Oud 29-02-2008, 13:58
MrCyber
MrCyber is offline
Cybernations

Al enkele maanden speel ik het gratis online spel Cybernations. Het leek me leuk hier een berichtje over te schrijven.

Cyber Nations is een (gratis) online spel waarbij je mag regeren over jouw landje. Je bent in staat je landje helemaal naar jouw hand te zetten. Kies je eigen staatkundige inrichting, de nationale religie en handel met andere landen.
Ook moet je politiek bedrijven, want gevaar ligt op de loer! Andere landen gaan maar wat graag aan de haal met je geld of ontwikkelde technologie (tech)! Het is dus een verstandige keuze een machtig leger te bouwen, waarmee je een potentiële vijand kan intimideren of zelf mee op rooftocht kan gaan!
Voor de hippies onder ons is er natuurlijk ook de vredige kant. Verdien je geld door te investeren in voorzieningen voor je volk en verhoog zo je belastingopbrengsten!

Dit zijn leuke keuzes die je kan maken als soeverein landje, echter je land bevindt zich op Planet Bob, een gevaarlijke wereld. Je zal tot de ontdekking komen dat er, behalve de ontwikkelde landen op zich, ook allianties zijn gevormd. En daar komen de verschillende allianties op planeet bob kijken. Het joinen van een alliantie is een verstandige keuze, want zonder alliantie zal je snel ten onder gaan aan mensen die jou aan gaan vallen om je geld of je tech te stelen. Een alliantie biedt niet alleen bescherming, maar ook mogelijkheden tot economsche groeiprogramma’s, bescherming en saamhorigheid.

Je kunt Cyber Nations op verschillende niveaus spelen. Heb je weinig tijd, dan ben je met 2 minuten per dag al klaar. Wil je er wat meer tijd in steken, dan kun je binnen een alliantie een functie krijgen en je bv als diplomaat gaan bezighouden met de banden met andere allianties. Politiek is een belangrijk iets binnen Cyber Nations. Oorlogen ontstaan namelijk vaak door politieke wrijving tussen (grote) allianties.

Wanneer je het leuk vind om een spelletje te spelen dat je weinig tijd hoeft te kosten, maar waar je toch een goede uitdaging aan hebt, meld je dan aan voor Cybernations.

Hoe kun je je opgeven voor Cyber Nations?
Op http://www.cybernations.net kan je je eigen landje registreren, en natuurlijk laat je zien dat je een Nederlander bent door de Oranje kleur te gebruiken voor je land!

Tevens wil ik graag even vermelden dat ruim 300 dagen geleden een aantal Nederlanders een volledig nederlandstalige alliantie opgericht hebben. Deze alliantie is destijds FOK genoemd omdat de mensen die de alliantie oprichten van het FOK forum afkomstig waren. De alliantie heeft echter momenteel niets meer met FOK te maken en een groot gedeelte van de huidige leden heeft dan ook geen binding met FOK. Er zitten wel ontzettend veel scholieren/studenten in deze alliantie, dus je zal je er zeker thuis voelen. Deze alliantie is zeer succesvol dankzij het volledig nederlandstalig karakter en we hopen dan ook dat je je bij deze alliantie zal aansluiten als nederlandstalige. Om dit te doen zijn 2 heel simpele handelingen noodzakelijk. Zet je allliantie binnen Cybernations op "FOK" (zonder de ") en meld je aan op het forum van de alliantie. Dit forum kun je vinden op http://www.fokalliance.com/forum. Dit forum wordt zeer actief gebruikt om te communiceren met de leden van de alliantie en je kan hier allerlei hulp krijgen, zoals adviezen hoe je landje het beste opgebouwd kan worden, hoe je in korte tijd veel geld kunt verdienen zodat je landje snel groeit, etc.
Advertentie
Oud 29-02-2008, 14:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Iew... gadverdamme. Het werkwoord cyberen staat voor het hebben van cybersex. Ik wil helemaal niet weten wie MrCyber is, en al helemaal niet wat Cyber Nations zijn.

Verder is dit reclame, en dus derhalve rijp voor het betere hang- en sluitwerk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-02-2008, 14:23
Verwijderd
Veel te lang om door te lezen, kbai!
Oud 29-02-2008, 16:14
Verwijderd
Ik heb het 3 maanden gespeeld, daarna ben ik 3 weken op vakantie geweest en kon daarna niet meer inloggen.. ondertussen weer 2 maanden verder en eigenlijk niet naar omgekeken.
wel jammer, want met hulp van de FOKalliance was ik al wel een beetje sterk geworden. en het oorlog voeren was leuk
Oud 29-02-2008, 21:53
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...t=cybernations

Uhuh
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Oud 29-02-2008, 23:08
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Omg, wall of text!

Slotje. Ban.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 01-03-2008, 12:29
Verwijderd
Er is dus al een topic.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.