Oud 27-02-2005, 15:55
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 27-02-2005 @ 00:24 :
the Woodsman

Afgrijselijk, zeer slecht, zonder inhoud. De hele film is met één woord te omschrijven: pedofilie. Doe jezelf een plezier en kijk er niet naar.
Welke film zag jij?

Tuurlijk is de film te omschrijven met pedofilie, de film ging over een pedofiel . Een gewaagd onderwerp trouwens, waardoor ik heel benieuwd was naar de film.

Ik vond de film behoorlijk goed, een toprol van Bacon en het hele conflict wat hij met zichzelf had werd goed uitgewerkt. Er werd veel zonder woorden verteld, maar dat vond ik juist een pluspunt.

Het mooiste vond ik dat er niet naar een excuus voor zijn gedrag werd gezocht, het was gewoon deel van wie hij was en daar moest hij maar mee om zien te gaan. De film richt zich vooral op het innerlijke conflict wat hij met zichzelf heeft en wat ook nog eens bemoeilijkt wordt door de maatschappij die over het algemeen van hem walgt. Het onderwerp wordt goed uitgewerkt(cliché af en toe, maar dat is te vergeven vanwege het onderwerp) en Bacon heeft een goede balans tussen medelijden en weerzin gevonden, hij toont echt de menselijke kant van het karakter.

Misschien niet de meest toegankelijke film(vergelijk met elephant, dingen die gebeuren moet je zien, niet alles wordt uitgelegd), je moet het niet met een zak popcorn kijken, maar het is wel degelijk een (zeer) goede film . Ik denk dat ik er maar een topic voor ga maken, want die was er nog niet zag ik net.
__________________
Dat heb je soms...
Advertentie
Oud 27-02-2005, 16:00
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lovetear schreef op 27-02-2005 @ 15:55 :
Welke film zag jij?

Tuurlijk is de film te omschrijven met pedofilie, de film ging over een pedofiel . Een gewaagd onderwerp trouwens, waardoor ik heel benieuwd was naar de film.

Ik vond de film behoorlijk goed, een toprol van Bacon en het hele conflict wat hij met zichzelf had werd goed uitgewerkt. Er werd veel zonder woorden verteld, maar dat vond ik juist een pluspunt.

Het mooiste vond ik dat er niet naar een excuus voor zijn gedrag werd gezocht, het was gewoon deel van wie hij was en daar moest hij maar mee om zien te gaan. De film richt zich vooral op het innerlijke conflict wat hij met zichzelf heeft en wat ook nog eens bemoeilijkt wordt door de maatschappij die over het algemeen van hem walgt. Het onderwerp wordt goed uitgewerkt(cliché af en toe, maar dat is te vergeven vanwege het onderwerp) en Bacon heeft een goede balans tussen medelijden en weerzin gevonden, hij toont echt de menselijke kant van het karakter.

Misschien niet de meest toegankelijke film(vergelijk met elephant, dingen die gebeuren moet je zien, niet alles wordt uitgelegd), je moet het niet met een zak popcorn kijken, maar het is wel degelijk een (zeer) goede film . Ik denk dat ik er maar een topic voor ga maken, want die was er nog niet zag ik net.
Yay!
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 27-02-2005, 17:25
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
the edukators.
ik vond het een goede film, de ideeën spraken me erg aan en waren op de een of andere manier ook wel herkenbaar. De gesprekken die gevoerd werden. Het was niet heel diepgaand verder, maar voor deze film vond ik dat niet negatief. Het is ook een zeer vermakelijke film, al was het op een gegeven moment een beetje te 'romantisch', dat maakte het een beetje ongeloofwaardig, wat versterkt werd door de muziek(waar vooral mn beste vriendin zich mateloos aan irriteerde, dat 'ge-halleluja' ) Met de muziek in het begin vd film was verder niets mis.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Oud 27-02-2005, 18:12
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 27-02-2005 @ 00:24 :
the Woodsman

