Oud 16-02-2005, 15:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Een proffessor zei vandaag op college dat massaal nee stemmen een leuke manier zou zijn om kabinet Balkenende te laten vallen...

In hoeverre is dit een reële mogelijkheid?

(niet dat ik het een goede manier vind, zou zonde van het initiatief, maar gewoon theoretisch gezien)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2005, 15:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Als je het zo bekijkt zo het ook getuigen van een overwinning voor Wilders, waar ik ook niet op zit te wachten.


btw, het is balkenende
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 15:42
Verwijderd
Geniaal, dit argument overtreft haast alle argumenten die ik heb om voor te stemmen. Maar ik blijf bij m'n standpunt.

Punt is ook dat ik eigenlijk als je dieper doordenkt helemaal niet zit te wachten op de val van Balkenende, zeker niet met betrekking tot dit thema. Het zou koren op de molen van Geert Wilders zijn. Premier Wilders Dan zijn we helemaal in de aap gelogeerd.

Laatst gewijzigd op 16-02-2005 om 15:49.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 15:48
Verwijderd
Bullshit.

Dit is het beste kabinet na lubbers.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 15:49
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Beetje naïef om te denken, maar het is wel een mogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 15:59
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 16-02-2005 @ 15:42 :
Punt is ook dat ik eigenlijk als je dieper doordenkt helemaal niet zit te wachten op de val van Balkenende, zeker niet met betrekking tot dit thema. Het zou koren op de molen van Geert Wilders zijn. Premier Wilders Dan zijn we helemaal in de aap gelogeerd.
Bos zou altijd nog meer stemmen krijgen dan Wilders, dus de laatste wordt echt geen premier.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 16-02-2005 @ 15:59 :
Bos zou altijd nog meer stemmen krijgen dan Wilders, dus de laatste wordt echt geen premier.
Al wordt onze Geertje geen premier. Dan nog hoeft die gozer van mij bepaald niet met veel zetels in de kamer te komen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:10
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 16-02-2005 @ 15:48 :
Bullshit.

Dit is het beste kabinet na lubbers.
Juist!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:12
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 16-02-2005 @ 16:09 :
Al wordt onze Geertje geen premier. Dan nog hoeft die gozer van mij bepaald niet met veel zetels in de kamer te komen
Nou eerlijk gezegd neem ik dat graag op de koop toe, aangezien het volgens de huidige polls ook betekent dat CDA en VVD tot nagenoeg niets worden gereduceerd
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:41
the secret
the secret is offline
Citaat:
Kabinet zal NEE tegen EU grondwet negeren
Wanneer de Nederlandse bevolking bij het referendum over de nieuwe Europese grondwet in meerderheid NEE stemt, zal het kabinet zich daar niets van aantrekken. Volgens staatssecretaris Atzo Nicolaï van Europese Zaken is het referendum een advies van de bevolking aan de Tweede Kamer en niet een advies van de bevolking aan de regering. ''Het kabinet staat voor zijn handtekening onder het verdrag'', aldus de VVD'er.

De Europese grondwet omschrijft onder meer wat de rechten van burgers zijn, hoe het uitgebreide Europa van 25 lidstaten slagvaardiger kan samenwerken en geeft het Europees parlement en de nationale volksvertegenwoordigingen een grotere stem in de besluitvorming.

Van de Tweede Kamer-partijen zullen alleen de SP en Wilders actief campagne gaan voeren om NEE te stemmen tegen de Europese Grondwet. CDA, PvdA, VVD, GroenLinks en D66 zullen aanraden JA te stemmen. De meeste partijen hebben echter al aangegeven de uitslag van het referendum te zullen respecteren. Wanneer de bevolking in meerderheid tegen stemt, sneuvelt het verdrag dus vrijwel zeker in de Kamer. Of dat dan ook tot een regeringscrisis zal leiden zal de tijd leren.

