Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 20:53
herz
herz is offline
persoonlijk mogen ze van mij het gedoogbeleid best uitbreiden, door middel van betere voorlichting en meer vrijheden voor kwekers en shophouders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 21:53
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
europees aanzien, kennelijk belangrijker dan gezondheid van de nederlandse jeugd
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:07
Verwijderd
Ik denk niet dat het een probleem word om aan wiet te komen als het wordt verboden.
Best veel mensen kweken gewoon een paar plantjes thuis, waar de politie nooit achter kan komen...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:20
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
het is opzich absurd dat door zo'n verandering ons land ineens veel meer criminelen telt... was al gezegd, maar ja, toch nog 'n keer maar. plus straks uitbreiding van 't preventief fouilleren. 't word wel 'n lekker repressief beleidje zo...
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 23:08
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
]{ing schreef op 06-04-2004 @ 20:28 :
Wat jij nu zegt is gebaseerd op wat je weet maar blijkbaar weet je niet zoveel, no offense. Toch denk ik niet dat het THC percentage de boosdoener is, om mensen bewust te maken van het feit dat wiet niet zo onschuldig is zal men meer aandacht moeten besteden aan voorlichting. Het is wel bewezen (dmv meerdere onderzoeken) dat iemand die meer wiet rookt ook een grotere kans heeft op psychoses op latere leeftijd, het is niet bewezen dat de sterkte van de wiet hierbij een grote rol speelt. Volgens Trimbos is 'nederwiet' zo sterk dat het als harddrugs bestempeld kan worden, daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Mag ik vragen in welk opzich dit een reactie is op mijn post, en op het feit dat ik niet veel zou weten?

Ik houd ook de kranten in de gaten, kijk ook het nieuws, en lees ook de highlife, dus ik denk dat ik nog wel een beetje weet waar ik het over heb...?
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:06
hatefukk
hatefukk is offline
Een beetje een gek verhaal van het trimbos-instituut. Maarja, die staan dan ook niet bekend om hun heldere onderzoeken. Wiet nadert het thc-percentage van hasj-olie?? Yeah right, dan zou het thc-percentage tussen de 40% en 70% liggen...lijkt me niet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:45
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 06-04-2004 @ 23:20 :
het is opzich absurd dat door zo'n verandering ons land ineens veel meer criminelen telt... was al gezegd, maar ja, toch nog 'n keer maar. plus straks uitbreiding van 't preventief fouilleren. 't word wel 'n lekker repressief beleidje zo...
dan hadden wij nog geluk
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 16:03
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Het is dom en ondoordacht.
Een hoger percentage THC zorgt er, net als een hoger percentage alcohol, normaal gesproken voor dat je minder hoeft te gebruiken voor hetzelfde effect. Stoneder dan stoned kan je toch niet worden, ofwel: de meeste gebruikers roken minder wiet naarmate het percentage THC stijgt. Gevolg: ze krijgen minder andere schadelijke stoffen binnen.
Wiet met hoge percentages THC uit de shop halen is dus geen doordachte beslissing, maar een kippenbeleid gevoed door angst voor en onder druk van de andere Europese landen.

__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:27
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
De tweede kamer is sowieso tegen een verbod
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:45
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ja, behalve de cda-zetels
en met een onderzoek dat uitwijst dat er gevaar aan thc-gebruik zit
cda+vvd+d66
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 20:02
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
ik zou het behoorlijk genaaid vinden
blow zelf al 3 jaar en vind het nou niet echt bepaald sterker geworden. laat die achterlijke balkenende het zelf maar een x proberen dan weet ie hoe chil het is en zal ie het wel uit zn hoofd laten om het te verbieden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 20:07
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 06-04-2004 @ 12:01 :
huppa weer een demonstratie meer dan
nee net alsof dat zin heeft en wat wil je dan gaan doen met 40000 man op de dam gaan staan en allemaal een joint opsteken
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 20:16
herz
herz is offline
Citaat:
wammus schreef op 07-04-2004 @ 21:07 :
nee net alsof dat zin heeft en wat wil je dan gaan doen met 40000 man op de dam gaan staan en allemaal een joint opsteken
ah damn, dat zou echt vet zijn. met z'n 400000 stoned zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 20:18
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
herz schreef op 07-04-2004 @ 21:16 :
ah damn, dat zou echt vet zijn. met z'n 400000 stoned zijn.
ja dat op zich wel maar denk je er ook wat mee te gaan bereiken
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 20:35
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
wammus schreef op 07-04-2004 @ 21:02 :
ik zou het behoorlijk genaaid vinden
blow zelf al 3 jaar en vind het nou niet echt bepaald sterker geworden. laat die achterlijke balkenende het zelf maar een x proberen dan weet ie hoe chil het is en zal ie het wel uit zn hoofd laten om het te verbieden.
goh, 3 jaar al



