Oud 06-03-2020, 19:58
Journalistinspe
Journalistinspe is offline
Hoihoi!

Voor het journalistieke project Invisible Cities onderzoek ik onder andere het beeld wat mensen hebben van mensen met genderdysforie/transgender mensen.

Daarvoor heb ik de volgende enquête opgesteld: klik! Het zou heel erg helpen als je deze enquête (eerlijk) in zou willen vullen, afhankelijk van je antwoorden duurt het ongeveer 5 minuten.

Hoe meer mensen de enquête invullen, hoe completer het beeld wordt, dus als je deze enquête zou willen delen, zou dat heel fijn zijn!

Feedback op de enquête en meningen over het onderwerp zijn zeer welkom!

Alvast bedankt,
Vincie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2020, 20:11
Verwijderd
Er is geen link.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2020, 20:40
Journalistinspe
Journalistinspe is offline
Citaat:
Er is geen link.
Jawel, bij 'klik'.
Als ik 'm aanklik, opent hij in een nieuw tabblad gewoon de enquête?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2020, 21:51
Verwijderd
Oh ja.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2020, 23:34
Verwijderd
Waarom kan ik bij dingen niet "geen mening" of "weet ik niet" kiezen?

Deze:

Waarom staat daar hij of zij? Er zijn er meer dan alleen die twee. Waarom staat daar niet "Iedereen mag zijn wie die wil zijn. Dat kan nog weleens verschillen ook.

Deze:

Ik kan hier alleen maar "Ja" op antwoorden. Maar ik heb ze niet belachelijk gemaakt omdat ze transgender zijn maar omdat ze een scène schopte in een restaurant omdat iemand er iemand een stukje bitterbal op d'r jurk hoestte bij het lachen.
Ik ga nu nee antwoorden anders is je onderzoek stuk.

Vrij veel sturende vragen ook. Doe eens niet.

Laatst gewijzigd op 06-03-2020 om 23:48.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2020, 21:22
Journalistinspe
Journalistinspe is offline
Citaat:
Waarom kan ik bij dingen niet "geen mening" of "weet ik niet" kiezen?

Deze:
[afbeelding]

Waarom staat daar hij of zij? Er zijn er meer dan alleen die twee. Waarom staat daar niet "Iedereen mag zijn wie die wil zijn. Dat kan nog weleens verschillen ook.

Deze:
[afbeelding]

Ik kan hier alleen maar "Ja" op antwoorden. Maar ik heb ze niet belachelijk gemaakt omdat ze transgender zijn maar omdat ze een scène schopte in een restaurant omdat iemand er iemand een stukje bitterbal op d'r jurk hoestte bij het lachen.
Ik ga nu nee antwoorden anders is je onderzoek stuk.

Vrij veel sturende vragen ook. Doe eens niet.
Er is geen optie neutraal/weet ik niet omdat er dan een grote kans is dat mensen zich afzijdig houden en 'neutraal' invullen omdat het zulke confronterende stellingen zijn. De stellingen zijn echter niet door mij bedacht, maar komen uit (wetenschappelijke) onderzoeken/artikelen, van websites over transgender mensen, (reacties op) mediaberichtgeving en zijn ook vooroordelen die in de maatschappij heersen. Dat wilde ik met deze enquête controleren, en hoeveel mensen dat dan denken.

Ik ben het met je eens dat de vraagstelling een stuk beter had gekund, in ieder geval duidelijker geformuleerd. Maar alle opmerkingen/toelichtingen/feedback worden meegenomen bij de verwerking van de resultaten.

Het is niet bewust dat alles zo negatief is, ik heb het ook aan twee transgender mensen (dus waarover het eigenlijk gaat) voorgelegd en die hebben de enquête goedgekeurd (omdat ze de stellingen ook herkennen uit het dagelijks leven). Dus had verwacht dat er niet zoveel 'ophef' over de vraagstelling zou ontstaan. Dit is wel echt een leermoment, dus goed dat het zoveel aangegeven wordt.

