Oud 17-07-2020, 13:05
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Is 200kg al dik tegenwoordig?
Dik in orde
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2020, 15:00
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Ook is de vergelijking met maatje 34/36 ook nogal vreemd. Ik heb serieus maat 36, maar wel gespierd en mijn lichaamsvet zit gewoon op de goede plekken. Niet bij mijn buik en daar gaat het meer om. Buikvet is gewoon hartstikke ongezond. Punt.
Waarom is dat vreemd? Die maat wordt gezien als het schoonheidsideaal en is dus relevant in deze discussie. De meeste volwassen Nederlandse vrouwen hebben een grotere maat dan 34/36, maar op tv en in modebladen etc. zie je relatief weinig mensen met andere lichaamstypen. Er is helemaal niks mis met maat 34/36 en er is hier niemand die beweert dat overgewicht gezond is.

De body positivity beweging is naar mijn mening geen vrijbrief om dik te zijn, maar gewoon over een vraag om acceptatie en respect voor personen met verschillende lichaamstypen, leeftijden, huidskleur of andere uiterlijke kenmerken dan de norm.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2020, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Hoe langer ik er over nadenk, hoe grimmiger ik neig te worden: de claim van mensen met overgewicht dat ze "gezond" zijn impliceert automatisch óf een enorm gebrek aan discipline óf een psychische stoornis. Ik zie geen andere uitleg. Als er namelijk geen (indirecte) lichamelijke beperking is waardoor controle over lichaamsgewicht niet of moeizaam is, blijft alleen de geestelijke kant over.

Wat men dus eigenlijk zegt is dat "de maatschappij" vooral positief moet zijn over de visuele manifestatie van 1) gebrek aan discipline of 2) een psychische aandoening. What's next? Kritiekloos melanomen bejubelen van mensen die niet voldoende discipline hadden zich in te smeren met zonnebrand op 't strand? Of enthousiast zijn over size zero uitgedragen door meisjes die vrijwel allemaal anorexia opliepen in hun carrière? Laten we nou net met de laatste gestopt zijn.

En serieus: zijn er mensen die graag zouden zien dat hun kroost dik zou worden (of zijn)? Dat is dezelfde vraag die rokers met kinderen voorgeschoteld krijgen en dat is hier niet anders. Als je zo "gezond" bent, wil je dit vast ook voor je kinderen, nietwaar? Of ligt het toch niet zo simpel? En als het hoofdargument "pesten" is, om dit níet te willen, heb ik slecht nieuws. Godallemachtig.

Overigens besef ik dat ik hier vast geen vrienden mee maak maar soit.
ik word hitsig

Laatst gewijzigd op 17-07-2020 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2020, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Waarom is dat vreemd? Die maat wordt gezien als het schoonheidsideaal en is dus relevant in deze discussie. De meeste volwassen Nederlandse vrouwen hebben een grotere maat dan 34/36, maar op tv en in modebladen etc. zie je relatief weinig mensen met andere lichaamstypen. Er is helemaal niks mis met maat 34/36 en er is hier niemand die beweert dat overgewicht gezond is.

De body positivity beweging is naar mijn mening geen vrijbrief om dik te zijn, maar gewoon over een vraag om acceptatie en respect voor personen met verschillende lichaamstypen, leeftijden, huidskleur of andere uiterlijke kenmerken dan de norm.
Er zijn al plus size modellen!

En bepaalde afmetingen hebben maken shoots nu eenmaal makkelijk. En een zandloperfiguur is nu eenmaal de meest logische. Wanneer je maten niet kloppen, wordt een designer, fotograaf en visagist ook niet zo blij. Heeft met planning te maken. En kleren moeten nu eenmaal verkocht worden en dat wil het beste met een aantrekkelijk slank charismatisch model. Voor plus size zijn er dikke charismatische modellen.

Van de anorexia modellen stappen we godzijdank zo langzaam af. Dat is óók niet normaal.

