Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 19:42
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Ha gasten, om te beginnen wil ik niet zeggen dat ik ultiem anti-lord of the rings ben, ik heb ook best van de film genoten, daar houdt mijn belangstelling bij op. Waar ik een beetje ziek van wordt is dat nu in eens iedereen namen gebruikt van LotR en zeggen waar fan te zijn, maar voor de bioscoopfilm LotR heb ik daar toch knap weinig van gemerkt, ik vind het eigenlijk gewoon pulp, met een laagje diepzinnigheid eromheen, mee eens? nie mee eens (zal wel)...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 19:59
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
Ha gasten, om te beginnen wil ik niet zeggen dat ik ultiem anti-lord of the rings ben, ik heb ook best van de film genoten, daar houdt mijn belangstelling bij op. Waar ik een beetje ziek van wordt is dat nu in eens iedereen namen gebruikt van LotR en zeggen waar fan te zijn, maar voor de bioscoopfilm LotR heb ik daar toch knap weinig van gemerkt, ik vind het eigenlijk gewoon pulp, met een laagje diepzinnigheid eromheen, mee eens? nie mee eens (zal wel)...
niet totaal mee eens. wel eens dat opeens iedereen zich lotr fan noemt, terwijl ze waarschijnlijk niet eens het boek hebben gelezen :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:23
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
Ha gasten, om te beginnen wil ik niet zeggen dat ik ultiem anti-lord of the rings ben, ik heb ook best van de film genoten, daar houdt mijn belangstelling bij op. Waar ik een beetje ziek van wordt is dat nu in eens iedereen namen gebruikt van LotR en zeggen waar fan te zijn, maar voor de bioscoopfilm LotR heb ik daar toch knap weinig van gemerkt, ik vind het eigenlijk gewoon pulp, met een laagje diepzinnigheid eromheen, mee eens? nie mee eens (zal wel)...
Heb je het boek dan wel gelezen?
Verder ben ik het niet met je eens. OK. het wordt op sommige punten een beetje overdreven, maar het is nog lang niet zo erg als Harry Potter of pokemon. En daar was ik ook voor de hype. (alleen Harry potter en het Game boy spel pokemon (1e versie)wat ik leuk vond.)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:32
Verwijderd
Citaat:
ieke schreef:
Heb je het boek dan wel gelezen?
Verder ben ik het niet met je eens. OK. het wordt op sommige punten een beetje overdreven, maar het is nog lang niet zo erg als Harry Potter of pokemon. En daar was ik ook voor de hype. (alleen Harry potter en het Game boy spel pokemon (1e versie)wat ik leuk vond.)
Die hype is voornamelijk geweest bij pre-tieners, die van pokemon en harry potter. Moet zeggen dat ik me ook erg irriteer aan tienermeisjes die geilen op Legolas en pretenderen alles te weten van LOTR. Alhoewel ik moet toegeven dat sommigen wel hun kennis hebben opgevijzeld omtrent het boek. Maar toch, meiden die telkens zeiken dat het de beste film ooit is, puh-lease.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 21:17
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Kwa beoordeling van de film niet nee, maar als LotR compleet buiten ej genres ligt kan ik me dat wel voorstellen. Ben het overingens wel met je eens over al die ontzettende 'fans' die nu opeens opduiken. Een jaar terug had niemand van Tolkien gehoord, nu heeft iedereen opeens al z'n boeken 20 keer uitgelezen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 21:23
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
ach ja zo gaat dat met Hypes he... toevallig heb ik de boeken een jaartje voor de film uitkwam gelezen en vanaf dat moment vond k het al helemaal toppie, de film vond ik ook geweldig, maar haalt het natuurlijk niet bij het boek....

ja wat je zegt van die fans die allemaal opeens opduiken... het boek is natuurlijk onderhand al 50 jaar oud en er zijn dus mensen die al heel lang fan zijn en daarom ook de film wilden zien...

van die tienertjes klopt wel ergens, ach... ik verveel me er niet aan vind het wel leuk dat zo een al vrij oud verhaal de tegenwoordig nogal snel verveelde jeugd nog optimaal weet te vermaken en dat geeft weer de klasse ervan weer...

