Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2007, 15:29
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Poggy schreef op 23-07-2007 @ 10:43 :
Ik mag zo weer Hoe vaak per week lessen jullie eigelijk?
ik heb 1x per week gelest, en dat gedurende 26 weken.

Bij mij ging het aardig goed, dus vond ik 1x meer dan zat. Maar als ik me onzekerder had gevoeld op de weg, had ik zeker vaker gelest. Ligt er maar net aan hoe je je voelt (en natuurlijk hoe groot je portemonnee is . EUR 50 elke keer is ook niet niks)
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2007, 15:44
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 23-07-2007 @ 16:29 :
ik heb 1x per week gelest, en dat gedurende 26 weken.

Bij mij ging het aardig goed, dus vond ik 1x meer dan zat. Maar als ik me onzekerder had gevoeld op de weg, had ik zeker vaker gelest. Ligt er maar net aan hoe je je voelt (en natuurlijk hoe groot je portemonnee is . EUR 50 elke keer is ook niet niks)
Ik doe deze weken 2x, heb toch vakantie, dus tijd zat en straks wordt het allemaal wat moeilijker combineren met studies enzo. Ik voel me op zich wel zelfverzekerd in de auto dus daarvoor hoeft het niet, meer zodat ik lekker snel dat papiertje heb en mijn ouders betalen toch

Les vandaag ging ook weer lekker. Het schakelen geperfectioneerd en de snelweg op geweest! Aan het eind heeft hij de theorie van het kijken uitgelegd, dus donderdag daarmee beginnen. Oeh, en ik ben een bovengemiddelde leerling . Ben wel heel erg tevreden over mijn instructeur, kan het goed met hem vinden en hij is heel rustig en geduldig.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 16:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-07-2007 @ 11:28 :
Oh irritant is dat.
Wij hebben voor onze huizen allemaal 1 parkeerplaats en dan op een zijstraat ook enkele plaatsen. Het past altijd PRECIES, maar de laatste tijd hebben wij ook zo'n slechte parkeerder. Die pakt twee vakken tegelijk, waardoor er net 1 auto niet in het rijtje past. En omdat ik 's nachts pas rond 1 uur thuis kom van m'n werk, ben ik altijd de laatste die nog moet parkeren en die dus een eind verderop moet parkeren.

Mijn moeder heeft een tijdje terug (toen het een tijdje droog was) strepen zitten trekken met stoepkrijt om duidelijk te maken hoe de parkeervakken lopen. Toen kon hij ineens wel goed parkeren
Ik zou hem gewoon VOOR die slechtgeparkeerde auto neergooien, dan zoekt ie maar uit hoe ie wegkomt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 21:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
vichog schreef op 23-07-2007 @ 16:27 :
haha . Dat is ook lullig voor jou dat je verderop moet staan .

je kunt als de strepen zijn weggeregent ook ff de gemeente bellen of ze witte tegeltjes aan komen leggen of een lijntje komen trekken...
Uhu :')
M'n moeder heeft de gemeente wel een keer gebeld, maar die hebben er toen niks aan gedaan. Misschien inderdaad nog maar een keer doen..

Citaat:
MTpower schreef op 23-07-2007 @ 17:32 :
Ik zou hem gewoon VOOR die slechtgeparkeerde auto neergooien, dan zoekt ie maar uit hoe ie wegkomt
Probleem is:
1. Dat betekent dat ik hem op de smalle weg moet neerzetten die er voor loopt en dat betekent dat de andere auto's er ook niet meer uit komen
2. Hij rijdt soms zo 2 weken niet met die auto (weet ook niet van wie hij is) terwijl mijn auto dagelijks weg is. Dus echt lastig kan ik het hem niet maken.

Ik heb hem wel eens een paar dagen lang steeds zó krap erop gezet dat ie via de chauffeursportier er niet meer in kon, maar dat maakte dus niks uit, want in die tijd is heel die auto niet van z'n plaats af geweest
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 22:07
Verwijderd
Dan zet je gewoon consequent je auto neer op zijn plek (en net zo beroerd) als hij vertrekt (of zij). Hou het een paar weken vol en kijk eens of hij/zij de hint snapt.