Ik heb wel gemerkt dat er steeds meer anabolenwiet op de markt is, vink ook niet zo fijn roken, geef mij maar een mildere "puur natuur" wiet, vink veel lekkerder
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 20:37
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 07-04-2004 @ 21:35 :
goh, 3 jaar al



Ik heb wel gemerkt dat er steeds meer anabolenwiet op de markt is, vink ook niet zo fijn roken, geef mij maar een mildere "puur natuur" wiet, vink veel lekkerder


klopt vooral eigen teelt is erg goed
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 22:49
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
wammus schreef op 07-04-2004 @ 21:18 :
ja dat op zich wel maar denk je er ook wat mee te gaan bereiken
Ja, collectief stoned worden

Ennuh, zullen we meteen een Guiness Book of Records aanvraag doen?

Maar even serieus, natuurlijk bereik je er in politieke zin vrij weinig mee. TENZIJ je met z'n allen in de kamer van Balkenende gaat staan. Die wordt dan vanzelf stoned door de dampen. Misschien bereiken we daar wél wat mee...
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 22:51
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Amsterdam wil hennepteelt legaliseren
AMSTERDAM (ANP) - De meeste Amsterdamse gemeenteraadsfracties willen dat Nederland een stap verder gaat in het softdrugsbeleid. De fracties, met uitzondering van het CDA, willen dat ook de hennepteelt wordt gelegaliseerd.


Transparante teelt is volgens hen het beste middel om de aan softdrugs gerelateerde criminaliteit uit te drijven. De fracties ondertekenen woensdagmiddag een gezamenlijk manifest Open De Achterdeur. Dit manifest leggen zij ter ondertekening voor aan gemeenteraden in andere grote steden.

Zij hopen dat de collega's hen zullen steunen in het cannabisdebat met de landelijke politiek, aldus de lokale PvdA, VVD, GroenLinks, SP, D66, Leefbaar Amsterdam, Amsterdam Anders/De Groenen en Mokum Mobiel.

De fracties stellen dat zij als lokale bestuurders worden geconfronteerd met de schade van het actuele gedoogbeleid. ,,Door de illegale teelt kunnen criminelen vrijelijk hun gang gaan, met veel overlast tot gevolg.''

Zij zien niets in het plan van de ministers Donner van Justitie en Hoogervorst van Volksgezondheid om de verkoop van nederwiet te verbieden. De ministers vermoeden dat het werkzame bestanddeel tetrahydrocannabinol (THC) in de softdrugs zo krachtig is geworden dat er sprake is van harddrugs.

Verslavingsinstelling Jellinek stelt in een notitie dat de overheid een groep cannabistelers moet gedogen. Deze groep moet dan leveren aan cofeeshops.
http://www.tctubantia.nl/regioportal...nenland-Nieuws!Binnenland!__2096454_,00.html




Softdrug voor superman
Door Rudi Buis en Ferdi Schrooten

Nederwiet is geen onschuldige softdrug meer. De ‘power-cannabis’ van Hollandse bodem mag zich meten met krachtige harddrugs als xtc en lsd, menen experts. Maar een verbod op zware nederwiet werkt volgens critici averechts: productie en handel verdwijnen dan helemaal in het illegale circuit. ‘Politie en justitie kunnen de drugscriminaliteit nu al niet aan.’

