Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2003, 12:09
JesusLovesYou
Avatar van JesusLovesYou
JesusLovesYou is offline
Ik wacht het liefst tot na het huwelijk. Sex zal vast een prachtige ervaring zijn, en daarom wacht ik liever tot ik iemand heb gevonden om al dat moois mee te delen. Pas als ik er zeker van ben dat ik iemand 100% vertrouw en klaar ben om trouw te beloven.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:15
Verwijderd
Ik weet niet of dit helemaal geschikt is hier, maar totdat ik met een andere fb kan overleggen laat ik 'm staan.

Van wachten tot het huwelijk zie ik absoluut het nut niet in. Waarom zou je jezelf genot ontzeggen? Ik kan begrijpen dat je iemand eerst wilt vertrouwen, dat heb ik zelf ook. Maar om dan nou meteen te trouwen....
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:18
JesusLovesYou
Avatar van JesusLovesYou
JesusLovesYou is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ik weet niet of dit helemaal geschikt is hier, maar totdat ik met een andere fb kan overleggen laat ik 'm staan.

Van wachten tot het huwelijk zie ik absoluut het nut niet in. Waarom zou je jezelf genot ontzeggen? Ik kan begrijpen dat je iemand eerst wilt vertrouwen, dat heb ik zelf ook. Maar om dan nou meteen te trouwen....
Ja, misschien had ik het beter op Liefde & Relatie kunnen posten... nou ja.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:22
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik ben ook tegen wachten, straks is je nieuwe man vet slecht in bed....zit jij toch mooi met zo'n dweil opgescheept....en zou je zelf dan niet wat meer ervaring willen? het lijkt me trouwes wel dat ik heel nieuwschierig zou worden naar sex met anderen...Of ben ik dan weer de enige ?
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:26
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Wachten kan geen kwaad. Liever denken, we hadden het ook eerder kunnen doen, dan spijt hebben dat je ergens nog niet klaar voor was. Wachten tot nadat je je voor altijd (?) aan iemand verbonden heeft is misschien geen goed idee.

Als je sexueel niet goed bij elkaar past kun je wel iets heel belangrijks in je leven missen.

Zelf begin ik dus alleen aan sex als ik verwacht dat ik de komende maanden nog een goede en stabiele relatie zal hebben.. Dus toekomst met iemand zien waarvan je houd en waarvan je zeker weet dat diegene ook alles voor jou over heeft.
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:34
Verwijderd
ieder voor zich, maar ik heb liever voor t huwelijk ook lol, en als je trouwd weet je tenminste zeker dat t lekker is, dezelfde geld bakt de ander er geen hol van, weg pracht ervaring
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 13:08
poesiefox
poesiefox is offline
Wat zij bedoelt is dat ze alleen sex wil met die hele speciale persoon, maar een huwelijk vind ik een achterhaald burgerlijk instituut. Even wachten tot je echt helemaal zeker van elkaar bent, dat is wel een absolute aanrader. En wie zegt daar dat je niet al een heleboel kunt uitproberen, zonder dat hij erin gaat?
Dan weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.

Maar stel je eens voor, dan zo'n eerste huwelijksnacht....waarin het ein-de-lijk mag. Al die voorpret alleen al.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 13:13
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:

Maar stel je eens voor, dan zo'n eerste huwelijksnacht....waarin het ein-de-lijk mag. Al die voorpret alleen al.
bah wat saai
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 15:37
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
eeuhm om mijn mening ook nog maar even te geven over dit onderwerp...

ik ben christelijk opgevoed en ken het begrip 'geen sex voor het huwelijk' mn hele leven al zon beetje maar dit gaat voor mij niet meer op want 'het' is al gebeurd en ik ben niet getrouwd nu.