Een briefje onder de ruitenwisser stoppen zou ook nog kunnen uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 22:24
5803
5803 is offline
Ik leste volgens mij meestal twee keer per week. Heb het in drie maanden gehaald met 27 lessen dus dat moet dan wel zo ongeveer.

Beetje jammer dat mijn ouders nu met de auto op vakantie zijn, en dat zij terugkomen op de dag dat ik wegga...Straks heb ik echt 1,5 maand niet gereden, en sinds ik mijn rijbewijs heb, heb ik pas twee keer gereden. Dat wordt echt weer wennen straks.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 20:13
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Morgenochtend om 8:00u afrijden, m'n rij-instructeur staat om 7:15u voor de deur. Vandaag nog 1,5 uur rijles gehad, ging bagger . Ik ga bovendien altijd rond 04:00u pas naar bed en dat kon ik niet zo 1, 2, 3 veranderen...

Maar ondanks alles, tóch positief blijven hè?!
Is 't tussen 8:15u en 8:45u trouwens druk op de Zuid-Limburgse wegen? Ik zou 't eigenlijk zelf moeten weten, ja...
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 22:03
Verwijderd
Dat valt inderdaad wel in de spits ja. Je geluk is dan dat het vakantie is en veel mensen dus in Frankrijk oid zitten

Succes alvast!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 02:40
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
hebben ze vakantie in limburg? vast wel

anders heb je achterlijk veel fietsers op de weg, succes nog
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 06:27
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Maandag 'eerste les' in een simulator van de anwb. Dan gaan ze kijken hoe goed je het kan en hoe snel je leert enzo, en aan de hand van die les bepalen ze hoeveel lessen je nodig hebt en hoeveel het gaat kosten.

Hopelijk kan ik zo'n 10-daagse cursus doen.

Gisternacht op een grote parkeerplaats zelf gereden in de auto van een vriend Ging best goed

Oh, en ik heb vroeger wel veel racespelletjes enzo gedaan, en verder ben ik ook niet bang in het verkeer, dus ik heb er alle vertrouwen in

Maar het is wel spannend!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 13:27
Verwijderd
Oké ik mag morgen bewijzen of ik het kan of niet.. Spannund!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 14:18
Verwijderd
Citaat:
lullow schreef op 26-07-2007 @ 14:27 :
Oké ik mag morgen bewijzen of ik het kan of niet.. Spannund!
Succes!

Ik net ook weer les gehad, en we gaan er wat vaart in gooien, dus 2 lessen per week. Veel op de koppeling gereden in kleine steegjes, 120 gehaald en begonnen met kijken, wat nog best ok is.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 26-07-2007 @ 15:18 :
Succes!