Uit een peiling van Maurice de Hond, in opdracht van de NOS, bleek eerder deze week dat slechts 29% van de Nederlanders voor de Grondwet zal stemmen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:45
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
the secret schreef op 16-02-2005 @ 16:41 :
Dat is toch allang bekend? Ik geef ze trouwens groot gelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:16
MH
Avatar van MH
MH is offline
Nee, ik denk niet dat het kabinet hierop gaat vallen. Er is wel wat anders waardoor het kabinet omver kan: de gekozen burgemeester. Zoals jullie mss weten zien PvdA en CDA niets in de huidige kabinetsplannen daarvan. Als CDA tegenstemt, kan D66 moeilijk gaan doen en hebben we dus wel een probleem.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:18
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
D'66 heeft een enorme machtspositie.
VVD en CDA zullen het echt niet in hun hoofd halen tegen de gekozen burgemeester te stemmen te stemmen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:44
the secret
the secret is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-02-2005 @ 16:45 :
Dat is toch allang bekend? Ik geef ze trouwens groot gelijk.
klopt.. maar onnozel dat ze dan nog een referendum laten komen... geld verspilling
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 18:23
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
http://frontpage.fok.nl/nieuws/51320
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:53
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-02-2005 @ 17:18 :
D'66 heeft een enorme machtspositie.
VVD en CDA zullen het echt niet in hun hoofd halen tegen de gekozen burgemeester te stemmen te stemmen
D66 zit juist in een zeer netelige positie, als ze de rest van het kabinet niet mee krijgen voor de gekozen burgemeester moeten ze kiezen tussen uit het kabinet stappen (wat er voor zal zorgen dat D66 betekenisloos wordt en bij de volgende verkiezingen zo goed als verdwijnd) of toch door de knieen gaan en in het kabinet blijven, ik gok op het laatste.

Verder heeft Verhagen al naar buiten gebracht dat de regering de uitslag van het raadgevend referendum zal volgen mits die aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Maar waarom zou men Nee gaan stemmen als alleen de SP en Groep Wilders daarvoor staan?
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:59
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Even het artikel erbij gezocht:

Citaat:
CDA aanvaardt uitslag referendum EU-grondwet

Door een onzer redacteuren

DEN HAAG, 14 FEBR. Het CDA vindt dat de Tweede Kamer zich neer moet leggen bij de uitslag van het referendum over het Europees grondwettelijk verdrag. Maar dan moet volgens CDA-fractievoorzitter Verhagen de referendumopkomst minimaal 30 procent zijn en dient minstens 60 procent van de stemmers zich voor of tegen het verdrag uit te spreken.
Verhagen verklaarde dit in een interview zaterdag met de Volkskrant. ,,De 30 procent was ook al een drempel in de eerdere tijdelijke referendumwet'', zei de fractievoorzitter vanmorgen in een toelichting. ,,En met die 60 procent filter je dat deel van de mensen uit de uitslag die om andere redenen dan de Europese Grondwet voor of tegen stemmen, of die moeite hebben met de vraagstelling.''
Het CDA is tegenstander van het houden van een raadgevend referendum over de Europese grondwet. ,,Maar daar is nu eenmaal toe besloten'', stelt Verhagen. ,,Je zou je van de kiezer vervreemden als je de uitslag naast je neerlegt. Dit is geen gratuit referendum.''
Met de opstelling van de CDA-fractie acht een meerderheid in de Tweede Kamer zich aan de referendumuitslag gebonden. Op de SP, ChristenUnie en SGP na zijn alle partijen voor het Europees grondwettelijk verdrag. Eerder lieten PvdA, GroenLinks en D66 weten zich bij het `voor' of `tegen' van de kiezer neer te leggen. De drie partijen zijn initiatiefnemers van de wet die het referendum in, naar verwachting, juni mogelijk maakt. De fracties van VVD, ChristenUnie en SGP willen zich niet op voorhand aan de uitslag binden.
www.nrc.nl
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 16-02-2005 @ 15:59 :
Bos zou altijd nog meer stemmen krijgen dan Wilders, dus de laatste wordt echt geen premier.
De premier wordt niet altijd geleverd door de grootste partij.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-02-2005, 20:10
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 16-02-2005 @ 19:53 :
D66 zit juist in een zeer netelige positie, als ze de rest van het kabinet niet mee krijgen voor de gekozen burgemeester moeten ze kiezen tussen uit het kabinet stappen (wat er voor zal zorgen dat D66 betekenisloos wordt en bij de volgende verkiezingen zo goed als verdwijnd) of toch door de knieen gaan en in het kabinet blijven, ik gok op het laatste.
Ik volg je nu niet. Als de D66 uit het kabinet stapt, dan heeft het kabinet een minderheid in de Kamer. Lijkt me logisch dat een minderheidskabinet niet kan regeren, en dus valt.

