Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2008, 13:51
paula21
paula21 is offline
hey allemaal ik zit een situatie en wil graag weten hoe/wat jullie er van vinden
Tis nogal een lang verhaal maar hopelijk willen jullie toch de tijd nemen om het te lezen

Ik had 8 maanden verkering met mijn vriend. NA een nogal aparte week ( voor ons) belde hij op dat hij me wou spreken, nou dat weet ja alweer genoeg toch?
hij maakte het uit omdat hij niet zeker was voor zijn gevoelens voor mij, hij wist niet of hij net zoveel gaf om mij als ik om hem en hij wou me niet aan het lijntje houden.

na een klote week achter de rug te hebben kwamen we elkaar tegen tijdens het uitgaan ( zelfde vrienden)
we eindigde allemaal op een teras waar hij vertelde tegen een vriendin dat hij twijfels had over het uitmaken, of hijwel de goede keus had gemaakt ( ik zat naast haar en kon alles horen) en hij wist dit ook!
hij zei dat hij me na een week zou bellen om even te praten. na een week naast de telefoon te hebben gezeten had hij nog niet gebeld. Dan bel ik wel wilde toch weten waar ik aan toe was. Hij vertelde me dat hij er nog steeds niet uit was.

we zijn nu 4 weken uit elkaar en gisteren kwam ik hem weer tegen.
ik vertelde hem dat ik in die weken continu op de hoogte werd gehouden door onze gezamelijke vrienden ( elke keer als hij een gesprek had gehad over zijn twijfels kwam het weer bij mij terrecht)
en vertelde dat ik het daar erg moeilijk mee had en dat ik verder wou met mijn leven.

we raakte verder aan de praat en hij vertelde dat ht zijn zijn bedoeling was en dat hij juist wilde dat ik verder ging met mijn leven. hij twijfelde en had tijd nodig om achter zijn gevoelens te komen en of dat dan 2 maanden 3 maanden of een paar weken waren maakte hem niet uit, dat was zijn probleem. hij had het uitgemaakt om me niet aan het lijntje te houden.

wat moet ik nou als hij op mijn stoep staat na 2 maaden ?
wat vinden jullie hier nou van?

groetjes twijfelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2008, 14:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zou eerst nog maar eens goed met hem praten, want wat wil hij nou? Aan de ene kant zegt hij dat hij nog voor zichzelf wil uitmaken of hij met jou verder wil, hoe zijn gevoelens zijn en dat zou impliceren dat jij op hem zou moeten wachten, het lijkt er dan een beetje op dat hij dat van jou verwacht, dat er dus een kans is dat hij over twee maanden bij je op de stoep staat en dat jij dan zegt: hoi, daar ben je weer en dat dan alles goed is. Maar aan de andere kant zegt hij dat je juist wel verder moet gaan met je leven en dat hij je niet aan het lijntje wil houden. Ik vermoed dat hij rationeel gezien ook wel snapt dat hij niet van jou kan verwachten dat je op hem blijft wachten, maar dat hij dat stiekem wel hoopt. Hij zou het waarschijnlijk niet leuk vinden als jij nu ineens een ander vriendje zou hebben, bijvoorbeeld.

Je exvriendje geeft dus nogal tegenstrijdige signalen af en wat jij moet doen, is bepalen wat jij wilt. Je zegt dat je verder wilt met je leven, hij vindt dat goed, dus dat zou je dan vooral moeten doen. Maar zou je hem nog terug willen als hij jou terug wilt? Zo niet, dan zou ik dat toch maar even duidelijk aan hem zeggen. Zo wel, dan vrees ik dat je een emotionele tijd tegemoet gaat omdat je dan eerst op hem moet wachten en dan wens ik je daar veel succes mee.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 14:38
Verwijderd
De reden dat hij "twijfelt" is niet dat hij niet weet of hij gevoelens voor jou heeft, want als hij die heeft zou hij niet twijfelen. Hij twijfelt omdat hij zich afvraagt of het de moeite is jou aan het lijntje te houden om je te gebruiken voor de seks.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 15:09
Verwijderd
Hij voelt niet genoeg voor je, in ieder geval minder dan jij voor hem voelt en hij weet dat en hij geeft dat eerlijk toe omdat hij je niet aan het lijntje wil houden.