Ik net ook weer les gehad, en we gaan er wat vaart in gooien, dus 2 lessen per week. Veel op de koppeling gereden in kleine steegjes, 120 gehaald en begonnen met kijken, wat nog best ok is.
Dank u
het is nog makkelijk.. hoe verder je vordert hoe meer hij jou zelf laat doen.. hoe lastiger het wordt..
Maaar leer je allemaal vanzelf.. al die mafkezen af en toe op de weg kunnen het ook ;-)...
Ik ken niet wachten tot morgen (H)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 18:24
Verwijderd
Het enige wat hij tot nu toe deed is het kijken, verder doe ik alles zelf. Ik ben wel blij dat ik met de RIS methode les krijg, dus dat er steeds wat bij komt wat ik zelf moet doen.
En inderdaad, wat een mafkezen op de weg soms zeg...dan ben ik toch wel blij dat er een instructeur naast me zit voor het geval dat ik niet zo snel reageer
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 26-07-2007 @ 19:24 :
Het enige wat hij tot nu toe deed is het kijken, verder doe ik alles zelf. Ik ben wel blij dat ik met de RIS methode les krijg, dus dat er steeds wat bij komt wat ik zelf moet doen.
En inderdaad, wat een mafkezen op de weg soms zeg...dan ben ik toch wel blij dat er een instructeur naast me zit voor het geval dat ik niet zo snel reageer
Najah.. met een gewone opleiding doe je et zelfde.. stukje bij beetje....
Maar ik heb het er wel eens over hoe en wat.. met mijn instructeur.. Dat vrouwen eerder kiezen voor ene RIS dan mannen.. Het schijnt makkelijker te zijn..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 18:54
Verwijderd
Citaat:
lullow schreef op 26-07-2007 @ 19:30 :
Najah.. met een gewone opleiding doe je et zelfde.. stukje bij beetje....
Maar ik heb het er wel eens over hoe en wat.. met mijn instructeur.. Dat vrouwen eerder kiezen voor ene RIS dan mannen.. Het schijnt makkelijker te zijn..
Met een gewone opleiding doe je hetzelfde maar toch is RIS makkelijker?
Vrouwen doen er wel langer over gemiddeld. Gemiddelde ligt op 40 lesuur, vrouwen wat langer, mannen wat korter. Ik ben dus kennelijk wat mannelijk ingesteld ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 26-07-2007 @ 19:54 :
Met een gewone opleiding doe je hetzelfde maar toch is RIS makkelijker?
Vrouwen doen er wel langer over gemiddeld. Gemiddelde ligt op 40 lesuur, vrouwen wat langer, mannen wat korter. Ik ben dus kennelijk wat mannelijk ingesteld ofzo
Met RIS wordt het systematisch geleerd.. stuk voor stuk
en bij een "reguliere" opleiding.. wordt alles door elkaar geflikkerd..
Maar je leert bij elke opleiding et zelfde. .: Rijden
Je moet ook goeie feeling voor de koppeling hebben voor hellingproef etc...
volgens mijn instructeur gaan van zijn vrouwelijke leerlingen daarmee de mist in..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 22:35
Verwijderd
Van wat ik in mijn omgeving hoor hebben vrouwen daar idd veel moeite mee, de wisselwerking tussen koppeling en gas. Maar de hellingproef is echt te makkelijk
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 13:53
Verwijderd
Ik ben geslaagd..
in 1 keer theorie..
in 1 keer praktijk...
Wat een opluchting
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 14:52
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
lullow schreef op 27-07-2007 @ 14:53 :
Ik ben geslaagd..
in 1 keer theorie..
in 1 keer praktijk...
Wat een opluchting
gefeliciteerd
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 14:57
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Poggy schreef op 26-07-2007 @ 19:24 :
Het enige wat hij tot nu toe deed is het kijken, verder doe ik alles zelf. Ik ben wel blij dat ik met de RIS methode les krijg, dus dat er steeds wat bij komt wat ik zelf moet doen.
En inderdaad, wat een mafkezen op de weg soms zeg...dan ben ik toch wel blij dat er een instructeur naast me zit voor het geval dat ik niet zo snel reageer
RIS opleiding lijkt mij juist irritant; na iedere fase volgt er een toets (wat de rijopleiding ook duurder maakt, lijkt me). Nu heb ik er geen ervaring mee, en misschien valt in de praktijk het systematische leren wel mee... Ik denk -gezien de verhalen die ik lees over de RIS- dat ik blij ben dat ik een reguliere opleiding heb gevolgd.
Mijn instructeur gaf aan dat het gemiddelde aantal lessen op 30 lag alvorens praktijkexamen te doen. Met mijn 32 of 33 lesuren zou ik aan de late kant zijn Nu lees ik dat jij schrijft over een gemiddelde van 40 lesuren

(Ik heb gelest bij een rijschool in Wezep; een boerengehucht naast Zwolle. Iedereen die daar ging lessen, kon al autorijden omdat ze dit op landweggetjes hadden geoefend met vader... Misschien lag het gemiddelde bij die rijschool dan wel op 30 lessen)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 17:17
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik ben gezakt. Alles was perfect, alleen maakte ik de bochten naar rechts te groot. 22 Augustus moet ik weer op...
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 17:25
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 27-07-2007 @ 15:57 :
RIS opleiding lijkt mij juist irritant; na iedere fase volgt er een toets (wat de rijopleiding ook duurder maakt, lijkt me). Nu heb ik er geen ervaring mee, en misschien valt in de praktijk het systematische leren wel mee... Ik denk -gezien de verhalen die ik lees over de RIS- dat ik blij ben dat ik een reguliere opleiding heb gevolgd.
Mijn instructeur gaf aan dat het gemiddelde aantal lessen op 30 lag alvorens praktijkexamen te doen. Met mijn 32 of 33 lesuren zou ik aan de late kant zijn Nu lees ik dat jij schrijft over een gemiddelde van 40 lesuren

