Oud 09-08-2002, 12:27
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Naar aan leiding van een ander topic op dit forum...

Er wordt tegenwoordig ontzettend veel muziek gemaakt met behulp van computers. Niet alleen in de hoek van de dance, trance, techno en dergelijke maar ook in alternatieve rock-georienteerde muziek zoals Radiohead en bands zoals Muse die in hun muziek veel digitale effecten toepassen.
Nou blijken er mensen te zijn die (ik citeer Lager-Lout in bovengenoemde topic) 'alles wat met computers gemaakt is' niet als muziek zien.

Ik vind dat persoonlijk een ongenuanceerd standpunt. Wie een computer niet als muziek-instrument kan zien draait de wereld om; in mijn ogen is alles waar muziek mee kan worden geproduceerd een muziek-instrument. Het is dus niet zo dat alleen wat met een (traditioneel) muziekinstrument wordt gemaakt muziek mag worden genoemd.

Wie dat laatste vindt streeft het doel van muziek maken behoorlijk voorbij. Ik citeer mijn favoriete gitarist Nick McCabe (the Verve):

"It's all about sound. I think guitar players who strive for technical excellence have lost the plot really. The whole point of the electric guitar started when Charlie Christian plugged his guitar into an amplifier to make it sound like a saxophone or whatever and if I can press some button in the studio to make my guitar come up with a new sound then what's so bad about that? It's like the whole idea that techno isn't "proper" music 'cos they can't play instruments is so short-sighted. That's surely where new music comes from."
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2002, 12:29
Rioto
ik HAAT lui die muziek maken met computer shit het is gewoon VET nep , dan mag je niet als muzikant gezien worden
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:40
Verwijderd
ik luister zelf niet echt naar die 'computer-muziek' maar ik denk niet dat alle dance/trance/enz. met computers gemaakt wordt, maar met keyboards. alleen wordt het wel aan/over elkaar 'geplakt' met een computer, maar dat gebeurt (toch?) ook bij het opnemen van 'gewone' muziek in de studio?

maar ik vind dat je geen muzikant meer bent wanneer je langer bezig bent met op een computer knutselen/effectjes erin zetten etc. dan met een instrument bespelen (zoals synthesizers)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:41
Lager-Lout
Lager-Lout is offline
Citaat:
Maypole schreef:
ik HAAT lui die muziek maken met computer shit het is gewoon VET nep , dan mag je niet als muzikant gezien worden
I agree.

Et is gewoon zo simpel om "muziek" te maken op de computer, binnen 5 minuten kan je een wereldhit maken (bij wijze van spreken).

ik zie een computer ook echt totaal niet als muziek instrument, echt alles behalve dat. elke leek kan muziek maken op de computer.

ik heb ooit is een kwartiertje trance gemaakt op de pc, opgenomen en aan trancemannetjes in me klas gegeven, die luisteren et nu nog steeds (2 jaar later) omdat ze et zo goed vinden, en omdat et zo moeilijk te maken is. voor een kwartiertje muziek heb ik 20 minuutjes achter de pc gezeten, en dat was toen voor een weddenschap om te bewijzen dat computermuziek makkelijk te maken is.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:51
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
Lager-Lout schreef:
Et is gewoon zo simpel om "muziek" te maken op de computer, binnen 5 minuten kan je een wereldhit maken (bij wijze van spreken).
en met een 'gewoon' instrument niet?(bij wijze van spreken)
Citaat:
Lager-Lout schreef:
ik heb ooit is een kwartiertje trance gemaakt op de pc, opgenomen en aan trancemannetjes in me klas gegeven, die luisteren et nu nog steeds (2 jaar later) omdat ze et zo goed vinden, en omdat et zo moeilijk te maken is. voor een kwartiertje muziek heb ik 20 minuutjes achter de pc gezeten, en dat was toen voor een weddenschap om te bewijzen dat computermuziek makkelijk te maken is.
had je dan de samples, of wat ook maar, zelf gemaakt dan?
______________
maar ik vind het net zo goed muziek. ik snap niet echt dat je het niet muziek kunt vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:51
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ALLE muziek wordt in een studio in een computer gegooid en vervormd en aangepast. Luister naar de beatles (gewoon voor de geluidskwaliteit) en naar bands van nu. Wat is betere kwaliteit. Nou dit is echt zwaar kortzichtig.