Bedankt voor het invullen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2020, 01:24
Verwijderd
Citaat:
Er is geen optie neutraal/weet ik niet omdat er dan een grote kans is dat mensen zich afzijdig houden en 'neutraal' invullen omdat het zulke confronterende stellingen zijn. De stellingen zijn echter niet door mij bedacht, maar komen uit (wetenschappelijke) onderzoeken/artikelen, van websites over transgender mensen, (reacties op) mediaberichtgeving en zijn ook vooroordelen die in de maatschappij heersen. Dat wilde ik met deze enquête controleren, en hoeveel mensen dat dan denken.
Ten eerste: Waarom denk je dat het confronterende stellingen zijn? Dat zijn het namelijk niet, het zijn logische verwoordingen van stellingen.
Ten tweede: Het maakt niet uit wat *jij* of *jullie* er van vinden, het gaat erom dat je van mensen een antwoord krijgt waar je iets mee kan. Dat antwoord krijg je nu niet omdat er beperkingen zijn die irrealistisch zijn. De wereld ziet er compleet anders uit in dit respect dan zelfs 5 jaar geleden.

Je controle is verkeerd omdat je namelijk vanwege je vraagstelling van tevoren al bedacht hebt wat mensen kunnen vinden. Dat is simpelweg incorrect gebruik van mogelijke input.

Citaat:
Ik ben het met je eens dat de vraagstelling een stuk beter had gekund, in ieder geval duidelijker geformuleerd. Maar alle opmerkingen/toelichtingen/feedback worden meegenomen bij de verwerking van de resultaten.
Ik zou graag weten op welke manier je van plan bent om te compenseren, want ik denk dat je met de resultaten die je zo krijgt statistisch gewoon geen ene fuck kan doen.

Citaat:
Het is niet bewust dat alles zo negatief is, ik heb het ook aan twee transgender mensen (dus waarover het eigenlijk gaat) voorgelegd en die hebben de enquête goedgekeurd (omdat ze de stellingen ook herkennen uit het dagelijks leven). Dus had verwacht dat er niet zoveel 'ophef' over de vraagstelling zou ontstaan. Dit is wel echt een leermoment, dus goed dat het zoveel aangegeven wordt.
Als je wil weten wat voor soort seks het fijnst is, dan ga je toch niet op een blowjobfest een enquête regelen?

Ik vind je insteek goed hoor, maar ik denk dat je met dit soort vraagstellingen juist veel meer weerstand creëert dan dat je inzicht krijgt in wat mensen willen. Moeilijk doen over Moorkoppen zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2020, 14:20
Journalistinspe
Journalistinspe is offline
Citaat:
Ten eerste: Waarom denk je dat het confronterende stellingen zijn? Dat zijn het namelijk niet, het zijn logische verwoordingen van stellingen.
Ten tweede: Het maakt niet uit wat *jij* of *jullie* er van vinden, het gaat erom dat je van mensen een antwoord krijgt waar je iets mee kan. Dat antwoord krijg je nu niet omdat er beperkingen zijn die irrealistisch zijn. De wereld ziet er compleet anders uit in dit respect dan zelfs 5 jaar geleden.

Je controle is verkeerd omdat je namelijk vanwege je vraagstelling van tevoren al bedacht hebt wat mensen kunnen vinden. Dat is simpelweg incorrect gebruik van mogelijke input.


Ik zou graag weten op welke manier je van plan bent om te compenseren, want ik denk dat je met de resultaten die je zo krijgt statistisch gewoon geen ene fuck kan doen.


Als je wil weten wat voor soort seks het fijnst is, dan ga je toch niet op een blowjobfest een enquête regelen?

Ik vind je insteek goed hoor, maar ik denk dat je met dit soort vraagstellingen juist veel meer weerstand creëert dan dat je inzicht krijgt in wat mensen willen. Moeilijk doen over Moorkoppen zeg maar.
Ik denk niet dat de stellingen confronterend zijn, maar dat is wat door de invullers gezegd wordt. Dat het confronterende stellingen zijn.

En de antwoorden kan ik zeker wel wat mee, in combinatie met de gegeven toelichtingen.

En wat heeft een blowjobfest hiermee te maken?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2020, 09:39
Zwemeltje
Zwemeltje is offline
Er zijn in mijn optiek "maar" 2 genders.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2020, 10:43
Verwijderd
En wat heeft dat met deze topic te maken?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2020, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Er zijn in mijn optiek "maar" 2 genders.
En jij bent expert in genders op welke manier? Hoeveel wetenschappelijke publicaties heb je over het onderwerp laten peer reviewen?