begrijp de frustraties wel een beetje hoor...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 07:18
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Nou ja, mensen van tegenwoordig zien eerder een film dan dat ze een boek lezen dus als Tolkiens werk hun bereikt via een verfilming...zie ik niks mis mee.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 08:17
Verwijderd
Ik heb het boek niet gelezen, misschien dat ik dat ooit nog es doe als tijd/geld over heb, maar ik kan wel begrijpen dat je 't niet leuk vind dat nu opeens heel Nederland 'jouw' schrijver leest. Om de film pulp te noemen vind ik wat ver gaan, het is echt een zeer vermakelijke film (imho), die voor ieder wat wils bied.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 08:50
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Et boek moet ik noges lezen (staat al een aantal jaar op mn 'things to do' lijssie) maar de film vond ik vreselijk saai...dr gebeurt bar weinig, en wat er gebeurt is niet spannend...maar ik hoop dat dit een inleiding was voor de aankmende films...die hopelijk beter zijn...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 09:21
Verwijderd
Citaat:
CycLoner schreef:
Die hype is voornamelijk geweest bij pre-tieners, die van pokemon en harry potter. Moet zeggen dat ik me ook erg irriteer aan tienermeisjes die geilen op Legolas en pretenderen alles te weten van LOTR. Alhoewel ik moet toegeven dat sommigen wel hun kennis hebben opgevijzeld omtrent het boek. Maar toch, meiden die telkens zeiken dat het de beste film ooit is, puh-lease.
Hey, ik wéét ook veel van het boek!!

En ik vind het ook de beste film ooit, niet perse om het verhaal of de diepgang, maar gewoon omdat ik er de meeste lol om/mee heb gehad, ooit, met een film. (Dat ligt voornamelijk ook aan mijn zieke geest )
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 09:23
Verwijderd
Ik heb het boek op mijn elfde voor het eerst gelezen, en daarna nog een keer of vijf, dus ik mag mezelf fan noemen
Ben het dus niet met je eens, maar ik ben geen fan van de film omdat ut zo'n hype is, maar omdat ik het boek ook al zo geweldig vond (en mijn zieke geest dus ).
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 09:44
Verwijderd
En wat als iemand pas ná de film de boeken gaat lezen? Wat is daar mis mee, behalve dat het misschien wat minder "elitair" wordt?

Schei uit, jammerbak.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 10:38
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
de film vond ik vreselijk saai...dr gebeurt bar weinig, en wat er gebeurt is niet spannend...
uh.. heb je wel de goeie film gekeken?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 10:47
JediJoel
Avatar van JediJoel
JediJoel is offline
Ik had de hobbit al gelezen toen ik 11 was. Toen ik 13 was begon ik LotR te lezen. Ik kwam echter niet verder dan de helft, omdat het zo eindeloos was.
Twee jaar geleden, toen ik 14,15 was, begon ik opnieuw te lezen. Toen snapte ik opeens veel meer.
Ik denk dat ik mezelf wel oprecht fan mag noemen....

PS Chimera: Ik heb Ash Nazg etc weggehaald, zo goed?
__________________
Mithhuanion; Poet and Writer
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Hey, ik wéét ook veel van het boek!!

En ik vind het ook de beste film ooit, niet perse om het verhaal of de diepgang, maar gewoon omdat ik er de meeste lol om/mee heb gehad, ooit, met een film. (Dat ligt voornamelijk ook aan mijn zieke geest )
Nou dan had ik het dus niet over jou
Wat ik bedoelde was dus mensen die voornamelijk geilen op Legolas en pas sinds de film uitkwam 'fan' werden....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 15:44
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Joostje schreef:
niet totaal mee eens. wel eens dat opeens iedereen zich lotr fan noemt, terwijl ze waarschijnlijk niet eens het boek hebben gelezen :/
als je jezlef 'fan' wilt noemen hoef je toch niet het boek meteen te hebben gelezen?

tja, ik vind het ook allemaal een beetje overdreven, al vind ik de film heel mooi en het boek ook schitterend.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 15:46
Verwijderd
Citaat:
CycLoner schreef:
Nou dan had ik het dus niet over jou
Wat ik bedoelde was dus mensen die voornamelijk geilen op Legolas en pas sinds de film uitkwam 'fan' werden....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 15:49
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Ze geilen niet op Legolas maar op Orlando Bloom en hebben hm waarschijnlijk nu pas ontdekt Was toch ook met Leonardo na de Titanic. En het is ook zo O.B. is knap, net als Viggo Mortensen, Sean Bean, Elijah Wood en de rest. Er zitten gewoon niet veel lelijke mensen in de film. Maar daar gaat het nu allemaal even niet om eigenlijk.

