Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2002, 17:15
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Mensjes

Ik vind de positiviteit soms ver te zoeken. Maar er zijn ook goede positieve topics bij. Ik wil dat iedereen nu te raden gaat bij zichzelf, wat voor mooi mens je eigenlijk bent. En wat voor mooie creatie van het leven (nee, ik ben niet stoned or whatever) Ik wil dat jullie naar jezelf gaan kijken zonder al die vervelende en verdrietige problemen. Ik wil dat jullie je negatieve gedachtengang even uitschakelen en objectief naar jezelf gaat luisteren. En antwoord gaat geven op de volgende vragen:

1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Hiermee bedoel ik, alle dingen die je van jezelf waardeert, prettig vind, goed vind. Je kunt bijvoorbeeld letten op dingen die je goed kunt, talenten, zaken die te maken hebben met je lichaam, karakter, je eigenschappen, je verstand, en je omgang met anderen.


2. Wat zijn mijn successen?

Schrijf op waar je goed in bent/was. Vroeger en nu. Denk aan dingen die een succes voor je zijn (of waren) en zaken waar je trots op bent. Ga ook na wat je allemaal bereikt hebt tot nu toe (je mag alles meetellen) Bijvoorbeeld: ik kon al zwemmen op mijn vierde jaar. Ik heb een fietstocht van 100 kilometer gemaakt. Ik ben gestopt met roken. Noem maar iets.
Let niet alleen op de successen die je behaald hebt in je verleden. Kijk ook naar wat je nu meemaakt. Let daarbij ook op kleine succesjes. Tel de kleine succesjes. Door erop te letten vermeerderen de succesjes vaak!

3. Waar kan ik van genieten?

Schrijf op waar je van kan genieten en waar je ook dankbaar voor kunt zijn. Wat geeft je voldoening en plezier? Bijvoorbeeld: ik heb een vriend. Ik heb een goede vriendin. Ik kan genieten van een warm bad. Ik ben gezond

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Waarmee kun je jezelf verwennen? Op wat voor manieren kun je aardig voor jezelf zijn en jezelf belonen en ontspannen? Het gaat om dingen die je kunt doen voor jezelf; waarmee je aardig voor jezelf bent en waarmee je jezelf waardeert. Voorbeeld: een tijdschrift kopen en lezen. Een uurtje lekker luieren op de bank.


Stilstaan bij je positieve eigenschappen, je successen, de dingen waarvan je kunt genieten en waarmee je jezelf een goed gevoel kunt geven, zul je misschien niet dagelijks doen. Veel mensen vinden het prettig om er toch even bij stil te staan. Het kan versterktend werkend wanneer je eens een keer een lange periode overziet. Of wanneer je het allemaal niet meer zo goed weet van binnen.


Wanneer je dit hebt geschreven, moet je je niet schuldig voelen dat je dit over jezelf geschreven hebt. Het kan je namelijk echt helpen om je positiever tegenover jezelf te voelen. LUkt het nu gewoon even niet, probeer het gewoon later nog eens! Het kan echt geen kwaad



Ik accepteer geen NIKS
__________________
BE the *miracle* !

Laatst gewijzigd op 18-07-2002 om 17:28.
Advertentie
Oud 18-07-2002, 17:26
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Ikzelf zal beginnen:

1. Ik ben creatief. Ik kan goed luisteren. Ik heb mooie ogen. Ik kan spontaan zijn. Ik heb leuke kleine handen. Ik draag altijd leuke kleren. Ik ben sportief. Ik ben sociaal. Ik kan mezelf goed bezig houden als ik wil. Ik kan goede gesprekken voeren met iemand.

2. Ik kon al hele zinnen praten toen ik 1,5 jaar oud was!! Ik heb laatst voor het eerst 5,5 kilometer hardgelopen. Ik kan netjes schrijven. Ik heb het gered om na 8,5 maand ontslagen te zijn uit de kliniek en op een goede manier! Ik ben goed bezig mezelf te ontplooien en te ontwikkelen. Ik leer mezelf steeds beter kennen. Het is mij gelukt om 5 maanden niet te automutileren achter elkaar

3. Ik heb goede vrienden waarmee ik kan lachen en kan huilen. Ik kan genieten van een warm bad, van de lente. Van kleine baby'tjes en kinderen. Van lekker zonnebaden met de geur van nivea in mijn neus. Ik heb fijne ouders en broertje. Schrijven geeft mij voldoening. Ik kan genieten van lekker eten. Van fietsen en van een douche na het hardlopen. Van mijn ratjes die lekker liggen te slapen of kriebelen in mijn nek.

4. Een boek of tijdschrift kopen, kleren kopen, naar de stad gaan en een drankje bestellen op het terras. Iets lekkers eten waar ik heel erg zin in heb. ontspannen onder de douche met een lekker geurtje. Een frisse duik nemen in een zwembad. Een paar uurtjes lekker onderuitgezakt tv kijken. Naar de bioscoop gaan.
__________________
BE the *miracle* !
Oud 18-07-2002, 17:33
Verwijderd
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?

Dingen die ik goed kan, zijn puzzeltjes oplossen. Of het nou programmeren is, achterhalen waarom iets niet werkt of wiskunde .. het boeit me niet zozeer, maar ik heb er gewoon aanleg voor. Volg daarom ook met gemak een HBO opleiding tot Software Engineer..

Qua persoonlijkheid valt het echter tegen. Ik leef in mijn deelwereldje waar mijn capaciteiten tot hun nut komen, maar in realiteit heb ik er weinig aan.

Kwaliteiten als mens waar anderen op letten zijn humor, uitstraling en dergelijke .. daar val ik zwaar in het niets. Anderen ervaren mij meestal als een irritant ventje.

2. Wat zijn mijn successen?

Pfff, op zakelijk gebied heb ik diverse successen geboekt. Op mijn 16e leverde ik al aardig wat geld op, toen ik een programma van mijn vader porteerde van DOS naar Windows met Visual Basic. Hij verkocht het voor zo'n kleine 8000 gulden

Ik kan in diverse talen programmeren en met diverse systemen omgaan .. maarjah, als mens zijnde stel ik dan nog steeds niks voor.

Diploma's die ik heb:

HAVO; ben er niet zo trots op, deed er niks voor. Daarna behaalde ik vorig jaar mijn Software Engineer propedeuse met een reeks zevens en achten. Inmiddels heb ik ook 2 modules afgesloten van de hoofdfase met negens en tienen. Ik begin het steeds simpeler te vinden en verveel me zo langzamerhand :/

Bah, ik bereik zoveel .. kan er alleen niet echt van genieten.

3. Waar kan ik van genieten?

Het enigste waar ik van genieten kan, is tot nu toe als ik helemaal ergens diep in de natuur aan het wandelen ben. Alleen ik en de natuur, heerlijke rust

Het alledaagse leven is een sleur die me alleen maar irriteert

Vrienden enzo heb ik niet. Ik kan het meestal niet opbrengen om steeds contact te onderhouden..

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?

