Oud 25-06-2002, 21:23
unintended
Avatar van unintended
unintended is offline
Vinden jullie dat je het kunt maken om bijvoorbeeld 1 persoon op te offeren als je daar de levens van andere mee kunt redden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2002, 22:10
Mysticus
Avatar van Mysticus
Mysticus is offline
Klinkt misschien een beetje fout, maar ligt eraan hoeveel anderen je kan redden. en of die persoon het zelf goedvind.
__________________
Laten we redelijk zijn, waarom moet het recht altijd winnen? dat is onrechtvaardig laat het onrecht ook eens winnen! dat is rechtvaardig dat is recht!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 11:52
Bean
Avatar van Bean
Bean is offline
Als iemand zichzelf opofferd voor anderen, dat moet ie zelf weten! Maar je kan/mag niet beslissen over een ander.
__________________
Ik ben niet gek, Ik ben een PADDESTOEL!!!!!!! een WEGWIJSBORD!!!!!!!! een HARDLOPERRRRRRRRR!!!!!!!!! zie http://members.chello.nl/i.ruiter2
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Bean schreef:
Als iemand zichzelf opofferd voor anderen, dat moet ie zelf weten! Maar je kan/mag niet beslissen over een ander.
Ok, maar wat als een volgende situatie bestaat:

Jij wordt gedwongen de keuze te maken:
jij moet A doden.
Dood je A niet, dan zullen 100.000 mensen gedood worden.

Wat doe je?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:19
unintended
Avatar van unintended
unintended is offline
Citaat:
Mysticus schreef:
Klinkt misschien een beetje fout, maar ligt eraan hoeveel anderen je kan redden. en of die persoon het zelf goedvind.
Bij hoeveel andere wil je de grens dan trekken? bij 10 andere mag het niet en bij 11 wel ofzo?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:20
unintended
Avatar van unintended
unintended is offline
Citaat:
Bean schreef:
Als iemand zichzelf opofferd voor anderen, dat moet ie zelf weten! Maar je kan/mag niet beslissen over een ander.
Degene die besluit zich niet op te offeren voor andere beslist wel over het leven van andere. Door zichzelf niet op te offeren beslist hij dat een x aantal andere doodgaan oid
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 13:03
Bean
Avatar van Bean
Bean is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Ok, maar wat als een volgende situatie bestaat:

Jij wordt gedwongen de keuze te maken:
jij moet A doden.
Dood je A niet, dan zullen 100.000 mensen gedood worden.

Wat doe je?
Ik zie in opofferen het beslissen over een persoon die nergens wat mee te maken heeft. En ik zou A niet doden voor iets waar die niets mee te maken heeft. Hij kan beslissen om zichzelf te geven ervoor. Maar ik zou niet doden.

Citaat:
Degene die besluit zich niet op te offeren voor andere beslist wel over het leven van andere. Door zichzelf niet op te offeren beslist hij dat een x aantal andere doodgaan oid
Zelfs dan moet je niet het recht in handen nemen. Die persoon zijn beslissing is heilig. Als er echt iets aan de hand is, offer dan jezelf op!
__________________
Ik ben niet gek, Ik ben een PADDESTOEL!!!!!!! een WEGWIJSBORD!!!!!!!! een HARDLOPERRRRRRRRR!!!!!!!!! zie http://members.chello.nl/i.ruiter2
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 13:10
Naz
Naz is offline
ehmm

dus eigenlijk... of je vermoord 1 iemand

of je vermoord er 100000

dus of je killed 1 iemand die onschuldig is

of 100000 onschuldig mensen worden gedood...

is voor mij niet echt een moeilijke keuze. Laten we de stelling aanpassen

Of je moet je beste vriend vermoorden, of er komt een atoobom op *vul hier land naar keuze in die wel iets voor je betekend* gegooid
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 13:19
unintended
Avatar van unintended
unintended is offline
Citaat:
Bean schreef:
Zelfs dan moet je niet het recht in handen nemen. Die persoon zijn beslissing is heilig. Als er echt iets aan de hand is, offer dan jezelf op!
maar wat nou als het om die specifieke persoon gaat? Zoals bijvoorbeeld Naz al zei: Iemand dreigt een atoombom op Engeland te gooien tenzij Blair dood gaat.