ik snap de reden van wachten tot je getrouwd bent wel, dan weet je namelijk zeker dat je beiden voor elkaar kiest en dat je (waarschijnlijk) je hele leven samen zult zijn. Ook is het zo dat God mensen die met elkaar seks hebben, als getrouwd ziet (staat in de bijbel) en dit kan ook een reden zijn om dat te wachten tot je ook voor de wet (en kerk) getrouwd bent.

een enorm nadeel van dit is dat veel mensen die achter de stelling staan, gaan trouwen omdat ze dan eindelijk seks mogen hebben, zo hebben ze wel principes en houden ze zich er aan maar of dit nou zo goed is voor het verdere verloop van de relatie dat betwijfel ik.

het argument van 'straks is hij/zij super slecht in bed' heb ik zelf ook vaak aangevoerd maar ik denk toch dat dit niet echt kan gebeuren. als je immers van elkaar houdt, en al intiem bent met elkaar (kan ook alleen maar bv praten over allen zijn) dan is er gewoon iets tussen jullie dat perfect lijkt en ik denk niet dat een 'slechte' bedpartner dat kan verpesten. je moet ook na je huwelijk blijven praten enzo...
(ik kan dit niet zo goed uitleggen maar hopelijk snappen jullie het)

verder wil ik nog even kwijt dat ik het belachelijk vind dat je met 'echte'seks (de daad) wacht tot je huwelijk en wel de rest (beffen, pijpen, soms zelfs wel anaal...enz.) doet, ik bedoel voor mij is dat (bijna) hetzelfde als de daad. en ik weet dat dat voor iedereen anders ligt maar ik denk toch dat het niet helemaal klopt als je de rest wel doet behalve de daad.

zoals ik al zei ik heb wel seks gehad met een jongen van wie ik enorm veel hield(houd) helaas is de relatie wel voorbij nu, ik had het ook geweldig gevonden als ik uiteindelijk me hem zou trouwen (1e vriendje blabla) maar helaas dat gaat niet door. ik heb er zeker geen spijt van dat ik dit (seks hebben) gedaan heb, want het was leuk, lekker en hierdoor hield ik alleen nog maar meer van hem!!

oke een lekker lang verhaal maarja

ciao
xx margreet

ps. ik zou niet zomaar met iemand seks hebben, er moet idd vooruitzicht zijn van een lange relatie en hem 100% vertrouwen
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 15:47
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Hmm als je geen sex voor t huwelijk wil en de huwelijksnacht komt en t doet allemaal hartstikke veel pijn dan heb je meteen de nacht van je leven verpest!!

After all: ik wil sowieso nie trouwen en ben allang ontmaagd... Stel je voor, geen sex voor t huwelijk en je ontmoet de ware nie
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
JesusLovesYou schreef:
Ik wacht het liefst tot na het huwelijk. Sex zal vast een prachtige ervaring zijn, en daarom wacht ik liever tot ik iemand heb gevonden om al dat moois mee te delen. Pas als ik er zeker van ben dat ik iemand 100% vertrouw en klaar ben om trouw te beloven.
kom jij maar eens bij pappa Dmtdmt en dan zal ik je een goede harde beurt geven, kijken of je dan nog hetzelfde erover denkt ;P
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 16:36
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
JesusLovesYou, t is mij opgevallen dat je in meer topics van die uitgesproken meningen geeft over nog geen sex willen hebben. Wat doe jij dan in godsnaam op Seksualiteit als je toch nergens over mee kan/wil praten en alleen maar de haren van andere forummers (iig die van mij wel) overeind doet staan??
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 17:00
JFH
Avatar van JFH
JFH is offline
ik trouw dus mooi niet met iemand voordat we flink van bil zijn gegaan en het wat dat betreft allemaal goed zit.
Sex is een van de balangrijkste dingen in een relatie, dus dat moet goed zitten voordat je trouwt vind ik. als iemand op een totaal andere golflengte zit en je houdt er een gaar sexleven aan over, dan zal je huwelijk ook snel stuklopen denk ik.