Het punt blijft gewoon dat dikke mensen niet gezond zijn, en we moeten dat niet aanmoedigen en maar goed vinden. Nogmaals, psoriasis is normaal, striae zijn normaal, littekens zijn normaal etc. Anorexia en dik zijn niet.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2020, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Hoe langer ik er over nadenk, hoe grimmiger ik neig te worden: de claim van mensen met overgewicht dat ze "gezond" zijn impliceert automatisch óf een enorm gebrek aan discipline óf een psychische stoornis. Ik zie geen andere uitleg. Als er namelijk geen (indirecte) lichamelijke beperking is waardoor controle over lichaamsgewicht niet of moeizaam is, blijft alleen de geestelijke kant over.

Wat men dus eigenlijk zegt is dat "de maatschappij" vooral positief moet zijn over de visuele manifestatie van 1) gebrek aan discipline of 2) een psychische aandoening. What's next? Kritiekloos melanomen bejubelen van mensen die niet voldoende discipline hadden zich in te smeren met zonnebrand op 't strand? Of enthousiast zijn over size zero uitgedragen door meisjes die vrijwel allemaal anorexia opliepen in hun carrière? Laten we nou net met de laatste gestopt zijn.

En serieus: zijn er mensen die graag zouden zien dat hun kroost dik zou worden (of zijn)? Dat is dezelfde vraag die rokers met kinderen voorgeschoteld krijgen en dat is hier niet anders. Als je zo "gezond" bent, wil je dit vast ook voor je kinderen, nietwaar? Of ligt het toch niet zo simpel? En als het hoofdargument "pesten" is, om dit níet te willen, heb ik slecht nieuws. Godallemachtig.

Overigens besef ik dat ik hier vast geen vrienden mee maak maar soit.
Logica niet kunnen zien voor wat betreft één onderwerp is niet meteen een psychische stoornis.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2020, 15:58
Verwijderd
Citaat:
De body positivity beweging is naar mijn mening geen vrijbrief om dik te zijn, maar gewoon over een vraag om acceptatie en respect voor personen met verschillende lichaamstypen, leeftijden, huidskleur of andere uiterlijke kenmerken dan de norm.
Dat zou het moeten zijn maar dat is volgens mij niet wat er overkomt bij het grootste gedeelte van de mensen aan de ontvangende kant...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2020, 16:00
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Logica niet kunnen zien voor wat betreft één onderwerp is niet meteen een psychische stoornis.
Nee, dan blijft domweg gebrek aan discipline staan. Want: bijna niemand wil dik zijn.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 17-07-2020, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Nee, dan blijft domweg gebrek aan discipline staan. Want: bijna niemand wil dik zijn.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2020, 19:17
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Maggie De Block
Met citaat reageren
Oud 17-07-2020, 20:05
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Maggie De Block
Dat is echt een lekker ding pohh
Met citaat reageren
Oud 17-07-2020, 20:50
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ons Haller is geil
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2020, 21:18
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Pardon
Met citaat reageren
Oud 18-07-2020, 14:06
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Er zijn al plus size modellen!

En bepaalde afmetingen hebben maken shoots nu eenmaal makkelijk. En een zandloperfiguur is nu eenmaal de meest logische. Wanneer je maten niet kloppen, wordt een designer, fotograaf en visagist ook niet zo blij. Heeft met planning te maken. En kleren moeten nu eenmaal verkocht worden en dat wil het beste met een aantrekkelijk slank charismatisch model. Voor plus size zijn er dikke charismatische modellen.

Van de anorexia modellen stappen we godzijdank zo langzaam af. Dat is óók niet normaal.

Het punt blijft gewoon dat dikke mensen niet gezond zijn, en we moeten dat niet aanmoedigen en maar goed vinden. Nogmaals, psoriasis is normaal, striae zijn normaal, littekens zijn normaal etc. Anorexia en dik zijn niet.
Die zijn er inderdaad, maar wat met die vrouwen daar tussenin? Vrouwen met met maat 38 worden al als te dik gezien om ‘normaal’ fashion model te zijn. Die vrouwen zijn zwaar ondervertegenwoordigd.