Dan kun je je jezelf niet opofferen maar moet je iemand anders opofferen om de anderen te helpen. Is de beslissing van Blair om al die andere mensen te laten sterven zodat hij maar kan leven dan heilig?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 17:10
Bean
Avatar van Bean
Bean is offline
Citaat:
unintended schreef:


maar wat nou als het om die specifieke persoon gaat? Zoals bijvoorbeeld Naz al zei: Iemand dreigt een atoombom op Engeland te gooien tenzij Blair dood gaat.

Dan kun je je jezelf niet opofferen maar moet je iemand anders opofferen om de anderen te helpen. Is de beslissing van Blair om al die andere mensen te laten sterven zodat hij maar kan leven dan heilig?
Je heb het recht niet om dat te doen! Als het moet gebeuren laat James Bond dat doen! Die heeft wel een licence to kill

[EDIT] Je kan dan ook beter de titel veranderen, zou je iemand vermoorden voor een ander[/EDIT]
__________________
Ik ben niet gek, Ik ben een PADDESTOEL!!!!!!! een WEGWIJSBORD!!!!!!!! een HARDLOPERRRRRRRRR!!!!!!!!! zie http://members.chello.nl/i.ruiter2
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 23:08
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
ik vind niet dat je die 100.000 dan gedood zou hebben. Ik vind dat je ze zou doden als je zelf de nuke gooide of een machinegeweer leegde.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 14:15
unintended
Avatar van unintended
unintended is offline
Citaat:
Bean schreef:

Je heb het recht niet om dat te doen! Als het moet gebeuren laat James Bond dat doen! Die heeft wel een licence to kill
zou wel hypocriet zijn.

Citaat:

[EDIT] Je kan dan ook beter de titel veranderen, zou je iemand vermoorden voor een ander[/EDIT]
kan niet meer
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 21:34
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Nog liever 100.000 fundalisten/terroristen dood dan REIE!!! Trouwens, dat ze de bevolkingsgroei goed remmen.

REIE

Laatst gewijzigd op 27-06-2002 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 22:27
waaromniet?
waaromniet? is offline
Vraag is of het hier nodig is om meer tegenover minder mensen te zetten. Het gaat er volgens mij om wat voor jou meer waard is, en dat kan betekenen dat het logisch is te verkiezen dat honderd anderen op te offeren voor 1 iemand die jou dierbaar is.

Kwantiteit en kwaliteit spelen hierin beide een rol, en als de een voor jou genoeg waard is, dan lijkt het me niet meer dan een logisch gevolg dat je kiest de andere partij op te offeren.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 10:51
mallemischa
Avatar van mallemischa
mallemischa is offline
Wat mij in dit geval toch de beste oplossing lijkt is dat je degene opoffert die je deze keuze stelt.

Maar om er even serieus op in te gaan: Iemand op offeren kun je zowiezo niet doen, alles op vrijwillige basis.
__________________
As long as life is, the shorter it gets
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 13:54
guapo
guapo is offline
volges mij kunne 9 van de 10 mense niet iemand zomaar vermoorden ook al zouden er dan 100.000 andere doodgaan . Als JIJ die ene moet vermoorden word dat heel persoonlijk als die andere dan worden vermoord hoef jij dat niet te doen en dat staat veel verder van je af. greetzz guapo
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 19:41
commodo
commodo is offline
Denk 't wel, als een of andere dictator jouw hele famillie morgen uitmoort, en jij nog wel leeft weet ik zeker dat je 'm wel kunt vermoorden.
Het is IDD te persoonlijk om zo zijn keel door te snijden, maar ik denk dat 9 van de 10 mensen wel op 'n root knopje kan drukken waardoor er een bom in het gebouw van die dictator inslaat en hij dood is.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 20:12
guapo
guapo is offline
Citaat:
commodo schreef:
Denk 't wel, als een of andere dictator jouw hele famillie morgen uitmoort, en jij nog wel leeft weet ik zeker dat je 'm wel kunt vermoorden.

ja maar dan heb je een goede reden om hem te vermoorden en is hij niet onschuldig