Wow, ik wou dat iedereen zo was

Ook spoort hij je aan om verder te gaan met je leven en niet op hem te gaan zitten wachten.
Wat alleen wat minder aardig is, is dat hij maar blijft zeggen dat hij twijfelt. Dat maakt het een stuk minder "perfect", want wat heeft het nou voor zin om zoiets te blijven herhalen als je wilt dat iemand verder gaat met haar leven? Bovendien merkt hij dat hij het moeilijker maakt voor jou om verder te gaan, doordat hij zulke uitspraken blijft doen.

Als je nog wel gevoelens voor hem hebt is het natuurlijk heel pijnlijk en blijf je door dit soort gedoe lange tijd hoop houden.
Maar mijn idee hierover is dat hij je inderdaad zeker niet leuk genoeg vindt, anders had hij je allang veel te erg gemist. En sowieso, gevoelens heb je of je hebt ze niet, daar hoef je niet weken "over na te denken".

Ik denk dat hij merkte dat hij je niet leuk genoeg vindt, en verder geen verliefde gevoelens voor je heeft enzo, maar je gewoon wel een leuk en aardig meisje vindt. Misschien vindt hij het daarom een raar idee om het zo in 1 keer definitief met jou uit te maken en snapt hij zichzelf ook niet helemaal. Hij wil nog een "slag om de arm houden" voor als hij er over een tijdje ineens wel weer zin in krijgt om wat met jou te hebben, maar op deze manier hoeft hij zich niet aan je te binden, zich niet schuldig te voelen als hij merkt dat hij jouw gevoelens niet kan beantwoorden, zich niet opgesloten te voelen, en hij kan toch ooit nog wel een keertje bij jou terecht, want jij bent toch wel gek op hem.

En ookal blijkt na een tijdje dat jij hem wel afwijst als ie je terug zou willen, dan vindt hij dat niet eens zo erg. Want zoals hij al eerlijk vertelde: hij is niet echt gek op jou.


Dus wat moet je doen? Ga inderdaad verder, probeer er overheen te komen. Doe net alsof hij het definitief heeft uitgemaakt, want dat is eigenlijk ook wel een beetje zo. Toch?
Vraag aan je vrienden om niets meer aan jou door te geven over wat hij over jou zegt. Tuurlijk ben je daar benieuwd naar en wil je hoop houden, maar het heeft geen zin, echt niet.. en het doet alleen maar pijn.

Succes
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 20:49
Verwijderd
Ik ga mee met het bovenstaande. Als je hem de keus wil laten kan je hem een ultimatum stellen waarop hij je t moet laten weten. Houd hem dan wel aan zn beslissing.