*knip*
Euh, ik heb geen toetsen hoor. En ik ben in totaal onder de 1500 euro klaar, heb niet echt de indruk dat dat duur is? En het systematische vind ik wel lekker, ik heb het schakelen nu echt goed onder controle voordat ik begin met kijken. Kan me voorstellen dat als je meteen de tweede les alles tegelijk moet doen het moeilijker is. Bij mij is het zo gegaan:
1e les: beginnen met sturen, toen dat goed ging gas erbij, toen dat goed ging remmen.
2e les: verder met sturen, beginnen met schakelen.
3e les: schakelen + snelweg
4e les: kijktechniek
Ik weet niet of die 40 een landelijk gemiddelde was of bij de rijschool.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 17:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Poggy: ik denk dat het bij veel rijscholen zo gaat als bij jou, alleen dan vaak niet onder de noemer 'RIS'. Ik heb 'gewoon' gelest, en kreeg alsnog alles in stappen aangeboden. Alleen stonden die stappen dus niet van te voren vast, maar keek de instructeur gewoon waar ik aan toe was.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 17:47
Verwijderd
Ja, het staat bij mij ook niet vantevoren vast hoor, hij kijkt inderdaad gewoon waar ik aan toe ben Maar het zal inderdaad vaak zo gaan, lijkt me sowieso de meest praktische manier.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 21:08
Verwijderd
Citaat:
AzN schreef op 27-07-2007 @ 18:17 :
Ik ben gezakt. Alles was perfect, alleen maakte ik de bochten naar rechts te groot. 22 Augustus moet ik weer op...
Omg, letten ze zelfs daar op !? Ik ben nu bezig met de snelcursus van de anwb... 20/35 uur gehad en vrijdag as mijn praktijkexamen. Ik zie het heel somber in.

Laatst gewijzigd op 27-07-2007 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 21:37
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 27-07-2007 @ 22:08 :
Ik zie het heel somber in.
Absoluut niet doen! Gewoon over je heen laten komen en je er verder zo min mogelijk druk over maken, anders verpesten de zenuwen het straks voor je. Je rij-instructeur vindt blijkbaar dat je er klaar voor bent en hij heeft er verstand van.

Oh ja, en 'n tip (weet niet of je er veel aan zult hebben): denk tijdens 't rijden aan 't rijden en niet aan de uitslag.

Laat je ff weten hoe 't ging? Ben helemaal into praktijkexamens nu.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 23:00
Verwijderd
Juist.. tijdens het rijden aan het rijden denken!
Niet gek laten maken door anderen
Goed slapen.. voooraallll goed eten s'ochtends! hoe meer zenuwen je hebt.. hoe meer je verbrandt! Heb het vanmorgen ook mee mogen maken...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 02:48
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 27-07-2007 @ 22:08 :
Omg, letten ze zelfs daar op !? Ik ben nu bezig met de snelcursus van de anwb... 20/35 uur gehad en vrijdag as mijn praktijkexamen. Ik zie het heel somber in.
Ik heb maandag de intest van de anwb. Ik neem aan dat jij die ook hebt gedaan? Zou je in 't kort kunnen vertellen wat ze dan doen? Ik ben nogal benieuwd namelijk
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 13:29
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 28-07-2007 @ 03:48 :
Ik heb maandag de intest van de anwb. Ik neem aan dat jij die ook hebt gedaan? Zou je in 't kort kunnen vertellen wat ze dan doen? Ik ben nogal benieuwd namelijk
Ehm.. ik was 17 toen ik de intest deed dus ik moest het in een simulator doen en volgensmij ben jij al 18, nietwaar?
Ik weet wel een klein beetje hoe de 'gewone' intest gaat.. Het is zeg maar een soort van eerste rijles, je leert gewoon de beginselen van het autorijden; schakelen etc. Je begint op een parkeerterreintje en daarna ga je de openbare weg al op.
Na afloopt zegt die gast hoeveel uur hij denkt dat je nodig zal hebben voor je rijopleiding en daarmee krijg je een advies of je al dan niet de snelcursus kan gaan doen. Dat advies is volgensmij niet bindend trouwens.. Dus als zij het je afraden maar je wil het toch per se, maar je het volgensmij toch gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 18:00
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
morgen theorie... ik heb niet zo goed geleerd eigeniljk en ik weet niet zoveel van trams en vrachtwagens/aanhangers met maximumlengte/breedte/massa en van die precieze onzin...

