Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 13:23
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Jack Wouterse speelt hoofdrol in actiekomedie VET HARD!

Jack Wouters zal de hoofdrol gaan spelen in de nieuwe actiekomedie VET HARD!, te regisseren door de pas met een studenten Oscar genomineerde regisseur Tim Oliehoek.

VET HARD! is een remake van de Deense gangsterkomedie OLD MEN IN NEW CARS van schrijver Anders Thomas Jensen. Deze film was door de vele sensationele stunts gecombineerd met humor een enorm commercieel succes in Denemarken met meer dan 350.000 bezoekers. Een genre wat tot een aantal jaren geleden ook een beproefde formule was van Tim Oliehoek’s idool Dick Maas.

VET HARD! vertelt over gangster Bennie (Jack Wouterse)die uit de cel komt en een nieuw leven als restauranthouder wil beginnen. Zo snel als hij wordt ingehaald door zijn criminele verleden, zo snel volgen de actiescènes zich op en verzamelt hij steeds meer levende en dode idioten om zich heen.

Jack Wouterse (PIETJE BELL, TEMMINK, KRUIMELTJE, DE NOORDERLINGEN, GRIJPSTRA EN DE GIER) reageerde meteen enthousiast na het lezen van het script. “Verhaal en personage spraken me direct aan. Ook ben ik overtuigd van de talenten van Tim Oliehoek. Ik kijk dus erg uit naar het moment dat we aan dit ambitieuze project kunnen beginnen”, aldus een enthousiaste Wouterse.

Regisseur van de film wordt de jonge Nederlander Tim Oliehoek die onlangs is genomineerd voor een studenten Oscar genoemd voor zijn korte film THE CHAMP. Oliehoek wordt beschouwd als de meest talentvolle Nederlandse regisseur van het ogenblik. Zijn film SPOOR 1 kreeg goede tot zeer goede kritieken net als de actiefilm BUY OR DIE. Deze maakte hij zelf met een amateur-camera om toegelaten te worden tot de filmacademie en kreeg hiermee meteen grote aandacht van de landelijke pers. “Ik vind het geweldig dat Jack toegezegd heeft, vooral omdat hij mijn eerste keus was. Toen ik de originele versie voor het eerst zag moest ik meteen aan hem denken. Hij heeft een ruige, maar tegelijk ook een zeer sympathieke kant. Precies als de hoofdpersoon Bennie in VET HARD”, aldus Tim.

Vet Hard! wordt geproduceerd door Fu Works (COSTA!, PHILEINE ZEGT SORRY) in Nederland en A Private View (SCIENCE FICTION) in België en in samenwerking met het Nederlandse Corrino en het Deense Thura Film (OLD MEN IN NEW CARS). Het script is geschreven door Jan Verheijen (Team Spirit de Vlaamse remake van All Stars) en Wijo Koek (Costa!).
Ik ben heeel benieuwd..
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2003, 20:19
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
anders ik wel. Jack wouterse schopt aars. Ben ook zeer benieuwd welke andere acteurs er in zitten.Wel vervelend dat het script van jan Verheyen is. Die man is echt zo fout...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.