Zonder computers was er ook geen industrial, dus geen strapping young lad.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:54
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Lager-Lout schreef:
Et is gewoon zo simpel om "muziek" te maken op de computer, binnen 5 minuten kan je een wereldhit maken (bij wijze van spreken).
Dat is waar. Ik kan onmogelijk ontkennen dat er met computers behoorlijk slechte muziek wordt gemaakt en dat die rotzooi nog door een groot publiek wordt beluisterd ooit

Citaat:
(...) elke leek kan muziek maken op de computer.
Dat is waar, maar ook iedere leek kan muziek maken op een piano. Een aap kan de vlooienmars uit z'n hoofd leren, net zo goed als je kleine buurjongen iets kan fabriceren met Music Maker.

Wat je vergeet is dat er óók goede muziek wordt gemaakt op computers. Neem Jazzanova of Moby; die muziek zit écht goed in elkaar en je kunt niet ontkennen dat computers een grote (de grootste!) rol heben gespeeld bij het maken ervan.

Citaat:
ik heb ooit is een kwartiertje trance gemaakt op de pc, opgenomen en aan trancemannetjes in me klas gegeven, die luisteren et nu nog steeds (2 jaar later) omdat ze et zo goed vinden, en omdat et zo moeilijk te maken is. voor een kwartiertje muziek heb ik 20 minuutjes achter de pc gezeten, en dat was toen voor een weddenschap om te bewijzen dat computermuziek makkelijk te maken is.
dat verhaal zegt meer over je klasgenoten dan over computermuziek. Blijkbaar kunnen zij zich vermaken met de meuk die jij in 20 minuten kan fabriceren.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:59
Lager-Lout
Lager-Lout is offline
er zat toen een trance dj bij mij in de klas, die heeft 1 keer in de zoveel tijd een optreden i alcazar volgens mij, en die heeft het gebruikt (dat kwartiertje) iedereen ging uit zn dak (heb et op video gezien), echt niet normaal meer, ik snap echt niet wat mensen daar zo leuk aan vinden ofzo...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 13:16
fibonacci
fibonacci is offline
Voor mijn part maakt men muziek op een plakbandrolletje. Als het goed is luister ik het. Ik juich elke ontwikkeling toe zolang die de muzikale grenzen verlegd en nieuwe geluiden mogelijk maakt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 13:20
Demorpheus
Avatar van Demorpheus
Demorpheus is offline
gaat het bij muziek niet om het geluid, de feeling en de sfeer. en niet om de gebruikte instrumenten? als iets gaafs klinkt en je vindt het mooi, dan is er toch niks mis mee?


en dan nog wat, de computer biedt muzikanten nieuwe mogelijkheden tegen fatsoenlijke prijzen zonder dat je nieuwe hardware moet aanschaffen. Als je bijvoorbeeld reason gebruikt dan scheelt je dat echt duizenden euro's.

en eigenlijk komt het dus op het volgende neer, als je muziek maakt met een sampler en een harddiscrecorder en zo dan mag het wel, maar als je de virtuele pc versies gebruikt, dan mag dat dus weer niet.