en dan dat houden van bla bla, dan komt het vanzelf wel goed.
nou, ik heb hier sterk m'n twijfels bij. ik heb gehoord over vrouwen die lichamelijk niet in staat waren te neuken, pijpen wilden ook absoluut niet. verder droogde hun mond uit als ze iets zoenden, enz, van dat soort ellende dus. het kwam erop neer dat ze af een toe weleens wilden trekken. en zo'n vent zich maar uitsloven. nou, dan kun je wel nog zoveel van iemand houden, zoiets werkt niet.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 17:23
Verwijderd
ik zou niet willen wachten met sex tot na het huwelijk. Wel zou ik zeker willen weten dat degene met wie ik sex heb dezelfde mening heeft over mij, als ik over hem heb, en dan heb het liefst dat die mening zo positief is als maar kan.

wachten met sex tot je de ware tegenkomt, begrijp ik nog wel, het kan zijn dat je het als iets heel bijzonders ziet... maar waarom dan nog wachten tot het huwelijk?
het huwelijk is in feite niets meer dan een soort van contract dat je tekent, je houdt toch ook van elkaar zonder contract?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 17:25
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Mee eens. Ik wacht graag tot de ware, maar of dat wachten tot na het huwelijk duurt, valt nog te bezien.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 17:45
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
kom jij maar eens bij pappa Dmtdmt en dan zal ik je een goede harde beurt geven, kijken of je dan nog hetzelfde erover denkt ;P
hehehe
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:01
kastdeur
kastdeur is offline
ik ben voor seks voor het huwelijk
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:02
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
ik ben voor seks voor het huwelijk
jaa..! lekker plompzakken
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:03
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
ik ben voor seks voor het huwelijk
Dus je stemt niet echt op de SGP? Ik dacht altijd dat die avatar serieus was
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 21:34
poesiefox
poesiefox is offline
Jesuslovesyou wil wel heel graag, maar mag niet van haar moeder en durft zelf ook nog niet zo goed. Dus komt ze op dit soort sites, kan ze alvast een beetje aan het idee wennen. Maar wacht maar tot bij haar eindelijk de remmen losgaan. Die man van haar weet niet wat hem overkomt, en dat heeft ze allemaal hier geleerd. Hopelijk gelooft hij dat dan ook......
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 21:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
JesusLovesYou schreef:
Ik wacht het liefst tot na het huwelijk. Sex zal vast een prachtige ervaring zijn, en daarom wacht ik liever tot ik iemand heb gevonden om al dat moois mee te delen. Pas als ik er zeker van ben dat ik iemand 100% vertrouw en klaar ben om trouw te beloven.
Ik zal je even uit je droom helpen.

Het huwelijk is niet meer zo heilig (oeps, ik schreef bijna 'geilig'... ).


Zelf wil ik NIET zomaar sex. Maar om te wachten tot Het Huwelijk is ook wel weer een beetje overdreven. Ik ben er wel klaar voor.
Maar het moet wel met iemand zijn, een meisje, waar ik echt van houd... niet zomaar iemand!!!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 23:14
Verwijderd
Citaat:
JesusLovesYou schreef:
Pas als ik er zeker van ben dat ik iemand 100% vertrouw en klaar ben om trouw te beloven.
Laat ik het zo zeggen. Het feit dat jij met een man trouwt, wil nog niet zeggen dat jij die man eeuwig en altijd trouw blijft. Ook al wacht je met trouwen tot je helemaal zeker weet dat hij de ware Jakob is, dan nog bestaat er een redelijke kans dat je na een paar jaar met ruzie uit elkaar gaat. Face it: niets is voor eeuwig, ook een op eeuwige trouw gebaseerd huwelijk niet.

Wat ik verder ook uitermate kwalijk vind, is het fenomeen dat veel Christelijke vrouwen vroeger en nu bij hun man bleven en blijven, ondanks het feit dat ze er ongelukkig mee waren, juist vanwege dat belachelijke idee dat je maar met één persoon seks mag hebben.

