Oud 15-03-2005, 23:39
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Hallo,

Ik ben op zoek naar een kamer in de omgeving van Utrecht. Nu is het zo dat veel mensen zeggen dat je nu al moest beginnen met zoeken naar een kamer. Dat doe ik dus, en ik sta al geruime tijd bij Kamernet.nl ingeschreven en heb de automatische berichtgeving aanstaan. Ik krijg dus soms berichten waarin bijvoorbeeld het volgende staat:

"Kamer wordt pas beschikbaar per 18 maart"

In principe zou ik die kamer dan wel kunnen nemen, maar dan heb ik hem veel te vroeg, want het studiejaar begint pas in augustus/september. De verhuurder en/of mede-huurders willen toch niet dat het kamertje tot en met augustus leegstaat, ook al ontvangen ze in de tussenperiode geld voor het kamertje (zodat die voor mij blijft)?

Hoe zit dat eigenlijk? Hoe pak ik dat aan - gewoon voor de kamer gaan en dan maar hopen dat de verhuurder het goed vindt dat de kamer leegblijft tot ik er in de zomermaanden of in augustus mijn intrek in neem?

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Alvast hartelijk bedankt voor de tips!

Groetjes,

Severus
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2005, 00:26
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Het is opzich wel lekker om heel rustig aan een maandje af en toe te werken aan je kamertje. Verf eroverheen, eventueel wat extra meubelen (als je die van jezelf niet gebruikt) er in, nieuwe vloerbedekking misschien, dat soort dingen. Als je de kamer dan tóch hebt.

Van de 4 mensen die op kamers wonen die ik ken hebben 3 dat gewoon gedaan, die 2 maanden.

Lijkt mij dat het aan je flat ligt.. of eh huisgenoten enzo
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 07:35
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Vanaf juni zou ik (in Utrecht zeker) nog wel overwegen. Maar langer niet. Je moet gewoon huur betalen, en dit zou je dus aardig wat geld kunnen kosten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 16-03-2005 @ 08:35 :
Vanaf juni zou ik (in Utrecht zeker) nog wel overwegen. Maar langer niet. Je moet gewoon huur betalen, en dit zou je dus aardig wat geld kunnen kosten.
Nee, je schrijft je dan natuurlijk gelijk in bij de gemeente, dus krijgt wel die uitwonende studiefinanciering.
Ik denk dat het wel rendabel is hoor. Je bent zeker van een kamer, kunt in de zomer lekker relaxed klussen en er gaan wonen zodra je zin hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 08:47
Ninnoc
Ninnoc is offline
als je een goedkoop hok vind kan je m misschien beter nu al huren, anders zit je zo met 8 m2 voor 400 euro. verhuurders vinden t geen probleem hoor als je t leeg laat staan tenzij je antikraak zit of het een heel pand is ofzo. maar ik heb een week voor t studiejaar begon besloten dat ik in a'dam wilde studeren kwam uit friesland, heb toen advertenties geplaatst en had op tijd een kamer dus maak je niet al te veel zorgen

@ krullevaar, als dit je eerste studiejaar wordt gaat dat niet werken, je krijgt pas stufi vanaf 21 sept.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 09:51
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 16-03-2005 @ 08:35 :
Vanaf juni zou ik (in Utrecht zeker) nog wel overwegen. Maar langer niet. Je moet gewoon huur betalen, en dit zou je dus aardig wat geld kunnen kosten.
Dus eigenlijk is het veelgehoorde "in december/januari/februari moet je al naar kamers zoeken" dus onzin? Omdat het teveel geld kost om dán al een kamer aan te houden.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 09:55
PV
PV is offline
Citaat:
Severus schreef op 16-03-2005 @ 10:51 :
Dus eigenlijk is het veelgehoorde "in december/januari/februari moet je al naar kamers zoeken" dus onzin? Omdat het teveel geld kost om dán al een kamer aan te houden.
Sommigen hebben het geluk dat de ouders de huur betalen, als zij het geen probleem vinden om een paar maanden extra huur te dokken is het een prima manier. Of als je zelf genoeg geld hebt, of als de kamer sowieso niet al te duur is. Afwegen van de risico's Je kunt nu leuke beschikbare kamers vinden, die in juni/juli alweer vergeven zijn aan een ander.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef op 16-03-2005 @ 09:47 :
@ krullevaar, als dit je eerste studiejaar wordt gaat dat niet werken, je krijgt pas stufi vanaf 21 sept.
Oh ja, daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 10:28
Verwijderd
je moet je wel al ruim van te voren inschrijven bij de huisvestigingsorganisaties... maar écht zoeken kun je nu inderdaad nog niet doen...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 10:33
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Severus schreef op 16-03-2005 @ 00:39 :
De verhuurder en/of mede-huurders willen toch niet dat het kamertje tot en met augustus leegstaat, ook al ontvangen ze in de tussenperiode geld voor het kamertje (zodat die voor mij blijft)?
een verhuurder die wel huur van je krijgt, maar geen rekeningen krijgt voor jouw gebruik van gas water en licht zul je niet snel horen klagen

kamers huren is nog steeds veel geluk hebben. ik heb ook 2 maanden voor een kamertje betaald voordat ik er echt ging wonen. toen ik begon met mn studie had ik binnen drie weken een veel mooiere kamer. (ik heb die eerste kamer dus zo goed als voor nix gehuurd).