ik speel zelf synthesizer en ik gebruik de pc veelvuldig in het muziek maak proces, en de pc wordt heus niet alleen gebruikt voor het maken van trance ofzo (wat absoluut geen verkeerde muziek is). De pc bied veel voordelen voor de beginner zonder al te veel geld. En het argument dat je muziek in 20 minuten kan maken en dat er daarmee wordt gezegd dat dat op die hele wereld slaat is pure onzin, en zegt meer over jou vooroordelen dan over de muziek en wat dan nog, het is in 20 minuten gemaakt, zolang het maar gaaf is toch.
__________________
http://www.serenadeofdarkness.nl
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 13:21
Lager-Lout
Lager-Lout is offline
Hee, me computer maakt een raar geluid, als ik et op had genomen had ik et dan een nieuwe muziekstijl?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 13:22
Demorpheus
Avatar van Demorpheus
Demorpheus is offline
als je er muziek in hoort, waarom niet?
__________________
http://www.serenadeofdarkness.nl
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 13:25
fibonacci
fibonacci is offline
Citaat:
Lager-Lout schreef:
Hee, me computer maakt een raar geluid, als ik et op had genomen had ik et dan een nieuwe muziekstijl?
Ik hou niet van op de man spelen, maar een blik op je profiel zegt me genoeg. Je bent compleet incapabel om een discussie mee te voeren dus ik zal je maar laten voor wat het is.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 14:08
Rhinus
Rhinus is offline
Zoalang je niet hoort dat muziek 'nep' is is het niet erg als het 'nep' is vind ik.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 14:11
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
fibonacci schreef:


Ik hou niet van op de man spelen, maar een blik op je profiel zegt me genoeg. Je bent compleet incapabel om een discussie mee te voeren dus ik zal je maar laten voor wat het is.
echt gemeen om iemand op zijn opleiding af te rekenen...
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 14:16
Verwijderd
Citaat:
independancy wanted schreef:


echt gemeen om iemand op zijn opleiding af te rekenen...
idd...valt me toch al zo op hier dat het vaak is dat mensen vinden dat vmbo en mbo niet goed genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 14:21
punxnotdead
Avatar van punxnotdead
punxnotdead is offline
mijn printer maakt muziek !!!! echt , pieep pieep kraaak piep piep euuuuuun kraak kraak pieeeeeeep enz.

maar ff serieus het gaat niet echt om waarmee de muziek word gemaakt maar hoe het klinkt de sfeer het geluid en het gevoel wat mensen er in leggen, ik hou niet van trance mede omdat er vaak helemaal geen gevoel ingelegd is. verder maarkt het dus helemaal niet uit welke middelen er gebruikt worden.

het kan natuurlijk wel zo zijn dat je een bepaald soort geluid van een bepaald instrument niet mooi vind. bijvoorbeeld een viool maar van een computer cun je dat bijna niet meer zeggen omdat een computer bijna alle geluiden kan voortbrengen.
__________________
"I've got a fever and the only prescription is MORE COWBELL"
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 14:29
Verwijderd
als je het heel erg hoort in rocknummers, dus van die enorme bliepjes en piepen erdoor kan storend zijn, maar subtiel wat leuke geluiden erdoor is wel mooi. zodat het erin past, niet eruit springt zeg maar.
of met de computer een strijkorkestje op de achtergrond erin plaatsen...niemand hoort het verschil en de (nog niet zo rijke) band is goedkoper uit, toch?

tegen trance, techno ben ik ook niet, ik luisterde wel techno en ging weleens naar feesten. trance vind ik iets minder, beetje te zacht en teveel vrolijk gepiep, maar ja...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-08-2002, 15:29
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
Demorpheus schreef:
als je er muziek in hoort, waarom niet?
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:14
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik sluit me volledig aan bij demorpheus.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:16
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Lager-Lout schreef:
Hee, me computer maakt een raar geluid, als ik et op had genomen had ik et dan een nieuwe muziekstijl?
Nou misschien zou het wel eens als sample gebruikt kunnen worden. Maar verder moet je maar met goede argumenten komen en de discussie niet ontlopen, je bent er zelf mee begonnen (tenminste in die andere topic).
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 19:02
vakje27
Avatar van vakje27
vakje27 is offline
Citaat:
Demorpheus schreef:
gaat het bij muziek niet om het geluid, de feeling en de sfeer. en niet om de gebruikte instrumenten? als iets gaafs klinkt en je vindt het mooi, dan is er toch niks mis mee?


Dát zijn nu wijze woorden!

Wat maakt het in godsnaam uit hoe lang je met een bepaald nummer bezig bent? Het gaat om het gevoel wat je aan anderen over kan dragen? Is een gedicht wat op de pc is getypt en uitgeprint minder mooi dan een stuk tekst dat je in een handschrift van iemand leest? Nee!