Muziek opdraaien en gewoon niks doen heeft ook wel wat of gewoon door de stad dwalen waar niemand mij kent
Oud 18-07-2002, 17:44
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Citaat:
Snow White schreef:


1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Ik heb altijd goed gepresteerd op school, ik ben creatief en sta altijd klaar om andere te helpen. Ik kan luisteren naar mensen die het nodig hebben en ik ga het geven van positieve feedback niet uit de weg.



2. Wat zijn mijn successen?

Ik haalde een prachtig resultaat op school en werd beste leerling.
Ik heb vrede genomen met de dood van mn vriendin en ben gestopt met terughalen van trieste herinneringen. Ik heb van een leerkracht een "brief"gekregen waarin ze zei dat ze trots op me was omdat ik de zwakkere studenten heb gesteund.


3. Waar kan ik van genieten?

Een warm lang bad met heel veel schuim kan me enorm veel eugd doen, ook van de treinreis naar mijn vriend en de hele fijne tijd die ik met hem heb. Een mail ontvangen van die persoon die de dingen kan zeggenwaardoor ik me beter ga voelen

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
De fiets die ik nu aan het schilderen ben, mijn kleine broer uit de rats halen, iemand steunen, zijn knuffel of hand



__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Oud 18-07-2002, 18:57
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Snow White schreef:


1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?


2. Wat zijn mijn successen?

Schrijf op waar je goed in bent/was. Vroeger en nu. Denk aan dingen die een succes voor je zijn (of waren) en zaken waar je trots op bent. Ga ook na wat je allemaal bereikt hebt tot nu toe (je mag alles meetellen) Bijvoorbeeld: ik kon al zwemmen op mijn vierde jaar. Ik heb een fietstocht van 100 kilometer gemaakt. Ik ben gestopt met roken. Noem maar iets.
Let niet alleen op de successen die je behaald hebt in je verleden. Kijk ook naar wat je nu meemaakt. Let daarbij ook op kleine succesjes. Tel de kleine succesjes. Door erop te letten vermeerderen de succesjes vaak!

3. Waar kan ik van genieten?

Schrijf op waar je van kan genieten en waar je ook dankbaar voor kunt zijn. Wat geeft je voldoening en plezier? Bijvoorbeeld: ik heb een vriend. Ik heb een goede vriendin. Ik kan genieten van een warm bad. Ik ben gezond

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Waarmee kun je jezelf verwennen? Op wat voor manieren kun je aardig voor jezelf zijn en jezelf belonen en ontspannen? Het gaat om dingen die je kunt doen voor jezelf; waarmee je aardig voor jezelf bent en waarmee je jezelf waardeert. Voorbeeld: een tijdschrift kopen en lezen. Een uurtje lekker luieren op de bank.

1. Ik kan me niet voorstellen dat er iets positiefs aan mij is.
2.Ik ben niet succesvol. Nergens in geweest en ik ben gewoon nergens goed in!
3. Nergens van
4. Niets

Loop niet te zeuren dat mensen ook eens positief moeten zijn. Met een gemaakt positieve instelling schiet ik niets op.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Oud 18-07-2002, 19:00
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Sommetje schreef:

1. Ik kan me niet voorstellen dat er iets positiefs aan mij is.
2.Ik ben niet succesvol. Nergens in geweest en ik ben gewoon nergens goed in!
3. Nergens van
4. Niets

Loop niet te zeuren dat mensen ook eens positief moeten zijn. Met een gemaakt positieve instelling schiet ik niets op.
Als je zo tegen jezelf te keer gaat, zul je zeker niet op schieten nee. Bedenk maar: het is je instelling. Ik kan gewoon niet geloven dat er niets goed aan jou is. Maar goed, gooi jezelf maar weg, doe je zelf maar in een vat en ga er op zitten en wacht tot je wegrot.
Hoe je tegen jezelf aankijkt hangt helemaal van jezelf af. Als jij zo door het leven wilt gaan moet je dat zelf weten. Ik kies liever voor de goede kant en wil met mezelf in het reine komen.
Dus, aan jou de keus!
__________________
BE the *miracle* !
Oud 18-07-2002, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Sommetje schreef:
Loop niet te zeuren dat mensen ook eens positief moeten zijn. Met een gemaakt positieve instelling schiet ik niets op.
Euhh .. terwijl jij juist met een big smiley en al hier post in het algemeen? Zag je net nog happy op A&N en Dating posten .. vanwaar deze negativiteit?
Oud 18-07-2002, 19:07
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Citaat:
Sommetje schreef:

1. Ik kan me niet voorstellen dat er iets positiefs aan mij is.
2.Ik ben niet succesvol. Nergens in geweest en ik ben gewoon nergens goed in!
3. Nergens van
4. Niets

Loop niet te zeuren dat mensen ook eens positief moeten zijn. Met een gemaakt positieve instelling schiet ik niets op.
Toen ik snow white's post las werd ik stilletjes, heel stilletjes...
ik was gewoon jaloers op wat ze schreef en eerst wist ik zelf niets te schrijven, net zoals jij nu denkt.

Ik ben wat gaan wandelen en heb me erdaarna bij neergezet.
Ik moest zen zou het invullen, en wat ik heb ingevuld is misschien niet verbazend, of wonderlijk veel maar ik ben blij dat ik het heb ingevuld en trots ook

probeer nou gewoon is.. ook al post je het hier niet.
Denk erover en probeer bij elks minstens twee dingen te vinden
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Oud 18-07-2002, 19:11
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Ik kan me goed in anderen inleven; ik kan anderen helpen met mijn vermogens (vermogens="toveren" ) ; ik kan vrij goed leren; ik ben bewust van de wereld om me heen; ik ben kritisch

2. Wat zijn mijn successen?

Ik heb 6 gymnasium gehaald! Ik heb mezelf opgewerkt tot één van de belangrijkste leerlingen van de school. Ik ben tot nu toe altijd uit mijn depressieve periodes gekomen.

3. Waar kan ik van genieten?

Chocolade, een lekker warm bed, mooie live-muziek, lezen, lekker mediteren.
4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Beetje hetzelfde als 3. toch? Naja, goed gevoel als: goed cijfer gehaald, mensen geholpen hebbend, lekker in de natuur lopen.

*p.s. --> Cool topic-onderwerp
__________________
"ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"

Laatst gewijzigd op 18-07-2002 om 22:18.
Oud 18-07-2002, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Sommetje schreef:
Loop niet te zeuren dat mensen ook eens positief moeten zijn. Met een gemaakt positieve instelling schiet ik niets op.
Er is een verschil tussen zeuren en iets aandragen. En als je het gezeur vindt, reageer dan gewoon niet. Je hoeft niet andermans goedbedoelde ideeën af te kraken omdat jij toevallig denkt dat het niet zou helpen (wat in dit geval niet zo is, maar goed).
Oud 18-07-2002, 19:40
Verwijderd
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Ik ben rationeel. Ik zie snel genoeg wanneer iets wel en wanneer iets niet kan. Ik beschouw mezelf ook als gedisciplineerd. Als ik te veel hooi op m'n vork heb genomen, wil ik het toch allemaal doen. Ik weet echter ook wanneer ik moet stoppen. Ik luister dus ook -meestal- naar m'n lichaam. Ik ben redelijk leergierig. Als ik iets echt wil weten, duik ik er volop in.