Persoonlijk zou ik zo'n keuze niet aan de ander over laten. Zeker niet in de situatie waarin jij zit, nu je verder wilt met je leven.
Brei dr gewoon een eind aan joh. Dr zijn meer mannen dan kerken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 21:31
the unknown 1
the unknown 1 is offline
Citaat:
De reden dat hij "twijfelt" is niet dat hij niet weet of hij gevoelens voor jou heeft, want als hij die heeft zou hij niet twijfelen. Hij twijfelt omdat hij zich afvraagt of het de moeite is jou aan het lijntje te houden om je te gebruiken voor de seks.
Nogal redelijk bekrompen mening lijkt mij..?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 21:45
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Lijkt mij ook, aangezien ik die reden ook een keer gemeend geuit heb. Het kán dus wel, Kazet.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 22:14
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Die van mij stond na een half jaar opeens weer op de stoep... Maar geloof me het is niet zo geweldig als het klinkt. Het is wel echt heel leuk en gezellig nu en het loopt eindelijk weer prima, maar het blijft voor mij zo lastig om te geloven dat het nu wel echt is en dat hij het allemaal echt meent. Want komop nou, een half jaar zeggen dat je niet meer wilt en dan opeens denken dat het met een "maar ik hou van jou" weer allemaal prima is.
Mijn punt een beetje is dat je je daar iig niet te erg op moet focussen (op dat ie misschien terug komt), want mocht het al gebeuren haalt dat nog niet alles weg. En bovendien, je zou wel gek zijn om echt op hem te gaan wachten, dat is waanzin. Maar zie gewoon en wie weet kom je een andere leuke vent tegen. Dat zou nog wel het beste zijn denk ik...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Die van mij stond na een half jaar opeens weer op de stoep... Maar geloof me het is niet zo geweldig als het klinkt. Het is wel echt heel leuk en gezellig nu en het loopt eindelijk weer prima, maar het blijft voor mij zo lastig om te geloven dat het nu wel echt is en dat hij het allemaal echt meent. Want komop nou, een half jaar zeggen dat je niet meer wilt en dan opeens denken dat het met een "maar ik hou van jou" weer allemaal prima is.
Mijn punt een beetje is dat je je daar iig niet te erg op moet focussen (op dat ie misschien terug komt), want mocht het al gebeuren haalt dat nog niet alles weg. En bovendien, je zou wel gek zijn om echt op hem te gaan wachten, dat is waanzin. Maar zie gewoon en wie weet kom je een andere leuke vent tegen. Dat zou nog wel het beste zijn denk ik...
Zo is het bij ons ook weer misgelopen, en dat was maar 3 maanden uitgeweest.. Ik ben ook onzeker gebleven, geen succes. Maargoed, een vriendinnetje van mij is na een jaar weer teruggekomen bij d'r ex, en dat gaat wel heel goed, zijn echt een leuk stel. Is ook al twee jaar weer aan. (Hoewel zij eerlijk gezegd nog erg onzeker is wat betreft hem, dat vind ik ook niet echt goed...) Zelfde geldt voor m'n oom en tante... maar goed, váák gaat het dus mis, gewoon omdat het verdomd lastig is om de balans echt weer terug te vinden, er blijft vaak een 'afhankelijke' partij en een 'twijfelpartij'.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 23:02
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ga door met je leven en wacht tot hij na 3 maanden op je stoep staat. Want anders ga je je druk lopen maken om niets en word je ongemerkt toch aan het lijntje gehouden (al is dat dan door jezelf) en daar heb je niets meer. Over 3 maanden mag je terugkomen!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 23:53
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Met Alicia Silverstone. De hoop die hij je nu nog halvelings geeft is nergens goed voor. Weken twijfelen over gevoelens wilt volgens mij ook gewoon zeggen dat hij niet die gevoelens heeft.

Gewoon verdergaan met je leven, je vrienden duidelijk maken dat je hem niet meer moet en dat ze dus ook niet zijn nieuwtjes moeten komen doorvertellen. En staat hij over 3 maand op je stoep, dan beslis je daar over 3 maand over. Door nu van die hypothetische situaties in te denken, maak je het enkel jezelf moeilijk en geef je hem te veel mogelijkheid om met jouw gevoelens te spelen, wat me zeker de bedoeling niet lijkt...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Nogal redelijk bekrompen mening lijkt mij..?
Ik kan geen andere reden bedenken waarom hij zo zou doen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 10:55
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Tja, ik geloof inderdaad hij niet weet of hij je leuk genoeg vindt en het lijkt mij nutteloos om te wachten tot hij eruit is. Je zit jezelf dan gek te maken, hoop te geven en door elke keer van je vrienden te horen dat hij twijfelt... Mjah, dat werkt niet. Dussehm, probeer over hem heen te komen, doe je ding, ga leuke dingen doen, probeer zo min mogelijk contact met 'm te zoeken en als er contact is, hou het oppervlakkig.