Als je niet van de geluidsoorten die uit een pc komen houdt ( de bliepjes etc.) kan ik me dat voorstellen, of dat het "gevoel" niet bij jou past, oké! Maar er zijn genoeg DJ´s en computermuzikanten die uren bezig zijn geweest met het creëeren van een stuk muziek! En daar hadden ze een PC bij ja..

Als je als band een trancenummer maakt (basgitaar kan leuke Tranceeffecten maken met de goeie pedalen erbij), gitaar met effecten voor bliepjes en melodietjes, drummer voor de achtergrond : heb je een echte band die een trancenummer maakt.. is het dan wel mooi?
__________________
ostensibly motionless, the hare was tremblingg wtih excitement, for without his spectacles he appeared completely helpless!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 19:42
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
In principe doen een (elektrische) gitaar en een computer hetzelfde: ze brengen geluidsgolven voort, die zo worden gemanipuleerd dat ze fijn zijn om te horen (alhoewel smaak natuurlijk subjectief is).

Wie ben je dan om te zeggen dat geluidsgolven uit een gitaar beter zijn dan die uit een computer? Het is inderdaad waar dat je met je computer een hoop troep kunt fabriceren, maar het is even moeilijk om goed met professionele muzieksoftware om te kunnen gaan als het leren van gitaarspelen. Nu wil ik niet arrogant klinken, maar ik kan het weten: ik heb 't beide gedaan.

Wat demorpheus al zei: zolang 't goed klinkt moet je niet zeiken en misschien vindt JIJ het dan niet goed, maar een ander kan het fantastisch vinden. Een beetje respect enzo doet je echt geen kwaad... vandaar dat ik me ook kan ergeren aan de stoere hardcore en punk, maar ook trance liefhebbers die de muziek die ze niet kennen alleen kunnen afkraken, terwijl ze zich er nog nooit echt in verdiept hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 23:47
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Lager-Lout schreef:


I agree.

Et is gewoon zo simpel om "muziek" te maken op de computer, binnen 5 minuten kan je een wereldhit maken (bij wijze van spreken).

ik zie een computer ook echt totaal niet als muziek instrument, echt alles behalve dat. elke leek kan muziek maken op de computer.

ik heb ooit is een kwartiertje trance gemaakt op de pc, opgenomen en aan trancemannetjes in me klas gegeven, die luisteren et nu nog steeds (2 jaar later) omdat ze et zo goed vinden, en omdat et zo moeilijk te maken is. voor een kwartiertje muziek heb ik 20 minuutjes achter de pc gezeten, en dat was toen voor een weddenschap om te bewijzen dat computermuziek makkelijk te maken is.
Dit is echt hele dikke bullshit

Ik wil jou nog wel eens muziek zien maken op de computer zónder één of andere eJay ofzo, waar je gewoon kant-en-klare-samples naast elkaar zet en vervolgens op save as drukt. Waarschijnlijk was wat je had gemaakt ook zeer wack, en hebben die lui uit je klas (die die shit nog luisteren) gewoon totaal geen verstand van goéde computermuziek.

"Jouw mening" hoor ik heel vaak van mensen die gewoon totaal geen verstand van zaken hebben (vandaar ook 'jouw mening' tussen aanhalingstekens) best wel opvallend, en tegelijkertijd lachwekkend.

Kom achter die plank weg, en zoek eens wat andere 'computermuziek' op dan DJ boozy woozy ofzo.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 23:54
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Tegenwoordig hoor je op cd's nog heel weinig zuivere gitaarklanken...alles wordt 'aangepast', soms met digitale effecten. En het klinkt veel beter, so what?

Wat betekent producen eigenlijk? Aan knopjes draaien...computers, enz.

Muziek totaal gemaakt op een pc kan ik ook moeilijk aanvaarden, maar pc's gebruiken zoals Radiohead dat doet bv is toch prachtig?