Afgrijselijk, zeer slecht, zonder inhoud. De hele film is met één woord te omschrijven: pedofilie. Doe jezelf een plezier en kijk er niet naar.
Oh, die had ik willen zien!
__________________
I'll find you.
Oud 27-02-2005, 18:13
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
BCR schreef op 27-02-2005 @ 18:12 :
Oh, die had ik willen zien!
En nu ga je niet meer?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Oud 27-02-2005, 18:15
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Citaat:
legatus schreef op 27-02-2005 @ 18:13 :
En nu ga je niet meer?
Kwam ie niet op TV dan? Draait ie in de bios?
__________________
I'll find you.
Oud 27-02-2005, 18:39
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
BCR schreef op 27-02-2005 @ 18:15 :
Kwam ie niet op TV dan? Draait ie in de bios?
Misschien kun jij hem maar beter niet zien....
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 27-02-2005, 19:08
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Clouds: Letters to my son - Speelfilm met alleen maar beelden van wolken. Klinkt misschien saai, maar doordat het erg mooi gefilmd is en je in een soort droomwereld terecht komt, kon ik m'n aandacht er toch bij houden
Oud 27-02-2005, 19:27
heavinly
heavinly is offline
21 Grams
Volgens mij moet ik 'm nog een keer kijken. Ja, wel een gave film, maar je moet wel goed opletten, omdat er zoveel door elkaar loopt. Maar .
Oud 27-02-2005, 19:35
Donny must die
Donny must die is offline
american samurai

vermakelijk
Oud 27-02-2005, 19:49
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
De Spongebob Squarepants film.

Ik vond het een bagger film, een saai aftreksel van de serie .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 27-02-2005, 19:52
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-02-2005 @ 03:20 :
Dawn of the dead

Tja, hij kwam op televisie. Ik had natuurlijk ook gewoon mijn DVD weer eens uit de kast kunnen trekken, want dan kon ik genieten van de superieure Director's cut.

Anyway, het blijft een absoluut meesterwerk van de B-horror. Zo worden ze helaas niet meer gemaakt.
Ik ging 'm ook kijken, had 'm namelijk nog nooit gezien, maar wat een misselijkmakend iets zeg, echt een inhoudloze, onsmakelijke film.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 27-02-2005, 19:53
11568
11568 is offline
Ahum...vannacht, American Pie 1, pure verveling
Toch vond ik hetn iet vervelend
Oud 27-02-2005, 19:56
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 27-02-2005 @ 19:52 :
Ik ging 'm ook kijken, had 'm namelijk nog nooit gezien, maar wat een misselijkmakend iets zeg, echt een inhoudloze, onsmakelijke film.
Inhoudsloos? Dan heb jij een hele andere film gezien dan ik. Maar dat schijnt de laatste tijd wel vaker te gebeuren hier. Zie The Woodsman.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 27-02-2005, 19:57
Wazzup1
Avatar van Wazzup1
Wazzup1 is offline
Black Hawk Down, supercoole film
Oud 27-02-2005, 20:29
fractuur
fractuur is offline
Win a date with Tad Hamilton - Ach, het is wel een leuke film, maar vanaf de eerste minuut voorspelbaar. Eigenlijk na het lezen van de achterkant al. Ach, met een stel vriendinnen was het goed te doen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 27-02-2005, 21:12
Lunae
Avatar van Lunae
Lunae is offline
La finestre di fronte, in het filmhuis. Was erg mooi film trouwens
Oud 27-02-2005, 21:14
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 27-02-2005 @ 19:52 :
Ik ging 'm ook kijken, had 'm namelijk nog nooit gezien, maar wat een misselijkmakend iets zeg, echt een inhoudloze, onsmakelijke film.
Oud 27-02-2005, 21:38
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 27-02-2005 @ 19:52 :
Ik ging 'm ook kijken, had 'm namelijk nog nooit gezien, maar wat een misselijkmakend iets zeg, echt een inhoudloze, onsmakelijke film.
dan weet jij volgens mij niet wat goed is
Oud 27-02-2005, 21:43
niña
Avatar van niña
niña is offline
Blade: Trinity & Moulin Rouge

Ryan & Ewan
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 27-02-2005, 22:31
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
weer eens All Stars gekeken.
Ik blijf erbij dat het 1 van de betere Nederlandse films is. Goede rollen en verschillende personages. Jammer dat Danny de Munk blijft praten met zn Amsterdamse Accent
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 27-02-2005, 23:05
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Ray

Een boven gemiddelde biografie, Jamie Foxx is zeer goed als Ray Charles.