Lees ook dit: https://www.reddit.com/r/changemyvie...lness/fhdvwge/
Met citaat reageren
Oud 20-03-2020, 11:21
Zwemeltje
Zwemeltje is offline
Ja, want als je ergens geen paper over geschreven hebt dan mag je je mening niet geven op een Scholierenforum.

Lekker als bijna 40-er op je high horse zitten op een scholierenforum.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2020, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Ja, want als je ergens geen paper over geschreven hebt dan mag je je mening niet geven op een Scholierenforum.

Lekker als bijna 40-er op je high horse zitten op een scholierenforum.
Wat een onzin. Maar goed, jij vind dat er 2 genders zijn? Graag jouw argumenten.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2020, 16:30
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Waarom kan ik bij dingen niet "geen mening" of "weet ik niet" kiezen?

Deze:
[afbeelding]

Waarom staat daar hij of zij? Er zijn er meer dan alleen die twee. Waarom staat daar niet "Iedereen mag zijn wie die wil zijn. Dat kan nog weleens verschillen ook.


Vrij veel sturende vragen ook. Doe eens niet.
Wat betreft "geen mening" en "weet ik niet" ben ik het mee eens. Net zoals de sturende vragen.

Daarnaast denk ik, dat je vraag over hij/zij/het/etc. goed zou passen in de open vakken aan het eind van elke pagina. Misschien dat de persoon in kwestie dit kan verwerken in het onderzoek, aangezien ook hier mensen verschillend over denken.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 20-03-2020, 16:44
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Ja, want als je ergens geen paper over geschreven hebt dan mag je je mening niet geven op een Scholierenforum.

Lekker als bijna 40-er op je high horse zitten op een scholierenforum.
Je schijnt te denken dat men waarde aan jouw mening moet hechten, omdat 't puur en alleen jouw mening is. Newsflash: niemand zit op een stompzinnig meningkje uwerzijds te wachten. Heeft niets met high horses te maken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2020, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Ja, want als je ergens geen paper over geschreven hebt dan mag je je mening niet geven op een Scholierenforum.

Lekker als bijna 40-er op je high horse zitten op een scholierenforum.
Lol, je loopt hier zelf volgens mij ook al aardig wat jaartjes rond. Steek hand in eigen boezem. Of je bent een klein kind wat opvoeding nodig heeft voor basale zaken.

"Ik vind dat er maar twee genders zijn" is net zo'n oerdomme opmerking als "ik vind dat er geen coronacrisis is".

Flikker toch op met je gezeik Kom met iets substantieels in plaats van dit. Zakkenwasser.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2020, 01:10
Zwemeltje
Zwemeltje is offline
7 posts in 10 jaar versus 170.000.

Ok, boomer.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2020, 01:56
Verwijderd
is goed snotneus.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-03-2020, 12:11
i'micy
i'micy is offline
Citaat:
Wat een onzin. Maar goed, jij vind dat er 2 genders zijn? Graag jouw argumenten.
Er zijn ook maar 2 genders, man een vrouw. Word je met een staaf geboren ben je ''man'' zo niet een ''vrouw''. Beide geslachten zijn mensen en gedragen zich ook als mensen, het uiterlijk zou hierbij niet veel uitmaken. Vandaar dat ik het vreemd vind dat er mensen zijn die hun uiterlijk veranderen naar hetgeen waarvan zij denken dat het past bij hun innerlijk, in mijn opinie blijf je dan nog steeds van het originele geslacht (vanaf de geboorte).

Stel je voor een jongen van 14 voelt zich ouder dan zijn daadwerkelijke leeftijd, vervolgens laat hij zijn uiterlijk veranderen waardoor hij ook een stuk ouder lijkt bijv. 20. Zou diegene dan ook direct een andere leeftijd op zijn paspoort krijgen en gebruik mogen maken van 18+ dingen?

Daarnaast vind ik dat iedereen mag zijn hoe die is, echter vind ik niet dat iedereen mag zijn wie die NIET is. Stel je voor er ontstaat een wereld waarin iedereen zijn of haar uiterlijk aanpast om mensen een ander beeld te geven (denk aan geslacht, leeftijd, iq, etc.)

