op te stemmen. CDA is te makkelijk om te lullen, dus valt ook af. Ben niet Christelijk, maar vrees dat er nog maar 2 partijen over blijven. Ik vind dat je aan de kinderen en aan hun toekomst moet denken en die toekomst kan verprutst worden door de drugs.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 13:20
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
meelman schreef op 26-04-2003 @ 11:02:
Dit valt tegen, dat wist ik helemaal niet... het wordt steeds moeilijker om een goede partij te kiezen om op te stemmen. CDA is te makkelijk om te lullen, dus valt ook af. Ben niet Christelijk, maar vrees dat er nog maar 2 partijen over blijven. Ik vind dat je aan de kinderen en aan hun toekomst moet denken en die toekomst kan verprutst worden door de drugs.
Nou, ik zou het minder erg vinden als m'n kind zou blowen dan dat ie/zij een diehard breezerdrinker is. Ik vind alcohol kwalijker dan softdrugs eerlijk gezegd. En drugs blijven hoe dan ook aanwezig, illegaal of legaal. Als je het helemaal illegaal maakt, kan je niets meer controleren, en of dat nou zo goed is voor je kinderen?

Trouwens wel leuk: In 'n coffeeshop in Rotterdam hing voor de verkiezingen nog 'n foldertje: Laat je stem niet in rook opgaan! Stem softdrugsvriendelijk en dan de partijen die softdrugsvriendelijk zijn
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:28
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
eigenlijk vind ik het wel goed zoals het nu is
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 17:19
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
meelman schreef op 26-04-2003 @ 11:02:
Dit valt tegen, dat wist ik helemaal niet... het wordt steeds moeilijker om een goede partij te kiezen om op te stemmen. CDA is te makkelijk om te lullen, dus valt ook af. Ben niet Christelijk, maar vrees dat er nog maar 2 partijen over blijven. Ik vind dat je aan de kinderen en aan hun toekomst moet denken en die toekomst kan verprutst worden door de drugs.
Misschien is t je opgevallen dat er wel een leeftijdsgrens blijft gelden? Dus de koters zullen er niet zoveel onder lijden.
En ik weet nie hoor, maar bij mij op school zitten 15 jarige kinders ook wekelijks aan de pillen enzo, dus op de een of andere manier kunnen ze er nu ook makkelijk aan komen..

Recente studies vertellen: in NL heeft 10% van de scholieren uit t voortgezet onderwijs wiet gebruikt in de afgelopen maand
In Amerika heeft 20% van de jongeren wiet gebruikt in de afgelopen maand..
In amerika heeft 1 op de 9 jongeren (11%) wel ns xtc gebruikt, in NL 3 tot 5%..

Trouwens, als we ooit succesvol zijn in het volledig bestrijden van (illegale) drugs en deze volledig van de aardbodem verdwijnen, gaan ze wel lijm snuiven ofzo..
__________________
you don't know, dreamer

Laatst gewijzigd op 26-04-2003 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 22:36
Gimmeshelter
Avatar van Gimmeshelter
Gimmeshelter is offline
ik hoop dat het doorgaat, het blijft nog wel een cda-kabinet, en die moeten het uiteindelijk invoeren, maar misschien heeft het kopspijkersfilmpje geholpen, en voelt meneer balkenende nu ook dat het niet erg is om te blowen maar zou de prijs ervan nou ook dalen? er komt natuurlijk wel meer concurrentie en misschien wel reclame ervoor
we will see
__________________
Steek de draak met haat, dood de tijd met liefde
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Gimmeshelter schreef op 27-04-2003 @ 23:36:
ik hoop dat het doorgaat, het blijft nog wel een cda-kabinet, en die moeten het uiteindelijk invoeren, maar misschien heeft het kopspijkersfilmpje geholpen, en voelt meneer balkenende nu ook dat het niet erg is om te blowen maar zou de prijs ervan nou ook dalen? er komt natuurlijk wel meer concurrentie en misschien wel reclame ervoor
we will see
Er komt natuurlijk geen reclame voor, want de reclame voor tabak is volledig afgeschaft. Het leek mij ook leuk maar helaas.

Verder schaam ik mij diep dat ik bij Jan-Potter Balkenende in de straat/buurt woon (Paradijsselpark te Capelle aan den IJssel, is echt waar), want die eikel ziet ook niet dat de legalisatie van soft-drugs alleen maar voordelen heeft. Wat ik ook wel jammer vind is dat ze leeftijdslimiet niet willen varlagen naar 16, de maximum aantal grammen niet willen verhogen en het niet in de supermarkt willen zetten. Anders zou je mij elke zaterdag horen roepen: "Mam! Ik ga ff langs de Appie! Mn 2 kilo zak wiet is op en ik ga ff een nieuwe halen!" Maar goed, legalisatie zou wel fijn zijn. Is ook goed voor inze econmie. Als de legalisatie wordt ingevoerd, kunnen er volgens mij ook makkelijker bedrijven vormen die hennep-producten maken. Zoals touw en textiel en dergelijke. Ik ben dus hard voor de legalisatie en mijn sukkel-lijst is weer uitgebreid met 2 kopjes: Balkenende en Meelman.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.