2. Wat zijn mijn successen?
Het meest recente succes is slagen voor de havo, en dan geschiedenis in het bijzonder. ik stond een 6,2 en heb een 8,8 gehaald op het eindexamen. Muziek was voor mij erg moeilijk, maar ik heb er toch voor het eindexamen een voldoende uit weten te slepen. Daar ben ik ook erg blij mee.

3. Waar kan ik van genieten?
Gewoon rustig een boek lezen of een stuk fietsen. Vooral dat laatste kan mij erg ontspannen. Films kijken op tv, wel of niet gehuurd, kan me ook erg ontspannen. Films in de bios niet echt.

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Dit is een moeilijke. Ik geef mezelf eigenlijk nergens een goed gevoel mee. Ik probeer wel zoveel mogelijk aan de positieve dingen aan mij te denken, maar het lukt niet echt. Hier moet ik dus jammer genoeg wel NIKS op antwoorden

Laatst gewijzigd op 18-07-2002 om 19:42.
Oud 18-07-2002, 20:58
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Good people!
Go on!
Als je het schrijft en je ziet het voor je, kan dat echt een goed gevoel over jezelf geven.
I felt the same.
__________________
BE the *miracle* !
Oud 18-07-2002, 21:12
Rhinus
Rhinus is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
-Ik ben niet dom
-Discrimineer niet
-Gedraag me volwassen
-Sloop nooit iets
-Heb eigelijk nooit ruzie
-Kan Rikken
-Ik heb leuke vrienden
-Ik ben een ik-word-blij drinker
-Ik kan mensen laten lachen
-Ik heb zelfspot
-Niemand haat me

2. Wat zijn mijn successen?
-Ik heb mijn HAVO diploma
-Ik heb een leuke vriendin gehad (ja, ik vond dat eigelijk wel een succes)
-Ik heb bijna mijn P
-Ik rook nogsteeds niet
-Nooit een A-tje gehad op de basisschool (a was onvoldoende)
-Op eindraporten/eindluisten maar 1 keer een onvoldoende gehad (en dat was scheikunde, dus dat is al helemaal niet erg)

3. Waar kan ik van genieten?
-Van muziek
-Uitgaan met vrienden
-Rikken met vrienden/familie
-Samen met vrienden thuis gezellig drinken/film kijken

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
-Zelfbevrediging (elke dag weer )
-Winnen met Rikken
-Op 't terras zitten
-Lekker I-netten
-Filmpje kijken
-Verhalen schrijven


(Wat is nu eigelijk 't verschil tussen 3 en 4? )
Ik moet nog wat kleine dingen aan mezelf veranderen. Eigelijk als ik dit zo lees ben ik best happy met mezelf .
Oud 18-07-2002, 21:28
Wilmy
Wilmy is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Ach ja, wat is dit moeilijk zeg!! Oke, ik zit op het VWO, dus kan redelijk goed leren zeggen ze, al vind ik zelf van niet! Voor de rest zou ik het niet weten!!

2. Wat zijn mijn successen?
Ik heb dit jaar 2 tienen gehaald voor wiskunde en stond een 9 op mijn eindraport. Heb A, B en C van zwemdiploma, haha! Een typdiploma, een tekendiploma.

3. Waar kan ik van genieten?
Ik kan er van genieten als ik het heel goed naar mijn zin heb, als ik met vrienden zit te kletsen!! Als ik uit mijn dak ga!! Als ik bij mijn familie ben, als mensen aardige dingen over me zeggen op een normale manier. Alles wat heerlijk ontspannend is!! Van in mijn eentje buiten wandelen!!

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Nou..., eh.., dat is moeilijk!! Met denken aan leuke dingen die gaan gebeuren!! Of mezelf een beetje oppeppen en zeggen dat ik me niet moet aanstellen en dat het allemaal gaat lukken. Als ik terugdenk aan leuke momenten. Als ik al mijn gedachten weg laat waaien!! haha!! Aan helemaal niets denk!!


Nou, het is niet echt goed gelukt maar ja!!

-xx- Wilmy!!
__________________
You're the most important person on earth!!
Oud 18-07-2002, 21:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Ik ben eerlijk. Ik kan goed luisteren en mensen helpen. Ik ben slim. Ik ben sportief. Ik kan leuke gesprekken voeren en objectieve discussies. Ik doe goed mijn best op school en haal goede cijfers. Ik kan een goede vriend(in) zijn en ik kan aardig en lief zijn.

2. Wat zijn mijn successen?
Ik had al snel alle zwemdiploma's gehaald. En ik heb aantal wedstrijden gewonnen. Ik heb op basisschool aantal schaakprijzen gewonnen en ben ooit 1e van meisjes van Gouda en 2e van alle Gouwenaren geworden op toernooi. Ik heb altijd hele hoge cijfers gehaald en die heb ik nu nog steeds. Sporten kon ik altijd goed, met gym en met korfbal zijn we zeker 5 jaar achtereen kampioen geworden. Ik kon al heel jong veterstrikken. Ik heb me door veel dingen heengeslagen, en ik doe me niet meer anders voor dat ik ben, probeer mensen te vertrouwen.

3. Waar kan ik van genieten?
Ik kan genieten van het bos. Pure natuur. Wandelen met hond. Lekker een hut bouwen in het bos. Of een hele goede romantische film kijken. Een goed gesprek, een lieve mail. Of gewoon in iemands armen liggen. Iemands hartslag voelen. Of ergens hard voor werken (school) en dan een 8 krijgen op m'n rapport. Toneel spelen. Films maken.

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Met een goede film op de bank. Lekker dagje bos en hut bouwen of met de hond wandelen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-07-2002, 23:34
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Snow White schreef:


1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Behulpzaam, creatief, muzikaal, kan goed luisteren en praten met andere mensen, ben goe in discussieren/debatteren

2. Wat zijn mijn successen?

dak gister een gonzo op de kermis heb gewint met darten
owjah, en dak erg voor mezelf opgekomen ben de laatste tijd


3. Waar kan ik van genieten?

Een knuffel van een goeie vriend.. da doet me echt heel erg goe.. geeft me gevoel van gewenstheid

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
(uit)slapen.. iets lekkers maken en opeten.. zingen.. muziek luisteren..