‘Zware wiet verbieden? Man, dan loopt het de spuigaten uit’, voorspelt de 22-jarige verkoper van coffeeshop Catweazle in Culemborg. ‘Er zitten hier heel wat gasten met flink veel temperament. Die houden zichzelf in toom met krachtige joints. Als we die straks in coffeeshops niet meer mogen verkopen, dan slaan ze door. Pak een alcoholist maar eens zijn drank af. Dat is vragen om moord en doodslag.’

De ongeveer achthonderd coffeeshops zijn in rep en roer nu de ministers van Justitie en Volksgezondheid overwegen sterke cannabis te verbieden. De zwaardere wietsoorten bevatten tegenwoordig zoveel THC, het werkzame bestanddeel, dat die amper nog ‘softdrugs’ te noemen zijn. Met alle risico’s voor de volksgezondheid, zo betogen de bewindslieden, die daarom overwegen zware hasj en wiet uit de coffeeshop te weren.

Een THC-gehalte van minder dan tien procent, zoals in de jaren negentig nog gebruikelijk was, is al lang niet meer gangbaar, zegt Jaap de Vlieger, als inspecteur van politie betrokken bij het Nationaal Netwerk Drugsexpertise. ‘Ik zie hennepproducten met soms wel dertig tot veertig procent THC. Die hebben een waanzinnig hallucinatie-effect, vergelijkbaar met dat van lsd en xtc.’

De politieman zou dolblij zijn met een verbod. ‘Ik zie nu jongeren helemaal naar de gallemiezen gaan. Ze zijn echt stoned als een garnaal, omdat ze het onderscheid tussen licht en zwaar helemaal niet kunnen maken. Niet voor niks vragen 3500 jongeren hulp vanwege cannabisgebruik.’

Maar is een verbod op zware cannabis, bijvoorbeeld met meer dan tien procent THC, wel de oplossing? De coffeeshophouders vrezen dat de ‘power-wiet’ dan compleet ondergronds gaat.

De vraag ernaar blijft immers bestaan, verwacht voorzitter Goos van de Bond van Cannabis Detaillisten (BCD). ‘We krijgen dan met straatdealers en achterkamertjeshandel te maken, een vermenging met de harddrugswereld.’

Veel producenten en handelaren van wiet zitten nu al tot in hun nek in de illegaliteit. De echt grote winsten worden immers niet zozeer in Nederland gemaakt. Tachtig procent van de nederwiet is bestemd voor export, benadrukt criminoloog Frank Bovenkerk, die uitgebreid studie heeft verricht naar wietmisdaad. Over de grens wordt vaak veel harder tegen cannabis opgetreden dan nu in Nederland.

Politieman De Vlieger maakt zich geen zorgen om gebrekkig toezicht. ‘We hebben als politie nu ook al de capaciteit om te controleren of coffeeshops niet te veel voorraad hebben. Dan kunnen we ook wel controleren of ze niet te zware wiet verkopen.’ Bij het nemen van monsters kunnen inspecteurs van de Voedsel en Waren Autoriteit assisteren, meent De Vlieger. Maar de VWA zit daar niet om te springen. Criminoloog Bovenkerk ziet een ‘verbod op ‘power-wiet’ vooral als symbolisch signaal. ‘Politie en justitie kunnen de drugscriminaliteit nu al niet aan’, zegt de onderzoeker, die vorig jaar stelde dat wietcriminaliteit welig tiert op woonwagenkampen en in achterstandswijken. Verbod van sterke cannabis leidt tot nog meer werk voor de politie, verwacht hij. ‘Korpsen klagen dat ze nu al veel capaciteit kwijt zijn aan hennepacties. En het effect is gering. Twee maanden na een ontmanteling draait de boel weer.’
http://www.tctubantia.nl/regioportal...ie-Interactief!!__2097096_,00.html



Nederwiet
Nederwiet gaat aan zijn eigen succes ten onder. De Nederlandse joint, het product van veertig jaar gedoogbeleid, is te sterk geworden. De ministers Donner (Justitie) en Hoogervorst (Volksgezondheid) stellen het kabinet voor maatregelen te nemen. De werkzame stof tetrahydrocannabinol (THC) in de nederwiet is zo sterk geworden, dat de ministers het voor jonge en onervaren gebruikers gevaarlijk vinden.


