Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2004, 10:24
Bleater
Avatar van Bleater
Bleater is offline
Amsterdam wil hennepteelt legaliseren

Uitgegeven: 7 april 2004 07:43
Laatst gewijzigd: 7 april 2004 07:59

AMSTERDAM - De meeste Amsterdamse gemeenteraadsfracties willen dat Nederland een stap verder gaat in het softdrugsbeleid. De fracties, met uitzondering van het CDA, willen dat ook de hennepteelt wordt gelegaliseerd. Transparante teelt is volgens hen het beste middel om de aan softdrugs gerelateerde criminaliteit uit te drijven.

De fracties ondertekenen woensdagmiddag een gezamenlijk manifest Open De Achterdeur. Dit manifest leggen zij ter ondertekening voor aan gemeenteraden in andere grote steden.

Zij hopen dat de collega's hen zullen steunen in het cannabisdebat met de landelijke politiek, aldus de lokale PvdA, VVD, GroenLinks, SP, D66, Leefbaar Amsterdam, Amsterdam Anders/De Groenen en Mokum Mobiel.

Dertig jaar

De bestuurders roepen de Tweede Kamer op om na dertig jaar gedoogbeleid ook de achterdeur van de coffeeshop open te zetten. De politici: "Het huidige beleid, hoe goed bedoeld ook, bijt in de eigen staart."

De fracties stellen dat zij als lokale bestuurders worden geconfronteerd met de schade van het actuele gedoogbeleid. "Door de illegale teelt kunnen criminelen vrijelijk hun gang gaan, met veel overlast tot gevolg."

Misdaad

De georganiseerde misdaad heeft de productie in zijn greep, zodat de coffeeshophouders zaken moeten doen met criminelen, stellen de politici. De prijs van een joint is kunstmatig hoog, omdat de productie in een clandestien circuit plaatsvindt. Illegale teelt in woningen levert bovendien gevaar en overlast op, aldus de fracties.

Zij zien niets in het plan van de ministers Donner van Justitie en Hoogervorst van Volksgezondheid om de verkoop van nederwiet te verbieden. De ministers vermoeden dat het werkzame bestanddeel tetrahydrocannabinol (THC) in de softdrugs zo krachtig is geworden dat er sprake is van harddrugs.

"Een algemeen verbod is niet realistisch en maakt honderdduizenden Nederlanders onnodig tot criminelen en leidt tot nieuwe problemen", aldus de Amsterdamse fracties. Bij een gecontroleerde teelt zou een te hoog THC-gehalte voorkomen kunnen worden, beweren de raadsleden.

bron: nu.nl


Het lijkt mij een goeie ontwikkeling, lagere wiet prijsen, minder mafia. Eindelijk zelf een behoorlijk kweekje kunnen beginnen. Wat jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2004, 10:30
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
lagere prijzen, onder bouw die eens...



Citaat:
"Door de illegale teelt kunnen criminelen vrijelijk hun gang gaan, met veel overlast tot gevolg."
Da's echt een scheve zin



Maar verder is het een goed idee
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:35
herz
herz is offline
dat de wietprijzen lager worden lijkt me logisch, je hoeft niet meer allerlij installatie's te hebben om de politie van je dak af te halen. En bovendien houden de criminelen de wietprijzen hoog omzo zelf een goeie winst te hebben.

Overigens is het wel een grappige tegenstelling in het nieuws.
Amsterdam wil uitbreiding van het gedoogbeleid en de regering wil juist weer nederwiet afschaffen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:38
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
herz schreef op 07-04-2004 @ 11:35 :
dat de wietprijzen lager worden lijkt me logisch, je hoeft niet meer allerlij installatie's te hebben om de politie van je dak af te halen. En bovendien houden de criminelen de wietprijzen hoog omzo zelf een goeie winst te hebben.
mja, dat valt nog maar te bezien. De installatie's om ontdekking tegen te gaan, kosten niet veel. Daarbij komt dat het nu veelal gedaan wordt in grote loodsen, waar geen huur wordt betaald, wat dan wel het geval zal worden. Iedereen zal ook zijn prijs hoog proberen te houden, om de winst te behouden.
Dat er accijns op gegooid worden is mijns inziens ook niet ondenkbaar.

Het enige wat ik me kan bedenken is een prijzenoorlog
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:40
herz
herz is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 07-04-2004 @ 11:38 :
mja, dat valt nog maar te bezien. De installatie's om ontdekking tegen te gaan, kosten niet veel. Daarbij komt dat het nu veelal gedaan wordt in grote loodsen, waar geen huur wordt betaald, wat dan wel het geval zal worden. Iedereen zal ook zijn prijs hoog proberen te houden, om de winst te behouden.
Dat er accijns op gegooid worden is mijns inziens ook niet ondenkbaar.

Het enige wat ik me kan bedenken is een prijzenoorlog
mwoah die accijns lijken me ook een beetje teveel van het goede. (ben je nou een echte hollander of niet ) Ik denk vooralsnog niet dat de prijzen hoger worden dan ze nu zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:47
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
nee, lijkt me niets. Dan kunnen jongeren óveral aan wiet komen...

