Oud 30-03-2004, 08:06
Vini-Vidi-Vici
Avatar van Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
Hebben meer mensen er last van dat ze 1 a 2 dagen na een flinke high toestand (door pure wiet in dit geval) zich een btje down voelen? niet zwaar depressief,maar nog een beetje afwezig zo af en toe?is dat redelijk normaal?duurt zoiets lang?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2004, 10:39
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
mjah he tis wel logisch.. die dagen leef je een btje in een roes/ andere wereld.
als je daar uit geraakt voel je je altijd een btje down/verloren.

gaat vanzelf wel weer weg.
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 12:14
Verwijderd
neuh geen last van. Of ik ben gewoon nooit 2 dagen helemaal high geweest (maar dat zal toch wel???) juh nee...dat ben ik wel, ik weet niet, ik sluit me maar aan bij dinges hierboven me.

edit: stoned
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 13:35
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
is dat niet gewoon bij mensen zo, dat als ze uit een roes komen dat ze een beetje inzakken (grootste oorzaak verslaving) ik heb het oa na speed, seks, maar ook als ik een leuke drukke periode had met vrienden, dan stort je daarna gewoon een beetje in
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:51
sosaap
sosaap is offline
bij wiet kan je je de dag(en) erna een beetje duf voelen, maar dat gaat snel weer weg

bij hard-drugs is het een ander verhaal: de dag(en) erna heb je een tekort aan serotonine en/of dopamine in je hersenen. Het gevolg hiervan is een dip en/of een wisselend humeur...
__________________
We're losing the war on drugs. You know what that implies? There's a war, and the people on drugs are winning it. What does that tell you about drugs?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:55
vuurtje ?
Avatar van vuurtje ?
vuurtje ? is offline
zelf heb ik dat nooit echt na 1 dag ofzo, maar als ik dan een week ofzo heel veel achter elkaar blow, en die week daarna niet merk ik op school dat ik op eens helemaal niet bij de les ben, daar schrok ik in het begin wel ff van , maar alles went
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:18
O.B.
O.B. is offline
vorig jaar een keer met "Vuurtje?" en nog iemand anders, met helemaal suf geblowd, op een avond...Was Helemaal weg...heb je week lang naagedacht over die ervaring. Zeker niet depresief!!
Mega-onder de indruk
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 20:38
vuurtje ?
Avatar van vuurtje ?
vuurtje ? is offline
Citaat:
O.B. schreef op 30-03-2004 @ 18:18 :
vorig jaar een keer met "Vuurtje?" en nog iemand anders, met helemaal suf geblowd, op een avond...Was Helemaal weg...heb je week lang naagedacht over die ervaring. Zeker niet depresief!!
Mega-onder de indruk
klopt, depresief is wat anders, maar je concentratie ligt niet echt bepaald hoog dan
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:41
O.B.
O.B. is offline
Ivooooooh!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:43
Verwijderd
Citaat:
O.B. schreef op 30-03-2004 @ 22:41 :
Ivooooooh!!!!
ja?

maar goed, euh ben nu ineens best down, de reden kan ik me eigenlijk niet echt bedenken, maar ja ach, morgen is weer een dag mazzel
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 22:12
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ben zojuist bij een lezing geweest over het verband tussen het gebruik van cannabis en psychoses, aangezien ik vrij info-overflooded ben kan ik niet een al te samenhangend antwoord geven. 'Depressie' kan(is) een accuut gevolg van het gebruik en de belevenis hiervan kan verschillen afhankelijk van een heleboel factoren. (depressie tussen aanhalingstekens aangezien dat natuurlijk nogal te relatieveren valt).
Een belangrijke factor is het zogenaamde 'reward system', de mens leert zichzelf als het ware om een prettige ervaring te willen krijgen, in dit geval het stoned dan wel high zijn. Volgens hetzelfde principe als een kind dat beter leert door beloning dan door straf. Zodra die stimulans wegblijft, en de prettige gevoelens verdwenen zijn voel je je down en dan resten je twee opties; weer stoned worden of wennen aan de normale omstandigheden.

Uit meerdere onderzoeken bleek trouwens dat mensen die blowen of geblowd meer kans op psychoses hebben, ook op lange termijn. (Volgens de spreker zo'n 4% verhoogde kans, afhankelijk van de mate vh gebruik en andere factoren zoals erfelijke aanleg voor psychoses)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie nergens meer zin in, depressief
Anoniiem
3 03-01-2012 12:34
Psychologie Moe en down van veel mensen om me heen
Meissiej
14 18-06-2005 22:29
Psychologie eenzaam, down
Zero-Zero
9 26-12-2004 10:56
Psychologie wat is depressief zijn en ben ik depri?
Gezeligemeid
27 15-03-2004 21:50
Psychologie wanneer depressief??
vievo
79 12-08-2003 17:30
Psychologie depressiviteit en sex
Alopecia
32 23-12-2001 02:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.