Love the music.
Oud 27-02-2005, 23:18
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
A beautiful mind: ik vond het een erg goede film.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Oud 27-02-2005, 23:26
Dmnq
Dmnq is offline
http://www.imdb.com/title/tt0367652
sorry, ik moet die link ergens kwijt. vind het vreemd.

ontopic: crimson tide.
Oud 28-02-2005, 00:04
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Hitch
Erg leuke film. heel erg grappig.
Met een leuke rol van Will smith
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Oud 28-02-2005, 01:11
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
bugge schreef op 23-02-2005 @ 20:17 :
Spring, summer, fall, winter.... and spring

Echt super geweldig mooi!!! Tot nu toe een van de beste films die ik heb gezien, een aanrader.
Ja, die film is echt een meesterwerk. Een titel die helaas maar weinig mensen kennen. Een absoluut geweldige film.
__________________
█████████████████████99%
Oud 28-02-2005, 01:19
PV
PV is offline
Alive, was net op Veronica. Op zich een vrij standaard film maar ik geloof dat het echt gebeurd is en dat maakt het een stuk indrukwekkender.
Oud 28-02-2005, 02:14
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
White Noise

Standaard horror met debiele schrikeffecten en een onderontwikkeld, slordig geschreven plotje. Er zitten door het handige gebruik van traditionele scare tactics best wel wat kippenvelscénes in, maar dat heeft verder niets te maken met de kwaliteit van de film. Wat dramatisch kan de film door de keur aan slecht overtuigende personages niet echt boeien.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 28-02-2005, 02:31
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Million Dollar Baby

Andere film dan ik had verwacht. Dacht dat het meer op het boksen gefocused was, maar verrassend genoeg niet. Ging ook voor een deel over het feit of Frankie Dunn (Clint Eastwood) het leven wilde en/of mocht beeindigen van Maggie Fitzagerald (Hilary Swank) Ik vond het een fantastische film, zeker één van de beste die ik ooit heb gezien. Die wil ik zeker op DVD hebben!
En ik hoop dat en Hilary Swank en Clint Eastwood beide een oscar krijgen, dat hebben ze zeker verdiend.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 28-02-2005, 09:26
Donny must die
Donny must die is offline
under the gun met richard norton
geweldige film
Oud 28-02-2005, 10:19
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Office space
Best aardige film, ik had hem al eens gezien. Ik vind die Milton echt prachtig
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 28-02-2005, 12:42
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Matchstick Man.
Ja wel grappig hoorr.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 28-02-2005, 19:36
heavinly
heavinly is offline
Monster. Wauw. Echt geweldig.. Ben onder de indruk van Charlize Theron, had haar gewoon niet herkend. Ik heb ook achter de schermen gekeken, waar dan beelden van de echte Aileen bij zitten, ze is het echt sprekend. Te eng. Ik vond het echt een super film.
Oud 28-02-2005, 20:30
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
The Trial van Orson Welles naar een boek van Kafka. Erg aparte film.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Oud 28-02-2005, 21:15
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-02-2005 @ 18:39 :
Misschien kun jij hem maar beter niet zien....
__________________
I'll find you.
Oud 28-02-2005, 21:36
Verwijderd
Gister en vandaag wel een stuk of 8 afleveringen van Blackadder en Fawlty Towers op video gezien, telt dat ook?
Ik vond het geweldig
Oud 28-02-2005, 21:54
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Madhouse van William Butler. Genomineerd voor slechtste horrorfilm van 2005.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Oud 28-02-2005, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 27-02-2005 @ 19:52 :
Ik ging 'm ook kijken, had 'm namelijk nog nooit gezien, maar wat een misselijkmakend iets zeg, echt een inhoudloze, onsmakelijke film.
Ook iets waar kutjes als jij vér vandaan moeten blijven.
Oud 28-02-2005, 22:29
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 28-02-2005 @ 21:54 :
Madhouse van William Butler. Genomineerd voor slechtste horrorfilm van 2005.
Maar zal het in die strijd gegarandeerd af moeten leggen tegen Samhain.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 28-02-2005, 23:25
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
the five obstructions.
zo leuk om te zien. hoe lars von trier jorgen leth "uitdaagt", en wat er uit voort komt. hoe ze met elkaar om gaan. hm. ja.
__________________
who rubs our noses in the night?
Oud 28-02-2005, 23:36
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Garden State