Het THC-gehalte is meer dan een keer zo hoog als in de buitenlandse wiet.

De coffeeshophouders en de belangenorganisaties van cannabisgebruikers schreeuwen ach en wee en waarschuwen voor criminalisering van softdrugs. Immers, gebruikers zouden buiten de ‘officiële’ kanalen om toch proberen om de zware wiet te krijgen, dan wel overstappen op harddrugs als speed of coke. Het lijkt op het preken voor eigen parochie. De idylle van de ontspannen blowende wietgebruiker, die in zijn vensterbank een paar plantjes teelt voor eigen gebruik, bestaat immers al lang niet meer. De wietteelt is al lang geleden een keiharde criminele business geworden. Telers proberen zo veel mogelijk geld te verdienen door methoden toe te passen die in de intensieve landbouw niet zouden misstaan. De gevaren die daaraan voor de gebruikers kleven is geen verzinsel van twee ministers uit een neo-conservatief kabinet, maar was ook onder Paars al opgemerkt.

Er is sprake van een trend, zo wijst onderzoek over een reeks van jaren uit. Dat onderzoek naar het THC-gehalte in nederwiet begon op initiatief van de toenmalige minister Borst van Volksgezondheid. De voorstellen van Donner en Hoogervorst zijn daar nu een uitvloeisel van.

Wat de ministers echter nog niet hard maken is het antwoord op de vraag of de zware variant inderdaad gevaarlijk is voor de volksgezondheid. Vooralsnog blijft het bij aannames, wetenschappelijk onderbouwde onderzoekgegevens ontbreken. Toch geeft het geen pas om het kiezen voor ‘licht’ of ‘zwaar’ af te doen als een persoonlijke keuze. Daar is begeleiding voor nodig, maar in productvoorlichting blinken de meeste coffeeshophouders niet uit.
http://www.tctubantia.nl/regioportal...ie-Interactief!!__2097084_,00.html


Power-wiet zorgt voor aanvallen van paniek en angst
Het roken van cannabis moét wel ongezond zijn. Al was het maar omdat rook slecht is voor bloedvaten, hart en longen. Maar hebben wiet en hasj (cannabis-hars), die ook in thee of verdampte vorm geconsumeerd kunnen worden, daarnaast een slechte invloed op de psyche van de gebruiker? Deskundigen twisten daar over.


Het Trimbos-instituut meldde vorige maand dat het THC-gehalte in nederwiet, de werkzame stof die ervoor zorgt dat de gebruiker ‘high‘ wordt, gemiddeld 15,2 procent is.

Dat is bijna tweemaal zoveel als eind jaren negentig. Dat is het gevolg van betere groei-apparatuur, bestrijdingsmiddelen en veredelde planten.

‘Maar of sterkere wiet leidt tot een groter risico op gezondheidsklachten weten we niet’, zegt Harald Wychgel van het instituut. Wel zijn er vermoedens.

Zo zou veelvuldig gebruik van ‘power-wiet’ leiden tot paniek- en angstaanvallen, concludeerden Australische onderzoekers in 2002.

Met name vrouwen zouden meer last hebben van depressies en angststoornissen wanneer ze regelmatig een joint opsteken.

Maar dat is niet hetzelfde als de gevolgen die gebruikers van harddrugs als cocaïne, afbraak van het neusschot en ander kraakbeen, en heroïne ondervinden.

Die geven een veel sterkere kans op verslaving.

Er zijn geluiden dat wietgebruikers eerder last krijgen van een psychose of schizofrenie.