Ik weet niet of je het doorhebt, maar Jezus heeft Maria Magdalena ook echt wel een flinke beurt gegeven... Ook Jezus heeft zich afgetrokken, met meisjes gezoend en geneukt. Hij was een mens, ook al was hij de zoon van God. Face it. Geloof is inconsistent.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 09:30
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Evito schreef:
Dus je stemt niet echt op de SGP? Ik dacht altijd dat die avatar serieus was
muhahahaha, geit!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 09:30
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Talon schreef:
jaa..! lekker plompzakken
gaan met die banaan, lekker rameptampen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 10:08
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Geloof is inconsistent.
Inderdaad.

Blijkt alleen al uit het feit dat de bijbel op verschillende manieren is uit te leggen, mbt tot dit soort dingen.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:24
JesusLovesYou
Avatar van JesusLovesYou
JesusLovesYou is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik weet niet of je het doorhebt, maar Jezus heeft Maria Magdalena ook echt wel een flinke beurt gegeven... Ook Jezus heeft zich afgetrokken, met meisjes gezoend en geneukt. Hij was een mens, ook al was hij de zoon van God. Face it. Geloof is inconsistent.
Nou ja wat een verschrikkelijke uitspraak. Maria is juist de heilige maagd!!! Hoe kan je zoiets nou zeggen! En Maria is de moeder van Jezus! Denk je nou echt dat dat is gebeurd! Je moet de bijbel er eens goed op nalezen, voordat je in je ontwetendheid dit soort dingen roept.

Maar dit heeft toch niets met het onderwerp te maken? Het ging over sex na het huwelijk en niet over Jezus en Maria.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:29
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
JesusLovesYou schreef:
Nou ja wat een verschrikkelijke uitspraak. Maria is juist de heilige maagd!!! Hoe kan je zoiets nou zeggen! En Maria is de moeder van Jezus! Denk je nou echt dat dat is gebeurd! Je moet de bijbel er eens goed op nalezen, voordat je in je ontwetendheid dit soort dingen roept.

Maar dit heeft toch niets met het onderwerp te maken? Het ging over sex na het huwelijk en niet over Jezus en Maria.
OMG ik ken de bijbel blijkbaar beter dan jij, en ik geloof niet!
Maria Magdalena is NIET gelijk aan Jezus' Mammie Maria.
En dan nog...was je erbij?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:31
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Ik weet niet of het wel zo verstandig is om je geloof met je seksuele gevoelens te combineren. Priesters hebben dat ook wel eens gedaan namelijk..
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:32
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
kom jij maar eens bij pappa Dmtdmt en dan zal ik je een goede harde beurt geven, kijken of je dan nog hetzelfde erover denkt ;P
lol

Citaat:
Ik weet niet of je het doorhebt, maar Jezus heeft Maria Magdalena ook echt wel een flinke beurt gegeven... Ook Jezus heeft zich afgetrokken, met meisjes gezoend en geneukt. Hij was een mens, ook al was hij de zoon van God. Face it. Geloof is inconsistent.
juist
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:44
Verwijderd
Citaat:
JesusLovesYou schreef:
Nou ja wat een verschrikkelijke uitspraak. Maria is juist de heilige maagd!!! Hoe kan je zoiets nou zeggen! En Maria is de moeder van Jezus! Denk je nou echt dat dat is gebeurd! Je moet de bijbel er eens goed op nalezen, voordat je in je ontwetendheid dit soort dingen roept.