[/B]
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 19-07-2002, 06:44
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Ik ben (redelijk) sociaal. Ik kan, als ik wil, met vrijwel iedereen wel overweg. Ik kan enorm veel geduld hebben. Ik ben eerlijk. Ik kan heel rustig zijn. Ik kan me goed aanpassen aan mijn omgeving (dus heel volwassen zijn, of behoorlijk kinderlijk bv). Ik zal nooit iemand in de steek laten of het af laten weten ('k weet wat dat kan doen)... Ik sta altijd voor anderen klaar, zal ze nooit wegsturen, ook niet als ik het eigenlijk druk zat heb met wat dan ook. (Ik haat het om dit soort dingen te zeggen... )

2. Wat zijn mijn successen?
Dingen van vroeger, bv. wanneer ik kon praten, weet ik niet meer. Maar ik ben er trots op dat ik ondanks alles mijn mavo en havo diploma heb gehaald. En dat ik nu in één jaar m'n propedeuse heb gehaald, met alleen maar voldoendes (en alles in één keer). Ik ben er trots op dat ik zoveel zwemdiploma's heb. En dat ik na de vakantie misschien weer ga zwemmen. En dat ik niet stil zit (stomme lijf). Ik heb een vriend en ik jaag hem niet weg, iig niet voorgoed, grote overwinning wel.

3. Waar kan ik van genieten?
Ik kan heel erg genieten van mijn vriend, dat lijkt me logisch. Ik kan ook heel erg genieten van de buitenlucht, als die een bepaalde geur heeft. En van katten. Als we op school een werkstuk moeten maken (ik doe meestal ook de layout) en we krijgen daar een complimentje over (en dan speciaal als het over de layout is natuurlijk ).

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Ik kan mezelf een goed gevoel geven door bij een werkstuk iets orgineels te verzinnen voor bv. de layout. Als het dan lukt dan krijg ik een goed gevoel. Een tijdschrift of een boek of kleren of kaart of wat dan (liefst cadeautjes, maar er zijn te weinig mensen om cadeautjes aan te geven...) ook kopen. Waterpolo'en... Een goed boek lezen (maar ik weet er nu geen meer). Een goed gedicht schrijven (al lukt dat zelden). Tja, zo zijn er nog wel meer dingen.

't kostte idd wel flink wat moeite dit op te schrijven...
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.

Laatst gewijzigd op 19-07-2002 om 07:04.
Oud 19-07-2002, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:
dak gister een gonzo op de kermis heb gewint met darten
Met datzelfde spelletje heb ik vorig jaar een taz-beeld gewonnen
Ads door Google
Oud 19-07-2002, 11:23
barkrukkie
barkrukkie is offline
Offtopic:
Citaat:
Rhinus schreef:

-Kan Rikken
ik ook , ik was al bang dat ik de enige jongere was, samen met m'n broer dan . (je bedoelt toch wel het kaartspel he ?)


[ontopic]
Sorry, kben al tevreden met mezelf, dus kga dat niet invullen , maar ik vind het wel goed dat je dit topic gestart bent, hopelijk zullen veel mensen ook hun goeie kanten zien
__________________
[spAm]
Oud 19-07-2002, 12:51
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
grappig, zorgend, open

2. Wat zijn mijn successen?

ik had een 16 op geologie (meeste van de klas ) ik heb vorig jaar met een verstuikt enkel toch nog 40 van de 100 km van de dodentocht afgelegd, dit jaar ga ik em uitlopen (zei ze heel zelfbewust maar met klein hartje) Ik heb de juiste studiekeuze gemaakt.


3. Waar kan ik van genieten?

muziek, avondje praten met vrienden, gestoord feesje met mn klas/studentenkring, alleen wandelen, sjokola / lekker eten

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
sjokola , vroeg gaan slapen, keihard muziek spelen, nouja zie boven


thx snow, dat ware fijne vragen.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Oud 19-07-2002, 12:53
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
******** schreef:
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
HULPVAARDIGHEID, MEEDELEVEN, lievig zijn

__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Oud 19-07-2002, 13:23
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Offtopic:
ik ook , ik was al bang dat ik de enige jongere was, samen met m'n broer dan . (je bedoelt toch wel het kaartspel he ?)

]Offtopic:
Hier in de Kempen kunnen veel mensen Rikken. Zo veel zelfs dat op school kaarten verboden werd . Rikken is leuk, en Brabants.
Oud 19-07-2002, 13:29
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef:
HULPVAARDIGHEID, MEEDELEVEN, lievig zijn
Oud 19-07-2002, 14:39
Desp
Desp is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Hiermee bedoel ik, alle dingen die je van jezelf waardeert, prettig vind, goed vind. Je kunt bijvoorbeeld letten op dingen die je goed kunt, talenten, zaken die te maken hebben met je lichaam, karakter, je eigenschappen, je verstand, en je omgang met anderen.

- Ik ben best slim, kan goed luisteren naar mensen, kan goed schrijven, ben geduldig...


2. Wat zijn mijn successen?

Schrijf op waar je goed in bent/was. Vroeger en nu. Denk aan dingen die een succes voor je zijn (of waren) en zaken waar je trots op bent. Ga ook na wat je allemaal bereikt hebt tot nu toe (je mag alles meetellen) Bijvoorbeeld: ik kon al zwemmen op mijn vierde jaar. Ik heb een fietstocht van 100 kilometer gemaakt. Ik ben gestopt met roken. Noem maar iets.
Let niet alleen op de successen die je behaald hebt in je verleden. Kijk ook naar wat je nu meemaakt. Let daarbij ook op kleine succesjes. Tel de kleine succesjes. Door erop te letten vermeerderen de succesjes vaak!

- Ik ben sinds kort sportief gaan fietsen, voor mij een groot succes omdat het iets totaal nieuws voor me is.. en ik me er echt fijn bij voel.
- Ik heb het VWO in een keer gehaald, ben ik vooral trots op omdat mijn moeder in dat jaar is overleden.
- Ik woon sinds kort samen met mijn vriend, eindelijk uit huis.. zelfstandig.
- Ben gestopt met drang naar alcohol en drugs, heel trots op!!


3. Waar kan ik van genieten?

Schrijf op waar je van kan genieten en waar je ook dankbaar voor kunt zijn. Wat geeft je voldoening en plezier? Bijvoorbeeld: ik heb een vriend. Ik heb een goede vriendin. Ik kan genieten van een warm bad. Ik ben gezond

- Ik heb een vriend.
- Ik hou ongelofelijk van fietsen (op een wielrenfiets )
- Ik kan genieten van koken.
- Ik kan genieten van mooi weer.

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Waarmee kun je jezelf verwennen? Op wat voor manieren kun je aardig voor jezelf zijn en jezelf belonen en ontspannen? Het gaat om dingen die je kunt doen voor jezelf; waarmee je aardig voor jezelf bent en waarmee je jezelf waardeert. Voorbeeld: een tijdschrift kopen en lezen. Een uurtje lekker luieren op de bank.

- Lekker tv kijken,
- Een boek lezen,
- Even rustig iets op schrijven, over hoe ik me voel.
Oud 19-07-2002, 16:17
Verwijderd
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Hmmjah...
Ik ben lief, goeiig, aardig.....
Probeer anderen vaak te helpen als ze problemen hebben.
Ik kan makkelijk leren en ik kan een beetje piano spelen.
en ik kan dingen makkelijk onthouden.

2. Wat zijn mijn successen?

Ik kan me de laatste jaren beter verdedigen (met woorden dan he)...
Ik heb m'n vwo gehaald.