Er zijn vast praktische redenen, maar je gaat me niet vertellen dat er geen andere factoren meespelen. De mode-industrie heeft een grote invloed op beeldvorming van de ideeën over wat mooi is. Wat jij zegt is precies waarom deze beweging überhaupt bestaat. Want jij insinueert dat mensen die geen super platte buik hebben per definitie minder aantrekkelijk zijn, dat ze ongezond zijn, dus daarom geen aandacht en respect verdienen. Daar krijgen mensen een negatief zelfbeeld van. Daar heb ik moeite mee.

Extreem overgewicht is niet normaal, maar een beetje buikvet wel. En ik ben fan van het stimuleren gezondheid, maar niet van het obsessief najagen van het perfecte lichaam. Ik wil absoluut niet zeggen dat er geen link is tussen dik zijn en gezondheid, maar je kan ook in goede lichamelijke gezondheid verkeren en er niet uitzien als een model met een goddelijk lichaam.

Laatst gewijzigd op 18-07-2020 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2020, 17:07
Verwijderd
Je legt me de woorden in de mond. Houd ik niet zo van, jij verwoordt precies op jouw beurt mijn kritiek. Kom er later op terug.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2020, 17:49
Verwijderd
Ik weet dat het niet zo relevant is, maar ik vind niet dat modellen goddelijke lichamen hebben en eigenlijk ken ik niet veel mensen - man en vrouw - die op vrouwen vallen, die dat wél vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2020, 22:26
Verwijderd
Ik kom er niet meer op terug.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2020, 19:49
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Je bent zo graatmager, je moet echt meer tompoucen eten
- mijn oma tegen iedereen die niet tonnetje rond is

Je bent zo mager, je moet echt meer Bossche bollen eten
- mijn andere oma

__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2020, 19:58
Verwijderd
Hehe, oma's <3
Met citaat reageren
Oud 27-07-2020, 13:08
Struilhuik
Struilhuik is offline
Nou, Boris Johnson kan ook wel wat meer body positivity gebruiken van mensen met zwaarlijvigheid en claims van blakende gezondheid :')
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 28-07-2020, 16:39
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Boris Johnson is een domme kutmongool en is dat altijd al geweest. Boeit me niet hoe hij eruit ziet.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 20:36
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
als ik chips wil halen en ik zie zo'n hele dikke trol in dat gangpad staan, dan bedenk ik me dat ik geen chips wil
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 20:47
Verwijderd
Dat heb ik altijd als ik een lamme rare tak bij de wijn zie staan.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 21:21
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik ging net boodschappen doen. In mijn boodschappentas zitten 2 flessen cola, een zak doritos en een pak stragetella. Vet body positive bezig dus
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 21:22
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
lekkr
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Ik ging net boodschappen doen. In mijn boodschappentas zitten 2 flessen cola, een zak doritos en een pak stragetella. Vet body positive bezig dus


Stracciatella
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 21:24
Verwijderd
Citaat:
als ik chips wil halen en ik zie zo'n hele dikke trol in dat gangpad staan, dan bedenk ik me dat ik geen chips wil
Citaat:
Dat heb ik altijd als ik een lamme rare tak bij de wijn zie staan.
Ik heb dat als ik in elkaar gezakte duffe moeders op slippers zie gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 21:25
Verwijderd
Straatsjaatellaaa
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 22:12
Verwijderd
Ik heb vanavond een hele mozzarella in mijn muil gedouwd en ik heb elke dag een zenuwinzinking bij de koffiebonen in de winkel en mijn t-shirt zit ook binnenstebuiten.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 22:12
Verwijderd
Lekkere dag dus.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 22:15
Verwijderd
Alleen van die mozzarella was waar.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 22:15
Verwijderd
Ik drink nu bier.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 22:19
Verwijderd
Daar geloof ik nu ook niet meer, dat snap je.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2020, 22:20
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.