Mocht hij weer op de stoep staan, kan je tegen die tijd wel weer zien wat je doet. Heb het in elk geval naar je zin.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 16:54
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Jullie speculeren teveel met z'n allen.

aan TS:
Laat HIJ maar duidelijk maken wat hij bedoelt en wilt met jou en jullie relatie.
En als hij dat niet weet: geef aan dat jij wilt weten hoe nu verder. En dat je in twijfel zit.
En niet in hints maar recht toe, recht aan.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 17:39
paula21
paula21 is offline
Citaat:
Jullie speculeren teveel met z'n allen.

aan TS:
Laat HIJ maar duidelijk maken wat hij bedoelt en wilt met jou en jullie relatie.
En als hij dat niet weet: geef aan dat jij wilt weten hoe nu verder. En dat je in twijfel zit.
En niet in hints maar recht toe, recht aan.
hey allemaal erg bedankt voor jullie reacties.
nu even een reactie op hierboven

qua dat is hij heel duidelijk toch hij wil dat ik verder ga met mijn leven zodat hij voor zichzelf uit kan komen hoe of wat. dat verwacht hij van mij

hij wil kijken of hij in zijn dagelijkse ( normale vrijgezellen) leventje mij ook mist als zijn daadwerkelijke vriendin. als dat zo is dan is hij degene die op zijn knieën terug oet komen en als ik dan verder ben met mijn leven is dat zijn probleem ( ongeveer zijn woorden)

Laatst gewijzigd op 06-06-2008 om 17:43. Reden: anvulling
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Jullie speculeren teveel met z'n allen.
hij wil toch een mening?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 00:07
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
hey allemaal erg bedankt voor jullie reacties.
nu even een reactie op hierboven

qua dat is hij heel duidelijk toch hij wil dat ik verder ga met mijn leven zodat hij voor zichzelf uit kan komen hoe of wat. dat verwacht hij van mij

hij wil kijken of hij in zijn dagelijkse ( normale vrijgezellen) leventje mij ook mist als zijn daadwerkelijke vriendin. als dat zo is dan is hij degene die op zijn knieën terug oet komen en als ik dan verder ben met mijn leven is dat zijn probleem ( ongeveer zijn woorden)
Met andere woorden: Hij weet niet of hij van je houd.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 00:09
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
hij wil toch een mening?
Nee, jullie proberen te raden van wat hij eventueel bedoeld. En dat moet je dus nooit doen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-06-2008, 08:36
paula21
paula21 is offline
Citaat:
Met andere woorden: Hij weet niet of hij van je houd.
ik denk het jah.
maar jah inmiddels zitten we in week 5
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 09:40
paula21
paula21 is offline
vraagje miss dat iemand dat weet maar wanneer gaat eigelijk verliefdheid over in houden van?
ik had het er over met een vriend en die zei dat jongens sneller dat gevoel van verliefd zijn kwijt raken dan meisjes ( in een relatie) iemand ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 12:41
snowflakes
Avatar van snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
vraagje miss dat iemand dat weet maar wanneer gaat eigelijk verliefdheid over in houden van?
ik had het er over met een vriend en die zei dat jongens sneller dat gevoel van verliefd zijn kwijt raken dan meisjes ( in een relatie) iemand ervaring mee?

Dat is natuurlijk bij iedereen verschillend...
Maar na een maand of drie veranderd het 'echt' verliefde gevoel wel en kom je in een wat rustiger vaarwater terecht...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 20:19
Verwijderd
Ik denk dat dat ook per persoon verschilt. Het écht verliefde gevoel verdwijnt wel. Bij mij was het zo dat ik mijn verliefdheid kwijt was er er niets overbleef. Meestal na een maand of vier.
Al denk ik wel dat je (ook in een lange relatie) zeker nog momenten van échte verliefdheid moet hebben. Dat je wakker wordt, naast je kijkt en denkt: 'Omg. Wat bof ik toch ontzettend en wat hou ik van jou! Wat ben ik toch verliefd op je.'
Mijn zus vertelde me laatst (en zij gaat vandaag 2,5 jaar met haar vriend) dat ze hem laatst ergens onverwacht in de stad was tegengekomen en spontaan kriebels kreeg, helemaal zo'n 'WOEH!'moment (zoals wij dat zeggen. ) had. Dat is denk ik wel van belang. Mijn ouders zijn in februari volgend jaar 25 jaar bij elkaar en zelfs zij kunnen nog heel verliefd en flirterig doen en heel verliefd (maar dan ook écht verliefd) naar eklaar kijken.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 11:57
paula21
paula21 is offline
Citaat:
Tja, ik geloof inderdaad hij niet weet of hij je leuk genoeg vindt en het lijkt mij nutteloos om te wachten tot hij eruit is. Je zit jezelf dan gek te maken, hoop te geven en door elke keer van je vrienden te horen dat hij twijfelt... Mjah, dat werkt niet. Dussehm, probeer over hem heen te komen, doe je ding, ga leuke dingen doen, probeer zo min mogelijk contact met 'm te zoeken en als er contact is, hou het oppervlakkig.