Ik had ook nog nooit LotR gelezen toen ik de film ging kijken, en ja na de film raakte ik er door geinspireerd en ben ik het eerste boek gaan lezen. Ik had er voor de film eigenlijk zelfs nog nooit van gehoord....ik ben nooit een echte lezer geweest. Maar ik moet zeggen dat ik de film ook erg goed vond en me verheug op Two Towers. ( De film staat bij mij op het lijstje beste films; samen met Dances with Wolves, Braveheart, Horsewhisperer en nog wat andere)

Trouwens iedereen werd toch ook ineens grote fan van Russell Crowe na de Gladiator??? is gewoon een rage en gaat dan vanzelf weeer over hoor....wees niet bang
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-10-2002, 16:35
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
En wat als iemand pas ná de film de boeken gaat lezen? Wat is daar mis mee, behalve dat het misschien wat minder "elitair" wordt?

Schei uit, jammerbak.
Ik weet niet tegen wie je het hebt, maar ik heb het niet over het feit dat mensen nu de boeken gaan lezen. Perfect! Hoe meer mensen de boeken lezen hoe beter. Het gaat me erom dat er nu opeens een hoop lui zijn die vertellen dat ze al jaren fan van Tolkien zijn, terwijl voor afgelopen december vrijwel niemand van 'em gehoord hadden.

Fans zijn tof, fakers niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:53
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Shibby schreef:
Trouwens iedereen werd toch ook ineens grote fan van Russell Crowe na de Gladiator???
Ja man, iedereen...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:05
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Kijk, ik ben geen mega grote fan van LotR. Het is niet zo dat ik daar de hele dag mee bezig ben, maar ik vind het wel leuk. Ik ben ook geen film fan, aangezien ik het boek veel beter vond dan de film. Ik moet wel zeggen dat ik eerst de film had gezien. Dit komt omdat ik er wel in was begonnen toen mijn broer 't boek geleend had van iemand, maar ik niet door het begin heen kon komen. Na dat ik de film had gezien vond ik het toch maar es tijd worden om de rest van het boek (en de boeken) te lezen en ik moet zeggen dat ik het erg mooi vond. Ik had voor de film dus al wel van Tolkkien gehoord maar er nog niet veel mee gedaan. Dat ik nou wel anders. Het gaat mij dus niet alleen om de films, maar wat jullie zeggen over Orlando Bloom fan = LotR fan klopt wel een beetje. Bij mij in de klas zit een meisje die de film heeft gezien en ze vond Elijah Wood wel een lekker ding. Dus is ze ook maar LotR fan hoewel ze de boeken nooit zal lezen. En dat vind ik wel erg opppervlakkig. Dan ben je eerder Peter Jackson fan omdat hij de film geregiseerd heeft, maar ja...

Ow ja en Russell Crowe zuigt. Ja, zelfs na het zien van The Gladiator.
__________________
-If you like Piña Colada's-
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
niet totaal mee eens. wel eens dat opeens iedereen zich lotr fan noemt, terwijl ze waarschijnlijk niet eens het boek hebben gelezen :/
groot gelijk!
ik heb 3 (of 4) jaar geleden het boek gelezen en sindsdien ben ik trouwe fan, kga dan ook binnekort aan de engelse versie beginnen, maar dat mense zich fan noemen die het boek zelf (en ook de hobbit) niet gelezen hebben (/voordat ze de film zagen), kan je niet erge grote fans noemen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:41
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Citaat:
Arwyn schreef:

Ow ja en Russell Crowe zuigt. Ja, zelfs na het zien van The Gladiator.
En toch vind ik dat hij echt kan acteren! (geen fan, maar heb wel respect voor hm )

*Hoort ook bij mn lijstje favoriete films : Gladiator *
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:44
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
tja ik wil nu niet op gaan scheppen of stoer doen ofzow, maar ik denk toch wel dat ik mezelf wel fan kan noemen....