@topdrop: mijn intest was in een simulator. Ik moest eerst op de computer wat dingen doen, lezen vooral. Daarna eerst in de simulator en wegrijden, simpele dingen. Alleen was mij niet uitgelegd wat je met de koppeling precies moest doen, ik wist wel wat het was maar verder niks, en toen sloeg hij dus steeds af en vond de instructeur dat ik het niet kon, maargoed. Een reactievermogen test ook nog. Daarna weer aan de computer, een test doen, en dan weer een stukje rijden. Op en terugschakelen, etc.
Maar onvergelijkbaar met het echte rijden en doordat ik de instructeur een klootzak vond, is het ook niks geworden. Kreeg ook een hoge inschatting, wat kwam door gebrek aan uitleg? Maargoed, dat lag dus meer aan de instructeur dan aan de anwb, denk ik.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 21:15
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 30-07-2007 @ 19:00 :
morgen theorie... ik heb niet zo goed geleerd eigeniljk en ik weet niet zoveel van trams en vrachtwagens/aanhangers met maximumlengte/breedte/massa en van die precieze onzin...

@topdrop: mijn intest was in een simulator. Ik moest eerst op de computer wat dingen doen, lezen vooral. Daarna eerst in de simulator en wegrijden, simpele dingen. Alleen was mij niet uitgelegd wat je met de koppeling precies moest doen, ik wist wel wat het was maar verder niks, en toen sloeg hij dus steeds af en vond de instructeur dat ik het niet kon, maargoed. Een reactievermogen test ook nog. Daarna weer aan de computer, een test doen, en dan weer een stukje rijden. Op en terugschakelen, etc.
Maar onvergelijkbaar met het echte rijden en doordat ik de instructeur een klootzak vond, is het ook niks geworden. Kreeg ook een hoge inschatting, wat kwam door gebrek aan uitleg? Maargoed, dat lag dus meer aan de instructeur dan aan de anwb, denk ik.
Simulator is gewoon bagger, en zegt vrij weinig over je gevoel voor autorijden. Zegt mijn rij-instructeur van nu ook.
Had vandaag TTT en het ging bijzonder slecht. Wel mijn vrijstellingen gehaald voor mijn bijzondere verrichtingen

succes met je theorie trouwens!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 18:22
monique20
monique20 is offline
Citaat:
AzN schreef op 27-07-2007 @ 18:17 :
Ik ben gezakt. Alles was perfect, alleen maakte ik de bochten naar rechts te groot. 22 Augustus moet ik weer op...
AzN echt Jammer en idd zo ging het bij mij ook, hij vond de bochten bij mij toen ook niet mooi
Ik moet maandag weer op dus ben benieuwd wat ze dit x hebben als excuus
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 18:22
monique20
monique20 is offline
Citaat:
lullow schreef op 27-07-2007 @ 14:53 :
Ik ben geslaagd..
in 1 keer theorie..
in 1 keer praktijk...
Wat een opluchting
Gefeliciteerd Lullow Heel veel plezier ermee
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 09:08
Verwijderd
AZN en monique20..

pakten jullie het stuur niet goed over dan? Of wat was er fout gegaan? En zei die dat ook tijdens het rijden zelf?

Dat is echt naaiend joh! Hij had het best als advies mee kunnen geven..

Ik heb 14 augustus ofzo afrijden.. en ik vraag me nu al af hoe de examinator is. Volgens mij is de ene heel aardig, en de ander weer een enorme eikel...