3. Waar kan ik van genieten?

Van hoe mooi het leven eruit ziet, als ik dus buiten loop en naar alles om me heen kijk. Of van heeeel warm weer, 35 graden ofzo
Of juist als er ijs en sneeuw ligt. Bijv. tijdens een skivakantie. Het gevoel dat ik dan krijg als ik aan het skiën ben, dat komt voor mij het dichtste bij geluk.
4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Wanneer ik iets leuks heb gekocht, bijv. leuke kleren, sieraden en make-up.
Of wanneer het me eindelijk eens gelukt is om me goed/mooi op te maken.
Advertentie
Oud 19-07-2002, 19:17
barkrukkie
barkrukkie is offline
Offtopic:
Citaat:
Rhinus schreef:

Hier in de Kempen kunnen veel mensen Rikken. Zo veel zelfs dat op school kaarten verboden werd . Rikken is leuk, en Brabants.
kwoon in limburg , maar blijft het zuiden he

__________________
[spAm]
Oud 20-07-2002, 19:19
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
topic

1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
>Ik ben een optimist. Ik ben meestal vrolijk. Ik ben niet heel erg lelijk. Ik heb mooie ogen. Ik ben creatief. Ik ben lief en sociaal. Ik hou van iedereen ( echt waar, ik ken eigenlijk geen mensen waar ik een hele grote hekel aan heb...) Ik kan goed leren en ik ben redelijk slim. Gedraag me over het algemeen wel volwassen.

2. Wat zijn mijn successen?
Ik ben dus redelijk creatief ( al doe ik er niet zoveel meer mee de laatste tijd. ). Ik heb mijn hele basisschool periode extra werk gekregen omdat ik me anders verveelde . En ik ben best wel trots op mezelf dat ik er redelijk goed mee kan omgaan dat mijn vriendje het heeft uitgemaakt ( wat heel erg lief ging enzo...)
En ik heb grotendeels alleen uit een behoorlijke dip 'omhoog geklommen!'

3. Waar kan ik van genieten?
Ik kan van een heleboel kleine dingen genieten. Natuur, bepaalde geluiden en muziek. En ook bepaalde luchtjes geven mij weer een bep. herinnering waar ik een positief gevoel bij heb.

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Met een goed boek, een mooie film. En de voldoening dat eindelijk iets gelukt is, waar ik moeite voor heb moeten doen
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Oud 20-07-2002, 19:33
2young2live
2young2live is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
ehm...ik kan goed luisteren (alhoewel ik meestal gedwongen word)
en ehm...kut ik weet het echt niet!


2. Wat zijn mijn successen?

ehm...het is mij gelukt om een aantal kledingstukken te maken, waar ik wel blij mee ben (al is er eentje alweer kapot)

3. Waar kan ik van genieten?

ik kan genieten van een mooi schilderij, een mooi plaatje, mooie kleding, mooie muziek, ja daar ben ik wel blij mee dat ik helemaal doordrongen kan worden van het gevoel van mooie muziek, ik raak ook vaak emotioneel bij mooie muziek

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
als ik een verzogrg dagje instel, lekker onder de douche (een bad zou beter zijn maarja die hebben we nou eenmaal niet) dus alles scheren, haarmasker, gezichts masker etc etc.


nee, positief zijn is nooit mijn sterkste kant geweest
__________________
lopend met de fiets en heen weer terug
Oud 20-07-2002, 20:12
Verwijderd
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Uhm.. Ik luister graag naar mensen, ik vind mensen gewoon ook interessant.. Meer weet ik niet. Oh en mensen zeggen ook vaak van mij dat ik van die lieve zachte handen en voeten heb, dus daar ben ik ook nog redelijk tevreden mee..

2. Wat zijn mijn successen?
Pff.. Dat ik mijn ouders zover heb gekregen om in relatietherapie te gaan :/.. Verder zie ik mezelf niet echt als succesvol.

3. Waar kan ik van genieten?
Ik kan genieten van.. naar de film gaan.. Ja, daar kan ik echt van genieten.. beetje raar, maar goed. Meer weet ik niet.

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Even denken.. Naja, kleren kopen/maken/ontwerpen geeft me wel een goed gevoel, soms..

Wel een goed topic dit
Niet dat ik nou zo'n positief persoon ben, maar het is me gelukt om hier wat in te vullen.
Oud 21-07-2002, 14:12
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Snow White schreef:


1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Ik kan goed luisteren naar mensen, ben vriendelijk in de omgang (als ik in m'n hum ben ), ik kan met best wel veel mensen goed overweg , ik sta klaar voor vrienden als ze me nodig hebben

2. Wat zijn mijn successen?

Ik heb maar 'n half jaartje gerookt, toen al gestopt. Ik heb m'n rijbewijs van de eerste keer behaald

3. Waar kan ik van genieten?

'n avondje uit met vrienden, muziek luisteren, slapen, veel eigenlijk
4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
'n boek lezen en muziek opzetten, iets lekkers eten
'n gesprek met 'n vriend of 'n vriendin, of gewoon samenzijn met iemand en weten dat die iemand er is voor je

__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 21-07-2002, 15:51
euro
Avatar van euro
euro is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens? [/B]
Ik ben eerlijk, meestal wel aardig, behulpzaam, niet dom, heb doorzettingsvermogen, heb open mensbeeld.


2. Wat zijn mijn successen?
Ja..ik had al op m'n 4e m'n eerste zwemdiploma , ik ben over naar 4vwo , kom meer voor mezelf op (minder verlegen), ik heb nog op 't laatst van ut jaar een 7 voor engels gehaald ! (ik sta een 3.7 op m'n rapport duss..), ik heb 't overleefd bij mun nieuwe pleegbroertjes!


3. Waar kan ik van genieten?
lekker eten,in het park zijn met 'n stel vriendjus en vriendinntjes, goed gesprek, msnen met iemand die ik al lang niet meer gezien heb, kickboksen!

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
luieren, met vrienden omgaan, mensen helpen, kickboksen (ik vind dit eigenlijk bijna hetzelfde als vraag 3 hoor!!).
__________________
nein
Oud 21-07-2002, 18:52
Eightball GOD
Avatar van Eightball GOD
Eightball GOD is offline
Hmmmz, let me try this...