me kamer hangt vol met poster ersvan, me agenda zit volgeplakt me plaatjes ervan, ik heb de film op video/cd rom ik heb de boeken in 2 edities (allbei gelezen de hobbit heb ik trouwens ook), ik heb er een spelletje van, een cd en nog andere boeken ervan.

en jah ik vind orlando bloom een lekker ding en elijah wood (maar dat was ook al wel voor LOTR) ook, maar omdat ik hun leuk vind wil dat niet zeggen dat ik dan fan van LOTR ben, ik vind het gewoon een gewedlig mooie film en daarom ben ik er zow verslaafd aan.

Als je de film een keer heb gezien dan vind ik dat je je noui eigenlijk niet meteen fan kan noemen, wel als je de boeken er van gelezen heb en de film gezien en noem maar op...

tja dit is mijn mening hoor
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 23:11
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef:
tja ik wil nu niet op gaan scheppen of stoer doen ofzow, maar ik denk toch wel dat ik mezelf wel fan kan noemen....

me kamer hangt vol met poster ersvan, me agenda zit volgeplakt me plaatjes ervan, ik heb de film op video/cd rom ik heb de boeken in 2 edities (allbei gelezen de hobbit heb ik trouwens ook), ik heb er een spelletje van, een cd en nog andere boeken ervan.

Een echte fan


Ik snap dat niet; dat mensen zich gaan bewijzen m.b.t. de meest onzinnige dingen tegenover mensen die ze totaal niet kennen.
__________________
Project Mayhem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2002, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Ik weet niet tegen wie je het hebt, maar ik heb het niet over het feit dat mensen nu de boeken gaan lezen. Perfect! Hoe meer mensen de boeken lezen hoe beter. Het gaat me erom dat er nu opeens een hoop lui zijn die vertellen dat ze al jaren fan van Tolkien zijn, terwijl voor afgelopen december vrijwel niemand van 'em gehoord hadden.

Fans zijn tof, fakers niet.
Ik heb 't aan de topicstarter; lmd.

Ja, en mensen die claimen al járen fan te zijn waarvan je 100% zeker durft te zeggen dat 't NIET zo is mag je van mij kapotflamen. Maar niet iedereen die nou claimt fan te zijn van Tolkien is per definitie een poser/faker. Kloar.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 09:01
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Nee niet mee eens,
ik vind het zelfs zonder die net hype vreselijk.
Walgelijk gewoon!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 10:00
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
als je jezlef 'fan' wilt noemen hoef je toch niet het boek meteen te hebben gelezen?

tja, ik vind het ook allemaal een beetje overdreven, al vind ik de film heel mooi en het boek ook schitterend.
ja maar kom op hee, je kunt toch geen fan zijn van een film?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 10:02
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
hAckEr69 schreef:
groot gelijk!
ik heb 3 (of 4) jaar geleden het boek gelezen en sindsdien ben ik trouwe fan, kga dan ook binnekort aan de engelse versie beginnen, maar dat mense zich fan noemen die het boek zelf (en ook de hobbit) niet gelezen hebben (/voordat ze de film zagen), kan je niet erge grote fans noemen.
en de silmarillion, en leaf by niggle, en en de gehele history of middle earth (door Christopher Tolkien) en the monster and the critics, enz enz.
nee, ik ben dus geen echte fan (meer). ken niet eens al zn boeken uit mn kop
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
ja maar kom op hee, je kunt toch geen fan zijn van een film?
Oh nee? Dan heb jij nog nooit Pulp Fiction, Heat of Godfather gezien -om maar 3 rasklassiekers te noemen- volgens mij
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 12:21
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Oh nee? Dan heb jij nog nooit Pulp Fiction, Heat of Godfather gezien -om maar 3 rasklassiekers te noemen- volgens mij
maar dan ben je dus fan van de regisseur, of acteur. het lijkt me niet dat je fan kunt zijn van een object.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 12:42
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Ik ken een echte LotR fan Hij heeft 2 van die ringen 1 in het goud en 1 in het zilver (WOOW! Ik schrok echt van die prijzen van die ringen)....heeft alle boeken gelezen in Nederlands en Engels..... En toen we met school een weekje weg waren ging hij telkens vroegtijdig naar zijn tentje (terwijl wij in de disco waren ) en dan begon hij gewoon ergens midden in 1 van die boeken te lezen....en wij snapte maar niet wat daar zo leuk aan was....hij kent ook gewoon stukken uit zijn hoofd en zo....toch heb ik wel respect voor die kerel Hij heeft de eerste film dan ook maar 4x keer gekeken in de bios