En ik ben voor de leeftijdsgrens (al mag die wel een jaartje lager)
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:50
herz
herz is offline
ze komen sowieso wel aan wiet. Van mij mogen ze het gedoogbeleid best uitbreiden, word het tenminste nog meer uit de criminaliteit getrokken. En dat een paar 13 jarige jochie's gaan blowen heb ik liever dan dat ze vermoord worden op straat. (beetje overdreven maja)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:51
Bleater
Avatar van Bleater
Bleater is offline
Waar ik woon, is een grote turkse mafia, die de wietteelt in handen heeft. Af en toe word er een dooie gevonden in een natuurgebied in de buurt (afrekening).. Dit is gewoon klote zij kunnen hier alles uitmaken, ook de prijs word door hun bepaald, dunkt me. Het verbouwen zelf en de stroom etc. hoeft niet zo veel te kosten wat zeehond al zei. Tgaat erom wie erachter zit.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:51
Verwijderd
De prijzen worden lager door het grotere aanbod. Doordat het niet meer illegaal is gaan meer mensen het kweken en als je oplet bij eco weet je dat een aanbodsoverschot leid tot goedkopere prijzen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:02
Verwijderd
als je ook oplet bij eco dan weet je dat de overheid graag de touwtjes in handen houdt en dat ze er toch accijns op zeggen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:20
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Robo schreef op 07-04-2004 @ 11:51 :
De prijzen worden lager door het grotere aanbod. Doordat het niet meer illegaal is gaan meer mensen het kweken en als je oplet bij eco weet je dat een aanbodsoverschot leid tot goedkopere prijzen.
en dat dealers aan willekeurige personen, ongeacht de leeftijd, gaan verkopen.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:49
snoodaard
Avatar van snoodaard
snoodaard is offline
He bah, drugs
__________________
op een lege maag geen revolutie
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:58
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
birthmark schreef op 07-04-2004 @ 11:47 :
nee, lijkt me niets. Dan kunnen jongeren óveral aan wiet komen...

En ik ben voor de leeftijdsgrens (al mag die wel een jaartje lager)
Citaat:
en dat dealers aan willekeurige personen, ongeacht de leeftijd, gaan verkopen.
Das best wel onzin geloof ik. Het verkoopbeleid zal t zelfde blijven (niet aan mensen onder de 18 etc.) en dealers verkopen nu evengoed aan minderjaren.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:02
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 07-04-2004 @ 12:02 :
als je ook oplet bij eco dan weet je dat de overheid graag de touwtjes in handen houdt en dat ze er toch accijns op zeggen
Accijnzen heeft nix emt de prijs te maken hoor. Je hebt prijzen en belastingen, dat staat los van elkaar, let is op bij eco juh!
En zoals mafheid al zegt, dealers verkopen het tog al aan minderjarigen, shops ook. Dat is een probleem dat nooit opgelost zal worden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:18
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
Citaat:
herz schreef op 07-04-2004 @ 11:35 :
dat de wietprijzen lager worden lijkt me logisch, je hoeft niet meer allerlij installatie's te hebben om de politie van je dak af te halen. En bovendien houden de criminelen de wietprijzen hoog omzo zelf een goeie winst te hebben.

Overigens is het wel een grappige tegenstelling in het nieuws.
Amsterdam wil uitbreiding van het gedoogbeleid en de regering wil juist weer nederwiet afschaffen.
lagere prijzen? jaa lol daarom zijn illigaal gemaakt en geimporteerde shag/sigaretten ook zoveel goedkoper..
wat ik wil zeggen.. accijnzen?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:43
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 07-04-2004 @ 13:58 :
Das best wel onzin geloof ik. Het verkoopbeleid zal t zelfde blijven (niet aan mensen onder de 18 etc.) en dealers verkopen nu evengoed aan minderjaren.
als het niet strafbaar is kun je toch veel meer legaal verbouwen en dus nog meer verkopen aan jongeren. (ook meer aan ouderen overigens) Maar beide gaan procentueel gezien omhoog
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:14
Verwijderd
Citaat:
snoodaard schreef op 07-04-2004 @ 13:49 :
He bah, drugs
ga ergens anders spelen

Citaat:
Accijnzen heeft nix emt de prijs te maken hoor. Je hebt prijzen en belastingen, dat staat los van elkaar, let is op bij eco juh!
ok dus als ik eten in de winkel koop krijg ik dan netjes te horen van ja het is 0,94 voor je eten en nog eens 0,26 cent voor de belasting?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 20:45
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Robo schreef op 07-04-2004 @ 14:02 :
Accijnzen heeft nix emt de prijs te maken hoor. Je hebt prijzen en belastingen, dat staat los van elkaar, let is op bij eco juh!
dus de sigaretten zijn niet duurder geworden door een verhging van de accijns?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-04-2004, 21:35
Faery
Faery is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 07-04-2004 @ 13:49 :
He bah, drugs
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 00:08
Verwijderd
Citaat:
snoodaard schreef op 07-04-2004 @ 13:49 :
He bah, drugs
That was the most worthless comment I've ever seen.

Verder.. prima plan maar ik betwijfel wel of de prijs omlaag gaat, inderdaad wegens de accijnzen en omdat er dan bij de kweek wel rekening gehouden moet gaan worden met dingen als de natuur etc.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 00:12
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 07-04-2004 @ 13:49 :
He bah, drugs
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:19
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 15-04-2004 @ 01:12 :
jij wel eh
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Sterke soorten hasj en wiet verboden?
ConcordDawn
67 15-04-2004 19:38
Drugs & Alcohol wiet+hasj illigaal?
Günther
91 11-04-2004 16:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.