Maar dit heeft toch niets met het onderwerp te maken? Het ging over sex na het huwelijk en niet over Jezus en Maria.
Waarom zou jij dan ook niet lekker wachten tot je zwanger wordt zonder daarvoor seks te hebben? Wie weet ben jij de volgende heilige Maria!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:46
Verwijderd
ghehehehehehe

Een vriend van me was zo ontzettend overtuigd christelijk. Hij riep in de klas steeds dat hij geen sex voor het huwelijk wou.
En tsja....toen kreeg hij een vriendin..........
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:49
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
OMG ik ken de bijbel blijkbaar beter dan jij, en ik geloof niet!
Maria Magdalena is NIET gelijk aan Jezus' Mammie Maria.
En dan nog...was je erbij?
ghehe...ik vond JezusLovesYou al de hele tijd wat....nep
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:51
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
ghehe...ik vond JezusLovesYou al de hele tijd wat....nep
Zie je! Eigenlijk is ze een keiharde hedonist...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:54
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
There's a Satan in all of us!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:58
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Brandstapel anyone?

*dat was een grapje*
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:07
Verwijderd
Citaat:
JesusLovesYou schreef:
Nou ja wat een verschrikkelijke uitspraak. Maria is juist de heilige maagd!!!
Roflmao, Maria had een kind zonder 1x geneukt te hebben... ? yeah right.

De enige manier dat dit had kunnen gebeuren is dat iemand zich aftrekt en dat maria de sperma dan diep in dr eigen kut wrijft ofzo.

Jezus heeft vast wel bestaan enzo, maar volgens mij was het gewoon echt een chille gast, nieuwe onderzoek toont dat jezus waarschijnlijk smookte, en ook veel hennep shit gebruikte.

Ik weet bijna zeker dat Jezus ooit hasj heeft gesmookt uit zo een arabische waterpijp

En ja, waarschijnlijk trok ie dagelijks af in zn jeugdjaren, en dacht veel ana meisjes, wie weet.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:11
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
Roflmao, Maria had een kind zonder 1x geneukt te hebben... ? yeah right.

De enige manier dat dit had kunnen gebeuren is dat iemand zich aftrekt en dat maria de sperma dan diep in dr eigen kut wrijft ofzo.

Jezus heeft vast wel bestaan enzo, maar volgens mij was het gewoon echt een chille gast, nieuwe onderzoek toont dat jezus waarschijnlijk smookte, en ook veel hennep shit gebruikte.

Ik weet bijna zeker dat Jezus ooit hasj heeft gesmookt uit zo een arabische waterpijp

En ja, waarschijnlijk trok ie dagelijks af in zn jeugdjaren, en dacht veel ana meisjes, wie weet.
LOL! Die tweede alinea, omg
Maria was geloof ik vermoedelijk een prostituee, die gewoon zwanger was geraakt van een klant. Het hele onbevlekte-ontvangenis-verhaal werd er daarna bij verzonnen voor Josef.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
LOL! Die tweede alinea, omg
Maria was geloof ik vermoedelijk een prostituee, die gewoon zwanger was geraakt van een klant. Het hele onbevlekte-ontvangenis-verhaal werd er daarna bij verzonnen voor Josef.
lol dat betekent....

Dat maria een hoer is , en jezus een hoerenkind rofl

(no offence ofzo )
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:14
Heroïn Chique
Avatar van Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ik vind haar wel grappig..hehe
__________________
bonnie and clyde
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:20
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
lol dat betekent....

Dat maria een hoer is , en jezus een hoerenkind rofl

(no offence ofzo )
Je kunt ze daar niet op beoordelen. Ok, ik geef toe, het maakt een vrij geil argument om de Christelijke waarden en normen onderuit te halen, maar denk je eens in; vooral omdat Maria en Jezus uit een dergelijk arm en sociaal moeilijk geaccepteerd milieu kwamen, bezaten ze misschien wel meer wijsheid.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
Je kunt ze daar niet op beoordelen. Ok, ik geef toe, het maakt een vrij geil argument om de Christelijke waarden en normen onderuit te halen, maar denk je eens in; vooral omdat Maria en Jezus uit een dergelijk arm en sociaal moeilijk geaccepteerd milieu kwamen, bezaten ze misschien wel meer wijsheid.
ik zeg ook niet dat ze dom of slecht waren
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:23
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
ik zeg ook niet dat ze dom of slecht waren
Door Jezus een hoerenkind te noemen stigmatiseer je wel meteen; het begrip hoer is ook vrij relatief, voor sommige mensen was jouw moeder misschien ook wel een hoer
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:23
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
voor je vader bijvoorbeeld

Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
voor je vader bijvoorbeeld

lijkt me wel vet idee
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:24
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
lijkt me wel vet idee
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:30
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
zal ik jullie eens wat wijze kennis bijbrengen

Weet je waarom de bijbel het aanried om pas sex na het huwelijk te krijgen? Omdat het vooral in die tijd niet handig was als je als vrouw kinderen kreeg en je man daarna gewoon weer van je wegliep omdat je toch nog niet getrouwd was.

JUIST
het is gewoon een financiele oplossing voor die tijd. Maar nu leven we in 2003 en nu mag je neuken zoveel je wilt want we hebben condooms en pillen w00t.

ga jij maar lekker wachten tot na je huwelijk, ik neuk zoveel totdat mn pik verlamd raakt. en als ik dan 80 ben kan ik zeggen "Tom, je hebt je taak als man volbracht" En dan kan ik sterven.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:32
Verwijderd
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
zal ik jullie eens wat wijze kennis bijbrengen

Weet je waarom de bijbel het aanried om pas sex na het huwelijk te krijgen? Omdat het vooral in die tijd niet handig was als je als vrouw kinderen kreeg en je man daarna gewoon weer van je wegliep omdat je toch nog niet getrouwd was.

JUIST
het is gewoon een financiele oplossing voor die tijd. Maar nu leven we in 2003 en nu mag je neuken zoveel je wilt want we hebben condooms en pillen w00t.

ga jij maar lekker wachten tot na je huwelijk, ik neuk zoveel totdat mn pik verlamd raakt. en als ik dan 80 ben kan ik zeggen "Tom, je hebt je taak als man volbracht" En dan kan ik sterven.
Amen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 12:53
Verwijderd
Citaat:
JesusLovesYou schreef:
Nou ja wat een verschrikkelijke uitspraak. Maria is juist de heilige maagd!!! Hoe kan je zoiets nou zeggen! En Maria is de moeder van Jezus! Denk je nou echt dat dat is gebeurd! Je moet de bijbel er eens goed op nalezen, voordat je in je ontwetendheid dit soort dingen roept.
Ja, ik geef toe, ik leef in onwetendheid en als ik de pijp uitga zal ik branden in de hel. Ik heb er nu al zin in. Maar dat doet niets af aan het waarheidsgehalte van mijn uitspraak.

Kijk, ik ben op zich best bereid om te geloven dat Jezus echt heeft geleefd, en dat hij een bijzonder mens was wat andere mensen wilde onderwijzen en het belang van naastenliefde en tolerantie duidelijk maken. Maar hij was, nogmaals, gewoon een méns. Hij had behoeften. Ook al heeft hij nooit geneukt, dan nog heeft hij natte dromen gehad en werd hij 's ochtends wakker met een grote ochtendstijve. Dat kán niet anders. Als je dat ontkent, ontken je de schepping van jouw eigen God. Die heeft mannen met een lul en vrouwen met een kut geschapen zodat ze zich voort kunnen planten. Ook zijn eigen zoon deed dat.

En júist om die reden is het verhaal van de onbevlekte ontvangenis gewoon onzin. Een vrouw kán geen kind krijgen als ze nog maagd is, tenzij ze via kunstmatige inseminatie bevrucht is. Dat was toen nog niet mogelijk.

Moet je eens luisteren: ik heb totaal geen problemen met gelovige jongeren. Ik denk dat mensen uit geloof ook wel kracht kunnen putten. Maar, zo'n jong persoon als jij, wat toch middenin het leven staat, naar school gaat, vriendinnen heeft: jij kunt toch niet overtuigd beweren dat Maria maagd is/was? Ik dacht altijd dat de hedendaagse Christelijke jongere een soort flexibel Christendom aanhing: wel de naastenliefde en de waarden, maar niet dat gewauwel uit het O.T. en de strenge dogmatiek. Een vrij en blij geloof, dat past bij moderne jongeren.