Of Aphex twin enzo, da's toch klasse?
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2002, 23:56
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Veel bands maken hun strijkers voor hun songs trouwens op de pc omdat ze zelf geen viool of zo kunnen spelen. Bij de uiteindelijke opnames huren ze dan een gastmuzikant. Is daar iets mis mee?
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 01:22
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
clubje schreef:
Veel bands maken hun strijkers voor hun songs trouwens op de pc omdat ze zelf geen viool of zo kunnen spelen. Bij de uiteindelijke opnames huren ze dan een gastmuzikant. Is daar iets mis mee?
hmm ik denk nu even aan de intro van de vorige cd van darkane (darkane - calamitas, aanrader!!!) en ik vinddat zeker geen zonde. Wat een heerlijke intro is dat!!
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 11:15
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef:
Tegenwoordig hoor je op cd's nog heel weinig zuivere gitaarklanken
hoe bedoel je dat, elektrische gitaar of allerlei pedaaltjes en effectjes erop gooien?
Maar ik vind ook dat muziek als NIN, waar bijna geen 'normaal' instrument meer in voorkomt, geweldig klinkt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 17:34
fucking hero
fucking hero is offline
ik zou me dr niet zo veel zorgen om maken..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 18:13
Eightball GOD
Avatar van Eightball GOD
Eightball GOD is offline
Ik vraag me af, wat is "neppe" muziek?
En mix van klanken is tog gewoon muziek, ongeacht hoe die ontstaat?
Natuurlijk zit het ene muziekstuk beter in elkaar dan het andere, maar muziek is niet bedoeld om technisch correct te zijn, maar om mooi te klinken. En mooie muziek is subjectief, dus is in wezen alle muziek mooi (of juist niet)

Goed, nou mijn eigen mening: ik juich het muziek maken met computer of computer(effecten) gebruiken in je muziek helemaal toe; het is gewoon een ontwikkeling in de muziek. Ik vind absoluut niet alle "computermuziek" mooi, maar ook lang niet alle "traditionele" muziek...
Kortom: dit verhaal is al veel te lang
__________________
Mensen als wij, die geloven in de fysica, weten dat het onderscheid tussen verleden, heden en toekomst slechts een hardnekkig onuitroeibare illusie is
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 21:08
2D
2D is offline
I think there's something musically about noise
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 21:20
Verwijderd
zolang het maar geen Gabber is.. (trauma)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 21:22
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ach, deze hele discussie is gebaseerd op meningen, maw, is het vrij nutteloos om er op deze manier op in te gaan. Tuurlijk zijn alle duscussies gebaseerd op meningen,
Uiteraard vind ik 't best dat sommige mensen 'computer muziek' niet mooi vinden, welnu, best hoor, maar zoals sommigen het onderbouwen (zoals bijv. Lager-Lout), slaat gewoon als een tang op een varken, en vind ik dan ook zeer storend.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 04:43
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Ooit Roger Troutman gehoord jaren 70 of george Clinton dat is iets magisch
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 09:10
Lager-Lout
Lager-Lout is offline
Citaat:
fibonacci schreef:


Ik hou niet van op de man spelen, maar een blik op je profiel zegt me genoeg. Je bent compleet incapabel om een discussie mee te voeren dus ik zal je maar laten voor wat het is.

welk profiel?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 19:51
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Lager-Lout schreef:



welk profiel?
van scholieren.com. rechtsboven bij je berichtje onder "info".

Nu even iets anders. Je vond alleen muziek gemaakt met instrumenten "echte" muziek. Kijk nu naar een band als kane. Die maken bijna dance, maar dan wel met gitaren en andere instrumenten. Wat denk je daarvan?
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-08-2002, 20:15
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
fibonacci schreef:


Ik hou niet van op de man spelen, maar een blik op je profiel zegt me genoeg. Je bent compleet incapabel om een discussie mee te voeren dus ik zal je maar laten voor wat het is.


loser
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:02
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Nu even iets anders. Je vond alleen muziek gemaakt met instrumenten "echte" muziek. Kijk nu naar een band als kane. Die maken bijna dance, maar dan wel met gitaren en andere instrumenten. Wat denk je daarvan?
Ik heb misschien een nog beter voorbeeld; download maar eens het nummer MSG van the Verve. Dat nummer is opgebouwd als een typisch ambient number maar er is écht alleen gebruik gemaakt van elektrische gitaar, basgitaar ,drums en zang.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 10:41
Rutger
Rutger is offline
Citaat:
Lager-Lout schreef:


I agree.

