Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2005, 07:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké, ik weet niet zeker of dit hier moet, maar anders moet het maar verplaatst worden

Ik moet bij mijn pws een discussie en een samenvatting maken, maar er staat nergens uitgelegd wat dit nu precies is. Moet je bij discussie gewoon een aantal vragen opschrijven die n.a.v. je profielwerkstuk kunnen worden gesteld? En bij samenvatting, is dat niet hetzelfde als een conclusie? En hoelang moet die zijn?

Bij voorbaat dank
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2005, 08:00
Verwijderd
Bij een conclusie geef je vaak antwoord op de hoofdvraag (je trekt een 'gevolgtrekking', dus bv: "omdat (antwoord deelvraag 1* en *antwoord deelvraag 2* en *antwoord deelvraag 3* gebeurd er *antwoord hoofdvraag*), bij een samenvatting vertel je alleen in het kort wat je in je werkstuk beschreven hebt. Volgens mij.

Hoe lang zo iets moet zijn ligt er helemaal aan hoe lang je werkstuk is en wat er in staat ed, maar als je werkstuk bv. 50 pagina's is, zou ik een richtlijn van maximaal een A4-tje aanhouden (een samenvatting moet geen werkstuk op zich worden, het moet gewoon heel in het kort vertellen wat je in je werkstuk hebt beschreven).

Wat een discussie is zou ik ook niet weten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 09:29
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Een discussie houdt in dat je een betoog houd over het kader waarin je het besprokene wilt plaatsen. Het is de bedoeling dat je de tekortkomingen en/of niet gedekte informatie bespreekt.

Stel: je hebt een enquete gehouden onder 100 mensen, met de vraag hoe vaak ze tandenpoetsen per dag. Je komt tot de conclusie dat het grote meerendeel het twee keer per dag doet. In de discussie bespreek je het feit dat 100 mensen wel weinig is om een conclusie te kunnen trekken, en dat de ondervraagde personen erg jong waren; misschien dat oudere personen vaker tandenpoetsen.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 10:09
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
discussie hoeft volgens mij niet per se over de vraag die je probeerde te beantwoorden maar gewoon een reflectie op je hele pws
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 13:51
Verwijderd
Vraag het gewoon ff aan je begeleider van je PWS, want niet op iedere school is alles hetzelfde geregeld m.b.t. het profielwerkstuk
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Lars007 schreef op 26-01-2005 @ 14:51 :
Vraag het gewoon ff aan je begeleider van je PWS, want niet op iedere school is alles hetzelfde geregeld m.b.t. het profielwerkstuk
Waarom zet jij een rolleye achter elke reply?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 14:47
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 26-01-2005 @ 14:51 :
Vraag het gewoon ff aan je begeleider van je PWS, want niet op iedere school is alles hetzelfde geregeld m.b.t. het profielwerkstuk
Dat had ik ook best wel gedaan als ik morgen niet de eerste versie had moeten inleveren, dat had ik heus zelf ook wel bedacht hoor.

Maar goed, bedankt iedereen. Ik weet nog steeds niet precies wat ik nu met de discussie moet, maar het is me nu wel duidelijker wat ermee wordt bedoeld
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.