Het is opvallend dat veel schizofreniepatiënten blowen. Maar dat wil niet zeggen dat er ook een oorzakelijk verband is, zegt psychiater Daniël van Dijk, die onderzoek heeft gedaan bij 176 schizofreniepatiënten.

‘Velen blowen juist om zich prettiger te voelen.’

De psychiater denkt dat het probleem niet zozeer in de sterke wiet zit, maar meer in de mate van het gebruik. ‘Een glas bier is geen probleem. Maar een zelfde hoeveelheid cognac is andere koek.’http://www.tctubantia.nl/regioportal...ie-Interactief!!__2097099_,00.html


Verbod nederwiet in de maak
DEN HAAG/ENSCHEDE - De ministers Hoogervorst (Volksgezondheid) en Donner (Justitie) willen maatregelen treffen tegen de teelt en het gebruik van nederwiet. Tactus, de instelling voor verslavingszorg in Twente, vreest meer negatieve effecten dan positieve bij een verbod.


Morgen bespreekt het kabinet hun voorstel om zware vormen van cannabis niet langer te gedogen. Reden is dat de Nederlandse joint te sterk is. Nederwiet is het meest populaire product in de coffeeshops. Volgens de Vereniging van Cannabisdetaillisten wordt met zo’n verbod veertig jaar overheidsbeleid ‘in één keer te grabbel gegooid’. CDA en VVD reageren terughoudend op het voorstel. De PvdA is tegen.

Directeur R. Rutten van Tactus: ‘Bij een verbod van bepaalde soorten softdrugs ga je de gebruikers criminaliseren, en dan creëer je een zwarte markt. Dat leidt tot ongecontroleerd gebruik en overlast. Mij te kort door de bocht.’ De ministers hebben vooral moeite met wietsoorten met een hoog gehalte aan de werkzame stof THC. De ministers vinden dat deze softdrugs op één lijn moeten worden gesteld met harddrugs.

Directeur Rutten van Tactus: ‘Dat het gehalte aan THC in wiet stijgt, is juist. Maar de vraag is of dat schadelijk is. Hoeveel mensen gebruiken die zwaardere wietsoorten? In whisky zit meer alcohol dan in bier, maar dat wil toch ook niet zeggen dat meer mensen whisky gaan drinken? Ik zou eerst meer onderzoek doen, alvorens met een verbod te komen.’ Y. van Remmerden, apotheker in Hengelo en voorzitter van de Stichting Verantwoord Medicijngebruik, reageert identiek. ‘In mijn ogen hebben we een prachtige regeling. Ik ben niet ongelukkig met de gedoogsituatie. De excessen zijn beperkt. Ik kan de gedachten achter het plan om tot een verbod te komen niet doorgronden. Moet de coffeeshop straks zelf het THC-gehalte meten? Wie houdt daar toezicht op? In de praktijk zal de verbodsregeling op moeilijkheden stuiten.’ Ze reageert daarmee op een door het CDA geopperde variant om een verbod af te laten hangen van de soort wiet, gemeten naar het THC-gehalte.

‘Het zijn een paar paljassen, die ministers’, reageert B. Hümmels, mede-eigenaar van de Almelose coffeeshop Jemig de Pemig en raadslid voor Leefbaar Almelo. ‘Is alcohol harddrugs? Is whisky verboden? Nee! Waarom dit dan wel verbieden? Hoe moet ik het THC-gehalte controleren? Er bestaan wel testen, maar die zijn vrij duur. Eigen meetapparaten hebben we niet.’

‘Wij hebben wel eens heftige wiet in huis. Op elke vijf soorten is er één van topkwaliteit, met relatief veel THC. Wij hebben vooral de lichtere varianten. De wiet die relaxt, zeg maar. Het merendeel wil wiet die relaxt.’, aldus Hümmels. http://www.tctubantia.nl/regioportal...ie-Interactief!!__2097126_,00.html



leesvoer.... opzich beetje dubbelzinnig maar typisch NL.... maar ze moeten oprotten, ook met dat 10% beleid... crap man, ik vind t chill zoals het gaat en is...
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 00:10
Verwijderd
Kun je het even in drie woorden samenvatten?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 00:32
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-04-2004 @ 01:10 :
Kun je het even in drie woorden samenvatten?
ik was eigenlijk net van plan ff te checken of er veel of weinig activiteit hier is, indien weinig ga ik van de sterren genieten

morgen misschien
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:45
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
C r Y p S schreef op 07-04-2004 @ 23:49 :
Ja, collectief stoned worden

Ennuh, zullen we meteen een Guiness Book of Records aanvraag doen?