Ik geef hem gewoon voor het begin een blikje bier, misschien wordt ie dan wat vrolijker

Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 09:48
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
Ik heb 14 augustus ofzo afrijden.. en ik vraag me nu al af hoe de examinator is. Volgens mij is de ene heel aardig, en de ander weer een enorme eikel...
Het tijdstip is ook erg belangrijk. Ik reed om 1 uur af, en toen we bij het CBR aankwamen zaten die examinatoren lekker te luchen in het zonnetje. Toen ik moest afrijden waren ze dus allemaal goed gestemd.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 09:54
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Gewoon 50 euro in een handschud overgeven, slaag je altijd
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 10:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ggdag88 schreef op 01-08-2007 @ 10:08 :
Ik heb 14 augustus ofzo afrijden.. en ik vraag me nu al af hoe de examinator is. Volgens mij is de ene heel aardig, en de ander weer een enorme eikel...

Ik geef hem gewoon voor het begin een blikje bier, misschien wordt ie dan wat vrolijker
Je snapt toch zeker wel dat iedereen die gezakt is hem een eikel vindt en iedereen die geslaagd is hem heel aardig vindt?

En bier in 't verkeer, ik denk dat hij daar wel vrolijk van wordt ja
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 01:19
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 28-07-2007 @ 14:29 :
knip
Citaat:
luchtballon schreef op 30-07-2007 @ 19:00 :
knip
Ik ben 19 inmiddels Ik heb maandag de intest gehad. Tot mijn verbazing was het niet in een simulator. Ik meldde me bij de balie en ik moest even wachten in een wachtkamertje. Vervolgens werd ik door iemand opgehaald en hij liep naar buiten. Dus ik dacht, die simulator is vast in een gebouw aan de overkant oid. Maar hij liep naar een rijlesauto

Opzich best spannend. We gingen in de auto zitten, en dan de gebruikelijke dingen als stoel en spiegels goedzetten. Vervolgens mocht ik wegrijden door langzaam de koppeling op te laten komen. Na de eerste bocht mocht ik al meteen gasgeven/remmen/schakelen

Ik had er overigens geen moeite mee. Ik heb wel enige affiniteit met auto's om het maar zo te zeggen. Ik speel(de) wel racespelletjes met enige regelmaat, en ik heb ook een tijdje geleden een stukje gereden in de auto van een vriend. Schakelen ging me goed af De auto is geen een keer afgeslagen. Mijn grootste 'problemen' zaten bij de plaatsing op de weg en mijn kijkgedrag en inzicht in het verkeer. Ik vind het wel lastig om in het midden van een rijstrook te blijven omdat je zelf links in de auto zit. Verder ging alles dikke prima

Ik had trouwens ook een hele aardige instructeur waar ik het wel goed mee kon vinden. Hij gaf ook nuttige tips en werkte niet op mijn zenuwen. Na afloop had ie zo'n lijstje ingevuld en toen ik daarna met een andere man aan een tafel zat kwam daar uit dat ik 26 uur aan lessen nodig heb (Klasse C van A t/m G met A als beste klasse). Dat is ruim boven het gemiddelde voor een leerling die nog nooit eerder heeft gereden. Gemiddelde zit op 40 uur oid.

Omdat begin september mijn nieuwe studie begint, is het lastig om dan dingen in te plannen. Ik heb mijn rooster ook nog niet enzo. Dus geprobeerd om alles in augustus in te plannen. Ik was uiteraard wel laat met aanmelden en eigenlijk zaten alle examenplekjes al vol Hij had nog ergens een gereserveerd plekje open staan voor iemand die niet had teruggebeld oid, dus die heb ik toen gekregen *blij is*.

Ik doe 29 augustus praktijkexamen, en ik begin de 21e met lessen. Dat is dus 26 uur les in een dag of 8. Het lijkt me erg leuk en ik kijk er ook naar uit. Theorie heb ik 7 augustus en ik moet nog een theorieboek regelen Gaat wel lukken denk ik.

Geluk lacht mij toe Ondanks mijn late aanmelding toch nog een rijexamen op een relaxte datum
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 09:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Leuk TopDrop! Dat het lastig is in het midden te rijden is wel een bekend probleem, ik denk dat heel veel mensen dat in het begin hebben. Het went vanzelf en als trucje kan je ook je buitenspiegels gebruiken. Probeer aan beide kanten de afstand van de auto tot aan de streep ongeveer gelijk te laten zijn.