1. Positieve eigenschappen/vermogens:
Ik kan gitaarspelen. en euh... ik kan met 10 vingers "blind" typen.
ik kan peuter-driewielers trashen

2. Behaalde successen:
Opgetreden in de Melkweg (Montipop roeleert! ) PICA typ-diploma ofzo gehaald. A&B zwemdiploma gehaald

3.Ik geniet van...
GITAARSPELEN!!! En muziek luisteren. En uitgaan. En computerspelletjes (yuri's revenge en worms world party) spelen. En tekenfilmseries (pokemon enzo) kijken

4. Ik krijg een goed gevoel van...
Euh... ik denk als ik een bepaald meisje zou versieren, maar helaas lukt dat niet echt
En optreden, maar ik speel (nog) niet echt in een band
hmm... das niet egt positief, de twee dingen waarvan ik (denk) een goed gevoel te krijgen lukken niet
__________________
Mensen als wij, die geloven in de fysica, weten dat het onderscheid tussen verleden, heden en toekomst slechts een hardnekkig onuitroeibare illusie is
Oud 21-07-2002, 19:47
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Snow White schreef:


1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Ik kan goed doorzetten wanneer ik iets wil bereiken, mits ik op dat moment redelijk goed in mijn vel zit. Ik ben wel creatief; schrijven van gedichten, muziek maken en het bedenken van dingen. Ik kan over het algemeen goed opschieten met de mensen om mij heen, ik ben wel makkelijk in omgang. Ik heb een luisterend oor voor een ander en ik luister altijd wel aandachtig en ik ben geïnteresseerd in de medemens. Ik denk veel aan een ander en ik heb veel over voor de mensen om mij heen. Ik ben wel hulpvaardig.



2. Wat zijn mijn successen?
Ik was al vrij vroeg zelfstandig wat betreft de praktische dingen. Ik had echt zo'n eigen willetje en ik ging mijn eigen pad. Ik was ongeveer 1,5 en toen kon ik mezelf aankleden en uit kleden en zelfstandig eten. (=volgens mij niet zo bijzonder, maar dat maakt niet uit )....Na een moeizaam examenjaar(door veel persoonlijke problemen) op de havo, ben ik gezakt, maar ik ben het jaar daarop geslaagd met goede cijfers.(ondanks dat ik volop bezig was met therapieën en dat het veel energie vergte). Ik ben de opleiding SPH gaan doen en ik haal in augustus mijn propedeuse (ga door naar het 2e jaar)en daar ben ik best tevreden over, omdat dit jaar toch best wel heel confronterend voor mij is geweest en mijn pa best negatief over mijn schoolgebeuren zat te doen. Ik blijf doorzetten wat betreft het hulp vragen vanwege persoonlijke problemen, ondanks dat ik het best moeilijk vind. Ik heb mezelf piano leren spelen en ik speel nu 5 jaar voor mezelf, ik zit ongeveer op het niveau van m'n broertje(6 jaar les gehad). Ik heb een heel aantal gedichten geschreven en ik heb ze gebundeld en ik ben er stiekum toch wel een klein beetje trots op.....


3. Waar kan ik van genieten?

Ik kan heel erg genieten van goede gesprekken met mensen(vrienden), waarbij er echt aandacht voor elkaar is. Van de warme zomerzon, een heerlijke warme douche en mijn veilige warme bed. In de natuur kan ik soms ook helemaal tot mezelf komen, de geuren opsnuiven, het horen van het ruizen van de bladeren in de wind, een mooie vlinder die langs mij heen vliegt, vogels die aan het fluiten zijn enz, enz... Ik vind het ook erg gezellig om met een vriendin of vrienden naar de bios te gaan(of een ander gezellig plekje) en mij even helemaal af te sluiten van alle dingen, waar ik mij druk over maak. Als laatste kan ik ontzettend genieten van kinderen (maar ook wel jongeren/volwassenen), die zo heerlijk onbevangen bezig zijn met dingen. Waarvan je echt kan zien dat ze vol vreugde en levenslust met iets 'bezig' zijn. Oja, niet te vergeten de muziek.......kan ik soms heerlijk evn in wegdromen of mijn emoties in kwijt.......(het schrijven van gedichten en uiteindelijk het resultaat zien, dat ik heb kunnen verwoorden wat ik kwijt moest, kan bij mij ook best opluchtend werken)

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?

Ik geef mezelf een goed gevoel, door voor het bovenstaande mij de tijd te gunnen en het dan ook, mij echt te gunnen en het plezier dat ik heb, niet naar beneden halen, door negatief over mezelf te gaan denken.



Zo dat wast.....wel een hele opgave moet ik zeggen, ik blijf het moeilijk vinden positief over mezelf te denken, maar dat gaat beetje bij beetje wel beter(ik=erg perfectionistisch....tis in iedergeval weer een goede oefening geweest...goede topic
(Ik heb al eerder van dit soort vragen beantwoord(wel iets anders)>>door opleiding/ therapie>>het maakt me wel steeds bewuster over de positieve dingen van mezelf en dat is alleen maar goed*probeert de komende tijd wat meer stil te staan bij de positieve dingen*
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 21-07-2002, 20:29
raafje
raafje is offline
Well, let's give it try...

1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?

Ik kan goed leren/verbanden leggen, ik kan goed luisteren, sta voor iedereen klaar (als ik dat zelf aan kan), ben betrouwbaar en eerlijk. vind mezelf niet knap, maar ook niet lelijk.

2. Wat zijn mijn successen?

Ik heb mijn Atheneum gehaald en nu bijna mijn propedeuse Biologie. Ik moet nog 1 cijfer terug en als ik dat tentamen gehaald heb, dan heb ik alles in één keer en zonder herkansingen gehaald! Misschien een beetje een vreemde, maar ik ben al een half jaar snijvrij en ook al is het nog steeds moeilijk om het niet te doen, ik ben er wel trots op.

3. Waar kan ik van genieten?

muziek luisteren, naar een concert gaan, een boek lezen, praten met vrienden (online of irl), knuffelen met onze kat, werken in het dierenasiel.

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?

Het bos in gaan ofzo, of iets anders in de natuur.


Cerr
__________________
attempting to find hapiness

Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 17:53.
Oud 21-07-2002, 21:30
tacidvs
tacidvs is offline
[QUOTE]Snow White schreef:

1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
-Ik ben tegen de meeste mensen vriendelijk.
-Ik kan harder zingen dan de piano van de buurman.
-Ik ben schattig. (zeggen ze)
-Ik heb mooi haar. (zeg ik)
-Ik kán me volwassen gedragen.
-Ik gedraag me onvolwassen.
-Ik kan erg goed relativeren en er desondanks niet ongelukkig van worden.

2. Wat zijn mijn successen?
-Ik ben gelukkig.

3. Waar kan ik van genieten?
-Intelligente mensen om me heen.
-Drie uur lang proberen me dood te trainen.
-Daarna een koude douche.
-Aardige mensen om me heen.

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Dees is dezelfde als 3, toch?



opmerkingen
-Dat er zoveel mensen zijn die van natuur houden hier.
__________________
back in black and with a vengeance
Oud 21-07-2002, 23:24
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?

Ik kan goed naar mensen luisteren
Ik draai nooit zo snel ergens mijn hand voor om, hoe moeilijk het soms ook is.
Ik probeer mensen te helpen.
Ik heb heel veel geduld.
Ik probeer vaak met een doordacht antwoord te reageren.
Ik sport heel graag, het maakt me ook niet veel uit welke sport
Ik ben aardig [zegt men ]

2. Wat zijn mijn successen?

M'n zwemdiploma's, Judo-banden, het behalen van hoge cijfers en vooral met Aardrijkskunde, en natuurlijk m'n rijbewijs!!!
Heel veel muziek downloaden.