Maar even serieus, natuurlijk bereik je er in politieke zin vrij weinig mee. TENZIJ je met z'n allen in de kamer van Balkenende gaat staan. Die wordt dan vanzelf stoned door de dampen. Misschien bereiken we daar wél wat mee...

is op zich geen slecht idee alleen ik denk niet dat je 40000 man in de kamer van balkenende gaat krijgen
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:12
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
rekt het niet dan scheurd het wel
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:33
Verwijderd
De vrolijke pragmatici van D'66 willen zelfs een controle op 'slechte troep' op de markt, naast legalisering van softdrugs.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:47
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Betekent dit dat wij een ontwikkeling gaan maken waarbij uiteindelijk de Consumentenbond wiet in hun tests opneemt? "...en de Beste Koop is..."
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:36
Verwijderd
Citaat:
C r Y p S schreef op 08-04-2004 @ 19:47 :
Betekent dit dat wij een ontwikkeling gaan maken waarbij uiteindelijk de Consumentenbond wiet in hun tests opneemt? "...en de Beste Koop is..."
Santa Maria bij de Grasshopper
Smaak: ++
Mellow: -
High: +
Prijs: --
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 08:46
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-04-2004 @ 01:10 :
Kun je het even in drie woorden samenvatten?


"pssst, wiet kopen?"
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:05
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
‘Zware wiet verbieden? Man, dan loopt het de spuigaten uit’, voorspelt de 22-jarige verkoper van coffeeshop Catweazle in Culemborg. ‘Er zitten hier heel wat gasten met flink veel temperament. Die houden zichzelf in toom met krachtige joints. Als we die straks in coffeeshops niet meer mogen verkopen, dan slaan ze door. Pak een alcoholist maar eens zijn drank af. Dat is vragen om moord en doodslag.’
whahahaha, junks!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 12:05
cup a soup
cup a soup is offline
k denk niet echt dat de regering zal willen toegeven aan het feit dat ze het eigenlijk al niet meer kunnen verbieden. Het zou zo'n groot cellentekort opleveren en om het te controleren zou er zoveel meer politie moeten komen... wordt niks...

Het is toch ook hypocriet als ze wiet willen verbieden, waar we nog niet eens zeker van weten of en hoe schadelijk het is, terwijl we van sigaretten zeker weten dat het schadelijk is, en roken niet verbieden.
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 12:28
Wietabixke
Avatar van Wietabixke
Wietabixke is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
wammus schreef op 07-04-2004 @ 21:07 :
nee net alsof dat zin heeft en wat wil je dan gaan doen met 40000 man op de dam gaan staan en allemaal een joint opsteken
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
herz schreef op 07-04-2004 @ 21:16 :
ah damn, dat zou echt vet zijn. met z'n 400000 stoned zijn.
--------------------------------------------------------------------------------

waarom maak jer niet drekt 4miljoen van?
__________________
BOE
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:03
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
Wietabixke schreef op 09-04-2004 @ 13:28
hahaaa
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:33
Bleater
Avatar van Bleater
Bleater is offline
Citaat:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
wammus schreef op 07-04-2004 @ 21:07 :
nee net alsof dat zin heeft en wat wil je dan gaan doen met 40000 man op de dam gaan staan en allemaal een joint opsteken
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
herz schreef op 07-04-2004 @ 21:16 :
ah damn, dat zou echt vet zijn. met z'n 400000 stoned zijn.
--------------------------------------------------------------------------------

waarom maak jer niet drekt 4miljoen van [/B]
Als het echt zo ver moet komen ben ik van de partij
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:06
vuurtje ?
Avatar van vuurtje ?
vuurtje ? is offline
Maar mensen onthoud:

Jan-Peter is een skater !!!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
vuurtje ? schreef op 09-04-2004 @ 19:06 :
Maar mensen onthoud:

Jan-Peter is een skater !!!
dat slaat ook nergens op
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:56
beija_flor
Avatar van beija_flor
beija_flor is offline
Ze kunnen het uberhaupt toch niet doorzetten dus wtf freakt echt iedereen, de hele tweede kamer is ertegen omdat dat zo enzo meer illegaliteit met zich meebrengt en dan mogen ze nogmeer achter die dealertjes aan gaan rennen. Ze hebben het al zoveel jaren gedoogd dat door het te illegaliseren ze weten dat er ontzettend veel narigheid van gaat komen. Ook kunnen ze wiet niet vergelijken met harddrugs omdat de stof en samenstelling ervan uberhaupt anders is dan die van harddrugs en het effect al helemaal. dus of ze nou onderzoek laten doen naar het thc gehalte ervan of niet, te vergelijken met harddrugs is het iig niet en zal het ook niet zijn.
__________________
A coisa mais divina que há no mundo é viver cada segunda como nunca mais..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 00:37
Verwijderd
Eigenlijk heb ik maar één ding op dit alles te zeggen:

LOL
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 01:00
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Als ik die artikelen lees vraag ik me echt af of ik dan echt zulke kut-wiet rook? Ik hallucineer nooit van wiet...

__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 01:05
beija_flor
Avatar van beija_flor
beija_flor is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 10-04-2004 @ 02:00 :
Als ik die artikelen lees vraag ik me echt af of ik dan echt zulke kut-wiet rook? Ik hallucineer nooit van wiet...

net wat ik zeg het is gewoon opgeblazen onzin om het te verbieden dus schuiven ze het maar onder het feit dat het de kant dreigt op te gaan van harddrugs wat dus ABSOLUTE bullshit is
__________________
A coisa mais divina que há no mundo é viver cada segunda como nunca mais..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 11:00
Bleater
Avatar van Bleater
Bleater is offline
jan peter likt bush zijn aars.. Als het aan hem ligt word dit land een soort Amerika
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Bleater schreef op 10-04-2004 @ 12:00 :
jan peter likt bush zijn aars.. Als het aan hem ligt word dit land een soort Amerika
Haha, jij hebt werkelijk geen enkel benul van politiek.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:48
Antistar
Avatar van Antistar
Antistar is offline
nutteloos topic, natuurlijk wil niemand hier dat wiet / hasj verboden wordt...

beter idee, an assasin on balkenende... enige terroristen die zich vrijwillig aan willen melden. dan beginnen we de Al'marijuana's
__________________
Any little title you got, I'm takin it.. You can't have it, you didn't earn it.. Spit on yo name, shit on it, and burn it..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:05
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
Antistar schreef op 11-04-2004 @ 14:48 :
nutteloos topic, natuurlijk wil niemand hier dat wiet / hasj verboden wordt...

beter idee, an assasin on balkenende... enige terroristen die zich vrijwillig aan willen melden. dan beginnen we de Al'marijuana's
was ook geen vraag of je ermee eens bent ofniet.... gewoon een opgemerkt iets dat ik hierneerpleur omdat t me irriteerd, en meerder. dusssss
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:11
Antistar
Avatar van Antistar
Antistar is offline
Citaat:
black angel schreef op 11-04-2004 @ 15:05 :
was ook geen vraag of je ermee eens bent ofniet.... gewoon een opgemerkt iets dat ik hierneerpleur omdat t me irriteerd, en meerder. dusssss
ok (:
__________________
Any little title you got, I'm takin it.. You can't have it, you didn't earn it.. Spit on yo name, shit on it, and burn it..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquete - Coffeeshops
indie-gurl
21 29-08-2005 16:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.