Het is IDD te persoonlijk om zo zijn keel door te snijden, maar ik denk dat 9 van de 10 mensen wel op 'n root knopje kan drukken waardoor er een bom in het gebouw van die dictator inslaat en hij dood is.
pcies wat ik zeg
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-07-2002, 20:13
Just Johan
Just Johan is offline
ik zou op zo'n moment heel egoïstisch te werk gaan denk ik; dat wil zeggen: hoe meer ik om iemand geef; hoe meer ik rekening met die persoon zal houden.

als het gaat om zelfopoffering dan hangt het af van hoe m'n eigen vooruitzichten zijn op dat moment (suïcidaal verleden dus niet meteen de hoop opgeven mensen ) en of het om een pijnlijke dood gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 20:16
commodo
commodo is offline
Citaat:
guapo schreef:


pcies wat ik zeg
jij zegt juist het tegenovergestelde, dat 9 van de 10 mensen iemand juist niet kan vermoorden
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 20:34
guapo
guapo is offline
9/10 kunnen niet iemand die nix gedaan heeft een kogel door de kop jagen maar kan wel op die rode knop drukken. dat is wat ik zei
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 20:37
commodo
commodo is offline
Citaat:
guapo schreef:
9/10 kunnen niet iemand die nix gedaan heeft een kogel door de kop jagen maar kan wel op die rode knop drukken. dat is wat ik zei
iets wat daarmee te maken heeft zie ik toch echt niet in jouw post staan. maarja
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 21:51
guapo
guapo is offline
ik zal de volgende x proberen rekening te houden met jou beperkte brein
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 15:34
commodo
commodo is offline
Kan iemand die dit topic toevallig leest mij uitleg geven over wat guapo probeert te vertellen?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 16:04
guapo
guapo is offline
als je hem wat wilt uitleggen moet je wel als kinderjuf gestudeerd hebben anders begrijpt ie het niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2002, 16:12
commodo
commodo is offline
Is er iemand op dit topic die voor kinderjuf heeft gestudeert en mij uit kan leggen wat guapo allemaal probeert te vertellen? Toch denk ik dat kinderjuf alleen niet genoeg is. Een studie pschygologie is denk ik beter op zijn plaats om guapo's gelul te vertalen maarjah.
maar om even terug te komen op die kleuterjuf: wie gaat er hier ookalweer vwo doen????
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 16:22
guapo
guapo is offline
dus als je klem geluld zit begin je over je niveau
zielig hoor
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 16:31
commodo
commodo is offline
w8 ff, jij begint over mijn niveau met die kleuterjuf.
Ennuhh. laten we nu maar bij onzin verder disqusieren want dit verneukt dit hele topic
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 17:07
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
commodo schreef:
w8 ff, jij begint over mijn niveau met die kleuterjuf.
Ennuhh. laten we nu maar bij onzin verder disqusieren want dit verneukt dit hele topic
dat lijkt me een goed idee ja
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 15-12-2018, 15:19
Anoniem871585
Anoniem871585 is offline
1 iemand zich laten opofferen voor de rest leuk onderwerp meestal zal de persoon die opgeofferd moet worden gepest worden door de rest van de mensen wie zijn er dan erger er is maar 1 iemand of iets die daar over mag beslissen en jullie mogen invoegen wie of wat
Met citaat reageren
Oud 15-12-2018, 15:42
Verwijderd
Wat een bijdrage, en dat na ruim 16 jaar.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2018, 20:11
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Wat een bijdrage, en dat na ruim 16 jaar.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2019, 09:50
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
1 iemand zich laten opofferen voor de rest leuk onderwerp meestal zal de persoon die opgeofferd moet worden gepest worden door de rest van de mensen wie zijn er dan erger er is maar 1 iemand of iets die daar over mag beslissen en jullie mogen invoegen wie of wat
took you 16 years to respond but okay....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #87 deel 2
Verwijderd
470 15-08-2011 15:29
De Kantine Weerwolfspel 84 deel 2
Verwijderd
500 10-04-2011 23:55
Liefde & Relatie Zou jij je leven geven voor je wederhelft?
Severus
24 13-05-2010 23:19
Levensbeschouwing & Filosofie Survival Lottery
Verwijderd
30 05-11-2005 16:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.