Verder is het kijken en inzicht na 20 lessen nog moeilijk, dus laat staan na 1 les Je kan natuurlijk ook niet alles in 1 keer he. Veel plezier met je lessen!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 11:51
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 02-08-2007 @ 02:19 :
blabla
wow.. Categorie C; kei goed Ik zat in E..
Succes ermee.

(Ik heb morgen examen... waaaaaaaaaaaah!)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 12:12
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-08-2007 @ 10:34 :
Leuk TopDrop! Dat het lastig is in het midden te rijden is wel een bekend probleem, ik denk dat heel veel mensen dat in het begin hebben. Het went vanzelf en als trucje kan je ook je buitenspiegels gebruiken. Probeer aan beide kanten de afstand van de auto tot aan de streep ongeveer gelijk te laten zijn.

Verder is het kijken en inzicht na 20 lessen nog moeilijk, dus laat staan na 1 les Je kan natuurlijk ook niet alles in 1 keer he. Veel plezier met je lessen!
Dankje Oh, dat is wel een goeie tip! Ga ik proberen!

En ik snap ook wel dat ik niet alles in 1x weet, maar ik vond het toch best netjes dat ik geeneen keer de auto af heb laten slaan
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 02-08-2007 @ 12:51 :
wow.. Categorie C; kei goed Ik zat in E..
Succes ermee.

(Ik heb morgen examen... waaaaaaaaaaaah!)
E is ook best goed toch? Scheelt maar 8 lessen ofzo Succes morgen!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 13:09
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb mn theorie gehaald iig 4 fouten, ach.

En ik heb gister een stukje gereden in de auto van mn vriend. Het viel me mee met het verschil tussen auto's en bezine tegenover diesel. Verlaten weggetje, wel geluk, want net toen mn vriend weer reed kwam er een grote tractor aan . Daarna in de stad achteruit inparkeren. Dat deed ik op aanwijzing, maar ik stond wel recht!

Vriend vond dat ik bij het gaan stoppen moest terugschakelen, maar ik heb geleerd zo lang mogelijk in de hogere versnellingen te blijven rijden.. jullie?

@topdrop: dat afslaan gebeurde bij mij ook niet de eerste lessen, pas toen ik vond dat ik het wel kon en het sneller wilde gaan doen ging de auto afslaan
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 13:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 02-08-2007 @ 14:09 :
Ik heb mn theorie gehaald iig 4 fouten, ach.

Vriend vond dat ik bij het gaan stoppen moest terugschakelen, maar ik heb geleerd zo lang mogelijk in de hogere versnellingen te blijven rijden.. jullie?

@topdrop: dat afslaan gebeurde bij mij ook niet de eerste lessen, pas toen ik vond dat ik het wel kon en het sneller wilde gaan doen ging de auto afslaan
Gefeliciteerd met je theorie!

Over dat terugschakelen.. in wat voor situatie? Kijk, als ik een rood stoplicht nader in z'n 3, dan zet ik hem vaak terug in z'n 2, want als het licht dan plots op groen gaat, kan ik nog direct wegrijden. Maar rij ik richting een stopstreep en weet ik dat ik sowieso moet stoppen, dan neem ik niet de moeite netjes terug te schakelen. Dan laat ik hem uitrollen en rem ik, tijdens het laatste stukje koppeling ingetrapt en naar z'n 1.

Oh en ik heb tot aan m'n laatste les nog de auto af laten slaan. Ik kon maar niet overweg met m'n lesauto. Maar dat afslaan is verre van belangrijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 13:44
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 02-08-2007 @ 14:09 :
Ik heb mn theorie gehaald iig 4 fouten, ach.


Vriend vond dat ik bij het gaan stoppen moest terugschakelen, maar ik heb geleerd zo lang mogelijk in de hogere versnellingen te blijven rijden.. jullie?

@topdrop: dat afslaan gebeurde bij mij ook niet de eerste lessen, pas toen ik vond dat ik het wel kon en het sneller wilde gaan doen ging de auto afslaan
Gefeliciteerd!

En ik doe altijd hetzelfde als Balance, is onderdeel van 'het nieuwe rijden' dus misschien dat je vriend het anders heeft aangeleerd nog.

