Oud 06-10-2016, 03:30
Steenbokje!x
Steenbokje!x is offline
Hi
Ik doe dit dus normaal gesproken nooit, daarmee bedoel ik de hulp inschakelen van vreemde mensen op forums! Maar mischien is de mening van een ander juist goed!

Ik ben een meisje van 19jaar.
Ik zit al ruim 4jaar in een periode waarin ik geen idee heb met wat ik nou eigenlijk aan het doen ben, even samengevat: ik ben van de middelbare school afgegaan (zonder diploma) 1jaar een opleiding gedaan en daarna een andere opleiding van 2jaar die ik helemaal verziekt heb. Reden daarvan: geen fijne school, en heb er zelf ook met de pet naar gegooid. Ik ben altijd al lastig geweest als het om school ging maar goed. Daarna een halfjaar nagedacht wat ik nou wou doen met mijn verdere leven en kwam toch terug op hetgeen waar ik mee gestopt was. Ben ik dus begonnen aan een opleiding van twee dagen in de week. MAKKIE! Zou je zeggen, dat dacht ik ook ik ging er vol vertrouwen aan beginnen. Maar nee mijn motivatie ging beetje bij beetje weg en is op dit moment ver te zoeken!
Sorry beetje lange intro!

Wat dus wss in de weg zit is mijn onzekerheid, wat met de jaren erger is geworden, ik ben nogal stresskip&warhoofd, ik heb een erg concentratie probleem (op getest)
Ik voel mij met de dag slechter en dat is vooral het laatste jaar heel erg zichtbaar. mijn thuissituatie ook niet altijd even fijn geweest. Ik voel me zwaar kut, ik zit vrijwel elke dag thuis, ik ben chagrijnig en heb nergens zin in. Ik heb bijna 2jaar een vriend die eigenlijk niet eens weet hoe ik me voel en is daarom ook vaak boos op mij omdat ik in zijn ogen "lui" ben, omdat ik niks meer wil doen terwijl ik me vanbinnen zo fucked up voel!
Met mijn familie kan ik niet praten omdat ik nooit heb meegekregen om over je gevoelens te praten en als ik het doe is het "je bent gek" "je stelt je aan" "komop doe niet zo dramatisch". Iedereen oordeelt over me zonder maar 1x mijn verhaal aan te horen. Ik weet niet meer wat ik wil en moet doen. Stel ik me echt aan of heb ik hulp nodig?! Ik begin er nu zelf ook aan te twijfelen. Zelf ben ik bang dat ik een depressie heb alleen vind het mischien te vroeg om me al zo te bestempelen.

Heb jullie mening hierover echt nodig.
X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2016, 08:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Een keer met een professional (je huisarts of een psycholoog) hierover praten kan nooit kwaad, daar hoef je echt niet gek voor te zijn. Alleen maar chagrijnig thuis zitten en je onbegrepen voelen draagt niet bij aan hoe goed het met je gaat. Geen gek idee dus om te kijken of je hier met hulp aan kunt gaan werken.
Succes!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-10-2016, 09:09
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Hallo steenbokje, ik zit eigenlijk met een vergelijkbaar probleem op dit moment. Voel me ook onbegrepen (vooral als het om school gaat) en ben de laatste tijd erg down. Ben van me opleiding af gegaan omdat ik om een of andere reden het niet kan opbrengen om naar school te gaan (waarom dat is weet ik echt niet).
Met citaat reageren
Oud 06-10-2016, 09:59
Steenbokje!x
Steenbokje!x is offline
Elin3,
Daar zat ik dus ook al over na te denken. Alleen de stap maken om naar een psycholoog te gaan vind ik best lastig. Maar als ik met niemand anders kan praten heb ik denk ik geen keuze!
Dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2016, 10:02
Steenbokje!x
Steenbokje!x is offline
Binkyboy97

Dat is juist het vervelende,ik weet ook niet heel goed waar het allemaal vandaan komt. Enigste wat ik kan bedenken is mijn onzekerheid over veel dingen maar toch.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2016, 11:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Elin3,
Daar zat ik dus ook al over na te denken. Alleen de stap maken om naar een psycholoog te gaan vind ik best lastig. Maar als ik met niemand anders kan praten heb ik denk ik geen keuze!
Dankjewel!
Ga gewoon een keer met je huisarts praten, die kan vast goed beoordelen wat voor hulp nuttig zou zijn in jouw situatie, en je eventueel een doorverwijzing geven. Misschien kan je wel hulp krijgen van een maatschappelijk werk(st)er bijvoorbeeld. Dat is al een minder grote stap dan direct naar een psycholoog gaan, maar kan ook echt helpen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Players
Miichelleee
3 21-05-2009 19:56
Liefde & Relatie Ik weet niet wat ik moet doen
Choisai
9 11-01-2009 20:01
Liefde & Relatie ik weet niet wat ik moet doen
Teerbal
6 12-08-2006 21:36
Liefde & Relatie ik weet niet wat ik moet doen
hotbulma
24 16-06-2005 10:26
Liefde & Relatie please kan iemand me helpen ik kan wel janken wat moet ik doen:(
**~yvie~**
36 06-11-2002 08:44
Psychologie Hond overleden (was: *weet geen gepaste titel*)
Verwijderd
16 28-09-2002 17:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.