3. Waar kan ik van genieten?

Van leuke en aardige mensen om me heen.
Praten met vrienden en vriendinnen.
Scoren van een doelpunt met voetbal of andere sporten.
Luisteren naar Nick Cave. [muziek]
Complimentjes of bedankjes krijgen.
Smsjes krijgen van mensen die ik erg graag mag.
Hoge cijfers.
Iemand helpen met een (praktische) opdracht.
Wandelen door de natuur. [strand, bos, bergen]
Wandelen door de/een stad met een vriend of vriendin.
Het gevoel dat je iemand helpen wilt, kunt of gaat
Kijken naar een goede film met iemand.
Naar de bios gaan met vrienden en/of vriendinnen


4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?

Hm, volgens mij heeft deze inderdaad met 3 te maken
Zo'n beetje alles dat bij 3 staat kan ook hier worden ingevuld.



Mijn complimenten aan de topic-starter, ze heeft gelijk, er wordt veel te veel stil gestaan bij de negatieve kanten van personen!
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Ads door Google
Oud 25-07-2002, 19:03
Verwijderd
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Ik probeer altijd een luisterend oor voor mensen te zijn. Ik kan best aardig schrijven/dichten en ik ben niet gauw bevooroordeeld over mensen die anders lijken/zijn dan anderen. Ik heb doorzettingsvermogen.


2. Wat zijn mijn successen?

Ik ben al zover dat ik niet meer aan zelfmoord denk en dat ik positiever kan zijn. Vroeger was alles negatief, nu kan ik ook positief zijn. Ik heb het gehaald om dit jaar ruim over te gaan.


3. Waar kan ik van genieten?

Ik ben dankbaar voor het leven wat ik gekregen heb. Het is soms gigantisch moeilijk, maar er zijn kleine dingen die ik nooit zal willen missen en die me door lastigere tijden heen slepen. Ik kan heel erg genieten van goede muziek en van onze hond.

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Met presteren. Een hoge lat voor mezelf leggen en die dan ook daadwerkelijk bereiken.


Nou.. gek zeg, dat ik bij ieder positief ding wat ik opschreef meteen 3 negatieve dingen erbij wilde zetten.. Maar ik heb me ingehouden en geen enkel negatief ding derbij gezet.
Oud 25-07-2002, 19:10
Hippielove
Hippielove is offline
Hey dank je voor die lijst. Ik heb er echt veel aan gehad. Ik zet mijn antwoorden hier niet neer. Dat vind ik te persoonlijk. Maar toch bedankt. Hoop dat je het niet erg vind dat ik het voor mezelf houd. En als er mensen zijn die echt diep geinteresseerd zijn mogen ze me altijd mailen of toevoegen op MSN.
Oud 26-07-2002, 01:45
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
wat een bullshit...
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Oud 26-07-2002, 02:44
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
[QUOTE]Snow White schreef:


1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?

ben meestal 9vooral tegenover anderen om ze te helpen) errug optimistisch.. kan onwijs goed met iemand lachen..
ga voor mijn doel en neits minder.. ben vriendelijk en sociaal tegenover andere mensen..
en ben meestal wel het zonnetjuh van de school

2. Wat zijn mijn successen?

mijn suces.. en ik wete niet of dat r ook echt bij hoort hier.. maar dat is dat na 10 jaar in doetinchem gewoont te hebben.. en daarna te verhuizen na groningen., dat ik nou een jaar verder ben.. en gewoon were ene heel fijn leventjuh lijdt.. dat het me gelukt is om gewoon door te gaan..
en verder waar ben ik trots op.. uhmz dat ik dit jaar goed heb gehaald
3. Waar kan ik van genieten? [/B]
ik kan er vaan geniteen.. als ik weer es om neits lol heb met een van me vrienden.. of als iemand waar ik egwoon bevriend mee ben me ineens knuffult..
ik word gelukkig als d emensen om mijn heen gelukkig zijn
en als ik natuurlijk het hoogste cijfer vand ekals haal

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
ik geef mezelf een goed gevoel met.. mmm.. kleren kopen die me gewoon perfect passen
en als ik gewoon boven mijn eiegn verwcahtingen iets presteer.. bv een onwijs hoog cijfer.. ik heb altijd de drang om het beste te zijn in alles.. en ben dan ook blij als het me luk!


leuke ietsjuh!
__________________
Doej lieve randy roar :(
Oud 26-07-2002, 11:10
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
euhm... ik kan me wel inleven in anderen, kan wel goed zingen
doe lekker wat ik wil *ow god, dit is nog best lastig*

2. Wat zijn mijn successen?
euhm.... ik heb met waterpolo met ut NK meegedaan. Kben van mun telefoonangst afgekomen.()
nadat ik een tijdje heb geblowt en voelde dat dat niej goed ging, ben ik meteen gestopt.

3. Waar kan ik van genieten?
een dagje met m'n vriend. de natuur. mun huisdieren. een warm bad na een vermoeiende dag. Un concert of festival.

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
door naar een concert te gaan, de natuur in te gaan. met mun vriend afspreken enzow...

Oud 27-07-2002, 16:34
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Hippielove schreef:
Hey dank je voor die lijst. Ik heb er echt veel aan gehad. Ik zet mijn antwoorden hier niet neer. Dat vind ik te persoonlijk. Maar toch bedankt. Hoop dat je het niet erg vind dat ik het voor mezelf houd..
graag gedaan! En wat je voor jezelf wilt houden, is persoonlijk en aan jou, dus het is goed dat je met je eigen grenzen rekening houd! niks mis mee hoor!

snowy
__________________
BE the *miracle* !
Oud 27-07-2002, 19:01
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Ik houd rekening met andere mensen (maar eigenlijk TE veel)
Ik kan goed zorgen. Als ik van mensen houd dan doe ik dat goed. Ik ben intelligent, sportief en heb doorzettingsvermogen.

B]
2. Wat zijn mijn successen? [/B]
VWO behaald. 10 voor de 100m. sprint. 15 van de 15 doorlopen raak.


3. Waar kan ik van genieten?

met mijn vriend, beste vriendin en buurkinderen omgaan.

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
film kijken.


[
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Oud 02-08-2002, 08:20
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
[QUOTE]
[B]
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Ik kan goed met anderen omgaan, vind het gezellig om in de nabijheid van vrienden te zijn en waardeer dat ook. Ik kan goed leren, doe goed mijn best op school. Kan ook lang doorwerken als dat nodig is, dat geeft me voldoening. Ik ben ook sportief.

2. Wat zijn mijn successen?

Ik ben met een havo-advies atheneum gaan volgen en dat gaat nog steeds goed. Ik kan me dingen van heel vroeger nog goed herinneren. Ik ben trouw aan mijn vriendje.

3. Waar kan ik van genieten?

Een hele dag doorbrengen met niets anders dan mijn vriendje. Lekker lang in bed liggen en tv kijken. Lekker eten als je veel honger hebt. Ontbijt op bed.