Laatst gewijzigd op 28-03-2020 om 12:17.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2020, 12:40
Verwijderd
Gelukkig bepaal jij niet wie of wat iemand wel of niet is.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2020, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Er zijn ook maar 2 genders, man een vrouw.
Bron?

Citaat:
Stel je voor een jongen van 14 voelt zich ouder dan zijn daadwerkelijke leeftijd, vervolgens laat hij zijn uiterlijk veranderen waardoor hij ook een stuk ouder lijkt bijv. 20. Zou diegene dan ook direct een andere leeftijd op zijn paspoort krijgen en gebruik mogen maken van 18+ dingen?
Nee, maar leeftijd is niet arbitrair. Gender wel.

Citaat:
Daarnaast vind ik dat iedereen mag zijn hoe die is, echter vind ik niet dat iedereen mag zijn wie die NIET is. Stel je voor er ontstaat een wereld waarin iedereen zijn of haar uiterlijk aanpast om mensen een ander beeld te geven (denk aan geslacht, leeftijd, iq, etc.)
Ja, wat dan? Wat is het probleem? Ik ben hier een groot voorstander van (mits het veilig en verantwoordelijk kan, iets wat over een paar decennia een klein kunstje zal zijn).

Laatst gewijzigd op 28-03-2020 om 13:09.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2020, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Er zijn ook maar 2 genders, man een vrouw. Word je met een staaf geboren ben je ''man'' zo niet een ''vrouw''. Beide geslachten zijn mensen en gedragen zich ook als mensen, het uiterlijk zou hierbij niet veel uitmaken. Vandaar dat ik het vreemd vind dat er mensen zijn die hun uiterlijk veranderen naar hetgeen waarvan zij denken dat het past bij hun innerlijk, in mijn opinie blijf je dan nog steeds van het originele geslacht (vanaf de geboorte).

Stel je voor een jongen van 14 voelt zich ouder dan zijn daadwerkelijke leeftijd, vervolgens laat hij zijn uiterlijk veranderen waardoor hij ook een stuk ouder lijkt bijv. 20. Zou diegene dan ook direct een andere leeftijd op zijn paspoort krijgen en gebruik mogen maken van 18+ dingen?

Daarnaast vind ik dat iedereen mag zijn hoe die is, echter vind ik niet dat iedereen mag zijn wie die NIET is. Stel je voor er ontstaat een wereld waarin iedereen zijn of haar uiterlijk aanpast om mensen een ander beeld te geven (denk aan geslacht, leeftijd, iq, etc.)
Ik vind dat jij te midden van een groep mensen standrechtelijk geëxecuteerd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2020, 18:42
i'micy
i'micy is offline
Citaat:
Ik vind dat jij te midden van een groep mensen standrechtelijk geëxecuteerd moet worden.
Als je goede argumenten hebt of voel jij je gewoon persoonlijk aangevallen dat je zo reageert
Met citaat reageren
Oud 28-03-2020, 18:43
i'micy
i'micy is offline
Citaat:
Bron?


Nee, maar leeftijd is niet arbitrair. Gender wel.


Ja, wat dan? Wat is het probleem? Ik ben hier een groot voorstander van (mits het veilig en verantwoordelijk kan, iets wat over een paar decennia een klein kunstje zal zijn).

geen bron dit is gewoon mijn perspectief
Met citaat reageren
Oud 28-03-2020, 18:44
i'micy
i'micy is offline
Citaat:
Gelukkig bepaal jij niet wie of wat iemand wel of niet is.
Ik vind dat anders zeer spijtig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2020, 18:50
Verwijderd
Citaat:
geen bron dit is gewoon mijn perspectief
Okay, en wie heeft jou tot een expert gemaakt in het vrij complexe begrip gender en de relatie ermee tot seksualiteit?