Et is gewoon zo simpel om "muziek" te maken op de computer, binnen 5 minuten kan je een wereldhit maken (bij wijze van spreken).

ik zie een computer ook echt totaal niet als muziek instrument, echt alles behalve dat. elke leek kan muziek maken op de computer.

ik heb ooit is een kwartiertje trance gemaakt op de pc, opgenomen en aan trancemannetjes in me klas gegeven, die luisteren et nu nog steeds (2 jaar later) omdat ze et zo goed vinden, en omdat et zo moeilijk te maken is. voor een kwartiertje muziek heb ik 20 minuutjes achter de pc gezeten, en dat was toen voor een weddenschap om te bewijzen dat computermuziek makkelijk te maken is.
dan heb je het volgens mij over music maker muziek ofzo.. Tis echt niet zo makkelijk zoals je zegt.. gaat gauw heel wat tijd in zitten. Denk maar aan fasttracker 2 ofzo, duurt eeuwen voordat je daarmee 15 minuten muziek hebt hoor!
__________________
[ Gereserveerd voor spam die mij binnen aanzienlijk korte tijd aanzienlijk veel geld opleverd. :p ]
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 11:07
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
poop schreef:
ik zou me dr niet zo veel zorgen om maken..
Idem
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 17:43
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Rutger schreef:


dan heb je het volgens mij over music maker muziek ofzo.. Tis echt niet zo makkelijk zoals je zegt.. gaat gauw heel wat tijd in zitten. Denk maar aan fasttracker 2 ofzo, duurt eeuwen voordat je daarmee 15 minuten muziek hebt hoor!
hmm fasttracker heb je toch zo onder de knie en is eigenlijk ook maar een basic programma voor de huis-tuin en keuken producer.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 17:48
Lager-Lout
Lager-Lout is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:


van scholieren.com. rechtsboven bij je berichtje onder "info".

Nu even iets anders. Je vond alleen muziek gemaakt met instrumenten "echte" muziek. Kijk nu naar een band als kane. Die maken bijna dance, maar dan wel met gitaren en andere instrumenten. Wat denk je daarvan?


KANE = KUTMUZIEK (is mijn mening)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 17:55
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Lager-Lout schreef:




KANE = KUTMUZIEK (is mijn mening)
onderbouw.... (je stelling)
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 18:47
ZeepSopje
Avatar van ZeepSopje
ZeepSopje is offline
Citaat:
Lager-Lout schreef:


I agree.

Et is gewoon zo simpel om "muziek" te maken op de computer, binnen 5 minuten kan je een wereldhit maken (bij wijze van spreken).

ik zie een computer ook echt totaal niet als muziek instrument, echt alles behalve dat. elke leek kan muziek maken op de computer.

ik heb ooit is een kwartiertje trance gemaakt op de pc, opgenomen en aan trancemannetjes in me klas gegeven, die luisteren et nu nog steeds (2 jaar later) omdat ze et zo goed vinden, en omdat et zo moeilijk te maken is. voor een kwartiertje muziek heb ik 20 minuutjes achter de pc gezeten, en dat was toen voor een weddenschap om te bewijzen dat computermuziek makkelijk te maken is.

Wat een vooroordeel altijd met die mensen die denken dat muziek maken met de computer zo simpel is als water koken. Geloof het of niet maar ontzettend veel filmmuziek wordt tegenwoordig eerst gecomponeerd op pc's door grote componisten van bijvoorbeeld de filmmuziek voor grote films. Dit wordt gedaan omdat het gewoonweg snel en vaak gebruikersvriendelijk werkt. Maar het zegt niet dat er dan binnen 5 minuten een meesterwerk wordt gecreeërd doordat er op een pc wordt gewerkt.