maar ja de zekerheid is wel fijn dat je niet in augustus naast je introducties of whatever ook nog n kamer moet zoeken.

een goede kamer is in juni/juli nog wel de moeite waard. van maart-september voor nix betalen gaat weer wat ver


(bedenk ook dat veel kamers in de zomer vrij komen)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 16-03-2005 @ 10:51 :
Dus eigenlijk is het veelgehoorde "in december/januari/februari moet je al naar kamers zoeken" dus onzin? Omdat het teveel geld kost om dán al een kamer aan te houden.
Het gaat bij organisaties die studenten huisvesten zo dat er een wachtlijst is. Hoe eerder je je dus inschrijft, des te eerder je je kamer hebt. Ik denk dat ze er dat mee bedoelen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 13:01
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ik zou nog niet naar kijkavonen enzo gaan maar je kunt je natuurlijk wel inschrijven bij studentenhuisvesting en iedereen die je kent laten weten dat je in Utrecht gaat studeren
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:13
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik zou geen kamer vanaf maart nemen, nee. Ik heb niet zomaar 1000 euro. (gemiddeld huur voor 5 maanden). Inschrijven moet je natuurlijk vroeg doen.

En je krijgt pas studiefinanciering als je ingeschreven staat bij een universiteit. (of hogeschool/mbo)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 16-03-2005 @ 16:13 :

En je krijgt pas studiefinanciering als je ingeschreven staat bij een universiteit. (of hogeschool/mbo)
Dat inschrijven kun je vaak ook eerder doen. Maar ook al sta je eerder ingeschreven bij een universiteit/hbo/mbo, je krijgt studiefinanciering vanaf september (als je voor een bepaalde datum 18 bent geworden dan tenminste).
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:20
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik bedoel ingeschreven in de zin dat je daar ook studeert. Dus vanaf 1 september inderdaad. (en in ongunstige gevallen vanaf oktober, heb ik ook )
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:23
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb via internet gezocht naar kamers maar daar vond ik nix... in de zomervakantie heb ik op de Uni in Tilburg gewoon wat briefjes van de muur gehaald over "kamer vrij" etc., er hangt eenmaal toch genoeg, naar die telefoonnummers gebeld, en er was 1 kamer bij die me wel aansprak. Daar een paar dagen erna gaan kijken met mijn ouders, en zag er goed uit.

Maar zeker zo vroeg mogelijk beginnen... en dan proberen gewoon in de zomervakantie toe te slaan. Anders betaal je maanden lang huur, zonder dat je er woont.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:17
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik ben zelf (in Maastricht) een kamer gaan zoeken eind april. Toen had ik eind mei een kamer gevonden, de huur ging in op 1 juni. In de maanden juni en juli ben ik misschien 2 keer op mijn kamer geweest, om spullen te brengen enzo. Mensen maken daar echt geen probleem van hoor. Het is voor de verhuurder misschien juist wel beter; hij vangt 2 maanden huur, terwijl jij geen gas/water/licht gebruikt, en geen overlast kunt bezorgen....
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:41
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 17-03-2005 @ 13:17 :
Mensen maken daar echt geen probleem van hoor. Het is voor de verhuurder misschien juist wel beter; hij vangt 2 maanden huur, terwijl jij geen gas/water/licht gebruikt, en geen overlast kunt bezorgen....
Het ging er juist om dat de TS niet teveel maanden huur wil betalen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 18-03-2005 @ 11:41 :
Het ging er juist om dat de TS niet teveel maanden huur wil betalen.
Dan lijkt het me logisch dat je geen kamer neemt die te vroeg vrijkomt. Als je er pas vanaf september in wil, dan huur je een kamer vanaf augustus oid, niet vanaf mei of juni. Wanneer de kamer eerder vrijkomt, en je wil hem, dan moet je betalen voor de huur.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 13:15
Onherkenbaar
Avatar van Onherkenbaar
Onherkenbaar is offline
Ik heb eigenlijk nog niet een idee hoe ik dat ga aanpakken. Een kamer vanaf Augustus zou het handigst zijn, maar dat zal wel geluk hebben zijn
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 22:19
Verwijderd
En jaaa... mensen die nog een kamer weten in Groningen op korte termijn mogen mij wel pm'en, want ik ben nog steeds op zoek!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 23:10
Sommetje
Sommetje is offline
Het maakt niet uit dat de kamer leeg staat. Als jij maar gewoon wel huur betaalt. Het lijkt me alleen wel zonde om voor een kamer te betalen die je niet gebruikt. Misschien een maand voordat je echt wil, is wel handig, omdat je dan rustig kan verven enzo, maar langer daarvoor lijkt mij zonde van het geld. Maar je moet het natuurlijk wel zelf weten.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 10:53
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
kan je die kamer niet onderverhuren voor die 3 maanden... ik zie vaak zat van dat soort advertenties staan, zelf voor één maand!

Desnoods betaald die huurder maar een deel van de huur maar dan ben je nog steeds minder kwijt...
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.