Helaas word ik daar blijkbaar in teleurgesteld.

En trouwens, zoals Sjeherazade ook al zegt: je haalt de heilige Maagd Maria en Maria Magdalena door elkaar...valt me 'n beetje tegen van een overtuigd Gristen...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 13:06
Verwijderd
w00t
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 13:10
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
We zijn weer lekker vrouwonvriendelijk bezig..

Daar ligt hem ook de kern van dit alles.

Maria Magdalena wordt van gezegt dat ze een hoer was. Volgens mij staat er in de bijbel alleen dat ze had gezondigd en dat Jezus haar vergaf.. er is van gemaakt dat ze hoer was maar is niet waar denk ik.

Maria (de moeder van Jezus) is nooit hoer geweest.

Waarom onbevlekt ontvangen?
Omdat het verhaal veranderd is..
Maria is de MOEDERGODIN.
De vrouwelijke bron van al het leven.. voordat de mens de rol van de man door had was de vrouw het meest geweldige wezen, want zij bracht in haar eentje leven voort (en zeg nou zelf, dat doet ze nog steeds.. kwartiertje [of langer] prutsen en een kwakkie.. en dan heb je de hele inbreng van de man wel gehad meestal).

Toen de man erachterkwam dat het door zijn zaad kwam..
had hij opeens alles gedaan..
Zonder de man geen kind..

Want ow ow ow wat is dat zaad belangrijk..

Aandacht verschuift dus naar de man.. in de godsdiensten gaan de mannen of vaak zonen van de moedergodin de rol van oppergod krijgen.
In dit geval werd Jezus dus belangrijker dan zijn moeder Maria.
Jozef is er later bijgekomen, want dat bijzondere kind had op aarde toch een soort van vader nodig..

Maria is dus gewoon een verzwakte vorm van de oude moedergodin, vandaar dat ze zonder ooit sex te hebben gehad een kind kreeg.

Dit brengt ons terug naar het geen sex voor het huwelijk gebeuren. Zelfde reden.

Mannen kwamen erachter dat dat kwakkie het toch wel was.
De man was zoooooo belangrijk..
en zonen dus ook.. want die erven..
Je krijgt zonen met een vrouw.. Jouw vrouw, jouw zonen.
Dan wil je wel zeker weten dat het ook JOUW zonen zijn..

Dus is de regel er vooral voor vrouwen. Geen sex voor huwelijk, want anders weet je niet wie de papa is van de zonen.
De regel is een soort onderdrukking van de vrije wil van vrouwen. Want denk maar niet dat het zo'n ramp was als mannen al eens sex hadden voor het huwelijk..
Mannen mogen altijd al meer rondneuken.

Dus...
regel is anti vrouw vind ik.. en niet verstandig meer in deze tijd.
Wachten met sex tot je iemand vind die je beter kent geniet bij mij om gezondheids redenen en emotionele redenen toch de voorkeur. Wil je zelf veilig overal en met eidereen die wil sex hebben, dan is dat je eigen keus.
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Wachten of niet?
doesje
60 09-12-2007 19:31
Seksualiteit Willen jullie deze Seksenquete invulle?
Suga~Suga
258 17-10-2005 20:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Driekwart (75%) christelijke studenten is maagd
BiL@L
311 04-01-2005 19:00
Levensbeschouwing & Filosofie Overeenkomsten Islam-Christendom
Verwijderd
270 28-11-2004 13:56
Seksualiteit maagd tot de ware!!!!(tot het huwelijk)
Paulo Nuñez
80 30-05-2004 15:41
Seksualiteit op 1 ding uit???!!
lady short
12 29-12-2002 21:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.