Ben je van mening dat het een valide mening is om te zeggen dat de aarde plat is? Zo ja: Je hebt het fout, niet over alles kan je een mening hebben. Over feiten bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2020, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat anders zeer spijtig
Luister belg, niemand zit te wachten op jouw meninkje, flikker terug op naar je zolderkamer.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2020, 22:40
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Ik vind dat jij te midden van een groep mensen standrechtelijk geëxecuteerd moet worden.
Het is een mening. Betekent niet, dat iemand per definitie geëxecuteerd moet worden naar mijn idee (al zeg ik niet dat ik het met de persoon in kwestie mee eens ben, aangezien niks onderbouwt wordt op welke manier dan ook).
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day

Laatst gewijzigd op 30-03-2020 om 13:14. Reden: Special request
Met citaat reageren
Oud 29-03-2020, 22:41
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Okay, en wie heeft jou tot een expert gemaakt in het vrij complexe begrip gender en de relatie ermee tot seksualiteit?
Het punt van de discussie. Wie heeft de kennis om hier over te oordelen? Naar mijn idee niemand.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 29-03-2020, 23:55
Verwijderd
Citaat:
https://www.denederlandsegrondwet.nl..._meningsuiting
Het is een mening. Betekent niet, dat iemand per definitie geëxecuteerd moet worden naar mijn idee (al zeg ik niet dat ik het met de persoon in kwestie mee eens ben, aangezien niks onderbouwt wordt op welke manier dan ook).
Euh, waarom val je de mening van PlezierigeDame aan?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2020, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Het punt van de discussie. Wie heeft de kennis om hier over te oordelen? Naar mijn idee niemand.
Je kan jezelf informeren. Door onderzoeken en artikelen te lezen over het onderwerp. Die dingen zijn wetenschappelijk gewoon niet controversieel. Het is dan niet moeilijk om er een debat over te voeren.

Ik ben geen klimaatwetenschapper maar ik kan me heel goed staande houden in een debat over het klimaat. Het kost alleen een beetje tijd.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2020, 12:15
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Euh, waarom val je de mening van PlezierigeDame aan?
Ik val niemand aan, no worry's. Ik vond de uitspraak alleen ietwat... drastisch
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 30-03-2020, 12:28
Verwijderd
Citaat:
https://www.denederlandsegrondwet.nl..._meningsuiting
Het is een mening. Betekent niet, dat iemand per definitie geëxecuteerd moet worden naar mijn idee (al zeg ik niet dat ik het met de persoon in kwestie mee eens ben, aangezien niks onderbouwt wordt op welke manier dan ook).
Waarom die link er bij? Snap je wel wat die grondwet inhoudt en regelt? Dat heeft helemaal niets te maken met het plaatsen van onjuistheden op een forum.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2020, 13:06
Verwijderd
Hahaha, dat je het aandurft, ik dacht, laat ik maar niet eens beginnen met roepen dat vrijheid van meningsuiting helemaal niet van toepassing is op een privéplatform en dat het alleen betekent dat de overheid je er niet voor kan vervolgen, maar tegelijkertijd hebben we ook geen grondwettelijk hof dus vrijheid van meningsuiting kan hier zonder toetsing vrij eenvoudig door normale wetgeving getemd worden.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2020, 13:13
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Hold your horses, Deadlock en Jan, ik verwijder de link wel ;p
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 30-03-2020, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Als je goede argumenten hebt of voel jij je gewoon persoonlijk aangevallen dat je zo reageert
Nee ik doe precies hetzelfde als jij.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-03-2020, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Hold your horses, Deadlock en Jan, ik verwijder de link wel ;p
Volgende keer even nadenken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2020, 15:55
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ach, hij verkeert in hoogopgeleid gezelschap; ook Ronald Plasterk twitterde "daar gaat de vrijheid van meningsuiting!!!!" toen Twitter besloot Geert Wilders (tijdelijk) te blokkeren.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2020, 16:49
Verwijderd
Geen enkele droeftoeter die bewindspersoon was tijdens een van de kabinetten Bakellende mag ooit nog z'n muil opentrekken over wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2020, 17:19
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Ach, hij verkeert in hoogopgeleid gezelschap; ook Ronald Plasterk twitterde "daar gaat de vrijheid van meningsuiting!!!!" toen Twitter besloot Geert Wilders (tijdelijk) te blokkeren.
wtf
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 30-03-2020, 17:19
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Volgende keer even nadenken.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 31-03-2020, 12:49
i'micy
i'micy is offline
Citaat:
Luister belg, niemand zit te wachten op jouw meninkje, flikker terug op naar je zolderkamer.
hahahaha belg
Met citaat reageren
Oud 31-03-2020, 12:50
i'micy
i'micy is offline
Citaat:
Nee ik doe precies hetzelfde als jij.
Dat is voor mij iig geen reden om jou dood te wensen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2020, 13:31
i'micy
i'micy is offline
Citaat:
Okay, en wie heeft jou tot een expert gemaakt in het vrij complexe begrip gender en de relatie ermee tot seksualiteit?