En ikzelf ben er 2x heen geweest maar ik ben dan ook geen fan...maar ik vind het wel superleuk
en daarom kan ik ook niet wachten op TT.
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 12:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
gut gut. hij is een fan omdat hij ringen heeft van de film.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
maar dan ben je dus fan van de regisseur, of acteur. het lijkt me niet dat je fan kunt zijn van een object.
Star Wars-fans dan? Het is niet zo dat lucas alles zelf heeft geschreven of geregisseerd. Of star trek dan, Gene Roddenberry heeft er al lang niets meer mee te maken(nogal logisch gezien hij dood is) en toch is er een groot aantal mensen fan van de serie, film, etc, etc. D'r werken 'tig mensen aan een film, een tv-serie, en dergelijke, en als iemand zegt dat ie fan is van een film, hoef je toch niet meteen naar de regisseur (of een ander persoon) te wijzen?
edit: Een film is trouwens geen object
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 14:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
Star Wars-fans dan? Het is niet zo dat lucas alles zelf heeft geschreven of geregisseerd. Of star trek dan, Gene Roddenberry heeft er al lang niets meer mee te maken(nogal logisch gezien hij dood is) en toch is er een groot aantal mensen fan van de serie, film, etc, etc. D'r werken 'tig mensen aan een film, een tv-serie, en dergelijke, en als iemand zegt dat ie fan is van een film, hoef je toch niet meteen naar de regisseur (of een ander persoon) te wijzen?
edit: Een film is trouwens geen object
hoe wil je een film dan noemen

voor de rest schrijf je inderdaad een hoop zinnigs. Misschien is het niet zozeer een fan zijn, alswel van tijd tot tijd kunnen opgaan in een andere wereld waar we het hier ove rhebben .
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
hoe wil je een film dan noemen
uuuuuhm.......

iig, het is niet stoffelijk, je kunt geen film vasthouden. Nou ja...wel een videoband, maar je begrijpt wat ik bedoel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2002, 14:56
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
uuuuuhm.......

iig, het is niet stoffelijk, je kunt geen film vasthouden. Nou ja...wel een videoband, maar je begrijpt wat ik bedoel
een film is net zozeer een object als een schilderij of een muziekstuk
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 15:44
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Joostje schreef:
een film is net zozeer een object als een schilderij of een muziekstuk
het materiële (doek,filmrol,muziekinstrumenten+noten,papier) is de drager van een culturele lading
Het medium waar een kunstvorm zich in manifesteert.
Volgens mij kun je best fan zijn van een film.
Wat vind jij bijv. van 2001: a space odyssey? film of boek? (min of meer gelijktijdig onstaan en uitgekomen )
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:44
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Citaat:
Joostje schreef:
gut gut. hij is een fan omdat hij ringen heeft van de film.

Ho ho dat kwam er nog eens bij....Daarvoor las hij die boeken ook al altijd.
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 00:43
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
het materiële (doek,filmrol,muziekinstrumenten+noten,papier) is de drager van een culturele lading
Het medium waar een kunstvorm zich in manifesteert.
Volgens mij kun je best fan zijn van een film.
Wat vind jij bijv. van 2001: a space odyssey? film of boek? (min of meer gelijktijdig onstaan en uitgekomen )
ik vond de film op zn minst indrukwekkend; boek niet gelezen.
verder vind ik die ringen maar commerciele crap
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
maar dan ben je dus fan van de regisseur, of acteur. het lijkt me niet dat je fan kunt zijn van een object.
Object? Een boek is géén object? Het enige verschil tussen boek en film is dat er iets minder aan de fantasie overgelaten wordt. Daarintegen word je meer verwend met -bijvoorbeeld- toepasselijke en/of sfeerbijdragende muziek.