Het zou daarentegen wel heel verassend zijn als de D66 een keer wél een vuist zouden maken voor hetgeen waar zij voor staan.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:12
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
oneMen schreef op 16-02-2005 @ 20:10 :
Ik volg je nu niet. Als de D66 uit het kabinet stapt, dan heeft het kabinet een minderheid in de Kamer. Lijkt me logisch dat een minderheidskabinet niet kan regeren, en dus valt.

Het zou daarentegen wel heel verassend zijn als de D66 een keer wél een vuist zouden maken voor hetgeen waar zij voor staan.
Maar voor D66 is er uit stappen zelfmoord, en een minderheidskabinet kan wel degelijk door regeren zeker omdat het kabinet vaak steun heeft van de kleine christenlijke partijen.

Zelfs nu stemt D66 al vaak tegen, maar ik denk niet dat ze er uit durven te stappen.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:16
Verwijderd
wat gay, hou dan geen referendum...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:17
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
koekjes schreef op 16-02-2005 @ 20:16 :
wat gay, hou dan geen referendum...
Huh?
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 16-02-2005 @ 20:17 :
Huh?
lees nieuwsberichten?

ot: zou wel kunnen maar t zal ze wss weinig boeien daar in de 2e kamer
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:23
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
koekjes schreef op 16-02-2005 @ 20:18 :
lees nieuwsberichten?

ot: zou wel kunnen maar t zal ze wss weinig boeien daar in de 2e kamer
De grootste regeringspartij heeft juist naar buiten gebracht dat ze het vrijwel als een "bindend" referendum beschouwen.

Vertel me anders eens wat ik in het nieuws gemist heb.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:27
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 16-02-2005 @ 20:23 :
De grootste regeringspartij heeft juist naar buiten gebracht dat ze het vrijwel als een "bindend" referendum beschouwen.

Vertel me anders eens wat ik in het nieuws gemist heb.
oh dat had ik gemist, das wel beter
sorry
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2005, 20:35
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
koekjes schreef op 16-02-2005 @ 20:27 :
oh dat had ik gemist, das wel beter
sorry
Daar gaat het hele topic over
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:46
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 16-02-2005 @ 20:35 :
Daar gaat het hele topic over
flame me maar ff, ik zat weer es niet op te letten enzo
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:48
Verwijderd
Dat lijkt me sterk.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 22:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Like that's ever going to happen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:43
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
hm alle moeite voor niets.

Hier dan maar.

Citaat:
De Europese Unie zoals die nu functioneert, leidt tot sociale en culturele uitverkoop. Alles is gericht op maximale vrijheid voor grote bedrijven. Zij hebben dit Europa ook bedacht. In hun visie hoort geen sterke publieke en sociale sector. Zij willen dat alle publieke voorzieningen verkocht moeten kunnen worden, om geld aan te verdienen. Ook onderwijs en gezondheidszorg en zelfs veiligheid. Europa als één grote vrije markt voor de handigste zakenlieden, dat wordt nu officieel vastgelegd in de zogenaamde Grondwet. Zelf kiezen wat je als land wilt is er niet meer bij. Een grote, onomkeerbare stap de verkeerde richting uit dus!
http://www.sp.nl/nieuws/actie/grondwet/

Vinden jullie de bezwaren van de SP reëel of niet?
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:47
professor2
professor2 is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2005 @ 20:48 :
Dat lijkt me sterk.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:48
professor2
professor2 is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 24-02-2005 @ 23:43 :
hm alle moeite voor niets.