Ben je van mening dat het een valide mening is om te zeggen dat de aarde plat is? Zo ja: Je hebt het fout, niet over alles kan je een mening hebben. Over feiten bijvoorbeeld.
Hieronder heb ik sekse en gender door elkaar gehaald waardoor aardig wat commotie en verwarring is ontstaan. Correctie: er zijn 2 geslachten (man en vrouw) en er is slechts 1 gender: de mens. Nogmaals dit is (slechts) mijn perspectief. Ik zou graag hierop verder discussiëren en mensen die het oneens zijn corrigeren.

Wat ik probeer te zeggen: een transgender die als man geboren is en zich een vrouw voelt vind ik vreemd, deze persoon zou zich in mijn opinie een mens moeten voelen en dit niet zozeer verbinden met zijn uiterlijk. Elke menselijke eigenschappen komen bij beide geslachten voor in meer of mindere mate. Ik vind het dus ook grootste onzin dat bepaalde eigenschappen of kenmerken meer bij een bepaald geslacht horen, aangezien het innerlijk en uiterlijk los van elkaar (zouden moeten) staan. En het dus ook niet nodig zou zijn om van geslacht te ''veranderen'' als iedereen qua innerlijk wordt gezien als mens, en qua uiterlijk verschillen deze mensen ''toevallig'' (namelijk man en vrouw).

Dus luister meneertje, in je eigen woorden, flikker op van dit SCHOLIEREN forum en ga meer weer terug naar dumpert, daar zal je vast ook ''weinig'' ''reaguren'' (grapje, ik ontvang graag wederhoor)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2020, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Hieronder heb ik sekse en gender door elkaar gehaald waardoor aardig wat commotie en verwarring is ontstaan. Correctie: er zijn 2 geslachten (man en vrouw) en er is slechts 1 gender: de mens. Nogmaals dit is (slechts) mijn perspectief. Ik zou graag hierop verder discussiëren en mensen die het oneens zijn corrigeren.
Citaat:
Wat ik probeer te zeggen: een transgender die als man geboren is en zich een vrouw voelt vind ik vreemd,
Ik vind het vreemd dat mensen verslaafd raken aan heroïne maar dat neemt niet weg dat er wel vrij veel heroïneverslaafden zijn.

Citaat:
deze persoon zou zich in mijn opinie een mens moeten voelen en dit niet zozeer verbinden met zijn uiterlijk. Elke menselijke eigenschappen komen bij beide geslachten voor in meer of mindere mate. Ik vind het dus ook grootste onzin dat bepaalde eigenschappen of kenmerken meer bij een bepaald geslacht horen, aangezien het innerlijk en uiterlijk los van elkaar (zouden moeten) staan. En het dus ook niet nodig zou zijn om van geslacht te ''veranderen'' als iedereen qua innerlijk wordt gezien als mens, en qua uiterlijk verschillen deze mensen ''toevallig'' (namelijk man en vrouw).
Niets van wat je hier zegt heeft ook maar enige basis in de realiteit. Je kan zoveel vinden, nou en? Lees de link in godsnaam die ik hierboven als eerste postte; zelfs als het een psychische stoornis zou zijn is de *enige* methode van behandeling (en een gigantisch succesvolle trouwens) een transitie. Kom met feiten en argumenten in plaats van dit soort wollige "ik vind" dingen die kant noch wal raken.