Ergo; een film is echt niet minderwaardig aan een boek. -- In beide kwesties gaat 't om 't verhaal. In ieder geval met goede films. En net als goede films heb je goede boeken. En slechte.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 01:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Object? Een boek is géén object? Het enige verschil tussen boek en film is dat er iets minder aan de fantasie overgelaten wordt. Daarintegen word je meer verwend met -bijvoorbeeld- toepasselijke en/of sfeerbijdragende muziek.

Ergo; een film is echt niet minderwaardig aan een boek. -- In beide kwesties gaat 't om 't verhaal. In ieder geval met goede films. En net als goede films heb je goede boeken. En slechte.
hoe wil je een film dan noemen :/
maar ik was ook al van gedaxchten veranderd en ik denk dat men het woord fan gebruikt als iemand zich helemaal kan opgaan in een andere wereld. bv middle earth. of die van startrek. of starwars
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 01:22
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
hoe wil je een film dan noemen :/
maar ik was ook al van gedaxchten veranderd en ik denk dat men het woord fan gebruikt als iemand zich helemaal kan opgaan in een andere wereld. bv middle earth. of die van startrek. of starwars
Andere genres zijn niet mogelijk jouw insziens? Het moet persé science fiction of fantasy zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 02:56
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Andere genres zijn niet mogelijk jouw insziens? Het moet persé science fiction of fantasy zijn?
ow nee hoor. maar een standaard streekroman of psychologische thriller heeft niet een hele wereld eromheen verzonnen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
ow nee hoor. maar een standaard streekroman of psychologische thriller heeft niet een hele wereld eromheen verzonnen
Ja, zo lust ik er nog wel een.. *zucht*

Een goede setting, fijne filmmuziek, goede casting, interessante dialogen, uitgewerkte karakters (op het scherm dus) zijn m.i. een heel mooi "equivalent" voor "een hele wereld eromheen".

Bovendien; is Lord of the Rings het enige boek wat je leest? Ik neem aan dat er niet honderden boeken zijn zoals Lord of the Rings, namelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 13:26
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ja, zo lust ik er nog wel een.. *zucht*

Een goede setting, fijne filmmuziek, goede casting, interessante dialogen, uitgewerkte karakters (op het scherm dus) zijn m.i. een heel mooi "equivalent" voor "een hele wereld eromheen".


ik bedoel eerlijk gezegd meer tienduizenden jaren geschiedenis, talen, culturen, religies, rassen, diersoorten, enz enz

Bovendien; is Lord of the Rings het enige boek wat je leest? Ik neem aan dat er niet honderden boeken zijn zoals Lord of the Rings, namelijk.
ow jawel, kijk maar eens in de sf/fantasy afdeling van de lokale boekwinkel
bijv:
Terry Pratchett (Discworld)
Robert Jordan ( ja dat is die kerel die conan the barbarian heeft geschreven)
Frank(?) Herbert - Dune
Weiss& Hickman
enz enz
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 18:18
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
Waar ik een beetje ziek van wordt is dat nu in eens iedereen namen gebruikt van LotR en zeggen waar fan te zijn,
Weet je waar ik ziek van wordt?
Elke keer als ik de TOP 250 bekijk van imdb, The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring op nr. 5 (ooit nr. 2) te zien. Zo te zien is het begin van het einde nabij
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 18:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Weet je waar ik ziek van wordt?
Elke keer als ik de TOP 250 bekijk van imdb, The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring op nr. 5 (ooit nr. 2) te zien. Zo te zien is het begin van het einde nabij
en black hawk down staat op 250!!!
hoezo overrated :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 19:07
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Joostje schreef:
en black hawk down staat op 250!!!
hoezo overrated :/
KLOPT, Black Hawk Down sucks bigtime, wat een overgewaardeerde film!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
ow jawel, kijk maar eens in de sf/fantasy afdeling van de lokale boekwinkel
bijv:
Terry Pratchett (Discworld)
Robert Jordan ( ja dat is die kerel die conan the barbarian heeft geschreven)
Frank(?) Herbert - Dune
Weiss& Hickman
enz enz
Heeft Robert Jordan Conan the Barbarian geschreven?!?!??!??

*faints*

Ok daar gaat mijn fan-zijn....

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.