Haha, dat van dat afslaan had ik ook, telkens te snel willen optrekken omdat je denkt dat je dat nu toch wel kan en dan slaat ie af.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 16:14
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Heb ook altijd geleerd zo lang mogelijk in een hogere versnelling te blijven rijden, maar toen ik eenmaal m'n pasje had remde ik eigenlijk al meteen op de motor. Gewoon terugschakelen dus.
Vind het veel relaxter, want als het licht inderdaad op groen springt ben je veel sneller weer weg (je hoeft niet meer te schakelen).
En de remmen van de auto van m'n ouders piepen, dus vind het niet zo fijn om 'gewoon' te remmen. Zeker als je bijvoorbeeld van de snelweg komt dat je een lange remweg hebt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 17:35
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
ggdag88 schreef op 01-08-2007 @ 10:08 :
AZN en monique20..

pakten jullie het stuur niet goed over dan? Of wat was er fout gegaan? En zei die dat ook tijdens het rijden zelf?
Ik weet niet goed wrom ik die bochten zo groot maakte, ik denk dat ik bang was om die paaltjes of de stoeprand te raken . Tijdens 't rijden trok m'n examinatrice werkelijk alléén d'r mond open om de richting aan te geven. Vreemd genoeg beviel me dat wel .

Ondertussen ben ik gewoon door aan 't gaan met rijlessen, ook al leer ik er geen barst meer van. M'n instructeur zei namelijk dat je autorijden 't beste kon leren door ervaring op te doen. Zelf denk ik dat ie gewoon geld nodig heeft .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 19:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
AzN schreef op 02-08-2007 @ 18:35 :
Ik weet niet goed wrom ik die bochten zo groot maakte, ik denk dat ik bang was om die paaltjes of de stoeprand te raken . Tijdens 't rijden trok m'n examinatrice werkelijk alléén d'r mond open om de richting aan te geven. Vreemd genoeg beviel me dat wel .

Ondertussen ben ik gewoon door aan 't gaan met rijlessen, ook al leer ik er geen barst meer van. M'n instructeur zei namelijk dat je autorijden 't beste kon leren door ervaring op te doen. Zelf denk ik dat ie gewoon geld nodig heeft .
Ik ben het anders 100% eens met je rij instructeur. Je bent echt nog niet klaar als je 30, 40 of 50 rijlessen hebt gehad. Ik heb echt mega veel bijgeleerd, simpelweg door ervaring.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 21:42
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-08-2007 @ 20:14 :
Ik ben het anders 100% eens met je rij instructeur. Je bent echt nog niet klaar als je 30, 40 of 50 rijlessen hebt gehad. Ik heb echt mega veel bijgeleerd, simpelweg door ervaring.
Ja, je hebt wel gelijk hoor, maar ik vertrouw m'n rij-instructeur sowieso niet 100% meer... Ik moet steeds vaker zijn vorige leerling(e) naar huis brengen/zijn volgende ophalen, hij komt telkens 'n paar minuutjes te laat en hij let duidelijk minder op tijdens de rijlessen. Allemaal kleine dingetjes die nét wel door de beugel kunnen en waarover ik moeilijk kan klagen.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 07:14
Verwijderd
Citaat:
AzN schreef op 02-08-2007 @ 22:42 :
Ja, je hebt wel gelijk hoor, maar ik vertrouw m'n rij-instructeur sowieso niet 100% meer... Ik moet steeds vaker zijn vorige leerling(e) naar huis brengen/zijn volgende ophalen, hij komt telkens 'n paar minuutjes te laat en hij let duidelijk minder op tijdens de rijlessen. Allemaal kleine dingetjes die nét wel door de beugel kunnen en waarover ik moeilijk kan klagen.
Dat rpobeert hij je nu zelf te laten inzien, zelf fouten durven maken en moeten oplossen, mjin instructeur zei op een gegeven moment. "we staan in zoetermeer, rijd maar naar de boulevard in scheveningen" en verder zei die niks.
hij zat rustig met zijn telefoon te spelen etc...
Nu ik me rijbewijs heb, gaat alles veel relaxder
Gister nog effe nlangs mijn instructeur gereden, hij vond het helemaal geweldig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles en rijbewijs topic! # 8
Miracle
500 20-07-2006 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.