Citaat:
Dus luister meneertje, in je eigen woorden, flikker op van dit SCHOLIEREN forum en ga meer weer terug naar dumpert, daar zal je vast ook ''weinig'' ''reaguren'' (grapje, ik ontvang graag wederhoor)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2020, 15:01
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Hieronder heb ik sekse en gender door elkaar gehaald waardoor aardig wat commotie en verwarring is ontstaan. Correctie: er zijn 2 geslachten (man en vrouw) en er is slechts 1 gender: de mens. Nogmaals dit is (slechts) mijn perspectief. Ik zou graag hierop verder discussiëren en mensen die het oneens zijn corrigeren
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intersekse

Citaat:
Wat ik probeer te zeggen: een transgender die als man geboren is en zich een vrouw voelt vind ik vreemd, deze persoon zou zich in mijn opinie een mens moeten voelen en dit niet zozeer verbinden met zijn uiterlijk
Dat het jouw verstand of begrip te boven gaat, maakt het niet minder waar of relevant. Wat jij daar verder van vindt, door vooral een gebrek aan kennis en interesse, draagt geen énkele waarde behalve voor jezelf, schijnbaar.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2020, 16:41
i'micy
i'micy is offline
Citaat:
Ik vind het vreemd dat mensen verslaafd raken aan heroïne maar dat neemt niet weg dat er wel vrij veel heroïneverslaafden zijn.


Niets van wat je hier zegt heeft ook maar enige basis in de realiteit. Je kan zoveel vinden, nou en? Lees de link in godsnaam die ik hierboven als eerste postte; zelfs als het een psychische stoornis zou zijn is de *enige* methode van behandeling (en een gigantisch succesvolle trouwens) een transitie. Kom met feiten en argumenten in plaats van dit soort wollige "ik vind" dingen die kant noch wal raken.


Ik vind het niet vreemd dat mensen verslaaf raken aan heroïne

Vinden jullie het niet vreemd dat god op een bepaald moment heeft besloten om bepaalde mensen in een verkeerde lichaam te plaatsen? Want dit ''voorval'' is zeker niet van alle tijden.
Of laat me het zo zeggen: wanneer past een lichaam niet bij een innerlijk? Waarom zou een bepaald innerlijk niet bij een mannelijk lichaam of juist een vrouwelijk lichaam passen (of waarom juist wel)? Welke eigenschappen zijn het waarvan deze mensen denken dat het niet bij hun desbetreffende lichaam past en daardoor een transitie ondergaan? Waarom zou een jongen die met poppen speelt beter in een meisjeslichaam passen? De een vindt zijn lichaam sneller verkeerd dan de ander. Wie bepaalt of deze inschatting juist is?

Daarnaast zie ik een transitie als iets vergelijkbaars met een tattoo laten zetten, plastische chirurgie, piercings, ga zo maar door. Echter lijkt het me duidelijk dat een transitie vergeleken met deze zaken een veel grotere impact heeft, hoe dan ook. Hoe is het dan in hemelsnaam mogelijk dat kinderen deze transities al op jonge leeftijd van start kunnen gaan door bijv. de hormonen te beïnvloeden? Vinden jullie dat dit op elke leeftijd mogelijk zou moeten zijn of vinden jullie een min. leeftijd van 18 jaar niet realistischer?

Verder VIND ik het niet zozeer van belang om dit soort onderwerpen puur met feiten te ondersteunen, aangezien het de meningen en emoties zijn die grotendeels het perspectief van mensen bepalen en andere mensen beïnvloeden. Ik probeer mensen niet te overtuigen van iets, slechts om ze aan het denken te zetten. De betekenis die mensen aan het begrip realiteit geven verschilt per persoon, het speelt zich allemaal af in je hoofd. Op die manier is alles wat iemand zegt, meemaakt, etc. realistisch. Dus zou je net zo goed kunnen zeggen dat de realiteit niet bestaat.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2020, 17:03
i'micy
i'micy is offline
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intersekse



Dat het jouw verstand of begrip te boven gaat, maakt het niet minder waar of relevant. Wat jij daar verder van vindt, door vooral een gebrek aan kennis en interesse, draagt geen énkele waarde behalve voor jezelf, schijnbaar.
Dat ik het vreemd vind betekent niet dat het mijn verstand of begrip te boven gaat. Wat ik daar verder van vindt draagt klaarblijkelijk enige waarde voor jullie, gezien het feit dat mijn mening zulke reacties uitlokt. In dat opzicht is mijn doel bereikt, omdat het mensen ongetwijfeld in enige mate aan het denken zal zetten, of je het er mee eens bent of niet.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2020, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het niet vreemd dat mensen verslaaf raken aan heroïne
Oh wow ECHT?

