![]() |
|
![]() |
Op de site van radio 2 kun je weer stemmen voor de top 2000. Hebben jullie al gestemd voor de top 2000? En zo ja, wat is je lijstje?
Om een beginnetje te maken, mijn (ietwat doorsnee) lijstje: 1. The Eagles - Hotel California 2. Guns n' Roses - November rain 3. Bløf - Harder dan ik hebben kan 4. Beatles - Eleanor Rigby 5. Billy Joel - Goodnight Saigon 6. Queen - We will rock you 7. Mama's & Papa's - California dreamin' Daarnaast heb ik als extra nog Nirvana met 'Smells like teen spirit' genomineerd. Tot mijn verbazing staat die niet in de top 2000 ![]() ![]() Er zijn meer hele goede nummers, maar ik vind die er niet zo uit springen als deze 7 nummers, vandaar ook maar 7 nominaties en geen 10... |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ten eerste staat het lijste in willekeurige volgorde, ten tweede valt over smaak niet te twisten en ben ik dat ook zeker niet van plan in dit topic en ten derde is mijn bedoeling met dit topic om mensen hun top2000 lijstje te laten posten. Dat jij en sommige anderen het doel van dit topic niet inzien is jammer, maar je hoeft het nog niet te verzieken... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder: je lijst bestaat mijnsinziens uit nummers die te snel vervelen om hun plek te verdienen, zoals dat bij de meeste nummers in de top 1000 het geval is. Ze klinken lekker in het gehoor, ze zijn catchy, maar meesterwerken zijn het absoluut niet. Tot slot: het hele idee dat er een beste nummer ooit bestaat, of dat je allemaal nummers op deze manier kunt rangschikken, is absurd.
Laatst gewijzigd op 19-10-2005 om 16:25. |
![]() |
||
Citaat:
volgens mij toch niet. Ik ga iig stemmen, ik vind het altijd gaaf
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
||
![]() |
Citaat:
heerlijk als mensen het niet snappen, maar t geeft niet, die pubertijd gaat vanzelf over. de lijst is overigens van Radio 2. dus mensen die uberhaupt nooit naar de radio luisteren, moeten zich vooral niet aangesproken voelen. het is geen internationaal bindende lijst van beste nummers ![]() afijn, mijn lijst (en ja ik zit in een Boudewijn de Grootperiode ![]() David Bowie - Space oddity (1969) Led Zeppelin - Whole lotta love (1969) Lenny Kravitz - Let love rule (1989) Boudewijn de Groot - Welterusten, mijnheer de president (1966) Boudewijn de Groot - Jimmy (1973) Supertramp - School (1974) René Klijn - Mister blue (1993) Paul Hardcastle - Nineteen (1985) Pink Floyd - Shine on you crazy diamond (1975) Bryan Adams - Summer of '69 (1990) eigen keus ook: Nirvana - Smells like Teen Spirit
Laatst gewijzigd op 19-10-2005 om 09:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Radiohead Oasis The Verve (de etcetera's zouden eindeloos door kunnen gaan) Zomaar als voorbeeld. Deze bands hebben een dusdanige impact gehad in de jaren 90 dat ze eigenlijk gewoon in die lijst horen met bijv. een Wonderwall, Creep en natuurlijk Bittersweet Symphony. Natuurlijk kun je niet van die nummers houden, maar het zijn wel ongeveer de nummers van de jaren 90, en er zijn nog veel meer. Een Top2000 mag het woord Top niet gebruiken als dat soort songs er niet instaan. Er staat een hoop crap aan vullers in de top2000 die niet eens in de schaduw mogen staan van bands die er absoluut in horen. Dan kun je natuurlijk zeggen dat mensen het dan niet begrijpen ofzo, ik denk dat die mensen het juist wel begrijpen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
edit: kut, timp was me voor.
Laatst gewijzigd op 19-10-2005 om 11:28. |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
met "niet begrijpen" doelde ik op de uitspraak Citaat:
en natuurlijk heeft iedereen eigen favorieten, maar daarmee is niet gezegd dat een "top zoveel" niet leuk kan zijn (en wie weet zelfs een maatschappelijke functie kan hebben) Unique Clone lijkt een afkeer te hebben van iets dat ie zelf imho niet goed onder woorden heeft gebracht (en ik vraag me af of hij dat wel kan). klinkt gewoon een beetje als het puberale: "alles wat andere mensen leuk vinden, vind ik stom" en "ik ben uniek, want ik doe niet aan top-lijsten". maar dat heeft geen fuk met de top 2000 te maken, dus moest ik er even iets van zeggen ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
||
Citaat:
En ik moet zeggen dat ik het met hem eens ben. Hoe durven mensen kritiek te leveren op het monument Top 2000. Ze moeten zich schamen voor hun kortzichtige mening en het maatschappelijke nut van zo'n lijst inzien. Ook al staat er muziek in die ze niet leuk vinden. Want alles wat andere mensen vinden en luisteren, vind ik stom.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je blijft alleen altijd uitschieters hebben die bij de meeste mensen blijven hangen, dat had je toen met The Beatles, dat heb je nu met Oasis en Dries Roelvink. |
![]() |
||
Citaat:
Niks mis met kortzichtigheid.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat je inderdaad niet helemaal begrijpt (of wilt begrijpen) wat iets als de top 2000 is en inhoud. Ganralph heeft wel een punt met zn verhaaltje. |
![]() |
||
Citaat:
Smaak is een persoonlijk iets, en stemmingen zijn een goed middel om tot een algemeen beeld te komen. Tiener dan. Whatever. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Welke top ...... vindt jij nou de beste? Verwijderd | 25 | 12-12-2005 23:02 | |
Muziek |