Hier dan maar.



http://www.sp.nl/nieuws/actie/grondwet/

Vinden jullie de bezwaren van de SP reëel of niet?
nee
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:50
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
professor2 schreef op 24-02-2005 @ 23:48 :
nee
Want?
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 24-02-2005 @ 23:43 :
Vinden jullie de bezwaren van de SP reëel of niet?
Ja, de samenleving wordt overgenomen door allerlei corporaties, klim op de barricades!

Way to go complottheorien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:53
Verwijderd
De 'bezwaren' van de SP slaan op stront. Wil je weten waarom, lees dan eens iets over de Europese Unie voordat je dingen van een site citeert waar alleen maar domme mensen blaten zonder enige argumenten.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:53
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Tot nu toe niet 1 zinnig argument. Moet niet zo moeilijk zijn als het idd zulks onzin is, lijkt me.
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2005, 23:57
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-02-2005 @ 23:53 :
De 'bezwaren' van de SP slaan op stront. Wil je weten waarom, lees dan eens iets over de Europese Unie voordat je dingen van een site citeert waar alleen maar domme mensen blaten zonder enige argumenten.
Die stukjes zijn natuurlijk gewoon om snel het plebs te overtuigen zonder dat ze al te veel hoeven na te denken.
Dat betekent nog niet dat ze dáárom 'op stront slaan'.
__________________
Yeh dil he.

Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 00:34.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 00:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 24-02-2005 @ 23:57 :
Dat betekent nog niet dat ze dáárom 'op stront slaan'.
ok, die 0,01% die wel zinnig is geven we ze cadeau....

Er zijn een paar zaken die verblindend duidelijk zijn aan de geciteerde tekst, maar ik zal ze toch maar toelichten:

-'bedrijven' als wezen bestaan niet, de SP kan en mag hier niets zinnigs over zeggen, het is per definitie een generalisatie.
-de EU verstrekt massale subsidies voor cultuur, de SP kan dit onmogelijk rijmen met het beeld dat ze zelf schetsen.
-bedrijven zuchten onder regelgeving, als de Sp gelijk had was dit onmogelijk geweest, ergo, de Sp heeft hierop ongelijk.
-'bedrijven' houden zich niet per definitie met een beeld van de maatschappij bezig, het is dan ook onzinnig te stellen dat 'bedrijven' de publieke sector kapot willen hebben.
-een grote vrije markt, dit is de 0,01% die klopt, want een vrije markt is goed voor Europa, en daardoor voor iedereen erin.
-de 'afschaffing van eigen inbreng' klopt niet, er wordt net als op landsniveau een afvaardiging gedaan en democratisch besloten... Hmm, kennelijke heeft de Sp iets tegen democratie..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 00:31
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-02-2005 @ 00:09 :

-een grote vrije markt, dit is de 0,01% die klopt, want een vrije markt is goed voor Europa, en daardoor voor iedereen erin.
Niet per definitie, maar dit is zo'n oneindige ja/nee discussie. Logisch dat de SP hier tegen is.

Verder denk ik dat je idd gelijk hebt.
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 01:12
Verwijderd
Citaat:
AsianDF schreef op 24-02-2005 @ 23:57 :
Die stukjes zijn natuurlijk gewoon om snel het plebs te overtuigen zonder dat ze al te veel hoeven na te denken.
Vind je dat niet een behoorlijke rechtvaardiging van dat:

Citaat:
Dat betekent nog niet dat ze dáárom 'op stront slaan'.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 12:00
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 16-02-2005 @ 15:48 :
Bullshit.

Dit is het beste kabinet na lubbers.
Grapjas.

Citaat:
Van de Tweede Kamer-partijen zullen alleen de SP en Wilders actief campagne gaan voeren om NEE te stemmen tegen de Europese Grondwet. CDA, PvdA, VVD, GroenLinks en D66 zullen aanraden JA te stemmen.
Hoe wil de SP ooit in een links kabinet met GroenLinks en PvdA als ze zo tegendraads en onreeël blijven doen over dit soort belangrijke punten?

Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 12:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.