Citaat:
Vinden jullie het niet vreemd dat god op een bepaald moment heeft besloten om bepaalde mensen in een verkeerde lichaam te plaatsen?
God bestaat niet en als je in god gelooft geloof je in sprookjes. Ik geloof in één god minder dan jij en daarom ben jij eigenlijk net zo atheistisch als ik.

Citaat:
Want dit ''voorval'' is zeker niet van alle tijden.
Dat je het vroeger weinig hoorde betekent niet dat het niet bestond. Autisme werd vroeger ook nauwelijks aangetoond maar vroeger waren dat de dorpsgekken.

Citaat:
Of laat me het zo zeggen: wanneer past een lichaam niet bij een innerlijk? Waarom zou een bepaald innerlijk niet bij een mannelijk lichaam of juist een vrouwelijk lichaam passen (of waarom juist wel)? Welke eigenschappen zijn het waarvan deze mensen denken dat het niet bij hun desbetreffende lichaam past en daardoor een transitie ondergaan? Waarom zou een jongen die met poppen speelt beter in een meisjeslichaam passen? De een vindt zijn lichaam sneller verkeerd dan de ander. Wie bepaalt of deze inschatting juist is?
Dat bepaalt de bezitter van het lichaam. Wat voor last heb jij ervan als iemand anders z'n gender wil wijzigen?

Citaat:
Daarnaast zie ik een transitie als iets vergelijkbaars met een tattoo laten zetten, plastische chirurgie, piercings, ga zo maar door. Echter lijkt het me duidelijk dat een transitie vergeleken met deze zaken een veel grotere impact heeft, hoe dan ook. Hoe is het dan in hemelsnaam mogelijk dat kinderen deze transities al op jonge leeftijd van start kunnen gaan door bijv. de hormonen te beïnvloeden? Vinden jullie dat dit op elke leeftijd mogelijk zou moeten zijn of vinden jullie een min. leeftijd van 18 jaar niet realistischer?
Dus eigenlijk zeg je dat het menselijk lichaam een leeg canvas is waar je je artistiek op kan uitleven?

En ja, ik vind het realistisch om met die transitie te beginnen op jonge leeftijd; Lees die fucking link die ik als eerste postte. For fuck's sake.

Citaat:
Verder VIND ik het niet zozeer van belang om dit soort onderwerpen puur met feiten te ondersteunen,
aangezien het de meningen en emoties zijn die grotendeels het perspectief van mensen bepalen en andere mensen beïnvloeden.
Wat een schijtredenering. Op die manier zouden we nog steeds de doodstraf hebben, terwijl feitelijk blijkt dat geen doodstraf gewoon veel beter is voor de maatschappij.

Het is juist een feitelijke discussie omdat er allemaal van die droeftoeters zoals jij zijn die graag willen bepalen hoe anderen hun leven willen leven.

Citaat:
Ik probeer mensen niet te overtuigen van iets, slechts om ze aan het denken te zetten. De betekenis die mensen aan het begrip realiteit geven verschilt per persoon, het speelt zich allemaal af in je hoofd. Op die manier is alles wat iemand zegt, meemaakt, etc. realistisch. Dus zou je net zo goed kunnen zeggen dat de realiteit niet bestaat.
Wat een nietszeggende duffe tekst zonder inhoud. Echt ronduit bizar. Je moet je schamen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2020, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Dat ik het vreemd vind betekent niet dat het mijn verstand of begrip te boven gaat. Wat ik daar verder van vindt draagt klaarblijkelijk enige waarde voor jullie, gezien het feit dat mijn mening zulke reacties uitlokt. In dat opzicht is mijn doel bereikt, omdat het mensen ongetwijfeld in enige mate aan het denken zal zetten, of je het er mee eens bent of niet.
Je hebt ondertussen aangetoond dat het je verstand én begrip volledig te boven gaat in ieder geval.

En het enige wat je bereikt hebt, is dat ik er hoogstpersoonlijk zorg voor zal dragen dat tijdens mijn leven nog het wordt gezien als een mentale afwijking om te geloven in sprookjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Het verzet van Roxane Gay Barbie met buikje
elifecoach
12 01-10-2017 22:24
Liefde & Relatie Mannen onderdrukken vrouwen
lieve vogel
93 19-01-2013 11:07
Liefde & Relatie Transgenders.
Verwijderd
81 21-06-2012 09:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.