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
Een tijdschrift kopen of een mooi boek lezen. Lekker in de zon liggen en af en toe een frisse duik nemen. Wanneer ik mezelf goed verzorg, vind ik erg belangrijk.
__________________
Oud 02-08-2002, 09:48
rozijntje
rozijntje is offline
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
ik heb een heel goed inlevingsvermogen, ik ben eerder intelligent, kritisch, heb gevoel voor rechtvaardigheid, zelfspot

maar eigenlijk zijn alle voorgaande dingen niet echt zaken waarmee je scoort op sociaal vlak. spijtig.

2. Wat zijn mijn successen?

bwaah successen.... ik heb altijd goede rapporten op school....
o ja, ik heb op de toneelacademie 85 % voor toneel gehaald en 90 % voor repertoire-studie. was ik ook wel blij om. ik vrees dat we er dan wel zowat zijn qua successen.

3. Waar kan ik van genieten?

muziek. een beetje aangeschoten zijn door alcohol. een fijn gesprek met een vriend(in). warmte. heel hard lachen. een goed boek. een compliment krijgen van iemand waar je heel veel om geeft.
o ja, de humo lezen.
heel lang zoeken op een wiskundevraagstuk en het dan toch nog vinden. een prachtig punt scoren bij tennis.
een aflevering van buiten de zone, hoewel ik ze al allemaal vanbuiten ken.

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?
eum muziek opzetten. mij terugtrekken in een zetel met de humo.... eigenlijk is dit toch wel wat parallel met de vorige vraag.
__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Oud 02-08-2002, 10:55
Verwijderd
Citaat:
iamre18 schreef:
1. Wat zijn mijn positieve eigenschappen en vermogens?
Ik kan goed doorzetten wanneer ik iets wil bereiken, mits ik op dat moment redelijk goed in mijn vel zit. Ik ben wel creatief; schrijven van gedichten, muziek maken en het bedenken van dingen. Ik kan over het algemeen goed opschieten met de mensen om mij heen, ik ben wel makkelijk in omgang. Ik heb een luisterend oor voor een ander en ik luister altijd wel aandachtig en ik ben geïnteresseerd in de medemens. Ik denk veel aan een ander en ik heb veel over voor de mensen om mij heen. Ik ben wel hulpvaardig.



2. Wat zijn mijn successen?
Ik was al vrij vroeg zelfstandig wat betreft de praktische dingen. Ik had echt zo'n eigen willetje en ik ging mijn eigen pad. Ik was ongeveer 1,5 en toen kon ik mezelf aankleden en uit kleden en zelfstandig eten. (=volgens mij niet zo bijzonder, maar dat maakt niet uit )....Na een moeizaam examenjaar(door veel persoonlijke problemen) op de havo, ben ik gezakt, maar ik ben het jaar daarop geslaagd met goede cijfers.(ondanks dat ik volop bezig was met therapieën en dat het veel energie vergte). Ik ben de opleiding SPH gaan doen en ik haal in augustus mijn propedeuse (ga door naar het 2e jaar )en daar ben ik best tevreden over, omdat dit jaar toch best wel heel confronterend voor mij is geweest en mijn pa best negatief over mijn schoolgebeuren zat te doen. Ik blijf doorzetten wat betreft het hulp vragen vanwege persoonlijke problemen, ondanks dat ik het best moeilijk vind. Ik heb mezelf piano leren spelen en ik speel nu 5 jaar voor mezelf, ik zit ongeveer op het niveau van m'n broertje(6 jaar les gehad). Ik heb een heel aantal gedichten geschreven en ik heb ze gebundeld en ik ben er stiekum toch wel een klein beetje trots op .....


3. Waar kan ik van genieten?

Ik kan heel erg genieten van goede gesprekken met mensen(vrienden), waarbij er echt aandacht voor elkaar is. Van de warme zomerzon, een heerlijke warme douche en mijn veilige warme bed . In de natuur kan ik soms ook helemaal tot mezelf komen, de geuren opsnuiven, het horen van het ruizen van de bladeren in de wind, een mooie vlinder die langs mij heen vliegt, vogels die aan het fluiten zijn enz, enz... Ik vind het ook erg gezellig om met een vriendin of vrienden naar de bios te gaan(of een ander gezellig plekje) en mij even helemaal af te sluiten van alle dingen, waar ik mij druk over maak. Als laatste kan ik ontzettend genieten van kinderen (maar ook wel jongeren/volwassenen), die zo heerlijk onbevangen bezig zijn met dingen. Waarvan je echt kan zien dat ze vol vreugde en levenslust met iets 'bezig' zijn. Oja, niet te vergeten de muziek.......kan ik soms heerlijk evn in wegdromen of mijn emoties in kwijt.......(het schrijven van gedichten en uiteindelijk het resultaat zien, dat ik heb kunnen verwoorden wat ik kwijt moest, kan bij mij ook best opluchtend werken)

4. Waarmee geef ik mijzelf een goed gevoel?

Ik geef mezelf een goed gevoel, door voor het bovenstaande mij de tijd te gunnen en het dan ook, mij echt te gunnen en het plezier dat ik heb, niet naar beneden halen, door negatief over mezelf te gaan denken.


zow da vind ik knap, SPH doen terwijl je zelf grote problemen hebt (gehad)...
Oud 02-08-2002, 11:15
Verwijderd
1.ben muzikaal, beetje creatief en behulpzaam en ik ben vegetarier.

2. ik heb ooit es a&b diploma gehaald (duiken kan ik alleen niet meer); ik kan blind typen; ik kan viool spelen, een beetje gitaar en een beetje piano/keyboard; ik heb ooit es een prijs gewonnen voor het leukste verhaal van de klas; heb mun veterstrikdiploma gehaald ; ik heb tijdens mijn opname beter leren praten; het vorig jaar een berg van 3312m beklommen.

3. vakantie in de bergen, met vrienden leuke dingen doen, al deze positieve verhalen lezen.

4. als ik iemand anders geholpen heb, als ik mun angst overwonnen heb, een heerlijke wandeling in de bergen (een hele vakantie is natuurlijk nog beter ), als ik een beetje discipline opgebracht heb.
Oud 02-08-2002, 11:17
Verwijderd
owja, wou ik ook nog zeggen... 3 en 4 is volgens mij wel degelijk iets anders, want je kunt je bv goed voelen als je iets hebt gedaan wat je absoluut niet leuk vindt.
Oud 11-10-2003, 13:32
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
Citaat:
******** schreef op 18-07-2002 @ 18:33:
...
Vergeetje posts hier niet, ********. Mischien komt het doordat je zoals je zei goed ben in vraagstukken oplossen enzo. Want je hebt volgens mij een goeie kijk op allerlei dingen waarmee je hier anderen kan helpen en hebt geholpen. Logisch, nuchter, wel kritisch maar niet lomp. Vind ik ook goed.

En jij zit / zat op tae kwondo of een andere martial art toch? Daar bereik je ook wat mee, ik doe zelf karate en ik hoor na 10 maanden ook dat ik flink vooruit ben gegaan.

Goed topic BTW
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...
Oud 11-10-2003, 13:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Inderdaad een leuk topic van veertien maanden geleden.
__________________
I like my new bunny suit
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.