En waarom wordt er bij het noemen van 'het-maken-van-muziek-op-de-computer' altijd 'Trance' muziek genoemd? Je kan met de computer ook 'Jazz' muziek maken (als je daar talent voor hebt) en ook echte klassieke muziek. Tuurlijk, het geluid is niet hetzelfde als het echte werk, maar muziektechnisch gezien kan het als precies hetzelfde klinken. En het fenomeen 'Trance' mag je dan nooit over eenzelfde kam scheren als de andere stromen in de muziek, zoals klassiek en jazzmuziek bijvoorbeeld.

En tuurlijk, heel veel Trancemuziek is troep tegenwoordig. Dat komt omdat platenmaatschappijen nu bijna iedereen die maar een klein beetje trance kan maken op een pc snel contracteert, omdat trance nu gewoon goed verkoopt. In principe elke trance-produktie waar maar alleen een vette bassdrumline in is te horen met daarbij een irritant melodietje gemaakt met een wazig geluid, die je maar niet uit je hoofd krijgt, verkoopt nu gewoon makkelijk.

Vooral onder de jeugd. Want veel van de jongeren zijn meelopers en meer ook niet. Ze zeggen wel dat ze trance mooi vinden, maar ondertussen lopen ze mee, omdat meelopen erbij horen tot resultaat heeft. En dat hebben de platenmaatschappijen ontdekt. Als je trouwens een goed 'muziekgehoor' hebt en ECHT verstand van muziek hebt, dan pik je zo diegenen eruit die wel ECHT talent voor muziek hebben en diegenen die het niet hebben en alleen muziek maken voor het geld en niet echt houden van de muziek die ze maken.

Geloof me maar, de meeste trance-producers kunnen niet eens 'live' improviseren op hun meegebrachte keyboard die puur voor de show op het podium staat. Dat moet je maar eens gewoon vragen aan zo'n trance-dj/producer. De meesten kunnen niet 'live' spelen.

Mzzels,
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 18:50
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Ligt er helemaal aan... Als een band volledig gebruik maakt van computerdeuntjes? Dat vind ik echt verschrikkelijk, vind ik gewoon geen muziek... Dat klinkt zo simpel.

Maar je kunt het wel als een extra klank en extra toevoeging voor je muziek gebruiken, zoals bij Muse
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 18:53
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef:
Ligt er helemaal aan... Als een band volledig gebruik maakt van computerdeuntjes? Dat vind ik echt verschrikkelijk, vind ik gewoon geen muziek... Dat klinkt zo simpel.

Maar je kunt het wel als een extra klank en extra toevoeging voor je muziek gebruiken, zoals bij Muse

aphex twin, boards of canada, jazzanova... allemaal puur electronisch, maar klinkt dat simpel?!? dacht 't toch van niet.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 03:26
killing.f0r.fun
Avatar van killing.f0r.fun
killing.f0r.fun is offline
betwijfel of de meeste mensen het verschil horen bij sommige instrumenten
waar ligt de grens dan als je het geen muziek vindt? Als iemand een stukje op de viool speelt en met de computer dit sample verandert is het geen muziek meer? :/
verder, is een microfoon een muziek instrument? nee toch elke band gebruikt dit op stage voor de zang.....vet nep pshhhhhh
__________________
"humans are the only creatures who inflict pain for the pleasure of it"
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 04:26
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef:
Ligt er helemaal aan... Als een band volledig gebruik maakt van computerdeuntjes? Dat vind ik echt verschrikkelijk, vind ik gewoon geen muziek... Dat klinkt zo simpel.
Dat klinkt zo simpel.

Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 04:30
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Vraag me niet waarom ik nog niet lig te slapen..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 05:35
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
]{ing schreef:
Vraag me niet waarom ik nog niet lig te slapen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Netwerk] Hulp gevraagd.
S
3 31-03-2005 15:27
De Kantine Wat staat er onder jouw ctrl-v? #98762
Sjoerd
500 23-03-2005 16:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Invallen in studentenhuizen om illegale software
Wolter
38 23-04-2004 18:31
Muziek maak jij muziek met je pc?
petit
45 16-06-2003 13:33
Drugs & Alcohol Paddo Plek
apekop123
18 29-11-2002 18:34
Muziek BRRRRRRRRRR trance
Lager-Lout
116 16-08-2002 14:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.