Mocht hij weer op de stoep staan, kan je tegen die tijd wel weer zien wat je doet. Heb het in elk geval naar je zin.
jah oke maar hoe kom je er achter of je iemand leuk vind als je elkaar niet meer ziet. ik persoonlijk denk dan dat je alleen maar van elkaar vervreemd
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 17:31
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
jah oke maar hoe kom je er achter of je iemand leuk vind als je elkaar niet meer ziet. ik persoonlijk denk dan dat je alleen maar van elkaar vervreemd
Wat is je alternatief dan? Tuurlijk ga je op die tijd niet closer worden. En de manier waarop hij erachter kan komen, is als hij over enige tijd het gevoel heeft dat hij je mist in zijn leven; als hij je hard genoeg mist, komt hij wel achter je aan (en zo niet is hij het niet waard).

Conclusie: get on with your life. Dit soort van 'ik weet niet of ik je leuk vind', vind ik persoonlijk steeds van die situaties waarin ik denk: je vindt iemand leuk of je vindt die persoon niet leuk; een tussenweg zie ik niet echt. Als hij twijfelt, wilt dat volgens mij vooral zeggen dat hij niet genoeg voor je voelt om je leuk te vinden (en dat kan zo zijn omdat hij je echt niet leuk vindt als vriendin, of omdat hij in de war is, of omdat hij het voor zichzelf/jou niet wil toegeven dat het gevoel er niet (meer) is). Zoals Kazet ook al zei: over die dingen twijfel je normaal niet. En de manier waarop hij het zegt, is gewoon de manier waarop watjes een relatie beëindigen: zeggen dat ze niet meer weten of ze iets voor je voelen. Als ze iets voor je voelen, weten ze dat heus wel.

Hij heeft het zelf ook al gezegd: je moet hem met rust laten. Stel, hij is nu in de war en hij voelt nog iets voor je, dan komt hij terug. Echter, hoop daar maar niet op; en maak het hem ook niet makkelijk als hij zou terugkomen. Zet hem gewoon best uit je hoofd; want grote kans dat hij misbruik van je zou maken (in wat voor manier dan ook).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 08:59
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
jah oke maar hoe kom je er achter of je iemand leuk vind als je elkaar niet meer ziet. ik persoonlijk denk dan dat je alleen maar van elkaar vervreemd
Als je iemand even niet ziet en elkaar daarna weer tegenkomt, kan het twee kanten op: of je bent over iemand heen, of je komt erachter dat jullie het toch wel leuk hebben samen. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Daarbij gaat het zoals het nu loopt (elkaar wel zo nu en dan zien) ook niet de goede kant op, is het wel?
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat moet ik hier nou mee
Chantal-31
1 13-05-2014 09:30
Liefde & Relatie Wat moet ik nou ?
girl1993
12 06-09-2012 12:24
Liefde & Relatie Hij weet het nie, wat moet ik ermee?
scholier8
8 31-05-2011 12:08
Liefde & Relatie wat moet ik er mee
Girliej91
9 13-07-2010 08:25
Liefde & Relatie Zucht, wat moet ik nou doen...
TranceGirl
36 08-01-2004 10:19
Liefde & Relatie wat moet ik nu doen?
xxessiexx
8 04-07-2003 15:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.