Heerlijke film, heerlijke karakters.
Oud 01-03-2005, 11:46
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Goldeneye, bij gebrek aan beter.
Behhh.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 01-03-2005, 13:11
Verwijderd
The Butterfly Effect
Ik vond het best wel een gave film, iig beter dan ik verwacht had.
Oud 01-03-2005, 17:52
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Million Dollar Baby, was echt supermooie film .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 01-03-2005, 18:45
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Goldeneye gisteravond; de beste Brosnan-bondmovie
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Oud 01-03-2005, 20:37
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 28-02-2005 @ 23:36 :
Garden State

Heerlijke film, heerlijke karakters.
Waar heb je hem gezien? Ik kan hem nergens vinden en wil hem graag zien .

Mijn laatste films:

Chungyang(kwon-taek Im): Ik kon mijn lachen echt niet inhouden bij dat zingen. De beelden vond ik niet zo uitzonderlijk mooi en het verhaal vond ik ook vrij suf. De film viel behoorlijk tegen.

Bad guy(Kim Ki-duk): ok, ik heb nu "samaritan girl", "3-iron", "spring, ummer, fall, winter... and spring" en nu dus ook "bad guy" gezien van Kim Ki-duk, en ondanks dat dit toch de minste van de vier was wist deze film me ook weer te grijpen door zijn mysterieuze personages. Erg mooi en ik moet meer films van de regisseur zien .

Oasis(Chang-dong Lee): tering wat kan dat meisje acteren zeg . Russel Crowe en Dustin Hoffman vallen in het niets vergeleken met de gehandicapte die hier speelt. Het verhaal was controversieel maar prachtig(een laagbegaafde jongen die verliefd wordt op een spastisch meisje), de film was mooi maar tragisch, en tering wat zet dat meisje een goeie rol neer zeg. Veel meer mensen moeten deze film zien .

Audition(Takashi Miike): De koude rillingen liepen over mijn rug bij deze film. Zelfs toen de film was afgelopen en ik terugdacht aan de film kreeg ik weer de kriebels. Dat heb ik nooit, dus respect voor Miike, maar het was een hele verontrustende film. Heel goed, maar heel ziek, miste de lichte sfeer van ichi the killer, wat ik eigenlijk een pluspunt vond, deze film ging me niet in de koude kleren zitten .
__________________
Dat heb je soms...
Oud 01-03-2005, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Oasis(Chang-dong Lee): tering wat kan dat meisje acteren zeg . Russel Crowe en Dustin Hoffman vallen in het niets vergeleken met de gehandicapte die hier speelt. Het verhaal was controversieel maar prachtig(een laagbegaafde jongen die verliefd wordt op een spastisch meisje), de film was mooi maar tragisch, en tering wat zet dat meisje een goeie rol neer zeg. Veel meer mensen moeten deze film zien .
Klinkt interessant. :]

ontopic:

Million Dollar Baby

Wist nog niet echt wat ik ervan kon verwachten (niet veel over gelezen), en was in het begin even bang dat het een standaard vecht-je-weg-naar-de-top ripoff zou worden, maar niets bleek minder waar. Verrassende ommezwaai.

The Graduate

Net afgestudeerde Benjamin wordt verleid door oudere vrouw, Mrs. Robinson (Simon and Garfunkel hebben dan ook de muziek verzorgd voor de film). Doorbraak voor de jonge Dustin Hoffman als ik me niet vergis, en zeker terecht. Erg boeiende film.
Oud 01-03-2005, 22:24
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
lovetear schreef op 01-03-2005 @ 20:37 :
Waar heb je hem gezien? Ik kan hem nergens vinden en wil hem graag zien .
Ik heb gezondigd en een illegale versie gekeken.
Oud 01-03-2005, 22:38
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
K-PAX: Lekkere nadenk-film

The Magdalene sisters: Mooie (en een beetje schokkende film)

Man on fire: Niet echt boeiend, maar wel vermakelijk
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Oud 01-03-2005, 23:01
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Saw
Ohhhh hij was geweldig gewoon. Spannend, verrassend en erg origineel.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 17:55
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 12]
Freshh~
500 11-05-2005 11:36
Films, TV & Radio The Matrix Revolutions
Martijn
334 13-02-2004 21:45
Films, TV & Radio Buffy-topic #2
x-spekkie-x
500 14-07-2003 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.